Volkswagen SUV hét üléssel, ez a Tiguan Allspace

Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kell hét ülés, de unalmas a Tiguan vagy a Sharan? Akkor a Tiguan Allspace lesz a választásod. Ha most kéred, meg kell barátkoznod a dízelmotorral.


Nincs más megoldás, meg kell barátkozni a dízelmotorral. A Tiguannál 21,5 centivel hosszabb, így már 4,7 méteres Tiguan Allspace palettájáról a teszthét alatt húzták le a benzinmotorokat - információink szerint azért, mert nem teljesítik az ősztől kötelező WLTP norma szerinti emissziós értékeket. Így aztán maradt a dízel, amiből van, 150, 190 és 240 lóerős. Nálunk a középső teljesítményszintű járt, ami 400 Nm nyomatékával abszolút nem gyenge, a közel 1,8 tonnás autót is 8,6 másodperc alatt viszi 100 km/órára. Még ennél is fontosabb, hogy bármikor jól gyorsít, Németországban pedig az is pontot ér, hogy 210 km/órás végsebességre képes.
Felénk a Tiguan Allspace a VW egyetlen hétüléses SUV-ja, hiszen hiába van egyterűből Touran és Sharan is hét üléssel, hiába van ott az etalon Multivan, ha nekünk SUV kell, a Tiguan Allspace nem csak az egyetlen, hanem az első hétüléses VW SUV is Európában. Ennek megfelelően nem is siették el a munkát. Egyrészt viszonylag későn érkezett, másrészt a második generációs Tiguant elég alaposan át is gyúrták. A nyújtás már említetten a tengelytávot is érintette. A B-oszlopig ennek ellenére nincs változás, onnan viszont szemmel látható. Nyúltak a hátsó ajtók, nagyobb lett a második üléssor (maximális) lábtere is, szám szerint 5,4 centivel. Ha viszont hét üléses konfigurációt szeretnénk, aminek előállítását segíti, hogy a csomagtér fedőrolója padlórekeszbe rakható, akkor az emészthető leghátsó lábtér érdekében a középső sorét is az éppen elegendőre kell redukálni.
Míg elöl kifejezetten jók az ülések, a második sorban csak korrektek, leghátul pedig a lehető legjobb szándékkal is csupán még megfelelőnek mondhatók. Az ülőlapok hossza sorban 520, 475, 375 milliméter. Hátrafelé haladva csökken a fejtér és a belső szélesség is. Bár a leghátsó sor leginkább gyerekeknek elegendő, Isofix csatlakozót egyedül a középső sor szélső helyein kapunk. Térhasznosításból így nem adható maximális pontszám a Tiguan Allspace-nek, ahogyan anyaghasználatból sem, mert hiába balzsamozó az anyagminőség elöl ülve, hátul már keményebb plasztikokkal találkozhatunk. Van, pontosabban lehet háromzónás klíma, azaz hőfokszabályzó hátul is, ahogyan USB és 12 V-os csatlakozó is. Az ülések távirányítással dönthetők síkba, így az alapesetben 700 literes raktér 1775 literesre bővíthető. Talán még fontosabb, hogy 7 ülés mögött is marad 230 liternyi tér, de ha a bővítés a cél, az utasülés támlája is síkba hajtható.
Hirdetés

Igen, a Tiguan Allspace nagyjából azt tudja, amit a Skoda Kodiaq, szofisztikáltabb dizájnnal, akár adaptív LED fényszóróval, digitális műszerblokkal, és ami talán a legfontosabb: komfortosabb futóművel. Ugyanis máig emlékszem, hogy a hétüléses Kodiaq részterhelésnél igen kemény volt, míg most a Tiguan Allspace csupán másodmagammal és szintén nem kicsi, 18 colos, 235/55-ös abroncsot hordó felnikkel is egészen komfortosnak mutatkozott. Igazából a műszakiság az, amivel le tud nyűgözni a Tiguan - na persze a sofőrt és első utasét körülölelő minőségi és tágas beltéren túl. Nagyon ki van ez találva! A 2,0 literes TDI hiába hangos kifelé, a zajszigetelés elképesztően jó, ezért belül a csend a meghatározó. Elég jó a stop-start elektronika is, ami azt is figyeli, hogy mikor indul el az előttünk álló autó, így még az előtt indít, hogy mi levennénk lábunkat a fékpedálról. A stop-start amúgy auto hold funkcióval és az araszolófunkciós távolságtartós tempomattal is működik, hiszen annak szenzorát használja az előrehozott indításhoz is.
A TDI-hez csatlakozó 7 fokozatú DSG váltó régi ismerős, éles, de finom váltásokkal zongorázik, az előre- és a hátramenet között kissé lassan vált, de bőven szerethető. Leginkább azért, mert szűk lépcsőkkel is kellően hosszú végfokozatot ad, ami előnyösen hat a fogyasztásra: az 5,9 literes katalógus szerinti vegyes érték országúton simán alul is múlható, nekem például gond nélkül sikerült egy Balatonvilágos-Budapest távot 5,4-es átlaggal megtenni, de városban 9-10 literes étvágy adódik. Az sem rossz a közel 1,8 tonnás, összkerekes SUV-tól az általa kínált menetdinamikához mérten. Ugyanakkor könyörgöm, ne mondja senki, aki zömében városban jár, hogy az ő TDI-je is 5 litert fogyaszt, mint az én Priusom. Nem, az övé jellemzően 7-8 liter között, azaz több mint másfélszer annyit. Igaz, időnként amikor csak országúton megy, akkor tud 5-6 között is. A tesztátlagom egyébként 7,1 l/100 km lett, de ez meglehetősen aszkéta vezetéssel adódott.
A Tiguan Allsapce ára, mivel jelenleg csakis dízelmotorral kapható, eleve 9,5 millióróll startol, de a tesztelt 190 lóerős, DSG-váltós és összkerékhajtású, Highline verzió már 13,3 millióról indul. A tesztautó esetén ehhez még 1,3 millió forintnyi extrát rendeltek, ami ahhoz képest nem is vészes, hogy sok más mellett benne volt a navigáció, a parkolóasszisztens és hozzá a szenzorok, valamint a teljes kamerarendszer, az elektromosan kihajtható vonóhorog, a finoman dolgozó távolságtartós tempomat és a sávtartó elektronika, valamint az elöl egész nagy részével nyitható panorámatető is. A 14,6 millió forintos vételár természetesen riasztó hatású, de rögtön lehúzható belőle 0,8 millió forint, ugyanis ennyi a márka "használtautó-beszámítási kedvezménye", és akkor még nem is beszéltünk egyedi árról vagy flottabónuszról. Azokkal már az emészthető szintre megy az Allspace ára is, minősége és tudása pedig egyértelműen meggyőző.
Értékelés
Pozitív
Kényelmes első ülések, jó zajszigetelés, tágas utas- és csomagtér
Negatív
Leghátul korlátozott helykínálat, Isofix csak a középső sorban, már-már túl erőszakos sávtartó elektronika
Árak
Tesztmodell alapára
13 290 930 Ft (2018.06.18.)
Tesztautó ára
14 603 440 Ft (2018.06.18.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1968 cm3
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 3500-4000 1/min-nél
Nyomaték:
400 Nm 1900-3300 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,6 s
Végsebesség:
210 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4701 mm
Szélesség:
1839 mm
Magasság:
1674 mm
Saját tömeg:
1770 kg
Össztömeg:
2540 kg
Terhelhetőség:
770 kg
Tengelytáv:
2787 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
700-1775 l
Belső szélesség elöl:
1540 mm
Belső szélesség hátul:
1530 mm
Belmagasság elöl:
930-990 mm
Belmagasság hátul:
910 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
300 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
475 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1270 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
710 mm
Csomagtér hossza:
450-1050 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1900-2800 mm
Raktérnyílás szélessége:
1050 mm
Raktérnyílás magassága:
790 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
EURO 6
Hengerűrtartalom:
1968 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
400
Nyomaték:
400 Nm 1900-3300 1/min-nél
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 3500-4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
210 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,6 s
CO2-kibocsátás:
153 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,1 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.06.19. at 19:25
    Permalink

    Sokan el vannak szalva a fogyasztassal regi tobb mint 15 eves 1.6 benzinesre is azt irjalk , hogy 5 l a fogyasztas es ha 1 l benzinesre meg 3-4 liter fogyaszt azt irjak . A vw lupo 3l tobbet fogyaszt 3-nal a varosban inkabb 5 l

Vélemény, hozzászólás?