Okos autós így autózik a hétvégi káoszban

Jó idő, rossz szokások - kerüljük a bajt!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megkezdődött a szezon, főleg Budapest és a Balaton között megy a matek: mikor induljunk, merre menjünk, hogyan éljük túl a szokásos káoszt?


Húsvét volt, háromnapos „hosszú” hétvége, idén talán az első olyan alkalom, amikor az általában városi és jellemzően budapesti többség megcélozta a vidéket, a nyaralót, vagy valami divatos wellnesst, hogy zero, maximum light kólás borral, sörrel meg pár röviddel öblítse le a nyilván felettébb egészséges all inclusive/all you can eat svédasztalos ebédeket és vacsorákat. És a kalóriaszegény bográcsgulyásokat, pörköltöket, grillkolbászokat, a nagyi palacsintáját, zserbóját. De ha akkor még nem, hát most a csütörtökre eső május elseje, s a négynaposra duzzadt víkend örömére indult elképesztő sokaság szerte és szana a szélrózsa minden irányába, jellemzően a Balatonra. Rossz, vagy legalábbis változékony idő ide, szokásos kaotikus közlekedés oda.
Hirdetés

Mert Budapestről, vagy legalábbis Budapest irányából a Balatonra autózni mindig szép feladat, és elnézést a másfelől máshová portyázóktól, azonban a továbbiakban kizárólag erre a Budapest-Balaton-Budapest szentháromságra koncentrálnék. Egyrészt, mert évente néhány alkalommal én is részt veszek ebben a közösségi játékban, másrészt, mert ez a magyarság Bermuda-háromszöge, ha fogalmazhatok így. Hiszen adott a SZÉP-kártyákkal mesterségesen felturbózott belföldi turizmus, illetve tranzitútvonal is vagyunk vendégmunkások hangyajáratával, kamionok millióival súlyosbítva.

És azzal a szomorú igazsággal, hogy az M7-es autópálya csak Székesfehérvártól Budapest felé háromsávos, míg a kétszer két sáv egyszerűen nem elég a rettenet mennyiségű jármű korszerű kiszolgálására. Ráadásul volt, nincs négynapos matrica, pardon, úthasználati jogosultság, manapság a tíznapos a legolcsóbb. Ami 2975 forinttal terheli meg a família kasszáját. És ezért gyakorta dugót, idegeskedést, baleset- és életveszélyt kap a család, nem a gyors és stresszmentes utazás lehetőségét az áhított pihenéshez.
És még: a déli oldal még hagyján, de a tengerünk északi partjára kirándulók csak Balatonvilágosig „élvezhetik” a 130 km/órás, költséghatékonyabban inkább 110-120-as „száguldást.” Hogy aztán onnan a jó öreg 71-esen szívjanak, esetleg Fűzfőig kerüljenek a 710-esen. És akkor Fűzfőtől Almádi, Füred, Tihany, Badacsony… Szezonban szenvedés. Szenvedés, ha úgy áll hozzá sofőr és utas, ha ragaszkodik AZ útvonalhoz, ha nem számol a többi ezer és ezer autóval, s ha elborul az agya. És elborul.

Tisztelet a kivételeknek, de elborul, mert nem ér oda időre, ahova és amikorra akart. Mert sietne, sietve pihenne, hogy kipihenje, kifürödje, kiigya, kiegye, kibulizza, kipecázza, kitúrázza a malomkerékben sietést és taposást. Mert mindenki más hülye, hogy ugyanakkor és ugyanarra merészel menni. Mert mindenki más tojik a drága üzemanyagra, és csak pöfögi elfele, a környezetet pusztítva a bűzös-káros anyagokkal. Mert mindenki más magasról tesz a szabályokra – van, aki túl gyorsan, van, aki túl lassan autózik, és így zavar, kelti a veszélyt. De az is veszélyes és zavaró, ha valaki ugyanannyival megy, mint mi, a fene a jó dolgát…
És akkor még ott posztolnak és mérnek a zsaruk, az állam még ilyenkor is szívja a vérünket. Az asszony sárkánykodik, anyós pláne, apa morog, a gyerekek lármásabbak és türelmetlenebbek, mint valaha, a kutya szűköl, pukizik, a havernak brunyálnia kell, rágyújtani, újabb hektó sört venni. A legforgalmasabb utak mentén a kutak árai szörnyűek, a vécé förtelmes, az eladók idegesek, mindenki ideges, francba a kikapcsolódással. Na de halló, legyél TE okos. Csak te. Rajtad múlik az egész, rajtad múlik és nem máson, hogy valóban pihentető lesz-e a pihenésed, avagy „szerencsés” esetben agysejtromboló pillanatokkal, félórákkal, órákkal teli, szerencsétlenebb esetben akár balesettel végződő. Három a magyar igazság, egy a ráadás alapon ímhol az egyszerűbbnél is egyszerűbb szezonkezdő tanácsok, a válasz a kérdésre: hogyan autózzunk okosan a hétvégi/nyaralós káoszban?

Kalkuláld be a szívást!
Alapvető tulajdonságunk, hogy kényelmesek vagyunk. Kiváltképp, ha nyaralásról/hétvégi relaxról van szó. Nem elég a munkahelyi szívás, szívjak holmi koránkeléssel, szívjak az utazással is? Ugyan már, mások korán kelnek, korán indulnak, siet mindenki minél hamarabb odaérni, sokan már előző este lementek, én ráérek, nem lesz dugó… Hát jó, gondolkodj csak így nyugodtan, szíved joga, de bocs, tévedsz! Igenis kalkuláld be, hogy veled együtt a többség dettó kényelmes, és nem fog sem előző este, sem hajnalban, sem később indulni. Felkel szépen, teszi a reggeli dolgát, s azután indul. A tömeggel, s veled együtt. Szóval kalkuláld be azt a szívást, hogy rengetegen lesztek az úton, lehet és tuti lesz is dugó, baleset, útlezárás, útjavítás, sávelhúzás, miegyéb. Zápor, jégeső, armageddon. És tovább fog tartani az út, később ihatod meg az első sörödet. Ennyi. Csak kalkuláld be!
Tervezz! Indulj hamarabb! Vagy később
Mégsem vagy annyira kényelmes? A többséggel szemben te inkább meghozod például azt az áldozatot, hogy korábban kelsz, s korábban indulsz? Vélhetően jó lóra teszel simán csak azt figyelembe véve, hogy tízből kilencen nem hajlandóak (vagy ilyen-olyan, sokszor rajtuk kívülálló okokból nem tudnak) a szokásosnál korábban útnak eredni. Vagy később. Haladók megnézik a neten, hogy várható-e az úton valami kalamajka, profik meg is nézik, alternatív útvonalakat keresnek idő- és pénzspórolási céllal, s tanulva korábbi „hibáikból” nem a szokott szívó útvonalat választják, hanem az esetleg hosszabbat, a kerülőt, de mégis gyorsabbat.

Csak nyugodtan, okosan, defenzíven
Már úton vagy, s igen, megint nem egyedül. Amerre csak nézel, autó és autó, JAJ. De mégsem JAJ, csak jaj, mert nyugodt vagy, felkészült, okos. Dühöngjenek, idegeskedjenek mások, téged semmi nem hoz ki a sodrodból. És nem csak te vagy okos, de a telefonod is, rajta alkalmazáshegyek. És jönnek az infók, hogy baleset itt, torlódás ott, érdemes erre kerülni, jobb arra menni, visszafordulni, megállni, várni. Óvatos vagy, elővigyázatos, nem állsz meg a leállósávban, már csak azért sem, mert egyesek azt használják előzéshez. Főútvonalon sem állsz meg csak úgy félrehúzódva, mert veszélyesebb, mint szabálytalan. A parkolóban nem hagyod nyitva az autót, nem hagyod az autóban se a gyereket, se a nagyit, se az állatot. Se a pénztárcádat kilógó húsz-, na jó, kétezressel sem. De még a telefont, a laptopot, a fényképezőgépet sem. Ha már lehet menni, tudod, jobbra tarts! Ledudálnak, levillognak? Lehúzódsz, okos enged. Három a sáv, de te a megengedettnél lassabban mész? Nem, még csak a középső sem a te sávod. Ha előzöl, gyorsítasz, nem spórolsz 0,01 deci üzemanyagot, hogy aztán a strandon még három sörrel, öt lángossal és két fagyival vess keresztet az álságos megtakarítási terveknek. Indexelj! Rendben, jó esetben te tudod, mit csinálsz, de talán a többiek is szeretnének tisztában lenni vele. Ne mássz rá az előtted szüttyögőre! Ne dudáld, ne villogd le! És semmiképp se húzd rá a kormányt, ne is satuzz előtte. Fordíts egyet: te nem anyázol, ha veled történik ugyanez, ha rajtad áll szánalmas bosszút valaki, ha téged akar móresre tanítani? Ugye, hogy? És balról kell előzni, igen, még mindig. Különben nappal lakott területen kívül tompítottal autózunk, a ködlámpát és a ködzárót csak tényleg szükség esetén használjuk. Satöbbi. Biztonsági öv bekapcs, nem dísznek van az ott. És lécci, kérlek, kérlek szépen, ne telefonálj (kézből), ne SMS-ezz, ne böngészgess, semmilyen kütyüt ne nyomogass vezetés közben!
Ne autózz!
Na ja. Nem muszáj autózni. Vagyunk, akik általában szeretünk autózni, s vannak, akik szoktak autózni. Összességében majdnem mind autózunk, mert csak. Kényelemből, vagy azért, mert így az egyszerűbb/olcsóbb/gyorsabb. Vagy azért, mert másképp nem megy. De főleg kényelemből. Szokásból. De biztos, hogy mindenhova kocsival kell menni? Ott a tömegközlekedés. Olyan-amilyen, általában lassú és drága, de van. Kerékpározni is remek. Akár a Balatonig is. És nem muszáj egy nap alatt lenyomni.

Míg tavaly a húsvéti hosszú hétvégén nyolc, idén csak egy halálos kimenetelű közlekedési baleset történt. A rendőrség szerint sikeres volt a Józan Húsvét címmel meghirdetett országos ellenőrzés – írta az MTI. Most szombaton négy autó ütközött Siófok és Balatonvilágos között a 7-es főúton. Egy ember életveszélyes, négy könnyebb sérülést szenvedett. A „csak egy” halott is eggyel több a kelleténél, a sérültek száma is lehetne sokkal kevesebb. Ideális esetben nulla azzal, hogy okosabban és ügyesebben autózunk vagy nem autózunk, hogy engedünk, hogy nem sietünk fölöslegesen, hogy belátjuk, sokan sosem fogják fel, mennyire nem okosak, és ez a legfinomabb megfogalmazás. Mindegy, vigyázzunk rájuk is, de vegyük a legönzőbbre a figurát, s vigyázzunk csak magunkra és utasainkra, a még ép elménkre!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Valóban nem KELL annyival menni, ha nem tartasz fel másokat. Ilyen alapon egyes alapjáraton legurulhatnék a 4-es Budapestről Záhonyig, az szabályos lenne? Valahol egy olyan pont is van a kreszben, hogy ha az út és látási viszonyok megengedik, akkor a megengedett legnagyobb sebességet meg kell közelíteni.

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Azt gondolom, hogy szabályos…ugyanis a megengedett maximális sebesség nem azt jelenti, hogy annyival KELL menni. Természetesen az valóban szabálytalan, ha valaki kivág egy másik autó elé, de az nem a sebessége okán szabálytalan, hanem szabálytalanul előz. Azt hiszem, ha valakit utolérek, az még nem lesz szabálytalan, mert nem megy olyan tempóban, mint én.

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Egy dolgot még hozzátennék ehhez a “szép” vitához:
    A Kreszben ez van:
    3. § A közlekedésben résztvevõkre vonatkozó általános rendelkezések
    (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles

    c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, [b]másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon[/b]…
    Forrás: [url]http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM[/url]
    Tehát a 110 a belső sávban úgy, hogy valaki jön mögötted és akadályozod, az nem szabályos (kivéve szakadó hóesésben, stb. de itt nyilván nem erről volt szó)

    Engem egyébként sokkal jobban zavar a belső sáv szindróma, amikor valaki a 3 km-re lévő domb mögött látott valamit megcsillanni, ezért “azt még megelőzöm” felkiáltással 90-nel addig amíg tart a belső sáv. Ezen kívül javaslom még, hogy kezdjenek kampányt arra, hogy felvilágosítsák az autósokat, a 3 sávos úton a külső “kamionsávot” is használhatják, ha épp nincs ott kamion (mert személyautót igen ritkán látni benne)

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Ami miatt még érdemes autópályát választani pl.:
    – sokkal biztonságosabb
    – kiszámíthatóbb
    – stresszmentesebb
    – gyorsabban takarítják
    – kevesebb a kátyú (általában)

    130 km/h-hoz:
    Nem csak fillérbaszásból lehet lassabban menni. A régebbi autóm hiába tudott 190-nel menni, ha 130-nál teljesen feleslegesen pörgött. Egy autószerető akinek van füle és lelke egyszerűen nem hajszolta tartósan annyival. És itt elértünk ahhoz, hogy míg egy 6 sebességes 2 literes dízellel halál kényelmesen lehet utazni 130-cal, addig egy akár erősebb benzinessel, csak 110-120-szal szeret az ember.
    Kisebb presztízzsel rendelkező autóknál az is nagy gond, ha telefonálsz, vagy csak beszélgetnél a uatssal menet közben és nem értesz semmit.

    Kölcsönös megértés, türelem, ami előre visz.

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    -“Ó hát igen, négynapos hétvége jön a pesti-birka vidékre tévézni”
    Így szoktuk ezt mi szállodások konstatálni, kezdődik a türelmetlen követelőzés.
    Elindul a pesti agyonpénzelt vállalkozó audista fehérjén felpuffasztott háztartási kekszen nevelt kicsi fia az m7-en le vidékre. Székesfehérvártól már annyi embert levillogott, hogy a Balatonon leáll, a vitorlázás azt hiszik viharjelzés van. De hát Ő siet mert a hortobágyi kulacsfejű csaja már nyavalyog a csíkos kávéjáért (latte macchiato) amit papír pohárban kell meginni.
    Már a pénteki bejelentkezésnél megy verseny, hogy ki tudd a bejárathoz a legközelebb parkolni úgy hogy lehetőleg árnyékban legyen az autó. Majd unott flegma pestipofával körbenézni, hogy minek jöttem én ide és mindent leszarozni.
    Aztán van még az Okos-Paraszt aki Bp-ét elhagyva azon mantrázik, hogy merre menjek, hol parkoljak hol tankoljak. A megérkezésnél megkapott welcáme drink után az okosak elkezdenek matekozni a lobbiban hogy arra megyek mennyi lett volna.

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Ha állsz a dugóban, mert az előtted haladó sem tud menni, az érthető. De ha az e,lőtted lévő leparkol az úttest közepén az már ki fogja verni a biztosítékot.

    Én gyakran vezetek le nagyobb távokat (1500km egyben oviskorú gyerekekkel), valóban nem szeretem ha valaki a saját balfaxsága miatt indokolatlanul feltart.

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    A B-felvidéki utak nagyon hangulatosak, csak mindegyik É-D irányú. Ahogy én néztem úgy tudnád elkerülni a partot hogy Fűzfőnél felmész Veszprémnek majd vissza le Fürednek.

    Ami elég nagy kerülő, még ha szép is…

    Ha úgy tetszik “Minden út Veszprémbe vezet” 🙂

    Egy felső út érdekes lenne, persze csökkentené az északi partok üzleteinek forgalmát, márcsak ezért se nagyon fogják ezt megépíteni…,.

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Én semmi olyat nem írtam, amit most megkérdőjelezel.
    Nem zavar?
    Mondjuk ma kb. egyetlen dologra nem reagáltál, amit írtam.

    Nem zavarlak tovább, beszélgess magaddal!

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Az én one man show-m? ezen még napokig fogok röhögni.
    Egész nap azon pampogtál, hogy márpedig téged senki ne akadályozhasson a 130-as tempódban, és most jössz itt az empátiával?

    Az persze nem “kicsinyes privát érdek” hogy neked nehogy kicsit is lassítani kelljen a 130-ról, csak az ha valaki mondjuk 120-szal szeret menni, mert neki úgy kényelmes…

    A közlekedésben bizony alkalmazkodni kell, drága barátom, mert nem mindenki úgy megy ahogy azt te szeretnéd. Ha ez nem tetszik, akkor menj az M6-on…

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Szerintem nem. Nem ez al első tévedésed ma. Részemről nincs harag.
    Javaslom, hogy légy empatikusabb, a közlekedés nem a te one man show-d okoska. Kurva sokan vagyunk benne és amíg valaki csak annyival szeretne haladni, amennyivel számára a szabályok lehetővé teszik, addig senkinek nincs joga a kicsinyes privát érdekei miatt gátolni. Még akkor sem, ha ez neked most rosszul esik.

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Google útvonaltervező helyett kezd el autózni. Sokat. ne apu mögött, hanem magad vezetve az autót. Szégyellni fogod az életszerűtlen butaságaidat. Gondolom majd szólsz nekünk, mikor rájöttél.

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Magyarul: építeni kellene egy Balaton elkerülő utat… 🙂 Majd egy Balaton elkerülő utat elkerülő utat, azután pedig egy Balaton elkerülő utat elkerülő utat elkerülő utat elkerülő utat :-DDD
    Azután pedig az azon belül eső utakra kitenni a behajtani tilos táblát, majd pedig a “Balaton végleg bezárt” táblát. 🙂
    Bocs, csak elképzeltem, amikor tehermentesítitek a Balatont. Halkan jegyzem meg, hogy vannak a Balaton Felvidéken és a Somogyi dombságban is utak. Nem kell a tehermentesítőt tehermentesíteni.
    :-DDD

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    “130 a megengedett és a többség emiatt a tempó miatt vállalja be ezt a felárat. ”

    egyrészt ideje rendet tenni a fejekben: a megvásárolt matrica nem garantálja hogy te 130-as konstans sebességgel fogsz tudni haladni. Ugye szélsőséges esetben az is előfordul hogy órákig ülsz a dugóban.

    másrészt nem attól nyersz sok időt, hogy 110 helyett 130-cal mész le a balcsira, mert az kb 6 perc. Viszont a gugli útvonaltervező szerint pest belváros – kenese útdíjjal 1h1′, útdíj nélkül 1h45′ perc a hetesen. Azaz 40 percet úgyis nyersz a 7-eshez képest ha “csak” 110-zel mész…

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Igen, a 710est simán folytathatnák Zánkáig, bár a domborzati viszonyok nem mindig optimálisak.

    Persze ilyenkor kiderül hogy kevés dolog épül nem EU-s pénzből, és ezt nehéz transzeurópai folyosóként eladni… 🙂

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Ez az értelmes elkerülő szerintem akkor lenne igazán értelmes, akkor tehermentesítene, ha végigmenne, és nem csak Fűzfőig tartana. Minimum Füredig kéne vinni, de inkább Badacsonyig, sőt. Keszthelyre igen, a déli oldalon érdemes menni.

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Figyelj, emberek azért fizetik ki a pályamatricát hogy gyorsabban leérjenek (egy rendszerint hosszabb útvonalon). 130 a megengedett és a többség emiatt a tempó miatt vállalja be ezt a felárat.

    Személy szerinte semmi gondom nincs azzal ha valaki bejön 110zel megfelelő féktávval , ilyenkor leveszem a templomot és addig az 1-2 percig elrobogok lassabban. Sőt pl hogy ne szorítsak be senkit néha gyorsabbra is megeresztem, hogy legyen helye kijönni utánam, ha ez egyszerűbb (spec egy ilyen közben pár hete majdnem megölt egy ösztrák nő a bécsi körgyűrűn, de ez egy másik sztori).

    Persze ezért felmerül hogy ha már valaki bejön mért kell tovább robognia 110zel és nem hajlandó egy kicsit megnyomni.

    Itt a hangsúly a csoportdinamikán van. Az aki xarik rá hogy a forgalom gyorsabb lenne az ugyanakkora paraszt mint aki nem viseli el hogy az előtte lévő sem tud gyorsabban menni, de neki mindenáron nyomnia kell.

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    A fotelmatematikus! :-DDD
    Ha megállsz pisálni, akkor kicsit több a veszteség. Ha a hólyagod nagyon tele volt, akkor még nagyobb a veszteség és ha be is kakáltál, akkor még nagyobb. Ezek ugyebár a “változó” tételek, ki ne hagyd kérlek.
    Kiszámolod, hogy mekkorát kell finganod ahhoz, hogy az első ülésről kiszállva a legkisebb legyen a surlódási veszteség, amit a tested félig izzadtan hozzátesz az időveszteséghez?

    Nagyon érdekelne. :-DDD

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Erről egyik volt miniszterelnökünk örök érvényű szavai jutnak eszembe:
    “Nem volt tisztességes, de nem is volt törvénytelen….”

    Sem levillogásról, sem ledudálásról nem beszéltem amúgy. Reménytelen, hogy megértsd, úgy tűnik. Téged minősít.

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Tisztelettel kérdezném, hogy az M7-es autópálya mióta kétszer háromsávos Székesfehérvár magasságában? Ma reggel még csak a Budapest felé vezető oldal volt háromsávos Székesfehérvár és az M0 között. A Balaton felé menő oldal csak kétsávos végig, mióta megépült.
    Egyébként tetszik az ironikus hangnem.

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    tehát aki 110-zel szeretne menni, az menjen inkább végig 90-cel, de aki 130-cal annak nehogy véletlenül kicsit is lasabban kelljen mennie egy előzés idejére?

    Kis számolás: M7-es a balcsitól m0-ig (kb 75 km), 110 helyett 90 az 9 perc veszteség, 130 helyett 110 az 6 perc veszteség.

    (zárójelben teszem hozzá, hogy 130 helyett 150 az már csak 4.5 perc időnyereség)

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Hozzászólásaidból te egy agresszív, offenzív, a lassabbat nem nem tisztelő – talán BMW-s lehetsz. Kedvenc szavad a fillérbaszás.
    Én téged nem engednélek fel az autópályára, de még lehet, jogosítványt sem adnék. Vedd elő a KRESZ-t sürgősen.

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    néha járok országúton is, és “tötymörögnek” előttem 60-nal… ÉS akkor mi van? megvárom míg biztonságosan meg lehet őket előzni, vagy megyek mögöttük. Pár perc miatt nem fogok emiatt stresszelni, és a halálba kivánni őket a családjukkal együtt…

    Aki közúton közlekedik, az felfoghatná végre, hogy még az autópálya sem az jelenti hogy majd ő olyan sebességgel jut el a céljára amivel szeretne. Bérelj ki egy versenypályát, vagy építs magánutat, ott majd igaz lesz, hogy “amennyivel lehet menni, annyival had mehessek már.”

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Kempelek, okoska: azért srácok, az igazság valahol a kettőtök között van. Nyilván nem fair a 110zel haladókat beszorítani a kamiionok közé de a belső sáv nem a folyamatos haladásra van.

    Aki nem bírja a 130at, nyugodtan visszavehet a kamionok tempójára, 90nel még jobb fogyasztást érhet el mint 110zel.

    Másrészt én azt nem értettem hogy a sok tapló honnan veszi a jogot hogy 150nél villogjon a szabályosan 130 (pléne izé, “navi szerint 130”-cal közlekedőkre). Még a lustábbaknak is ott van a tempomat felfüggesztő gomb, szépen motorfékkel lelassulni (még a kaminoknál is sikerül ha nem vágnak ki), majd ha van hely újra a resume gomb. Még csak a gézt sem kell hozzá nyomni, tiszta hycomat :). Vagy pont ez a funkció feláras a Cayenne-eken? Mint a BMWknél az indexkar? 😛

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    valamit tisztázzunk, drága barátom: 110-zel menni az autópáplyán nem szabálytalan, akár fillérbaszásból, akár más miatt.
    Ezzel szemben leltolni, villogni, dudálni, 130-nál gyorsabban menni, szabálytalan.

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Látod, a KRESZT te nem tudod, ugyanis az INDOK az nem az, amikor te más idejére spórolsz. INDOK lehet időjárási, műszaki, látási, akár még egészségi is. A fillérbaszás az nem INDOK, a fogalmatlanság nem INDOK csak a magadfajta antiszociális alakok esetében. De mondom: kívánok neked 62-vel előtted tötymörgő hozzád hasonlókat! Jó sokat fafej!

    Senki nem beszélt 150-ről csipa! Arról beszéltem, hogy amennyivel lehet menni, annyival had mehessek már. Szövegértés, szöveg értelmezés. Kurva jó dolgok!

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Pszichopata az, aki pszichopatának titulál valakit, aki nem az. Én nem haragszom rád cimbi. Fillérbaszásból viszont menj vonattal, vagy ne csodálkozz, ha letolnak. Kiemelem: akár 130-cal haladók is, akik veled ellentétben szabályosan közlekednek!

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    ebből is látszik hogy fogalmad sincs a kreszről. Akadályozni ugyanis szabad, csak “indokolatlanul” nem szabad. Amit sehogyan sem szabad az a veszélyeztetés.

    Hogy te is megértsd: ha beállsz 150-nel a belsőbe, és valaki elédkerül 130-cal, az még nem feltétlenül szabálytalan, hiába kell esetleg a fékpedált is megnyomnod.

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Asszem ez lenne az ország egyik leghasznosabb korlátozása. Csak a dombtetőig. Környezettudatosabb is lenne, mert nem kellene padlógázzal felnyomni.

    És nem is kerülne igazán sokba a megoldás.

    Itt az a gáz hogy a szabályok betartásával is halálközeli helyzetbe kerül az ember, érdemes lenne kezdeni valamit a helyzettel.

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    egyszer próbáld ki te is, lehet hogy utána nem lennél egy ennyire frusztrált pszihopata, amiért 20 másodpercet elvettek az életedből a m7-esen tötymörgők…

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    az ilyen veszélyes helyeken nyugodtan ki lehetne tenni a 100-ast, egy fix kamerával egyetemben. Ha végig az M0-ig 100 lenne, (ahogy a többi autópályán van), azzal max 25 mp-et lehet veszíteni ezen a rövidke szakaszon.

    Az m0 északon például 80-as korlátozás van a sok felhajtó miatt.

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Rettentő sok világtalan hülye ténfereg a pályákon. Jelentős részük éppen csak feltartva a többieket, komoly hányaduk simán bebénázik 110-120 közt a belsőbe, mert előtte egy még lassabb tetvészkedik és hát ne feledkezzünk meg a hosszú kilométereken át középső sávban öntudatoskodókról sem. Mind meg van győződve arról, hogy “LEHET ÉS SZABAD” másokat akadályozni….pedig nem.

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Te nem értetted meg, amit írtam. Ha a külsőben sem poroszkálnának fillérbaszásból, akkor nem kellene őket kerülgetni! Nem kell 110-zel menni. Vonatra kell ülni, vagy országúton kell menni. Aki képes az autópálya tempó tartására, az menjen autópályán. Tudom nyers, de kurva idegesítő, mikor a teljesen indokolatlanul ténfergőket kell kerülgetni!

    Lehet kevesebbel menni cimbora. Majd akkor legyél ilyen öntudatos, amikor te nem tudsz haladni a hozzád hasonlóan fillérbaszó társad miatt, aki 60-nal megy előtted a pályán. Annyival is “lehet és szabad”!

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    És azért hogy ne csak kritzáljak, szerintem az M7 azon kevés pályák egyike amit ésszerűen terveztek meg annak idején nem a pénzfelhasználás maximalizálására.

    A 3 sáv kb addig tart ameddig normálisan nagyobb is a forgalom (velencei tó).

    És ha nem is pálya de az ésazki partra csináltak egy értelmes elkerülőt Fűzfőig. Tehát pl Főzfőig enyhe a lassú városi tökölés.

    Az északnyugati részhez meg van M7 a déli parton.

    Szóval annyira nem rossz a közlelekdés, inkább nekünki kellene alkalmazkodni…

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Az egész út egyik legneccesebb rásze az érdi emelkedő (aki emlékszik rá, régen itt váltak el a Ladák a többiektől, és ez volt a legfőbb oka annak hogy trabantosok inkább a 7esen menjenek le :))

    Szóval az emelkedő most is egy mérce, sok autó akad amely nem bírná a direkt tempót.

    Megvallom őszintén én se sietnék annyira hogy az emelkedő alján megtoljam, de a külső sáv igen lassú a gyengébbek miatt, a belsőben pedig nyomul a sok nyomulós. 110 a külsőben ritkán valósítható ott meg.

    Mit lehet tenni az ember felgyorsít, nagy családi kombi elfogadható dízelmotorral, látott már keményebb kihívást is, a nagy volót amúgy is ritkán akarják letolni a hazai utakon,

    De most jón a slusszpoén: az emelkedő tetején van egy becsatlakozás (ha jól látom egy M0ás), amiből mindig potyognak a besoroló kamionok, és az előlük a beléső sávba menekülő személyautók.

    Még nem volt olyan hogy ne vágott volna be elém valami megrémített nőci 60-NAL!!!!, a belső sávba, a (jó esetben) 130cal érkező autók elé. Maruti, bakker, megértem hogy ijesztőek a kamionok, de 80km/h különbséggel a 1700 kg is nagyot tud ütni!

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Meg kell védjem okoskát, igaza van. Belső sáv, előzésre használandó, egyébiránt maradni kell a külsőben. Sok paraszt nem érti meg, hogy az autópályán a maximális sebesség 130 km/h. LEHET és szabad kevesebbel, pl. 110-zel menni. Nem mindenki sietős, offenzív vezető, aki le akarja mindenáron tolni a másikat, mert neki jobb verdája van. Akinek ez nem tetszik, az előzhet, belefuthat traffiba is akár, ki nem szarja le az ilyen barmokat??? Ha TE ilyen vagy, akkor lszi ne válaszolj.

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    Ha te is mennél a külsőben 130-cal, akkor nem kellene téged kerülgetni.
    Nem, nem éri meg baszod, viszont te gerjeszted a helyzetet a hülye tötymörgéseddel!

  • 2017.10.29. at 09:29
    Permalink

    m7-esen teljesen felesleges küzedeni a belsőkben (amikor még nincs dugó, csak folymatos sor mindegyik sávban).
    teljes hosszon max. kb 7-8 percet lehet nyerni ahhoz képest ha szépen végigcsorogsz a külsőben 100-110-zel. Megéri?

Vélemény, hozzászólás?