0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ha alacsony a fogyasztás, már olcsó az autózás?

Kis fogyasztás = olcsó autó?

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Eddig sem volt butaság előre tervezni az autózással kapcsolatos költségeket, de manapság különösen ajánlott a bölcs és előrelátó kalkulálás.

A rekordokat döntögető üzemanyagárak miatt egyre több emberben merül fel a gondolat, hogy aktuális autóját olyan modellre cserélje le, amellyel olcsóbb az autózás. Az ilyen gondolatmenetek középpontjában szinte kivétel nélkül csak a fogyasztás áll, ami bizonyos szempontból abszolút érthető. Hogy benzines vagy dízel legyen-e a kocsi, azt korábban már elemeztük, ebben a helyzetben most az elsődleges kérdés az éves futásteljesítmény. Számoljuk ki, mennyibe kerül a jelenlegi autó tankolása, és ehhez viszonyítva könnyebben kereshetünk olyan fogyasztású kocsit, amellyel az igényeinkhez mérten spórolhatunk. Igen ám, de sokan úgy vélik, az alacsonyabb üzemanyagköltséggel minden probléma le van tudva, és nem kalkulálnak a további, nem mellesleg komoly összegeket jelentető tételekkel.

Vételár. Legyen szó új vagy használt kocsiról, az autó megvétele csak az első lépés egy hosszú úton, és önmagában a vételár nem mond el sok mindent – például azt sem, milyen értéktartásra számíthatunk. Gondoljuk át, mennyi ideig tervezünk a kocsival, és nézzünk utána, hogy adott év elteltével nagyjából milyen értékvesztéssel számolhatunk a márka, a típus vonatkozásában. Könnyen lehet, hogy a használati időre vetítve az olcsó autó lesz a drága, mert többet bukunk rajta, mint ha egy vételárát tekinteve drágább, de értékét jobban tartó autót választunk.

Fix költségek. Ide sorolandó a kötelező biztosítás, adott esetben a Casco, és az adó. Mint köztudott, a biztosítási díjak megállapításában az autó teljesítménye mellett hangsúlyos szerepet játszik a tulajdonos személye, konkrétan, hogy milyen kockázati tényezővel számol a biztosító. Hiába az azonos márka, típus, évjárat, egy fővárosi, huszonéves fiatal férfi magasabb összegre számíthat, mint egy ötvenes, vidéki hölgy, ettől függetlenül nem elfecsérelt idő, ha autóvásárlás előtt mérlegre tesszük az alapdíjakat. A Cascónál a márkákra is kihat a felmérés, hogy mást ne mondjunk, a lopásveszélyeztetett típusoknál bizony vastagabban fog a ceruza, hiszen nagyobb velük a kockázat. Az adónál, a teljesítmény mellett már számít az autó kora is – minél öregebb a járgány, a sávos besorolás szerint annál kevesebb a sáp.

Karbantartás. Nagyon sokan megfeledkeznek erről a szempontról, mert valamiért csak arra gondolnak, hogy az eddig felsoroltakon kívül többe már nem kerül az autó, a szükséges javításokat pedig „megoldják okosban”. Tessék felébredni. A témakört két csoportra bonthatjuk, kötelező szervizre és eseti karbantartásra. Előbbinél egyszerű dolgunk van, hívjuk fel a szervizeket, és érdeklődjünk, milyen költségvonzata van az adott futásteljesítményekhez igazodó javításoknak. Mit kell cserélni például 30 ezer, 60 ezer, 120 ezer kilométernél (a szervizfüzetben benne vannak a típusra vonatkozó pontos intervallumok), és mennyibe kerülnek az alkatrészek? Ha tudjuk, hogy évente mennyit megyünk, ezzel az összeggel előre számolhatunk. Az eseti karbantartás, a kopás miatti alkatrészcsere, ha napra pontosan nem is, de azért megsaccolható, mennyi ideje van hátra a féknek, a futómű egyes alkatrészeinek, a lengéscsillapítónak, a kuplungnak, a kipufogónak, vagy éppen a gumiabroncsoknak, és manapság az interneten nem jelent problémát utánanézni a pontos áraknak. Higgyék el, megéri tájékozódni, számolni, az előrelátás a zsebünkre megy!

Az autóra kiadott pénzünk tehát nem csupán a fogyasztás kérdése. A probléma sokkal összetettebb, azonban már a körültekintő választással letehető a takarékos használat alapköve. Ha vásárlás előtt állunk, a fentiek alapján érdemes két-három lehetséges alternatívát is kidolgozni, és a legjobb megoldást jelentő autót választani.

Ez is érdekes lehet:
 

Kia Rio 1.25 MPI LX Exclusive teszt

Leggyengébb négyhengeres szívómotorjával, szinte alapkivitelében próbáltuk a negyedik generációs...

Összehasonlító teszt: Fiat Tipo Kombi, Ford Focus Kombi, Kia cee'd_sw, Renault Megane Grandtour

Tipikus céges flottaautókat eresztettünk egymásnak dízelmotorral. Focus, cee'd, Megane, Tipo...

Levették a zöld rendszámokat a hazai Renault Twizykről, nem minősül autónak

Különös dolog történt kis hazánkban, tudjuk, a zöld rendszám kényes ügy, mégsem a több száz lóerős...

Komoly kedvezmények a dízelbotrányos Volkswagenekre

A csalós szoftverek javítása után komoly kedvezményekkel kerülhetnek piacra a sokáig százával...

Mercedes GLA, GLA 45 AMG, A 45 AMG menetpróba a Hungaroringen

Hazánkban próbálhattunk a kompakt Mercedesek krémjét, na meg a 381 lóerős AMG-ket a Hungaroringen...

Mia Electric Mia L villanyautó használtteszt

Megnyomod a virágot, elcsúsztatod az ajtót, behuppansz középre, majd elsuhansz. Úgy megy, mintha...

Rangsorolás nélkül választották ki 2017 legjobb autóbelsőit

Se egy Mercedes, BMW vagy Audi a világ 10 legjobb autóbelsőjének listáján, vannak viszont japánok...

A Citroën C5 Aircross a márkától ismert futóműtechnológia új verzióját hozza

Különös, ugyanakkor a márkától nem szokatlan megoldással érkezett a Citroën legújabb SUV-ja...

Termékteszt: BGS horpadásjavító-készlet

Árának sokszorosát hozhatja be az alig több mint ötezer forintos horpadásjavító. Használata egyszerű...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (10 db)

bolha írta: 2011 január 25., kedd 13:54:17

Én eddig nem vezettem az autóval kapcsolatos kiadásokat. Itt az ideje elkezdeni! És való igaz, ilyen benzinárak mellett inkább gazdaságosan kell közlekedni, mint gyorsan!

A válaszoláshoz belépés szükséges
bolha írta: 2011 január 25., kedd 13:52:08
Török Tamás írta: 6 éve

Tetszik,hogy az Autónavigátor szerkesztői figyelembe veszik,mi az a téma ami legjobban érdekli az autósokat,elolvassák a kommenteket,és ez alapján nyitnak egy témát,és adnak tanácsot.Ez így nagyon jó szerintem.


Előzmények megtekintése

másik oldalon ezt a bejegyzést lájkolnám

A válaszoláshoz belépés szükséges
Paul írta: 2011 január 21., péntek 21:13:35

Én is vezetek mindent az autommal kapcsolatos kiadásokról és problémákról. És ezt teszem már 48 éve, vagyis minden kocsim egy egy tőrténet volt eddig.
A mostani kocsim 1997-es gyártásu AUDI A6 TDi 140 LE. nagy autó. Nem értem a hatóságokat miért vannak a nagy autók ellen. Ennél biztonságosabb, megbízhatobb, kényelmes, kisfogyasztásu kocsit nemigen ismerek. (persze ez messze nem azt jelenti, hogy nincs) A következő vételnél (ha lessz) is a kényelmes nagy autó jöhet számitásba. Nemcsak a fogyasztás, de aszervíz igény is kedvező. Egyébbként a fogyasztás átlagban 6 liter. Igaz, általában betartom a sebesség határokat, A tempomat megtanitott kényelmesen vezetni. Már nem izgat, hogy mások gyorsabban mennek. Menjenek! Én viszont gazdaságossan használom a kocsimat.

A válaszoláshoz belépés szükséges
laci-812 írta: 2011 január 21., péntek 19:36:40

Jo napot mindenkinek. En 3 kocsirol vezetek excel tablazatot itt Amerikaban. Benne van a vetelar levonva a mostani hasznalt erteke a kocsinak, osszes biztositas, itt evente a rendszam dija, minden szerviz es anyag koltseg, meg az ablakmoso folyadek is. Kis magan szervizbe hordom, ha nem surgos a csere az interneten en rendelem hozza az alkatreszt, en veszem a Wal-mart ban a Mobil 1 olajat, a ket ujabb kocsin a szerviz csereli azt. A Subin olacsere, fekbetet tarcsa es dob az en kezem
alltal tortent. Nem volt tores, de mindegyik kocsin volt legalabb egy draga javitas, Subi hengerfej tomites, Merci supercharger, Audi thermosztat amit osszevontunk a vezermu szij cserejevel ( vizszivattyu, feszitok, gorgok stb) midegyik javitas 1300-1500 $ koruli (260-300 e Ft) a tobbi mind olcsobb. A Subar Forester 98'as, A Merci 230 kompresszor coupe 2002-es ujkent vettuk, az Audi A6-V8 2000-es 4 eveskent lett vasarolva. A nalunk futtot km-Subi 272000, Merci 128000, Audi 96000. A km koltseg ezek utan erdekes, Subi 33 Ft/km; Merci 70 Ft/km, Audi 78 Ft/km.
Oriasi a kulonbseg nem? Midegyik autohoz kulon tarcsan teli gumi szett is van, 2 nel mar a masodik garnitura. Persze ehez minden vasarlast rogziteni kell a kis fuzetben mindegyik kocsiban, nem egy nagy ugy de nem szabad az emlekezetre hagyatkozni. Udv, Laci-812

A válaszoláshoz belépés szükséges
Pjotr írta: 2011 január 21., péntek 15:31:01
Freddie írta: 6 éve

Talán azért van mindez, mert értelmes cikkeket főként értelmes emberek olvasnak el ...

A totalcarról rég leszoktam a fent említett jelenségek miatt.

A cikkre visszatérve: nagyon jól vázolja fel, hogy az autózás költségei bizony messze túlmutatnak az üzemanyag költségén.

Ebből a szempontból én egy mázlista vagyok, révén Trabant fanatikusként a lassan 32 éves járgányomra mind a kötelező biztosítás, mind az adó a legalacsonyabb kategóriába tartozik.

Értékvesztésről pedig nem is beszélhetünk, sőt, talán most kezd el növekedni az értéke !

Bár ez számomra lényegtelen: sosem fogom eladni !

Az alkatrészek ugyan egyre nehezebben beszerezhetők, de legalább nem drágák, csak egyre több utána járást igényelnek.

A fogyasztás meg 6 körül lenne, ha nem piszkáltam volna meg :P


Előzmények megtekintése

Freddie!
Hasonló eredményre jutottam magam is a cikk olvasása után. Én anno nagyon sokat "Skodáztam". Ha eltekintünk a komforttól és a biztonság hiányától, a fenti gondolatmenet alapján évi 10000-15000 km-es futásig érdemes lenne visszaülni egy 120-asba. :)
200.000 Huf-ért kiváló állapotúak kaphatóak. A megmaradt összeget meg be lehet rakni a bankba. :) Fogyasztás 6l körül vegyesben, adó vonzat minimális, fenntartása olcsó.
A cikkel kapcsolatos véleményeteket pedig osztom.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Freddie írta: 2011 január 21., péntek 10:41:35
Török Tamás írta: 6 éve

Én nem akarok okoskodni,meg hülye tanácsokat adni,ami fölösleges,de javasolnám önnek,hogy ha az anyagi lehetőségei engedik,most vegyen sok alkatrészt a Trabihoz,ami biztosan kell majd,lehet,később csak aranyárban lesz,ha lesz.


Előzmények megtekintése

Ez nem okoskodás, hanem valóban jó tanács, amit köszönök és rajta vagyok a dolgon !
De már egy kicsit tovább is gondoltam a dolgot, mert tavaly alapítottunk egy egyseületet és közvetlenül a gyártókat megkeresve nagy tételben, kérésre jobb minőségben gyártatunk alkatrészeket(már amit lehetséges)
De a tendencia, amit írt valóban reális.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Török Tamás írta: 2011 január 20., csütörtök 15:12:26
Freddie írta: 6 éve

Talán azért van mindez, mert értelmes cikkeket főként értelmes emberek olvasnak el ...

A totalcarról rég leszoktam a fent említett jelenségek miatt.

A cikkre visszatérve: nagyon jól vázolja fel, hogy az autózás költségei bizony messze túlmutatnak az üzemanyag költségén.

Ebből a szempontból én egy mázlista vagyok, révén Trabant fanatikusként a lassan 32 éves járgányomra mind a kötelező biztosítás, mind az adó a legalacsonyabb kategóriába tartozik.

Értékvesztésről pedig nem is beszélhetünk, sőt, talán most kezd el növekedni az értéke !

Bár ez számomra lényegtelen: sosem fogom eladni !

Az alkatrészek ugyan egyre nehezebben beszerezhetők, de legalább nem drágák, csak egyre több utána járást igényelnek.

A fogyasztás meg 6 körül lenne, ha nem piszkáltam volna meg :P


Előzmények megtekintése

Én nem akarok okoskodni,meg hülye tanácsokat adni,ami fölösleges,de javasolnám önnek,hogy ha az anyagi lehetőségei engedik,most vegyen sok alkatrészt a Trabihoz,ami biztosan kell majd,lehet,később csak aranyárban lesz,ha lesz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Freddie írta: 2011 január 20., csütörtök 12:35:15
Der Milan írta: 6 éve

Aktuális téma!

Nekem is tetszik, sőt ez az egész honlap is, sokkal kézenfekvőbb, szükségszerűbb témákat dobnak fel mint a totalcar-on. Nem is beszélve arról, hogy ha kommentel a szerkesztő nem magaslóról faragatlan módon nyilvánul meg, mint valami mindentudó félisten, alias Winkler, Ommm vagy a hozzá hasonló tuskók. Azt nem tudom, hogy itt hogy szűrik a leveleket de az is tetszik, hogy trágár vélemények anyázások nincsenek. Az ilyenek miatt nem járok már fel a totalcar-ra.



Bocsi, hogy offoltam, meg személyeskedtem, azt hiszem 3. hete járok ide és tetszik az összkép.


Előzmények megtekintése

Talán azért van mindez, mert értelmes cikkeket főként értelmes emberek olvasnak el ...
A totalcarról rég leszoktam a fent említett jelenségek miatt.
A cikkre visszatérve: nagyon jól vázolja fel, hogy az autózás költségei bizony messze túlmutatnak az üzemanyag költségén.
Ebből a szempontból én egy mázlista vagyok, révén Trabant fanatikusként a lassan 32 éves járgányomra mind a kötelező biztosítás, mind az adó a legalacsonyabb kategóriába tartozik.
Értékvesztésről pedig nem is beszélhetünk, sőt, talán most kezd el növekedni az értéke !
Bár ez számomra lényegtelen: sosem fogom eladni !
Az alkatrészek ugyan egyre nehezebben beszerezhetők, de legalább nem drágák, csak egyre több utána járást igényelnek.
A fogyasztás meg 6 körül lenne, ha nem piszkáltam volna meg :P

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 január 19., szerda 19:09:21
Török Tamás írta: 6 éve

Tetszik,hogy az Autónavigátor szerkesztői figyelembe veszik,mi az a téma ami legjobban érdekli az autósokat,elolvassák a kommenteket,és ez alapján nyitnak egy témát,és adnak tanácsot.Ez így nagyon jó szerintem.


Előzmények megtekintése

Aktuális téma!
Nekem is tetszik, sőt ez az egész honlap is, sokkal kézenfekvőbb, szükségszerűbb témákat dobnak fel mint a totalcar-on. Nem is beszélve arról, hogy ha kommentel a szerkesztő nem magaslóról faragatlan módon nyilvánul meg, mint valami mindentudó félisten, alias Winkler, Ommm vagy a hozzá hasonló tuskók. Azt nem tudom, hogy itt hogy szűrik a leveleket de az is tetszik, hogy trágár vélemények anyázások nincsenek. Az ilyenek miatt nem járok már fel a totalcar-ra.

Bocsi, hogy offoltam, meg személyeskedtem, azt hiszem 3. hete járok ide és tetszik az összkép.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Török Tamás írta: 2011 január 19., szerda 18:13:20

Tetszik,hogy az Autónavigátor szerkesztői figyelembe veszik,mi az a téma ami legjobban érdekli az autósokat,elolvassák a kommenteket,és ez alapján nyitnak egy témát,és adnak tanácsot.Ez így nagyon jó szerintem.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Friss tesztek

Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 180 LE MT teszt

Se veled, se nélküled, Giulia

Ritkán érdekli egy autó ennyire az autós világot, mint a Giulia. Mindenki szeretni, imádni akarja, mert Alfából van. Magunkra kell erőltetnünk, mert egy Alfát szeretni kell, akkor jó.


Mini Countryman Cooper D teszt

Mint a Cooper, csak használható – Countryman D

Elég szélesre sikerült nyújtani a Mini palettáját, és még mindig nehezen találják egyes modellek pontos helyét. A második Countryman egészen olyan, mint a kicsi Cooper, de ebben el lehet férni.


Kia Rio 1.25 MPI LX Exclusive teszt

Ki akarna ennél többet? - (majdnem) alap Kia Rio teszt

Leggyengébb négyhengeres szívómotorjával, szinte alapkivitelében próbáltuk a negyedik generációs Kia Riót. Stabil, és meglepően tágas is.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Hirdetés

ALFA ROMEO tesztek

Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 180 LE MT teszt

Se veled, se nélküled, Giulia

Ritkán érdekli egy autó ennyire az autós világot, mint a Giulia. Mindenki szeretni, imádni akarja, mert Alfából van. Magunkra kell erőltetnünk, mert egy Alfát szeretni kell, akkor jó.


Szűz, mégis dögös: Alfa Romeo Giulietta teszt

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive teszt

Századik születésnapja tiszteletére felélesztette a legendás típusnevet az Alfa Romeo. Giulietta még szűz volt ezen az első randevún.


Alfa Romeo GT teszt

Michelangelo öröksége

Nem egy friss modell, ám remekbe szabott formatervével az utakon még mindig különlegességnek számít az Alfa Romeo megigéző szépségű GT kupéja.


Alfa Romeo 159 teszt

Nemzetközi turizmus

A 159-es kombi 2006 tavasza óta gazdagítja az utcaképet. Apró módosítások kapcsán most újra a tesztflottában. 1,9-es dízellel és 19-es kerekekkel.


Alfa Romeo Mito 1.4 Turbo 155

AMitol döglik a légy...

Az Alfa Romeo a legjobb úton a túlélés felé, még néhány, a Mitóhoz hasonló remek ízléssel eltalált modell, és a Cuore Sportivo végleg lekapcsolható a pacemakerről.


Még több ALFA ROMEO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Volkswagen Golf R és GTI Performance menetpróba

Versenypályán próbáltuk a 310 lóerős Golf R-t Videó

Tegnap – Újdonság

Van az a teljesítményszint, ami felett sokkal érdemesebb versenypályán tesztelni egy autót, ezért mi is ott vallattuk a Golf R modelleket.


1977 tavaszán mutatkozott be a Volvo 262C, a svédek nagy kupéja

40 éves a Volvo kockakupéja

Tegnap – Sztori

A 260-as széria kupéjához az olaszokkal szövetkeztek, a Volvo 262C elsősorban Amerikának szólt, és még a svédeknek is meglepő volt a luxuskupé sikere.


Mercedes GLA, GLA 45 AMG, A 45 AMG menetpróba a Hungaroringen

Lőgyakorlat kompakt AMG Mercedesekkel

5 napja – Újdonság

Hazánkban próbálhattunk a kompakt Mercedesek krémjét, na meg a 381 lóerős AMG-ket a Hungaroringen, majd bepillanthattunk a kecskeméti gyárba is, ahol készülnek.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Új módszerekkel próbálnak pénzt kicsalni a járműhirdetőktől

Álomautók helyett már inkább üzletet ajánlanak a csalók

5 éve – Tippek, tanácsadók

Eddig zömében az autóvásárlókra utaztak a szélhámosok, már az eladókat is célba vették.


Jövő év végén indulhat az állami járműtörténeti adatbázis

Államilag garantált használt autó? Jövőre állítólag meglesz

3 éve – Használtautó

Hogy lehetne kisebb lutri a használtautó-vásárlás? Az Autós Nagykoalíció kilobbizta a komplex központi adatbázist, ami jövőre elkészülhet.


Titkos tipp: Peugeot 607

Francia luxusautót Suzuki áron

6 éve – Használtautó

"Presztízs luxuslimuzin és családi autó, Suzuki fenntartási és üzemeltetési költségekkel. Mindent tud, amit a prémium márkák, de töredék áron vettem és használom." - ezt nem mi mondjuk, hanem egy Peugeot 607 tulajdonos.


Használtautó.hu

ALFA ROMEO GT 1.9 JTD 16V Blackline

ALFA ROMEO GT 1.9 JTD...

Ár: 1.499.000 Ft

Évjárat: 2007 / 7

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO 156 2.4 JTD Klima

ALFA ROMEO 156 2.4 JTD...

Ár: 499.000 Ft

Évjárat: 1999 / 6

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO 156 3.2 V6 255 le

ALFA ROMEO 156 3.2 V6...

Ár: 1.500.000 Ft

Évjárat: 1998 / 7

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!