0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Drágán finom - Volvo V40 Cross Country teszt 

Volvo V40 Cross Country D2 Momentum teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy CC, ami nem coupe-cabrio, hanem Cross Country. Egy terepjárónak látszó tárgy, ami nem az, de divatos és csinos. A V40-nél 4 cm-rel magasabb kis Volvót szupertakarékosnak ígért kisdízelével teszteltük.

Teszt
Műszaki adatok

Az első Volvo Cross Country az 1997-es V70-es volt.A V40 CC csak legerősebb benzinesével ad összkerékhajtást

Az első Volvo Cross Country az 1997-es V70-es volt.
A V40 CC csak legerősebb benzinesével ad összkerékhajtást

A sima V40-eshez képest 4 centivel emelték meg a hasmagasságát

A sima V40-eshez képest 4 centivel emelték meg a hasmagasságát

Vicces lehet nem létező lukak, piaci rések betömködésével foglalkozni. Valami ilyesmit adhattak ukázba a Volvo termékfelelőseinek, ők pedig előrukkoltak a V40 Cross Countryval. Volt úgy, hogy XC40-nek fogják hívni, végül az alapját adó, általunk korábban T3-as benzinesként tesztelt kompakthoz jobban köthető névnél maradtak. És miért lenne ez a CC (ami nem coupé-cabrio, s nem is comfort coupé) hiánypótló, amikor dúl a szabadidő-autós-crossoveres divat? Mert egyelőre nincsen másik terepjárónak látszó, emelt hasmagasságú prémiumkompakt. Szóval megcsinálták, betömték a lukat. Vagy a Mini Countrymannel a BMW már feltalálta a spanyolviaszt? Mindegy.

Fekete és ezüst díszek, függőleges LED-es nappali fény, méhsejtes hűtőrács, típusnév a hátsó lökhárítóban − ezekről ismerszik meg a Cross Country Fekete és ezüst díszek, függőleges LED-es nappali fény, méhsejtes hűtőrács, típusnév a hátsó lökhárítóban − ezekről ismerszik meg a Cross Country Fekete és ezüst díszek, függőleges LED-es nappali fény, méhsejtes hűtőrács, típusnév a hátsó lökhárítóban − ezekről ismerszik meg a Cross Country

Fekete és ezüst díszek, függőleges LED-es nappali fény, méhsejtes hűtőrács, típusnév a hátsó lökhárítóban − ezekről ismerszik meg a Cross Country

... Meg arról, hogy fekete (és itt koszos) a tükre és az ablakok kerete is

... Meg arról, hogy fekete (és itt koszos) a tükre és az ablakok kerete is

A Cross Country terminológiát továbbörökítő V40-es öszvér a tavalyi Párizsi Autószalonon debütált, s megtudtuk, hogy összkerékhajtás csak a legizmosabb benzineshez, a 254 lóerős T5-öshöz jár. Azt meg a képekről láttuk, hogy a kerékjáratok beműanyagozásán kívül a szokásos terepes díszbetéteket megkapta az utónevét a lökhárítójában rejtegető, ezüst tetősínnel és fényes fekete tükörházzal is felvértezett autó. No, a V40 Cross Country „élőben” még fessebb – kellemes kocsi benyomását kelti, és a 4 centis padlóemelés révén padkázásnál, rámpákon sem kell félteni.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Miben különbözik még a sima V40-től? Nem vízszintes, hanem függőleges és szerényebb a LED-es nappali menetfény, méhsejtmintás a hűtőrács, illetve fekete az ablakok kerete. Bent, a jellegzetesen volvós tompa ajtópuffanás után aztán hamar elfogja az embert az a bizonyos otthonosság-érzet – ezek a svéd mérnökök döbbenetesen értik a dolgukat. Pazar az ülés úgy is, hogy „csak” szövet és nem villanymotorok mozgatják, jó fogású a kormány, tökéletes-közeli a vezetői pozíció, kézre esik a váltó, ott és akkorák a tárolórekeszek, ahol és amekkorát elvárnánk, minden rendben. majdnem minden. Bocsánatos, hogy a deréktámaszt nem a legkényelmesebb tekergetni, hiszen ritkán nyúlunk hozzá. Vaskos az A-oszlop, hátrafelé is korlátozott a kilátás? Manapság az a ritka, ha nem így van. Tény, hogy nem árt a parkolóradar.

Nem valami nagy, de duplafedelű, könnyen és síkpadlósan bővíthető a raktér Nem valami nagy, de duplafedelű, könnyen és síkpadlósan bővíthető a raktér Nem valami nagy, de duplafedelű, könnyen és síkpadlósan bővíthető a raktér

Nem valami nagy, de duplafedelű, könnyen és síkpadlósan bővíthető a raktér

Cserébe a V40 CC éppúgy überbiztonságos, mint a többi Volvo, sőt még gyalogoslégzsákot is ad − nem próbáltuk, hogy tényleg van-e lufi a géptető végén. És széria az 50 km/h-ig aktív City Safety koccanásgátló, széria a teljesen ugyan kikapcsolhatatlan, ám egy engedékenyebb "sportmóddal" azért kedveskedő menetstabilizáló elektronika, széria a visszagurulás-gátló is. Hab a tortán a sajnos már vaskos százezrekbe fájó adaptív tempomat/holttérfigyelő/sávelhagyásra-elalvásra figyelmeztető/gyalogosfelismerő-önfékező/táblafelismerő kombó, viszont azt nem tudjuk nem megosztani, hogy a tesztautó holttérfigyelője és táblafelismerője is gyakran tévedett.

Négy felnőttnek elég tágas az utastér, az ülések elsőrangúak Négy felnőttnek elég tágas az utastér, az ülések elsőrangúak

Négy felnőttnek elég tágas az utastér, az ülések elsőrangúak

Ugyanakkor az is téved, aki szűk második sort, s ezzel párhuzamosan méretes csomagtartót vizionál − mindenki maga döntse el, azonban épp a fordítottja az igaz. Két − nem túl magas − felnőtt pompásan elvan hátul, a 335 literes, 1 köbméternél üléshajtással sem tágasabb poggyásztér csorbáját meg csak a dupla fenék és bővítéskor sík padló köszörüli ki, hogy egy orbitális képzavarral éljünk. Érdekes amúgy, hogy a vízszintes padlóhoz külön kell buktatni a fejtámlát, na de ennyi még mindenki életébe bele kell, hogy férjen.

Még drágábban még finomabb a D3. Kipufogóvégekkel is fitogtatja erejét

Még drágábban még finomabb a D3. Kipufogóvégekkel is fitogtatja erejét

Egy kör az 5 hengeres D3-assal

Úgy alakult, hogy egy rövid kör erejéig egy másik V40 CC-vel is volt szerencsénk randevúzni. Ő egy D3-as, azaz 5 hengeres, 150 lóerős és 350 Nm nyomatékú 2 literes dízel, váltója 6 fokozatú automata, ellátmánya bőrkárpittal, navigációval, parkolóhelyet felmérő és automatán kormányzó rendszerrel is dúsított, minden igényt kielégítő. Automata váltó ide, 100 kilós súlytöbblet oda, a 610 ezer forinttal még drágábban mért D3-as nagyságrendekkel jobban megy, mint a fogyasztás-optimalizált D2-es − aki izomdízelre vágyik, ezt vegye. Vagy a még ütősebb 177 lovast. Az 5 henger gázolajjal is 5 henger...

Műszerfal, "lebegő" középkonzol minőség, további felszereltség? Mint más Volvókban, s mint a már kivesézett V40-ben is kismillió beállítási lehetőséggel, prémiumsággal, végtelen extralistával − ugorjunk. Ugorjunk, de a vezethetőséghez feltétlen említsük meg itt és most is az állítható kormányrásegítést, hogy a váltási segéd fura grafikával, ellenben hasznosan ügyködik és nem csak felfelé, hanem lefelé gangoláskor is. A stop-start rendszer a mínuszokban − valószínűleg helyesen − nem állította le a motort, de amint picit melegebbre fordult az idő, máris munkába állt.

Olyan, mint a többi Volvo: otthonos, igényes, finom. Műszerfala számos színben és tematikában jelenítheti meg az infókat, sofőrsegédei pedig extra biztonságot adnak Olyan, mint a többi Volvo: otthonos, igényes, finom. Műszerfala számos színben és tematikában jelenítheti meg az infókat, sofőrsegédei pedig extra biztonságot adnak

Olyan, mint a többi Volvo: otthonos, igényes, finom. Műszerfala számos színben és tematikában jelenítheti meg az infókat, sofőrsegédei pedig extra biztonságot adnak

Motorunk, a D2-es belépődízel (voltaképp ugye 1.6 HDi) több márka számtalan modelljében bizonyított már, s ezúttal sem okozott csalódást. Azzal nehezen lehetne megvádolni, hogy feltépi az aszfaltot, de 115 lóereje és 270, túltöltéssel 285 Nm-es nyomatéka korrektül mozgatja az üresen 1,3 tonnás Volvót. Miután legyőzte a turbólyukat. A 12 mp-es sprintidőnél fontosabb, hogy gyárilag 3,8 liter gázolajjal is elketyeg, ráadásul zseniálisan elszigetelve, dízelségét leplezve. A mi átlagunk a computer szerint 6,1, tankolást követő ellenőrzéssel 6,5 l/100 km lett, ám a tesztautót 140 km-rel hoztuk el, túlnyomórészt városban nyüstöltük, s hideg is volt rútul.

Hó ide, sár oda, összkerékhajtás nélkül is veszettül tapad a V40 CC. A menetstabilizáló elektronika teljesen nem iktatható ki

Hó ide, sár oda, összkerékhajtás nélkül is veszettül tapad a V40 CC.
A menetstabilizáló elektronika teljesen nem iktatható ki

Biztonság mindenekfelett. A City Safety koccanásgátló széria, a többi modern védmű viszont drága extra

Biztonság mindenekfelett. A City Safety koccanásgátló széria, a többi modern védmű viszont drága extra

A 6 fokozatú manuális váltó érzetre kissé gumis, de pontos, áttetsző dizájnos gombja biztos lesz, akinek bejön. A kormány − alapból minimál, felárért menüből állítható szervózottsággal − egész informatív (a fordulókör viszont nagy, volt ám ipszilonozás őszintétlen mosollyal), az elöl MacPherson rugóstagos, hátul multilink futómű a komfortosabbra hangoltak közül való. Az autó hangulata, s még egyszer: otthonossága az, ami magával ragadó, s amiért félig-meddig elfogadjuk a magas árát. A Cross Country alapból 360 ezer forinttal drágább a V40-esnél (a D2 esetében 6 490 000 kontra 6 850 000 Ft a beugró), tesztautónk pedig 10,4 millió forintot kóstált. Sok-sok extrával (pl. okoskulcs, fűthető első szélvédő, kétzónás automata klíma, ülésfűtés, 17 colos alukerék, xenon), de mondjuk bőrkárpit vagy navigáció nélkül. Megér ennyit egy kompakt, emelt hasmagasságú kisdízel? Ön elektromos, zéróemissziós Nissan Leafet venne ennyiért? Vagy mást? Mindenesetre a V40 és a V40 CC is klassz autó, jogosan van ott az Év Autója 2013 döntőjében.

Értékelés

Pozitív
Kellemes, nagyon kényelmes, nagyon biztonságos, halk, dízelségét leplező, kellően erős, takarékos, okos, személyre szabható
Negatív
Vaskos A-oszlop, hátra is korlátozott kilátás, átlagon aluli csomagtér, nagy fordulókör, drága extrák, magas ár

Árak

Tesztmodell alapára 6 850 000 Ft (2013. január 27.)
Tesztmodell ára 10 435 000 Ft (2013. január 27.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4370 mm
Szélesség: 1783 mm
Magasság: 1458 mm
Saját tömeg: 1308 kg
Tengelytáv: 2646 mm
Karosszéria-kivitel: ötajtós
Csomagtér: 335-1032 liter
Belső szélesség elöl: 1470 mm
Belső szélesség hátul: 1450 mm
Belmagasság elöl: 900-970 mm
Belmagasság hátul: 900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 180 mm
Ülőlap hossza elöl: 520 mm
Ülőlap hossza hátul: 510 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1120 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 950 mm
Csomagtér magassága: 390-680 mm
Csomagtér hossza: 730 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1470 mm
Raktérnyílás szélessége: 910 mm
Raktérnyílás magassága: 660 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1560 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/8
Sebességváltó: manuális - 6 fokozatú
Nyomaték: 270 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény: 84 kW (114 LE) 3600 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 185 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,9 s
CO2-kibocsátás: 99 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 3,8 l/100km
Fogyasztás a használónál: 6,5 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 66 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Minden, amit a motorolajokról tudni érdemes

A belső égésű motorok megfelelő működése érdekében a legfontosabb „alkatrész” a motorolaj, spórolni...

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák...

Németországban is visszavásárol a dízelbotrányban érintett autókat a Volkswagen

Közel két éve annak, hogy a Volkswagen dízelbotránya kirobbant, még ma is, és valószínűleg még...

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt...

Üléspróba: ott voltunk a Kia Stonic leleplezésén

Amszterdamban leplezték le a Kia kisautó alapú divat-crossoverét, amiről továbbra sem tudunk...

Két világbajnok is távozhat a Forma-1-ből

A Libery Media több versenyt szeretne a száguldó cirkuszban, Alonso és Hamilton viszont máris...

Brutális gyorsulást ad a világ legfürgébb gokartja

Jó móka a gokartozás, főként ha komoly gyorsulás is társul hozzá. A világ legfürgébbjét egy villanymotor...

Itthon vezettük a Peugeot 5008 második generációját

Idehaza is bemutatkozott a Peugeot új négyszámjegyű modellje, az 5008 második generációja. A...

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (32 db)

zold írta: 2013 január 28., hétfő 22:24:04
nick_ írta: 4 éve

A Ford nyilván azért adta el a Volvót, mert folyamatosan veszteséget termelt, ez egy darabig tartható, de egy idő elteltével csődhöz vezet. Még időben elhagyták a süllyedő hajót. Pontosabban a hajóból "kidobták" a számukra terhes súlyt. A Fordnak nyilván el kellett adnia a Volvót, hiszen egyre többet bukott volna rajt. Elég csak megnézni, hogy mennyiért vették, és mennyiért adták el. Plusz gondolom a 10 év alatt azért pénzt is tettek bele. Az egy másik dolog, hogy miért volt veszteséges a cég.

A Volvo aztán megindult felfelé 2011-ben, igaz volt honnan indulni. Érdekesség, hogy a Volvo a VW-től igazolt "vezért". A korábbi Volvo főnök pedig ment vissza a Ford-hoz. A Fordot Európában nem kell félteni, hiszen folyamatosan az élmezőnyben vannak az eladásokat tekintve, itthon is az első háromban vannak (az Opellel és a Skodával).

A jövőt nem tudhatjuk, de azért szerintem a Volvo is elboldugul majd valahogy, meg a Ford is.


Előzmények megtekintése

ÉN azt az időszakot eléggé alaposan figyeltem mert éppen akkoriban gyártották le a megrendelt volvómat. És elég jó rálátásom volt a kinálatra és annak alakulására is.

A Ford ügyletnek egyszerűen nem volt értelme. A Ford nem állt csehül és a volvóért sem annyit kínáltak mint a Jag/LRért. Ellenben a volvo (amellett hogy közel 2x annyi autót adott el) maximálisan integrálódott a Ford csoportba. Ráadásul (mint utólag kiderült) igen rendes fejlesztési potenciállal is bírt. Ahogy elnéztem válás óta a Ford Europe jóval kevesebbet tett le az asztalra mint a volvo, ha csak a puszta fejlesztéseket nézzük.

Egyébbként Jacoby sok marhaságot jelentett be. Nem tudom hogy a scalable paltform mit fog hozni, de FWD és négyhengeres motorok nem az amire a piac vágyik, főleg hogy a svédeknek már van egy a kinálatban rendkívül jó D3/D4ese.

Jelenleg európában a volvo jelent egyedül konkurenciát a német prémiumgyártóknak a tömegmodelljeiknél, mivel a japánok egyelőre hanyagolják az európai igényeket.

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 2013 január 28., hétfő 21:44:43
zold írta: 4 éve

Mik is történtek meg? A csődöt ne keverd a veszteséggel (és a kreatív könyveléssel). Az hogy a Ford vol olyan hülye hogy eladta a volvót az az ő bajuk. A Volo Trucks jól járt, a Geely is jól járt (a vételár negyedét produkálta nyereségként az első Geely-s élven).



Az egy érdekesebb dolog hogy miért volt veszteséges a volvo a FoMoCo évek alatt ahogy az is hogy mivé fog válni a Ford Europe pár év alatt a volvo nélkül (a volvo kb annyi autót adott el közös platformon mint a Ford Europe). Persze arra is kiváncsi leszek hogy a volvo mihez fog kezdeni ha kifutnak a közös fejlesztések.



De ami tény (és nem csak Totalcar cikk), a volvo előző évben minden rekordot döntött, eladás és pénzügyi szempontból is. A modellpaltettát pedig nagyon akkurátusan modernizálták. Ezt meghálálta a piac 2011ben, a 2012es év viszont az elszúrt stratágiáról szólt (sőt inkább taktikáról).


Előzmények megtekintése

A Ford nyilván azért adta el a Volvót, mert folyamatosan veszteséget termelt, ez egy darabig tartható, de egy idő elteltével csődhöz vezet. Még időben elhagyták a süllyedő hajót. Pontosabban a hajóból "kidobták" a számukra terhes súlyt. A Fordnak nyilván el kellett adnia a Volvót, hiszen egyre többet bukott volna rajt. Elég csak megnézni, hogy mennyiért vették, és mennyiért adták el. Plusz gondolom a 10 év alatt azért pénzt is tettek bele. Az egy másik dolog, hogy miért volt veszteséges a cég.
A Volvo aztán megindult felfelé 2011-ben, igaz volt honnan indulni. Érdekesség, hogy a Volvo a VW-től igazolt "vezért". A korábbi Volvo főnök pedig ment vissza a Ford-hoz. A Fordot Európában nem kell félteni, hiszen folyamatosan az élmezőnyben vannak az eladásokat tekintve, itthon is az első háromban vannak (az Opellel és a Skodával).
A jövőt nem tudhatjuk, de azért szerintem a Volvo is elboldugul majd valahogy, meg a Ford is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2013 január 28., hétfő 20:15:23
nick_ írta: 4 éve

"NA igen, a kínazáson kívül sok ismeret nem árad a hozzászólásodból...

Csőd? miva? "






Erre mit lehet mondani? Attól, hogy te nem olvasol, nem tájékozódsz, nem tudsz róla, hogy mi a helyzet (pontosabban mi volt a helyzet), attól még a dolgok megtörténnek. És itt most tipikusan igaz a "bagoly mondja verébnek"... :)



A Ford a Volvót 1999-ben vásárolta meg 6,4 milliárd dollárért. A Volvó 2005-2009 közötti időszakban, tehát 5 éven át folyamatosan veszteséget termelt, vagyis egyenesen menetelt a csőd felé. 2010-ben sikerült eladnia a céget a kínai Geely-nek 1,8 milliárd dollárért. Vagyis mindössze a vételár 28%-áért.

A Geely hamar tudott fordítani a cég sorsán, mert 2011 első 3/4 évében nyereségesek voltak, későbbi jelentést nem olvastam.

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/08/03/vegleges_a_volvo_kinai_marka/

http://www.autoipari-klaszter.hu/2010/03/29/a-volvo-kinai-tulajdonba-kerult-sved-autoipar/


Előzmények megtekintése

Mik is történtek meg? A csődöt ne keverd a veszteséggel (és a kreatív könyveléssel). Az hogy a Ford vol olyan hülye hogy eladta a volvót az az ő bajuk. A Volo Trucks jól járt, a Geely is jól járt (a vételár negyedét produkálta nyereségként az első Geely-s élven).

Az egy érdekesebb dolog hogy miért volt veszteséges a volvo a FoMoCo évek alatt ahogy az is hogy mivé fog válni a Ford Europe pár év alatt a volvo nélkül (a volvo kb annyi autót adott el közös platformon mint a Ford Europe). Persze arra is kiváncsi leszek hogy a volvo mihez fog kezdeni ha kifutnak a közös fejlesztések.

De ami tény (és nem csak Totalcar cikk), a volvo előző évben minden rekordot döntött, eladás és pénzügyi szempontból is. A modellpaltettát pedig nagyon akkurátusan modernizálták. Ezt meghálálta a piac 2011ben, a 2012es év viszont az elszúrt stratágiáról szólt (sőt inkább taktikáról).

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 2013 január 28., hétfő 15:36:41
zold írta: 4 éve

NA igen, a kínazáson kívül sok ismeret nem árad a hozzászólásodból...

Csőd? miva?

Elellett, alapjában véve kritkán aluli megbízhatságú volvo nam készült msotanában, nagy tpisuhibáról én spec nem tudok, egy két konstrukciós gyengeséget olvastam de ennyi minden nagy pérmiumgyártónál beüt, ha az élemzőnyben vagy elkereülhetetlen a banáneffektus.

Vehetnél X1est, csak pont a prémiumdolgok maranűnak ki. VIlloghatnál a jelvénnyel egy fapad autónál, vagy még egyszer ráköltené az alapár felét eyxtrákra...


Előzmények megtekintése

"NA igen, a kínazáson kívül sok ismeret nem árad a hozzászólásodból...
Csőd? miva? "



Erre mit lehet mondani? Attól, hogy te nem olvasol, nem tájékozódsz, nem tudsz róla, hogy mi a helyzet (pontosabban mi volt a helyzet), attól még a dolgok megtörténnek. És itt most tipikusan igaz a "bagoly mondja verébnek"... :)

A Ford a Volvót 1999-ben vásárolta meg 6,4 milliárd dollárért. A Volvó 2005-2009 közötti időszakban, tehát 5 éven át folyamatosan veszteséget termelt, vagyis egyenesen menetelt a csőd felé. 2010-ben sikerült eladnia a céget a kínai Geely-nek 1,8 milliárd dollárért. Vagyis mindössze a vételár 28%-áért.
A Geely hamar tudott fordítani a cég sorsán, mert 2011 első 3/4 évében nyereségesek voltak, későbbi jelentést nem olvastam.
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/08/03/vegleges_a_volvo_kinai_marka/
http://www.autoipari-klaszter.hu/2010/03/29/a-volvo-kinai-tulajdonba-kerult-sved-autoipar/

A válaszoláshoz belépés szükséges
hadam92 írta: 2013 január 28., hétfő 09:36:09
lrob írta: 4 éve

Azért én nem hasonlítanám egyik német prémiumhoz sem, felesleges. Látszik rajta hogy tudnak a Svédek újítani és valami pluszt beletenni egy autóba! Az Audi már 10 éve gyártja a Matrióska babáit, csak a mérete változik más nem, egy műszerfalat nem tudnak fejleszteni csak a sebességmérőt tudják skálázni felfelé, náluk ez a fejlesztés, 280-ról 300-ra!



A Német prémium megbízhatóságról meg jobb hallgatni!


Előzmények megtekintése

Hát igen, fogalmazzunk úgy, hogy már nem hasonlítható hozzá. Régebben egy kalap alá lehetett venni az ilyen gyártókat, de manapság tényleg sablon lett összes német. Egyik kedvenc márkám a BMW, szoktam követni a fejlesztéseiket is és napról napra rosszabb, csak divattermékké változik :( és eladják, mint prémium aztán aranyáron a papír vékony alkatrészeket. Ez kb 2005 óta igaz. De ugyanezt látom VW-AUDIéknál is (magyarul a számottevő gyártóknál). És igazad van abban is, hogy egy értelmes műszerfalat tervezzenek, mert én ahogy látom kétféle műszerfaluk van: a rózsafa berakás, meg a "sportosságot" nyújtó karbonmintázat aztán minden kocsiba ezt rakják, meg persze ezeken kívül van még a sablonnak a sablon műszerfala. Hová lett a német minőség? De félreértések elkerülése miatt, én sem úgy mondtam, hogy kompletten ugyanaz a Volvo, hanem méreteiben kb. ugyanolyan, mint egy A3-as, de még mindig nem német, reméljük így is marad mint motorikusan, mint küllemre. ;)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Gery3 írta: 2013 január 28., hétfő 07:23:13
encore írta: 4 éve

A statisztikán csak annyit hogy nézd meg milyen motorokkal mentek el a Nissan benzinesek, és milyennel a Renault benzinesek, és kiderül hogy még csak nem is a közösnek hirdetett motorokkal.

Az eredeti japán Nissan blokkok megbízhatóbbak, és itt kiderül hogy egyik oka miért nincsenek egy sorban a megbízhatóságban. Arról nem is beszélve hogy más modelljeik is vannak egymásnak, más helyeken gyártották őket, stb.



A köpködést te kezdted akkor is, nem én, én alapból véleményt írok, csak te arra játszol hogy másokat arrogánsan kritizálj, sokszor alaptalanul.


Előzmények megtekintése

http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/mely_autok_motorja_a_legmegbizhatobb-9397
Ok, akkor mutasd meg, hogy hol van leírva amiről beszélsz. összeömlesztették az összeset, nincs külön szedve, hogy 25 1.6, 44 1.8 stb- stb. De te látod benne b+. Akkor mutasd meg.
"nézd meg milyen motorokkal mentek el a Nissan benzinesek"
Mutassad. Közlöm veled hogy nincs benne, de te látod. Akkor mutasd meg.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2013 január 27., vasárnap 22:01:35

Összességében értelmes koncepció, trendi városi autó, igényes belsővel nagyon korrekt motorokkal prémiummegonldásokkal, a németekhez képest több mint versenyképes áron. Kiváncsi leszek hogy szerepel, ez a magyar piacon eddig sikert hozott a volvónak.

A 100 éves audis beszólásokon mindig röhögök. 1968ban jött létre újra a márka, akkor mint VW fejlesztő és tuningműhely.

A válaszoláshoz belépés szükséges
encore írta: 2013 január 27., vasárnap 22:01:34
Gery3 írta: 4 éve

Köpködében te vagy a mester. Ha jól emlékszem legutóbb te c*gányoztál, fajankóztál, hülyéztél engem, és nem fordítva.


Előzmények megtekintése

A statisztikán csak annyit hogy nézd meg milyen motorokkal mentek el a Nissan benzinesek, és milyennel a Renault benzinesek, és kiderül hogy még csak nem is a közösnek hirdetett motorokkal.
Az eredeti japán Nissan blokkok megbízhatóbbak, és itt kiderül hogy egyik oka miért nincsenek egy sorban a megbízhatóságban. Arról nem is beszélve hogy más modelljeik is vannak egymásnak, más helyeken gyártották őket, stb.

A köpködést te kezdted akkor is, nem én, én alapból véleményt írok, csak te arra játszol hogy másokat arrogánsan kritizálj, sokszor alaptalanul.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2013 január 27., vasárnap 21:50:05
nick_ írta: 4 éve

A Volvo elvileg a prémium márkák közé tartozik, vagyis tartozott valamikor (ahogy a nagy klasszikus mondja: " ... vót valamikor..."). De az utóbbi időben a csődhelyzet, eladás, új kínai tulajdonosok, illetve néhány olyan autó, ami ártott a legendás megbízhatóságnak (főleg az XC90) rengeteget rombolt a Volvo presztizsén.

10,4 millióért biztos, hogy nem vennék ilyet. Akkor inkább vennék kombi 3-mas BMW-t, vagy egy X1-est, pedig nem vagyok BMW fan.


Előzmények megtekintése

NA igen, a kínazáson kívül sok ismeret nem árad a hozzászólásodból...
Csőd? miva?
Elellett, alapjában véve kritkán aluli megbízhatságú volvo nam készült msotanában, nagy tpisuhibáról én spec nem tudok, egy két konstrukciós gyengeséget olvastam de ennyi minden nagy pérmiumgyártónál beüt, ha az élemzőnyben vagy elkereülhetetlen a banáneffektus.
Vehetnél X1est, csak pont a prémiumdolgok maranűnak ki. VIlloghatnál a jelvénnyel egy fapad autónál, vagy még egyszer ráköltené az alapár felét eyxtrákra...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Gery3 írta: 2013 január 27., vasárnap 21:43:51
encore írta: 4 éve

Elég okos is vagy, mindig bebizonyítod hogy tudsz köpködni, és nem csak rám ahogy elnézem.

Lehet hogy nem nézek mindennek utána, de nem vagyok egy idióta aki azért jön fel ide hogy mások szavába belekössön, indokolatlanul, itt élje ki magát, talán mert az utcán fél megszólalni.

Kicsit el kellene gondolkodnod azon hogy amit a neten olvasol az a valóságban nem mindig, sőt sokszor nem fedi egymást.

Aki a pénzt adja az mondja meg hogy az ő terméke vagy közös, mert az égő számára ha kiderül hogy másé. A Renault is azért írja oda hogy közös fejlesztés, csak azt kifelejti hogy Nissan alapokon.


Előzmények megtekintése

Köpködében te vagy a mester. Ha jól emlékszem legutóbb te c*gányoztál, fajankóztál, hülyéztél engem, és nem fordítva.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Hirdetés

VOLVO tesztek

Volvo V90 Inscription D5 AWD teszt

Csillagromboló - Volvo V90 teszt Videó

A prémiumgyártókkal vetekszik a Volvo egyik legújabb modellje, könnyen elcsavarhatja a vevők fejét akár a német hármas felől is. Különös kisugárzása van, amivel a Volvók mindig kenyérre kentek.


Volvo S90 D5 AWD Inscription teszt

Lehet szeretni! Volvo S90 teszt

Prémiumautó lett az új Volvo S90, ez kétségtelen. És van benne valami, ami miatt még úgy is nagyon szerethető, hogy a tesztautó bizony mutatott egy-két hibát.


Volvo XC90 D5 AWD Inscription teszt

Vállatlan fordulat - Volvo XC90 D5 AWD teszt Videó

Idén végre megérkezett a második generációs Volvo XC90, vállaiból és motorjainak hengerszámából is veszített, ám nagyon sokat okosodott.


Volvo V40 T3 Summum teszt

Alapnak nagyon nem rossz - Volvo V40 T3 teszt Videó

Az alsó-középkategória legbiztonságosabb modellje, az első autó, amely kívülre is fúj légzsákot - a Volvo V40 kétség kívül a nálunk járt alapmotoros verziójával is nagyon érdekes.


Volvo V60 DRIVe Momentum teszt

Józanul rázza a rongyot: Volvo V60 DRIVe teszt Videó

Polgári dízelmotorja csak négyhengeres, 1,6 literes és 115 lóerős, viszont így is jól megy és keveset fogyaszt a stop-startos Volvo V60 DRIVe.


Még több VOLVO teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLVO V40 Cross Country 2.0 D [D3] Summum BŐR NAVI XENON

VOLVO V40 Cross Countr...

Ár: 4.599.000 Ft

Évjárat: 2014 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

VOLVO V40 T3 Kinetic egyedi ajánlat

VOLVO V40 T3 Kinetic e...

Ár: 6.390.000 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLVO V40 1.8

VOLVO V40 1.8

Ár: 435.000 Ft

Évjárat: 1998 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!