0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Fűszerezve sem túl finom - Toyota Aygo Spice teszt

Toyota Aygo 1.0 Spice teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

LED-es menetfényekkel és új lökhárítóval fűszerezett, de már koros kisautót próbáltunk ötajtós kivitelben. Vajon tudja még tartani a lépést a szegmensbe mostanában érkezett modellekkel?

Teszt
Műszaki adatok

A 2012-es frissítés hozadékai: módosított lökhárítók és LED-es menetfények

A 2012-es frissítés hozadékai: módosított lökhárítók és LED-es menetfények

Nem túl pakolós, csak az ablaküveg nyílik hátul

Nem túl pakolós, csak az ablaküveg nyílik hátul

Bármilyen kedves is arcocskája, az Aygo nem az a típus, amely eleve sikerre ítéltetve érkezett a hazai piacra. Méretei, de azokat nem tükröző ára miatt pont kimarad az átlag magyar vásárló érdeklődési köréből, különösen ezzel a komfortot vagy használati értéket semmivel nem növelő Spice kivitellel. Az alapmodell 2,2 milliós alapára nem rossz, de ha egy klímát szeretnénk, akkor már 2,4 fölött járunk, és ezzel bizony az újabb játékosok turfjára léptünk: a Twingo 2,3, az up! 2,5 millió forintos alapárral veszik körbe a Toyota apróságát. Ami még öt ajtóval is apróság, csak épp svédtorna nélkül is be lehet ülni hátsó ülésére.

A belülről színre fújt ajtók, a szürke-narancs kombinációjú ülések és a műszerfal narancssárga díszítései is a Spice felszereltségnek köszönhetők A belülről színre fújt ajtók, a szürke-narancs kombinációjú ülések és a műszerfal narancssárga díszítései is a Spice felszereltségnek köszönhetők

A belülről színre fújt ajtók, a szürke-narancs kombinációjú ülések és a műszerfal narancssárga díszítései is a Spice felszereltségnek köszönhetők

A kis autóval nincs, a túl kis autóval van bajom. Különösen akkor, ha gyárilag is mindent megtesznek, hogy beülve a nagy svéd bútoráruház gyermekmegőrzőjében érezzük magunkat. Azoknak viszont, akik hellokittys telefontokban hordják iPhone-jukat, voknak írják a vagyokot, beszéd közben pedig kifejezőnek érzik a szupcsi és köszcsi szavak használatát, azok minden bizonnyal ezt a belteret is iszonyat édinek és trendinek fogják találni. Vagy tündibündinek. Pedig sima feketében sokkal jobb lenne, vagy legalább a műszerfalat kihagyhatták volna a csíkozásból. De ez már így alakult.

Csak magasságban állítható a kormánykerék, az ülések iszonyú keskenyek

Csak magasságban állítható a kormánykerék, az ülések iszonyú keskenyek

Fedélzeti számítógép nincs, csak km-adatok és benzinszintjelző

Fedélzeti számítógép nincs, csak km-adatok és benzinszintjelző

Nagy problémája az Aygónak, hogy messzire süt róla az árcédula által nem tükrözött költségkímélés. Vékonyka a kormánykerék, olcsók a műanyagok, a lemezajtó csukásának hangja inkább lehangol, mint minőségérzetet kelt, ablakemelőből csak egy-egy jutott az első ajtókra − a hátsó oldalablakokat elefántfüllel lehet kibillenteni. A visszapillantók manuálisan, kis karral állíthatók, az ötödik ajtónak csak az üvege nyílik: nem életbevágó tulajdonságok, de ez már nem is a költséghatékonyság, hanem az olcsójánoskodás kategóriája. Az Aygo a legkevésbé sem modern, bár ha figyelembe vesszük, hogy 2005-ös színre lépése óta csak kozmetikailag és motorilag frissítették, akkor ez nem okoz komoly meglepetést. Cserébe rendre jó helyen végez a megbízhatósági felméréseken, csak első féktárcsáival kapcsolatban szoktak korai rozsdásodást, idő előtti kopást emlegetni.

Csigaszem-fordulatszámmérő, oldalanként egy ablakemelő gomb, fényes felületű, nem túl praktikus nyomógombokkal felvértezett, gyenge hangú hifi Csigaszem-fordulatszámmérő, oldalanként egy ablakemelő gomb, fényes felületű, nem túl praktikus nyomógombokkal felvértezett, gyenge hangú hifi Csigaszem-fordulatszámmérő, oldalanként egy ablakemelő gomb, fényes felületű, nem túl praktikus nyomógombokkal felvértezett, gyenge hangú hifi

Csigaszem-fordulatszámmérő, oldalanként egy ablakemelő gomb, fényes felületű, nem túl praktikus nyomógombokkal felvértezett, gyenge hangú hifi

Jól eldugták a középkonzol aljában, de legalább van USB- és AUX-csatlakozó

Jól eldugták a középkonzol aljában, de legalább van USB- és AUX-csatlakozó

Amikor az importőr olyan dolgokat emel ki autójáról, mint a háromküllős (mű)bőrborítású kormánykerék, a nyomógombbal nyitható hátsó ajtó, a hátsó ablak fűtése vagy a parkolójegytartó a napellenzőben, akkor lehet tudni, hogy van baj, illetve nincs komoly felszereltség. Az autó nem tartalmaz semmi olyasmit, ami technikai szempontból érdekfeszítő, figyelemfelkeltő lenne. Az Aygo Spice legérdekesebb tételei a következők: hatküllős 14 colos alufelnik, CD-rádió bemenetekkel, távirányítós központi zár, immobiliser. Legalább nem kínálnak túl sok opciót sem, 145 000-ért van menetstabilizáló elektronika, a metál- vagy gyöngyházfény felára 95 000 forint, utóbbit a Spice alapára már tartalmazza.

Szűkös, nehezen közelíthető csomagtér, a hátsó ülések ledöntve sem fekszenek teljesen síkba

Szűkös, nehezen közelíthető csomagtér, a hátsó ülések ledöntve sem fekszenek teljesen síkba

A kalaptartó madzagjának beakasztására szánt horog is szomorkásan kidolgozatlan

A kalaptartó madzagjának beakasztására szánt horog is szomorkásan kidolgozatlan

Aprósága ellenére akár kényelmes is lehetne. Ha lenne még 3-3 cm az ülések két oldalán, nem éreznénk úgy, hogy a kiscsoport gyerekszékein ülünk. A kormány csak magasságban mozog, viszont elég nagy az átmérője, a váltókar legjobb tulajdonsága, hogy elérhető. Szoknyája rémesen ódivatú, gombja elforog, célszerszámként pedig meglehetősen gyatra. Az egyest és a kettest nagyon nehezen veszi, de olyan nagyon azt sem kedveli, ha négyből háromba toljuk vissza a kart: zörög, akadozik, egyesbe sokszor csak másodikra, harmadikra hajlandó beugrani. Ami még ramaty a műszaki alapok közül, az a fékrendszer, ha rálépünk a pedálra, az út felén semmi sem történik, majd hirtelen váratlanul felkeményedik a pedál: innentől van fékerő, de nem könnyű finoman adagolni.

A motornak nincs baja, kellemesen kerepel a háromhengeres, de bizony lehetett érezni, hogy 7 LE-vel gyengébb az up!-nál

A motornak nincs baja, kellemesen kerepel a háromhengeres, de bizony lehetett érezni, hogy 7 LE-vel gyengébb az up!-nál

Praktikus szempontból a kutyát nem érdekli, hogy nincs telibe fújva a motorháztető, esztétikailag mégis lelombozó látvány

Praktikus szempontból a kutyát nem érdekli, hogy nincs telibe fújva a motorháztető, esztétikailag mégis lelombozó látvány

A C1/107/Aygo trión kívül az IQ-ban, a Daihatsu Sirionban és a Subaru Justyban is használt, 1KR-FE kódjelű háromhengeres 2007 és 2010 között minden évben besöpörte az Év Motorja díjat az 1 liter alatti kategóriában. Tömege mindössze 69 kg, ami garantálja, hogy ilyen pici autókban se legyen túl nagy befolyással az autó stabilitására. A futómű egyébként nem rossz, inkább kemény, mint puha, de a 155/65 R14-es virslik amúgy sem kimondottan száguldásra való abroncsok. Alig 830 kg-ját a nagyobb szelek nyílt terepen könnyen bemozgatják, és a zaja sem túl pihentető az országúti-autópályás tartományban.

Jövőre esedékes a következő generáció, ami nyilván kiköszörüli majd a korosodó modell csorbáit Jövőre esedékes a következő generáció, ami nyilván kiköszörüli majd a korosodó modell csorbáit Jövőre esedékes a következő generáció, ami nyilván kiköszörüli majd a korosodó modell csorbáit

Jövőre esedékes a következő generáció, ami nyilván kiköszörüli majd a korosodó modell csorbáit

Szerintem az autó nem gyerekjáték, a rémes műanyag klímavezérlő izék megalkotóját élete végéig játszóházba költöztetném

Szerintem az autó nem gyerekjáték, a rémes műanyag klímavezérlő izék megalkotóját élete végéig játszóházba költöztetném

Az Aygo két fő ellensége kora és ára. Mégpedig azért, mert ugyanazon az áron kínálják, mint az újkori kicsiket, viszont azokhoz képest mind szolgáltatások, mind anyagminőség, mind általános minőségérzet tekintetében erős lemaradás érezhető. Ha a típus 2,2 milliós alapára tartalmazná a klímát is, akkor jó szívvel tudnánk ajánlani, így azonban inkább azt mondjuk, hogy aki Aygón gondolkozik, az most már várja meg a jövő évi generációváltást, és a mostani verzió akkorra várható áresését, mert biztosan sokkal jobb ajánlatokra számíthat, mint jelen pillanatban.

Értékelés

Pozitív
Öt ajtó, jó kilátás, könnyű parkolás
Negatív
Csiricsáré Spice-felszereltség, keskeny ülések, gyenge váltó

Árak

Tesztmodell alapára 2 195 000 Ft (2012. június 6.)
Tesztmodell ára 3 045 000 Ft (2012. június 6.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 3415 mm
Szélesség: 1615 mm
Magasság: 1465 mm
Saját tömeg: 830 kg
Tengelytáv: 2340 mm
Karosszéria-kivitel: 5 ajtós
Csomagtér: 139 liter
Belső szélesség elöl: 1330 mm
Belső szélesség hátul: 1270 mm
Belmagasság elöl: 950 mm
Belmagasság hátul: 890 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 180 mm
Ülőlap hossza elöl: 500 mm
Ülőlap hossza hátul: 460 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1000 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1000 mm
Csomagtér magassága: 570-880 mm
Csomagtér hossza: 470 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1080 mm
Raktérnyílás szélessége: 850 mm
Raktérnyílás magassága: 540 mm

Motor és váltó

Motor: 1.0 benzin
Motorosztály: Euro 5
Hengerűrtartalom: 998 cm³
Hengerek/szelepek száma: 3/12
Sebességváltó: 5 fokozatú kézi
Nyomaték: 93 Nm 3600 1/min-nél
Teljesítmény: 51 kW (69 LE) 6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 157 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 14,2 s
CO2-kibocsátás: 105 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,5 l/100km
Fogyasztás a használónál: 6,3 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 63 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 68 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 72 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Normál üzemben örökkévaló az első Lexus LS V8-asa. Mit bír, ha gyilkolják?

Közel 30 éves az első Lexus LS, az a modell, amivel a Toyota prémiummárkája indult. Tartósságával...

Toyota Proace Verso 2.0 D-4D 150 Active Visible teszt

Nemrég teszteltük a Peugeot Travellert, majd utána azonos hajtáslánccal hoztuk el testvérét...

Tanul a Renault, ezért alig nyúlt a Duster formájához

A Dacia slágermodellje lett a Duster, ami a SUV-hullám meglovagolása mellett még a válságból...

Megjelent az új Swift Sport, 1 tonna alatti önsúllyal és 140 lóval hergel

Külsőre morcos, igazi méregzsák és a belepakolt technika sem ígér mást. A Swift Sport 1 tonna...

Mercedes-AMG GT C Roadster teszt

50 éve alkot sportmodelleket az AMG a Mercedes szárnyai alatt, ráadásul a GT már a második szinte...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba...

Lebukott a Volvo legkisebb crossovere, az új XC40

Hamarosan megérkezik a legkisebb Volvo crossover, bemutatóját alig egy hét múlva tartják. Egy...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (3 db)

Der Milan írta: 2012 július 22., vasárnap 11:16:11
vöpi írta: 5 éve

Az tény, hogy vannak hibái, de egy olcsó autónál sok mindenbe bele lehet kötni. Én újjonan vettem egy full felszereltségűt 2006-2011-ig volt meg. Kapott egy átdolgozott kipufogó rendszert és egy direkt szürőt igy 80 lóerő lett benne. 0-100-ra 11,2 végsebesség 190 km/ó nem kellett vele szégyenkezni. Az tény hogy nagyon hosszu a váltója kis fordulaton vérszegény, de szeret pörögni . Az én vezetési stilusommal átlag 5,2l volt a fogyasztása. A legtöbb 5,8l volt amit meg etettem vele százon. Olaszországba autópályán 130-as átlag klimával 5,2l/100km. Kormány tökéletes, fék abs asr szerintem tökéletes. futómű szuper (a 60-as kanyarba 110-el gond nélkül). 50.000km alatt semmi gond csak kötelező szervíz. Ismerősnek adtam el most 75.000km van benne és semmi gond vele nem sokára megy müszakira, de semmit nem kell cserélni csak olajat a gyári fékbetétek tárcsa még bőven jó. Nem tudom mennyire számit, de az enyém az japán volt j-s alvázzal a tengeren tulról jött kicsi japánok rakták össze. Ami a cseheknél készült pl a citroen c1, hát láttam egyet-egyet 5 éves korára az tényleg egy hulladék volt 50.000km-nél olyan hangja volt mint egy dieselnek. Akinek nem kell nagy autó, nincs gyerek annak jó választás nagyon takarékos nem kell rá költeni.


A gond csak annyi, hogy ezt olcsónak nem lehet nevezni. 1,8 Milláért vettünk egy Picanto-t 2005-ben, nem akarom lehúzni nagyon ezt, de a Picanto sokkal különb autó még úgy is hogy gyengébb. Elég vakmerő lehetsz ha egy ilyen kocsival 190-nel mertél menni, a régi Yaris T-sport is katasztrófa ekkora tempónál. De hallod, azért érhet valamit a tuningod ha 190-nel megzavarással is csak 5,8-at evett. :D Számomra a belseje is lehangoló, utoljára a kispolszkiban láttam olyat, hogy fém tölti be az ajtókárpit szerepét. A külseje az mondjuk tetszik de ez nagyon kevés.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vöpi írta: 2012 június 08., péntek 21:37:51

Az tény, hogy vannak hibái, de egy olcsó autónál sok mindenbe bele lehet kötni. Én újjonan vettem egy full felszereltségűt 2006-2011-ig volt meg. Kapott egy átdolgozott kipufogó rendszert és egy direkt szürőt igy 80 lóerő lett benne. 0-100-ra 11,2 végsebesség 190 km/ó nem kellett vele szégyenkezni. Az tény hogy nagyon hosszu a váltója kis fordulaton vérszegény, de szeret pörögni . Az én vezetési stilusommal átlag 5,2l volt a fogyasztása. A legtöbb 5,8l volt amit meg etettem vele százon. Olaszországba autópályán 130-as átlag klimával 5,2l/100km. Kormány tökéletes, fék abs asr szerintem tökéletes. futómű szuper (a 60-as kanyarba 110-el gond nélkül). 50.000km alatt semmi gond csak kötelező szervíz. Ismerősnek adtam el most 75.000km van benne és semmi gond vele nem sokára megy müszakira, de semmit nem kell cserélni csak olajat a gyári fékbetétek tárcsa még bőven jó. Nem tudom mennyire számit, de az enyém az japán volt j-s alvázzal a tengeren tulról jött kicsi japánok rakták össze. Ami a cseheknél készült pl a citroen c1, hát láttam egyet-egyet 5 éves korára az tényleg egy hulladék volt 50.000km-nél olyan hangja volt mint egy dieselnek. Akinek nem kell nagy autó, nincs gyerek annak jó választás nagyon takarékos nem kell rá költeni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Török Tamás írta: 2012 június 06., szerda 21:13:11

Az autó maga külsőleg nekem tetszik,a mi környékünkön elég sok szaladgál belőle.De ennyi pénzért én inkább egy Daciát választanék,még ha nincs is presztízse nálunk.De ilyen talán még a szoci gépeknél sem volt,hogy egy köpetnyi festéken spóroltak volna.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Hirdetés

TOYOTA tesztek

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

5 rendőr ugrott rá, Év Autója is lehet - Toyota C-HR teszt Videó

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen barátkozni jöttek.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?


Toyota Aygo 1.0 VVT-i teszt

X-travagáns városi cirkáló - Toyota Aygo teszt

A korábbi legkisebb Toyota, az iQ forgalmazásának megszűnése után az Aygo lett a japán gyártó alapmodellje. Vászontetővel teszteltük a második kiadást.


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Toyota Verso 2.0 D-4D DPF Lounge teszt

Ez lenne a legjobb családi autó? Toyota Verso teszt

Megújult a Toyota Verso, a fizimiskán túl a technika is részint friss. A klasszikus egyterűs jellemzőkhöz a Toyota vezetési élményt is bőven csomagolt, ez bizony jó!


Még több TOYOTA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

3 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

11 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

Tegnap – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

TOYOTA AYGO 1.4 D-4D Plusz AC

TOYOTA AYGO 1.4 D-4D P...

Ár: 999.000 Ft

Évjárat: 2007 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA AYGO 1.4 Dizel

TOYOTA AYGO 1.4 Dizel

Ár: 1.299.000 Ft

Évjárat: 2010 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA AYGO 1.0

TOYOTA AYGO 1.0

Ár: 890.000 Ft

Évjárat: 2006 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!