A BMW tud legjobban táblát olvasni

ADAC teszt: melyik a legjobb táblafelismerő?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ma még feláras extra tartozék a táblafelismerő rendszer az autóban, de a kiváltság nem csak a luxusmodelleket illeti meg. Az ADAC arra volt kíváncsi, melyik a legjobb.

Egyre jobban kényeztetnek minket az autók, egyre jobban óvják a biztonságunkat, de valójában a fejlesztések soha véget nem érő folyamatok – mindig vannak újdonságok, illetve kifinomultabbá tett dolgok. Az egyik legújabb innováció a táblafelismerő rendszer: utazás közben kamera pásztáz, felismeri a sebességjelző táblákat (és még néhányat), és a fedélzeti számítógép közli a vezetővel az adott útszakaszra érvényes korlátozást. Az ilyen extrák sorsa, hogy felsőkategóriás modellekben debütálnak, általában drágán rendelhetők, és évek kellenek ahhoz, hogy leszivárogjanak az olcsóbb osztályokba. A táblafelismerő bizonyos szempontból kivétel, hiszen az Opel nem kimondottan luxusmárka, ám az Insignia és az új Astra esetében már elérhető ez az opció.
A német autóklub - amely egyben Európa egyik legnagyobb autós tesztlaborja -, az ADAC öt olyan autót vizsgált meg, amiben táblafelismerő rendszer működött: Audi A8, BMW 740d, Mercedes-Benz S 500 CGI, Opel Insignia, Volkswagen Phaeton. Az árak meglehetősen nagy szórást mutatnak, de ennek oka, hogy a Mercedes például egy komplett navigációs csomag részeként adja, az Opel pedig sávelhagyásra figyelmeztetővel kombinálja a berendezést. A tesztelők azt vizsgálták, milyen pontossággal kerülnek felismerésre a jelzőtáblák, valamint hogyan jelenítődnek meg – előbbi kétharmad, utóbbi egyharmad arányban volt mérvadó a pontozásnál.
Az öt autó közül egyedül csak az Opel támaszkodott kizárólag a kamerára a felismerésénél, a négy luxusmodell a navigációs rendszerrel együtt végezte a feladatot, és az ADAC megjegyezte, hogy ebből a szempontból a Mercedes-Benz S-osztály térképe a legjobb. A teszt abszolút győztese azonban a BMW 740d lett, a müncheni limuzin különösen a megjelenítésben remekelt, a szélvédőre adatokat vetítő színes Head up Display jelenleg a legkorszerűbb megoldás, és ezen a téren az Audi is megelőzte a Mercedest. Az Opel és a Volkswagen nagyjából azonos eredményt ért el – ez a hasonló árban is tükröződik.
Modell BMW 740d Mercedes S 500 Audi A8 Opel Insignia VW Phaeton
Ár (EUR) 320 2440 150 525 450
Felismerés (66%) 1,9 2,0 2,3 2,9 2,8
Megjelenítés (33%) 1,3 2,1 1,9 2,6 2,7
Végeredmény 1,7 2,1 2,2 2,8 2,8
ADAC ajánlás kielégítő kielégítő

Az ADAC szerint nagy lehetőségek rejlenek e módszerben, és a jövőre nézve mindenképpen komoly előrelépés várható, különösen a hatékonyság terén, ettől függetlenül a gyártók - kivétel nélkül - az út elején tartanak a fejlesztésben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?