0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Amikor a látszat csalhat

Skoda Yeti teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Igazából egyiket sem. Viszont a teszthét végére sem sikerült pontosan bemérnünk, valójában milyen igények kielégítésére találták ki a jópofa megjelenésű Skodát.

Teszt
Műszaki adatok

Otthonos környezetben, a természet lágy ölén sütkérezve. Terepen valószínűleg annyit tud, mint populárisabb rokona, a Skoda Octavia Combi 4x4 Scout

Otthonos környezetben, a természet lágy ölén sütkérezve. Terepen valószínűleg annyit tud, mint populárisabb rokona, a Skoda Octavia Combi 4x4 Scout

0-100-ra 9,9 s, végsebesség 190 km/h, tesztátlag 7,7 l/100 km

0-100-ra 9,9 s, végsebesség 190 km/h, tesztátlag 7,7 l/100 km

Amikor én még kissrác voltam, Szűk utcák oldalán, Bérházak udvarán… – ugye ismerős az Illés együttes nótája, amit gyerekkoromban sokat hallottam a rádióban, és a mai napig ezért tudom fejből, akár álmomból felkeltve is az egész dalszöveget. Nem tudom, ki hogyan van vele, de amikor az értekezleten szembesülök a feladattal, hogy Skodát fogok vezetni, ez a zeneszám automatikusan felcsendül bennem, pedig amikor én még valóban kissrác voltam, a teljes Skoda-kínálat a nem éppen acélos 105 és 120L típust jelentette. Azóta a kalapos ember-felforrt hűtővíz párhuzam már rég a múlté, a Skoda a Volkswagen-birodalom részeként gyökeresen átalakult. Ma ott tartunk, hogy a cseh márka modelljei már kezdik szétfeszíteni a simply clever jelmondat adta, egyszerűséget és célszerűséget sugalló kereteket, és megszülethet egy fazon Roomster, és most egy, no, igen, minek is nevezzük Yeti. Mert dzsipes orrész ide, emelt hasmagasság oda, azért ez az autó nehezen lenne a kompakt szabadidő-autó kategória képviselőihez mérhető. A kisteherautó alapú puttonyos-személyautó kasztba sorolás ellen szól viszont ára, no és a forgalmazó marketing-osztálya is nyilván dühödten tiltakozna ez ellen a minősítés ellen − a Yeti dizájnja, minősége és szolgáltatásai ismeretében valljuk meg, teljes joggal.

Ha nem lenne rajta embléma, innen is azonnal ki lehetne találni, hogy valamilyen Skodáról van szó. Szemből ez nem kunszt, a hűtőmaszk azonnal árulkodik

Ha nem lenne rajta embléma, innen is azonnal ki lehetne találni, hogy valamilyen Skodáról van szó. Szemből ez nem kunszt, a hűtőmaszk azonnal árulkodik

Feláras tétel az elektromosan mozgatható panoráma üvegtető. Városban szinte huzatmentesen használható

Feláras tétel az elektromosan mozgatható panoráma üvegtető. Városban szinte huzatmentesen használható

De lássuk a tényeket! A plafont jelentő Experience kivitel mellé megkaptuk a kétliteres, 140 lóerős CR TDI dízelmotort, hozzá a 4x4-es hajtásláncot, ráadásnak néhány opciós nyalánkságot, így aztán felesleges csodálkozni a 8,35 millió forintos végösszegen. Hogy korrektek legyünk, érdemes a számokat rendbe tenni. A szóban forgó változat jelenlegi alapára 7,29 millió forint, tehát kijelenthető, hogy durván egymillió forintot tettek ki az extrák, többek között a 12 hangszórós Sound System hifi, a panorámatető, vagy a Park Assist automatika, amely párhuzamos parkolásnál valóban képes helyettünk elvégezni a munka dandárját (a manőverezést), nekünk csak a pedálokat szükséges kezelni. Ha az ár ismeretében az előbb emlegetett kategóriába sorolási dilemmát nézzük, elmondhatjuk, hogy ennyi pénzért már nagyon kellemes kis SUV-ok között válogathatunk, a kevesebb szolgáltatást nyújtó, egyszerűbb családi puttonyosok csúcsváltozatai áránál viszont milliókkal feljebb lebegünk.

Ugyan van benne lejtmenet vezérlő, ennek ellenére nem valószínű, hogy komoly terepen Yetik tucatjai fogják a sarat dagasztani, a 4x4 itt biztonságnövelő tényező

Ugyan van benne lejtmenet vezérlő, ennek ellenére nem valószínű, hogy komoly terepen Yetik tucatjai fogják a sarat dagasztani, a 4x4 itt biztonságnövelő tényező

Trükkös ködfényszóró, amely kanyarodáskor jobbra vagy balra kacsint, amerre éppen fordul az autó

Trükkös ködfényszóró, amely kanyarodáskor jobbra vagy balra kacsint, amerre éppen fordul az autó

Vegyük hát szemügyre közelebbről az autót! Külsejét tekintve a szó átvitt és valós értelemében is bombaformával indít a Skoda, a Yeti egyszerűen megbabonázza az emberek többségét, pedig első látásra nincs benne semmi különleges, hacsak a szokatlan helyre tett ködfényszórókat nem tekintjük annak. Ezzel kapcsolatban máris idekívánkozik a megesett sztori a rend szigorú őreivel, akiket 10 percig kellett győzködnöm arról, hogy normális autós lévén nappal, városban, napfényes időben nem kapcsolom be a ködfényszórót; ellenben a lámpaház osztott, és a kötelező nappali világítás izzója a felső részben kapott helyet – tisztelt leendő Yeti-tulajdonosok, ne hagyják magukat csőbe húzni! Folytatva az elemezgetést, a karosszéria nem túlzottan nagy, a teljes hosszúság nem éri el a 4,3 métert, ehhez képest a saját tömeg másfél tonna, ami nem csekélység. A jellegzetes kockaság − kitaláltam rá, hogy dobozdesign − nálam az új FIAT Pandával aratott hasonló sikert, és a maga nemében a Yeti is zseniális. Nem értek egyet azokkal, akik sematikusnak, unalmasnak festik le, tessék megnézni a részleteket, például, ahogy a tetősín ritka szép megoldással összeköti az első és hátsó oszlopokat, vagy a fényezetlen C és D oszlop, amely "lebegteti" a tetőt. Bár szabadidőjármű, ez a Skoda látszatra inkább aszfaltbetyár, mintsem rutinos dagonyázó, termetével nem tornyosul a többi közlekedő fölé (sokan viszont éppen ezért a biztonságot sugalló érzetért vesznek szabadidő autókat), abszolút megmaradt a személyautós dimenzióknál.

Puha borítású, németesen logikus elrendezésű Octavia műszerfal. A középkonzol tetején kialakított rekesz alja bélelt, nem zörögnek benne a tárgyak

Puha borítású, németesen logikus elrendezésű Octavia műszerfal. A középkonzol tetején kialakított rekesz alja bélelt, nem zörögnek benne a tárgyak

Többek között a szellőzésről is informál a színes, érintőképernyős kijelző

Többek között a szellőzésről is informál a színes, érintőképernyős kijelző

Az utastér nem tartogat meglepetéseket, ami a gyakorlatban annyit tesz, hogy aki ült már Octaviában, annak a Yeti csukott szemmel sem okozhat gondot. A hasonló műszerfal hozza a Skodától immáron elvárt logikus kezelhetőséget, illetve a tisztességes kidolgozási minőséget, és tényleg nem túlzás azt állítani, hogy antitalentum, aki ösztönösen nem tudja magához igazítani a dolgokat, mint kormány-, tükör-, vagy ülésállítás, fedélzeti számítógép és rádióprogramozás. Amíg a színes érintőképernyő könnyen megszokható (nem árt határozottan, erővel nyomkodni), addig az új VW-szabvány szerinti hőfokszabályozás szerintünk zsákutca, ugyanúgy, mint a korábban tesztelt Golf Plus esetében már leírtuk. A helyzet annyiban javult, hogy a tekerőgomb végre nem lazán, kotyogva forgott, de nappal semmit nem látni a halványan világító számokból – még szerencse, hogy rövid időre a középső kijelzőn is megjelennek a beállított Climatronic funkciók. Az első üléseken minden irányban szellős a Yeti, hátul viszont termetesebb-magasabb utasoknak adódhatnak problémáik, de kárpótlásul bőséges a variációs lehetőség. A tologatható, támlájukban is állítható székeknek köszönhetően valahol 400 és 500 liter között alakul a csomagtér, az ülések − némi gyakorlás után − könnyen mozgathatók, akár ki is vehetők, teljesen sík padlós rakfelület azonban nem alakítható ki. A 4x4 technika miatt eleve magasan van a csomagtér alja, akit ez zavar, vegyen 900 ezerrel olcsóbban 110 lóerős TDI-t fronthajtással.

Jól látszik, milyen magasan húzódik a csomagtér padlója. Kényelmesek az első ülések. Középen található a komfort kapcsoló a napfénytető mozgatásához Jól látszik, milyen magasan húzódik a csomagtér padlója. Kényelmesek az első ülések. Középen található a komfort kapcsoló a napfénytető mozgatásához Jól látszik, milyen magasan húzódik a csomagtér padlója. Kényelmesek az első ülések. Középen található a komfort kapcsoló a napfénytető mozgatásához

Jól látszik, milyen magasan húzódik a csomagtér padlója. Kényelmesek az első ülések. Középen található a komfort kapcsoló a napfénytető mozgatásához

Egyáltalán nem tűnik vad terepjárónak, inkább békés, jópofa négykerekű társnak

Egyáltalán nem tűnik vad terepjárónak, inkább békés, jópofa négykerekű társnak

A 2.0 CR TDI ugyanaz a common-rail dízel, amit korábban a SEAT Exeóban próbáltunk. Összességében jó érzés a Yeti vezetése, akadnak azonban megszokást igénylő dolgok, amivel aztán vagy megbékélünk, vagy nem. A motor véletlenül sem kellemes orgánumát, nyersességét nem sikerült teljes mértékben távol tartani az utastértől, de kisebb tempónál a mérték talán még tolerálható, viszont a zajszint autópályán a szélzajjal kiegészülve már határozottan rontja a komfortot, és a nagy homlokfelület a fogyasztásnak sem tesz jót. A gázolaj kortyolgatásában szerepet játszik a Haldex-rendszerű összkerékhajtás is, annak ellenére, hogy alaphelyzetben csak az első kerekekre megy a nyomaték. A szerkezet több forgó alkatrésze, tehát a féltengely, a differenciálmű, a kardán állandó mozgásban van, és ez egyáltalán nincs ingyen, amit a kutaknál fizetünk meg néhány deci üzemanyag ellenértékével. A kormányzás érdekes módon a kötelezően túlzásba vitt szervo ellenére informatív, a váltó azonban becsapós. Aki a szalonban beül a kiállított autóba, és kapcsolgatja a gangokat, el lesz ájulva a finom, szinte magától becuppanó kartól, a varázslatos könnyedségtől, aztán majd a menetpróba közben fog meglepődni, hogy soha nem tudja, éppen melyik fokozatban van, és káromkodhat, amikor kettesből − a gyenge határoló rugó miatt − hármas helyett ötöst dug a gyorsítósávban. A kuplung nem szálkásítja ki a formás női vádlikat, a pedál kényelmesen, kis erőszükséglettel dolgozik, viszont kell vele bűvészkedni, mert egy sima padkára felállásnál is szokatlanul könnyedén fullad le a motor. A futómű nem aratott osztatlan sikert a szerkesztőségen belül, tény, hogy biztonságos a Yeti, bőven vannak tartalékai, de igazából se nem komfortos, se nem sportos, talányosan egyszerre billeg és ráz – a jobban sikerült kompakt szabadidőuatók ezen a téren nagyságrendekkel jobban muzsikálnak.

Ugye, fel sem tűnik, hogy a fekete A oszlop jelképesen átszúrja a tetőt, és a sínben folytatódva hátul ugyanezzel a technikával köti össze az autó elejét a végével?

Ugye, fel sem tűnik, hogy a fekete A oszlop jelképesen átszúrja a tetőt, és a sínben folytatódva hátul ugyanezzel a technikával köti össze az autó elejét a végével?

Szóval 8,35 millió forint egy fazon Skodáért? Jó lenne tudni, mit nyújt 4,6 millióért az 1,2 literes, turbós benzines alapmodell (Active 4x2), hiszen a formát, a hangulatot és a célszerűséget ott is megkapjuk, viszont hiányzik az életet igazán kellemessé tevő kütyük, figyelmességek tömkelege. Egyelőre úgy tűnik, a kompakt SUV kategória kártyapartijában a Yeti miatt nem kerül sor új lapok leosztására, pedig mindent figyelembe véve szerethető, a márka arculatát színesítő autóval bővült a csehek választéka.

Árak

Tesztmodell ára 8 350 000 Ft (2010. május 8.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4223 mm
Szélesség: 1793 mm
Magasság: 1691 mm
Saját tömeg: 1545 kg
Össztömeg: 2090 kg
Tengelytáv: 2617 mm
Karosszéria-kivitel: kombi
Csomagtér: 405 liter

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: Euro 5
Hengerűrtartalom: 1968 cm³
Sebességváltó: mechanikus - 6 fokozatú
Teljesítmény: 103 kW (140 LE)

Menetteljesítmény

Végsebesség: 190 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 9,9 s
Gyári vegyes fogyasztás: 7,7 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon...

Gyorsan adnál túl autódon a használat után? Mutatjuk, mit érdemes venned!

Brit tudósok szerint használtan a Lexusok minden többi autónál könnyebben eladhatók. Azért nyilván...

Minden, amit a motorolajokról tudni érdemes

A belső égésű motorok megfelelő működése érdekében a legfontosabb „alkatrész” a motorolaj, spórolni...

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban...

Üléspróba: ott voltunk a Kia Stonic leleplezésén

Amszterdamban leplezték le a Kia kisautó alapú divat-crossoverét, amiről továbbra sem tudunk...

Láttuk az új Volkswagen Polót, sokat nőtt, hangja is nagyobb lett

Berlinben láthattuk élőben először a Volkswagen új kisautóját. A Polo hatodik generációja az...

További egységes üzemanyagár-csökkenés következik

Míg szerdán csak a benzin ára került lejjebb, pénteken már a gázolaj is ármérséklést kap.

Két világbajnok is távozhat a Forma-1-ből

A Libery Media több versenyt szeretne a száguldó cirkuszban, Alonso és Hamilton viszont máris...

Megépült az új szuper-körforgalom Budakalászon. Jobb a lámpatenger, mint egy sima kereszteződés?

A folyton dugót és szenvedést okozó budakalászi, az M0-ás hídra is felvezető körforgalom erősen...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Hirdetés

SKODA tesztek

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Clever teszt

Egy ok az elégedettségre - Skoda Fabia Combi teszt

A Skoda Fabia kombiban az a jó, hogy kicsit sem feltűnő, és 4 milliós áron ő a kisautók svájci bicskája. Egy jó megoldás a mindennapokra.


Skoda Yeti Outdoor Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG teszt

Ezért irigyelhetjük a rendőröket! Skoda Yeti Outdoor teszt

Összkerékhajtású Outdoorként, legerősebbik dízelmotorjával és DSG váltóval járt nálunk a frissített Skoda Yeti. Szerethető volt.


Skoda Superb Combi Elegance 2.0 CR TDI DSG 170 teszt

Nem szegény ember Audija. Skoda Superb teszt

Eddig is kiváló és elképesztően tágas autó volt a Superb, most is annak találtuk. A Skoda frissített zászlóshajóját DSG-s dízel kombiként teszteltük.


Skoda Rapid 1.2 Tsi Ambition teszt

Olcsónak tűnik, de nem az - Skoda Rapid 1.2 Tsi teszt

Éppen csak nem alap, de leggyengébb turbómotorjával, kielégítő ellátmánnyal járt nálunk a Skoda olcsónak szánt, ám méretes, limuzinnak tűnő ötajtós modellje, a Rapid.


Skoda Citigo 1.0 75 LE Elegance teszt

Egy literrel Horvátországba? Skoda Citigo teszt Videó

Komoly kihívást kapott a Skoda Citigo: egyetlen - hosszú - hétvége alatt tekertünk vele Horvátországba és vissza. Fájdalommentesen sikerült.


Még több SKODA teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Feljebb kapcsol a Dacia

Sosem lesz már ilyen olcsón 7 ülés, kifut a Logan MCV

5 éve – Autósvilág hírei

Több mint 4 millió példány után búcsúzik a Renault által újjáélesztett Dacia első modellje, a Logan. A limuzin már idén év elején eltűnt a kínálatból, a legolcsóbb hétülésesnek számító MCV év végén búcsúzik.


Íme a korszakváltó Rolls-Royce Zenith Collection

Elkeltek a Rolls-Royce Phantom VII legutolsó darabjai is

Tavaly – Autósvilág hírei

A hetedik generációs Phantom leváltását különleges sorozattal ünnepelte a gyár. A bárpultos, hűtős Zenith szériából mind az 50 elfogyott.


Mindenkinek Skoda Octavia kell. Meg Dacia Duster

Szeptemberben viszonylag sok új autót adtak el

4 éve – Autósvilág hírei

Az elmúlt hónap egész jóra sikeredett a hazai piacon, szeptemberben közel harmadával több új személyautót helyeztek forgalomba, mint egy évvel ezelőtt. Pezsgőt azért ne bontsunk.


Használtautó.hu

SKODA YETI 2.0 CR TDI Experience 4x4 DSG

SKODA YETI 2.0 CR TDI...

Ár: 4.290.000 Ft

Évjárat: 2011 / 9

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

SKODA YETI 1.4 TSI Active Plus

SKODA YETI 1.4 TSI Act...

Ár: 2.745.000 Ft

Évjárat: 2010 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

SKODA YETI 1.2 TSI Ambition

SKODA YETI 1.2 TSI Amb...

Ár: 2.950.000 Ft

Évjárat: 2010 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!