0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Még májerebb lehet a C-HR-ed!

Toyota C-HR 1.2 Turbo Executive teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hibrid után 1,2 literes benzines turbós motorjával teszteltük a Toyota futurisztikus crossoverét. Vajon elég hozzá ez a kicsi blokk? Tesztünkből kiderül!

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Szemből szinte RAV4, oldalról kupé crossover, mindez az Executive szint esetén 18 colos felniken%KA%

Szemből szinte RAV4, oldalról kupé crossover, mindez az Executive szint esetén 18 colos felniken

Kupé RAV4 is lehetne. A Toyota 2014-ben Párizsban villantott a C-HR koncepcióval, melyet 2016-ban Genfben már a sorozatgyártású modell követett. A tavaly ősztől rendelhető crossoverből idén januárban érkeztek az első darabok a kereskedésekbe, az év második hónapjában már le is teszteltük a hibrid változatot. A C-HR egyébként a gyártó szerint Compact Hibrid Revolutiont jelent, azaz kompakt, hibrid, rendkívüli. Az első és az utolsó szó rendben van, a hibrid viszont erre a modellre nem igaz, hiszen kizárólag benzinmotor található benne. A formára viszont már inkább jellemző a hibridség, hiszen úgy fest a C-HR, mint egy kupésított RAV4. Az orr rész egészen hasonló, a tető viszont kupékhoz mérten csapott, a hátsó dizájn pedig erősen eltér már a RAV4-től.

%KA%A futurisztikus külső mellett a belső is érdekes, de közel sem olyan, mint elsőre gondolnánk. Végre nem vetített műszerfalunk van, hanem a jól megszokott analóg mutatók jelzik a sebességet és a fordulatszámot%KA%

A futurisztikus külső mellett a belső is érdekes, de közel sem olyan, mint elsőre gondolnánk. Végre nem vetített műszerfalunk van, hanem a jól megszokott analóg mutatók jelzik a sebességet és a fordulatszámot

Merész japánok. Néhány éve a Mazda merész húzásra szánta el magát. Megalkotta a KODO formanyelvet, mellyel egy teljesen új formavilágot kaptak a modellek. Az újdonsült külső betalált a piacnál, mára pedig már az összes Mazda a sportos és dinamikus köntöst viseli. Talán ezt irigyelhették meg a Toyotánál is. A C-HR-rel hasonlóan nagyot alkottak, a futurisztikus külső a valóságban különleges, tetszetős látványt ad. Nem véletlen egyébként, hogy elsőként a crossover kategóriában vezették be, hiszen ez a szegmens most az egyik legnépszerűbb. A különc, fiatalos, már-már divatautós külsővel, meg persze a kompaktabb mérettel pedig minden bizonnyal lényegesen szélesebb vevőkört hódít majd meg, mint például a RAV4.

%KA%A csomagtér alapesetben 377 literes, ami kellően tágas, jól pakolható. Ha több helyet szeretnénk, akkor az üléseket ledönthetjük, viszont nem kapunk teljesen sík padlót%KA% %KA%A csomagtér alapesetben 377 literes, ami kellően tágas, jól pakolható. Ha több helyet szeretnénk, akkor az üléseket ledönthetjük, viszont nem kapunk teljesen sík padlót%KA%

A csomagtér alapesetben 377 literes, ami kellően tágas, jól pakolható. Ha több helyet szeretnénk, akkor az üléseket ledönthetjük, viszont nem kapunk teljesen sík padlót

Alapjaiban nőies. A Toyota vadonatúj TNGA (tanga?) platformjára épülő modell úgy lett megalkotva, hogy a vezetés igazi élmény legyen a C-HR-ben. A tömegközéppont alacsonyan helyezkedik el, ami miatt stabilabb és kezesebb lesz az autó. Az elmélet legalábbis ezt mondja, de hiszem,ha ezt a valóságban is érzem. A T(a)NGA-nak köszönhetően ergonomikusabb lett a belső tér és a passzív biztonság is jelentős mértékben nőtt. Emellett a gyártás is egyszerűbbé és gyorsabbá vált és mivel ez a platfform a Prius IV-ével egyező, a hibrid hajtásláncot is egyszerűen bele tudják építeni.

%KA%Az érintőképernyő oldalára dedikált gombok kerültek a fontosabb funkciókhoz. Hátrány, hogy a jobb oldalon elhelyezkedőkért már nyújtózkodni kell, az ülésből testtel is el kell mozdulni%KA%

Az érintőképernyő oldalára dedikált gombok kerültek a fontosabb funkciókhoz. Hátrány, hogy a jobb oldalon elhelyezkedőkért már nyújtózkodni kell, az ülésből testtel is el kell mozdulni

A kínálat csúcsa. A tesztautó a legmagasabb Executive felszereltséget kapta meg, sőt ezen felül még további csomagokkal is ellátták. Az 1.8-as hibrid mellett egyetlen motorral érhető el jelenleg a C-HR, ez pedig az 1,2 literes turbós benzines. Ezzel a blokkal tettük próbára, hamarosan kiderül, hogy elég-e a benne lévő 115 lóerő. Előtte lássuk mit is tud ez a high-tech kiadás. A forgalmi és a kulcs átvétele után sorra értek a pozitív meglepetések.

%KA%A fekete/bronzszínű steppelt bőrkárpit prémiumos minőséget kelt. Az ülések kényelmesek, a hátsó fejtér is megfelelő a kupés forma ellenére%KA% %KA%A fekete/bronzszínű steppelt bőrkárpit prémiumos minőséget kelt. Az ülések kényelmesek, a hátsó fejtér is megfelelő a kupés forma ellenére%KA%

A fekete/bronzszínű steppelt bőrkárpit prémiumos minőséget kelt. Az ülések kényelmesek, a hátsó fejtér is megfelelő a kupés forma ellenére

Prémiumautó? A parkolóban megpillantva az alábbiak futottak át bennem. Jó ez a szín, szép a felni. Az ajtót kinyitva a látvány csak fokozódott. Az ajtókárpit bronzszínű, gyémántmintás, a bőrülés steppelt és fekete/bronzszínben igen mutatós, akárcsak a műszerfal teteje. Már-már prémiumautós belső ez kérem szépen. Egyedül a középkonzolon végigfutó zongoralakkos fekete betétet éreztem soknak, annak is a legnagyobb hátránya, hogy minden ujjlenyomat meglátszik rajta.

%KA%Az 1,2 literes turbós, 115 lóerős benzines fürgén mozgatja az 1,4 tonna körüli C-HR-t. Pozitív csalódás volt ez a blokk, a hétköznapokban teljesen elegendő%KA%

Az 1,2 literes turbós, 115 lóerős benzines fürgén mozgatja az 1,4 tonna körüli C-HR-t. Pozitív csalódás volt ez a blokk, a hétköznapokban teljesen elegendő

Élményautó?A külső és a belső hamar meggyőzött. Lássuk, hogy bír az 1,4 tonnás tömeggel az 1.2 turbós 115 lóerős motor! Járása kulturált, hangját pedig miután bemelegedett, szinte nem is hallani. Lámpánál megállva volt, hogy rá kellett nézni a fordulatszámmérőre, hogy biztos jár-e a motor. Halk, nagyon halk! Ezen felül pedig rezonancia sem érződik az utastérben. A hatgangos váltó hibátlanul kezelhető, élmény vele kapcsolni a fokozatokat. A kormány pontos, a futómű jó, a fékek is határozottak és jól adagolhatók. Élmény a vezetés! Komolyan nem gondolná az ember, hogy ilyen jót lehet autózni vele. Azt meg főként, hogy az 1,2 literes blokk ilyen jól mozgatja. Egy előzés sem gond vele közúton, városban pedig több mint elég. Nagy like a japánoknak ezért az autóért, a szerkesztőségben is többeket nyűgözött le. Meg tudom érteni. Egyedül a fogyasztása volt kezdetben kicsit sokkoló. Nyíregyházáig az M3-ason óra szerint 140 km/h-nál 8,8 litert evett. Talán szembeszél lehetett, másra nem tudok gondolni, hiszen visszafelé már csak 7,4 l/100 km volt az átlag. Végül vegyes használt során 7,0 liter körüli érték adódott, ami elfogadhatónak mondható.

%KA%A C-HR apró finomságai. A különleges formájú hátsó lámpa mellett a tetőn elhelyezkedő légterelő és a hátsó kilincs is magáért beszél. Ez egy különc autó%KA% %KA%A C-HR apró finomságai. A különleges formájú hátsó lámpa mellett a tetőn elhelyezkedő légterelő és a hátsó kilincs is magáért beszél. Ez egy különc autó%KA% %KA%A C-HR apró finomságai. A különleges formájú hátsó lámpa mellett a tetőn elhelyezkedő légterelő és a hátsó kilincs is magáért beszél. Ez egy különc autó%KA%

A C-HR apró finomságai. A különleges formájú hátsó lámpa mellett a tetőn elhelyezkedő légterelő és a hátsó kilincs is magáért beszél. Ez egy különc autó

Tele rövidítésekkel. Extrákból nincs hiány a C-HR-ben. Az ülés mellett a kormánykarima is lehet fűthető, a zene szerelmeseinek ott a JBL 9 hangszórós hifi, ha jól akarunk látni éjszaka is, akkor LED-es fényszórókat is rendelhetünk. Ott van a kulcsnélküli nyitás és indítás, a bőrülés vagy az érintőképernyős navigáció. További biztonsági és kényelmi extrák is fellelhetők benne: SIPA, PCS + PD, LDA + SC, BSM, RCTA, RSA, AHB, ACC. Ezek közül a legtöbb pedig a műszerfalon is megjelenik feliratként, ha be van kapcsolva. Valóban utána kell nézni, annyi három- vagy négybetűs rövidítés van jelen ebben az autóban. Ezek sorjában egyébként a következők: Simple Intelligent Parking Assist − automatikus parkolási rendszer, Pre-Collision System + Pedestrian Detection − ütközést megelőző rendszer gyalogosfelismeréssel, Lane Departure Alert with Steering Control -sávelhagyásra figyelmeztetés sávtartással, Blind Spot Monitor with Rear Cross Traffic – holttérfigyelő-rendszer mögöttes forgalomra figyelmeztetéssel, Road Sign Assist − jelzőtábla-felismerő, Automatic High Beam − automata távolsági fényszóró és Adaptive Cruise Control − adaptív tempomat. Talán már csak a Head Up Display hiányzik, és teljes is lenne a sor.

%KA%A 9 hangszórós JBL hifi rádió üzemmódban elég gyengén szól (ez persze a hazai sugárzáson is múlhat), a gyárilag beépített intrók viszont brutál jó hangzást adnak vissza. Lényegében olyat, mintha a moziban ülnénk%KA%

A 9 hangszórós JBL hifi rádió üzemmódban elég gyengén szól (ez persze a hazai sugárzáson is múlhat), a gyárilag beépített intrók viszont brutál jó hangzást adnak vissza. Lényegében olyat, mintha a moziban ülnénk

Megéri? Az Executive felszereltség 7 665 000 forintról indul. Erre jön még a gyöngyházfehér fényezés 230 ezerért és néhány csomag plusz a navigáció, melynek összértéke 1,4 millió Ft. Ezzel az itt látható tesztautó ára 9,3 millióra rúg. Ha automata váltót is akarunk, akkor további 550 ezret, összkerékhajtásért pedig plusz 730 ezret kell kicsengetni. Ezzel akár a 10,6 millió forint körüli ár is elérhető. 9,3 vagy 10,6 millió, bármelyiket is nézzük, kellően soknak mondható egy ilyen autóért. Cserébe egy innovatív külsőt és prémiumkategóriás belsőt kapunk nagyon jó vezetési élménnyel. Ennyi pénzből lehet sokkal nagyobb és sokkal erősebb autót is venni, döntsön mindenki saját belátása szerint, hogy mi a fontosabb. Különc akar lenni, vagy beleolvadni a jól megszokott utcaképbe?

%KA%A C-HR minden tekintetben kellemes csalódás volt. Egyedüli visszahúzó tényező a tesztautó 9,3 millió forintos ára. Ennyiért nagyobb és erősebb autó is kapható, aki viszont különc akar lenni, annak a C-HR lesz a befutó%KA%

A C-HR minden tekintetben kellemes csalódás volt. Egyedüli visszahúzó tényező a tesztautó 9,3 millió forintos ára. Ennyiért nagyobb és erősebb autó is kapható, aki viszont különc akar lenni, annak a C-HR lesz a befutó

Értékelés

Pozitív
Csendes, kellően erős motor, egyedi forma, sok-sok sofőrsegéd
Negatív
Nem szerény fogyasztás, túl sok zongoralakk, hátul korlátozott kilátás

Árak

Tesztmodell alapára 7 665 000 Ft (2017. április 3.)
Tesztmodell ára 9 295 000 Ft (2017. április 3.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4360 mm
Szélesség: 1795 mm
Magasság: 1565 mm
Saját tömeg: 1425 kg
Össztömeg: 1845 kg
Terhelhetőség: 720 kg
Tengelytáv: 2640 mm
Karosszéria-kivitel: szabadidő autó
Csomagtér: 377 liter
Belső szélesség elöl: 1470 mm
Belső szélesség hátul: 1430 mm
Belmagasság elöl: 900-960 mm
Belmagasság hátul: 930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 210 mm
Ülőlap hossza elöl: 490 mm
Ülőlap hossza hátul: 470 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1240 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1110 mm
Csomagtér magassága: 500 mm
Csomagtér hossza: 750 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1600 mm
Raktérnyílás szélessége: 1000 mm
Raktérnyílás magassága: 800 mm

Motor és váltó

Motor: Benzin üzemű
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1197 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: hatfokozatú manuális
Nyomaték: 185 Nm 1500-4000 1/min-nél
Teljesítmény: 85 kW (116 LE) 5600 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 190 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 10,9 s
CO2-kibocsátás: 118 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 6,0 l/100km
Fogyasztás a használónál: 7,4 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 69 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Citroën Xantia 1.6i, 1995 - használtteszt

Mennyire időtálló egy Citroën Xantia, alapmotorjával, hidropneumatikus futóművel és mindössze...

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy...

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel...

Mini Countryman John Cooper Works teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió...

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai...

BMW 120i, 2004 - használtteszt

Nem is túl rég játszik szerepet a BMW az ötajtós kompakt kategóriában, de várjunk csak! Az első...

Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós...

Volkswagen Caddy Life 1.9 PD TDI DSG, 2007 - használtteszt

DSG ebben? Sokan teszik fel a kérdést a DSG-váltós Volkswagen Caddy kapcsán, pedig készült ilyen...

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (3 db)

bucar írta: 6 hónapja

Ocsmány!

A válaszoláshoz belépés szükséges
uglykid írta: 6 hónapja
Lacikám írta: 6 hónapja

A hibrid jobban megéri.


Ennyi pénzért a kivitelezés, hogy is mondjam eléggé elnagyolt.Mennél közelebbről nézi az ember annál gagyibb anyagok, formai kuszaságok fedezhetők fel.A fekete műanyag poros-karcos felületek már egy tíz éves autóban is cikik, nemhogy egy újban.Szándékosan nem írtam zongoralakkot amihez hasonlítani szokták, mert az szép, ez meg randa!Az ajtók "kárpitjai" egy Swift-ben is megalázók lennének.A hátsó utastér minimum várbörtön hangulatát idézi, nem beszélve az átláthatatlanságról, ami nem kicsit balesetveszélyes!

Van tehát egy megbízhatónak tűnő műszaki alapokon egy érdekes formatervünk igencsak elnagyolt finissel.
9 millióért ez egyáltalán nem "heppifiniss" nekem!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Lacikám írta: 6 hónapja

A hibrid jobban megéri.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

TOYOTA tesztek

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

5 rendőr ugrott rá, Év Autója is lehet - Toyota C-HR teszt Videó

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen barátkozni jöttek.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Toyota Verso 2.0 D-4D DPF Lounge teszt

Ez lenne a legjobb családi autó? Toyota Verso teszt

Megújult a Toyota Verso, a fizimiskán túl a technika is részint friss. A klasszikus egyterűs jellemzőkhöz a Toyota vezetési élményt is bőven csomagolt, ez bizony jó!


Toyota Prius Plug-in Hybrid Premium teszt

Testvérgyilkosság áldozata lehet - Toyota Prius Plug-in teszt Videó

Már a világ legnépszerűbb hibridjének számító Toyota Priusból is létezik konnektorból tölthető variáns. Testvérei nem fogják hagyni érvényesülni.


Még több TOYOTA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Eladó a Mitsubishi dicső múltjának egy fontosabb szelete

19 órája – Sztori

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű sárga fényezéssel, borsos árcédulával.


Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Erre mondod majd, hogy ilyet aKaroq!

22 órája – Újdonság

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység? Átalakítható hátsó üléssor? Prémium hangszigetelés? Több, mint Simply Clever.


Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

TOYOTA C-HR 1.2 T Dynamic 11.304 km!

TOYOTA C-HR 1.2 T Dyna...

Ár: 6.390.000 Ft

Évjárat: 2017 / 2

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA C-HR 1.8 Hybrid Dynamic Comfort LED Premium pack e-CVT

TOYOTA C-HR 1.8 Hybrid...

Ár: 7.290.000 Ft

Évjárat: 2017 / 7

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin/elektromos

TOYOTA C-HR 1.8 Hybrid Dynamic Comfort e-CVT Tesztautó

TOYOTA C-HR 1.8 Hybrid...

Ár: 7.990.000 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin/elektromos

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!