0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Vezettük az új Opel Antarát

Opel Antara 2011 - első teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az autópiac tizedét jelentő szabadidőautók között az Antara frissített kiadásával indul az Opel. Megnéztük milyen eséllyel.

Méreteivel hajszálnyit a kompakt-szabadidőautók felett áll, krómkeretes oldalablakaival, opcióként kanyarkövető fényszóróival a prémiumosabb modellek felé kíván húzni az alapáron 17, opcióként 18, 19, természetesen friss formatervű alumínium felnikre állított Antara

Méreteivel hajszálnyit a kompakt-szabadidőautók felett áll, krómkeretes oldalablakaival, opcióként kanyarkövető fényszóróival a prémiumosabb modellek felé kíván húzni az alapáron 17, opcióként 18, 19, természetesen friss formatervű alumínium felnikre állított Antara

Hátul mindössze a hátsó lámpák berendezése új, praktikus, hogy a lökhárítók alját és a küszöböket matt fekete betétek borítják

Hátul mindössze a hátsó lámpák berendezése új, praktikus, hogy a lökhárítók alját és a küszöböket matt fekete betétek borítják

Alaposan megújult az Opel 2006-ban bemutatkozott, a hazai piacra 2007-ben érkezett szabadidőautója, az Antara. Aki csak kívülről szemléli, az nem sok változtatást láthat, a fényszóróknak és a hátsó lámpáknak háza régi, igaz, berendezése új. Opcióként akár már kanyarkövető xenonfények is szerepelhetnek. A ködfényszórók alakjukkal is teljesen újak és módosult a hűtőmaszk, valamint a ködfényeket hordó első lökhárító is. Az alapvonások változatlanok, a külső méretek 4,6x1,85x1,76 méteresek, 2,7 méteres a tengelytáv, kívülről praktikusan körbeműanyagozott a karosszéria, 420-1420 literes, az első utasülés támladöntésével 2,65 méter hosszúra bővíthető csomagtér.

Kétszínű belterével, opcióként bőr, akár mogyoróbarna üléseivel minőségi a beltér, a fedélzeti számítógép és a navigáció gombsora, menürendszere régi vágású

Kétszínű belterével, opcióként bőr, akár mogyoróbarna üléseivel minőségi a beltér, a fedélzeti számítógép és a navigáció gombsora, menürendszere régi vágású

Alapáron elektromos a rögzítőfék, így a kar helyére méretes rakodórekesz került

Alapáron elektromos a rögzítőfék, így a kar helyére méretes rakodórekesz került

Sokkal fontosabb azonban, hogy a motorpaletta teljesen új, jelentősen módosult a futómű és egy kicsit a kormánymű is, az utastér zaja pedig állítólag 50 százalékkal apadt. Ez utóbbit konkrét adatokkal nem támasztotta alá a gyár, a motorokról viszont sokat tudni. Például azt, hogy a korábbi 3,2 literes V6-os minimális kereslete miatt megszűnt, a 2,4 literes benzines pedig nem az, ami volt. A vadonatúj blokk egésze hengerfejéhez hasonlóan alumínium, vezérműtengelye lánchajtású és folyamatosan változó szelepvezérlést ad. A 167 lóerős, 230 Newtonméter nyomatékú benzines jóval (27 lóerővel) erősebb, mint elődje, 8,8 l/100 km vegyes fogyasztási értéke pedig 0,6 literrel apadt. Frissek a 2,2 literes, változó geometriájú turbós, 1800 bar befecskendezési nyomású, közös nyomócsöves turbódízelek is. Két verziója közül állítólag az eladások 85 százalékát a 163 lóerős, 350 Newtonméter nyomatékú adja majd, s a maradék 15-öt a benzines és a 184 lóerős, 400 Newtonméter nyomatékú, izmosabb gázolajos teszi majd ki. Magától értetődő, hogy az összes motor Euro5-normás, az azonban fontos adat, hogy a dízelek részecskeszűrője gondozásmentes. Az erősen variálható kínálatban az összes váltó hatfokozatú, automata mindegyik motorhoz társítható, de a benzineshez csakis összkerékhajtással. Elsőkerékhajtással az erősebbik gázolajos nem kérhető – a lehetőségek átlátásáért érdemes táblázatunkra pillantani!

Az Opel Antara új választéka

2.4 2.2 CDTI 163 LE 2.2 CDTI 163 LE Aut 2.4 4x4 2.4 4x4 Aut 2.2 CDTI 163 LE 4x4 2.2 CDTI 163 LE 4x4 Aut 2.2 CDTI 184 LE 4x4 2.2 CDTI 184 LE 4x4 Aut
Végsebesség [km/h] 190 189 184 186 175 188 182 200 191
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 10,5 9,9 10,8 10,3 11,0 9,9 12,0 9,6 10,1
Vegyes fogyasztás [l/100 km] 8,8 6,3 7,5 9,1 9,3 6,6 7,8 6,6 7,8
CO2 [g/km] 206 167 199 213 219 175 205 175 205

Ha nem is gigászi, kétségtelenül elegendő a helykínálat. A hátsó padló sík, az ülések támladöntésével a raktér padlója is törésmentes Ha nem is gigászi, kétségtelenül elegendő a helykínálat. A hátsó padló sík, az ülések támladöntésével a raktér padlója is törésmentes

Ha nem is gigászi, kétségtelenül elegendő a helykínálat. A hátsó padló sík, az ülések támladöntésével a raktér padlója is törésmentes

Picivel átlag alatti, 420 literes a csomagtér

Picivel átlag alatti, 420 literes a csomagtér

Az Antara frissítésével temérdek, a zajszigetelést fokozó újítás (például vastagabb szélvédő, különféle, a hajtásláncot és a futóművet szigetelő betétek sora) is érkezett, a MacPherson első és multilink hátsó felfüggesztések áthangolt rugói és lengéscsillapítói pedig a korábbinál feszesebb útfogást, a módosított kormánymű jobb visszajelzést ígér, ugyanakkor parkoláskor erőteljesebb rásegítéssel dolgozik. Hab a tortán a belső módosítások sora, a korábbinál finomabb és szoffisztikáltabb, világos drapp és mogyoróbarna szövet- és bőrkárpitokat is kínáló választék, valamint az alapáron adott, a korábbinál öblösebb középső tároló-rendszernek helyet adó, elektromos rögzítőfék.

Ódivatú a rádió telefon-tasztatúrát mintázó gombsora, a Bleutooth-kihangonsító feláras

Ódivatú a rádió telefon-tasztatúrát mintázó gombsora, a Bleutooth-kihangonsító feláras

A gyári infók tolmácsolása mellett meg kell jegyezzem: a csaknem öt éves Antarában a friss kárpitok ellenére van némi „oldschool” érzés, a navigáció kijelzője, a középkonzol gombjai még a világos kárpitokkal amúgy tényleg jóval barátságosabbá tett beltérben sem túlzottan megnyerők. Ez persze apróság a futásjellemzők mellett. Mivel az eladások zömét a belépő dízeltől várja az Opel, a bemutatón elsőként ennek a kulcsát zsebeltem be. Igazán józan autót kaptunk, manuális váltóval, elsőkerékhajtással, második felszerelés-lépcsővel. Ha vezetése előtt megkérdezz valaki, e verziót, vagy legfeljebb ennek automata váltósát tartottam volna a legjobb Antarának. Menet közben azonban nem volt meggyőző, a feszesre hangolt útfogásnak és a javított zajszigetelésnek nyoma sem volt. Durva gördülési zaj hallatszódott az autóba és a hátsó futómű vészjóslóan kopogott is a nyolcezer kilométert mutató, az úthibákon pattogó előszériás tesztautóban. Motorja viszont tényleg csendes volt!

Földúton, sík terepen a fronthajtású Antara is jól mozog. Terepszögei nem túl lenyűgözőek, az első 20, a hátsó 24 fokos, rámpaszöge 18 fok, gázlómélysége 45 centiméter

Földúton, sík terepen a fronthajtású Antara is jól mozog. Terepszögei nem túl lenyűgözőek, az első 20, a hátsó 24 fokos, rámpaszöge 18 fok, gázlómélysége 45 centiméter

Szabadidautó létére alapáron defektjavító készlettel készül az Antara

Szabadidautó létére alapáron defektjavító készlettel készül az Antara

Ha előbbi alapján kellett volna nyilatkoznom az Antaráról, bizony sok jót nem tudtam volna mondani. Ám mentem egy összkerékhajtású, erősebbik dízellel is. Nem akartam elhinni a különbséget, a futómű néma volt, eltűnt a gördülési zaj és sokkal jobban csillapított a futómű. Az erősebb motor turbólyuka picit nagyobbnak érződött és többlet teljesítményét nagyjából elnyelte az alaphelyzetben az első kerekeket hajtó, de szükség esetén akár a nyomaték felét hátra küldő Haldex-kuplungos összkerékhajtás. Az erősebb motor felárát így nem feltétlenül javaslom a jövőbeli Antarásoknak, az összkerékhajtásét azonban mindenképp! Nem is feltétlenül a csúszós úton elérhető jobb vonóerő miatt, hanem mert a 4x4-es futóműve sokkalta komfortosabb. A gyáriak szerint a tapasztalt különbség a fronthajtású tesztautó vélhetően sérült futóművére vezethető vissza és megnyugtattak, ez nyilván az előszériás gyártásból ered, szerintem azért mégiscsak lehet különbség a végleges verziók között is, hiszen az összkerékhajtásúak alapáron szintszabályzós, a 176 milliméteres (4x4-es körökben nem túl nagy) hasmagasságot folyamatosan tartó futóművet kapnak. Ezzel az első próbára nagyon savanyú futású SUV kezessé és élvezetessé vált, nem rázott, nem pattogott el, jól vette a kanyarokat, végre el tudtam képzelni, hogy legyen vevő, akinek az Antara kell. Az Opel idén 15 ezret vár közülük, jövőre pedig 20 ezer a céljuk, majd érkezik egy új, az Antaránál kevéssel kompaktabb, Astra-alapú SUV, melyről egyelőre még nem sokat tudni.

Kétszínű műanyagjukkal az ajtók is jól mutatnak, zsebeik közül (fél literes) palack tartására csak az elsők használhatók. A zárak úszója nem mai darab Kétszínű műanyagjukkal az ajtók is jól mutatnak, zsebeik közül (fél literes) palack tartására csak az elsők használhatók. A zárak úszója nem mai darab Kétszínű műanyagjukkal az ajtók is jól mutatnak, zsebeik közül (fél literes) palack tartására csak az elsők használhatók. A zárak úszója nem mai darab

Kétszínű műanyagjukkal az ajtók is jól mutatnak, zsebeik közül (fél literes) palack tartására csak az elsők használhatók. A zárak úszója nem mai darab

Nem csak Haldex-kuplungos összkerékhajtásával, szintszabályzós futóművével is többet tud a 4x4 az alap Antaráknál

Nem csak Haldex-kuplungos összkerékhajtásával, szintszabályzós futóművével is többet tud a 4x4 az alap Antaráknál

Egyelőre azonban még az Antarát várjuk, a hazai piacra májusban érkezik, „Antara”, Enjoy Plus és Cosmo felszerelésekkel. Alapáron 6 légzsákkal, lejtmenet-vezérlős, visszagurulás-gátlós ESP-vel, tetősínekkel, manuális légkondicionálóval, elektromos ablakokkal és tükrökkel, MP3-olvasós CD-rádióval, 60:40 arányban síkba dönthető hátsó ülésekkel és 17 colos alufelnikkel. Árát még csak tippelni lehet, de vélhetően marad a mostanihoz hasonló, 8 millió forint alatti belépő, ami bizony e szegmensben sem az olcsóbbak közé sorolja az Antarát. Talán a korábbinál prémiumosabb belterével és erősebb, csendesebb, takarékosabb motorjaival, valamint kategóriájában továbbra is egyedülálló, hátsó lökhárítójából kihúzható, két kerékpár szállítására alkalmas FlexFix bringa-hordozójával az első szériásnál több vevőt tud majd csábítani, de véleményem szerint kell némi Opeles kötődés is a választásához. Utóbbi lehet érzelmi vagy flottás is és mivel mostanság az eladások zömét utóbbi értékesítési mód adja, a modell kilátásai nem rosszak, de konkurenseivel, első körben a műszakilag és koreai gyártóhelyével is közös, szintén friss, picivel hosszabb és akár 7 üléses Chevrolet Captivával kemény harcot kell majd vívnia a kuncsaftokért.

Ez is érdekes lehet:
 

Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24V, 1996 - használtteszt

A kilencvenes évek derekáig a Sigma volt a Mitsubishi csúcsmodellje, abban az időben, amikor...

Jó eséllyel az év leghidegebb hétvégéje áll előttünk. Vajon bírják az autók?

Motorfelújítót és több villanyautó-gyártót is megkérdeztünk arról, hogy bírják-e az autók az...

Félmillió kilométernél is többet futott autókat néztünk - vannak érdekességek

A legtöbb vevő maximális futást állít be autókereséskor, mi viszont arra voltunk kíváncsiak...

Semlegesíti a zajokat, és még a gyalogosokat is kikerüli a legnagyobb Lexus új generációja

Megérkezett az új Lexus LS, szétcsúszott formaterve alacsonyabb autót rejt elődjénél, valamint...

Így épül a legerősebb hazai Nissan GT-R

1200 lóerő fölé várják a hazai építésű GT-R teljesítményét, de még nem tudják, hol lesz a vége...

Másfélszer annyit esik a dízel, mint a benzin ára

Folytatódik az üzemanyagárak csökkenése, pénteken a gázolaj ára többet esik, mint a benziné.

A következő RS Skoda a Kodiaqból készül

Meglovagolja a gyártó a Kodiaq hullámait, megszellőztették, hogy a következő RS modell is a SUV-ból...

Renault Scenic 1.2 TCe 130 Intens teszt

Csalódás az új Renault Scenic, ha elődeihez hasonlítjuk, remek autó viszont, ha önmagában, mai...

Új autóból közel százezer, használtból csaknem 150 ezer került útjainkra tavaly

Az új autók piacánál is jelentősebb a használtaké. Még akkor is, ha csak a frissen útjainkra...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Renault Scenic 1.2 TCe 130 Intens teszt

Nem ér a neve! Renault Scenic IV teszt Videó

Csalódás az új Renault Scenic, ha elődeihez hasonlítjuk, remek autó viszont, ha önmagában, mai crossoverként nézzük. Úgy még családi autónak is egész jó.


Opel Zafira Innovation 2.0 CDTI ecoFLEX Start/Stop teszt

Hetedik mennyország - Opel Zafira teszt

Frissült az Opel nagy-egyterűje. Nem csak orra, de a beltér is változott, fő erénye továbbra is a praktikusság és a könnyű variálhatóság.


BMW 740e iPerformance teszt

Lehengerlő - BMW 740e

Varázsszőnyeg, igazi végtelen luxust kínáló, lágyan simogató, négyajtós kupékat verő formatervvel szolgáló guruló szanatórium. Négyhengeres motor? Minek több?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Mire vágynak a nők? A Skoda is ezt szeretné megtudni

Hölgyekhez szól, hölgyeket szólít meg a Skoda Videó

10 órája – Sztori

Szép számokat hoz a Skoda, de persze gondol a jövőre is. A flottavásárlók és a férfiak mellett mind több hölgyet is meg kívánnak nyerni - ezért indítottak egyedi kampányt.


BMW 135i-ként kezdte, V8 lett belőle

BMW 1M V8 látogatta meg Jay Leno garázsát Videó

16 órája – Sztori

Újabb érdekes motorcsere bukkant fel Amerikában. Egy BMW M3 erőforrás került az 1M motorterébe, így Jay Leno is meghívta a garázsába.


Tizenharmadszor nyert Stéphane Peterhansel Dakart

1-3 Dakar győzelem a Peugeot-tól

2 napja – Sztori

Elsöprő győzelmet aratott a Peugeot. 9000 kilométer után is a legjobbaknak bizonyultak a világ egyik legnehezebb tereprali futamán.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL ANTARA 2.0 CDTI Cosmo 4X4. Navi.Bőrbelső. Sz.könyv!

OPEL ANTARA 2.0 CDTI C...

Ár: 2.680.000 Ft

Évjárat: 2008 / 2

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

OPEL ANTARA 2.2 CDTI Enjoy FWD (Automata) Magyar.szervizkönyves!

OPEL ANTARA 2.2 CDTI E...

Ár: 4.890.000 Ft

Évjárat: 2014 / 5

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

OPEL ANTARA 2.2 CDTI Cosmo 73 E KM+SZ KŐNYV+BŐR+NAVI+FULL

OPEL ANTARA 2.2 CDTI C...

Ár: 3.999.999 Ft

Évjárat: 2012 / 3

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!