0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Vajon nyerünk, vagy veszítünk a nagyobb felnivel?

Felnimeccs: megéri a nagyobb kerékre költeni?

·

Örök vitatéma az alufelni és a nagy kerék kérdése. A nagyobb kerék ugyanis jelentősebb tömeget is képvisel. Ennek ellenére nem kell elvetni. Megmértük az eltérő méretű kerekekkel adódó fékutakat.

%KA%Jól mutattak a 19 colos RS felnik az elektromos Focuson, de mögöttük a parányi fékek tipikus "hülyegyerekautós" hatást keltettek. Ennek ellenére van értelme%KA%

Jól mutattak a 19 colos RS felnik az elektromos Focuson, de mögöttük a parányi fékek tipikus "hülyegyerekautós" hatást keltettek. Ennek ellenére van értelme

Többször és több szemszögből is foglalkoztunk már a gyárinál nagyobb, vagy akár gyári, de nagyobb kerekek témakörével. Már négy éve, hogy mérlegre tettünk azonos autóra való, 15 colos acél és könnyűfém felnit, s azt kaptuk, hogy utóbbi a nehezebb, nem is szerény 2 kilogrammal. Akkor is leírtuk, de most is megtesszük: a kommersz alufelnik vastagabb anyagból készülnek, mint acél társaik, így aztán a szerényebb anyagsűrűségű könnyűfém kerék mégis nehezebb lesz. Rontva a gyorsítóképességet és a lassulást is, növelve a fogyasztást. De mi van akkor, ha méretet is lépünk? Vajon nem nyerünk többet a szélesebb abronccsal, az autót és az utat összekapcsoló négy tenyérnyi felület növelésével? Most ezt néztük meg, az előző héten hozott Kánikulai Gumiteszt mellékvágányaként, tehát villanyautóval, a mogyoródi Groupama Tanpályánál mérve, miközben a kerekeket szokás szerint a nonstopgumi csapata cserélte a tesztautókon.

%KA%Egy képen két Focus Electric, a kék 15 colos lemezfelnin, a fehér a gyári 17 colos könnyűfémen. Száraz úton utóbbival, vizesen előbbivel kaptunk jobb fékutat%KA%

Egy képen két Focus Electric, a kék 15 colos lemezfelnin, a fehér a gyári 17 colos könnyűfémen. Száraz úton utóbbival, vizesen előbbivel kaptunk jobb fékutat

A Focus Electric (sok más melletti...) igen nagy előnye, hogy a többinél kisebb fékjei miatt rámegy a 15 colos felni is. Így aztán a saját, 17 colos és könnyűfém felnis Michelin Energy Saver+ abroncsai mellett ugyanezen gumimodell 15 colosát is meg tudtuk nézni. A nagyobb átmérőhöz a 195/65 R15-ösnél 2 centivel szélesebb, 215/55 R17-es, szintén igen ballonos gumi tartozik az elektromos Focusnál. Továbbá kaptunk a Fordtól egy különleges szettet is: a Focus RS feláras könnyített kerekét, 19 colos átmérővel és 235/35 ZR19-es Michelin Pilot Super Sport gumikkal − ez a szett egyébként a Focus RS alap 19 colosához mérten nem is tragikus, 330 ezer forintos felár, nem mellesleg kapható hozzá Michelin Super Sport Cup 2 pályagumikkal szerelt is, 550 ezer forintért.

%KA%Míg a 17 colos alufelni 20 kilogrammot nyomott a mérlegen, a 15 colos lemezfelni csupán 15 kilogrammot, persze kevésbé mutatós%KA% %KA%Míg a 17 colos alufelni 20 kilogrammot nyomott a mérlegen, a 15 colos lemezfelni csupán 15 kilogrammot, persze kevésbé mutatós%KA%

Míg a 17 colos alufelni 20 kilogrammot nyomott a mérlegen, a 15 colos lemezfelni csupán 15 kilogrammot, persze kevésbé mutatós

Kezdjük a tömegadatokkal, amiket ezúttal is csupán egy fürdőszobai mérleggel, de a pontosság érdekében kétféle módon mérve is megnéztünk. A kerekeket önmagukban, illetve saját tömegemmel együtt is mázsáltuk. Végül összecsengő eredményeket kaptunk: míg a 15 colos lemezfelni gumival együtt is csak 15 kilogramm volt, a 17 colos már kereken 20. A teljes szett tehát pont 20 kilogrammal növeli az önsúlyt, a rugózatlan tömeget. Ehhez képest a Focus RS különleges 19 colos szettje már csupán kerekenkénti 2 kilogramm többletet adott, miközben az abroncs szélessége további 2 centivel nőtt. Még fontosabb és nem elhanyagolható, hogy a 235/35 ZR19 már nem egy "Energy Saver" méret, a Pilot Super Sport pedig egy kihegyezett abroncs. Alapvetően más tapadással, rövidebb élettartammal és persze nem kicsit magasabb árral − abroncsonként több mint háromszor annyiba kerül, mint egy 15 colos Energy Saver.

%KA%A Focus RS kovácsolt könnyűfém felnije esetén a a plusz két col átmérő csupán plusz 2 kilogrammot jelentett a Focus Electric 17 colos kerekéhez képest%KA%

A Focus RS kovácsolt könnyűfém felnije esetén a a plusz két col átmérő csupán plusz 2 kilogrammot jelentett a Focus Electric 17 colos kerekéhez képest

A három kerék tekintetében tehát 15, 20, 22 kilogramm volt a tömegsorrend, a felnik árát most hagyjuk, hiszen a szériában kapott 17 colos kerék nemigen forintosítható, az abroncsoké viszont a nonstopgumi napi árai szerint 22 433, 51 330 és 77 371 Ft. Látható, hogy a kommersz mérettől való eltérés hatalmas ugrás, és az igazat megvallva, nem is feltétlenül ajánlott. Száraz aszfalton ugyan 1,2 méterrel rövidebb fékutat adott a 15 colos Michelinnél a 17 colos, de vizesen már a keskenyebb gumi és a 15 colos acélfelni párosa teljesített jobban, 0,4 méteres előnnyel − persze kettejük közül. Érdekes módon kigurulásban a 17 colos teljesített jobban, aminek leginkább az lehet az oka, hogy a többinél nehezebb Focus Electric esetén csak ahhoz volt gyári keréknyomás-érték, ami "ecóbb" lehet, mint a többi Focusra kalkulált 15 colosok gyári értéke. Magyarán jobban fel kellett volna fújjuk a 15 colosat is, csak ahhoz ugyanúgy nem volt a Focus Electricre vonatkozó érték, ahogyan a 19 coloshoz sem.

%KA%Száraz és vizes aszfalton is a 235/35 ZR19 méretű Michelin Super Sport abroncs adta a legjobb fékutakat. Az azonos (Michelin Energy Saver +) gumival szerelt 15 és 17 colos szett közül szárazon a szélesebb 17-es, vizesen a keskenyebb 15 colos teljesített jobban%KA%

Száraz és vizes aszfalton is a 235/35 ZR19 méretű Michelin Super Sport abroncs adta a legjobb fékutakat. Az azonos (Michelin Energy Saver +) gumival szerelt 15 és 17 colos szett közül szárazon a szélesebb 17-es, vizesen a keskenyebb 15 colos teljesített jobban

A nagy tapasztalat azonban az, és nem csak műszer szerint, hanem átélve is, hogy a 19 colos könnyített kerék milyen komoly lassulást tudott adni a kihegyezett Michelin Pilot Super Sport abroncsokkal.

A Super Sport gumikkal a Focus rövidebb úton állt meg vizes aszfalton, mint a 15 colos Michelinnel szárazon. (Igaz, a Kánikulai Gumiteszten győztes Firestone Roadhawk azért épp megállt ilyen távon szárazon.) A 15 colos Michelin Energy Saver a Pilot Super Sporthoz mérten 60 km/óráról vizes aszfalton 1,7, a 17 colos 2,1 méter fékút-többletet adott. Ez bizony nagyon sok. Messze nem mondjuk, hogy mindenki rohanjon és költse el egy átlag használt autó árát négy darab versenyfelnire és a hozzá való abroncsszettre, de bizony be kell kalkulálni: akár ilyennel szerelt autó is mehet előttünk az utcán, hiszen ezek gyári, homológ alkatrészek.

%KA%A 15 és 17 colos abroncs között nem mutatkozott komoly különbség a gördülési ellenállásban, ráadásul (vélhetően keményebbre fújása miatt) a 17 colos lett a jobb. A rövidebb fékutakat adó 235 mm széles 19 colos abroncs kiguruláskor is jobban tapadt, azaz nagyobb gördülési ellenállást és jelentősebb fogyasztást ad%KA%

A 15 és 17 colos abroncs között nem mutatkozott komoly különbség a gördülési ellenállásban, ráadásul (vélhetően keményebbre fújása miatt) a 17 colos lett a jobb. A rövidebb fékutakat adó 235 mm széles 19 colos abroncs kiguruláskor is jobban tapadt, azaz nagyobb gördülési ellenállást és jelentősebb fogyasztást ad

Száraz aszfalton sem adódott kisebb szórás, a legjobb fékutat ott is a 19 colos Super Sport adta, 14,5 métereset 60 km/óráról, a 17 colos felnivel 15,3, a 15 colossal 16,7 métert, azaz 2,2 méteres többletet kaptunk. A 19 colos szett − az áron túl − még egy versenyszámban, a kigurulásnál teljesített rosszan, míg vele 15 km/óráról csupán 24 métert gurultunk a megállásig, a 15 colos Energy Saverrel 28,3, a 17 colossal 29,3 métert. Százalékosan itt is bőséggel van eltérés. A nagy kerék tehát mindenképp drága, de azért javíthatja a menetjellemzőket, apaszthatja a fékutat. Azt pedig mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy neki megéri-e, megengedhető-e a jobb jellemző, vagy inkább fejben vált: a spórolósabb abroncshoz óvatosabb vezetési mód ajánlott. Az persze mindig igaz, hogy gumiabroncsból mindenképp teszteredmények alapján ajánlott választani, a 15 colos méretben épp 15 garnitúrát vetettünk össze Kánikulai Gumitesztünkön, tavasszal pedig még többet, még alaposabban a nagy Nyárigumiteszten.

Ez is érdekes lehet:
 

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Normál üzemben örökkévaló az első Lexus LS V8-asa. Mit bír, ha gyilkolják?

Közel 30 éves az első Lexus LS, az a modell, amivel a Toyota prémiummárkája indult. Tartósságával...

Mercedes-AMG GT C Roadster teszt

50 éve alkot sportmodelleket az AMG a Mercedes szárnyai alatt, ráadásul a GT már a második szinte...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Lebukott a Volvo legkisebb crossovere, az új XC40

Hamarosan megérkezik a legkisebb Volvo crossover, bemutatóját alig egy hét múlva tartják. Egy...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

Villanyautózás percdíjért? Úgy tűnik, Budapesten is működik

Már 10 hónapja használható Budapesten a közösségi villanyautó-megosztás, azaz a GreenGo. Működőképesnek...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (10 db)

cat írta: múlt héten
nick_ írta: 4 hete

Nem érdemes ilyennel szórakozni, ha gumit, felnit cserélek, figyelek arra, hogy váltóméretek legyenek a gumik. Ezekről a méretekről az jut eszembe, hogy gyerekkoromban egyik szomszédunk vállalati sofőr volt egy szövetkezetnél. A középkorúak és az idősebbek biztosan emlékeznek a B-s rendszámú sötétkék vagy barna nagy Polskikra. A sofőrök mindig szereztek nagyobb felnit, gumit. Ha nagyobb lett a kerék (kerülete), a km. óra többet mutatott, mint a valós megtett km. Így pl. 500 km-t ment egy nap a km. óra és a mentlevél szerint, de a valóságban csak 480 km-t. Így mindig üzemanyag megtakarítása volt és mivel éves szinten több 10 ezer km-t ment, így szép kis mellékese volt belőle.


nem inkább kisebb volt az a kerék ???? / ha ugyan azon a távon többet forog, többet mutat.....a nagyobb kevesebbet fordul - kevesebbet mutat...../

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 4 hete

Nem érdemes ilyennel szórakozni, ha gumit, felnit cserélek, figyelek arra, hogy váltóméretek legyenek a gumik. Ezekről a méretekről az jut eszembe, hogy gyerekkoromban egyik szomszédunk vállalati sofőr volt egy szövetkezetnél. A középkorúak és az idősebbek biztosan emlékeznek a B-s rendszámú sötétkék vagy barna nagy Polskikra. A sofőrök mindig szereztek nagyobb felnit, gumit. Ha nagyobb lett a kerék (kerülete), a km. óra többet mutatott, mint a valós megtett km. Így pl. 500 km-t ment egy nap a km. óra és a mentlevél szerint, de a valóságban csak 480 km-t. Így mindig üzemanyag megtakarítása volt és mivel éves szinten több 10 ezer km-t ment, így szép kis mellékese volt belőle.

A válaszoláshoz belépés szükséges
stevee írta: 4 hete

De a cikkben említett gumiméretek nem is váltóméretei egymásnak. A 195/65R15-től 5,36%-kal nagyobb a 215/55R17. Nem szoktam károgni, de ennek így tényleg nem sok értelme volt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Xebulon írta: 4 hete

Nálam a SAAB-on a 16" keskenyebb (205mm) abroncs átlag 1 literrel kevesebbet eszik, mint a 17" szélesebb (225mm). Vegyes fogyasztása 16" esetén 10l alatti, 17" gumi esetén inkább 11l körüli. Nem a kerékátmérő számít, hanem a szélesség: 10% szélesebb gumi nálam 10%-kal növeli a fogyasztást.

A válaszoláshoz belépés szükséges
User1234 írta: 1 hónapja

Ez így hatásvadász, értelmetlen cikk.
A felni méretéről szól a cím, a konklúzió pedig, hogy vegyen mindenki Pilot Super Sport gumit.
Ha legalább ugyanakkora lett volna az acél meg a kisebb alu, de így kb. semmi nem összehasonlítható semmivel.

A válaszoláshoz belépés szükséges
fefe2 írta: 1 hónapja

http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/03/28/gumis_kisokos_amatoroknek/
Ti meg kimértétek a 15" és 17" kerék közötti különbségeket, ami borítékolható volt a fenti cikk fizikája alapján.
A cikk lényege, hogy:
Ez az egész folyamat (az abroncs gördülési felülete és a felületi nyomás) egy munkaponton optimális egy adott autóhoz. Ha ettől eltérünk, akkor az csak valamelyik tulajdonság kárára lehetséges.
Ha mindenáron cserélni akarjuk a kereket, akkor oda kell figyelni:
- a felni és abroncs tömegére, hogy ne nagyon térjen el a gyáritól (rugózatlan tömeg)
- az abroncs teljes átmérőjére és szélességére (váltó méret)
Régebben az abroncsok tulajdonságait radar diagramon ábrázolták és pl.: a Matador-nál közzé is tették, kár hogy már csak a vacak EU-s adattábla van.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 1 hónapja

Teljesen felesleges a kis felni/gumi mellett érvelni, amikor már városi kisautókhoz is 16" lassan az alapméret, amikor 10 éve még családi egyterűek alatt is 185/65R15-t volt. Nem is értem, hogy lehetett ehhez az elektromos autóhoz 17" felnit rakni azonkívül, hogy jól mutat a sajtófotón.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 1 hónapja − szerző
Bezzenev írta: 1 hónapja

nincs itt nagy csoda, a teszt felvetése egyébként jó, noha a kivitelezés azért még fejlesztésre szorul, de jó úton van Katona úr. Valóban fájó pont, hogy nem figyeltetek a nyomásokra, noha nagyon fontos főleg peres guminál (is). Nem egyszerű kisakkozni egyébként, mert rengeteg tényező van, de az optimális működést akkor érik el, az is igaz, hogy %-kban sokat nem változik a helyzet, de lehet épp annyit, hogy másfelé billen a mérleg.

Ha peres gumit (is) tesztelünk, akkor muszáj lenne egy rövid kis ringen is megizzasztani őket, hisz a menettulajdonságokat a fékúton kívűl még így lehetne jól tesztelni. de ahogy említettem, nagy csodák nincsennek, ha nem csillagászatí árú, karbon és/vagy magnézium felnit veszünk, akkor bizony a nagyobb felni nehezebb lesz, mint kisebb társa, a plusz rugózatlan súly minden negatív vonzatával. de nem csak negatív vonzata van a dolognak, hanem pozitív is : közvetlenebb kormányzás, sokkal jobb úttartás (egy kisebb mértékű ültetés előnyös lehet) és ugye a fékút is rövidülhet. a kigurulás és a fogyasztás és az felúszás esélye valóban nőhet, így kell kalkulálni, de esőben nem rallizunk. a kigurulás nem sokat oszt szoroz, aki pedig a fogyasztásra érzékeny az nem 19-20-as kerekeken fog gurulni egyébként sem. Arról pedig ne is beszéljünk, hogy egy nagyobb felnivel jobban néz ki a gépsárkány sokkalta, a kátyúkra,gyűrődésekre viszont figyelni kell (figyelmesen kell vezetni ajaj!). Egyébként az én 19es szettem is 22kg-t nyom/db gumival és nem került csillagászati összegekbe, ellenben az életbe nem tennék rá kisebbet 18-19-nél kisebbet.

Bár, ezen felül a 17-es felni jó kompromisszum lehet, ha valaki nem elkötelezett fogyasztás aszkéta vagy épp versenypilóta, mert abból is találhat az ember könnyítettet és nem túl drágát, amivel nem sokat változik a fogyasztás, de valamivel a menettulajdonságok is jobbak lesznek.

Verdiktnek hiányoltam azért egyértelműen leírni, hogy végtelenül egyszerű a dolog : aki komfortot és kevesebb fogyasztást szeretne, azoknak kicsi és keskenyebb/gyári kerék. akik a külcsínre érzékenyek és a menettulajdonságokra azoknak nagyobb peres (itt még megemlítem, hogy KOMOLY futóművel komfortosabb lehet a peres gumival a közlekedés is).


Pontosítok: figyeltünk a nyomásokra, de sem a 15 colos lemezfelni, sem a 19 colos RS kerék esetén nincs a Focus Electrichez megadott. Így mindegyik keréknyomás olyanra volt állítva, amilyen az egyéb Focusok esetén az adott kerékhez való.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 1 hónapja

nincs itt nagy csoda, a teszt felvetése egyébként jó, noha a kivitelezés azért még fejlesztésre szorul, de jó úton van Katona úr. Valóban fájó pont, hogy nem figyeltetek a nyomásokra, noha nagyon fontos főleg peres guminál (is). Nem egyszerű kisakkozni egyébként, mert rengeteg tényező van, de az optimális működést akkor érik el, az is igaz, hogy %-kban sokat nem változik a helyzet, de lehet épp annyit, hogy másfelé billen a mérleg.
Ha peres gumit (is) tesztelünk, akkor muszáj lenne egy rövid kis ringen is megizzasztani őket, hisz a menettulajdonságokat a fékúton kívűl még így lehetne jól tesztelni. de ahogy említettem, nagy csodák nincsennek, ha nem csillagászatí árú, karbon és/vagy magnézium felnit veszünk, akkor bizony a nagyobb felni nehezebb lesz, mint kisebb társa, a plusz rugózatlan súly minden negatív vonzatával. de nem csak negatív vonzata van a dolognak, hanem pozitív is : közvetlenebb kormányzás, sokkal jobb úttartás (egy kisebb mértékű ültetés előnyös lehet) és ugye a fékút is rövidülhet. a kigurulás és a fogyasztás és az felúszás esélye valóban nőhet, így kell kalkulálni, de esőben nem rallizunk. a kigurulás nem sokat oszt szoroz, aki pedig a fogyasztásra érzékeny az nem 19-20-as kerekeken fog gurulni egyébként sem. Arról pedig ne is beszéljünk, hogy egy nagyobb felnivel jobban néz ki a gépsárkány sokkalta, a kátyúkra,gyűrődésekre viszont figyelni kell (figyelmesen kell vezetni ajaj!). Egyébként az én 19es szettem is 22kg-t nyom/db gumival és nem került csillagászati összegekbe, ellenben az életbe nem tennék rá kisebbet 18-19-nél kisebbet.
Bár, ezen felül a 17-es felni jó kompromisszum lehet, ha valaki nem elkötelezett fogyasztás aszkéta vagy épp versenypilóta, mert abból is találhat az ember könnyítettet és nem túl drágát, amivel nem sokat változik a fogyasztás, de valamivel a menettulajdonságok is jobbak lesznek.
Verdiktnek hiányoltam azért egyértelműen leírni, hogy végtelenül egyszerű a dolog : aki komfortot és kevesebb fogyasztást szeretne, azoknak kicsi és keskenyebb/gyári kerék. akik a külcsínre érzékenyek és a menettulajdonságokra azoknak nagyobb peres (itt még megemlítem, hogy KOMOLY futóművel komfortosabb lehet a peres gumival a közlekedés is).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Xtom írta: 1 hónapja

Talán ugyanakkora nyomásértékekkel vizsgálva értékelhetőbb lett volna ez a "teszt", mert így nem igazán az. A néhány méteres fékút különbség is csak jó állapotú abroncsok esetén borítékolható, öreg vagy kopott abronccsal már egészen más lehet a helyzet!. Azt is illik hozzátenni a tényekhez, hogy a széles gumiabroncs érezhetően magasabb fogyasztást fog eredményezni és a gyári futóművet is sokkal jobban terheli ami jelentősen hamarabb elhasználódhat. A kiváló magyar pocsolyás utakon való megúszási hajlamról nem is beszélve. Olyan méretű gumit és felnit kell választani amit a gyártó előír az adott típusra! Az ettől való eltérésre egy ilyen szubjektív "teszt" alapján azonban ne buzdítsunk senkit!

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

2 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

11 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

Tegnap – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Használtautó.hu

FORD FUSION 1.4 TDCi Elegance

FORD FUSION 1.4 TDCi E...

Ár: 1.095.000 Ft

Évjárat: 2006 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

HYUNDAI SANTA FE 2.2 CRDi VGT Premium (Automata)

HYUNDAI SANTA FE 2.2 C...

Ár: 3.500.000 Ft

Évjárat: 2009 / 6

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

OPEL ZAFIRA 1.8 Elegance 7 személyes kivitel!!

OPEL ZAFIRA 1.8 Elegan...

Ár: 890.000 Ft

Évjárat: 2002 / 5

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!