0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Focus motoros Volvo S60 teszt 

Volvo S60 T4 R-Design teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Első pillantásra nagyon dögösen néz ki az S60-as, ráadásul a közelebbi ismeretség azonban nem csak pozitív, negatív élményekkel is jár, így nem tudtuk maradéktalanul szeretni a tesztautót.

Teszt
Műszaki adatok

Kétségtelenül sokat dob az S60 megjelenésén az R-Design 1,5 centiméteres futómű-ültetése, egyedi lökhárítója, fémszínű külső tükörháza és 18 colos alufelnije. Azonban ez a verzió nem R, hanem csak R-Design, azaz motorja nem kiemelkedően erős. Az 1,6-os, 180 lóerős T4 azért nem szégyenkezhet, menetdinamikája is tisztességes, a 100 km/órára gyorsítás például 9,0 s, a végsebesség 225 km/óra is lehet

Kétségtelenül sokat dob az S60 megjelenésén az R-Design 1,5 centiméteres futómű-ültetése, egyedi lökhárítója, fémszínű külső tükörháza és 18 colos alufelnije. Azonban ez a verzió nem R, hanem csak R-Design, azaz motorja nem kiemelkedően erős. Az 1,6-os, 180 lóerős T4 azért nem szégyenkezhet, menetdinamikája is tisztességes, a 100 km/órára gyorsítás például 9,0 s, a végsebesség 225 km/óra is lehet

R-Design: diffúzoros hátsó lökhárítójával sportos, krómkeretes ablakaival elegáns

R-Design: diffúzoros hátsó lökhárítójával sportos, krómkeretes ablakaival elegáns

Akárhova is gördül be az S60 R-Design, sportosan mélyre húzott, hátul diffúzoros lökhárítóival, kétoldali, krómozott kipufogóvégével, fém színű külső tükreivel és 18 colos, ötküllős alufelnijeivel azonnal feltűnést kelt. Az autót vizslató szemeknek feltűnik a hűtőmaszk R-Design felirata is és rendszerint nem marad el a „milyen motor van benne?” kérdés. Az „egyhatos benzines” válasszal könnyű blokkolni az embereket, zakatol az agyuk, de nem tudják összerakni ezt a külsőt egy 1,6-os benzines képével. Pedig ma utóbbi kapcsán nem 100 lóerős szívómotorra kell gondolni, hanem sokkal inkább turbósra, ilyen van az S60-ban is, 180 lóerővel.

Lebegő középkonzoljával hamisítatlanul volvós, de műanyagaival nem kellően prémiumos az S60 utastere. A plasztikok természetesen zömében puhák, de ezt ma már a középkategóriás tucatautóktól is elvárjuk. Illúzióromboló, hogy a műszerek számlapja nem egységes háttér-világítású. A középkonzol gombrengetegjében eligazodáshoz gyakorlat, a fedélzeti menürendszerhez pedig némi türelem is szükséges

Lebegő középkonzoljával hamisítatlanul volvós, de műanyagaival nem kellően prémiumos az S60 utastere. A plasztikok természetesen zömében puhák, de ezt ma már a középkategóriás tucatautóktól is elvárjuk. Illúzióromboló, hogy a műszerek számlapja nem egységes háttér-világítású. A középkonzol gombrengetegjében eligazodáshoz gyakorlat, a fedélzeti menürendszerhez pedig némi türelem is szükséges

Induláskor Volvo-embléma köszönti az utasokat, érthetetlen, hogy a műszerfal négy légbeömlője közül miért csak három kapott krómszegélyt

Induláskor Volvo-embléma köszönti az utasokat, érthetetlen, hogy a műszerfal négy légbeömlője közül miért csak három kapott krómszegélyt

Közvetlen befecskendezésével kétségtelenül finom kis szerkezet ez, volt már hozzá szerencsénk Ford Focusban és C-Maxban is. Azok ugyan nem büszkélkedhettek ilyen sportos külsővel, de kétségtelenül jól mentek. A hajtáslánc azonban rejt újdonságot, a 6 fokozatú, kétkuplungos automata váltót, mely gyári adatok szerint városban 1,5, országúton 0,2, vegyes üzemben pedig 0,6 literrel növeli a fogyasztást. Kezdjük a feketelevessel, nem csak a 7,2 l/100 km vegyes, hanem a 10,1 literes városi értéktől is igen elrugaszkodott, 13,2 l/100 km tesztátlagot mértünk. Tény, hogy zömében városban, de azért legalább harmadrészt azon kívül. Ez bizony abszolút értékben is sok, de főként az azonos motorral, de kéziváltóval szerelt Fordokban tapasztalt 8 l/100 km étvágyhoz mérten nehezen emészthető. A váltó egyébként más szempontból sem remekelt, kapcsolási ideje a kétkuplungosokhoz mérten nem kiemelkedő és erősen érezhető, de a legnagyobb baj az, hogy a fokozatválasztás nem mindig jó. A gázpedált padlóra küldve például egy kissé megtorpan a kocsi, a váltó annyira visszavált, hogy a jelentős, 240 Newtonméter nyomatékával amúgy már alacsonyról húzó motor fordulatszámát épp a nyomatékcsúcs végét jelentő 5000 1/perchez igazítja, innen pedig már nem tud nagyot mutatni a T4. Padlógázzal elindulással sem tud mit kezdeni a rendszer, ám aki már kitapasztalta a Powershiftet, az a gázpedált óvatosan taposva nagyot tud autózni és menet közben is igen erőteljes gyorsítást tud kicsalni az S60-ból, kissé fura, de a titok az, hogy a gázt nem szabad teljesen lenyomni. Aki kitapasztalja a rendszert, az akár 9,0 másodperc alatt 100 km/órára érhet, a 225 km/órás végsebességhez pedig nem kell más, mint megfelelő helyszín.

Nincs gond a helykínálattal, de azért ez nem a középkategória legjobbja. Az ülések kétszínű kárpitozása látványos, az első sor székei tartásukkal is remekelnek Nincs gond a helykínálattal, de azért ez nem a középkategória legjobbja. Az ülések kétszínű kárpitozása látványos, az első sor székei tartásukkal is remekelnek

Nincs gond a helykínálattal, de azért ez nem a középkategória legjobbja. Az ülések kétszínű kárpitozása látványos, az első sor székei tartásukkal is remekelnek

Egyedi kormánykerék, váltógomb, pedálborítás, műszerszámlap és még szőnyeg is jár az R-Designhoz

Egyedi kormánykerék, váltógomb, pedálborítás, műszerszámlap és még szőnyeg is jár az R-Designhoz

Egyértelműen a dinamikus autózáshoz hangolt a futómű, az R-Design 1,5 centiméteres ültetésével és 18 colos, 235/40 R18-as, nagyon alacsony oldalfalú abroncsaival ugyanis nagyon feszes. Kanyarodási oldaldőlés és sodródási hajlam nincs, ellenben van jelentős nyomvályú-követés és zötyögés az úthibákon. Az utastérben elől ez még elviselhetőbb, ugyanis az izmos oldaltartású ülések ott egészen jól fogják a testet, hátul azonban a viszonylag rövid ülőlapú üléseken ülve már zavaróbb, aki pedig középre kerül, az nem élete legjobb élményeként fog visszagondolni az S60-ban utazásra. Hiába elég széles ugyanis a hátsó tér és az ülőlap, utóbbi formázása középen puklis (így ott már a fejtér is szűkös), a lábteret pedig méretes, az összkerékhajtásnak is lehetőséget adó, kardánalagutas padlómerevítő csorbítja. Átlagos termetűeknek elegendő az S60 helykínálata, de a magasabbaknak sokkal inkább ajánlható az alapokat adó, de tágasabb Ford Mondeo (mely a T4 árában már 2,0 literes, 240 lóerős benzinmotorral is megkapható).

Nem csak LED-es oldalvillogókat, a holttérfigyelő-elektronika kameráit is hordozzák a fémszínű külső tükrök Nem csak LED-es oldalvillogókat, a holttérfigyelő-elektronika kameráit is hordozzák a fémszínű külső tükrök

Nem csak LED-es oldalvillogókat, a holttérfigyelő-elektronika kameráit is hordozzák a fémszínű külső tükrök

R-Design hűtőmaszk a távolságtartós tempomat szenzorával

R-Design hűtőmaszk a távolságtartós tempomat szenzorával

Az utastérben körbenézve egyébként joggal tehető fel a kérdés: mitől prémium ez, a Mondeo padlólemezre épített szedán? A válasz megadása az R-Design esetében még viszonylag könnyű, ott vannak például a cikk legelején említett külső kiegészítők, az utastérben pedig a fehér cérnával varrt, fehér bőrbetétes ülések is, de nem feltétlenül csak a látványosságokra, hanem a biztonsági elemekre is kell gondolni. A 6 légzsákos, ESP-s biztonsági ellátmánynak itt ugyanis része a mások által nem kínált radaros, 30 km/óra alatti tempónál az autót megállító, a városi koccanásoktól óvó City Safety rendszer is. Kipróbáltuk, működik, ahogyan a 620 ezer forintos „Biztonsági Csomaggal” (sávváltást segítő rendszer és sávtartó automatika, éberségfigyelő, valamint gyalogosokat észlelő kamera kíséretében) adott távolságtartós tempomat is. Utóbbi főként autópályán hasznos, városban viszonylag szűk szögeltérésekkel tudja csak lekövetni az elől haladókat, a jelet elveszítve pedig akár jelzés nélkül is bele lehet rohanni az enyhén elkanyarodott úton megállt autóba. Egyenes úton azonban már olyan szinten jól szolgálnak a vezetést támogató rendszerek, hogy a sofőr már-már hajlamos rájuk hagyatkozni, ami persze felelőtlenség.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Alapesetben sem óriási, 380 literes a csomagtér, mely a limuzinoktól megszokottan szűk átjáróval, csak támladöntéssel, de nem nem túl nagy lépcsővel és hosszúra bővíthető

Alapesetben sem óriási, 380 literes a csomagtér, mely a limuzinoktól megszokottan szűk átjáróval, csak támladöntéssel, de nem nem túl nagy lépcsővel és hosszúra bővíthető

Aki sokat megy autópályán, az azonban mindenképp költsön a távolságtartós tempomatra, azzal ugyanis kifejezetten pihentető az S60 T4 autópályás vezetése, a zajszigetelés ugyanis jó, 130 km/órásnál is mindössze 66 dB(A) zajszintet mértünk, s a kényelmes ülésekben hosszabb utak is kényelmesen letudhatók. Az automatikus fékezések (ráfutás elleni védelem távtartós tempomat nélkül is van, igaz úgy állóra nem tud fékezni az autó, csak figyelmeztet, majd lassítással csökkenti a becsapódás erejét) nem bántóak, de az azért még ma is vitathatatlan, hogy egy jó sofőr a finoman adagolható és hatásos, elől-hátul tárcsás fékrendszerrel finomabb lassításra képes.

Hiába jó autó az S60, mint minden prémiumgyártónál, a Volvónál is szembesülni kell azzal, hogy szükséges ahhoz „némi” elkötelezettség a márka iránt, hogy elfogadjuk a 180 lóerős T4 R-Design 9,87 millió forintos árát. Hát még a tesztautóhoz adott extracsomag (elektromos napfénytető, elektromos vezetőülés, hátsó napfényroló, elektromos külső tükörhajtás, elektrokróm belső tükör, sebességfüggő szervokormány, esőszenzor, aktív utastéri légtisztító, hátsó ülésfűtés, automata váltó, riasztó, erősített oldalüvegek, külön zárható csomagtér, intelligens kulcs, navigáció, tolatóradar, hifi, kanyarkövető Xenon-fény mosóval, fűthető első ülések, metálfényezés, valamint a már említett biztonsági ketyerék) összességében 3,35 millió forintos felárát.

Értékelés

Pozitív
Koccanásgátló alapáron, dinamika, közvetlen útfogás, magasfokú személyre szabhatóság
Negatív
Rosszul kapcsoló automata váltó, magas fogyasztás, prémiumos vételár

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4628 mm
Szélesség: 1865 mm
Magasság: 1484 mm
Saját tömeg: 1470 kg
Össztömeg: 2020 kg
Tengelytáv: 2776 mm
Karosszéria-kivitel: limuzin
Csomagtér: 380 liter
Belső szélesség elöl: 1540 mm
Belső szélesség hátul: 1490 mm
Belmagasság elöl: 880-985 mm
Belmagasság hátul: 910 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 230 mm
Ülőlap hossza elöl: 510 mm
Ülőlap hossza hátul: 455 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1040 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1260 mm
Csomagtér magassága: 510 mm
Csomagtér hossza: 950 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1770 mm
Raktérnyílás szélessége: 1020 mm
Raktérnyílás magassága: 440 mm

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1596 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: sequenciális - 6 fokozatú
Nyomaték: 240 Nm 1600-5000 1/min-nél
Teljesítmény: 132 kW (180 LE) 5700 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 225 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 9,0 s
CO2-kibocsátás: 166 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 7,2 l/100km
Fogyasztás a használónál: 13,2 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 66 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa...

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák...

Füvezett, aki szerint a kamion alatt átszáguldó Tesla sofőrje filmet nézett

Újabb részletek derültek ki a tavalyi szörnyű Tesla balesetről. Eddig a kamiont vezető férfi...

Körkép: divat-crossoverek 5 millióig

Egyre csak növekszik a városi crossoverek szegmense. A sok új nevező meghozta a kedvet, hogy...

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt...

További egységes üzemanyagár-csökkenés következik

Míg szerdán csak a benzin ára került lejjebb, pénteken már a gázolaj is ármérséklést kap.

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban...

Németországban is visszavásárol a dízelbotrányban érintett autókat a Volkswagen

Közel két éve annak, hogy a Volkswagen dízelbotránya kirobbant, még ma is, és valószínűleg még...

Újra kémfotókon a következő Nissan Leaf

A Nissan Micra tipikus jegyeivel, ám hosszabb, kupés farral jöhet a következő generációs, már...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Hirdetés

VOLVO tesztek

Volvo V90 Inscription D5 AWD teszt

Csillagromboló - Volvo V90 teszt Videó

A prémiumgyártókkal vetekszik a Volvo egyik legújabb modellje, könnyen elcsavarhatja a vevők fejét akár a német hármas felől is. Különös kisugárzása van, amivel a Volvók mindig kenyérre kentek.


Volvo S90 D5 AWD Inscription teszt

Lehet szeretni! Volvo S90 teszt

Prémiumautó lett az új Volvo S90, ez kétségtelen. És van benne valami, ami miatt még úgy is nagyon szerethető, hogy a tesztautó bizony mutatott egy-két hibát.


Volvo XC90 D5 AWD Inscription teszt

Vállatlan fordulat - Volvo XC90 D5 AWD teszt Videó

Idén végre megérkezett a második generációs Volvo XC90, vállaiból és motorjainak hengerszámából is veszített, ám nagyon sokat okosodott.


Volvo V40 T3 Summum teszt

Alapnak nagyon nem rossz - Volvo V40 T3 teszt Videó

Az alsó-középkategória legbiztonságosabb modellje, az első autó, amely kívülre is fúj légzsákot - a Volvo V40 kétség kívül a nálunk járt alapmotoros verziójával is nagyon érdekes.


Volvo V60 DRIVe Momentum teszt

Józanul rázza a rongyot: Volvo V60 DRIVe teszt Videó

Polgári dízelmotorja csak négyhengeres, 1,6 literes és 115 lóerős, viszont így is jól megy és keveset fogyaszt a stop-startos Volvo V60 DRIVe.


Még több VOLVO teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLVO S60 2.4 D Kinetic

VOLVO S60 2.4 D Kinetic

Ár: 990.000 Ft

Évjárat: 2005 / 4

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

VOLVO S60 2.0 D [D3] Momentum Geartronic THM: 6.80%-tól-NAVI-XENON

VOLVO S60 2.0 D [D3] M...

Ár: 7.380.000 Ft

Évjárat: 2016 / 3

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

VOLVO S60 2.4 D [D5] Momentum Geartronic 88ekm! M.o-i. vez.sz.könyv!ÁFA

VOLVO S60 2.4 D [D5] M...

Ár: 5.699.000 Ft

Évjárat: 2013 / 5

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!