0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Alapnak nagyon nem rossz - Volvo V40 T3 teszt 

Volvo V40 T3 Summum teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az alsó-középkategória legbiztonságosabb modellje, az első autó, amely kívülre is fúj légzsákot - a Volvo V40 kétség kívül a nálunk járt alapmotoros verziójával is nagyon érdekes.

Teszt
Műszaki adatok

Jellegzetesen volvós, mégis kellően egyedi formában az alsó-középkategória legbiztonságosabb modellje

Jellegzetesen volvós, mégis kellően egyedi formában az alsó-középkategória legbiztonságosabb modellje

Még a 225/45 R17-es abroncsokkal is kényelmes rugózású

Még a 225/45 R17-es abroncsokkal is kényelmes rugózású

Kissé megosztó, ugyanakkor nagyon könnyedén megszerethető és temérdek tekintetet vonzó autó a Volvo V40. Az a V40, ami ezúttal nem egy kombit jelent, valaha egyébként az volt, még a Mitsubishi Carisma-alapú, első generációs S40 limuzin kombi párja. Most azonban egy önálló, ötajtós, meredekhátú, mégsem kombi modell, amit inkább tekinthetünk a C30 családibb, praktikusabb kiadásának, mint bármi másnak. A jól ismert, Ford Focus-alapú padlólemezen, elöl MacPherson, hátul multilink, mesés futóművel és kereken 6 millió forintos alapárral.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

A nálunk járt tesztautó is alapgép volt, már amennyire nevezhető alapnak a 150 lóerős, közvetlen befecskendezéses, turbós benzinmotor. Ára viszont nagyon nem szerény, a 6 milliós alap még viszonylag emészthető lenne, a közel 11,5 milliós extrákkal növelt ár azonban elsőre sokkoló. Egészen addig, amíg nem ülünk be a jellegzetesen volvós megjelenésű, de formája alapján mégis talán a márka legegyedibb modelljébe. Bejutni nem nehéz, a V40 ajtóit opcióként zsebben hordható intelligens kulcs nyitja, s az ajtónyitási, -zárási érzet is kifejezetten prémiumos. Prémiumos az utastér is; az csak a luxus első pillére, hogy a Summumhoz 6 különféle színkombinációjú bőrkárpit választható, de legalább ugyanilyen fontos, hogy a bőr valódiságát senki sem kívánja megkérdőjelezni, tökéletes a tapintás, tökéletes az illat.

Ismerős műszerfal, lebegő középkonzollal

Ismerős műszerfal, lebegő középkonzollal

Egyedi, egy kissé a nyolcvanas évek hazai, másodlagos piacos termékeit idéző, de természetesen sokkal igényesebb váltógomb

Egyedi, egy kissé a nyolcvanas évek hazai, másodlagos piacos termékeit idéző, de természetesen sokkal igényesebb váltógomb

Panasz a helykínálatra és az ülésekre sem lehet, hátul is kényelmesen el lehet férni, a középső ülőhellyel mondjuk nem túlzottan érdemes számolni. Négy felnőttnek azonban kényelmes a V40, ami egy 4,37 méteres kompakt modelltől nem rossz. Ez persze csak a legkevesebb, a V40-est nem ezért fogják szeretni, megvenni. Hanem mondjuk azért, mert tipikus volvós vonalú, mégis egyedi karosszériában adja a már említett, négy felnőttnek tágas helykínálatot; mert műszerfala szintén tipikusan volvós és nem utolsósorban, mert ahogyan azt a EuroNCAP nemrégiben kimutatta, ez az alsó-középkategória legbiztonságosabb modellje. Első-, oldalsó és függönylégzsákokkal védi utasait, sofőrje számára térdlégzsákot is hordoz, és a világon elsőként az esetlegesen elütött gyalogosokat is légzsákkal óvja, mely az első tetőoszlopok mellé, illetve a gépháztető végéhez nyílik. De, hogy lehetőleg arra se legyen szükség, van gyalogosfelismerős, automatikus fékezőrendszer, mely az autó elé lépő – legalább 80 cm magas – járókelőt észlelve 35 km/órás tempó alatt a sofőr beavatkozása nélkül is elkerüli a gázolást.

Nem csak különböző színek, három különböző "téma" is megjeleníthető a TFT-panellal alkotott műszerpulton Nem csak különböző színek, három különböző "téma" is megjeleníthető a TFT-panellal alkotott műszerpulton Nem csak különböző színek, három különböző "téma" is megjeleníthető a TFT-panellal alkotott műszerpulton

Nem csak különböző színek, három különböző "téma" is megjeleníthető a TFT-panellal alkotott műszerpulton

Kompakt Volvóban is jó a helykínálat − négy felnőttnek. A Summum bőrkárpitja minden igénynek megfelelő Kompakt Volvóban is jó a helykínálat − négy felnőttnek. A Summum bőrkárpitja minden igénynek megfelelő

Kompakt Volvóban is jó a helykínálat − négy felnőttnek. A Summum bőrkárpitja minden igénynek megfelelő

Ilyen egyedi és kecses visszapillantót sem láthattunk még máshol

Ilyen egyedi és kecses visszapillantót sem láthattunk még máshol

Alapáras a városi koccanásgátló is, mely e modellnél 50 km/órás tempóig aktív, s amennyiben a követett autó és a V40 közötti sebességkülönbség nem nagyobb 35 km/óránál, a városban megengedett sebességig magától kerüli el az ütközést. Tavaly az S60-ban próbáltuk, megállította az autót a próbafal előtt. Ezúttal szándékosan és véletlenül sem tettük próbára, menet közben azonban többször is riasztást adott, például a szemből túlzottan közel érkező kukásautóra, de bizony, volt, hogy a járdáról lelépő gyalogosokra is, így mindenképp hasznos extrának tekinthetjük. Érdekes jelenség a ráfutásgátló is, a hazai közlekedési morálban szükségszerű (különben a cikázó autók menekülési tereként szolgáló) követési távolságot már veszélyesnek tekinti, ezért nagyon sokszor jelez. Hosszú úton jól jön a finoman dolgozó, de csak felárért adott távolságtartós tempomat, kár, hogy a T3 nem kapható automata váltóval, úgy ugyanis araszolófunkciós is lenne.

Gyalogosfelismerő, városi koccanásgátló, sávelhagyásra figyelmeztetés és távolságtartós tempomat a fedélzeten Gyalogosfelismerő, városi koccanásgátló, sávelhagyásra figyelmeztetés és távolságtartós tempomat a fedélzeten

Gyalogosfelismerő, városi koccanásgátló, sávelhagyásra figyelmeztetés és távolságtartós tempomat a fedélzeten

A sofőr életét holttérfigyelő rendszer, sávelhagyásra figyelmeztetés is könnyítheti, a parkolószenzorok nem csak csipognak, felismerik a V40-nél legalább 1,2 méternél nagyobb helyeket, s ha kérjük, az elektromos szervós kormánnyal be is manővereznek oda. Ilyet is láttunk már, akár egy kombi Ford Focus is tudhatja e mutatványt, a V40-nek azonban így is van bőven puskapora.

Kicsiny rekesz a vezető bal kezénél, a világításkapcsoló alatt, literes palackot is elnyelő pohártartó a kézifék mellett, hátul pedig különálló könyöklő és az ülőlapból előhajtható pohártartó segítheti a pakolászást, teheti kényelmesebbé az utazást Kicsiny rekesz a vezető bal kezénél, a világításkapcsoló alatt, literes palackot is elnyelő pohártartó a kézifék mellett, hátul pedig különálló könyöklő és az ülőlapból előhajtható pohártartó segítheti a pakolászást, teheti kényelmesebbé az utazást Kicsiny rekesz a vezető bal kezénél, a világításkapcsoló alatt, literes palackot is elnyelő pohártartó a kézifék mellett, hátul pedig különálló könyöklő és az ülőlapból előhajtható pohártartó segítheti a pakolászást, teheti kényelmesebbé az utazást

Kicsiny rekesz a vezető bal kezénél, a világításkapcsoló alatt, literes palackot is elnyelő pohártartó a kézifék mellett, hátul pedig különálló könyöklő és az ülőlapból előhajtható pohártartó segítheti a pakolászást, teheti kényelmesebbé az utazást

A Summum esetén is 90 ezer forintba kerül a kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer, megéri

A Summum esetén is 90 ezer forintba kerül a kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer, megéri

Ez pedig a luxusautós személyre szabhatóság és konfigurálhatóság. Több órásnak álcázott, valójában TFT-kijelzős műszerfala három különböző (Elegance, ECO, Performance, azaz elegáns, a takarékos vezetésre ösztönző és sportos) kiosztásokat kínál, utóbbinál a fordulatszámmérő a legfőbb kijelző, a másik kettőnél pedig az talán a legkevésbé hangsúlyos. A kamerás táblafelismerővel összekötött egység a korlátozásokat külön is mutatja, de a kilométeróra skálázásához is tesz egy piros pontot az engedélyezett tempóhoz. Hátrány, hogy a városinál magasabb tempót engedélyező utakról lefordulva nem módosítja az így már falsul jelzett sebességkorlátot, azaz akár gyorshajtásra is sarkallhat.

Alapesetben nem nagy, de elegendő, 330 literes a csomagtér, csupán a támlák ledöntésével is egészen nagy, sík padlójú térré bővíthető Alapesetben nem nagy, de elegendő, 330 literes a csomagtér, csupán a támlák ledöntésével is egészen nagy, sík padlójú térré bővíthető

Alapesetben nem nagy, de elegendő, 330 literes a csomagtér, csupán a támlák ledöntésével is egészen nagy, sík padlójú térré bővíthető

Ez persze csak egy apróság, ami feltűnik a túlzott kényeztetésben. Fontosabb, hogy a V40 kifejezetten könnyedén (felárért menüből állítható kormányrásegítéssel) vezethető, motorja és futása is csendes, futóműve egyszerre kényelmes és stabil. Combos az elöl-hátul tárcsás fékrendszer is, nem csak asszisztenseivel, a sofőr utasítására is hamar meg tud állni a V40.

Volvós váll, meredek far és kétoldali kipufogóvég már az alapmodellen is

Volvós váll, meredek far és kétoldali kipufogóvég már az alapmodellen is

Csendes és ráadásul finom stop-start rendszerrel (alapáron) szerelt a T3-as, kellő erejű a bázismotor

Csendes és ráadásul finom stop-start rendszerrel (alapáron) szerelt a T3-as, kellő erejű a bázismotor

Alapmotorként soha rosszabbat, mint a T3. A 150 lóerős gép kellően erős az egyébként nem túlsúlyos, de azért nem is kikönnyített, 1,3 tonnás saját tömegű karosszériához. Amennyiben az a cél, 100 km/órára 8,8 másodperc alatt visz, akár 210 km/órás tempóig gyorsít, miközben gyártói laborérték szerint 5,4 l/100 km vegyes fogyasztást ígér. Zömében városban mért tesztátlagunk a fedélzeti számítógép szerint 7,5 l/100 km körül alakult, ami nem rossz, kár, hogy tankolás szerint már kereken 9,0 literes érték adódott. Akinek ez sok, az félmillió forintos többletért választhatja a szintén 1,6 literes D2, vagy 1,1 milliót az alapárra dobva a további 610 000 forintért automata váltót is kínáló 2,0 literes D3 turbódízelt. Bár a T3 alapgép sem rossz, ha már prémiumautó, mi utóbbit, azaz a kuplungmentességet is kínáló V40-est ajánlanánk – azoknak, akiket nem csak magával ragadni, hanem vásárlásra ösztönözni is képes a nem csak a nagy szériában kínált mérettársakhoz viszonyítva, hanem a prémium kompaktok körében is az eddigi legkifinomultabbnak tapasztalt ötajtós.

Értékelés

Pozitív
Kidolgozás, személyre szabhatóság, menetkomfort, biztonsági és kényelmi elektronikák
Negatív
Vételár, időnként fals értéket mutató sebességkorlát-kijelző, fölöslegesen is riasztó ráfutásgátló

Árak

Tesztmodell alapára 7 640 000 Ft (2012. szeptember 13.)
Tesztmodell ára 11 475 000 Ft (2012. szeptember 13.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4369 mm
Szélesség: 1802 mm
Magasság: 1445 mm
Saját tömeg: 1380 kg
Össztömeg: 1910 kg
Terhelhetőség: 530 kg
Tengelytáv: 2647 mm
Karosszéria-kivitel: ötajtós
Csomagtér: 335 liter
Belső szélesség elöl: 1490 mm
Belső szélesség hátul: 1455 mm
Belmagasság elöl: 890-970 mm
Belmagasság hátul: 900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 180 mm
Ülőlap hossza elöl: 520 mm
Ülőlap hossza hátul: 515 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1110 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 960 mm
Csomagtér magassága: 390-680 mm
Csomagtér hossza: 710 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1620 mm
Raktérnyílás szélessége: 915 mm
Raktérnyílás magassága: 660 mm

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1596 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 6 fokozatú
Nyomaték: 240 Nm 1600-4000 1/min-nél
Teljesítmény: 110 kW (150 LE) 5700 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 210 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 8,8 s
CO2-kibocsátás: 125 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,4 l/100km
Fogyasztás a használónál: 9,0 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 68 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

Tanul a Renault, ezért alig nyúlt a Duster formájához

A Dacia slágermodellje lett a Duster, ami a SUV-hullám meglovagolása mellett még a válságból...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Minden, amit a fékekről, fékrendszerekről tudni érdemes

A biztonságos közlekedés alapvető eleme a fékrendszer, a legtöbb esetben mégsem kap kellő figyelmet...

Mercedes-AMG GT C Roadster teszt

50 éve alkot sportmodelleket az AMG a Mercedes szárnyai alatt, ráadásul a GT már a második szinte...

Megjelent az új Swift Sport, 1 tonna alatti önsúllyal és 140 lóval hergel

Külsőre morcos, igazi méregzsák és a belepakolt technika sem ígér mást. A Swift Sport 1 tonna...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

nsxtom írta: 2012 október 13., szombat 17:00:52

sport swiftbe szinte ingyen van a kulcs nélküliség.nem éri meg ennyiért,gombot még azért megtudunk szerintem nyomni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Hirdetés

VOLVO tesztek

Volvo V90 Inscription D5 AWD teszt

Csillagromboló - Volvo V90 teszt Videó

A prémiumgyártókkal vetekszik a Volvo egyik legújabb modellje, könnyen elcsavarhatja a vevők fejét akár a német hármas felől is. Különös kisugárzása van, amivel a Volvók mindig kenyérre kentek.


Volvo S90 D5 AWD Inscription teszt

Lehet szeretni! Volvo S90 teszt

Prémiumautó lett az új Volvo S90, ez kétségtelen. És van benne valami, ami miatt még úgy is nagyon szerethető, hogy a tesztautó bizony mutatott egy-két hibát.


Volvo XC90 D5 AWD Inscription teszt

Vállatlan fordulat - Volvo XC90 D5 AWD teszt Videó

Idén végre megérkezett a második generációs Volvo XC90, vállaiból és motorjainak hengerszámából is veszített, ám nagyon sokat okosodott.


Volvo V40 Cross Country D2 Momentum teszt

Drágán finom - Volvo V40 Cross Country teszt Videó

Egy CC, ami nem coupe-cabrio, hanem Cross Country. Egy terepjárónak látszó tárgy, ami nem az, de divatos és csinos. A V40-nél 4 cm-rel magasabb kis Volvót szupertakarékosnak ígért kisdízelével teszteltük.


Volvo V60 DRIVe Momentum teszt

Józanul rázza a rongyot: Volvo V60 DRIVe teszt Videó

Polgári dízelmotorja csak négyhengeres, 1,6 literes és 115 lóerős, viszont így is jól megy és keveset fogyaszt a stop-startos Volvo V60 DRIVe.


Még több VOLVO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

6 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

15 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

Tegnap – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLVO V40 2.0 D [D3] Momentum R-Design IGAZI R-DESIGN!

VOLVO V40 2.0 D [D3] M...

Ár: 4.700.000 Ft

Évjárat: 2013 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

VOLVO V40 1.9 D

VOLVO V40 1.9 D

Ár: 579.000 Ft

Évjárat: 2002 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

VOLVO V40 2.0 D [D3] Momentum

VOLVO V40 2.0 D [D3] M...

Ár: 7.385.500 Ft

Évjárat: 2017 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!