0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Told be a kukacot, aztán használd 210 km/órás tempóig

Gumijavítás nem egész 600 forintért? Megnéztük!

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A gumikukac az obszcén szóviccek egyik legjobb táptalaja, de próbánk szerint - eredeti céljára - a defekt javítására is alkalmas.

Sokszor fel sem tűnik, ha egy csavar került az abroncsba, az ugyanis sokáig egészen jól zárja a levegőt is. Ha azonban ereszteni kezd a gumi, akkor jöhet a javítás

Sokszor fel sem tűnik, ha egy csavar került az abroncsba, az ugyanis sokáig egészen jól zárja a levegőt is. Ha azonban ereszteni kezd a gumi, akkor jöhet a javítás

Nyáron, hosszabb utazások előtt különösen fontos kérdés a pótkerék. Ha van az autóban, akkor érdemes időnként (annak is) ellenőrizni a nyomását, ha pedig nincs, akkor minden esetben érdemes felkészültnek lenni, hogy merre van a legközelebbi (nyitva is tartó) gumis, fokozottan ajánlott az assistance, illetve itt a gumikukac, ami még azok számára is érdekes lehet, akiknek csak szükségpótkerék lapul autójukban. Bár korábban is láttunk már ilyen eszközt, a Kauffer.hu webshopjában most feltűnően olcsó, ragasztóanyagot is tartalmazó készletet találtunk.

Az oldalfalon keletkezett sérülések természetesen a gumikukaccal sem javíthatók, az egyéb lyukakahoz 6 mm átmérőig megfelelő

Az oldalfalon keletkezett sérülések természetesen a gumikukaccal sem javíthatók, az egyéb lyukakahoz 6 mm átmérőig megfelelő

Hogy a szükségpótkerék valóban csak szükségből jó, azt mutatja, hogy jellemzően 80 km/órás sebességmaximummal használható, és mivel a hagyományosnál kisebb mérete miatt hajtott tengelyhez (a differenciálmű károsodásának elkerüléséért) nem helyezhető, akár dupla szerelést is igényelhet. Még körülményesebb a ma temérdek autóra jellemző gyári, ugyanis jellemzően az is 100 km/óra alatti sebességmaximummal és 100-nál nem is több kilométerre használható, azaz nagyon időszakos. Vele szemben a mindennél olcsóbb, nem egész 600 forintos gumikukac tartósabb, akár permanens javításnak mondható, nem mellesleg H-s sebességindexig, azaz 210 km/órás tempóig megfelelő.

A készlet tartalma: minden lyukat legalább 6 mm átmérőjűre kell tágítani, különben nem fog beférni a kukac és annak befűzője

A készlet tartalma: minden lyukat legalább 6 mm átmérőjűre kell tágítani, különben nem fog beférni a kukac és annak befűzője

Fontos azonban hangsúlyozni az akár szót, ugyanis nagyon sok múlik a sérülésen. Leginkább lyukszerű, csavar vagy szög által okozott defekthez jó. Ha például üvegszilánk okozta a lyukat és a szilánkból jutott a gumi belsejébe is, az ott később további sérülést okozhat, akár az abroncsot végigszakítva durchdefektet okozhat. Jellemzőbb azonban, hogy csak egy szög vagy még inkább csavar szorul a gumiba. Utóbbi előnye, hogy addig viszonylag el is zárja azt, amíg benne van. Legalábbis egy ideig. Aztán mozog, tágul a lyuk, a levegő pedig szökni kezd.

Nem túl gusztusos, furcsán ragacsos, mégis egészen merev anyagból készült a gumikukac, melyből 5 darabot is tartalmaz a mindössze 580 forintos javítókészlet

Nem túl gusztusos, furcsán ragacsos, mégis egészen merev anyagból készült a gumikukac, melyből 5 darabot is tartalmaz a mindössze 580 forintos javítókészlet

A gumikukac legfeljebb 6 mm átmérőjű lyukakhoz használható, ez nem is kicsi. Mivel azonban a javítás második lépése a sérülést okozó tárgy (szög/csavar) eltávolítása után a készlethez adott dörzs-szárral a furat előkészítése, a kisebb lyukakból is ekkorát kell készíteni. Ekkoránál már jellemzően beletalálunk az abroncs valamelyik fémszálába is. A javítás tehát lehetséges, hogy hibátlan lesz, a gumiabroncs azonban hosszú távon nem feltétlenül. Itt tehát van egy kis kompromisszum, de egy nyaralás során lehet, hogy az azonnali és hosszú távú javítást fogjuk preferálni a gumi hosszú élettartamával szemben.

Már a kukac célszerszámba fűzése sem egyszerű, az abroncsba gyömöszkélése fokozott kihívás, de összességében (gumishoz menetelt is számolva) nincs ennél gyorsabb és olcsóbb javítás Már a kukac célszerszámba fűzése sem egyszerű, az abroncsba gyömöszkélése fokozott kihívás, de összességében (gumishoz menetelt is számolva) nincs ennél gyorsabb és olcsóbb javítás

Már a kukac célszerszámba fűzése sem egyszerű, az abroncsba gyömöszkélése fokozott kihívás, de összességében (gumishoz menetelt is számolva) nincs ennél gyorsabb és olcsóbb javítás

És akkor jöjjenek az obszcén szóviccek: a lyuk tágítása után a befűzőbe rakott gumikukacot a készlethez adott ragasztóval (síkosító) bekenve kell az abroncsba tornászni. Bár a leírás szerint nem kell befűzőt forgatni, úgy azért jobban megy be. Maga a gumikukac amúgy egy viszonylag puha, ragacsos anyag. Már a befűzőnek mondott célszerszámba tolása sem egyszerű, az abroncsba gyömöszkélése még kevésbé az. Ha viszont bent van, akkor már semmi egyéb teendő nincs: maradjon kint nagyjából 1 centinyi a gumikukacból (hogy nehogy beessen), majd egy határozott mozdulattal ránthatjuk is ki a befűzőt. A gumikukac összeugrik, tömíti a lyukat. A kilógó részt levágva már csak 15-30 perc türelemre van szükség, és már fújhatjuk is fel a gumit, majd használhatjuk. Kipróbáltuk, működött, a csavar okozta lyukat légvesztés nélkül tömítette a kukac.

Ha bent a kukac (amit ragasztóval bekenve kell betolni), már csak 15-30 perc száradásra és a kilógó rész levágására van szükség

Ha bent a kukac (amit ragasztóval bekenve kell betolni), már csak 15-30 perc száradásra és a kilógó rész levágására van szükség

A gumikukaccal mindenképp megússzuk az abroncs le-fel szerelését, de akár azt is, hogy magát a kereket levegyük autónkról, bár utóbbit talán csak terepjáróknál és esetükben is csak úgy lehet megjátszani, hogy az autót azért érdemes felemelni a lyukas keréknél, különben nemigen fogunk hozzáférni. Off-roadozás esetén azonban simán előfordulhat ez a felállás, egyszerűbb emelni, mint kereket le-fel szerelni. A lyuk tágítása és a kukac betolása komoly izommunka, férfias teendő. Az is igaz még, hogy jobb, ha van társaságunk a szereléshez, ugyanis a művelet közben (leszerelt kerékkel) sokszor jól jön hozzá a harmadik, negyedik kéz. Az azonban biztos, hogy némi erő- és időbefektetéssel a nem egész 600 forintos, ráadásul 5 darab kukacot is tartalmazó készlet a világ legolcsóbb defektjavítója. Temérdek helyzetben árától függetlenül is megváltás a defektjavítóhoz vagy akár a mankókerékhez mérten.

Ez is érdekes lehet:
 

Magyarországra is megérkezett a Volkswagen Arteon

Hazánkba is megérkezett a VW Passat CC utódja, az avantgárd biznisz gran tourismo, az Arteon...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...

Termékteszt: SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet

Korunk átlagautói nem csak öregek, jellemzően már csúnyán mattuló műanyag fényszóróburával rendelkeznek...

Lexus IS 300h Luxury Safety teszt

A meglepetések autója volt számomra a Lexus IS 300h. A Toyota legendásan gazdaságos hibridrendszere...

Hamburgban autókat gyújtottak fel a G20 elleni tüntetők, a Mercedes segít a tulajoknak

A hamburgi G20 csúcstalálkozót a városban élők csúnyán megszenvedik. A világ vezetőinek találkozója...

Újabb információk szivárogtak ki a VW Golf nyolcadik generációjáról

A Golf jelenleg futó hetedik generációja csupán pár hónapja kapott frissítést, a legfrissebb...

Itt a Mercedes első pickupja, az X-osztály, háromféle stílusban

Leleplezték a Mercedes hónapokkal ezelőtt meglibbentett pickupját, az X-osztályt. Visszafogták...

Mazda6 Sportkombi G192 Revolution Top teszt

Szívó, vagy turbó? Egyre kevesebb lehetősége van választani annak, aki új autót vesz, esetleg...

Audi A4 1.8 20V quattro, 1999 - használtteszt

Elsőre döbbenet, hogy mennyire korrekt állapotú a valósan keveset futottnak tűnő csaknem 20 éves...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (15 db)

Racsni Pista írta: 2016 július 07., csütörtök 08:02:31
csalfaromeo írta: tavaly

Látom, nagyon aktív vagy ennél a cikknél, Milike. Ahogy Görény is. Ennyire izgat titeket a "kukac"?:)



Ha ennyire "be akarod tolni a kukacot", akkor megtalálod a görénylyukban:)



Én pedig megyek hányni...


Előzmények megtekintése

Annyi eszed van csak, hogy a kis híg agyaddal végérvényű szentenciákat mondj ki, de ezek meg kb. 5 perc alatt megdőlnek. Még visszaszólni sem tudsz érdemben, ellenben látszik, hogy rápörögtél erre a homokozásra, nem tudsz tőle szabadulni :D. Ej-ej Sztancs Tibike, büszke lenne rád apád :D.

A válaszoláshoz belépés szükséges
csalfaromeo írta: 2016 július 06., szerda 18:34:16
Der Milan írta: tavaly

Na előkerültél Tibike? Manócska méga seggét igazgatja a délutáni party után, vagy máshol hagytad a barátnődet? :D


Előzmények megtekintése

Látom, nagyon aktív vagy ennél a cikknél, Milike. Ahogy Görény is. Ennyire izgat titeket a "kukac"?:)

Ha ennyire "be akarod tolni a kukacot", akkor megtalálod a görénylyukban:)

Én pedig megyek hányni...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2016 július 06., szerda 18:19:50
csalfaromeo írta: tavaly

Én meg azon nem lepődtem meg, hogy egymásra talált a két gyogyóból szökött b*rom:)



Már csak a Racsni hiányzik...


Előzmények megtekintése

Na előkerültél Tibike? Manócska méga seggét igazgatja a délutáni party után, vagy máshol hagytad a barátnődet? :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
csalfaromeo írta: 2016 július 06., szerda 17:43:02
Der Milan írta: tavaly

Csak azon lepődtem meg, hogy az a f*sz csalfa nem kezdett el bölcselkedve valami marhaságot leírni, ennél a cikknél.


Előzmények megtekintése

Én meg azon nem lepődtem meg, hogy egymásra talált a két gyogyóból szökött b*rom:)

Már csak a Racsni hiányzik...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2016 július 06., szerda 17:14:11
Görénymentesítő írta: tavaly

Az ostobaság se, mégis itt vannak páran, akiknek nem kéne. Csalfa encore, vidi ...biztos kihagytam valakit. Tényleg, menőmanó az internet hőse, minden honlapok hülyéje. A teljesség igénye nélkül. :)


Előzmények megtekintése

Csak azon lepődtem meg, hogy az a f*sz csalfa nem kezdett el bölcselkedve valami marhaságot leírni, ennél a cikknél.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2016 július 06., szerda 17:12:30
lapar írta: tavaly

ezt én nem hittem volna, hogy a mankókerék kisebb (külső) átmérőjű lenne.

Most se nagyon hiszem. Mi van ha hátsókerekes az autó, akkor előre teszek eltérő abroncsot? Egyenesen fog az futni?

Ezt a difi károsodást sem nagyon értem, ezek szerint, ha valakinek néhány tizeddel alacsonyabb a légnyomása a normál kerékben, akkor is tönkremegy a diffi? Mert hogy az is úgy működik, mintha eltérő átmérőjű lenne.


Előzmények megtekintése

Egy rendőr ismerősöm járt úgy vagy fél évig a BMW-jével, hogy egyik oldalon 16-os a másik oldalon 17-es kerék volt hátul, ráadásul nem is voltak ezek egymás váltóméretei. Túlélte a kocsi, mondtam is neki, hogy "nyilván dolgozik a differenciálmű a kocsidban", mire ennyit válaszolt: "dolgozik a kocsimban differenciálmű", kb fingja nem volt arról hogy ezt miért mondtam. De egyébként a mankókerék legalábbis a Lanciámból kiindulva ha gyári, akkor kb azonos az átmérője azzal ami fent van, nyilván lehet kicsi eltérés, de az még nem okoz gondot, azon az 50-100km-en amíg találsz egy gumist.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Görénymentesítő írta: 2016 július 06., szerda 13:38:28
Rőzse írta: tavaly

A kötekedés nem ide való!!!


Előzmények megtekintése

Az ostobaság se, mégis itt vannak páran, akiknek nem kéne. Csalfa encore, vidi ...biztos kihagytam valakit. Tényleg, menőmanó az internet hőse, minden honlapok hülyéje. A teljesség igénye nélkül. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rőzse írta: 2016 július 06., szerda 13:20:32
Görénymentesítő írta: tavaly

Akkor mérd le. Sok dolgot nem értesz te fiam, de ennek muterék az okai, náluk reklamálj.


Előzmények megtekintése

A kötekedés nem ide való!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Görénymentesítő írta: 2016 július 06., szerda 11:57:03
lapar írta: tavaly

ezt én nem hittem volna, hogy a mankókerék kisebb (külső) átmérőjű lenne.

Most se nagyon hiszem. Mi van ha hátsókerekes az autó, akkor előre teszek eltérő abroncsot? Egyenesen fog az futni?

Ezt a difi károsodást sem nagyon értem, ezek szerint, ha valakinek néhány tizeddel alacsonyabb a légnyomása a normál kerékben, akkor is tönkremegy a diffi? Mert hogy az is úgy működik, mintha eltérő átmérőjű lenne.


Előzmények megtekintése

Akkor mérd le. Sok dolgot nem értesz te fiam, de ennek muterék az okai, náluk reklamálj.

A válaszoláshoz belépés szükséges
lapar írta: 2016 július 06., szerda 10:47:06

Ja, meg egy korábbi cikkben is olvastam, hogy akkor tedd a hátsót előre (fronthajtás),, és hátra a mankót!
Na, ezt bűvészkedje valaki össze 1 db emelővel az út szélén! Természetesen nem lehetettlen, de elég macerás.
Kevesen tudják, de a legtöbb autót elől emelve (jó magasra) a saját emelővel, picit felemelkedik a hátsó is.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.


Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

IQ-ból ötös! - Hyundai Ioniq hybrid teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó Ioniqból. Elektromos kivitele után most alap hibridjével próbáltuk. Lássuk, megéri-e ezt a hajtásláncot választani!

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

9 órája – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

2 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Padlógázra törölhetsz ablakot! Videó

3 napja – Sztori

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen, hogy egy tökéletes ablaktörlés elég sokba fog kerülni.


Használtautó.hu

DAEWOO MATIZ 0.8 SE

DAEWOO MATIZ 0.8 SE

Ár: 299.000 Ft

Évjárat: 1999 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SAAB 9-3 1.9 TiDS PF Vector (Automata) BŐR.NAVI.FRISSEN SZERVIZELT+ÚJ

SAAB 9-3 1.9 TiDS PF V...

Ár: 2.090.000 Ft

Évjárat: 2009 / 1

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

MAZDA 3 Sport 1.6 TX 106000 km!!!!

MAZDA 3 Sport 1.6 TX 1...

Ár: 999.999 Ft

Évjárat: 2003 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!