0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Bakancs, öltönnyel

Toyota Land Cruiser teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hogy ennek ellenére miért nem vittük dagonyázni vagy zerge módjára sziklát mászni a cirka 2,3 tonnás óriást? A teszt végén eláruljuk a választ!

Teszt
Műszaki adatok

Semmi felesleges cicoma, a termetes Land Cruiser éppen csak annyira divatos, amennyire muszáj

Semmi felesleges cicoma, a termetes Land Cruiser éppen csak annyira divatos, amennyire muszáj

Légrugós felfüggesztéssel kényelmesen suhan

Légrugós felfüggesztéssel kényelmesen suhan

A Land Cruiser (LC) név fogalom a terepjárók világában, attól függetlenül, hogy a konkurencia magját olyan márkanevek jelentik, mint a Jeep, a Land Rover, a Mercedes-Benz vagy a Nissan. A Toyota terepjáróját anno ugyanúgy nem értelmetlen divatmajmolás szülte, mint például a Mercedes-Benz G-osztályt 1979-ben, illetve korábban, mert a németek ikonja eredetileg katonai célokra készült − de ebbe most ne menjünk bele. Persze, a piac farkastörvényei diktálnak, így az igazsághoz hozzátartozik, hogy manapság már két, pontosabban három szálon fut a Land Cruiser élete; az évek múlásával változtak a vásárlói igények, és ezekhez mindig aktuálisan igazodott, illetve igazodik a Toyota. A terep legyőzhetetlen bajnoka az 1984-től gyártott, külsejét tekintve baltával faragott 70-es sorozat, a legendás 40-es utódja, amely legutóbb 2007-ben esett át korszerűsítésen. Akinek a terepjárás nem abból áll, hogy az aszfaltozott városban naponta járdára parkol, a ruhatárát pedig trendi öltönyök és finom bőrcipők helyett vízálló cuccok, bakancsok alkotják, annak ez a valóban strapabíró négykerekű kocka az ideális választás. Aki osztályon felüli luxusra, valamint ezzel szoros összefüggésben átlagon felüli méretekre vágyik, és adott esetben nem sajnál 20 millió forintnál többet autóért kifizetni, az a gigantikus V8-ban találhatja meg a számítását. E két véglet között szerénykedik az általunk kipróbált Land Cruiser típus, amely − átvitt értelemben − az éhes szamárhoz hasonlóan hol az út jobb, hol a bal oldala felé húz, azaz egyszerre próbálja nyújtani a magas fokú komfortot, és a legyőzhetetlenség érzetét.

Első pillantásra olyan, mint a korábbi, aztán kiderül, hogy teljesen más. A pótkerekét sem kívül hordja

Első pillantásra olyan, mint a korábbi, aztán kiderül, hogy teljesen más. A pótkerekét sem kívül hordja

Ismerős, de okos ötlet a nyitható hátsó üveg

Ismerős, de okos ötlet a nyitható hátsó üveg

A szükséges kellékek mindkét esetben rendelkezésre állnak, de ezek számbavétele előtt néhány szó a karosszériáról, amit masszív alvázhoz csavaroztak, tehát nem önhordó, mint a divatterepjárók. A korábbi LC ismeretében úgy tűnik, csak ráncfelvarráson esett át a típus, de ez tévedés: a megjelenés kétségtelenül hasonlatos, a méretek sem igazán térnek el, mégis vadonatúj autóról beszélhetünk. A megjelenés robusztussága tekintélyt parancsol, látványra is egyértelmű, hogy a japánok nem spóroltak az anyaggal, a mérleg pedig köntörfalazás nélkül árulkodik, hiszen a saját tömeg 2,1-2,4 tonna között alakul, kiviteltől függően. A Volvo XC60 után már nem csodálkozunk azon, ha egy autó fedélzetén több a kamera, mint a Magyar Televízió 8-as stúdiójában. A VX Sport csomagból ugyan kimaradt az adaptív, követési távolságot tartó tempomat (ACC), de csak ebben található holttér- és terepmonitor – előbbi varázsszem a hűtőmaszk emblémája alól, utóbbi a tükörház aljáról figyel, és mutatja, éppen mennyire vagyunk a szakadék szélétől. Tolatásnál a hátsó rendszám fölé helyezett kamera képe jelenik meg a középkonzol nem túlzottan nagy, 4,2 colos TFT kijelzőjén, és gyakorlati tapasztalat, hogy esőben pillanatok alatt használhatatlanná válnak ezek a segédeszközök, mert az optikákra lerakódnak a szennyeződések.

Ezek a holttér- és terepkamerák képei. Éles szituációban nagyon sokat segíthetnek a manőverezésben Ezek a holttér- és terepkamerák képei. Éles szituációban nagyon sokat segíthetnek a manőverezésben Ezek a holttér- és terepkamerák képei. Éles szituációban nagyon sokat segíthetnek a manőverezésben

Ezek a holttér- és terepkamerák képei. Éles szituációban nagyon sokat segíthetnek a manőverezésben

Könnyed és elegáns: motoros pótülés mozgatás

Könnyed és elegáns: motoros pótülés mozgatás

Visszatérve a fentebb említett komfortra, a szintszabályozós, légrugós felfüggesztés aranyat ér, Debrecen felé menet úgy tűnt, a 4-es utat komplett felújították, aztán egy héttel később, egy másik tesztautóban döbbentünk rá, hogy bilibe lógott a kezünk – a 4-es helyenként ugyanolyan vacak, mint volt. Néhány vevőbolondító, a kínálat csúcsát jelentő VX Executive számára fenntartott extrát leszámítva a VX Sport tisztességesen fel van szerelve. Értelmetlen felsorolás helyett csak kiragadnánk a bőrüléseket − elöl elektromos állítással, deréktámasszal, fűtéssel -, a középső kartámasz hűtőrekeszét (akkor is hűt, ha a légkondicionáló nincs bekapcsolva), a kulcs nélküli ajtónyitást és indítást, a kanyarkövető xenon világítást, a komfort kormányállítást, amely kiszállásnál elhúzza a volánt a vezető elől, és a plusz két hátsó ülést. Bár a Land Cruiser nagydarab vas, és öten kényelmesen el lehet benne férni, a 2,8 méteres tengelytávolság csodákra nem képes. Hét üléssel jelképesre (104 liter) zsugorodik az amúgy tisztességesen öblös, 621 literes csomagtér, ellenben az ülések mozgatása stílusosan egyszerű: nem kell hajolgatni, különféle karokat rángatni, madzagokat húzogatni, mert gombnyomásra, elektromosan bújnak elő a padlóból a szintén bőrhuzatos, fejtámlás pótszékek. Amit észrevettünk, a csomagtér rolóját érdemes otthon hagyni, mert kiszerelve körülményes a kocsiban való tárolása, és 7 üléssel mindenképpen útban van az utasok miatt.

Néhány másodperc alatt a lehető legegyszerűbben varázsolható hétszemélyessé a Land Cruiser Néhány másodperc alatt a lehető legegyszerűbben varázsolható hétszemélyessé a Land Cruiser Néhány másodperc alatt a lehető legegyszerűbben varázsolható hétszemélyessé a Land Cruiser

Néhány másodperc alatt a lehető legegyszerűbben varázsolható hétszemélyessé a Land Cruiser

Kissé darabos, de masszívságot sugárzó műszerfal

Kissé darabos, de masszívságot sugárzó műszerfal

A Land Cruiser legyőzhetetlensége rafinált technikai trükkök garmadára épül. Terepezés szempontjából a VX Sport van a legmagasabb szinten, vegyük hát sorra röviden, mire is számíthatunk, ha letérünk az aszfaltról. Kezdjük a számokkal. A 100 százalékos kapaszkodóképesség 45 fokot jelent, ehhez viszonyítva az LC 42 fokos emelkedőn felmegy, míg oldalra ugyancsak 42 fok jelenti a borulás határát. Ha 70 centiméter mély vízmosás van előttünk, oda se neki, ennyi a szavatolt gázlómélység, és jó tudni, hogy az autó legalacsonyabb pontja is 215 milliméterre van a talajtól. A vezetőt segítő kamerákon kívül csak az automata sebességváltós VX Sport rendelkezik kúszónyomaték-szabályozóval és terepválasztóval (MTS), valamint a középső, korlátozottan zárható Torsen differenciálzár mellett elektromos hátsó differenciálzárral. A felsorolásnak ezzel nincs vége, lejtmenetben a DAC, hegymenetben a HAC elektronika törli le a sofőr homlokáról az izzadságcseppeket, a stabilitást a VSC felügyeli, és van aktív kipörgésgátló is, ennek rövidített jelzése A-TRC. Az utolsó trükk a folyadékkal bűvészkedő KDSS, azaz a kinetikus dinamikus felfüggesztés, amely aszfalton a komfortot és a vezetési élményt fokozza, terepen pedig a lehető legnagyobb kerékmozgást, ezáltal a maximális tapadást garantálja. A kúszónyomaték-szabályozó a terepjárós mazsolák mankója, szimpla gombnyomásra az autó a kormányzáson kívül mindent magától csinál, kezeli a gázt, a féket, egyenletes sebességre törekszik, és akkor sincs baj, ha a gép elakad, mert kerekenként adagolja a nyomatékot, különösen ügyelve a tapadásra. A terepválasztóval a legyűrni kívánt környezethez „hangolható” a Toyota, csak kiválasztjuk, hogy sárban, homokban, sziklás vagy dombos terepen akarunk-e haladni, a számítógép mindenre figyel (például az ABS-re), és a műszerfalon még a kerekek állásszögét is nyomon követhetjük.

Mindegy, merre visz az utunk, képességei alapján a Land Cruiser előtt alig van leküzdhetetlen akadály

Mindegy, merre visz az utunk, képességei alapján a Land Cruiser előtt alig van leküzdhetetlen akadály

Ötfokozatú automata váltóval alkot párost a D-4D

Ötfokozatú automata váltóval alkot párost a D-4D

A háromliteres, 173 lóerős (410 Nm) D-4D common-rail dízelmotor elsőre csalódás volt, őszintén szólva, a presztízs miatt hat hengerre számítana az ember, de csak négy cilinder ketyeg az autó elejében – mit ketyeg, zavaróan kopácsol. A motorzaj melegen mérséklődik, viszont nagyobb gázadásra azonnal tudatja származását, a kritikával mégis óvatosak lennénk. Az LC luxussal vegyítve akar kemény terepjáró lenni, ehhez nem fér kétség, ennek ellenére − ha nem is 100 százalékban − lélekben megmaradt gépnek, és bármilyen furcsa, ehhez az úrias miliőhöz valahogy illik a dízeles, négyhengeres zakatolás, a diszkrét remegés. A tempóval nincs probléma, egy ekkora és ilyen nehéz kredenctől elfogadható a 175 km/órás végsebesség, a 11,7 másodperces százas gyorsulás sem cammogós, és hab a tortán a fogyasztás. Kényelmesen, a szabályokat betartva, a már említett 4-es úton vonulva 7,2 litert mutatott a fedélzeti számítógép, és tényleg! A pontosság kedvéért 7,5 liter jött ki a tankolásos ellenőrzésnél, de városban sem szökött 12 liter fölé az étvágy, kvázi a teljes átlag éppen 10 l/100 km alatt maradt. A méretet, a tömeget és az állandó 4x4 hajtást alapul véve ez baráti.

Ez csak eső áztatta földút, meg sem kottyant a gépnek, a terepválasztó normál állásban maradhatott

Ez csak eső áztatta földút, meg sem kottyant a gépnek, a terepválasztó normál állásban maradhatott

Tudásához mérten nem sok érte a 16 millió forint

Tudásához mérten nem sok érte a 16 millió forint

Már csak egy kérdés megválaszolásával vagyunk adósak, konkrétan, hogy miért nem vittük a Land Cruisert komoly terepre, elvégre tesztautóról van szó. Nos, mint minden esetben, az autók épségéért felelősséget kell vállalni, és amikor 16 155 000 forintról szól a megállapodás, az ember hajlamos nem fejjel rohanni a falnak – pontosan ennyibe kerül az ötajtós, hétszemélyes, metálfényezésű Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D VX Sport. Persze, óvatosság ide vagy oda, nem tudtuk megállni, hogy legalább a fotózáshoz ne piszkoljuk össze kicsit. Szerencsére az eső nekünk dolgozott, és egy pocsolyákkal teli földúton vigyorogva száguldoztunk, élvezvén, hogy itt nincs mese, ez nem divatcucc, legfeljebb annak látszik; ezzel valóban csak egy kormánymozdulat szinte kockázatmentesen elhagyni a biztonságot jelentő aszfaltcsíkot, és ha szükséges, bármikor felmegy a falra is.

Méretek

Hosszúság: 4760 mm
Szélesség: 1885 mm
Magasság: 1890 mm
Saját tömeg: 2165 kg
Össztömeg: 2990 kg
Tengelytáv: 2790 mm
Karosszéria-kivitel: kombi
Csomagtér: 621 liter

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 2982 cm³
Sebességváltó: automata - 5 fokozatú
Teljesítmény: 140 kW (190 LE)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák...

Füvezett, aki szerint a kamion alatt átszáguldó Tesla sofőrje filmet nézett

Újabb részletek derültek ki a tavalyi szörnyű Tesla balesetről. Eddig a kamiont vezető férfi...

Üléspróba: ott voltunk a Kia Stonic leleplezésén

Amszterdamban leplezték le a Kia kisautó alapú divat-crossoverét, amiről továbbra sem tudunk...

Nem csak a Renault palettája, ügyfélszerzése is komoly változáson megy át

Látványos megújuláson ment keresztül az elmúlt években a Renault palettája, ehhez pedig a márkaszalonok...

Láttuk az új Volkswagen Polót, sokat nőtt, hangja is nagyobb lett

Berlinben láthattuk élőben először a Volkswagen új kisautóját. A Polo hatodik generációja az...

Suzuki Swift 1.0 GLX SHVS teszt

Az alap után ezres turbósával és a Balenonál hatékonyabb hibridrendszerével vallott nálunk az...

Minden, amit a motorolajokról tudni érdemes

A belső égésű motorok megfelelő működése érdekében a legfontosabb „alkatrész” a motorolaj, spórolni...

Körkép: divat-crossoverek 5 millióig

Egyre csak növekszik a városi crossoverek szegmense. A sok új nevező meghozta a kedvet, hogy...

Még közelebb kerül egymáshoz a benzin és a gázolaj ára

Drágább ugyan a benzin, mint a gázolaj, de közelítenek egymáshoz az árak. Szerencsére a benzin...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Friss tesztek

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?


Suzuki Swift 1.0 GLX SHVS teszt

Teszten a turbós és hibrid Swift

Az alap után ezres turbósával és a Balenonál hatékonyabb hibridrendszerével vallott nálunk az új Suzuki Swift. Vajon másfél millióval drágábban is megéri?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Hirdetés

TOYOTA tesztek

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

5 rendőr ugrott rá, Év Autója is lehet - Toyota C-HR teszt Videó

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen barátkozni jöttek.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Toyota Verso 2.0 D-4D DPF Lounge teszt

Ez lenne a legjobb családi autó? Toyota Verso teszt

Megújult a Toyota Verso, a fizimiskán túl a technika is részint friss. A klasszikus egyterűs jellemzőkhöz a Toyota vezetési élményt is bőven csomagolt, ez bizony jó!


Toyota Prius Plug-in Hybrid Premium teszt

Testvérgyilkosság áldozata lehet - Toyota Prius Plug-in teszt Videó

Már a világ legnépszerűbb hibridjének számító Toyota Priusból is létezik konnektorból tölthető variáns. Testvérei nem fogják hagyni érvényesülni.


Még több TOYOTA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

5 órája – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Miért van álca alatt a Volvo legújabb kombija?

Szerinted milyen kamerát cipel ez az álcázott Volvo V90?

14 órája – Sztori

Épp gyanútlanul tartottunk a reptér felé a Kia Stonic leleplezése után, amikor egyszer csak véletlenszerűen előbukkant egy álcázott Volvo V90.


Itthon vezettük a Peugeot 5008 második generációját

Felnőtt az Év Autója - Peugeot 5008 menetpróba

17 órája – Újdonság

Idehaza is bemutatkozott a Peugeot új négyszámjegyű modellje, az 5008 második generációja. A SUV-ok piacán fog hódítani a legnagyobb oroszlán. Lássuk, vajon ő lesz-e a kategória királya?


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

TOYOTA LAND CRUISER 3.0 D-4D. 1 tulaj. 4x4

TOYOTA LAND CRUISER 3....

Ár: 3.600.000 Ft

Évjárat: 2004

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA LAND CRUISER 3.0 D Executive (Automata)

TOYOTA LAND CRUISER 3....

Ár: 2.870.000 Ft

Évjárat: 2006 / 4

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA LAND CRUISER 2.4 TD LJ 70

TOYOTA LAND CRUISER 2....

Ár: 1.700.000 Ft

Évjárat: 1993 / 4

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!