0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Körborzalom, vagy áldás az új budakalászi kereszteződés?

Megépült az új szuper-körforgalom Budakalászon. Jobb a lámpatenger, mint egy sima kereszteződés?

·

A folyton dugót és szenvedést okozó budakalászi, az M0-ás hídra is felvezető körforgalom erősen átalakult. Jobb ötlet volt, mint egy egyszerű többsávos körforgalom?

%KA%A Magyar Közút használati útmutatója, kövesd a színt játék. Legalább kettő be-, és kihajtó sáv van mindenhol, ez már önmagában jelentősen gyorsítja a haladást%KA%

A Magyar Közút használati útmutatója, kövesd a színt játék. Legalább kettő be-, és kihajtó sáv van mindenhol, ez már önmagában jelentősen gyorsítja a haladást

Szívást garantál minden reggel a budakalászi, a Megyeri hídra is felvezető körfogalom a helyieknek és az ingázóknak. Én is használom, minden nap, így tudom, hogy a reggeli forgalomban minimum fél órába telt fölvergődni az M0-ás hídra, onnantól, hogy megálltunk a sor végén, ami nagyjából az Omszki tó másik végénél és az ottani felüljáró alatt állt. Vagy ez, vagy a 11-es út és az Árpád híd jut azoknak, akik át akarnak jutni minél hamarabb a pesti oldalra, csakhogy az utóbbi időben a Róbert Károly körút felújítása miatt még a III. kerületi Flórián térig is nehezen lehetett eljutni, az Árpád hídról meg ne is beszéljünk. Szóval nagyon kellett már valami változás, mióta a budakalászi körforgalmat lefokozták egysávosra, mivel az autósok többsége képtelen volt használni kétsávosként, pedig nem olyan nehéz.

%KA%Hétköznap délben volt forgalom, de folyamatosan haladt, megtöri, de nem fogja meg a haladást a turbó-körforgalom, Szentendre felől csak a legforgalmasabb időszakokban van torlódás%KA%

Hétköznap délben volt forgalom, de folyamatosan haladt, megtöri, de nem fogja meg a haladást a turbó-körforgalom, Szentendre felől csak a legforgalmasabb időszakokban van torlódás

Nyilván ilyen mennyiségű autónál már egy körforgalom sem képes hatékonyan eloszlatni a forgalmat, ezt az utóbbi időben az is nehezítette, hogy a Szentendre felől érkezők két sávja egy behajtóra szűkül, ráadásul a hosszú sor miatt már az sem volt képes haladni, aki csak a bevásárlóközpontokhoz szeretett volna eljutni. Az élet most könnyebbnek látszik, hiszen szó szerint felturbózták a 11-es út alatti körforgalmat. A csak turbó-körforgalomként emlegetett kereszteződést egy halom lámpával tűzdelték, és a meghökkentő az, hogy úgy tűnik, működőképes.

%KA%Az áruházaktól kihajtók várnak a legtöbbet, és csak 5 másodpercig zöld a lámpa. Nem éri meg átmenni a sárgán, mivel a következő lámpa még piros, de Szentendre felől már engedi az autókat%KA%

Az áruházaktól kihajtók várnak a legtöbbet, és csak 5 másodpercig zöld a lámpa. Nem éri meg átmenni a sárgán, mivel a következő lámpa még piros, de Szentendre felől már engedi az autókat

%KA%Elég világosan ki van táblázva, közvetlen sáv Szentendre felé, még egy közvetlen a hídra, közte egy közös. Ha nem jól választottunk, marad a bukdácsolás a buckákon, ahogy az osztrák rendszámos Fabia teszi éppen, vagy beletörődünk, és megyünk egy kört. Inkább az utóbbit tegyük!%KA% %KA%Elég világosan ki van táblázva, közvetlen sáv Szentendre felé, még egy közvetlen a hídra, közte egy közös. Ha nem jól választottunk, marad a bukdácsolás a buckákon, ahogy az osztrák rendszámos Fabia teszi éppen, vagy beletörődünk, és megyünk egy kört. Inkább az utóbbit tegyük!%KA%

Elég világosan ki van táblázva, közvetlen sáv Szentendre felé, még egy közvetlen a hídra, közte egy közös. Ha nem jól választottunk, marad a bukdácsolás a buckákon, ahogy az osztrák rendszámos Fabia teszi éppen, vagy beletörődünk, és megyünk egy kört. Inkább az utóbbit tegyük!

Épp a múlt héten nyitották meg, pontosabban kapcsolták be a jelzőlámpákat, amiket hol jól, hol pedig kevésbé jól hangoltak. Először viszont nézzük, mi változott. Jó pont, hogy minden irányban kettő, vagy több be-, illetve kihajtó sáv született. Ennek a Szentendre felől érkezők örülhetnek a legjobban, de a bevásárlóközpontból Szentendre felé haladók élete is könnyebb, persze a kihajtás után egyből be kell sorolniuk egy sávba, de legalább nem ragadnak be a körforgalomba. Hogy ne legyen, pontosabban ne engedjenek túl nagy kavarodást, minden sávot nem csak záróvonallal, de betongombócokkal is elválasztottak, így aki nem terepjáróval jár, az csak arra fog tudni kihajtani, amelyik irányt előre kiválasztotta.

%KA%A Transporter most Békásmegyer felé, vagy vissza a hídra mehetne, ahonnan jött, de az áruházakhoz nem. Mégis sokan megteszik, pedig van záróvonal, igaz, rengeteg a felfestés%KA%

A Transporter most Békásmegyer felé, vagy vissza a hídra mehetne, ahonnan jött, de az áruházakhoz nem. Mégis sokan megteszik, pedig van záróvonal, igaz, rengeteg a felfestés

Ezzel nincs is nagy gond, mivel egészen érthetően és bőven kitáblázták és felfestették a sávokat, így aki közvetlenül menne az M0-ás hídra, az ezt zavartalanul megteheti. A turbó-körforgalom egy irtónagy daráló, nem éri meg átcsusszanni még a sárgán, mert akkor már a balról érkezőknek zöld a jelzésük. Erre a legjobb példa az áruházaktól kihajtók lámpája. 5 másodpercig zöld, az nagyjából 5 autót, jelent sávonként, a hatodikra garantáltan rásárgul, de ha mégis behajt, a Szentendre felől érkezők már a nyakán vannak, és őket csúnyán fel fogja tartani. Ami hiba nekem is feltűnt, de a budakalászi önkormányzat és a rendészek is megerősítették, az a következő lámpa, ami a körforgalomból a hídra felhajtóknak még bőven piros, mikor az áruházaktól kihajtók odaérnek, ezzel szintén feltartva a forgalmat, pláne, ha valaki oda beragad.

%KA%Két sáv a hídra, egy a boltba, elég világosan jelezve, bár az egy hete átadott burkolatról már most kopnak a felfestések%KA%

Két sáv a hídra, egy a boltba, elég világosan jelezve, bár az egy hete átadott burkolatról már most kopnak a felfestések

%KA%A lámpánál nyílik egy belső sáv, abban kerülhetünk a följebb látott Transporter helyére, ha vásárolni akarunk, maradjuk ott, ahol a Fabia megy%KA% %KA%A lámpánál nyílik egy belső sáv, abban kerülhetünk a följebb látott Transporter helyére, ha vásárolni akarunk, maradjuk ott, ahol a Fabia megy%KA%

A lámpánál nyílik egy belső sáv, abban kerülhetünk a följebb látott Transporter helyére, ha vásárolni akarunk, maradjuk ott, ahol a Fabia megy

Még egy kritikus pont van, a Békásmegyer felől behajtók két sávból választhatnak. Vagy maradnak abban, amelyikben vannak, vagy egyel beljebb sorolnak, ám ha az áruházba mennének, onnan már nem tudnak, egyrészt a buckák, másrészt a záróvonal miatt. Csak egyfelé mehetnek, vissza Békásmegyerre, meg persze föl a hídra, téve egy felesleges kört. A sávváltást mégis rengetegen megteszik, ezzel balesetveszélyes helyzetet idézve elő, pláne, hogy még mindenki csak ismerkedik a helyzettel. Bizonytalan behajtások, kapkodó kormánymozdulatok és buckamászás van jelenleg, ha valaki nem nézte ki előre az irányt.

%KA%Logikus a jelzés, és van idő gondolkodni, mielőtt a buckák közé érünk. Fontos az odafigyelés, ciki később javítani%KA%

Logikus a jelzés, és van idő gondolkodni, mielőtt a buckák közé érünk. Fontos az odafigyelés, ciki később javítani

Az ötlet elég drasztikus, persze csak azért, mert hazánkban nem sok példa van ilyen körforgalomra, megvalósítva viszont egész használhatónak tűnik. Kis finomhangolás ráfér, de a legfontosabb, hogy mindenki, aki még nem járt arra, legyen résen, mielőtt a behajtáshoz ér, ha már elrontotta, ne próbáljon meg javítani rajta, mert nagyon finom rendszer, hamar föl lehet borítani. Arra buzdítanék mindenkit, hogy a sárguló lámpákhoz ne még éppen beférek módon álljon hozzá, nem csak saját magát szívatja meg vele. A lényeg, amiért hónapokig korlátozások voltak a környéken, kifizetődőnek tűnik, ugyanis jóval szellősebb és gördülékenyebb a forgalom. Reggelente még így is van egy kis torlódás, de 8 óra után szinte megállás nélkül lehet felhajtani az M0-ás hídra Szentendre felől, hétköznap. Nem is tudom, mikor volt ilyen utoljára.

%KA%Az M0-ról lehajtva közvetlen sáv maradt Szentendre felé, de kettő nyílt a körforgalomban, szintén van gondolkodási idő. Sokat javított a helyiek közlekedésén, és egyelőre nem tűnik úgy, hogy emiatt mondjuk a Váci úton több autó lenne. Megoldódott volna egy évek óta tartó probléma?%KA%

Az M0-ról lehajtva közvetlen sáv maradt Szentendre felé, de kettő nyílt a körforgalomban, szintén van gondolkodási idő. Sokat javított a helyiek közlekedésén, és egyelőre nem tűnik úgy, hogy emiatt mondjuk a Váci úton több autó lenne. Megoldódott volna egy évek óta tartó probléma?

Ez is érdekes lehet:
 

Két világbajnok is távozhat a Forma-1-ből

A Libery Media több versenyt szeretne a száguldó cirkuszban, Alonso és Hamilton viszont máris...

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák...

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa...

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban...

Füvezett, aki szerint a kamion alatt átszáguldó Tesla sofőrje filmet nézett

Újabb részletek derültek ki a tavalyi szörnyű Tesla balesetről. Eddig a kamiont vezető férfi...

Üléspróba: ott voltunk a Kia Stonic leleplezésén

Amszterdamban leplezték le a Kia kisautó alapú divat-crossoverét, amiről továbbra sem tudunk...

Suzuki Swift 1.0 GLX SHVS teszt

Az alap után ezres turbósával és a Balenonál hatékonyabb hibridrendszerével vallott nálunk az...

Megvettem első autómat, egy 1996-os 318is-t. Tudom, nem hathengeres

A BMW "hathengernélkezdődik", tudom, mégis négyhengerest vettem. Viszont kupé, napfénytetős...

Videón mutatta meg az Audi az új A8-as autonóm parkolását

Alig három hét múlva mutatkozik be a német gyártó vadonatúj zászlóshajója, az A8-as. A képek...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (12 db)

nick_ írta: 13 perce
Macan írta: 3 napja

Borzalom? Hát meg is érdemlik....mindenki B.pesten akar élni füstben-koszban, dugókban hát élvezzék...


Ez éppen nem arról szól. Ez egyrészt az M0-ás körgyűrű vége, másrészt pedig az agglomerációban - Szentendrén, Pomázon, stb. településeken - élők használják elsősorban. Vagyis akik nem Budapesten élnek, de a munkájuk, iskolájuk, stb. rákényszeríti őket, hogy naponta bejárjanak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Lehel81 írta: 9 órája
Lehel81 írta: 9 órája

Nem vagyok én sem pesti, sem nagyvárosi az igaz, de tényleg egy kicsit bonyolultnak tünik nekem...De majd levisz a GPS :))


*elvisz

A válaszoláshoz belépés szükséges
Lehel81 írta: 9 órája

Nem vagyok én sem pesti, sem nagyvárosi az igaz, de tényleg egy kicsit bonyolultnak tünik nekem...De majd levisz a GPS :))

A válaszoláshoz belépés szükséges
Macan írta: 3 napja

Borzalom? Hát meg is érdemlik....mindenki B.pesten akar élni füstben-koszban, dugókban hát élvezzék...

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 4 napja
SSzabolcs írta: 4 napja

A múltkor jártam a bevásárlóközpontban. Nem volt forgalom,, de nagyon kellett figyelnem, melyik sávba helyezkedjek. Szkeptikus voltam a lámpás megoldással kapcsolatban, de a kis forgalom mellett gyorsan átértem. Ami szerintem nagy probléma, hogy nincs rá mód, hogy tegyek egy teljes kört, ha elrontottam a besorolást.

Jómagam másként oldottam volna meg a helyzetet. Szerintem egy közvetlen Szentendre-M0 felhajtó jobb megoldás lett volna, nem kellene a nagy forgalmat bezavarni a körforgalomba, ezáltal maradhatott volna az csak a bevásárlóközpont fogalmának kezelésére. Ha egyszer elkészül, az M0 folytatása, ezt úgy is kezelni kell majd...


Egyetértek, az tényleg nagy baj, hogy nem lehet teljes kört menni. Ha idegen helyen van az ember elő szokott fordulni, hogy elnézi a kihajtót, de semmi gond, megy egy kört és a helyzet megoldva. Én is voltam már úgy - nem is egyszer - az érdi Tesconál, hogy rossz helyen mentem ki (ugye nem tudsz mit csinálni, ha elrontottak a körforgalom valahol "kivisz"), aztán meg a nagy forgalomban lehet forgolódni, vagy a következő parkolóba behajtani és ott forgolódni.
A szentendrei forgalom külön felhajtója lett volna a jó megoldás valóban, de annak nyilván jelentős költsége lett volna. Nagyon kellene már az M0 folytatása, hogy végre teljes legyen a kör. Sokszor van, hogy az M1-en, M7-en jövök és Szentendre felé kellene tovább mennem és ilyenkor át kell menni a fél városon. De aki erről a környékről vagy Bp.-nek erről a részéről (beleértve a pesti oldalt is) a Balatonra indul annak sem könnyű.

A válaszoláshoz belépés szükséges
SSzabolcs írta: 4 napja

A múltkor jártam a bevásárlóközpontban. Ritkán játok erre. Nem volt nagy forgalom, de nagyon kellett figyelnem, melyik sávba helyezkedjek. Táblák segítették az eligazítást. Nem tudom mi lett volna csúcsforgalomban...Szkeptikus voltam a lámpás megoldással kapcsolatban, de a kis forgalom mellett gyorsan átértem. Ami szerintem nagy probléma, hogy nincs rá mód, hogy tegyek egy teljes kört, ha elrontottam a besorolást.
Jómagam másként oldottam volna meg a helyzetet. Szerintem egy közvetlen Szentendre-M0 felhajtó jobb megoldás lett volna, nem kellene a nagy forgalmat bezavarni a körforgalomba, ezáltal maradhatott volna az csak a bevásárlóközpont fogalmának kezelésére. Ha egyszer elkészül, az M0 folytatása, ezt úgy is kezelni kell majd...

A válaszoláshoz belépés szükséges
SSzabolcs írta: 4 napja

A múltkor jártam a bevásárlóközpontban. Nem volt forgalom,, de nagyon kellett figyelnem, melyik sávba helyezkedjek. Szkeptikus voltam a lámpás megoldással kapcsolatban, de a kis forgalom mellett gyorsan átértem. Ami szerintem nagy probléma, hogy nincs rá mód, hogy tegyek egy teljes kört, ha elrontottam a besorolást.
Jómagam másként oldottam volna meg a helyzetet. Szerintem egy közvetlen Szentendre-M0 felhajtó jobb megoldás lett volna, nem kellene a nagy forgalmat bezavarni a körforgalomba, ezáltal maradhatott volna az csak a bevásárlóközpont fogalmának kezelésére. Ha egyszer elkészül, az M0 folytatása, ezt úgy is kezelni kell majd...

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 4 napja

Amikor erre járok általában Szentendrére megyek, úgyhogy a felüljárón megyek, ott nem szokott gond lenni. Nem tudom milyen lesz, de talán jobb, mint az a híres vagy hírhedt turbó körforgalom az érdi Tesconál. Ott is ritkán járok, általában 3-4 havonta, mivel nincs benn rutinom, mindig "elfelejtem" mire újra arra megyek :) Már előre izgulok, hogy sikerüljön, most már talán 50% fölött van, hogy nem cseszem el és ilyenkor mindig boldog vagyok utána :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
gabka63 írta: 4 napja

A szart hiába gyurmázzuk akkor is csak szar marad.
Hogy lehet egy O szintű utat belevezetni egy körforgalomba ?
Még a Kádár korszakban is normálisabban meg tudták oldani.
Ez egy vicc ország.
Miért nem hívnak egy német vagy holland szakembert, hogy oldja meg.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Colie írta: 5 napja

Iskolaszünetben minden út jól járható, így ez is!

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?


Suzuki Swift 1.0 GLX SHVS teszt

Teszten a turbós és hibrid Swift

Az alap után ezres turbósával és a Balenonál hatékonyabb hibridrendszerével vallott nálunk az új Suzuki Swift. Vajon másfél millióval drágábban is megéri?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

5 órája – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Miért van álca alatt a Volvo legújabb kombija?

Szerinted milyen kamerát cipel ez az álcázott Volvo V90?

14 órája – Sztori

Épp gyanútlanul tartottunk a reptér felé a Kia Stonic leleplezése után, amikor egyszer csak véletlenszerűen előbukkant egy álcázott Volvo V90.


Itthon vezettük a Peugeot 5008 második generációját

Felnőtt az Év Autója - Peugeot 5008 menetpróba

17 órája – Újdonság

Idehaza is bemutatkozott a Peugeot új négyszámjegyű modellje, az 5008 második generációja. A SUV-ok piacán fog hódítani a legnagyobb oroszlán. Lássuk, vajon ő lesz-e a kategória királya?


Használtautó.hu

BMW 525xd Touring (Automata) MODERLINE.35E KM.MEGAFULL

BMW 525xd Touring (Aut...

Ár: 12.800.000 Ft

Évjárat: 2014 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

AUDI A2 1.4 PD TDI Komfort Hibátlan-Makulátlan

AUDI A2 1.4 PD TDI Kom...

Ár: 999.999 Ft

Évjárat: 2002 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

OPEL ZAFIRA 1.7 CDTI Enjoy VALÓS99.000KM.SZKÖNYV.7FŐ

OPEL ZAFIRA 1.7 CDTI E...

Ár: 2.990.000 Ft

Évjárat: 2011 / 9

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!