0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Enyhül az idő, még veszélyesebb lesz a közlekedés

A kevésbé fagyos idő dacára is csúszósabbak lesznek az utak

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még a legjobb téli gumival is több mint duplájára nő a fékút havas, illetve jeges úton. Márpedig az elkövetkezendő napokban ilyenekre számíthatunk.

%KA%A csillogó úttest sokkalta több meglepetést rejthet, mint a kemény fagy és a száraz idő. Az elkövetkezendő napokban is fagypont körüli hőmérsékletre számíthatunk, de már csapadékkal%KA%

A csillogó úttest sokkalta több meglepetést rejthet, mint a kemény fagy és a száraz idő. Az elkövetkezendő napokban is fagypont körüli hőmérsékletre számíthatunk, de már csapadékkal

Közlekedés szempontjából nem is tartogatott komoly kihívásokat az elmúlt néhány nap kemény fagyja. Akinek elindult az autója, az a száraz időben viszonylag háborítatlanul autózhatott. Most viszont az előrejelzések szerint a hőmérséklet emelkedésére, a fagy enyhülésére számíthatunk, ám jön a csapadék is, hó, havas eső és ónos eső formájában. Extra óvatosság ajánlott!

%KA%Hiába emelkedik a hőmérséklet, az elkövetkezendő napokban az utakat azonnal korcsolyapályává változtató ónos esőre is számíthatunk, majd visszatér a kemény hideg (Forrás: idokep.hu)%KA%

Hiába emelkedik a hőmérséklet, az elkövetkezendő napokban az utakat azonnal korcsolyapályává változtató ónos esőre is számíthatunk, majd visszatér a kemény hideg (Forrás: idokep.hu)

Hogy miért? Téligumitesztünk tavaly is megmutatta, hogy míg száraz úton egy jó téli gumival 40 km/óráról 7, vizes úton ugyanazzal 7,2 méter alatt meg tudtunk állni, a jeges utat modellező nedves műgyantán ugyanehhez már csaknem 21 méterre volt szükség. Ez azt jelenti, hogy ha egy kanyart száraz úton 40 km/órás tempóval vennénk be, akkor jeges úton már a 10 km/órás tempó is sok lehet, de azt is, hogy míg száraz úton 40 km/órás tempóval haladva (a reakcióidővel is számolva) meg tudunk állni a 20 méterrel előttünk lelépő gyalogos előtt, jeges úton erre már esélyünk sincs, még 10 km/óráról fékezve is szerencse kell hozzá.

%KA%Havas, illetve jeges úton még jó téli gumival is több mint kétszeres, rosszabbal könnyedén háromszoros fékútra kell számítanunk%KA%

Havas, illetve jeges úton még jó téli gumival is több mint kétszeres, rosszabbal könnyedén háromszoros fékútra kell számítanunk

Mit tegyünk, ha féletlenül autóznunk kell? Legyünk tisztában autónk − leginkább gumiabroncsa és az aktuális útkörülmények által meghatározott − tapadási jellemzőivel. Nyárival, sokat látott (kiszolgált) télivel vagy akár négyévszakossal erős bátorság ilyenkor útnak indulni. Minden esetben ajánlott a tapadás (a közlekedést nem zavaró) próbafékezésekkel tapasztalása, de mindenképp extra adag óvatosság javallott!

Ez is érdekes lehet:
 

Lada Vesta LUX vs. Suzuki Swift 1.2 GL+ összevetés

Egy időben járt náluk az oroszok és a japánok két újdonsága. Méretben ugyan különböznek, ennek...

Mazda CX-5 nemzetközi menetpróba

Második generációjába lépett a Mazda kompakt szabadidőautója. Mi már láttuk és vezettük, most...

A rendőrség és a honvédelmi szervek számára 45 milliárd forintért vesz autókat az állam

Legutóbb zömében Audikat, Mercedeseket, Skodákat vásárolt az állam - csakis turbós benzinmotorral...

Alfa Stelvio menetrpróba magyar földön

Az egyik legjobb hazai szerpentinre, azon keresztül Parádsasvárra vittük az Alfa első SUV-jának...

Mini John Cooper Works és BMW M3, 1997 - menetpróba

Tudják milyen az, amikor biztosra vehető, hogy a nap folyamán még egy M3-as BMW volánja mögé...

Minden, amit a gömbfejekről tudni érdemes

Autóvásárláskor nem árt felkészülni a javítási költségekre, a gömbfejek cseréje például igen...

Egymás után vezettük a Prius generációit

Húszéves Toyota Priust vezettünk, a japánok hibridjét ünnepeltük, majd az új Prius Plug-in hibridekkel...

Lada Vesta Sedan Lux 1.6 teszt

Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada...

Listán a 12 leginkább környezetbarát autó, nincs köztük Tesla

Az amerikai összeállítás szerint a 12 legkevésbé környezetpusztító modell listáján csakis hibrid...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Lehel81 írta: 4 hónapja

Ha csak lehet,ilyenkor kerülni kell a fékezést,motorféket kell használni és nagyon simán bánni a gázzal,kuplunggal.Indulás előtt ha lehetőség van rá,akkor tényleg jó kipróbálni a tapadást azzal hogy fékezünk egyszer,kétszer.Egy plusz tipp,ha jeges az út akkor induláskor ki lehet pörgetni a kerekeket,azért mert így kissé felmelegszenek és ezáltal jobb a tapadás.Na persze csak akkor ha nem zavarunk vele senkit és ne úgy hogy nekimenjünk valaminek.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Lada Vesta LUX vs.  Suzuki Swift 1.2 GL+ összevetés

Melyik jobb a családnak? Suzuki vagy Lada?

Egy időben járt náluk az oroszok és a japánok két újdonsága. Méretben ugyan különböznek, ennek ellenére megnéztük, hogy melyik éri meg jobban, ha családi célra akarunk autót venni.


Suzuki Swift 1.2 GL+ teszt

Jó a hazai, de a japó Swift sem csalódás, sőt! - Swift 1.2 GL+ Videó

Minden újabb autójával egyre jobban zavarba hoz a Suzuki. Az új Swift az 1,2-es alapmotorral vizsgázott. Nehéz róla rosszat mondani.


Lada Vesta Sedan Lux 1.6 teszt

Jó, Ladába be, ablakot le! - Lada Vesta teszt

Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada Vestát. Azért még mindig van hova fejlődni.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Volt már Nordschleife-rekorder a Volvo S60 Polestar

Egy évig titkolta Nürburgring rekordját a Polestar

5 órája – Sztori

Volvóék tovább maradtak a tavalyi WTCC futam után, majd az S60 Polestarral megfutották az utcai négyajtósok rekordját a Nordschleifén .


Drasztikusan változnak az IndyCar formulaautók

Grafikán a 2018-as IndyCar aerokitek

23 órája – Sztori

Pár nappal a híres Indy 500 előtt mutatták meg az első grafikákat a 2018-as IndyCar versenyautókról. Komolyat változik az aerodinamika.


Elhunyt Sir Roger Moore, James Bondként rengeteg emlékezetes autós jelenetben szerepelt

Ezeket hajtotta Roger Moore a mozivásznon Videó

2 napja – Sztori

James Bondként nem jutott Roger Moore-nak Aston Martin, máshol viszont igen. A kémfilmekből azonban így is rengeteg emlékezetes autós üldözés marad nekünk, ezekkel emlékezünk rá.


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ E-OSZTÁLY E 220 CDI BlueEFFICIENCY Elegance (Automata)

MERCEDES-BENZ E-OSZTÁL...

Ár: 4.390.000 Ft

Évjárat: 2010 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

RENAULT TWINGO 1.2 Privilege 130e. km-rel !!! szervókormány

RENAULT TWINGO 1.2 Pri...

Ár: 650.000 Ft

Évjárat: 2005 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

DAEWOO LANOS 1.5 S Dolce

DAEWOO LANOS 1.5 S Dolce

Ár: 195.000 Ft

Évjárat: 1999 / 4

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!