0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Enyhül az idő, még veszélyesebb lesz a közlekedés

A kevésbé fagyos idő dacára is csúszósabbak lesznek az utak

·

Még a legjobb téli gumival is több mint duplájára nő a fékút havas, illetve jeges úton. Márpedig az elkövetkezendő napokban ilyenekre számíthatunk.

%KA%A csillogó úttest sokkalta több meglepetést rejthet, mint a kemény fagy és a száraz idő. Az elkövetkezendő napokban is fagypont körüli hőmérsékletre számíthatunk, de már csapadékkal%KA%

A csillogó úttest sokkalta több meglepetést rejthet, mint a kemény fagy és a száraz idő. Az elkövetkezendő napokban is fagypont körüli hőmérsékletre számíthatunk, de már csapadékkal

Közlekedés szempontjából nem is tartogatott komoly kihívásokat az elmúlt néhány nap kemény fagyja. Akinek elindult az autója, az a száraz időben viszonylag háborítatlanul autózhatott. Most viszont az előrejelzések szerint a hőmérséklet emelkedésére, a fagy enyhülésére számíthatunk, ám jön a csapadék is, hó, havas eső és ónos eső formájában. Extra óvatosság ajánlott!

%KA%Hiába emelkedik a hőmérséklet, az elkövetkezendő napokban az utakat azonnal korcsolyapályává változtató ónos esőre is számíthatunk, majd visszatér a kemény hideg (Forrás: idokep.hu)%KA%

Hiába emelkedik a hőmérséklet, az elkövetkezendő napokban az utakat azonnal korcsolyapályává változtató ónos esőre is számíthatunk, majd visszatér a kemény hideg (Forrás: idokep.hu)

Hogy miért? Téligumitesztünk tavaly is megmutatta, hogy míg száraz úton egy jó téli gumival 40 km/óráról 7, vizes úton ugyanazzal 7,2 méter alatt meg tudtunk állni, a jeges utat modellező nedves műgyantán ugyanehhez már csaknem 21 méterre volt szükség. Ez azt jelenti, hogy ha egy kanyart száraz úton 40 km/órás tempóval vennénk be, akkor jeges úton már a 10 km/órás tempó is sok lehet, de azt is, hogy míg száraz úton 40 km/órás tempóval haladva (a reakcióidővel is számolva) meg tudunk állni a 20 méterrel előttünk lelépő gyalogos előtt, jeges úton erre már esélyünk sincs, még 10 km/óráról fékezve is szerencse kell hozzá.

%KA%Havas, illetve jeges úton még jó téli gumival is több mint kétszeres, rosszabbal könnyedén háromszoros fékútra kell számítanunk%KA%

Havas, illetve jeges úton még jó téli gumival is több mint kétszeres, rosszabbal könnyedén háromszoros fékútra kell számítanunk

Mit tegyünk, ha féletlenül autóznunk kell? Legyünk tisztában autónk − leginkább gumiabroncsa és az aktuális útkörülmények által meghatározott − tapadási jellemzőivel. Nyárival, sokat látott (kiszolgált) télivel vagy akár négyévszakossal erős bátorság ilyenkor útnak indulni. Minden esetben ajánlott a tapadás (a közlekedést nem zavaró) próbafékezésekkel tapasztalása, de mindenképp extra adag óvatosság javallott!

Ez is érdekes lehet:
 

Talán előtte szebb volt, most viszont okosabb az Octavia; itthon próbáltuk

Szép vagy sem, nagy kérdés, de az nem, hogy a frissített Skoda Octavia okosabb elődjénél. Ugyanitt...

Ladát gyógyítottunk a Sonax karceltávolítójával

Bosszantó karcolásokból szinte bárhol kaphat szeretett autónk, de szerencsére nem kell sokáig...

Daihatsu Charade SG 1.3i, 1993 használtteszt

24 évesen, 440 ezer km futással vettünk szemügyre egy ritkaságnak számító Daihatsu Charade-ot...

Opel Insignia Grand Sport nemzetközi bemutató és menetpróba

Nőtt és lefogyott, elődjénél akár 200 kilogrammal könnyebb az új Opel Insignia. Gyártóhelye...

Offenzíva várható az Audinál a következő két évben

Összesen nyolc új modellt és hat RS kivitelt dob piacra az Audi 2018 év végéig. A cél, hogy továbbra...

A modern dízelek rákfenéje, a részecskeszűrő is hűtést igényel

Akár nem teljesen meleg motornál is elindulhat egyes TDI motorok hűtése. Az ok nem más, mint...

A PSA állítólag egyre közelebb kerül a világ meghódításához

Jean-Philippe Peugeot nyilatkozott világmegváltó terveiről, amihez szerinte az Opel felvásárlásával...

A Mercedes-Benz Silver Arrow az egyik Pappas kereskedésben áll, de az AMTS-en is láthatod

A 2011-es Silver Arrow tanulmányautó az autóipar 125. évfordulójának tiszteletére készült a Mercedes...

A Pininfarina H600 szedán a kínai befektető szerint gyártásra érett, gázturbinás hajtást kap

Szép tanulmánynak tűnt, a kínai Hybrid Kinetic szerint viszont autójuk már kész a gyártásra...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Lehel81 írta: 2 hónapja

Ha csak lehet,ilyenkor kerülni kell a fékezést,motorféket kell használni és nagyon simán bánni a gázzal,kuplunggal.Indulás előtt ha lehetőség van rá,akkor tényleg jó kipróbálni a tapadást azzal hogy fékezünk egyszer,kétszer.Egy plusz tipp,ha jeges az út akkor induláskor ki lehet pörgetni a kerekeket,azért mert így kissé felmelegszenek és ezáltal jobb a tapadás.Na persze csak akkor ha nem zavarunk vele senkit és ne úgy hogy nekimenjünk valaminek.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Ford Kuga 2.0 TDCi Powershift AWD Vignale teszt

Megnéztük, hogy rinyál-e a Vignale - Ford Kuga Vignale teszt

Vignale prémium felszereltségben is vallott a frissített második generációs Ford Kuga. Erőteljes dízellel, összkerékkel és automatával.


Jaguar F-Pace 2.0 D AWD Portfolio teszt

Messze a legkívánatosabb SUV - Jaguar F-Pace teszt

Luxusszedánok és sportautók után SUV kellett a Jaguarnak. De miért?! Nem mondanám jobbnak a többieknél, erre mégis emlékezni fogok.


BMW M240i Coupé  xDrive  teszt

Kétszínű 2-es - BMW M240i Coupé xDrive teszt

Durrog, szipog, hátba ver, a sorhat üvölt, gyorsulásával letépi a fejed, majd átnyomod Ecóba és 7 liter alatt jársz vele. Mi van?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Schumacher fia vezetni tanul, nem is akárhogyan

Új sorozat indult: Schumacher vezetni tanul Videó

2 napja – Sztori

A Mercedes-Benz új, egy-két perces videókból álló sorozatot indított, amelyben Schumacher 18 éves fia egy Mercedes-AMG A 45-tel tanul vezetni. Lássuk, ki oktat kit?


Cégautós árharc: Ford Mondeo vs. Opel Insignia Grand Sport

Milliós kedvezményekkel akad Mondeo és Insignia

2 napja – Sztori

Hiába érkezett kapásból 1,2 millió forint kedvezménnyel az Opel Insignia Grand Sport, Ford Mondeóra még komolyabb ármérséklést kaphatunk.


Talán előtte szebb volt, most viszont okosabb az Octavia; itthon próbáltuk

Osztva már megosztó, de ugyanolyan jó az Octavia

3 napja – Újdonság

Szép vagy sem, nagy kérdés, de az nem, hogy a frissített Skoda Octavia okosabb elődjénél. Ugyanitt: hajtani való Ferrari-piros Superb.


Használtautó.hu

FORD FOCUS 1.6 TDCi Ambiente Kombi

FORD FOCUS 1.6 TDCi Am...

Ár: 1.090.000 Ft

Évjárat: 2006 / 2

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

RENAULT MEGANE 1.4 TCe Expression sz.könyv. 1 év garancia!

RENAULT MEGANE 1.4 TCe...

Ár: 1.999.000 Ft

Évjárat: 2009 / 9

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

ROVER 400 420 SDi Leder

ROVER 400 420 SDi Leder

Ár: 250.000 Ft

Évjárat: 1997

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!