Diktátor, vagy követő? Ugyanúgy sokba fájhat

Körkép: kis prémium SUV-k

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az alsó-középkategóriás SUV-k prémium példányaira néztünk rá. Van köztük diktátor, de ketten már inkább csak követik a divatot, közös pont mégis van: az árcédulájuk messziről látszik.


Amikor már a Suzuki is ultrakompakt SUV-nak hívja az elődjétől méretben nem sokban különböző új Ignist, már egész nagy a probléma. Sokan követik a divatot ennyire erőszakosan, ugyanakkor nem egyszerű eldönteni, valójában meddig crossover, és honnan kell SUV-nak hívnunk az adott modellt. Ez nagyjából ott dől el, hogy a márka hová szeretné besorolni, a most összevetett hármasból is csupán kettő, az Audi Q2 és a Mercedes GLA az SUV, míg a Mini Countryman crossover - a gyártók szerint. Nem is nagyon érdemes ezen lovagolni, mindkét kategória ugyanarra jó: városi használatra, de nem kapunk szívrohamot, ha a navigáció véletlenül földútra terel minket, köszönhetően a mindhárom modellhez rendelhető összkerékhajtásnak.
Audi Q2, Mercedes-Benz GLA, Mini Countryman- méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Audi Q2 4191 1794 1508 2601 405
Mercedes-Benz GLA 4424 1804 1494 2699 421
Mini Countryman 4299 1822 1557 2670 450

Van, aki diktálja a divatot, de legtöbben inkább csak követik, jelen esetben előbbi egyértelműen a Mini Countryman, már csak azért is, mert immáron második generációjába lépett. Emellett persze a legtöbb stílust is neki osztották a hármasból, továbbá természetesen a márkához hűen saját ízlésvilágunknak megfelelően rakhatjuk össze, kívül-belül széles a színek skálája. Takarékos benzines és dízelmotorokkal, valamint a Mininél most először akár konnektoros hibrid hajtással is elérhető, de persze ott van a felperzselt John Cooper Works kivitel is. A Countryman háromhengeres 1,5-ös turbós benzinmotorral indítja a kínálatot, a 136 lóerős kis motor egy hengernyi hátrányát az elődhöz képest a normál Cooperben nem érezni, a Countryman persze nagyobb, mégis ahhoz is elegendő, ráadásul All4 összkerékhajtás már ahhoz is kérhető. Vezetni kiváló, az erősebb motorokkal hozza az elvárt gokartélményt egy használható méretű karosszériában, a felhasznált anyagok és a megoldások kifogásolhatatlanok, az ára persze prémium és életstílus-autóhoz illő.
Hirdetés
Audi Q2, Mercedes-Benz GLA, Mini Countryman- benzines alapverziók adatai
Audi Q2 Mini Countryman Mercedes-Benz GLE
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 999 1499 1595
Hengerek/szelepek száma 3/12 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6
Teljesítmény [LE] 116 (5500) 136 (4400) 122 (5000)
Nyomaték [Nm] 200 (2000-3500) 220 (1400-4300) 200 (1250-4000)
Gyorsulás 0-100 km/h 10,7 9,6 9,0
Végsebesség [km/h] 190 202 200
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 5,3 5,7 6,0
CO2-kibocsátás [g/km] 121 130 138
Saját tömeg [kg] 1205 1365 1320
Megengedett össztömeg [kg] 1765 1950 1920

A Countryman indulóára 7,730 millió forint, ebben túl sok minden nincs, ha néhány hasznos extrát berendelünk, mint például tolatókamera, parkolószenzorok, vészfék-asszisztens, távolságtartós tempomat és egy komolyabb navigáció, valamint némi kényelem miatt ülésfűtést, máris 9 millió fölött járunk. És még nem néz ki úgy, ahogy szeretnék. A felső határ innen jóval messzebb van, az alapárát még egyszer simán rá költhetjük. Az Audinál ennél egy csöppet bőkezűbbek, ugyan a Q2 a három közül a legkisebb, alapfelszereltségének listája egészen bő. A Minivel ellentétben például a gyalogos-felismerő, vészfékezésre is képes pre-sense rendszert mindenképp megkapjuk, valamint a Q2 alapfelszerelésként sebességfüggő kormányrásegítést is kap. Emellett a tempomat is alapáras, tehát a legtöbb szükséges extrát már 6 990 630 forintért megkapjuk a Q2-ben, persze még így is van, ami jól tud jönni.
Szintén csak néhány hasznos plusz dologgal felszerelve, komoly navigációval, tolatókamerával és parkolóradarral kiegészítve, meg persze amiket az Audinál kötelezően hozzá kell adnunk ezekhez, mint például multikormány, Virtual Cockpit, vagy csak egyszerűbb kijelzős műszercsoport és némi apróság egyenként minimum 100 ezerért, megközelíthetjük a 9 milliót. És akkor még szintén nem szabtuk személyre, ráadásul ballonos gumikba húzott dísztárcsás Q2-vel távozhatunk a szalonból, pedig akár élénk színű fényezéseket, hasonló árnyalatú beltéri kiegészítőket és többféle variációban kérhető, akár Audi dizájnos, vagy karbon mintás oldalpajzsnak nevezett díszítőelemet is kaphatunk a C-oszlopra. A Minihez képest persze korlátozottak a lehetőségek, a németes kimértség és az életstílus nehezen összeegyeztethető, de azért csinos Q2-t lehet összevarázsolni. A márkától megszokott, igaz, helyenként egyszerű anyaghasználat mellett precíz összeszerelést és könnyed mozgást kapunk, az alap 1,0 literes háromhengeres turbó 116 lóereje már épp elég, a hengerlekapcsolásra is képes 1,4 TFSI viszont még biztosabban kielégítő lehet mindenki számára. Természetesen akár quattro hajtással is elérhető, de csak a 9 356 470 forinttól induló 150 lovas kétliteres dízelmotorral és automata váltóval együtt.
Audi Q2, Mercedes-Benz GLA, Mini Countryman - alapárak (Ft)
Alapár Dízelmotorral Automata váltóval Összkerékhajtással
Audi Q2 6 990 630 7 411 630 7 668 810 9 356 470*
Mercedes-Benz GLA 8 462 010 9 331 960 10 805 160
Mini Countryman 7 730 000 8 698 000 8 329 000 8 360 000

Egészen meglepő módon a hármasból a csillagos modell a legnagyobb, már ami a hosszúságát és a tengelytávját illeti. Helykínálata semmivel sem több, mint az alapját adó A-osztályé, használhatósága 75 milliméteres emelésének köszönhetően viszont bővült. A GLA 180 1,6-os turbós, 122 lóerős négyhengeressel indítja a kínálatot, kézi váltóval, alapként adott aktív vészfékező asszisztenssel, tempomattal és kulcs nélküli nyitás-indítási rendszerrel közel 8,5 millió forintnál indul, jelentős felára van tehát a többiekhez képest. Online kapcsolatos navigációval, tolatókamerával, radarral, ülésfűtéssel felvértezve alulról karcolja a 10 milliót, az összkerékhajtású kivitelek pedig közel 11 millióról indulnak a Mercedes GLA-nál.
A csillagos ráadásul korlátozottabban szabható személyre, mint a többiek, persze az élénk színű fényezések és a hozzá passzoló belső kiegészítők itt is megvannak. Emellett mindhárman kínálnak elektromos csomagtérnyitást, parkolóautomatikát, online kapcsolatos fedélzeti rendszert, digitális műszeregységet viszont csak az Audi ad. Mindhárom modell egyéniség, legnagyobbat mégis a Mini villant az utcán, valamint a legkisebb motorhoz is kínál összkerékhajtást, kézi váltóval is, alapfelszereltsége viszont gyér a többiekhez képest. A divatnak ára van, ezt megfejelve a prémium felárral komoly összeget hagyhatunk a kereskedésben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 20:01
    Permalink

    Srácok, nem értem minek veszitek a fáradtságot a gépelésre egy ilyen cikkhez. Ide írtok 3 autót ami teljesen evidens, mindenkinek és leírtok egy sor olyan dolgot, ami szintén nem felételez semmilyen felkészültséget.

    Pedig sokkal több értelme venni sorra venni a nem evidens konkurenseket, mint az Infiniti QX30 és a V40 Cross Country…

    Aztán az az érzésem hogy úgy hoztatok össze cikket hogy semmilyen érdemi saját tapasztalatot nem gyűjtöttek. Nem kértetek árajánlatot de még az autókat se nagyon láttátok közelről.

    Van értelme egyáltalán így billentyűzetet ragadni?

Vélemény, hozzászólás?