0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Drága lehet a javítás az olcsó alkatrészek miatt 

Csúnyán ráfizethetünk az utángyártott alkatrészekkel javításra

·

Vegyél gyári alkatrészeket, javíttasd márkaszervizben az autódat, különben meghalsz! Erős az üzenet, de egy többszörös törésteszt-kísérlet gyakorlatilag ezt bizonyítja.

%KA%Egyre összetettebbek, egyre biztonságosabbak, a közelmúltbelieknél akár könnyebbek is, de mind nehezebben javíthatók az autók%KA%

Egyre összetettebbek, egyre biztonságosabbak, a közelmúltbelieknél akár könnyebbek is, de mind nehezebben javíthatók az autók

Több érdekes konklúzió is leszűrhető a Volkswagen legújabb biztonsági bemutatójából. Ezeknek csak az egyike az, hogy hosszú távon jobban megérheti a márkaszerviz ajánlatát elfogadni, mint egy független javítóét. De ne rohanjunk rögtön egy koccanás utáni javításhoz, hiszen egyre több a balesetvédelmi rendszer az autókban. Holttérfigyelő, távolságtartós tempomat, városi koccanásgátló, már a fékrendszerekkel is összekapcsolt parkolássegédek egyaránt azt szolgálják, hogy mind kevesebb baleset történjen, mellette persze jelentős mértékben fejlődnek az autók utasvédelem szempontjából is. Mindezeknek köszönhetően 2001 óta hazánkban a KSH adatai szerint 50%-kal csökkent a halálos közúti balesetek száma.

%KA%Egy nem túl fejlett kamera, ami beépítve a szélvédő tetejénél alig látható%KA% %KA%Egy nem túl fejlett kamera, ami beépítve a szélvédő tetejénél alig látható%KA%

Egy nem túl fejlett kamera, ami beépítve a szélvédő tetejénél alig látható

%KA%Radar, ami az embléma mögött helyezkedik el. A gyári helyett utólagos emblémát felhelyezve jelentősen megzavarhatjuk%KA%

Radar, ami az embléma mögött helyezkedik el. A gyári helyett utólagos emblémát felhelyezve jelentősen megzavarhatjuk

Tudni kell azonban, hogy bár az autókba egyre komolyabb kamera- és szenzorrendszerek kerülnek, előbbiekből ma már az elmaradottabbak is az emberi szemnél precízebbek, utóbbiak pedig az általunk láthatatlanokat is felismerhetik. Ha ezek nincsenek megfelelően beállítva, kalibrálva, akkor fals jelet adnak. De a szenzorok akár akkor is, ha például a lökhárítókat egy parkolási sérülés miatt túl vastag festékréteggel és lakkal javítják. A Volkswagen radarszenzorai például legfeljebb 150 mikronos vastagságig jók, ami gyári technológiával is legfeljebb 3 újrafényezést enged meg. De említhető az is, hogy például az emblémát a hologramnyomással 3 dimenzióssá tevő gyári elem helyett valódi términtás utángyártottra cserélve is simán megzavarhatjuk a mögé rejtett gyalogosfelismerős, ráfutásvédelmi funkciót adó radarszenzort.

Márpedig ma már ott tartunk, hogy az autók képesek egy lelépő gyalogos előtt vagy az előttünk satufékező autónak csattanás előtt megállni, akkor is, ha a sofőr elbambul, illetve menet közben folyamatosan figyelmeztetnek, hogy hékás, tessék nagyobb követési távolságot tartani. Az mondjuk más kérdés, hogy ebbe hazánk remek autóvezetői aztán szeretnek "sávot váltani".

%KA%15 km/órás ütközés után egy Golf orra − innen még lábon tud hazamenni%KA%

15 km/órás ütközés után egy Golf orra − innen még lábon tud hazamenni

Ha mégis összejön egy koccanás, javítás után az autó szenzorai, kamerái mind kalibrálást igényelnek. Utóbbiakhoz sík felület, egy digitális futóműpad és speciális dominómintás szőnyeg, illetve fali tábla, meg persze gyári szoftver szükséges. Ez eleve a márkaszerviz felé irányítja az autósokat. Meg kell hagyni,

a mind okosabb autók javítása mind költségesebb lesz.

Ezeken még akkor sem érdemes spórolni próbálni, ha csak egy, a balesetek 45%-át jelentő kisebb koccanásunk van. Ennek bizonyítására a Volkswagen a Dekra és a Continental közreműködésével egy független, kis sebességű töréstesztet végeztetett.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Míg az Euro NCAP 64 km/órával ütköztet félátfedéssel, ezen a törésteszten mindössze 15 km/órával ütköztették a Golfokat 15 km/órával küldték falnak, ilyen sajnos igen sokakkal előfordul. De a teszt előtt egy korábbi, kisebb koccanást feltételezve lecserélték a Golfokon a kereszttartókat, a motorháztetőt, a sárvédőt, a lökhárítóburkolatot és a hűtőmaszkot. Az egyik − a kék − Golf esetén gyári eredeti alkatrészeket használtak (melyek ára 1034,5 euró volt), míg a másiknál, az ezüstnél utángyártottakat vásároltak, amelyek 598,74 euróból kijöttek ugyan, de apróbb pontatlanságaik miatt nehezebben, lassabban lehetett őket felszerelni, így már a hosszabb szerelési idő felemésztette az árelőny egy részét.

%KA%A törésteszt előtt cserélt gyári és utángyártott alkatrészek és áraik%KA%

A törésteszt előtt cserélt gyári és utángyártott alkatrészek és áraik

%KA%Balra a gyári alkatrészekkel, jobbra az utángyártottakkal javított Golf egy 15 km/órás ütközés után. A nem megfelelően javított sokszoros kárt szenved el, utasai is nagyobb sérülésveszélynek vannak kitéve. Alul a kereszttartók, mint látható, az utólagos deformálódó része nem tudta felfogni az ütközés energiáját%KA%

Balra a gyári alkatrészekkel, jobbra az utángyártottakkal javított Golf egy 15 km/órás ütközés után. A nem megfelelően javított sokszoros kárt szenved el, utasai is nagyobb sérülésveszélynek vannak kitéve. Alul a kereszttartók, mint látható, az utólagos deformálódó része nem tudta felfogni az ütközés energiáját

Nagyobb baj, hogy az utángyártott alkatrészek jelentős részénél már a beszerezés után jelentős eltéréseket lehetett megállapítani a gyáriakhoz képest, mind az anyagösszetétel, mind a kialakítás, mind a terhelhetőség tekintetében − ami azt alapul véve, hogy teherviselő, energiaelnyelő elem is volt köztük, igen komoly probléma. A nagy pofont ugyanakkor az törésteszt adta. Az RCAR, azaz az autójavítók kutatótanácsa által meghatározott szabvány szerint 40%-os átfedéssel egy 10 fokban döntött falnak ütköztették az autókat. Kezdjük azzal, hogy az utángyártott alkatrészekkel javított példányban nyíltak a légzsákok − szám szerint három darab, míg a másikban nem. Ezzel nagyjából el is dőlt az a kérdés, hogy megérte-e a korábbi kisebb koccanást utángyártott alkatrészekkel, azokkal bő 400 euró (120 ezer forint) anyagköltség spórolással javíttatni. De nézzük részletesebben is!

%KA%Egy korábbi kisebb javítás költségeit nem egész 500 euróval csökkentették az utángyártott alkatrészek, melyek több mint 4000 eurós többletkárt okoztak − már egy 15 km/órás koccanásnál is%KA%

Egy korábbi kisebb javítás költségeit nem egész 500 euróval csökkentették az utángyártott alkatrészek, melyek több mint 4000 eurós többletkárt okoztak − már egy 15 km/órás koccanásnál is

%KA%A legfontosabb sérült elemek listája a két Golf esetén%KA%

A legfontosabb sérült elemek listája a két Golf esetén

Míg a 15 km/órás ütköztetés után a gyári alkatrészekkel javított Golfon 15 alkatrész cseréjével javítható sérülés keletkezett, a karosszériások által naponta használt Audatex kalkulációja szerint 1353 eurós alkatrész- és 2646 eurós teljes költséggel, addig a korábban utángyártott alkatrészekkel javított esetén több mint három és félszer magasabb, 4774 eurós anyag és 7207 eurós teljes javítási költség adódott, amivel a VII-es Golf könnyedén gazdasági totálkárosnak is tekinthető. Közel 40 alkatrészt kellett cserélni, köztük a hűtőket is. De nem csak ez a probléma, mivel a szerényebb energia-elnyelő képességű utángyártott kereszttartó pont a legfőbb funkcióját, az energiaelnyelést nem látta el, a karosszérián elmozdult a váznyúlvány, s az utasok az alacsony sebességnél − indokolatlanul − nyíló légzsákok által plusz sérülésveszélynek lettek kitéve. Ehhez képest minimális különbség, hogy az utángyártott lökhárítóburkolat a gyárinál sorjásabb és rosszabbul alapozott, a gépháztető varrattömítés és a korróziót gátló cinkbevonat nélküli volt, miként a sárvédő is.

%KA%Jelentősen szomorúbb képet mutat eldurrant légzsákjaival a nem eredeti alkatrészekkel javított Golf%KA% %KA%Jelentősen szomorúbb képet mutat eldurrant légzsákjaival a nem eredeti alkatrészekkel javított Golf%KA%

Jelentősen szomorúbb képet mutat eldurrant légzsákjaival a nem eredeti alkatrészekkel javított Golf

%KA%Felismerhetjük, hogy a szürke Golf esetén a hűtő is elmozdult%KA% %KA%Felismerhetjük, hogy a szürke Golf esetén a hűtő is elmozdult%KA%

Felismerhetjük, hogy a szürke Golf esetén a hűtő is elmozdult

Sajnos be kell látni, új autót nem csak venni, tartani is drága, ha pedig lemondunk a gyári − minőségű − javításról, akkor azt követően jó eséllyel nem a gyári paraméterekkel rendelkező autónk lesz. A tesztben szereplő szürke Golf sem volt már valódi Golf, csak egy Golfnak tűnő, de szerényebb műszaki jellemzőjű, biztonságú autó. Ha viszont márkaszerviz, őket versenyeztessük, könnyedén lehet, hogy a vidéki műhelyek a fővárosiaknál olcsóbban dolgoznak, ahogyan létezhet azért a márkaemblémát hordón túl is korrekt szerviz, de persze ragaszkodjunk a gyári, vagy azokkal egyező, gyári beszállítótól származó alkatrészekhez.

%KA%Nyilván vannak kevésbé silány utángyártott alkatrészek is, de a korábbi javításhoz használtak közül a minimális árelőnyt adó gépháztető is jelentősen elmaradt − például korrózióvédelmével − a gyári eredetitől, a kereszttartó és az azon lévő energiaelnyelő abszolút leszerepelt%KA%

Nyilván vannak kevésbé silány utángyártott alkatrészek is, de a korábbi javításhoz használtak közül a minimális árelőnyt adó gépháztető is jelentősen elmaradt − például korrózióvédelmével − a gyári eredetitől, a kereszttartó és az azon lévő energiaelnyelő abszolút leszerepelt

Ez is érdekes lehet:
 

Már teljes gőzzel itt a Zoe, de sok új villanyautót ígér még a Renault

Végre hazánkban is bemutatkozott, hivatalosan is itt a Renault Zoe, amiből már tavaly megérkezett...

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel...

300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4

Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az...

Autóalkatrészből a legjobb ár és minőség - nemzetközi díjat nyert el a Bárdi Autó

Neves elismerést kapott a Bárdi Autó: az Icertias független svájci minősítő intézet piackutatása...

Volkswagen Caddy Life 1.9 PD TDI DSG, 2007 - használtteszt

DSG ebben? Sokan teszik fel a kérdést a DSG-váltós Volkswagen Caddy kapcsán, pedig készült ilyen...

Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység...

Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós...

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...

Elvette a rekorder, első helyet a Koenigsegg a Bugattitól

Alig pár hétig birtokolhatta a 0-400-0 km/órás rekordot a Bugatti Chiron. A svéd Koenigsegg Agera...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (7 db)

Palladium írta: 5 napja
B Gy írta: 7 napja

És ami az előbb lemaradt: Sajnos a Biztosító Társaságok hazai gyakorlatában mára teljesen elterjedt "avultatás" fogalma miatt kell sok esetben gyengébb minőségű után gyártott alkatrészeket beépíteni a megjavított gépkocsikba, hiszen sok esetben az új, gyári alkatrész árának csak felét hajlandóak kifizetni...



Különben a kárt elszenvedett, vétlen illetőt terhelnék ezen plusz költségek, ami agyrém nyilván. Ez a biztosítói gyakorlat teljesen jogszerűtlen és egyértelműen meg kell szüntetni, hiszen ha a gyártó ad egy járműre mondjuk 12 év átrozsdásodás elleni garanciát, azt a karosszériaelemet hogyan avultathatja meg a biztosító ezen időszakon belül??? Sehogy nem lenne szabad!!! Teljesen ellent mond a logikának a gyakorlat jelenleg.



Forgó, kopó alkatrészek, gumiabroncsok, fékdobok és féktárcsák, valamint lengéscsillapítók esetében már más a helyzet, azok avultatása valóban jogos lehet, ám ez utóbbiakat is csak párban lenne szabad cserélni, ami szintén nem jellemző hazai gyakorlat a biztosítási kárrendezés esetében.



Nem tudom, ilyen bemutatók alkalmával a Biztosítók "szakemberei" is részt vesznek vajon az eseményen? Beszámolnak erről a saját belső meetingjeiken, tájékoztatva erről vezetésüket? Jó lenne...



(Én személy szerint sokkal jobban preferálom a gyári bontott alkatrész beépítését az után gyártottaknál, ha éppen elérhető az ebben az ársávban, ami sajnos nincsen mindig így. De ha mégis, azokkal adott esetben egy hasonló szituáció esetén garantálható a jármű eredeti állapotban tartása minden tekintetben. Persze ezt meg oldja meg a javító, a Biztosítók álláspontja szerint, az Ügyfelek nagy részét - tisztelet a kivételnek - meg egyáltalán nem is érdekli, hát igen...)


A zárójeles kommentre...így van. Nekem számos kisebb-nagyobb dolgot kellett beszereznem a Golf-hoz és amit csak lehetett bontott autóból szereztem be,bár volt olyan fórum,ahol nem értették,hogy miért is nem fáradok be egy boltba venni újat...hát pont azért mert utángyártott ,esetenként vacakot sokkal kevesebbre tartom egy bontott,de gyári alkatrésznél. na jó,ez esetben inkább csak esztétikai jellegű alkatrészekről van szó

A válaszoláshoz belépés szükséges
B Gy írta: 7 napja

És ami az előbb lemaradt: Sajnos a Biztosító Társaságok hazai gyakorlatában mára teljesen elterjedt "avultatás" fogalma miatt kell sok esetben gyengébb minőségű után gyártott alkatrészeket beépíteni a megjavított gépkocsikba, hiszen sok esetben az új, gyári alkatrész árának csak felét hajlandóak kifizetni...

Különben a kárt elszenvedett, vétlen illetőt terhelnék ezen plusz költségek, ami agyrém nyilván. Ez a biztosítói gyakorlat teljesen jogszerűtlen és egyértelműen meg kell szüntetni, hiszen ha a gyártó ad egy járműre mondjuk 12 év átrozsdásodás elleni garanciát, azt a karosszériaelemet hogyan avultathatja meg a biztosító ezen időszakon belül??? Sehogy nem lenne szabad!!! Teljesen ellent mond a logikának a gyakorlat jelenleg.

Forgó, kopó alkatrészek, gumiabroncsok, fékdobok és féktárcsák, valamint lengéscsillapítók esetében már más a helyzet, azok avultatása valóban jogos lehet, ám ez utóbbiakat is csak párban lenne szabad cserélni, ami szintén nem jellemző hazai gyakorlat a biztosítási kárrendezés esetében.

Nem tudom, ilyen bemutatók alkalmával a Biztosítók "szakemberei" is részt vesznek vajon az eseményen? Beszámolnak erről a saját belső meetingjeiken, tájékoztatva erről vezetésüket? Jó lenne...

(Én személy szerint sokkal jobban preferálom a gyári bontott alkatrész beépítését az után gyártottaknál, ha éppen elérhető az ebben az ársávban, ami sajnos nincsen mindig így. De ha mégis, azokkal adott esetben egy hasonló szituáció esetén garantálható a jármű eredeti állapotban tartása minden tekintetben. Persze ezt meg oldja meg a javító, a Biztosítók álláspontja szerint, az Ügyfelek nagy részét - tisztelet a kivételnek - meg egyáltalán nem is érdekli, hát igen...)

A válaszoláshoz belépés szükséges
B Gy írta: 7 napja

Kedves Cikkíró, Katona Mátyás Úr, Tisztelt Olvasók!

Teljesen téves következtetést vont le sajnos a cikk szerzője az egész esemény mibenlétéről, hiszen szó sem volt arról, hogy márkaszerviz illetve nem márkaszerviz javítja az autót! Erre elferdíteni ezt a dolgot vagy a meg nem értés képessége, vagy valami egyéb ok miatt lehet, aminek indokai előttem ismeretlenek, így ezt nem is boncolgatnám tovább.

Itt ugyanis arról volt szó, hogy gyári, avagy után gyártott minőségű alkatrészekkel van megjavítva egy sérült autó, és egy újabb sérülés esetén mit kockáztatunknem pedig arról, hogy "márkaszervizben", vagy másutt végezték a javítást...

Nem tudom miért kell efféle módszerekkel indulatokat szítani, miért kell félretájékoztatni az Olvasókat, miért kell valótlant állítani? Avagy ez most egy ismeretterjesztőnek álcázott marketing szösszenet akar lenni? Kérem foglaljanak állást a kérdésben.

Mivel meghívottként jelen lehettem az eseményen, mint független szakszerviz vezető vendég, külön üdvözlöm a VW ezen kezdeményezését, ami egyáltalán nem egymás eltiprásáról szól ("márkaszerviz - független szakszerviz) hanem az összefogásról és az információk megosztásáról.

(nem mellesleg a pontosítás végett jegyzem meg: a dombornyomott VW embléma is gyári volt, aki kézbe vette, láthatta a cikkszámát is, csak másik típusba való, amely nyilván nem rendelkezik mögé épített radarral...)

A válaszoláshoz belépés szükséges
F. Tamás írta: 7 napja
Papi írta: múlt héten

János

Az éremnek két oldala van. Az átlagember azért vesz autót, hogy céljaira használja. Üdvözlendő, hogy a gyárak tesznek bele olyan tartozékokat, ami segíti biztonságosabbá tenni azok használatát. Viszont tudni kell, hogy egész iparág épül az autók fenntartására, rengeteg embernek ad munkát megélhetést, ennek csak töredékét teszik ki a márkaszervizek. Sok energiát áldoznak a független autójavító vállalkozások, hogy naprakészek legyenek.Azok, akik komolyan veszik ezt a munkát és az ügyfeleiket, nem fognak megvenni közismerten rossz minőségű alkatrészt. A fontos információkat, amik a javítást segítik, mielőbb közzé kellene tenni, ezzel is segíteni szakszerű javítást, hiszen drága pénzért adják a forgalmazók a diagnosztikai műszereket, ami nélkül már nem lehet autót javítani, itt jegyzem meg, hogy a márkaszervizek minden további nélkül adják mindenkinek az eredeti alkatrészeket.

A kép így kerek, a cikkíró nem a tények teljes ismeretében foglalt állást, az, hogy kit preferál magánemberként , a szíve joga, de egy szakmai tartalmú írásban elvárható a tárgyilagosság.


Tökéletesen egyet értek Önnel, továbbá a cikk írója ferdít amikor megemlíti a márkafüggetlen javítókat! Itt ismét egy tudatos dezinformációkkal tűzdelt figyelemfelkeltésre törekszik a publicista a hétköznapi végfelhasználó megtévesztése érdekében. Ismét a "parasztvakítás" a cél, amit úgy ad elő, hogy meglovagolja a valós alapokra épülő, hivatalos bemutatót a saját szája íze szerinti fűszerezéssel!Márkafüggetlen javítóként és szakmai meghívottként voltam személyesen jelen a cikkben szereplő bemutatón és csak és kizárólag a silány minőségű utángyártott alkatrészek összehasonlítása történt meg minden plattformon a gyáriakkal szemben. A gyártó és az importőr, (VW), célja kifejezetten az volt, hogy tényszerűen és fizikálisan bemutassa a gyári és utángyártott alkatrészekkel történő javítás különbségét egy baleseti szituációt követően is, illetve hatásbemutatót tartottak az anyagminőségek közötti terhelhetőség demonstrálása céljából. Ezúton kérem ki magamnak a márkafüggetlen javítók nevében az ilyen és ehhez hasonló, nézettséget generáló és valótlan tartalommal bíró koholmányok gyártását mert ez már kimeríti a hitelrontás fogalmát és azt a törvény bünteti!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Palladium írta: múlt héten

Még a szín is stimmel a képeken látható (bal oldal) autónál az enyémhez képest....szegényen teszteltem egy 70 km/h-s ütközést egy bambival :( Csak nálam a hűtúrács nem sérült meg a Golf-on...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Papi írta: múlt héten

János
Az éremnek két oldala van. Az átlagember azért vesz autót, hogy céljaira használja. Üdvözlendő, hogy a gyárak tesznek bele olyan tartozékokat, ami segíti biztonságosabbá tenni azok használatát. Viszont tudni kell, hogy egész iparág épül az autók fenntartására, rengeteg embernek ad munkát megélhetést, ennek csak töredékét teszik ki a márkaszervizek. Sok energiát áldoznak a független autójavító vállalkozások, hogy naprakészek legyenek.Azok, akik komolyan veszik ezt a munkát és az ügyfeleiket, nem fognak megvenni közismerten rossz minőségű alkatrészt. A fontos információkat, amik a javítást segítik, mielőbb közzé kellene tenni, ezzel is segíteni szakszerű javítást, hiszen drága pénzért adják a forgalmazók a diagnosztikai műszereket, ami nélkül már nem lehet autót javítani, itt jegyzem meg, hogy a márkaszervizek minden további nélkül adják mindenkinek az eredeti alkatrészeket.
A kép így kerek, a cikkíró nem a tények teljes ismeretében foglalt állást, az, hogy kit preferál magánemberként , a szíve joga, de egy szakmai tartalmú írásban elvárható a tárgyilagosság.

A válaszoláshoz belépés szükséges
baltazár írta: múlt héten

Amíg ilyen rablás folyik márkaszervizben, addig nem hiszem, hogy tömegek fogják látogatni.
Például a cikk elején az a radar... Honda Accord esetében egy kisebb koccanásnál is pusztán a betét
800.000.- forint. Egy "gyári" vonóhorog Mazda 6 esetében 500.000.- ugyanaz a termék csak Thule cimkével 150.000.-
Miről is beszélünk?

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Eladó a Mitsubishi dicső múltjának egy fontosabb szelete

23 órája – Sztori

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű sárga fényezéssel, borsos árcédulával.


Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Erre mondod majd, hogy ilyet aKaroq!

Tegnap – Újdonság

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység? Átalakítható hátsó üléssor? Prémium hangszigetelés? Több, mint Simply Clever.


Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

3 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Használtautó.hu

OPEL ASTRA F Caravan 1.4 Classic Start GL Csere beszámítás lehetséges

OPEL ASTRA F Caravan 1...

Ár: 315.000 Ft

Évjárat: 1999 / 11

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

SKODA OCTAVIA 1.2 TSI Classic MAGYARORSZÁGI!SÉRÜLÉSMENTES!

SKODA OCTAVIA 1.2 TSI...

Ár: 2.120.000 Ft

Évjárat: 2010 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

RENAULT MEGANE Grandtour 1.5 dCi Dynamique

RENAULT MEGANE Grandto...

Ár: 740.000 Ft

Évjárat: 2004 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!