0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

A nagy utazó? Toyota Avensis teszt

Toyota Avensis 2.0 D-4D Travel Edition teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hét és félmillió forint. Ennyiért kínálják a speciális, Travel Edition felszerelésű, alap dízelmotoros Toyota Avensist. Nem olcsó, de konkurensei közül sincs sok olcsóbb.

Teszt
Műszaki adatok

Nem xenonok, csak vetítőlencsések, de erős fényűek a fényszórók, a futómű még a 205/60 R16-os abroncsokkal is feszes hangolású

Nem xenonok, csak vetítőlencsések, de erős fényűek a fényszórók, a futómű még a 205/60 R16-os abroncsokkal is feszes hangolású

Travel Edition – így hívják az Avensis tavaly kínálatba került különleges verzióját, mely egyszerre kíván gazdag ellátmánnyal és kedvezményes árral hódítani. Csaknem az összes motorral kínálják, mi a minden bizonnyal a legtöbb középkategóriás vásárlót érdeklő, belépő turbódízellel próbáltuk.

Jól olvasható, egyértelműen kezelhető a műszerfal. Jó pont, hogy az összes elektromos ablak le-fel automata, azaz egy érintésre automatikusan végigfutó

Jól olvasható, egyértelműen kezelhető a műszerfal. Jó pont, hogy az összes elektromos ablak le-fel automata, azaz egy érintésre automatikusan végigfutó

Természetesen a gazdag, kedvezményes áron kínált felszereléscsomag csak hab a tortán, az Avensisnek amúgy is bőven akad csábereje. A középkategóriában ma már nagynak aligha számító, 4,7 méter hosszú négyajtós utastere kellően tágas. Ülési – főkét elöl – feltűnően méretesek és kényelmesek. Hátul sem rossz ülni, főként, hogy a sík padlójú lábtér és a kellően széles, alig hangsúlyosan formázott hátsó ülés akár három felnőttet is gond nélkül elbír. A kidolgozás minősége első rangú, rossz úton is teljesen csendben van az anyagminőségével is korrekt, de különlegességeket azért nem mutató utastér. Ilyenre persze nincs is sok szükség, minden részletből sugárzik a korrektség, a kesztyűtartó és a sofőr bal térdéhez szerelt apró fedeles rekesz egyaránt flokkolt, azaz az oda tett cuccok zörgésmentesek. Az ajtózsebek is puhább műanyaggal béleltek, így azokban sem csúszkál minden ide-oda. Igaz, erre csak elöl lenne lehetőség, a hátsó ugyanis mindössze egy palacktartó, melybe az elsőhöz hasonlóan fél literes flaska fér.

Elöl-hátul jó a helykínálat, kényelmesek az ülések, hátul az utastér padlója teljesen sík Elöl-hátul jó a helykínálat, kényelmesek az ülések, hátul az utastér padlója teljesen sík

Elöl-hátul jó a helykínálat, kényelmesek az ülések, hátul az utastér padlója teljesen sík

Kielégítő méretű, finoman kárpitozott, de az utastér felé csak szűk átjáróval bővíthető a primitív, a térbe hajló zsanérozású ajtóval fedett csomagtér

Kielégítő méretű, finoman kárpitozott, de az utastér felé csak szűk átjáróval bővíthető a primitív, a térbe hajló zsanérozású ajtóval fedett csomagtér

Négyajtós karosszériával komoly csomagtér-trükköket nemigen lehet alkotni – a Toyota sem tesz ilyet. Az alapesetben 509 literes üreg a hátsó ülés 2/1 arányú támladöntésével bővíthető, az ülés így lépcsőt alkot az amúgy is meglehetősen szűk utas-/csomagtéri átjáróban, itt bizony csak kisebb pakkok, lapra szerelt bútorok férnek el. Jó pont viszont, hogy van síalagút, így négy fős síeléseknél mindenki kényelmesen ülhet még a sílécek társaságában is.

Aki ismeri az Avensis motorpalettáját, az bizony tudhatja, hogy a tesztautót is hajtó 126 lóerős 2,0 literes turbódízel a kínálat legkisebb teljesítményű egysége. Nyomatéka azonban az összes benzinesénél komolyabb, 310 Newtonmétere 1800-2400 1/perc között élvezhető, így aztán menetdinamikája is elismerésre méltó. Az alap gázolajos 9,7 másodperc alatt gyorsít 100 km/órás tempóra és akár 200 km/órás végsebességet adhat. Mindeközben kombinált fogyasztási értéke 5,4 l/100 km, kilométerenkénti szén-dioxid emissziója 141 gramm/kilométer. Nem csak paramétereivel, karakterisztikájával, járáskultúrájával is megnyerő a D-4D. Alapjárata halk, csupán minimális rezonanciájú. Nyomatékleadása nagyon egyenletes, akár már 1200 1/perctől terhelhető, így passzol hozzá a meglehetősen hosszúra áttételezett, az autópályás 130 km/órás tempónál, hatodik fokozatban 2400 1/perc alatti főtengelyfordulatot adó váltómű.

Sok praktikus részlet vezethető fel, a műszerfali rekeszek flokkoltak, a könyöklő 
mély üreget fed Sok praktikus részlet vezethető fel, a műszerfali rekeszek flokkoltak, a könyöklő 
mély üreget fed Sok praktikus részlet vezethető fel, a műszerfali rekeszek flokkoltak, a könyöklő 
mély üreget fed

Sok praktikus részlet vezethető fel, a műszerfali rekeszek flokkoltak, a könyöklő mély üreget fed

Rádió- és telefonvezérlős a kormánykerék, de tempomat nem érhető el a dízelmotoros Travel Edition Avensishez

Rádió- és telefonvezérlős a kormánykerék, de tempomat nem érhető el a dízelmotoros Travel Edition Avensishez

Noha az Avensis minden kezelőszerve (kuplung, fék, váltó) precíz szerkezet, kivétel nélkül kissé hosszú úton járnak, így a vezetés, főként városban, kissé munkásnak érezhető, főként, hogy rossz úton a futómű is a kelleténél többet mozgatja a karosszériát. Jó úton vagy autópályán, azonban nagyon elemében van és a Travel Edition felszerelésnévhez hűen, kiválóan utaztat. Zajszigetelése kimagaslóan jó, egyenesfutása hibátlan és még étvágya is visszafogott, tesztátlagunk mindössze 2 deciliterrel volt a gyári érték felett, azaz 5,6 l/100 km értéket mértünk, országúton nem kunszt 5 l alatti értéket elérni és némi óvatossággal városban is ki lehet jönni 6 literből.

Magas tempónál is feltűnően csendes és takarékos az Avensis, rossz úton viszont erőteljesen zötykölődik

Magas tempónál is feltűnően csendes és takarékos az Avensis, rossz úton viszont erőteljesen zötykölődik

Szabvány 2DIN, azaz dupla-rádió méretű az érintőképernyős, USB-csatlakozót is adó navigációs egység. Elegánsabb lett volna az USB-aljzatot egy rekeszbe tenni

Szabvány 2DIN, azaz dupla-rádió méretű az érintőképernyős, USB-csatlakozót is adó navigációs egység. Elegánsabb lett volna az USB-aljzatot egy rekeszbe tenni

Miként a cikk elején említettük a listaárához mérten 200 ezer forintos kedvezménnyel mért Travel Edition alapellátmánya csak hab az Avensishez, ám erre kétségtelenül szükség is van. Ugyanis hiába kiváló és elődjénél karakteresebb modell a harmadik generációs Avensis, még mindig nem elég extravagáns ahhoz, hogy pusztán létével tömegeket vonzzon magához.

A Sol ellátmányhoz mérten mindössze 245 ezer forint felárért, azaz a 2.0 D-4D motorral akciósan 7 540 000 forintért kínált, sok egyéb mellett érintőképernyős navigációt, tolatókamerát és 16 colos könnyűfém felniket adó Travel Edition csomag azonban valóban sokakat megnyerhet, hiszen ilyen dinamikus, erőteljes dízellel és ehhez hasonlóan gazdagon (az említetteken túl temérdek más mellett 2 zónás légkondival, 7 légzsákkal, ESP-vel, Bluetooth-kihangosítóval és távirányítós, MP3-olvasós, USB-csatlakozós audiorendszerrel is) felszerelt középkategóriás nincs sok a piacon. Ám meg kell jegyezni, hogy az Avensis akciós ajánlatával sem egyedülálló ajánlat s aki esetleg szeretné maga specifikálni autóját, például az utazós konfigurációhoz tempomatot vagy elektrokróm belső tükröt is áhítana, az könnyen más márkához csábulhat, ugyanis a Toyota ma is köti magát a csakis csomagokkal felépíthető ellátmányhoz. Ára pedig csak neves, német vagy japán konkurenseihez mérten kedvező, a koreaiak vagy a franciák bizony alá ajánlanak.

Méretek

Hosszúság: 4695 mm
Szélesség: 1810 mm
Magasság: 1480 mm
Saját tömeg: 1545 kg
Össztömeg: 2100 kg
Tengelytáv: 2700 mm
Karosszéria-kivitel: limuzin
Csomagtér: 509 liter

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1998 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: mechanikus - 6 fokozatú
Nyomaték: 310 Nm 1800-2400 1/min-nél
Teljesítmény: 93 kW (126 LE) 3600 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 200 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 9,7 s
CO2-kibocsátás: 141 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,4 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Lebukott a Volvo legkisebb crossovere, az új XC40

Hamarosan megérkezik a legkisebb Volvo crossover, bemutatóját alig egy hét múlva tartják. Egy...

Mercedes-AMG GT C Roadster teszt

50 éve alkot sportmodelleket az AMG a Mercedes szárnyai alatt, ráadásul a GT már a második szinte...

Megjelent az új Swift Sport, 1 tonna alatti önsúllyal és 140 lóval hergel

Külsőre morcos, igazi méregzsák és a belepakolt technika sem ígér mást. A Swift Sport 1 tonna...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

Tanul a Renault, ezért alig nyúlt a Duster formájához

A Dacia slágermodellje lett a Duster, ami a SUV-hullám meglovagolása mellett még a válságból...

Otthonában vezettük a hatodik Volkswagen Polót

Nagyobb és biztonságosabb lett a hatodik generációs Volkswagen Polo, tudásával túlmutat a szuperminik...

Normál üzemben örökkévaló az első Lexus LS V8-asa. Mit bír, ha gyilkolják?

Közel 30 éves az első Lexus LS, az a modell, amivel a Toyota prémiummárkája indult. Tartósságával...

Váltotta volna a 911-est az idén 40. évfordulóját ünneplő 928

Valódi luxus túrakupéként mutatkozott be 1977-ben az első V8-as Porsche. A 928-ast egyenesen...

Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Hirdetés

TOYOTA tesztek

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

5 rendőr ugrott rá, Év Autója is lehet - Toyota C-HR teszt Videó

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen barátkozni jöttek.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Toyota Verso 2.0 D-4D DPF Lounge teszt

Ez lenne a legjobb családi autó? Toyota Verso teszt

Megújult a Toyota Verso, a fizimiskán túl a technika is részint friss. A klasszikus egyterűs jellemzőkhöz a Toyota vezetési élményt is bőven csomagolt, ez bizony jó!


Toyota Prius Plug-in Hybrid Premium teszt

Testvérgyilkosság áldozata lehet - Toyota Prius Plug-in teszt Videó

Már a világ legnépszerűbb hibridjének számító Toyota Priusból is létezik konnektorból tölthető variáns. Testvérei nem fogják hagyni érvényesülni.


Még több TOYOTA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

2 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

11 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

Tegnap – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

TOYOTA AVENSIS Wagon 2.0 D Sol Technic Garanciával is!

TOYOTA AVENSIS Wagon 2...

Ár: 1.490.000 Ft

Évjárat: 2006

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA AVENSIS 2.0 D-4D Sol Friss szervíz. ülésfűtés. temp

TOYOTA AVENSIS 2.0 D-4...

Ár: 2.490.000 Ft

Évjárat: 2009

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA AVENSIS Wagon 2.0 D-4D Premium Sz.Könyv. Navi. Kamera

TOYOTA AVENSIS Wagon 2...

Ár: 3.389.000 Ft

Évjárat: 2013 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!