Kipróbáltuk a morcosabb arcú Citroën C3 Aircrosst

Fizetett hirdetés

Villámteszt: Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110 S&S Shine

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A megújult Citroën C3 Aircross alapmotorjával, de leggazdagabb felszereltségével érkezett az első próbára. Mutatjuk, mi változott.

Méreteivel semmit se változott az eddig is karakteres arcú, a 2017-es Genfi Autószalonon debütált Citroën C3 Aircross, idén viszont új, morcosabb fizimiskát öltött. Hatalmas és lekerekített négyzetes békaszemei helyett már az alsókkal is hunyorog, míg új alsó légbeömlőjével szinte fenyegetően vicsorog. Pedig új motor nem érkezett a kínálatába, nyoma sincs az izmozásnak. Persze erőhiány sincs, a C3 Aircross alapváltozata - legyen szó benzinesről vagy dízelről - 110 lóerős. Benzinesből 130, dízelből 120 lóerős is választható, az erősebb egységekhez ráadásul 8 fokozatú automata váltó jár. Viszont az sem mellékes, hogy az új színek, formák és kárpitok mellé az alap benzines is 6 fokozatú manuális váltót kapott a frissítéssel - ilyet hozhattunk el, ráadásul a legmagasabb Shine felszereltséggel az Emil Frey Citroën M5 Center kereskedéséből egy gyors próbára. A nem túl fantáziadús fehér színben, de fekete tetővel.
Hirdetés
Az utastér viszont megkapta a mindössze 190 ezer forintos Metropolitan Graphite beltérhangulatot, ami a korábbiaknál is jobb szivacsozású (Advanced Comfort) üléseknek bőrhatású kárpitot, sőt a műszerfalra is szövetbetét ad. Igényes textil került a háttámlák felső részére és a fejtámaszokra is, a színvilág igényes, mint egy jól berendezett nappaliban, s

a magas üléspozíció és a napfénytető nélkül is jelentős üvegfelület is megadja az érzést, hogy autónkban otthon lehetünk. Kiváló a rálátás a forgalomra, nem csak előre, hanem körkörösen is jó a panoráma.

A többszörös Év Motorja díjas 1,2-es sajátossága, hogy pörgetni kell, viszont 2000/perctől már jól húz, persze háromhengeres orgánummal teszi, ami nem bántó. Ugyanez mondható el alapjáratáról, hiszen a stop-start a legtöbbször megállítja, ha pedig mégsem, mert mondjuk kell a klímázáshoz a motor járása, akkor is csak enyhe vibráció érezhető. A 6 fokozatú váltó mindenképp jót tett neki, kisebb a fokozatok közötti lépcső, autópályán jól jön a plusz fokozat. Nem erőgép az alap C3 Aircross, de egyáltalán nem alulmotorizált. 110 lóereje mellé 205 Nm nyomatékot ad, ami 10,1 másodperces 100-as sprinthez és 182 km/órás végsebességhez segíti. A Citroën SUV-nak mondja, ami legfeljebb formájára igaz, hiszen az emelt karosszéria praktikusan körbeműanyagozott, hátsó lökhárítójában Airbump betétes, viszont összkerékhajtás felárért sincs, legfeljebb az okos ESP segítheti a laza talajon boldogulást, meg persze akár a gyárból is megkapható minőségi négyévszakos gumiabroncs - ilyeneket (Bridgestone WeatherControl A005) hordott a tesztautó is. Arra viszont tökéletes a kialakítás, hogy egy-egy földúton ne jöjjön zavarba a C3 Aircross, ahogyan a járdákra parkolás sem fogja megizzasztani.
Hirdetés
A városi használathoz praktikus hossz mellé a 2,6 méteres tengelytáv jól használható, 4 felnőtt számára is megfelelő helykínálatot ad. Ráadásul opcióként 15 centin (osztottan) tologatható hátsó ülés is elérhető, amivel az alapból sem kicsi, 410 literes csomagtér az ülések mögött is 520 literesre bővíthető. Beszédes adat, hogy bővítés nélkül is elfér hosszában egy fedélzeti bőrönd, így abból simán befér négy, és még mellettük is marad tér. Legalább ilyen jó megoldás, hogy a Shine esetén járó két pozícióba helyezhető raktérpadlóval sík padlójú a bővített csomagtér. Mivel az első utasülés támlája is síkba hajtható, 2,4 méteres raktérhossz alakítható ki, ami a jelentős belmagasság miatt elég jól ki is használható. Én például a korábbi, még frissítés előtti, de azonos helykínálatú tesztautóval egy felnőtt bordásfalat szállítottam, az utastér roncsolása nélkül, lecsukott csomagtérajtóval. A C3 Aircross tehát elég praktikus gép, 5,8 l/100 km WLTP fogyasztása országúton nagyon könnyedén hozható, de nagy átlagban sem kunszt vele 6,5-7 liter környékén eljárni, ami helykínálatához mérten nem rossz érték. Alapverziója akciósan 5 595 000 forintról startol, de őszintén szólva inkább az 5 905 000 forintos belépőjű, már klímás és érintőképernyős Feel verzióval érdemes választani. A legfelsőbb szintet jelentő Shine már 6 735 000 forintról indul, de olyan tételeket is ad, ami talán nélkülözhető. Ilyen például a 9 colos képernyős gyári 3D navigáció. Kapunk viszont radaros vészfékrendszert és automata klímát, valamint telefontükrözési lehetőséget is. Ahogyan a beltér is különféle hangulatcsomagokkal szabható személyre, úgy kívülre is kérhető számos színes kiegészítő, a 7 karosszériaszín mellé kétféle tető és 4 színcsomag párosítható. Így a C3 Aircross kellően egyedi lehet, mindenképp némi francia extravaganciával, amibe bizony bele lehet szeretni.
Hirdetés
Cikkünket az Emil Frey - Citroën M5 Center a C3 Aircross tesztlehetőségével támogatta. Köszönjük!
Árak
Tesztmodell alapára
6 735 000 Ft (2021.09.05.)
Tesztautó ára
7 110 000 Ft (2021.09.05.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Teljesítmény:
81 kW (110 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
205 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10.10 s
Végsebesség:
190 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4154 mm
Szélesség:
1765 mm
Magasság:
1637 mm
Saját tömeg:
1254 kg
Össztömeg:
1795 kg
Tengelytáv:
2604 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
410 l
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6.3
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
205 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
81 kW (110 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
190 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10.10 s
CO2-kibocsátás:
110 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,6 l/100km
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?