0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Told be a kukacot, aztán használd 210 km/órás tempóig

Gumijavítás nem egész 600 forintért? Megnéztük!

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A gumikukac az obszcén szóviccek egyik legjobb táptalaja, de próbánk szerint - eredeti céljára - a defekt javítására is alkalmas.

Sokszor fel sem tűnik, ha egy csavar került az abroncsba, az ugyanis sokáig egészen jól zárja a levegőt is. Ha azonban ereszteni kezd a gumi, akkor jöhet a javítás

Sokszor fel sem tűnik, ha egy csavar került az abroncsba, az ugyanis sokáig egészen jól zárja a levegőt is. Ha azonban ereszteni kezd a gumi, akkor jöhet a javítás

Nyáron, hosszabb utazások előtt különösen fontos kérdés a pótkerék. Ha van az autóban, akkor érdemes időnként (annak is) ellenőrizni a nyomását, ha pedig nincs, akkor minden esetben érdemes felkészültnek lenni, hogy merre van a legközelebbi (nyitva is tartó) gumis, fokozottan ajánlott az assistance, illetve itt a gumikukac, ami még azok számára is érdekes lehet, akiknek csak szükségpótkerék lapul autójukban. Bár korábban is láttunk már ilyen eszközt, a Kauffer.hu webshopjában most feltűnően olcsó, ragasztóanyagot is tartalmazó készletet találtunk.

Az oldalfalon keletkezett sérülések természetesen a gumikukaccal sem javíthatók, az egyéb lyukakahoz 6 mm átmérőig megfelelő

Az oldalfalon keletkezett sérülések természetesen a gumikukaccal sem javíthatók, az egyéb lyukakahoz 6 mm átmérőig megfelelő

Hogy a szükségpótkerék valóban csak szükségből jó, azt mutatja, hogy jellemzően 80 km/órás sebességmaximummal használható, és mivel a hagyományosnál kisebb mérete miatt hajtott tengelyhez (a differenciálmű károsodásának elkerüléséért) nem helyezhető, akár dupla szerelést is igényelhet. Még körülményesebb a ma temérdek autóra jellemző gyári, ugyanis jellemzően az is 100 km/óra alatti sebességmaximummal és 100-nál nem is több kilométerre használható, azaz nagyon időszakos. Vele szemben a mindennél olcsóbb, nem egész 600 forintos gumikukac tartósabb, akár permanens javításnak mondható, nem mellesleg H-s sebességindexig, azaz 210 km/órás tempóig megfelelő.

A készlet tartalma: minden lyukat legalább 6 mm átmérőjűre kell tágítani, különben nem fog beférni a kukac és annak befűzője

A készlet tartalma: minden lyukat legalább 6 mm átmérőjűre kell tágítani, különben nem fog beférni a kukac és annak befűzője

Fontos azonban hangsúlyozni az akár szót, ugyanis nagyon sok múlik a sérülésen. Leginkább lyukszerű, csavar vagy szög által okozott defekthez jó. Ha például üvegszilánk okozta a lyukat és a szilánkból jutott a gumi belsejébe is, az ott később további sérülést okozhat, akár az abroncsot végigszakítva durchdefektet okozhat. Jellemzőbb azonban, hogy csak egy szög vagy még inkább csavar szorul a gumiba. Utóbbi előnye, hogy addig viszonylag el is zárja azt, amíg benne van. Legalábbis egy ideig. Aztán mozog, tágul a lyuk, a levegő pedig szökni kezd.

Nem túl gusztusos, furcsán ragacsos, mégis egészen merev anyagból készült a gumikukac, melyből 5 darabot is tartalmaz a mindössze 580 forintos javítókészlet

Nem túl gusztusos, furcsán ragacsos, mégis egészen merev anyagból készült a gumikukac, melyből 5 darabot is tartalmaz a mindössze 580 forintos javítókészlet

A gumikukac legfeljebb 6 mm átmérőjű lyukakhoz használható, ez nem is kicsi. Mivel azonban a javítás második lépése a sérülést okozó tárgy (szög/csavar) eltávolítása után a készlethez adott dörzs-szárral a furat előkészítése, a kisebb lyukakból is ekkorát kell készíteni. Ekkoránál már jellemzően beletalálunk az abroncs valamelyik fémszálába is. A javítás tehát lehetséges, hogy hibátlan lesz, a gumiabroncs azonban hosszú távon nem feltétlenül. Itt tehát van egy kis kompromisszum, de egy nyaralás során lehet, hogy az azonnali és hosszú távú javítást fogjuk preferálni a gumi hosszú élettartamával szemben.

Már a kukac célszerszámba fűzése sem egyszerű, az abroncsba gyömöszkélése fokozott kihívás, de összességében (gumishoz menetelt is számolva) nincs ennél gyorsabb és olcsóbb javítás Már a kukac célszerszámba fűzése sem egyszerű, az abroncsba gyömöszkélése fokozott kihívás, de összességében (gumishoz menetelt is számolva) nincs ennél gyorsabb és olcsóbb javítás

Már a kukac célszerszámba fűzése sem egyszerű, az abroncsba gyömöszkélése fokozott kihívás, de összességében (gumishoz menetelt is számolva) nincs ennél gyorsabb és olcsóbb javítás

És akkor jöjjenek az obszcén szóviccek: a lyuk tágítása után a befűzőbe rakott gumikukacot a készlethez adott ragasztóval (síkosító) bekenve kell az abroncsba tornászni. Bár a leírás szerint nem kell befűzőt forgatni, úgy azért jobban megy be. Maga a gumikukac amúgy egy viszonylag puha, ragacsos anyag. Már a befűzőnek mondott célszerszámba tolása sem egyszerű, az abroncsba gyömöszkélése még kevésbé az. Ha viszont bent van, akkor már semmi egyéb teendő nincs: maradjon kint nagyjából 1 centinyi a gumikukacból (hogy nehogy beessen), majd egy határozott mozdulattal ránthatjuk is ki a befűzőt. A gumikukac összeugrik, tömíti a lyukat. A kilógó részt levágva már csak 15-30 perc türelemre van szükség, és már fújhatjuk is fel a gumit, majd használhatjuk. Kipróbáltuk, működött, a csavar okozta lyukat légvesztés nélkül tömítette a kukac.

Ha bent a kukac (amit ragasztóval bekenve kell betolni), már csak 15-30 perc száradásra és a kilógó rész levágására van szükség

Ha bent a kukac (amit ragasztóval bekenve kell betolni), már csak 15-30 perc száradásra és a kilógó rész levágására van szükség

A gumikukaccal mindenképp megússzuk az abroncs le-fel szerelését, de akár azt is, hogy magát a kereket levegyük autónkról, bár utóbbit talán csak terepjáróknál és esetükben is csak úgy lehet megjátszani, hogy az autót azért érdemes felemelni a lyukas keréknél, különben nemigen fogunk hozzáférni. Off-roadozás esetén azonban simán előfordulhat ez a felállás, egyszerűbb emelni, mint kereket le-fel szerelni. A lyuk tágítása és a kukac betolása komoly izommunka, férfias teendő. Az is igaz még, hogy jobb, ha van társaságunk a szereléshez, ugyanis a művelet közben (leszerelt kerékkel) sokszor jól jön hozzá a harmadik, negyedik kéz. Az azonban biztos, hogy némi erő- és időbefektetéssel a nem egész 600 forintos, ráadásul 5 darab kukacot is tartalmazó készlet a világ legolcsóbb defektjavítója. Temérdek helyzetben árától függetlenül is megváltás a defektjavítóhoz vagy akár a mankókerékhez mérten.

Ez is érdekes lehet:
 

A Citroën C5 Aircross a márkától ismert futóműtechnológia új verzióját hozza

Különös, ugyanakkor a márkától nem szokatlan megoldással érkezett a Citroën legújabb SUV-ja...

Fiat Tipo Kombi 1.6 Multijet 16V Lounge teszt

A szedán és az ötajtós után kombiként is megérkezett a Fiat Tipo. A puttonyos kompakt szinte...

Toyota Yaris facelift II nemzetközi menetpróba

A Toyota dobja a dízeleket és a turbós világ sem érdekli őket. Mégis szuper autó lett a frissített...

Összehasonlító teszt: Fiat Tipo Kombi, Ford Focus Kombi, Kia cee'd_sw, Renault Megane Grandtour

Tipikus céges flottaautókat eresztettünk egymásnak dízelmotorral. Focus, cee'd, Megane, Tipo...

Termékteszt: BGS horpadásjavító-készlet

Árának sokszorosát hozhatja be az alig több mint ötezer forintos horpadásjavító. Használata egyszerű...

Copzilla néven jön a rendőrök hardcore elfogóautója

Különleges Nissan GT-R rendőrautó áll szolgálatba, amely minden bizonnyal kellő erőfölényt sugároz...

Skoda Octavia RS és Scout menetpróba

Olyannyira széles a Skoda Octavia kínálata, hogy legütősebb verziói, az RS és a Scout külön bemutatót...

Isuzu D-Max facelift hazai menetpróba

A második generációs D-Max öt év után új köntöst kapott, emellett pedig a downsizing is utolérte...

Mia Electric Mia L villanyautó használtteszt

Megnyomod a virágot, elcsúsztatod az ajtót, behuppansz középre, majd elsuhansz. Úgy megy, mintha...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (15 db)

Racsni Pista írta: 10 hónapja
csalfaromeo írta: 10 hónapja

Látom, nagyon aktív vagy ennél a cikknél, Milike. Ahogy Görény is. Ennyire izgat titeket a "kukac"?:)



Ha ennyire "be akarod tolni a kukacot", akkor megtalálod a görénylyukban:)



Én pedig megyek hányni...


Előzmények megtekintése

Annyi eszed van csak, hogy a kis híg agyaddal végérvényű szentenciákat mondj ki, de ezek meg kb. 5 perc alatt megdőlnek. Még visszaszólni sem tudsz érdemben, ellenben látszik, hogy rápörögtél erre a homokozásra, nem tudsz tőle szabadulni :D. Ej-ej Sztancs Tibike, büszke lenne rád apád :D.

A válaszoláshoz belépés szükséges
csalfaromeo írta: 10 hónapja
Der Milan írta: 10 hónapja

Na előkerültél Tibike? Manócska méga seggét igazgatja a délutáni party után, vagy máshol hagytad a barátnődet? :D


Előzmények megtekintése

Látom, nagyon aktív vagy ennél a cikknél, Milike. Ahogy Görény is. Ennyire izgat titeket a "kukac"?:)

Ha ennyire "be akarod tolni a kukacot", akkor megtalálod a görénylyukban:)

Én pedig megyek hányni...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 10 hónapja
csalfaromeo írta: 10 hónapja

Én meg azon nem lepődtem meg, hogy egymásra talált a két gyogyóból szökött b*rom:)



Már csak a Racsni hiányzik...


Előzmények megtekintése

Na előkerültél Tibike? Manócska méga seggét igazgatja a délutáni party után, vagy máshol hagytad a barátnődet? :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
csalfaromeo írta: 10 hónapja
Der Milan írta: 10 hónapja

Csak azon lepődtem meg, hogy az a f*sz csalfa nem kezdett el bölcselkedve valami marhaságot leírni, ennél a cikknél.


Előzmények megtekintése

Én meg azon nem lepődtem meg, hogy egymásra talált a két gyogyóból szökött b*rom:)

Már csak a Racsni hiányzik...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 10 hónapja
Görénymentesítő írta: 10 hónapja

Az ostobaság se, mégis itt vannak páran, akiknek nem kéne. Csalfa encore, vidi ...biztos kihagytam valakit. Tényleg, menőmanó az internet hőse, minden honlapok hülyéje. A teljesség igénye nélkül. :)


Előzmények megtekintése

Csak azon lepődtem meg, hogy az a f*sz csalfa nem kezdett el bölcselkedve valami marhaságot leírni, ennél a cikknél.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 10 hónapja
lapar írta: 10 hónapja

ezt én nem hittem volna, hogy a mankókerék kisebb (külső) átmérőjű lenne.

Most se nagyon hiszem. Mi van ha hátsókerekes az autó, akkor előre teszek eltérő abroncsot? Egyenesen fog az futni?

Ezt a difi károsodást sem nagyon értem, ezek szerint, ha valakinek néhány tizeddel alacsonyabb a légnyomása a normál kerékben, akkor is tönkremegy a diffi? Mert hogy az is úgy működik, mintha eltérő átmérőjű lenne.


Előzmények megtekintése

Egy rendőr ismerősöm járt úgy vagy fél évig a BMW-jével, hogy egyik oldalon 16-os a másik oldalon 17-es kerék volt hátul, ráadásul nem is voltak ezek egymás váltóméretei. Túlélte a kocsi, mondtam is neki, hogy "nyilván dolgozik a differenciálmű a kocsidban", mire ennyit válaszolt: "dolgozik a kocsimban differenciálmű", kb fingja nem volt arról hogy ezt miért mondtam. De egyébként a mankókerék legalábbis a Lanciámból kiindulva ha gyári, akkor kb azonos az átmérője azzal ami fent van, nyilván lehet kicsi eltérés, de az még nem okoz gondot, azon az 50-100km-en amíg találsz egy gumist.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Görénymentesítő írta: 10 hónapja
Rőzse írta: 10 hónapja

A kötekedés nem ide való!!!


Előzmények megtekintése

Az ostobaság se, mégis itt vannak páran, akiknek nem kéne. Csalfa encore, vidi ...biztos kihagytam valakit. Tényleg, menőmanó az internet hőse, minden honlapok hülyéje. A teljesség igénye nélkül. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rőzse írta: 10 hónapja
Görénymentesítő írta: 10 hónapja

Akkor mérd le. Sok dolgot nem értesz te fiam, de ennek muterék az okai, náluk reklamálj.


Előzmények megtekintése

A kötekedés nem ide való!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Görénymentesítő írta: 10 hónapja
lapar írta: 10 hónapja

ezt én nem hittem volna, hogy a mankókerék kisebb (külső) átmérőjű lenne.

Most se nagyon hiszem. Mi van ha hátsókerekes az autó, akkor előre teszek eltérő abroncsot? Egyenesen fog az futni?

Ezt a difi károsodást sem nagyon értem, ezek szerint, ha valakinek néhány tizeddel alacsonyabb a légnyomása a normál kerékben, akkor is tönkremegy a diffi? Mert hogy az is úgy működik, mintha eltérő átmérőjű lenne.


Előzmények megtekintése

Akkor mérd le. Sok dolgot nem értesz te fiam, de ennek muterék az okai, náluk reklamálj.

A válaszoláshoz belépés szükséges
lapar írta: 10 hónapja

Ja, meg egy korábbi cikkben is olvastam, hogy akkor tedd a hátsót előre (fronthajtás),, és hátra a mankót!
Na, ezt bűvészkedje valaki össze 1 db emelővel az út szélén! Természetesen nem lehetettlen, de elég macerás.
Kevesen tudják, de a legtöbb autót elől emelve (jó magasra) a saját emelővel, picit felemelkedik a hátsó is.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Mini Countryman Cooper D teszt

Mint a Cooper, csak használható – Countryman D

Elég szélesre sikerült nyújtani a Mini palettáját, és még mindig nehezen találják egyes modellek pontos helyét. A második Countryman egészen olyan, mint a kicsi Cooper, de ebben el lehet férni.


Kia Rio 1.25 MPI LX Exclusive teszt

Ki akarna ennél többet? - (majdnem) alap Kia Rio teszt

Leggyengébb négyhengeres szívómotorjával, szinte alapkivitelében próbáltuk a negyedik generációs Kia Riót. Stabil, és meglepően tágas is.


Összehasonlító teszt: Fiat Tipo Kombi, Ford Focus Kombi, Kia cee'd_sw,  Renault Megane Grandtour

Vajon melyik dízel kompakt kombival járunk a legjobban?

Tipikus céges flottaautókat eresztettünk egymásnak dízelmotorral. Focus, cee'd, Megane, Tipo - melyik a nyerő?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Volkswagen Golf R és GTI Performance menetpróba

Versenypályán próbáltuk a 310 lóerős Golf R-t Videó

1 órája – Újdonság

Van az a teljesítményszint, ami felett sokkal érdemesebb versenypályán tesztelni egy autót, ezért mi is ott vallattuk a Golf R modelleket.


1977 tavaszán mutatkozott be a Volvo 262C, a svédek nagy kupéja

40 éves a Volvo kockakupéja

4 órája – Sztori

A 260-as széria kupéjához az olaszokkal szövetkeztek, a Volvo 262C elsősorban Amerikának szólt, és még a svédeknek is meglepő volt a luxuskupé sikere.


Mercedes GLA, GLA 45 AMG, A 45 AMG menetpróba a Hungaroringen

Lőgyakorlat kompakt AMG Mercedesekkel

4 napja – Újdonság

Hazánkban próbálhattunk a kompakt Mercedesek krémjét, na meg a 381 lóerős AMG-ket a Hungaroringen, majd bepillanthattunk a kecskeméti gyárba is, ahol készülnek.


Használtautó.hu

PEUGEOT 206 1.4 HDi Husky Megkímélt Állapotban!

PEUGEOT 206 1.4 HDi Hu...

Ár: 445.000 Ft

Évjárat: 2002 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

RENAULT CLIO 1.2 16V Dynamique

RENAULT CLIO 1.2 16V D...

Ár: 599.000 Ft

Évjárat: 2001 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FIAT BRAVO 1.4 16V Dynamic 158000km!

FIAT BRAVO 1.4 16V Dyn...

Ár: 1.099.000 Ft

Évjárat: 2008 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!