0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Jó árú családi csomag - Toyota Proace Verso teszt

Toyota Proace Verso 2.0 D-4D 150 Active Visible teszt

·

Nemrég teszteltük a Peugeot Travellert, majd utána azonos hajtáslánccal hoztuk el testvérét, a Toyota Proace Versót. Elsőre fölöslegesnek tűnt a próbája, ám nem volt az.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Arányos formájával nem is feltűnő, hogy közel 5 méter hosszú. 1,89 méteres magasságával minden parkolóházba befér, ám 3,275 méteres tengelytávja miatt a fordulóköre jelentős%KA%

Arányos formájával nem is feltűnő, hogy közel 5 méter hosszú. 1,89 méteres magasságával minden parkolóházba befér, ám 3,275 méteres tengelytávja miatt a fordulóköre jelentős

%KA%Részleteivel kellően Toyota, de csak látszólag, ez egy francia furgon, ami egyben remek egyterű is, kellemes dízellel, hatalmas belső térrel%KA% %KA%Részleteivel kellően Toyota, de csak látszólag, ez egy francia furgon, ami egyben remek egyterű is, kellemes dízellel, hatalmas belső térrel%KA%

Részleteivel kellően Toyota, de csak látszólag, ez egy francia furgon, ami egyben remek egyterű is, kellemes dízellel, hatalmas belső térrel

Eredetileg tavaly karácsony előtt kellett volna elhozzuk a Toyota Proace Versót, ám akkor egy offline lap kollégája összetörte, utána pedig egészen mostanáig tolódott a próbája. Épp francia, oroszlán-emblémás testvére, a fullextrásan, de pontosan ilyen hajtáslánccal és ugyanígy közepes hosszúsággal tesztelt Peugeot Traveller után hoztuk el. Picit meg is inogtam, hogy van-e értelme kipróbálni, aztán a már több mint 30 ezer, ráadásul igen kemény kilométer után tesztelt Toyota meggyőzött. Az a Toyota, ami egyébként PSA motoros, francia gyártású, ám nevével és emblémájával, valamint csomagpolitikájával is japán.

%KA%Furcsa, de vagányság is jutott a hasábformába, a Proace Versót már Family szintjénél is menőnek találja a legtöbb külső szemlélő%KA%

Furcsa, de vagányság is jutott a hasábformába, a Proace Versót már Family szintjénél is menőnek találja a legtöbb külső szemlélő

%KA%Külön nyitható hátsó üveg segít a csomagtér pakolásában, elöl óriási ajtózsebeket és egy felső rekeszt is megtölthetünk kacatjainkkal − a mély kesztyűtartón túl%KA% %KA%Külön nyitható hátsó üveg segít a csomagtér pakolásában, elöl óriási ajtózsebeket és egy felső rekeszt is megtölthetünk kacatjainkkal − a mély kesztyűtartón túl%KA%

Külön nyitható hátsó üveg segít a csomagtér pakolásában, elöl óriási ajtózsebeket és egy felső rekeszt is megtölthetünk kacatjainkkal − a mély kesztyűtartón túl

A Proace Verso középső hosszúságú változata nem öltöztethető olyan csinosra, mint a hármasikrek franciái, nincs hozzá bőrülés vagy elektromos tolóajtó, de még csak bőr kormányborítást sem kaphat, a gyárból. Ha viszont a hosszú karosszériát választjuk, abból van VIP kivitel, az előbb felsorolt dőzsöléssel, azaz bőrözött, elektromos, masszázsfunkciós ülésekkel, akár panorámatetővel, kulcs nélküli nyitással és indítással, állófűtéssel, motoros tolóajtókkal, meg persze a 180 lóerős csúcsdízellel és automata váltóval, a távolságtartós tempomatig minden sofőrsegéddel. A maga 15,45 millió forintos árával utóbbi is überjó ajánlat, tesztautónk viszont a családi Family verzió, annak is a jobbik Active szintje, az opciós Visible csomaggal. Utóbbi holttérfigyelőt, LED menetfényt, kanyafkövető Xenon fényszórókat, első-hátsó parkolóradart és navigációt, na meg kivehető elemlámpás csomagtér-világítást is ad − 675 000 forintért. Nem rossz, de igazán akkor járunk jól, ha az előbbihez még 100 ezer forintért kérjük a Safety csomagot is, azzal ugyanis automata távfényt, ráfutásveszélyre figyelmeztetést, távolságtartós tempomatot, táblafelismerőt, sávelhagyásra figyelmeztetést, fáradtságérzékelőt és Head-Up Display-t is kapunk. És a közepes motorral, valamint karosszériával még mindig bőven 12 millió forint alatt járunk.

%KA%Karfás ülések, de műanyag kormánykerék − az elmaradhatatlan alsó vágással. Az első-hátsó parkolóradar mellé navigációval se jár tolatókamera, az ülések között akár járkálni is lehet%KA%

Karfás ülések, de műanyag kormánykerék − az elmaradhatatlan alsó vágással. Az első-hátsó parkolóradar mellé navigációval se jár tolatókamera, az ülések között akár járkálni is lehet

%KA%Tudja, amit kell: hátul mindegyik ülőhely Isofix-csatlakozós, változtatható támladőlésű, az első utasülés támlája síkba hajtható%KA% %KA%Tudja, amit kell: hátul mindegyik ülőhely Isofix-csatlakozós, változtatható támladőlésű, az első utasülés támlája síkba hajtható%KA% %KA%Tudja, amit kell: hátul mindegyik ülőhely Isofix-csatlakozós, változtatható támladőlésű, az első utasülés támlája síkba hajtható%KA%

Tudja, amit kell: hátul mindegyik ülőhely Isofix-csatlakozós, változtatható támladőlésű, az első utasülés támlája síkba hajtható

Közben a Proace Verso nagyon ügyesen lavírozik a kisbuszok és az egyterűk között. Utóbbiakat 8 teljes értékű, egyenként szabályozható támladőlésű ülésével kenterbe veri. Mindegyik hátsó ülőhelye Isofix csatlakozós, a második és a harmadik sor 2/1 osztással tologatható, illetve viszonylag könnyen kiszerelhető üléseket ad. A ki- és beszállás viszonylag könnyű. A nem egész 5 méter hosszú, csak 1,89 magas, 1,92 széles hasábforma minden parkolóházba befér, manőverezése csupán azért megszokást igénylő, mert hozzá már a hosszabbik, 3275 milliméteres tengelytáv jár. A vezethetőség egyébként inkább személyautós, mint furgonos. Nem ülünk vészesen magasan, ellenben óriási felettünk a tér. A klíma hatásos, a hátsó sor számára külön kapcsolható.

%KA%A támlák ledöntésén túl az ülések kiemelésével sem nehéz bővíteni a rakteret. Még a dupla ülések is elbírhatók, de azok kiemelése férfimunka, ellenben az első utasülés támlájának síkba döntése csupán egyetlen mozdulat%KA%

A támlák ledöntésén túl az ülések kiemelésével sem nehéz bővíteni a rakteret. Még a dupla ülések is elbírhatók, de azok kiemelése férfimunka, ellenben az első utasülés támlájának síkba döntése csupán egyetlen mozdulat

A PSA 2,0 literes, AdBlue adalékos dízele itt is a szokásos formáját hozza: 2000/perctől elérhető 370 Nm nyomatékával még teli utastérrel is jól mozgatja a buszt, alacsonyabb fordulatokon sem hozható zavarba. Orgánuma kívülről nézve csúnya, a remek zajszigetelés miatt az utastérben viszont nagyon visszafogott. Még autópályán is csendes a Proace Verso Family, ám 130 km/órás tempónál már 2500/perc környékén forog, olyankor a vegyes üzemben 5,5 l/100 km katalógusérték szerinti fogyasztás helyett 9 liter körülit láthatunk a PSA-féle kijelzőn. Némi önmegtartóztatással, az autópályás tempót hajszálnyit 120 km/óra alá lőve azonban 6,5 literes tesztátlag adódott, ami már szerethető.

%KA%Autópályán is elemében van, de jelentős homlokfelülete miatt 130-nál már tetemes fogyasztással fut. Országúton, vagy a tempót 120 alatt tartva pályán is takarékos%KA%

Autópályán is elemében van, de jelentős homlokfelülete miatt 130-nál már tetemes fogyasztással fut. Országúton, vagy a tempót 120 alatt tartva pályán is takarékos

Közben a Proace egyrészt megjelenésével villantós, másrészt valódi kényelemben tud elvinni 8 embert. Bár a közepes verzió ahhoz csomagtérben talán kicsi, hogy ennyien egy egyhetes nyaralás cuccával beleférjenek, kirándulni tökéletes. Két kétgyermekes, kétszülős család, netán egy utóbbi és négy nagyszülő, vagy tetszőleges egyéb konfiguráció számára. Futóműve (ami elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros) még terheletlenül sem kőkemény, de teli utastérrel sem vérzik el. Hogy a negatívumokat se hallgassam el: a beltér plasztikjai bizony mind kemények és könnyen karcolódónak tűntek a közel egy esztendős tesztautóban, s bár az praktikus szűk parkolóhelyen, hogy a nagy helyigénnyel felfelé nyíló csomagtérajtó ablaka külön is nyitható, a hátsó utasok számára viszont nyomasztó és álló autónál hamar füllesztő, hogy a hátsó oldalablakok egyike sem ad egy zsebkendőnyi nyitható felületet sem. A Proace Verso Family viszont összességében nevének megfelelő: remek családi autó, gyakorlatilag egy jobban felszerelt egyterű áráért.

%KA%Két család is kényelmesen belefér, persze csak kevés csomaggal. Aki szereti a társaságot, egy egyterű áráért jobban járhat ezzel%KA%

Két család is kényelmesen belefér, persze csak kevés csomaggal. Aki szereti a társaságot, egy egyterű áráért jobban járhat ezzel

Értékelés

Pozitív
Tágas utastér, kényelmes ülések, hátul kivétel nélkül Isofix csatlakozókkal, kellően erős, visszafogott tempónál takarékos motor, autópályán is csendes
Negatív
Hátul nyithatatlan ablakok, jelentős fordulókör, extrák csak csomagokban

Árak

Tesztmodell alapára 10 702 500 Ft (2017. szeptember 10.)
Tesztmodell ára 11 572 500 Ft (2017. szeptember 10.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4956 mm
Szélesség: 1920 mm
Magasság: 1890 mm
Saját tömeg: 2138 kg
Össztömeg: 3100 kg
Terhelhetőség: 962 kg
Tengelytáv: 3275 mm
Karosszéria-kivitel: kisbusz
Csomagtér: 627-5300 liter
Belső szélesség elöl: 1520 mm
Belső szélesség hátul: 1600 mm
Belső szélesség a harmadik üléssorban: 1420 mm
Belmagasság elöl: 960-1020 mm
Belmagasság hátul: 990-1080 mm
Belmagasság a harmadik üléssorban: 970 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 200-380 mm
Lábtér a harmadik üléssorban: 200-380 mm
Ülőlap hossza elöl: 480 mm
Ülőlap hossza hátul: 430 mm
Ülőlap hossza a harmadik üléssorban: 430 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1070 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1070 mm
Csomagtér magassága: 670-1200 mm
Csomagtér hossza: 440-610 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 2400-3200 mm
Raktérnyílás szélessége: 1070 mm
Raktérnyílás magassága: 1200 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1997 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 370 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény: 110 kW (150 LE) 4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 170 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 13,0 s
CO2-kibocsátás: 145 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,5 l/100km
Fogyasztás a használónál: 6,5 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 68 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

Ismét tombol a BMW-tipró

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké...

Odébb még a villanyautók térnyerése - mondja a Toyota elnöke

Miközben a világ villanyautó-lázban ég, a Toyota elnöke szerint a jelenlegi akkumulátortechnológiák...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

Váltotta volna a 911-est az idén 40. évfordulóját ünneplő 928

Valódi luxus túrakupéként mutatkozott be 1977-ben az első V8-as Porsche. A 928-ast egyenesen...

Range Rover Velar hazai menetpróba

Már akkor szabadidő-autót gyártottak, amikor senki más. Ki tudhatná jobban, milyennek kell lennie...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (6 db)

gacsfalvirobert írta: 5 napja

Én biztos vennék ha lenne ennyi pénzem, egy igazi mindenes. Jó magasabban ülni és biztonságot ad , most is hasonlóval járok és már sokszor kérdezték: Nem vinnéd el a hűtőszekrényem? :-) Nyaralás nem gond belefér 4 kerékpár nem kell tetőn meg a hátulján cipelni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2 hete

Szerintem ez "reptér-járat autó" lesz, nem a nagycsaládosok kocsija. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
meleagris írta: 2 hete

Lehet, hogy hasznos, meg pofas ez a modell, de el nem tudom kepzelni, hogy ki veszi meg ennyiert...
Tenyleg ilyenekkel jarnak a nagycsaladosok? 4-5 gyerekkel?
Szerintem olcsobban meguszom egy Citroen C4 Grand Picassoval, abban is van 7 üles..megha nem is ekkora belülröl.
8-9 millio között kapok egyet, minden földi joval megrakva, 2 literes dizellel, egy, igaz csak 7 ülessel, nem 8-cal, mint ez.
De akkor is...
Mennyit adnak ilyen kisbuszokbol el evente?
Valahogy nehezen tudom elkepzelni, hogy egy apuka-anyuka 6 gyerekkel bemegy a szalonba es ez irant erdeklödik...bar lehet, hogy csak meg nem lattam, közben meg sürün elöfordul.
Na mindegy, en biztosan nem adnek erte ennyit, de nem is tudom ertekelni, mert nincsen 6 gyerekem.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tamás11 írta: 2 hete

Még mindig jobbnak tartom a Lancia Voyager / Chrysler Grand Voyager párost, bár életvitelünk miatt dízelt nem próbáltunk. Az is kb. ekkora autó (5,2 m hosszú, 3 m tengelytávval), de szerintem praktikusabb. Mind a 6 oldalablak nyitható, az ülések padlóba süllyeszthetők, nem kell kivenni - valamint 7 személyesek, vagyis D2 helyett elég rájuk a D1 matrica. Ha valaki komolyan ilyenben gondolkodik, ne hagyja ki.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 2 hete − szerző
Rolipoki írta: 2 hete

Elkezdtem értékelni az ilyen józan autókat, lehet azért mert jön a gyerek :-)

Gyorsan fel is mentem a hahu-ra de alig találtam Proace hirdetést, viszont ez nagyon jónak tűnik, már nem kell kifizetni az új árát de lényegében új autó.

https://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/proace/toyota_proace_1.6_d_family_active_l1h1-11803699


Ez valóban jónak tűnik! Szerintem jobb választás, mint egy egyterű, praktikussága miatt az értéktartása is jobb lehet!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rolipoki írta: 2 hete

Elkezdtem értékelni az ilyen józan autókat, lehet azért mert jön a gyerek :-)
Gyorsan fel is mentem a hahu-ra de alig találtam Proace hirdetést, viszont ez nagyon jónak tűnik, már nem kell kifizetni az új árát de lényegében új autó.
https://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/proace/toyota_proace_1.6_d_family_active_l1h1-11803699

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Hirdetés

TOYOTA tesztek

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

5 rendőr ugrott rá, Év Autója is lehet - Toyota C-HR teszt Videó

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen barátkozni jöttek.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Toyota Verso 2.0 D-4D DPF Lounge teszt

Ez lenne a legjobb családi autó? Toyota Verso teszt

Megújult a Toyota Verso, a fizimiskán túl a technika is részint friss. A klasszikus egyterűs jellemzőkhöz a Toyota vezetési élményt is bőven csomagolt, ez bizony jó!


Toyota Prius Plug-in Hybrid Premium teszt

Testvérgyilkosság áldozata lehet - Toyota Prius Plug-in teszt Videó

Már a világ legnépszerűbb hibridjének számító Toyota Priusból is létezik konnektorból tölthető variáns. Testvérei nem fogják hagyni érvényesülni.


Még több TOYOTA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Meghajtottuk a Porsche 911 GTS-t és a Turbót

Sortűz a nemzet arénájának tövében

10 órája – Újdonság

Ma már a legtöbb 911-es motorját turbó lélegezteti, a GTS óriási móka hátsó és összkerékhajtással is. Rendesen keltik a feltűnést, de még így is kevesen irigyeltek a felcsúti aréna tövében.


Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

Tegnap – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Ismét tombol a BMW-tipró

Beállt a gyárhoz, majd felgyújtotta BMW-jét Videó

Tegnap – Sztori

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké elégedetlen BMW tulaj. Videó is van róla.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

TOYOTA RAV 4 2.0 D-4D. szervízkönyv. klíma

TOYOTA RAV 4 2.0 D-4D....

Ár: 5.019.100 Ft

Évjárat: 2014

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA AVENSIS 2.2 DCAT Premium Active

TOYOTA AVENSIS 2.2 DCA...

Ár: 520.000 Ft

Évjárat: 2006 / 8

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA RAV 4 Rav4 2.2 D-4D 4x4 Sol

TOYOTA RAV 4 Rav4 2.2...

Ár: 1.950.000 Ft

Évjárat: 2006 / 11

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!