0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kemény fagyok jönnek! Mire figyeljünk autónknál?

Szponzorált tartalom

Jó eséllyel az év leghidegebb hétvégéje áll előttünk. Vajon bírják az autók?

Motorfelújítót és több villanyautó-gyártót is megkérdeztünk arról, hogy bírják-e az autók az extrém hideget.

Téligumitesztünk készítésekor hajnalban mértünk mínusz 4,3 Celsius fokot, most nappal is hidegebb van, hajnalban legalább 10 Celsius fokkal

Téligumitesztünk készítésekor hajnalban mértünk mínusz 4,3 Celsius fokot, most nappal is hidegebb van, hajnalban legalább 10 Celsius fokkal

Jó eséllyel az év leghidegebb hétvégéje áll előttünk, a hófödte tájakon nyílt terepen akár mínusz 20 Celsius fok alatti hőmérséklet is várható, de a városokban is mínusz 15 Celsius fok alá süllyedhet a hőmérő higanyszála. Ez nem csak az emberek és az állatok, az autók számára is kihívás. Azt talán mindenki tudja, hogy a hőmérséklet csökkenésével drasztikusan esik az akkumulátorok teljesítőképessége. Ez a hagyományos üzemű autóknál is érdekes, de az elektromosaknál különösképpen az.

A modern autók nem csak hőmérőt mutatnak, piktogrammal is figyelmeztetnek a fagyveszélyre, azaz a csúszós utakra

A modern autók nem csak hőmérőt mutatnak, piktogrammal is figyelmeztetnek a fagyveszélyre, azaz a csúszós utakra

Bár a napokban olyan − villanyautósok számára született − felhívás is megjelent, mely szerint az extrém hideg károsíthatja is a lítium-ion akkumulátorokat, ám ez első olvasásra sem tűnt túlzottan életszerűnek. Megkérdeztük a hazai villanyautó-forgalmazókat, hogy kell-e tartani az akkumulátorok károsodásától a most hétvégén várható akár mínusz 20 Celsius fok alatti hőmérsékleten. Egybecsengően azt a választ kaptuk, hogy nem. Az viszont igaz, hogy teljesítőképességük akár felére is csökkenhet. Egyes modelleket ezért aztán akkumulátor-fűtéssel szerelik fel, továbbá ajánlott a telepek feltöltése, hiszen azt tudjuk, hogy a teljes lemerítés árt az akkumulátoroknak. A töltés természetesen a hagyományos 12 V-s akkumulátoroknak is ajánlott, egy nem kellően feltöltött akku, pláne ha az már nem is friss, azaz még feltöltve sem hozza teljesen gyári paramétereit, a nagy hidegben már nem fog tudni elegendő indítóáramot adni.

Ártani a villanyautóknak sem árt a hideg, ám esetükben − időszakosan − jelentősen csökkenhet az akkumulátorok teljesítőképessége, azaz csökken a hatótáv, a fűtés még tovább apasztja azt

Ártani a villanyautóknak sem árt a hideg, ám esetükben − időszakosan − jelentősen csökkenhet az akkumulátorok teljesítőképessége, azaz csökken a hatótáv, a fűtés még tovább apasztja azt

A hagyományos motornak sem árt a hideg?
Oké, hogy a villanyautóknál az akkumulátor teljesítőképessége, azaz a hatótáv jelentősen csökken hidegben, de motorjuknak legalább nincs bemelegedési fázisa, azok kvázi fagytűrők. De vajon mi a helyzet a belső égésű motoroknál? Kajári Zoltánt, a motorfelújító-guru Fortuna Bt. ügyvezetőjét kérdeztük meg arról, hogy mennyire találkoznak a fagy miatt károsodott motorokkal. Elmondása szerint nem jellemző ez már, aki lelkiismeretesen karbantartja autóját, abban megfelelő fagyálló van, az a hidegben sem kell aggódjon. Inkább munkagépeknél, a mezőkön álló traktoroknál fordulnak elő fagykárok. Nem csak az alacsonyabb hőmérséklet miatt, hanem a „törődő gazda” hiánya miatt adódik, vagyis abból eredően, hogy a fagyálló nem volt kellően fagytűrő. Jó esetben csak a fagydugó, de a régebbi motoroknál akár a motorblokk is bánhatja a megfagyást, a hűtőrendszeren túl persze. Ezért aztán különösen ajánlott a fagyálló tél előtti ellenőriztetése és előírt időközönkénti cseréje. A csak részlegesen megfagyott hűtőfolyadék a motor megfőzését okozhatja, ugyanis a hűtőrendszerben képződött rög miatt előbb sülhet be a motor, minthogy maga a fagyott rész kiolvadna.

Téli slágertermékek

Legtöbbször a téli szélvédőmosóval találkoznak csak az autósok, de még fontosabb a hűtőfolyadék fagyállósága és az akkumulátor állapota

Legtöbbször a téli szélvédőmosóval találkoznak csak az autósok, de még fontosabb a hűtőfolyadék fagyállósága és az akkumulátor állapota

Ha a fagy miatti motorhibák miatt a telet a motorfelújítók nem nagyon érzik meg, a megkérdezett Fortuna Bt. azért profitál belőle. Az általuk üzemeltetett motorolajat.hu webáruház ugyanis fagyállókat, téli szélvédőmosókat és akkumulátorokat is kínál − többféle minőségben és árkategóriában.

A téli szélvédőmosónak logikusan most van szezonja, de a fagyálló-, illetve akkumulátor-eladások is 40-50 százalékkal megugranak a téli hónapokban, a legtöbb autós ugyanis ilyenkor döbben rá, hogy ezeket is cserélni kell. Az előrelátó autós persze rendszeresen tölti akkumulátorát, hogy az a lehető leghosszabb élettartalmú legyen, fagyállóját pedig nem csak ellenőrizteti, hanem előírt időközönként cserélteti, az ugyanis korosodva oxidációt okoz a hűtőrendszerben – jóval költségesebb javítást eredményezve.

Miként induljunk hidegben?
Bár a fagykárok nem jellemzőek, azt mindenképpen érdemes tudni, hogy minden motor hidegüzemben szenvedi el kopásának zömét. A hidegüzemet ezért érdemes lerövidíteni, másrészt a hidegüzemben a motort nem, vagy minél kevésbé jó terhelni. Az nem ajánlott, hogy helyben járatással melegítsük be az autót, de legalább 1-2, emelkedőn indulás előtt inkább 3-5 perces üresjárati üzem azonban ajánlott. A minimum melegítési idő benzines autónál fél, dízelnél legalább 1 perc.

Nem csak a külső levegő, ha van, a hűtőfolyadék hőfokjelzőjét is ajánlott figyelni, hideg motort nem szabad 3000/perc fölé forgatni, még jobb 2500 alatt maradni

Nem csak a külső levegő, ha van, a hűtőfolyadék hőfokjelzőjét is ajánlott figyelni, hideg motort nem szabad 3000/perc fölé forgatni, még jobb 2500 alatt maradni

De még a melegítés előtt is van egy ökölszabály: az indításhoz ne adjunk gázt. Azzal rögtön, épp a motor számára leginkább kegyetlen, még sok helyen kenés nélküli üzemben kap ugyanis egy viszonylag magas fordulatot és abból eredően kopást. Ezt követően érdemes azért járatni egy kicsit a motort, hogy ha nem is üzemmelegre, de valamennyire átmelegedjen az első terhelés, illetve gázadás előtt. A részlegesen bemelegedett, például már nem emelt fordulatszámmal üzemelő motorral is óvatosan érdemes csak elindulni, s amíg a vízhőmérő nem éri el az üzemi szintet, addig a benzinmotorokat nem ajánlott 3000, a dízeleket 2500/perc fordulat fölé forgatni. Ugyanakkor az extrém alacsony fordulatszám sem kedvező.

Nem bonyolult folyamat a bikázás, de arra mindenképp ajánlott figyelni, hogy az indítandó autónál ne az akkumulátor negatívjára, hanem testpontjára csatlakozzunk

Nem bonyolult folyamat a bikázás, de arra mindenképp ajánlott figyelni, hogy az indítandó autónál ne az akkumulátor negatívjára, hanem testpontjára csatlakozzunk

Mit tegyünk, ha autónk nem indul?
Ha akkumulátorunk már nem elég erős, a nagy hidegben már nem fogja tudni meghajtani az önindítót. Ne erőltessük, ha elsőre nem ment, másodjára sem fog sikerülni. Segíthet azonban a csatlakozások, a saruk megtisztítása, lehetséges ugyanis, hogy ott vész el annyi áram, hogy a hideg miatti kevésből az önindítóhoz már nem elegendő jut. Segíthet az is, ha az akkumulátort meleg helyre (szobahőmérséklet bőven elegendő!) visszük, de ha gyors megoldás kell, akkor marad a külső telepről indítás. A külső egység lehet egy saját akkumulátort tartalmazó indítássegéd, de egy segítő autó is. A legtöbb taxis hord magánál bikakábelt és hívható is „bikázáshoz”. Nyilván ki fogja fizettetni a kiszállását, de sokszor gyorsabbak, mint a sárga angyal vagy az assistance, amihez nincs is mindenkinek szerződése. A bikázás alapszabálya, hogy először a segítő (járó motorú) autó pozitívját a bikázandó autó pozitívjával kötjük össze, ezt követően az indító autó negatívját a bikázandó valamely testpontjával. Az akkumulátorok közvetlen összekötése robbanásveszélyt jelenthet. Indítás előtt ajánlott így némi töltést adni a lemerült akkumulátornak (akár 10-15 percen át), majd a csatlakozókat fordított sorrendben, azaz a negatívokkal kezdve ajánlott levenni.

Akár az akkumulátor-saruk megtisztítás is elég lehet ahhoz, hogy a gyengélkedő akku képes legyen beindítani az autót

Akár az akkumulátor-saruk megtisztítás is elég lehet ahhoz, hogy a gyengélkedő akku képes legyen beindítani az autót

Indulás után…
Ha sikeres is volt a bikázás, utána autónk motorja ugyanúgy hideg, mintha saját akkumulátorral indultunk volna, ugyanúgy érvényes rá a „Miként induljunk hidegben?” ajánlás. Akkumulátorunkat ugyanakkor érdemes teljesen feltölteni. Erre csak egy több órás utazás lenne megfelelő (még jó generátor esetén is), ajánlott tehát a külső töltés (vezérelt töltővel). A -20 Celsius fok közelében, nem teli állapotban már nem indító akkumulátor egy töltés után még gond nélkül szolgálhat akár éveket, a töltés mindenképp ajánlott, de egy műszeres, a töltőrendszerre is kiterjedő átvizsgálás is az lehet, ha például ismétlődik a hibajelenség. Jó esetben csak akkumulátort kell cserélni, rosszabb esetben a generátort is.

Az egészséges akkumulátornak is jót tesz az időnkénti csepptöltés, a lemerültnek feltétlenül ajánlott, természetesen modern, vezérelt töltővel. Ha egy télen kétszer is csütörtököt mond az akkumulátor, már elkerülhetetlen a csere

Az egészséges akkumulátornak is jót tesz az időnkénti csepptöltés, a lemerültnek feltétlenül ajánlott, természetesen modern, vezérelt töltővel. Ha egy télen kétszer is csütörtököt mond az akkumulátor, már elkerülhetetlen a csere

Mire figyeljünk vezetés közben?
A nagy hidegben autózás átlag feletti rizikóval jár. Havazásra és az utak jegesedésére egyaránt számítani kell, ezért csakis akkor érdemes útnak indulni, ha mindenképp szükséges. Persze ki ne szeretne ilyenkor síelni vagy akár csak kirándulni menni, például egy befagyott tóhoz. Ám ilyenkor nem csak az akkumulátor, az üzemanyagtartály „töltöttségére” is ajánlott figyelni, nem érdemes fél alá csökkenni hagyni, hogy akkor is elegendő legyen, ha útközben valami gond adódik. Amennyiben valami miatt nem tudunk továbbmenni, még mindig fontos, hogy fűteni tudjunk. Ugyanakkor ajánlott ilyenkor egy téli csomagot, például takarót, némi élelmiszert, vontatókötelet és akár ásót is az autóban tartani. Fontos a láthatóság, azaz a lámpák működése, a csúszós utakon pedig a jelentős követési távolság hagyása és annak szem előtt tartása, hogy jeges úton még jó téli gumival is háromszorosára, rosszal akár 8-10 szeresére nőhet a fékút. Kerülendő a hirtelen irányváltás és lassítás, fontos tudni, hogy ha az autó eleje csúszik meg a jégen, csupán a gázpedál elengedése, a tempó visszavétele is stabilizálhatja az autót, míg amennyiben a hátulja törik ki, a kitörés mértékének megfelelő ellenkormányzásra is szükség van. A modern autókban sokat segít a kitörésgátló, de érdemes vezetéstechnikai pályára vagy akár csak egy üres parkolóba is elmenni gyakorolni. Hóban utóbbi nem is utolsó élményfaktor.

Szponzorált tartalom
Ez is érdekes lehet:
 

Elkészült az Electric GT bajnokság Tesla versenyautója

Talán nem is a 778 lóerősre húzott csúcsteljesítmény, hanem az 500 kilogrammos tömegcsökkentés...

BMW 740e iPerformance teszt

Varázsszőnyeg, igazi végtelen luxust kínáló, lágyan simogató, négyajtós kupékat verő formatervvel...

Fogszabályzós, takarékosabb és erősebb lesz a Ford Mustang

Az Egyesült Államokban bemutatkozott a Ford Mustang frissítése. Nem a három új szín érdekes...

Félmillió kilométernél is többet futott autókat néztünk - vannak érdekességek

A legtöbb vevő maximális futást állít be autókereséskor, mi viszont arra voltunk kíváncsiak...

BMW 320d Gran Turismo xDrive Steptronic Sport Luxury teszt

Háromféle karosszériával juthatunk hozzá a normál, négy oldalajtóval szerelt 3-ashoz, csak az...

Opel Zafira Innovation 2.0 CDTI ecoFLEX Start/Stop teszt

Frissült az Opel nagy-egyterűje. Nem csak orra, de a beltér is változott, fő erénye továbbra...

Új autóból közel százezer, használtból csaknem 150 ezer került útjainkra tavaly

Az új autók piacánál is jelentősebb a használtaké. Még akkor is, ha csak a frissen útjainkra...

A Ford Bronco hamarosan visszatér, a híres terepjáró a Ranger alapjaira építkezik

Hamarosan viszontláthatjuk az amerikaiak egyik kedvencét, a Ford Broncót. Az új terepjáró az...

Minden infó az új Skoda Octaviáról

Már egy ideje ismerjük a fizimiskáját, Bécsben azonban minden részletével bemutatkozott az új...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (25 db)

tzs írta: múlt héten
Katona Mátyás írta: 2 hete

Nem akartam bonyolítani, ma nagyon ritka az olyan autó, ami olajhőmérsékletet is mutat. Ha a vízhőmérő már üzemi szinten áll, az olaj sem hideg. De tény, valóban nem árt gondolni/ha lehet figyelni a motorolaj hőmérsékletére is!


Előzmények megtekintése

Köszi a választ!

"Ha a vízhőmérő már üzemi szinten áll, az olaj sem hideg."
Huhh! De legyen: elfogadom a véleményét.

Köszönjük a cikket! Jó, hogy születik ilyen. Még akkor is, ha nem mindenre tér(het) ki. Remélhetőleg olvassák fiatal autók pénzes tulajdonosai. Aztán néhány év múlva mi majd megkíméltebb használtautók közül válogathatunk. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
lapar írta: múlt héten
Tizenkettő írta: múlt héten

Sok autón már a vizet sem látni csak OBD-n keresztül, műszer helyett egy nyomorult visszajelző lámpa van csak. Külön beépített olaj hőmérséklet mérő műszer még akkor is ritka volt amikor viszonylag sok műszer volt az autókban és pl az olajnyomás mérő ismert fogalom volt. Leginkább a sportban használt extra volt illetve a léghűtéses és turbos motoroknál fontos igazán. A jeladónak meg az olajteknő körnékén kellene lenni, ha van. Én nem nagyon szoktam találkozni ilyennel, persze minden autót nem ismerhetek az utolsó csavarig. Azaz szenzorig.


Előzmények megtekintése

Én már a Trabantos időszakban sem értettem, hogy az (akkor) néhány 100 forintos üzemanyag szintjelzőt minek spórolták ki, de arra legalább volt magyarázat, hogy a kínálat alja volt, az olcsóságával.
Most viszont prémium szintű autókon csak a visszajelző lámpa van. A fűtés légbefúvó tapogatásával tudom meg, hogy van-e már meleg vizem. Eszem-f...om megáll....

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: múlt héten
Béla tudod a Béla írta: múlt héten

"A kommersz utcai autók közül semmi nem méri az olaj hőmérsékletét."

VW Sharan,TDInél -saját szememmel láttam hogy- előhozható a computerből.


Előzmények megtekintése

Sok autón már a vizet sem látni csak OBD-n keresztül, műszer helyett egy nyomorult visszajelző lámpa van csak. Külön beépített olaj hőmérséklet mérő műszer még akkor is ritka volt amikor viszonylag sok műszer volt az autókban és pl az olajnyomás mérő ismert fogalom volt. Leginkább a sportban használt extra volt illetve a léghűtéses és turbos motoroknál fontos igazán. A jeladónak meg az olajteknő körnékén kellene lenni, ha van. Én nem nagyon szoktam találkozni ilyennel, persze minden autót nem ismerhetek az utolsó csavarig. Azaz szenzorig.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: múlt héten
Béla tudod a Béla írta: múlt héten

"A kommersz utcai autók közül semmi nem méri az olaj hőmérsékletét."

VW Sharan,TDInél -saját szememmel láttam hogy- előhozható a computerből.


Előzmények megtekintése

Akkor azt mondom, nem jellemző.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Béla tudod a Béla írta: múlt héten
Tizenkettő írta: 2 hete

A kommersz utcai autók közül semmi nem méri az olaj hőmérsékletét. Bikázásnál meg talán azért jobb a blokkra testelni ha van ilyen lehetőség, mert annál kisebb feszülség fog esni az esetleges kötéseknél indításkor, mert simán lehet, hogy van némi extra ellenállás az idővel esetleg korrodálódott csatlakozásoknál. Nyáron nem veszed észre, de télen minden apróság számíthat, eleve az akku kapocsfeszültsége is alacsonyabb, illetve az olaj olyan mint a méz, elég munka már csak azt is megtörni, átmozgatni.


Előzmények megtekintése

"A kommersz utcai autók közül semmi nem méri az olaj hőmérsékletét."
VW Sharan,TDInél -saját szememmel láttam hogy- előhozható a computerből.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: múlt héten
lapar írta: múlt héten

Látom, ketten is írták a méz sűrűségű olajat.

Azt javaslom, tegyen be egy pohárkával a mélyhűtőbe, és nézze meg, mert ez már a múlté, pláne 0W, és 5W hidegoldali viszkozitású olajaknál.

Ilyen elven még azt is lehetett volna írni, hogy indítás előtt kurblival "törjük meg" az olajat.


Akkor fussál már neki még egyszer légy szíves és próbáld már meg értelmezni amit leírtam.

A válaszoláshoz belépés szükséges
lapar írta: múlt héten

Látom, ketten is írták a méz sűrűségű olajat.
Azt javaslom, tegyen be egy pohárkával a mélyhűtőbe, és nézze meg, mert ez már a múlté, pláne 0W, és 5W hidegoldali viszkozitású olajaknál.
Ilyen elven még azt is lehetett volna írni, hogy indítás előtt kurblival "törjük meg" az olajat.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 2 hete
Ata írta: 2 hete

A szikrázás miatt nem mindegy,hova teszed a "-" kábelt, az akkuból durranógáz szivároghat, aztán ha szikrázik a kábel leugrik az akku teteje.Láttam már ilyent.


Szikrázni bármelyik pólusnál tud, ha rosszul érintkezik.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ata írta: 2 hete

A szikrázás miatt nem mindegy,hova teszed a "-" kábelt, az akkuból durranógáz szivároghat, aztán ha szikrázik a kábel leugrik az akku teteje.Láttam már ilyent.

A válaszoláshoz belépés szükséges
MC Pite írta: 2 hete

Még valami: Több gépkönyv írja, hogy akku újra berakása után (pl töltés) az első indítás előtt várjunk 5-7 másodpercet legalább gyújtáson (inicializálások, stb)! Ezt kevesen tudják, célszerű lehet megemlíteni.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


BMW 320d Gran Turismo xDrive Steptronic Sport Luxury teszt

Pompakupé - BMW 320d GT

Háromféle karosszériával juthatunk hozzá a normál, négy oldalajtóval szerelt 3-ashoz, csak az egyiket 4-esnek hívják. Kényelmesnek kéne lennie, de sportos. Van ennek így értelme?


Renault Scenic 1.2 TCe 130 Intens teszt

Nem ér a neve! Renault Scenic IV teszt Videó

Csalódás az új Renault Scenic, ha elődeihez hasonlítjuk, remek autó viszont, ha önmagában, mai crossoverként nézzük. Úgy még családi autónak is egész jó.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Nemzetközi menetpróbán a frissített Lexus IS

Kéne IS, meg nem IS - Lexus IS menetpróba

Tegnap – Újdonság

Továbbra is két motorral, akár F Sport kivitelben, átrajzolt vonalakkal és frissített beltérrel érkezik a ráncfelvarráson átesett Lexus IS.


Négy különböző WRC az élen Monte Carlóban

Haláleset árnyékolja be a Monte Carlo Rally-t

2 napja – Sztori

Halálesettel indul a 2017-es Rally Világbajnokság. Az első nap után négy különböző márka foglalja el az első négy helyet, Neuville vezet.


Nem talált hálózatot a telefonja, nem tudta kinyitni a Teslát

Így hagy egy Tesla az út szélén

3 napja – Sztori

Megpróbálja sok gyártó könnyebbé, egyszerűbbé tenni az autók használatát, ennek egyik megoldása, hogy kevesebb kütyüt hordjunk magunknál, használjuk a telefonunkat kulcsként. Zsákutca lenne?


Használtautó.hu

HONDA JAZZ 1.4 ES My. 2005

HONDA JAZZ 1.4 ES My....

Ár: 1.200.000 Ft

Évjárat: 2006 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

BMW 116d Sport Mobilitásgaranciával!

BMW 116d Sport Mobilit...

Ár: 3.590.000 Ft

Évjárat: 2013 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

MAZDA 6 Sport 2.0i Revolution BŐR NAVI KAMERA 19ALU

MAZDA 6 Sport 2.0i Rev...

Ár: 4.999.999 Ft

Évjárat: 2013 / 11

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!