0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Enyhül az idő, még veszélyesebb lesz a közlekedés

A kevésbé fagyos idő dacára is csúszósabbak lesznek az utak

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még a legjobb téli gumival is több mint duplájára nő a fékút havas, illetve jeges úton. Márpedig az elkövetkezendő napokban ilyenekre számíthatunk.

%KA%A csillogó úttest sokkalta több meglepetést rejthet, mint a kemény fagy és a száraz idő. Az elkövetkezendő napokban is fagypont körüli hőmérsékletre számíthatunk, de már csapadékkal%KA%

A csillogó úttest sokkalta több meglepetést rejthet, mint a kemény fagy és a száraz idő. Az elkövetkezendő napokban is fagypont körüli hőmérsékletre számíthatunk, de már csapadékkal

Közlekedés szempontjából nem is tartogatott komoly kihívásokat az elmúlt néhány nap kemény fagyja. Akinek elindult az autója, az a száraz időben viszonylag háborítatlanul autózhatott. Most viszont az előrejelzések szerint a hőmérséklet emelkedésére, a fagy enyhülésére számíthatunk, ám jön a csapadék is, hó, havas eső és ónos eső formájában. Extra óvatosság ajánlott!

%KA%Hiába emelkedik a hőmérséklet, az elkövetkezendő napokban az utakat azonnal korcsolyapályává változtató ónos esőre is számíthatunk, majd visszatér a kemény hideg (Forrás: idokep.hu)%KA%

Hiába emelkedik a hőmérséklet, az elkövetkezendő napokban az utakat azonnal korcsolyapályává változtató ónos esőre is számíthatunk, majd visszatér a kemény hideg (Forrás: idokep.hu)

Hogy miért? Téligumitesztünk tavaly is megmutatta, hogy míg száraz úton egy jó téli gumival 40 km/óráról 7, vizes úton ugyanazzal 7,2 méter alatt meg tudtunk állni, a jeges utat modellező nedves műgyantán ugyanehhez már csaknem 21 méterre volt szükség. Ez azt jelenti, hogy ha egy kanyart száraz úton 40 km/órás tempóval vennénk be, akkor jeges úton már a 10 km/órás tempó is sok lehet, de azt is, hogy míg száraz úton 40 km/órás tempóval haladva (a reakcióidővel is számolva) meg tudunk állni a 20 méterrel előttünk lelépő gyalogos előtt, jeges úton erre már esélyünk sincs, még 10 km/óráról fékezve is szerencse kell hozzá.

%KA%Havas, illetve jeges úton még jó téli gumival is több mint kétszeres, rosszabbal könnyedén háromszoros fékútra kell számítanunk%KA%

Havas, illetve jeges úton még jó téli gumival is több mint kétszeres, rosszabbal könnyedén háromszoros fékútra kell számítanunk

Mit tegyünk, ha féletlenül autóznunk kell? Legyünk tisztában autónk − leginkább gumiabroncsa és az aktuális útkörülmények által meghatározott − tapadási jellemzőivel. Nyárival, sokat látott (kiszolgált) télivel vagy akár négyévszakossal erős bátorság ilyenkor útnak indulni. Minden esetben ajánlott a tapadás (a közlekedést nem zavaró) próbafékezésekkel tapasztalása, de mindenképp extra adag óvatosság javallott!

Ez is érdekes lehet:
 

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...

Magyarországra is megérkezett a Volkswagen Arteon

Hazánkba is megérkezett a VW Passat CC utódja, az avantgárd biznisz gran tourismo, az Arteon...

Itt a Mercedes első pickupja, az X-osztály, háromféle stílusban

Leleplezték a Mercedes hónapokkal ezelőtt meglibbentett pickupját, az X-osztályt. Visszafogták...

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Újabb információk szivárogtak ki a VW Golf nyolcadik generációjáról

A Golf jelenleg futó hetedik generációja csupán pár hónapja kapott frissítést, a legfrissebb...

Termékteszt: SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet

Korunk átlagautói nem csak öregek, jellemzően már csúnyán mattuló műanyag fényszóróburával rendelkeznek...

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Lehel81 írta: 6 hónapja

Ha csak lehet,ilyenkor kerülni kell a fékezést,motorféket kell használni és nagyon simán bánni a gázzal,kuplunggal.Indulás előtt ha lehetőség van rá,akkor tényleg jó kipróbálni a tapadást azzal hogy fékezünk egyszer,kétszer.Egy plusz tipp,ha jeges az út akkor induláskor ki lehet pörgetni a kerekeket,azért mert így kissé felmelegszenek és ezáltal jobb a tapadás.Na persze csak akkor ha nem zavarunk vele senkit és ne úgy hogy nekimenjünk valaminek.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.


Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

IQ-ból ötös! - Hyundai Ioniq hybrid teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó Ioniqból. Elektromos kivitele után most alap hibridjével próbáltuk. Lássuk, megéri-e ezt a hajtásláncot választani!

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

2 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

4 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Padlógázra törölhetsz ablakot! Videó

4 napja – Sztori

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen, hogy egy tökéletes ablaktörlés elég sokba fog kerülni.


Használtautó.hu

BMW 525d Touring SOFTCL-PANO-DISCTR-ÜLÉSSZEL-FU

BMW 525d Touring SOFTC...

Ár: 6.490.000 Ft

Évjárat: 2012 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

OPEL VECTRA C 1.9 CDTI Elegance

OPEL VECTRA C 1.9 CDTI...

Ár: 1.620.000 Ft

Évjárat: 2006 / 8

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

SKODA OCTAVIA Combi 1.9 TDI SLX

SKODA OCTAVIA Combi 1....

Ár: 620.000 Ft

Évjárat: 2000 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!