0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Benne van a nagybőgő? Skoda Octavia Combi teszt

Skoda Octavia Combi Style 1.6 CR TDI teszt

·

Az Octavia olyan, mint a jó katona, teszi a dolgát. Kombiként különösen óriási, ja, és a kisebbik dízelbe egy nagybőgő is került.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Továbbra is szép nagy, frissítése után pedig épp osztott fényszórós is az Octavia − ha ez érdekel is egyáltalán valakit. A fontosabb az, hogy jó áron ad nagy teret, de az is, hogy már hozzá is van erőteljes fényű LED fényszóró, nem is vészes felárért%KA%

Továbbra is szép nagy, frissítése után pedig épp osztott fényszórós is az Octavia − ha ez érdekel is egyáltalán valakit. A fontosabb az, hogy jó áron ad nagy teret, de az is, hogy már hozzá is van erőteljes fényű LED fényszóró, nem is vészes felárért

Vezettük már külföldi menetpróbáján, majd itthon is az idei évre leginkább osztott fényszórókkal frissült Octaviát, a Skoda valójában már középkategóriás méretűre nőtt kompaktját. Most pedig csaknem ezer kilométert tekertünk bele egy dízel alapmotoros kombiba, Skodául Combiba. Egy olyan példányba, ami a tipikus flottaautónak számít, ha már az Octavia amúgy is igen jelentős szereplő a hazai piacon még mindig domináló céges eladásokban.

%KA%Leginkább hatalmas, alapjaiban persze kompakt, MQB padlólemezes%KA%

Leginkább hatalmas, alapjaiban persze kompakt, MQB padlólemezes

Osztott fényszóró ide vagy oda, az Octavia még mindig nagyon szerethető. A frissítéssel megosztott fényszóró amúgy messze nem annyira megosztó, nem is annyira feltűnő, mint az első képeken. Mondhatni, az Octavián bármilyen fényszóró lehet, nem ez az ütőkártyája, így viszont szemből legalább könnyedén felismerhető a friss változat. A 4,66 méteres kombi továbbra is óriási. A forma egésze nem öregedett meg, csak már túlzottan ismerős, hiszen temérdek ilyen Octaviát láthatunk az utakon. Nem véletlenül: ár/érték arányban továbbra is jó a Skoda. Amivel megnyeri vevőit, az helykínálata. Hosszában, széltében nagy, hátsó lábterével gigászi, ahogyan csomagterével is.

%KA%Maga az unalom a beltér, pedig kivitelezésével teljesen korrekt. Tele van praktikus megoldásokkal, ám úgy érezni, itt azért nagyon megkötötték a dizájnerek kezét%KA%

Maga az unalom a beltér, pedig kivitelezésével teljesen korrekt. Tele van praktikus megoldásokkal, ám úgy érezni, itt azért nagyon megkötötték a dizájnerek kezét

%KA%Hátul óriási teret, de egyszerű üléseket ad, elöl épp elég komfortosok az ülések, helyhiány ott sincs %KA% %KA%Hátul óriási teret, de egyszerű üléseket ad, elöl épp elég komfortosok az ülések, helyhiány ott sincs %KA%

Hátul óriási teret, de egyszerű üléseket ad, elöl épp elég komfortosok az ülések, helyhiány ott sincs

%KA%Ha nem is egy nívódíjas, de nem bántó az ajtóbetét, szintszabályzós és tologatható a könyöklő, a váltó viszont csak 5 fokozatú, bőrhuzata a 12 ezer kilométeres tesztautóban is foltos volt, persze nem tudni, mennyire savas kézzel fogdosták%KA% %KA%Ha nem is egy nívódíjas, de nem bántó az ajtóbetét, szintszabályzós és tologatható a könyöklő, a váltó viszont csak 5 fokozatú, bőrhuzata a 12 ezer kilométeres tesztautóban is foltos volt, persze nem tudni, mennyire savas kézzel fogdosták%KA% %KA%Ha nem is egy nívódíjas, de nem bántó az ajtóbetét, szintszabályzós és tologatható a könyöklő, a váltó viszont csak 5 fokozatú, bőrhuzata a 12 ezer kilométeres tesztautóban is foltos volt, persze nem tudni, mennyire savas kézzel fogdosták%KA%

Ha nem is egy nívódíjas, de nem bántó az ajtóbetét, szintszabályzós és tologatható a könyöklő, a váltó viszont csak 5 fokozatú, bőrhuzata a 12 ezer kilométeres tesztautóban is foltos volt, persze nem tudni, mennyire savas kézzel fogdosták

Funkcionalitásban is hibátlan, minden logikus, nagyok az ajtózsebek, mély a tologatható, szabályozható dőlésszögű és így magasságú könyöklő rekesze, légbefúvó a hátsó utasokhoz is jutott, síalagutas az osztva dönthető hátsó üléstámla, a csomagtér pedig remekül pakolható, 12 V-os csatlakozót, szatyorakasztókat és kivehető világítást adó. Van ugyan küszöbe, de nem azért, mert a raktérperem magas, hanem azért, mert az üreg mély, a minél nagyobb űrtartalomért: 610 litert kapunk az ötüléses utastér és a fedőroló alatt, ülésdöntéssel pedig 1740-et.

%KA%A legfőbb ütőkártya: a 610-1740 literes csomagtér, melynek padlója üléshajtással lépcsős. 12 V csatlakozó és kivehető lámpa mindenképp jár, felárért elektromos ajtómozgatás is kérhető%KA%

A legfőbb ütőkártya: a 610-1740 literes csomagtér, melynek padlója üléshajtással lépcsős. 12 V csatlakozó és kivehető lámpa mindenképp jár, felárért elektromos ajtómozgatás is kérhető

%KA%Elöl-hátul nagyok az ajtózsebek, esernyő itt nem került az ajtóba (mint a Superbnél)%KA% %KA%Elöl-hátul nagyok az ajtózsebek, esernyő itt nem került az ajtóba (mint a Superbnél)%KA%

Elöl-hátul nagyok az ajtózsebek, esernyő itt nem került az ajtóba (mint a Superbnél)

Octavia, pontosabban MQB padlólemezes sajátosság, hogy a szerényebb teljesítményű verziók még nem multilink, hanem csatolt lengőkaros hátsó futóművet kapnak, így a 115 lóerős 1.6 CR TDI is. A dízel alapjárata nem túl hangos, de van hozzá stop-start is. Az egyszerűbb futómű leginkább a hátsó komfortot határolja be, versenyautózni úgysem az alapdízellel szeretnénk. Fájóbb egyszerűsítés, hogy a váltó itt csak 5 fokozatú. Csöppet hosszú úton járó, nem túl feszesen megvezetett, és iszonyat hosszúra áttételezett. Az autópályás 130 km/órás tempó így alig több mint 2500/perc fordulattal futható. A motor ennek ellenére jól kivehetően búg már ott. Városban pedig a fokozatok közötti hatalmas fordulatszám-különbség zavaró, a negyedik ritkán használható. Bár a váltásesedékesség-jelző lazán javasolja, hogy olyan tempónál váltsunk, amikor a következő fokozattal 1500/perc fordulatszám alá esünk, ott valójában erőlködve, borzalmas mély rezonanciát adva dolgozik a motor. Elviszi a hatalmas kasztnit, de úgy érezhetjük, mintha egy nagybőgő szólna az annak szállítására amúgy gond nélkül alkalmas autóban.

%KA%Kellően mai, markáns arc, az alapáras koccanásgátló szenzorával és a feláras LED fényszóróval. Az alsó krómcsík a Style felszereltség sajátja%KA%

Kellően mai, markáns arc, az alapáras koccanásgátló szenzorával és a feláras LED fényszóróval. Az alsó krómcsík a Style felszereltség sajátja

Ha viszont kicsit felülbíráljuk a fokozatjavaslatokat, tele utastérrel is elfogadható dinamikával autózhatunk az alapdízel Octavia Combival. Csomagtere gyerekbiciklikkel is elegendő akár nyaraláshoz, vagy hétvégi nagyszülő-látogatáshoz. Ülései vannak olyan kényelmesek, hogy akár több órás utazások se legyenek bennük fárasztóak, a 115 lóerős, azaz a belépő 90 lóerősnél épp csak egy lépcsővel izmosabb, de azonos blokkú dízel pedig hosszú távon is jó partner, ugyanakkor a valóságban is tud 5 liter alatt fogyasztani. Városi szaladgáláshoz a benzinesekénél hosszabb bemelegedési ideje miatt kevéssé ajánlott, de a 2,0 literesnél még mindig jobban. Mivel a vételárat egy forint híján 900 ezer forintos kedvezmény mérsékli, még a gazdagabbik Style felszereltséggel is elfogadható áron marad az Octavia. Praktikus koccanásgátlót alapból ad, felárért sok más mellett távolságtartós tempomattal és holttérfigyelővel is felszerelhető, a tesztautóban ilyen úri huncutságok nem szerepeltek, de nem is hiányoztak. Igazából a 8 colos, kristálytiszta képű navigációnak sincs sok értelme az okostelefonok korában, a LED fényszóró viszont megéri a pénzét: remek fényerőt ad. Az Octavia továbbra is jó választás az alsó-középkategóriából, bár az alsó igazából méreteire abszolút nem illik.

%KA%A Style esetén alap a 16 colos alufelni, ráadásul többféle dizájnt is választhatunk%KA%

A Style esetén alap a 16 colos alufelni, ráadásul többféle dizájnt is választhatunk

Értékelés

Pozitív
Hatalmas beltér, még utóbbinál is nagyobb csomagtér, kedvező fogyasztás, korrekt ellátmány
Negatív
Alacsony fordulaton bántó rezonancia, hátul kemény futómű, jelentős lépcsők a fokozatok között

Árak

Tesztmodell alapára 6 335 101 Ft (2017. augusztus 21.)
Tesztmodell ára 7 469 070 Ft (2017. augusztus 21.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4659 mm
Szélesség: 1814 mm
Magasság: 1450 mm
Saját tömeg: 1252 kg
Össztömeg: 1897 kg
Tengelytáv: 2667 mm
Karosszéria-kivitel: kombi
Csomagtér: 610-1740 liter
Belső szélesség elöl: 1470 mm
Belső szélesség hátul: 1480 mm
Belmagasság elöl: 920-990 mm
Belmagasság hátul: 960 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 280 mm
Ülőlap hossza elöl: 520 mm
Ülőlap hossza hátul: 490 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1530 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1000 mm
Csomagtér magassága: 600-840 mm
Csomagtér hossza: 1050 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1900 mm
Raktérnyílás szélessége: 1060 mm
Raktérnyílás magassága: 860 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1598 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális (5 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 250 Nm 1500-3200 1/min-nél
Teljesítmény: 81 kW (110 LE) 3250-4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 191 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,0 s
CO2-kibocsátás: 99 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,5 l/100km
Fogyasztás a használónál: 4,9 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 61 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 67 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...

Autóalkatrészből a legjobb ár és minőség - nemzetközi díjat nyert el a Bárdi Autó

Neves elismerést kapott a Bárdi Autó: az Icertias független svájci minősítő intézet piackutatása...

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy...

Már teljes gőzzel itt a Zoe, de sok új villanyautót ígér még a Renault

Végre hazánkban is bemutatkozott, hivatalosan is itt a Renault Zoe, amiből már tavaly megérkezett...

Elvette a rekorder, első helyet a Koenigsegg a Bugattitól

Alig pár hétig birtokolhatta a 0-400-0 km/órás rekordot a Bugatti Chiron. A svéd Koenigsegg Agera...

300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4

Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az...

Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon...

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai...

Citroën Xantia 1.6i, 1995 - használtteszt

Mennyire időtálló egy Citroën Xantia, alapmotorjával, hidropneumatikus futóművel és mindössze...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (6 db)

sylvester írta: 2 hónapja

Csak annyi , hogy ki adsz 7,5 -Misit és meg mindig nincs az ajtókon egy kis puha szövet. Szalonból egyből mész az autókárpitozáshoz :))

A válaszoláshoz belépés szükséges
sylvester írta: 2 hónapja

Csak annyi , hogy ki adsz 7,5 -Misit és meg mindig nincs az ajtókon egy kis puha szövet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tartarus írta: 2 hónapja

Én egy kombitól elvárnám, h ülésdöntés után sík legyen a raktér, meg alacsony legyen a rakodóperem...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 2 hónapja

Ennek még mindig k. ronda az eleje. Az idő nem szépítette meg.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 2 hónapja

Bocsánat, szélvédőre, nem szélvére.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 2 hónapja

"bőrhuzata a 12 ezer kilométeres tesztautóban is foltos volt, persze nem tudni, mennyire savas kézzel fogdosták"

Hát a bőr pH értéke amúgy is savas, ha én lennék textileket választó szakember, biztos olyan anyaghasználattal dolgoznék, hogy ezt bírnia kellene. Inkább az lehet, hogy ráfolyt a kárpittisztító vagy az ablakmosóban található alkohol bántotta az anyagot (egyszer jártam úgy, hogy ahogy kint szoktam, egyszerűen ráfújtam a belső oldalának a szélvére. A lecsöppenő cseppek szép foltot hagytak a műszerfal tetején, amikor meg ösztönösen elkezdtem letörölni, akkor még szét is kentem :) Azóta csak rongyra fújva takarítok belülről ablakot.

A tesztautót kiadó szalont én seggberúgnám ettől függetlenül, ha ilyen van és tudnak róla, első hogy lecserélem a hibás elemet vagy áthúzatom egy bőrőssel. Dilettánsok foglalkoznak autókkal - vagy én vagyok az ilyenekre igényes -, erre rájöttem az utóbbi 8 hónapban.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
Hirdetés

SKODA tesztek

Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG teszt

Bocs, a medvékre nem lehet haragudni! Videó

Már a Skodának is van hétüléses SUV-ja. Ráadásul olyan, amivel jó eséllyel a prémiummárkák vevőiből is csemegézni fog. A Kodiaq ugyanis egy ragadozó, medve.


Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Clever teszt

Egy ok az elégedettségre - Skoda Fabia Combi teszt

A Skoda Fabia kombiban az a jó, hogy kicsit sem feltűnő, és 4 milliós áron ő a kisautók svájci bicskája. Egy jó megoldás a mindennapokra.


Skoda Superb Combi Elegance 2.0 CR TDI DSG 170 teszt

Nem szegény ember Audija. Skoda Superb teszt

Eddig is kiváló és elképesztően tágas autó volt a Superb, most is annak találtuk. A Skoda frissített zászlóshajóját DSG-s dízel kombiként teszteltük.


Skoda Rapid 1.2 Tsi Ambition teszt

Olcsónak tűnik, de nem az - Skoda Rapid 1.2 Tsi teszt

Éppen csak nem alap, de leggyengébb turbómotorjával, kielégítő ellátmánnyal járt nálunk a Skoda olcsónak szánt, ám méretes, limuzinnak tűnő ötajtós modellje, a Rapid.


Skoda Citigo 1.0 75 LE Elegance teszt

Egy literrel Horvátországba? Skoda Citigo teszt Videó

Komoly kihívást kapott a Skoda Citigo: egyetlen - hosszú - hétvége alatt tekertünk vele Horvátországba és vissza. Fájdalommentesen sikerült.


Még több SKODA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Eladó a Mitsubishi dicső múltjának egy fontosabb szelete

19 órája – Sztori

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű sárga fényezéssel, borsos árcédulával.


Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Erre mondod majd, hogy ilyet aKaroq!

22 órája – Újdonság

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység? Átalakítható hátsó üléssor? Prémium hangszigetelés? Több, mint Simply Clever.


Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SKODA OCTAVIA Combi 1.9 TDi Ecomax

SKODA OCTAVIA Combi 1....

Ár: 649.000 Ft

Évjárat: 2003 / 6

Kivitel: Lépcsőshátú

Üzemanyag: Dízel

SKODA OCTAVIA 2.0 CR TDI Elegance

SKODA OCTAVIA 2.0 CR T...

Ár: 3.590.000 Ft

Évjárat: 2013

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

SKODA OCTAVIA 1.6 Ambiente Mo.-i.Szervizkönyv!

SKODA OCTAVIA 1.6 Ambi...

Ár: 1.638.000 Ft

Évjárat: 2009 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!