0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Enyhül az idő, még veszélyesebb lesz a közlekedés

A kevésbé fagyos idő dacára is csúszósabbak lesznek az utak

·

Még a legjobb téli gumival is több mint duplájára nő a fékút havas, illetve jeges úton. Márpedig az elkövetkezendő napokban ilyenekre számíthatunk.

%KA%A csillogó úttest sokkalta több meglepetést rejthet, mint a kemény fagy és a száraz idő. Az elkövetkezendő napokban is fagypont körüli hőmérsékletre számíthatunk, de már csapadékkal%KA%

A csillogó úttest sokkalta több meglepetést rejthet, mint a kemény fagy és a száraz idő. Az elkövetkezendő napokban is fagypont körüli hőmérsékletre számíthatunk, de már csapadékkal

Közlekedés szempontjából nem is tartogatott komoly kihívásokat az elmúlt néhány nap kemény fagyja. Akinek elindult az autója, az a száraz időben viszonylag háborítatlanul autózhatott. Most viszont az előrejelzések szerint a hőmérséklet emelkedésére, a fagy enyhülésére számíthatunk, ám jön a csapadék is, hó, havas eső és ónos eső formájában. Extra óvatosság ajánlott!

%KA%Hiába emelkedik a hőmérséklet, az elkövetkezendő napokban az utakat azonnal korcsolyapályává változtató ónos esőre is számíthatunk, majd visszatér a kemény hideg (Forrás: idokep.hu)%KA%

Hiába emelkedik a hőmérséklet, az elkövetkezendő napokban az utakat azonnal korcsolyapályává változtató ónos esőre is számíthatunk, majd visszatér a kemény hideg (Forrás: idokep.hu)

Hogy miért? Téligumitesztünk tavaly is megmutatta, hogy míg száraz úton egy jó téli gumival 40 km/óráról 7, vizes úton ugyanazzal 7,2 méter alatt meg tudtunk állni, a jeges utat modellező nedves műgyantán ugyanehhez már csaknem 21 méterre volt szükség. Ez azt jelenti, hogy ha egy kanyart száraz úton 40 km/órás tempóval vennénk be, akkor jeges úton már a 10 km/órás tempó is sok lehet, de azt is, hogy míg száraz úton 40 km/órás tempóval haladva (a reakcióidővel is számolva) meg tudunk állni a 20 méterrel előttünk lelépő gyalogos előtt, jeges úton erre már esélyünk sincs, még 10 km/óráról fékezve is szerencse kell hozzá.

%KA%Havas, illetve jeges úton még jó téli gumival is több mint kétszeres, rosszabbal könnyedén háromszoros fékútra kell számítanunk%KA%

Havas, illetve jeges úton még jó téli gumival is több mint kétszeres, rosszabbal könnyedén háromszoros fékútra kell számítanunk

Mit tegyünk, ha féletlenül autóznunk kell? Legyünk tisztában autónk − leginkább gumiabroncsa és az aktuális útkörülmények által meghatározott − tapadási jellemzőivel. Nyárival, sokat látott (kiszolgált) télivel vagy akár négyévszakossal erős bátorság ilyenkor útnak indulni. Minden esetben ajánlott a tapadás (a közlekedést nem zavaró) próbafékezésekkel tapasztalása, de mindenképp extra adag óvatosság javallott!

Ez is érdekes lehet:
 

Minden infó az új Skoda Octaviáról

Már egy ideje ismerjük a fizimiskáját, Bécsben azonban minden részletével bemutatkozott az új...

Új autóból közel százezer, használtból csaknem 150 ezer került útjainkra tavaly

Az új autók piacánál is jelentősebb a használtaké. Még akkor is, ha csak a frissen útjainkra...

BMW 320d Gran Turismo xDrive Steptronic Sport Luxury teszt

Háromféle karosszériával juthatunk hozzá a normál, négy oldalajtóval szerelt 3-ashoz, csak az...

Így épül a legerősebb hazai Nissan GT-R

1200 lóerő fölé várják a hazai építésű GT-R teljesítményét, de még nem tudják, hol lesz a vége...

Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24V, 1996 - használtteszt

A kilencvenes évek derekáig a Sigma volt a Mitsubishi csúcsmodellje, abban az időben, amikor...

A Fiat-Chrysler és a Renault motorjainak emissziós értéke is elcsúszhatott

A Renault egyszer már tisztázta magát a dízelbotrány kapcsán, most viszont ugyanúgy elhasalhat...

Renault Scenic 1.2 TCe 130 Intens teszt

Csalódás az új Renault Scenic, ha elődeihez hasonlítjuk, remek autó viszont, ha önmagában, mai...

A Ford Bronco hamarosan visszatér, a híres terepjáró a Ranger alapjaira építkezik

Hamarosan viszontláthatjuk az amerikaiak egyik kedvencét, a Ford Broncót. Az új terepjáró az...

Menetpróba: Meghajtottuk a frissített Toyota GT86-ot

Csoda, hogy a Toyota ekkora energiát fektet egyetlen valóban izgalmas autójába. A GT86 mindent...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Lehel81 írta: múlt héten

Ha csak lehet,ilyenkor kerülni kell a fékezést,motorféket kell használni és nagyon simán bánni a gázzal,kuplunggal.Indulás előtt ha lehetőség van rá,akkor tényleg jó kipróbálni a tapadást azzal hogy fékezünk egyszer,kétszer.Egy plusz tipp,ha jeges az út akkor induláskor ki lehet pörgetni a kerekeket,azért mert így kissé felmelegszenek és ezáltal jobb a tapadás.Na persze csak akkor ha nem zavarunk vele senkit és ne úgy hogy nekimenjünk valaminek.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


BMW 320d Gran Turismo xDrive Steptronic Sport Luxury teszt

Pompakupé - BMW 320d GT

Háromféle karosszériával juthatunk hozzá a normál, négy oldalajtóval szerelt 3-ashoz, csak az egyiket 4-esnek hívják. Kényelmesnek kéne lennie, de sportos. Van ennek így értelme?


Renault Scenic 1.2 TCe 130 Intens teszt

Nem ér a neve! Renault Scenic IV teszt Videó

Csalódás az új Renault Scenic, ha elődeihez hasonlítjuk, remek autó viszont, ha önmagában, mai crossoverként nézzük. Úgy még családi autónak is egész jó.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Nemzetközi menetpróbán a frissített Lexus IS

Kéne IS, meg nem IS - Lexus IS menetpróba

Tegnap – Újdonság

Továbbra is két motorral, akár F Sport kivitelben, átrajzolt vonalakkal és frissített beltérrel érkezik a ráncfelvarráson átesett Lexus IS.


Négy különböző WRC az élen Monte Carlóban

Haláleset árnyékolja be a Monte Carlo Rally-t

2 napja – Sztori

Halálesettel indul a 2017-es Rally Világbajnokság. Az első nap után négy különböző márka foglalja el az első négy helyet, Neuville vezet.


Nem talált hálózatot a telefonja, nem tudta kinyitni a Teslát

Így hagy egy Tesla az út szélén

3 napja – Sztori

Megpróbálja sok gyártó könnyebbé, egyszerűbbé tenni az autók használatát, ennek egyik megoldása, hogy kevesebb kütyüt hordjunk magunknál, használjuk a telefonunkat kulcsként. Zsákutca lenne?


Használtautó.hu

MITSUBISHI LANCER 2.0 DI-D Instyle

MITSUBISHI LANCER 2.0...

Ár: 2.299.999 Ft

Évjárat: 2007 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

PEUGEOT 307 SW 1.6 Presence Mo-i. 7 ülés. tulajdonostól

PEUGEOT 307 SW 1.6 Pre...

Ár: 850.000 Ft

Évjárat: 2003 / 2

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

FORD FOCUS 1.8 TDCi Collection

FORD FOCUS 1.8 TDCi Co...

Ár: 1.150.000 Ft

Évjárat: 2007

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!