0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Tiszta keverék

Volkswagen Tiguan 1.4 TSI

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Visszafogott megjelenésével és golfos tulajdonságaival olyan vásárlókat is meghódíthat a Tiguan, akik egy tolakodó terepjáróra eddig nem is gondoltak. A TSI motor viszont nem mindenkinek fog tetszeni.

Nem utolsó motiváció a szabadidőautók vásárlói számára az előzési presztízs. Magyarul, amikor a tükörben feltűnik egy SUV, a legtöbb autós kötelességszerűen lehúzódik és utat enged az erősebbnek. A Tiguan is kellően agresszív orr-részt kapott a hatás eléréséhez, az övvonal magasságában domborított karosszériájával körvonalai akár egy Touareg közeledtét is jelezhetnék, de a távolodó autót látva sem csalódik az átlagautós. De mit kezdjünk a kocsi oldalnézetével? Itt már semmi agresszivitás, semmi izgalom, valami újabb Golf-variáció, ennyi. És éppen ez a trükk lényege: az úton kellő presztízzsel közlekedhetünk, ám a szomszédok, a munkatársak vagy a rokonok könnyen elhiszik, csak egy ártalmatlan Golf-rokonnal autózunk.

Ez a visszafogottság uralkodik az utastérben is, semmi cicoma, terepjárós hangulatot imitáló fogantyú vagy műszer. A vezető a megszokott VW műszerfalat látja, ha kicsit magasabban is, de a szokásos ülésben ül, a legtöbb alkotóelem is ismerős lehet a Golf család többi tagjából. Néhány igényesnek látszó, de kemény műanyag azért jelzi a költségekre való ügyelést, de a legtöbb anyag valóban kellemes, az összeszerelés gondos, szóval a minőségérzet működik.

Ráadásul praktikus megoldásokban sincsen hiány, jól használhatóak a tárolóhelyek, a hátsó ülések előretolásával a lábtér bőségesről elfogadhatóra csökkenése árán nyerhetünk plusz csomagteret, de már az alaphelyzetben mérhető 470 liter sem rossz egy ekkora autótól. Hát még a 600 kilós terhelhetőség, a 2,2 tonnás vontatható tömeg!

Ezekkel a képességekkel valódi vontató- vagy utazóautó lehet a Tiguan, amihez még a futómű kényelme is hozzájárul, a rossz utakon pedig jól jön a nagyméretű gumik elnyelőképessége. A kocsi mozgása, vezethetősége is golfos, legalábbis nyugodtabb stílus, visszafogott tempó mellett. Autópályán viszont már érződik egy kis ártalmatlan billegés, ami igazából sportosabb kanyarokban válik kellemetlenné − ezt csak tetézi a meglehetősen érzéketlen, mégis elég idegesen reagáló kormányzás. Ráadásul a kompresszorral és turbóval 150 lóerősre doppingolt 1,4-es motor nem partner a finomabb haladáshoz, szinte lehetetlen rángatásmentesen adagolni a gázt, a motor annyira öntörvényűen húz vagy lankad. Valahogy nem akar igazán harmonikusan dolgozni a kétféle feltöltés, a működésüket kísérő szokatlan mechanikai zörejek pedig beállítottságtól függően nevezhetők izgalmasnak vagy zavarónak.

A szabványadatokat jócskán felülmúló szomjúsága azonban már tisztán csak hátránynak tekinthető. Erőből viszont szerencsére nincsen hiány, különösen a közepes és nagy fordulatoknál képes meglepő gyorsulásokra a kocsi. És csúszós úton sem jön zavarba: a 4Motion összkerékhajtás és az elektronkus differenciálzár észrevétlenül teszi a dolgát, az ESP is finoman avatkozik be. És ami külön öröm: mindezt szériában kínálja a VW. Azok számára pedig, akik a földutaknál kicsit több terepjáró képességet igényelnek, választhatják a 28°-ra növelt terepszögű orr-részéről felismerhető, lejtmeneti tempomattal és indulássegítő programmal felszerelt Track&Field-et.

Ez is érdekes lehet:
 

Üléspróba: ott voltunk a Kia Stonic leleplezésén

Amszterdamban leplezték le a Kia kisautó alapú divat-crossoverét, amiről továbbra sem tudunk...

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon...

Gyorsan adnál túl autódon a használat után? Mutatjuk, mit érdemes venned!

Brit tudósok szerint használtan a Lexusok minden többi autónál könnyebben eladhatók. Azért nyilván...

Körkép: divat-crossoverek 5 millióig

Egyre csak növekszik a városi crossoverek szegmense. A sok új nevező meghozta a kedvet, hogy...

Füvezett, aki szerint a kamion alatt átszáguldó Tesla sofőrje filmet nézett

Újabb részletek derültek ki a tavalyi szörnyű Tesla balesetről. Eddig a kamiont vezető férfi...

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák...

További egységes üzemanyagár-csökkenés következik

Míg szerdán csak a benzin ára került lejjebb, pénteken már a gázolaj is ármérséklést kap.

Megépült az új szuper-körforgalom Budakalászon. Jobb a lámpatenger, mint egy sima kereszteződés?

A folyton dugót és szenvedést okozó budakalászi, az M0-ás hídra is felvezető körforgalom erősen...

Németországban is visszavásárol a dízelbotrányban érintett autókat a Volkswagen

Közel két éve annak, hogy a Volkswagen dízelbotránya kirobbant, még ma is, és valószínűleg még...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Hirdetés

VOLKSWAGEN tesztek

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

Nagy lábon él - Volkswagen Tiguan teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és az új fazon elég jól áll neki. Közel csúcsverziót kaptunk tesztre, így bizony lehengerlő tud lenni.


Volkswagen T6 Multivan Highline 2.0 TDI  DSG 4Motion teszt

First class a családnak - Volkswagen T6 Multivan teszt

Felénk leginkább delegációs autóként ismert a Volkswagen Multivan, pedig a Transporter alapú luxusbusz családszállítónak se rossz ám.


Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG BlueMotion Highline teszt

Megérdemelten az Év Autója? Teszten a Volkswagen Passat B8

Év Autója lett, és nagyon nem véletlenül. A Volkswagen Passat a felső-középkategória új etalonja, majdnem kikezdhetetlen, de ott a de.


Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG BMT teszt

Kutya ugat. Volkswagen Golf Sportsvan teszt

Plus volt, Sportsvan, lett egy szépen felpuffasztott VW Golf praktikus variálhatósággal és esetünkben persze riasztó árcédulával.


Volkswagen e-up! teszt

Ez sem a mi autónk. Volkswagen e-up! teszt Videó

Igen, elektromos, teljesen. És nem hát, sokat ebből sem fognak eladni. Nálunk biztos nem. Pedig tök jó kis autó: Volkswagen e-up! teszt.


Még több VOLKSWAGEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN PASSAT Variant 1.8 5V (Automata)

VOLKSWAGEN PASSAT Vari...

Ár: 699.000 Ft

Évjárat: 1999 / 4

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN VENTO 1.9 D CL

VOLKSWAGEN VENTO 1.9 D CL

Ár: 149.900 Ft

Évjárat: 1996 / 9

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN BEETLE

VOLKSWAGEN BEETLE

Ár: 1.690.000 Ft

Évjárat: 2006

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!