0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Mindig azt teszi, amit akarsz - Toyota GT86

Toyota GT86 Executive teszt

·

Megront mindenkit, aki csak a kormánya mögé ül. Ha még nem próbáltad, muszáj, erre még a TDI-sek is átnyergelnének, ha tudnák, milyen jó! Ilyen egy kívánnivaló Toyota.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Szoros a verseny, de az MX-5 mellett a legjobban vezethető mai autó a GT86, bár elég régimódi, és pont ezért jó%KA%

Szoros a verseny, de az MX-5 mellett a legjobban vezethető mai autó a GT86, bár elég régimódi, és pont ezért jó

Nem volt egyszerű lejátszanunk, kinek a zsebében landoljon a GT86 kulcsa, hiszen én voltam az a mocskosul szerencsés, aki Finnországban jégen tanulhattam meg vele driftelni. Szóval evidens lett volna, ha nem nálam van, de Márk épp aznap adta le az MX-5 RF-et, amikor beesett a GT86. Arról ráadásul büntetlenül égethette le a maradék hátsó gumikat, szóval nem tett volna jót neki ilyen mértékű hátsókerékhajtás-túladagolás, így megvédtem a szervezetét és lenyúltam a GT86-ot. Ez egy ünnep, már a frissítés előtti is az volt. Csupán pár napot kaptunk vele, mégis színesebbé tette az egész évet, ez már biztos, de egy valamiben nagyon rosszat tett. Akárcsak az M2 után, most ismét jó darabig nem fogok tudni élvezni semmit.

%KA%Az orra a mélyen fekvő boxermotor miatt lehet ilyen lapos, de az egész kocsi nagyon alacsony, közel ülhetünk a földhöz, ami a vezetés élményének a legjobbat teszi%KA%

Az orra a mélyen fekvő boxermotor miatt lehet ilyen lapos, de az egész kocsi nagyon alacsony, közel ülhetünk a földhöz, ami a vezetés élményének a legjobbat teszi

%KA%Újak a lökhárítók, meg a fényszórók, utóbbi kis GT86 emblémát is kapott, a kopoltyúról viszont eltűnt a boxer szimbólum%KA% %KA%Újak a lökhárítók, meg a fényszórók, utóbbi kis GT86 emblémát is kapott, a kopoltyúról viszont eltűnt a boxer szimbólum%KA%

Újak a lökhárítók, meg a fényszórók, utóbbi kis GT86 emblémát is kapott, a kopoltyúról viszont eltűnt a boxer szimbólum

Befejeztem, térjünk rá a GT86-ra, ami, mint már említettem, apró frissítésen esett át az elmúlt évben. Eléggé ellaposodtak az eladásai, így ez nem is jött rosszul, újra beszélhetünk róla. A frissítéssel viszont sok újdonság nem érkezett, amit kaptunk, az annyira lényegtelen, például az új lökhárítók, vagy a hátul is LED-es lámpák, minden autónál ezek a frissítés első lépései. Külsőre izgalmas az új hátsó szárny, annyira vékony, szinte csak egy penge, ráadásul alumínium, nem üvegszálas műanyag, vagy valami ultrakönnyű anyag. A japánok azt mondták, erre szükség volt a jobb leszorítóerő érdekében, de ez annyira minimális változtatás, hogy inkább csak a látványnak tett jót, annak viszont nagyon. A hátsó részben egyébként valamivel több lett a hegesztés is, hogy merevebb legyen a karosszéria, de ezzel eddig sem volt gond.

%KA%LED-esek lettek a hátsó lámpák is, föléjük pedig egy látványosabb és állítólag hatékonyabb pengeéles szárny is került%KA%

LED-esek lettek a hátsó lámpák is, föléjük pedig egy látványosabb és állítólag hatékonyabb pengeéles szárny is került

%KA%Hatalmas kipufogóvégein semmi nem szól, a motort jobban halljuk. A fekete belsejű esztergált küllős felnik csak az Executive-hez járnak, ahogy a sperr difi is%KA% %KA%Hatalmas kipufogóvégein semmi nem szól, a motort jobban halljuk. A fekete belsejű esztergált küllős felnik csak az Executive-hez járnak, ahogy a sperr difi is%KA%

Hatalmas kipufogóvégein semmi nem szól, a motort jobban halljuk. A fekete belsejű esztergált küllős felnik csak az Executive-hez járnak, ahogy a sperr difi is

A leglényegesebb persze, hogy új Track üzemmód érkezett. Ahogy sejthető, pályán való veretésben segít, a menetstabilizátor ezen állásában csak az utolsó pillanatban szól közbe, hogy biztosan ne dobjuk el, de hagyja sederinteni a farát. Szórakozásra termett a GT86, épp ezért nem tudom hová tenni, hogy automata váltóval és sperr difi nélkül is kapható. Na, az vajon mire való? Jó, megnéznek vele, persze. Pici, lapos, látszik rajta, hogy burzsujnak kell lenni ahhoz, hogy valaki ennyire öncélú autóval járjon. Ha még ilyen vörös is, végképp kiborítja az embereket, rögtön arra gondolnak majd, hogy apuci vett játékautót a kisfiának, pláne, ha cikázik a forgalomban. Kiborító a megjelenése, már annak, aki nem ismeri fel és nem tudja, milyen, hiszen végtelenül egyszerű autó, és épp egy fokkal praktikusabb csak, mint az MX-5, éppen ezért szeretem jobban.

%KA%Funkcionális a beltér, talán ez az egyetlen olyan Toyota, aminél meg tudjuk bocsájtani a silány anyagokat. Minden mintha a '90-es évekből maradt volna, de az egész autó olyan nyers és közvetlen, szóval az összhang egész jó%KA%

Funkcionális a beltér, talán ez az egyetlen olyan Toyota, aminél meg tudjuk bocsájtani a silány anyagokat. Minden mintha a '90-es évekből maradt volna, de az egész autó olyan nyers és közvetlen, szóval az összhang egész jó

%KA%Szentháromság, tökéletes pozícióban vannak a kezelőszervek, az új pici kormány fogása is kiváló, az ülések kemények, állítási lehetőségük nem sok, de körülölelnek, ahogy egy igazi sportülésnek kell%KA% %KA%Szentháromság, tökéletes pozícióban vannak a kezelőszervek, az új pici kormány fogása is kiváló, az ülések kemények, állítási lehetőségük nem sok, de körülölelnek, ahogy egy igazi sportülésnek kell%KA%

Szentháromság, tökéletes pozícióban vannak a kezelőszervek, az új pici kormány fogása is kiváló, az ülések kemények, állítási lehetőségük nem sok, de körülölelnek, ahogy egy igazi sportülésnek kell

A hajtást semmilyen módon nem érintette a frissítés, még a motorvezérlővel sem babráltak, azt mondták, az úgy jó, ahogy van. Mondjuk ebben teljesen igazuk van, a Subaruval közösen fejlesztett, térdmagasságban beépített négyhengeres boxer mondhatjuk, hogy tökéletes. Pörgetnivaló, 7000-es főtengely-fordulatnál teljesít 200 lóerőt, és a 205 Nm nyomaték is csak 6400-nál érkezik. Erejét nagyjából 4000-től lehet elkezdeni kihasználni, alatta nem él túlzottan, és még fulladozásra is hajlamos, ha nem figyelünk a kuplungra. Gázadásra csak gondolnunk kell, már adja is, a legkisebb pöccintésre felszalad a mutató, és ott villan a váltásjelző LED, ahová előzetesen beállítottuk, akár 7500-nál, utána viszont már tilt. A hangjával sokáig nem voltam megelégedve, kérdeztük is a mérnököket Lappföldön, hogy miért nem csiszoltak neki valami kis hangot, de ráfogták a szabályozásokra. Na persze! A lényeg az, hogy nincs kipufogóhang, 4000-ig motorzaj sem, onnantól viszont előtörnek a hangok és a gépzaj, egyenesen a motortérből, így érezzük igazán, hogy ez nem színház, és a motor dolgozik a szórakozásunkért, nem a kipufogó.

%KA%Biztos vagyok benne, hogy ezeket a gombokat megtaláljuk még egy Carinában is, de amikor mindennek csak a funkciója a lényeg, el tudjuk nézni%KA% %KA%Biztos vagyok benne, hogy ezeket a gombokat megtaláljuk még egy Carinában is, de amikor mindennek csak a funkciója a lényeg, el tudjuk nézni%KA% %KA%Biztos vagyok benne, hogy ezeket a gombokat megtaláljuk még egy Carinában is, de amikor mindennek csak a funkciója a lényeg, el tudjuk nézni%KA%

Biztos vagyok benne, hogy ezeket a gombokat megtaláljuk még egy Carinában is, de amikor mindennek csak a funkciója a lényeg, el tudjuk nézni

%KA%A Track mód az új, úgy hangolták, hogy csak az utolsó pillanatban nyúljon bele a játékba a menetstabilizátor, de sokszor biztosabb, ha teljesen ki van kapcsolva, úgy is a végletekig irányítható%KA%

A Track mód az új, úgy hangolták, hogy csak az utolsó pillanatban nyúljon bele a játékba a menetstabilizátor, de sokszor biztosabb, ha teljesen ki van kapcsolva, úgy is a végletekig irányítható

Sosem beszélt hozzám ennyit egy autó. A kormány kisebb lett, a valaha volt legkisebb Toyota kormány, ami mellesleg gombokat is kapott. A fogása tökéletes, minden apró rezdülést érezni rajta, és a legapróbb mozdulatba a kocsi is belemozdul. A hely pont annyival több egy MX-5-höz képest, hogy nagyobb mozdulatoknál nem akadunk bele a kárpitokba, vagy a szélvédőbe. Plusz pont, hogy a Toyota képes kétféle középkonzolt gyártani, így az európai kocsikban a kézifék a kormány és váltó közé esik, ez az MX-5-ből kimaradt, és tudjuk, hogy van rá szükség. Szóval minden fontos kezelőszerv egy araszon belülre esik, így ha éppen lapjával kéne szúrni egy másodikat, az se nagy feladat. Tesztautónk viszonylag sokat futott fakezű újságírók és flottások alatt, így a váltó már nem volt a régi, és még én is megcibáltam, de csak azért is tűpontosan és rövid úton jár.

A kezelőszervek és a technika együttese olyan vezetési élményt és kezelhetőséget eredményez, amire más autó nem képes.

Akkor és úgy tesszük keresztbe, ahogy akarjuk, ha érezzük, hogy nem fogja kiadni, egyszerűen elengedjük a gázt, és abbahagyja, nem esik le az útról, semmi váratlan nem történik, a végletekig irányítható.

%KA%Annyira könnyen tekeri el a hátsó kerekeket, hogy bárki tud vele driftelni, pláne, hogy teljesen normál abroncsokat hord%KA%

Annyira könnyen tekeri el a hátsó kerekeket, hogy bárki tud vele driftelni, pláne, hogy teljesen normál abroncsokat hord

%KA%Van váltásjelző LED, amit arra a fordulatszámra állítunk, amelyikre szeretnénk, és hangjelzést is ad. 6000 fölött igazán jól szól a 200 lovas boxermotor%KA% %KA%Van váltásjelző LED, amit arra a fordulatszámra állítunk, amelyikre szeretnénk, és hangjelzést is ad. 6000 fölött igazán jól szól a 200 lovas boxermotor%KA%

Van váltásjelző LED, amit arra a fordulatszámra állítunk, amelyikre szeretnénk, és hangjelzést is ad. 6000 fölött igazán jól szól a 200 lovas boxermotor

Az Executive felszereltség már sperr difit és keményebb gátlókat is ad, így mókázásra ez való. Ára simán megáll 10,5 millió környékén, hiszen túl sok dolgot nem rendelhetünk hozzá. A piros szélű ülések persze felárasak, de csak a színösszeállításuk, mindegyikben brutálisan jól tartanak. A rendkívül buta navigációs fejegységért egy fillért nem adnék, de nálunk nem kapható a japán piacon elérhető kibelezett kivitel. Van egy szórakoztató tétel a rövid extralistán, a 4400 − négyezer négyszáz − forintért kapható két pici Toyota feliratú táblácska a motortérbe, ennyit csak megér, nem? A belső minőségérzete amúgy szóra sem érdemes, ennyire silány anyagokat utoljára a '90-es évek autóiban láthattunk. Még jó, hogy abban a pillanatban, hogy elindulunk, semmi más nem fog érdekelni, csak a kormány-kézifék-váltó háromszög és a menetstabilizátor gombjai. Nehéznek tűnik a több mint 1,2 tonnás önsúly, 200 kilót biztos lehet faragni belőle az olyan felesleges dolgokon, mint a hátsó ülés, vagy a csomagtérkárpit és egyéb apróságok. Félreértés ne essék, így is tökéletes összhangban mozog, de talán még jobb lehet könnyebben. A hibrid-fanatikusokból él meg a Toyota, ez nem vitás, de szerencsére tudnak a bevételből félretenni ilyen jó kocsik létrehozására is. Vajon milyen lesz majd az új Supra?

%KA%Nem kell a drifthez por, szárazon ugyanígy megcsinálja, ha nem, akkor segít egy apró kuplungpöccintés. Valódi élményautó, és még az Executive-hez járó keményebb gátlókkal is vállalható a mindennapokban is%KA%

Nem kell a drifthez por, szárazon ugyanígy megcsinálja, ha nem, akkor segít egy apró kuplungpöccintés. Valódi élményautó, és még az Executive-hez járó keményebb gátlókkal is vállalható a mindennapokban is

Értékelés

Pozitív
Egyenletesen építkező motorerő, gyors gázreakció, közvetlen kormány, váltó és futómű, merev karosszéria, bitang jó vezethetőség
Negatív
Silány anyaghasználat, kevés motor- és kipufogóhang

Árak

Tesztmodell alapára 9 520 000 Ft (2017. augusztus 28.)
Tesztmodell ára 10 719 400 Ft (2017. augusztus 28.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4240 mm
Szélesség: 1775 mm
Magasság: 1285 mm
Saját tömeg: 1239 kg
Össztömeg: 1670 kg
Terhelhetőség: 431 kg
Tengelytáv: 2570 mm
Karosszéria-kivitel: coupe
Csomagtér: 243 liter
Belső szélesség elöl: 1480 mm
Belső szélesség hátul: 1340 mm
Belmagasság elöl: 900-960 mm
Belmagasság hátul: 900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 100 mm
Ülőlap hossza elöl: 530 mm
Ülőlap hossza hátul: 430 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1420 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1160 mm
Csomagtér magassága: 380 mm
Csomagtér hossza: 820 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1500 mm
Raktérnyílás szélessége: 900 mm
Raktérnyílás magassága: 450 mm

Motor és váltó

Motor: Benzin
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1998 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 205 Nm 6400-6600 1/min-nél
Teljesítmény: 147 kW (200 LE) 7000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 226 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 7.60 s
CO2-kibocsátás: 180 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 7,4 l/100km
Fogyasztás a használónál: 11,8 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 63 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 68 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 72 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...

Sebestyén Balázs a Forbes szerint a legértékesebb hazai híresség, autója nem szerény, de takarékos

A hazai Forbes által nemrégiben a legértékesebb hazai hírességként jegyzett rádiós és televíziós...

Range Rover Velar hazai menetpróba

Már akkor szabadidő-autót gyártottak, amikor senki más. Ki tudhatná jobban, milyennek kell lennie...

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Ellentétesen változnak az üzemanyagárak

Bár árcsökkenés és áremelés is jut e hét szerdára, utóbbi jelentősebb lesz a töltőállomásokon.

Ismét tombol a BMW-tipró

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (12 db)

jack black írta: 4 hete

Nagyon komoly kis kocsi, ki kell egyszer próbálni. Jól kitalálta a Toyota, ezt is. Kár, hogy nincs belőle cabrio. Az imázsán meg egyértelműen dobott.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mx-5 tulaj írta: 4 hete
menőmanó írta: 4 hete

Szerintem egy erősebb autónál nem elég csak egy turbót rátenni és kész.

Hozzá kell igazítani a futóművet, féket, motort (hűtés, olajozás), kipufogót stb. ezek milliós tételt jelentenek az árban. Vicces lenne ugyan azokkal adni egy 260-300 lovast, int egy 200 lovast.

PL. az én TS Corollám áráért közel 2db "fapadosat" lehetett kapni annak idején, pedig nincs akkora különbség az autók között ami az óriási árkülönbséget indokolná. A TS Celica is már több mint 10 éve több mint 9 millió volt.

Egyébként a GT86 kb. 7mp alatt gyorsul 100-ra, de ennél az autónál nem ez a lényeg.

A Toyota nem azért csinálta ezt az autót, hogy hú de nagy nyeresége legyen rajta. Más az üzletpolitikájuk.

Nem értek vele egyet, mert nincs egy sportos változatú modelljük az általános változatokból (Yaris, Auris, Avensis stb.) így engem is el fognak veszteni, de ha nekik ez kell, akkor csinálják.

A hibridek mindenek felett!


Előzmények megtekintése

Szerintem egy erősebb autónál nem elég csak egy turbót rátenni és kész. Hozzá kell igazítani a futóművet, féket, motort (hűtés, olajozás), kipufogót stb. ezek milliós tételt jelentenek az árban. Vicces lenne ugyan azokkal adni egy 260-300 lovast, int egy 200 lovast.

Ha egy átlag autóról beszélünk akkor ez igaz, itt viszont az általad felsorolt összes rendszer erre készen áll. A fék gyárilag elől-hátul hűtött, dupla dugattyús, majd 300mm-es, pályára optimalizált betétekkel. A hűtés pálya üzemre is túltervezett (gyári hűtéssel mennek a gt86 szériák(!), a kaszni messze merevebb, mint ami a gyári teljesítményhez kéne, kipufogónál érdemben csak a katalizátor limitál, egy sima decat mod +15le, azaz itt sincs már mit nagyon játszani, stb.) Ezt az autót nem erre a teljesítményre készítették, bármit is nyilatkoznak pr szinten. Olyan szinten túltervezett, ami értelmetlen, s nem ad hozzá semmit.

PL. az én TS Corollám áráért közel 2db "fapadosat" lehetett kapni annak idején, pedig nincs akkora különbség az autók között ami az óriási árkülönbséget indokolná.

Azt, hogy egy gyár, hogy húz le most hagyjuk.:)

Egyébként a GT86 kb. 7mp alatt gyorsul 100-ra, de ennél az autónál nem ez a lényeg. FYI, a facelift előtti gyorsult 6.9-re százra, de csak azért, mert valaki a marketingről erőltette, hogy a final drive legyen hosszabb, így ne kelljen váltani hármast a 100 elérése előtt. A reklamálások miatt a faceliftnél végre megkapta a rövidebb végáttételt, emiatt a 0-100 lett közel 8mp (ugye már váltani kell), de legalább élénkebb a kocsi. De így sem egy erőművész, csak picit élénkebb a mindennapokban.

A Toyota nem azért csinálta ezt az autót, hogy hú de nagy nyeresége legyen rajta. Más az üzletpolitikájuk.

Nyilván. És ezért kaszálták el az összes variánsát is, és azért lett a ráncfelvarrás értelmezhetetlen*, mert hobbiból csinálták...

* semmit, de semmit nem javítottak abból, amit a tulajok kértek a fórumokon különböző pollokban, mert hát pénzbe került volna. Továbbra sincs deréktámasz 10mFt-ért (LOL), nincs normális fékbetét, nincs megoldás az olajfolyásra, nincs normális gyári gumi, nincs feltöltés, nem csináltak semmit az ordas torque dip-pel, stb. Helyett lett új lökös, meg visszarakott végáttétel, hát izé...

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 4 hete
Mx-5 tulaj írta: 4 hete

Az árról volt szó, ami egyértelműen nem sok ezért az autóért.



Ha szerinted egyértelműen nem sok érte, akkor nincs is gond, tessék menni venni egyet. A gond, hogy akik meg is vennék, azok nem így látják. Btw, ez a cikk remekül leírja mi a baj: http://www.telegraph.co.uk/cars/toyota/toyota-gt86-review/



Nézd már meg ennyi pénzért milyen konkurens autókat lehet kapni.

Pont ezt írtam lentebb, olyan piacra lőttek vele, ami gyakorlatilag nem létezik. Talán még emlékszel, hogy anno arról volt szó, hogy jön majd a kabrió, az erősebb változat, lesz majd Supra továbblépve, stb. Na most az eladások miatt mindennek kasza lett, Supra-t meg már csak másik gyárral közösen merték meglépni. Eközben meg csak németben 150 felett jár a hks feltöltöttek száma. És ez csak egy gyártó...



A Toyota és a Subaru úgy döntött, hogy ez az erő elég ebbe az autóba.

Amit azóta is nyögnek, s jelenleg úgy néz ki a frissítés után szépen ki is fut az autó...



Lehet vitatni, de a legtöbb balféknek még ez is sok.

Egy nyolc másodperc alatt 100-ra gyorsuló autóról beszélünk sima kétliteres szívó motorral. Hát izé, itt tartottak 15 éve a hot hatch-ek. Ma meg ez arra elég, hogy egy sima wrx-ből 20x-szor több fogy csak usa-ban. Az ezt vevők jó része meg éppen ex-ft86club tag.



Akinek nem tetszik és erősebbre vágyik az nem veszi meg, ennyi.

És nem is veszik, ami miatt meg eltűnik az autó.



Ha sokkal erősebb lenne, akkor még drágább lenne. Gondolom ezt fel tudod fogni.

Hát izé, nem hiszem, hogy egy nyamvadt feltöltés olyan sokat dobna az áron szériában gyártva. Érdekes módon usa-ban egy wrx annyiba fáj feltöltött 2.5-ös motorral, mint egy brz. Persze lehet, hogy a sok Nürburgring-i kör került ennyibe.:D Vagy egyszerűen elcseszték a take rate-et és így jártak. Persze lehet, hogy hobbiból tervezték a kasznit olyanra, hogy sokkal több lovat elbírnának, mint a futómű, mind a kerekek (az megvan, hogy 245-ös aláfér mókolás nélkül? biztos ezt is azért csinálták, mert elégnek tűnt a 200 na ló, meg lehet azért van hozzá gyárilag nagyobb fék, bár már a gyári is pályára (is )való betétekkel jön...


Előzmények megtekintése

Szerintem egy erősebb autónál nem elég csak egy turbót rátenni és kész.
Hozzá kell igazítani a futóművet, féket, motort (hűtés, olajozás), kipufogót stb. ezek milliós tételt jelentenek az árban. Vicces lenne ugyan azokkal adni egy 260-300 lovast, int egy 200 lovast.
PL. az én TS Corollám áráért közel 2db "fapadosat" lehetett kapni annak idején, pedig nincs akkora különbség az autók között ami az óriási árkülönbséget indokolná. A TS Celica is már több mint 10 éve több mint 9 millió volt.
Egyébként a GT86 kb. 7mp alatt gyorsul 100-ra, de ennél az autónál nem ez a lényeg.
A Toyota nem azért csinálta ezt az autót, hogy hú de nagy nyeresége legyen rajta. Más az üzletpolitikájuk.
Nem értek vele egyet, mert nincs egy sportos változatú modelljük az általános változatokból (Yaris, Auris, Avensis stb.) így engem is el fognak veszteni, de ha nekik ez kell, akkor csinálják.
A hibridek mindenek felett!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mx-5 tulaj írta: 4 hete
jack black írta: 4 hete

Ha túl sokat nem is ad el belőle, de ez egy klassz kis kocsi, az imázsuknak jót tesz, pár ezer darabbal kevesebb meg a Toyota büdzséjének túró.


Image annyira terv volt, hogy ezzel tervezték megmenteni usa-ban a scion-t. Na ez olyan szinten bejött, hogy le is húzták a rolót.

Btw, itthon is sokat segít rajta, annyit tanul meg az ember, hogy Toyota-t olyan messzire kerülje, amennyire lehet. Nem tudnak a saját tsb-jükről, visszahívásaikról, fogalmuk sincs arról, hogy ebben boxer van, stb. Gyakorlatilag vagy hordod valami Subaru szervizbe (mert hát ugye ez az) vagy szereled otthon. (

(Olyan apróságokról meg kár beszélni, hogy éppen csoportos per készül Toyota ellen amiatt hogy csesznek elismerni a sorozatos olajfolyásokat a kipufogóra.... Igaz, ez csak nagyjából az autók 100%-át érint, de nyilván nem típushiba. Vicc, hogy ugyanezért brz-nél meg subarunak van tsb-je és garanciális időn túl is javítják. Vicc.)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mx-5 tulaj írta: 4 hete
menőmanó írta: 4 hete

Az árról volt szó, ami egyértelműen nem sok ezért az autóért.

Nézd már meg ennyi pénzért milyen konkurens autókat lehet kapni.

A Toyota és a Subaru úgy döntött, hogy ez az erő elég ebbe az autóba. Lehet vitatni, de a legtöbb balféknek még ez is sok.

Akinek nem tetszik és erősebbre vágyik az nem veszi meg, ennyi. Ha sokkal erősebb lenne, akkor még drágább lenne. Gondolom ezt fel tudod fogni.






Előzmények megtekintése

Az árról volt szó, ami egyértelműen nem sok ezért az autóért.

Ha szerinted egyértelműen nem sok érte, akkor nincs is gond, tessék menni venni egyet. A gond, hogy akik meg is vennék, azok nem így látják. Btw, ez a cikk remekül leírja mi a baj: http://www.telegraph.co.uk/cars/toyota/toyota-gt86-review/

Nézd már meg ennyi pénzért milyen konkurens autókat lehet kapni.
Pont ezt írtam lentebb, olyan piacra lőttek vele, ami gyakorlatilag nem létezik. Talán még emlékszel, hogy anno arról volt szó, hogy jön majd a kabrió, az erősebb változat, lesz majd Supra továbblépve, stb. Na most az eladások miatt mindennek kasza lett, Supra-t meg már csak másik gyárral közösen merték meglépni. Eközben meg csak németben 150 felett jár a hks feltöltöttek száma. És ez csak egy gyártó...

A Toyota és a Subaru úgy döntött, hogy ez az erő elég ebbe az autóba.
Amit azóta is nyögnek, s jelenleg úgy néz ki a frissítés után szépen ki is fut az autó...

Lehet vitatni, de a legtöbb balféknek még ez is sok.
Egy nyolc másodperc alatt 100-ra gyorsuló autóról beszélünk sima kétliteres szívó motorral. Hát izé, itt tartottak 15 éve a hot hatch-ek. Ma meg ez arra elég, hogy egy sima wrx-ből 20x-szor több fogy csak usa-ban. Az ezt vevők jó része meg éppen ex-ft86club tag.

Akinek nem tetszik és erősebbre vágyik az nem veszi meg, ennyi.
És nem is veszik, ami miatt meg eltűnik az autó.

Ha sokkal erősebb lenne, akkor még drágább lenne. Gondolom ezt fel tudod fogni.
Hát izé, nem hiszem, hogy egy nyamvadt feltöltés olyan sokat dobna az áron szériában gyártva. Érdekes módon usa-ban egy wrx annyiba fáj feltöltött 2.5-ös motorral, mint egy brz. Persze lehet, hogy a sok Nürburgring-i kör került ennyibe.:D Vagy egyszerűen elcseszték a take rate-et és így jártak. Persze lehet, hogy hobbiból tervezték a kasznit olyanra, hogy sokkal több lovat elbírnának, mint a futómű, mind a kerekek (az megvan, hogy 245-ös aláfér mókolás nélkül? biztos ezt is azért csinálták, mert elégnek tűnt a 200 na ló, meg lehet azért van hozzá gyárilag nagyobb fék, bár már a gyári is pályára (is )való betétekkel jön...

A válaszoláshoz belépés szükséges
jack black írta: 4 hete

Ha túl sokat nem is ad el belőle, de ez egy klassz kis kocsi, az imázsuknak jót tesz, pár ezer darabbal kevesebb meg a Toyota büdzséjének túró.

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 4 hete
Mx-5 tulaj írta: 4 hete

Szerintem most jelentkezz gyorsan a Toyota-nál, ugyanis még Killmann (csak valami R&D vezető a Toyota-nal) is azt nyilatkozta, hogy "a vártnál rosszabbak az értékesítéseik" és hogy ennek az oka az erő hiánya.:D



Jelenleg évi 1500db-ot adnak el a gt-ből eu-ban, s ezen a számon semmit nem dobott(!) a ráncfelvarrás. Csak viszonyítás képpen, a két legközelebbi konkurenséből, a Boxster/Cayman párosból elfogy ennél ötször(!), még Mx-5-ből 7-szer(!) fogy több. Hát min ez, ha nem annak a jele, hogy sikerült úgy belőni a kocsit, hogy két szék közé estek vele?



Vagy irány az frs fórum, ahol két érdemi nyafogás van: drága, de legalább gyenge az árához és főleg a konkurenciához képest.



FYI, jelenleg úgy néz ki a szitu, hogy gyakorlatilag az eladott frs-ek/brz-k/gt86-ok 10%-án már valamilyen aftermarket feltöltés van (eladott kit-ek száma alapján), és kb. ilyen ennyi még azok aránya, akiknél header/catback/na ecu mod van. De nyilván ilyen ez minden autónál...



Szóval inkább azt kéne "felfogni", hogy nem agyatlanul kéne vagdalkozni, főleg nem olyannak beszólogatva a fotelből, aki esetleg nem csak dumál, hanem esetleg le is rakta a pénzt egy ilyen kocsiért...


Előzmények megtekintése

Az árról volt szó, ami egyértelműen nem sok ezért az autóért.
Nézd már meg ennyi pénzért milyen konkurens autókat lehet kapni.
A Toyota és a Subaru úgy döntött, hogy ez az erő elég ebbe az autóba. Lehet vitatni, de a legtöbb balféknek még ez is sok.
Akinek nem tetszik és erősebbre vágyik az nem veszi meg, ennyi. Ha sokkal erősebb lenne, akkor még drágább lenne. Gondolom ezt fel tudod fogni.


A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 4 hete

valóban viccesen néz ki azokkal a kerekekkel :D én az mondom, hogy szórakozni jó lehet ez a gép, az árát nem ismerem, így nem ítélkezek annyira. de az biztos, hogy nem egy erőmű, amikor már egy kis opel corsa is 200 lovas, persze nem sok szaladgál olyanból nyilván, de akkor is. Ha megvolt a subarunak az impreza technika nem értem miért nem rakták bele (?) . Lehetőség adott volt, lehetne akkor 250, 300 lovas változat is, aztán csókolom, mindenki örül (?)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mx-5 tulaj írta: 4 hete
menőmanó írta: 4 hete

Nem sok az ára, hiszen nincs hasonló autó olcsóbban.

Itt nem az erőn van a lényeg, azt kéne felfogni.


Előzmények megtekintése

Szerintem most jelentkezz gyorsan a Toyota-nál, ugyanis még Killmann (csak valami R&D vezető a Toyota-nal) is azt nyilatkozta, hogy "a vártnál rosszabbak az értékesítéseik" és hogy ennek az oka az erő hiánya.:D

Jelenleg évi 1500db-ot adnak el a gt-ből eu-ban, s ezen a számon semmit nem dobott(!) a ráncfelvarrás. Csak viszonyítás képpen, a két legközelebbi konkurenséből, a Boxster/Cayman párosból elfogy ennél ötször(!), még Mx-5-ből 7-szer(!) fogy több. Hát min ez, ha nem annak a jele, hogy sikerült úgy belőni a kocsit, hogy két szék közé estek vele?

Vagy irány az frs fórum, ahol két érdemi nyafogás van: drága, de legalább gyenge az árához és főleg a konkurenciához képest.

FYI, jelenleg úgy néz ki a szitu, hogy gyakorlatilag az eladott frs-ek/brz-k/gt86-ok 10%-án már valamilyen aftermarket feltöltés van (eladott kit-ek száma alapján), és kb. ilyen ennyi még azok aránya, akiknél header/catback/na ecu mod van. De nyilván ilyen ez minden autónál...

Szóval inkább azt kéne "felfogni", hogy nem agyatlanul kéne vagdalkozni, főleg nem olyannak beszólogatva a fotelből, aki esetleg nem csak dumál, hanem esetleg le is rakta a pénzt egy ilyen kocsiért...

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 4 hete
Mx-5 tulaj írta: 4 hete

Az a gondja ennek a kocsinak, hogy egyszerűen a kaszni túl jó a gyengécske motorhoz. Nagyon érezni rajta, hogy ez ténylegesen a japán és usa tuner scene-nek készült, hogy vedd meg és rakj rá turbót, feltöltőt és irány a 300 ló. Ettől függetlenül persze iszonyat jó autó. Viszont csak használtan, újonnan az ára egyszerűen sok, kicsit többért, már jóval erősebbek közül lehet válogatni. Nem véletlenül nem pörögnek az értékesítések sem (1500 is alig fogy már az egész EU-ban évente).



Btw, azt a Prius 4 Sport gumit le kell róla dobni, mert az egy dolog hogy bárhol eldriftel vele a kocsi, de ezt ugyanúgy megcsinálja egy vizes körforgalomban is, amikor nem szeretné az ember. (Ugye ezzel pótolták a lóerőket.) Rá kell rakni valami normális gumit (CSC, PSS, PS4, stb.) s lesz belőle egy sebészi műszer. (Aztán már csak egy jobb uel, hogy valami boxer hangja is legyen végre és kész is a mini Boxster majdnem Boxster árban, ok még nem, de kis alkuval már csak "pár" millió a difi.:))


Előzmények megtekintése

Nem sok az ára, hiszen nincs hasonló autó olcsóbban.
Itt nem az erőn van a lényeg, azt kéne felfogni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Hirdetés

TOYOTA tesztek

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

5 rendőr ugrott rá, Év Autója is lehet - Toyota C-HR teszt Videó

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen barátkozni jöttek.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Toyota Verso 2.0 D-4D DPF Lounge teszt

Ez lenne a legjobb családi autó? Toyota Verso teszt

Megújult a Toyota Verso, a fizimiskán túl a technika is részint friss. A klasszikus egyterűs jellemzőkhöz a Toyota vezetési élményt is bőven csomagolt, ez bizony jó!


Toyota Prius Plug-in Hybrid Premium teszt

Testvérgyilkosság áldozata lehet - Toyota Prius Plug-in teszt Videó

Már a világ legnépszerűbb hibridjének számító Toyota Priusból is létezik konnektorból tölthető variáns. Testvérei nem fogják hagyni érvényesülni.


Még több TOYOTA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Rendelés előtt mindenképp ajánlott kipróbálni a szóba jöhető modelleket

A tesztvezetés az ismerkedésről szól, nem szabad kihagyni

10 órája – Sztori

Autóvásárlás előtt a legfontosabb, hogy megismerjük a portékát, valamint felmérjük és felismerjük saját igényeinket. Ebben pedig nagy segítség egy profi kereskedő.


Felidéztük a történelmet a Mazda augsburgi múzeumában

Japán ékszerdoboz Németországban

18 órája – Sztori

Tavaly tavasszal nyitotta meg kapuit a München melletti Mazda Classic Museum, amely világszinten is a japán gyártó egyik legnagyobb gyűjteménye. Amiket láttunk, attól nem egyszer esett le az állunk.


Állítólag ismét lesz Toyota Celica

Egy legenda visszatér?

Tegnap – Sztori

Meg nem nevezett forrásból kiszivárgott hírek szerint a Toyota az elmúlt hetekben szabadalmaztatta a Celica modellnevet Észak-Amerikában, s erre készül Európában is.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

TOYOTA GT86 2.0 Sport

TOYOTA GT86 2.0 Sport

Ár: 8.850.000 Ft

Évjárat: 2015 / 5

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA GT86 2.0 Sport 286 LE HKS KOMPRESSOR

TOYOTA GT86 2.0 Sport...

Ár: 7.790.000 Ft

Évjárat: 2013 / 7

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA GT86 2.0 Sport + Navi S.mentes/Szervizkönyes

TOYOTA GT86 2.0 Sport...

Ár: 6.699.000 Ft

Évjárat: 2013 / 10

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!