0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Körborzalom, vagy áldás az új budakalászi kereszteződés?

Megépült az új szuper-körforgalom Budakalászon. Jobb a lámpatenger, mint egy sima kereszteződés?

·

A folyton dugót és szenvedést okozó budakalászi, az M0-ás hídra is felvezető körforgalom erősen átalakult. Jobb ötlet volt, mint egy egyszerű többsávos körforgalom?

%KA%A Magyar Közút használati útmutatója, kövesd a színt játék. Legalább kettő be-, és kihajtó sáv van mindenhol, ez már önmagában jelentősen gyorsítja a haladást%KA%

A Magyar Közút használati útmutatója, kövesd a színt játék. Legalább kettő be-, és kihajtó sáv van mindenhol, ez már önmagában jelentősen gyorsítja a haladást

Szívást garantál minden reggel a budakalászi, a Megyeri hídra is felvezető körfogalom a helyieknek és az ingázóknak. Én is használom, minden nap, így tudom, hogy a reggeli forgalomban minimum fél órába telt fölvergődni az M0-ás hídra, onnantól, hogy megálltunk a sor végén, ami nagyjából az Omszki tó másik végénél és az ottani felüljáró alatt állt. Vagy ez, vagy a 11-es út és az Árpád híd jut azoknak, akik át akarnak jutni minél hamarabb a pesti oldalra, csakhogy az utóbbi időben a Róbert Károly körút felújítása miatt még a III. kerületi Flórián térig is nehezen lehetett eljutni, az Árpád hídról meg ne is beszéljünk. Szóval nagyon kellett már valami változás, mióta a budakalászi körforgalmat lefokozták egysávosra, mivel az autósok többsége képtelen volt használni kétsávosként, pedig nem olyan nehéz.

%KA%Hétköznap délben volt forgalom, de folyamatosan haladt, megtöri, de nem fogja meg a haladást a turbó-körforgalom, Szentendre felől csak a legforgalmasabb időszakokban van torlódás%KA%

Hétköznap délben volt forgalom, de folyamatosan haladt, megtöri, de nem fogja meg a haladást a turbó-körforgalom, Szentendre felől csak a legforgalmasabb időszakokban van torlódás

Nyilván ilyen mennyiségű autónál már egy körforgalom sem képes hatékonyan eloszlatni a forgalmat, ezt az utóbbi időben az is nehezítette, hogy a Szentendre felől érkezők két sávja egy behajtóra szűkül, ráadásul a hosszú sor miatt már az sem volt képes haladni, aki csak a bevásárlóközpontokhoz szeretett volna eljutni. Az élet most könnyebbnek látszik, hiszen szó szerint felturbózták a 11-es út alatti körforgalmat. A csak turbó-körforgalomként emlegetett kereszteződést egy halom lámpával tűzdelték, és a meghökkentő az, hogy úgy tűnik, működőképes.

%KA%Az áruházaktól kihajtók várnak a legtöbbet, és csak 5 másodpercig zöld a lámpa. Nem éri meg átmenni a sárgán, mivel a következő lámpa még piros, de Szentendre felől már engedi az autókat%KA%

Az áruházaktól kihajtók várnak a legtöbbet, és csak 5 másodpercig zöld a lámpa. Nem éri meg átmenni a sárgán, mivel a következő lámpa még piros, de Szentendre felől már engedi az autókat

%KA%Elég világosan ki van táblázva, közvetlen sáv Szentendre felé, még egy közvetlen a hídra, közte egy közös. Ha nem jól választottunk, marad a bukdácsolás a buckákon, ahogy az osztrák rendszámos Fabia teszi éppen, vagy beletörődünk, és megyünk egy kört. Inkább az utóbbit tegyük!%KA% %KA%Elég világosan ki van táblázva, közvetlen sáv Szentendre felé, még egy közvetlen a hídra, közte egy közös. Ha nem jól választottunk, marad a bukdácsolás a buckákon, ahogy az osztrák rendszámos Fabia teszi éppen, vagy beletörődünk, és megyünk egy kört. Inkább az utóbbit tegyük!%KA%

Elég világosan ki van táblázva, közvetlen sáv Szentendre felé, még egy közvetlen a hídra, közte egy közös. Ha nem jól választottunk, marad a bukdácsolás a buckákon, ahogy az osztrák rendszámos Fabia teszi éppen, vagy beletörődünk, és megyünk egy kört. Inkább az utóbbit tegyük!

Épp a múlt héten nyitották meg, pontosabban kapcsolták be a jelzőlámpákat, amiket hol jól, hol pedig kevésbé jól hangoltak. Először viszont nézzük, mi változott. Jó pont, hogy minden irányban kettő, vagy több be-, illetve kihajtó sáv született. Ennek a Szentendre felől érkezők örülhetnek a legjobban, de a bevásárlóközpontból Szentendre felé haladók élete is könnyebb, persze a kihajtás után egyből be kell sorolniuk egy sávba, de legalább nem ragadnak be a körforgalomba. Hogy ne legyen, pontosabban ne engedjenek túl nagy kavarodást, minden sávot nem csak záróvonallal, de betongombócokkal is elválasztottak, így aki nem terepjáróval jár, az csak arra fog tudni kihajtani, amelyik irányt előre kiválasztotta.

%KA%A Transporter most Békásmegyer felé, vagy vissza a hídra mehetne, ahonnan jött, de az áruházakhoz nem. Mégis sokan megteszik, pedig van záróvonal, igaz, rengeteg a felfestés%KA%

A Transporter most Békásmegyer felé, vagy vissza a hídra mehetne, ahonnan jött, de az áruházakhoz nem. Mégis sokan megteszik, pedig van záróvonal, igaz, rengeteg a felfestés

Ezzel nincs is nagy gond, mivel egészen érthetően és bőven kitáblázták és felfestették a sávokat, így aki közvetlenül menne az M0-ás hídra, az ezt zavartalanul megteheti. A turbó-körforgalom egy irtónagy daráló, nem éri meg átcsusszanni még a sárgán, mert akkor már a balról érkezőknek zöld a jelzésük. Erre a legjobb példa az áruházaktól kihajtók lámpája. 5 másodpercig zöld, az nagyjából 5 autót, jelent sávonként, a hatodikra garantáltan rásárgul, de ha mégis behajt, a Szentendre felől érkezők már a nyakán vannak, és őket csúnyán fel fogja tartani. Ami hiba nekem is feltűnt, de a budakalászi önkormányzat és a rendészek is megerősítették, az a következő lámpa, ami a körforgalomból a hídra felhajtóknak még bőven piros, mikor az áruházaktól kihajtók odaérnek, ezzel szintén feltartva a forgalmat, pláne, ha valaki oda beragad.

%KA%Két sáv a hídra, egy a boltba, elég világosan jelezve, bár az egy hete átadott burkolatról már most kopnak a felfestések%KA%

Két sáv a hídra, egy a boltba, elég világosan jelezve, bár az egy hete átadott burkolatról már most kopnak a felfestések

%KA%A lámpánál nyílik egy belső sáv, abban kerülhetünk a följebb látott Transporter helyére, ha vásárolni akarunk, maradjuk ott, ahol a Fabia megy%KA% %KA%A lámpánál nyílik egy belső sáv, abban kerülhetünk a följebb látott Transporter helyére, ha vásárolni akarunk, maradjuk ott, ahol a Fabia megy%KA%

A lámpánál nyílik egy belső sáv, abban kerülhetünk a följebb látott Transporter helyére, ha vásárolni akarunk, maradjuk ott, ahol a Fabia megy

Még egy kritikus pont van, a Békásmegyer felől behajtók két sávból választhatnak. Vagy maradnak abban, amelyikben vannak, vagy egyel beljebb sorolnak, ám ha az áruházba mennének, onnan már nem tudnak, egyrészt a buckák, másrészt a záróvonal miatt. Csak egyfelé mehetnek, vissza Békásmegyerre, meg persze föl a hídra, téve egy felesleges kört. A sávváltást mégis rengetegen megteszik, ezzel balesetveszélyes helyzetet idézve elő, pláne, hogy még mindenki csak ismerkedik a helyzettel. Bizonytalan behajtások, kapkodó kormánymozdulatok és buckamászás van jelenleg, ha valaki nem nézte ki előre az irányt.

%KA%Logikus a jelzés, és van idő gondolkodni, mielőtt a buckák közé érünk. Fontos az odafigyelés, ciki később javítani%KA%

Logikus a jelzés, és van idő gondolkodni, mielőtt a buckák közé érünk. Fontos az odafigyelés, ciki később javítani

Az ötlet elég drasztikus, persze csak azért, mert hazánkban nem sok példa van ilyen körforgalomra, megvalósítva viszont egész használhatónak tűnik. Kis finomhangolás ráfér, de a legfontosabb, hogy mindenki, aki még nem járt arra, legyen résen, mielőtt a behajtáshoz ér, ha már elrontotta, ne próbáljon meg javítani rajta, mert nagyon finom rendszer, hamar föl lehet borítani. Arra buzdítanék mindenkit, hogy a sárguló lámpákhoz ne még éppen beférek módon álljon hozzá, nem csak saját magát szívatja meg vele. A lényeg, amiért hónapokig korlátozások voltak a környéken, kifizetődőnek tűnik, ugyanis jóval szellősebb és gördülékenyebb a forgalom. Reggelente még így is van egy kis torlódás, de 8 óra után szinte megállás nélkül lehet felhajtani az M0-ás hídra Szentendre felől, hétköznap. Nem is tudom, mikor volt ilyen utoljára.

%KA%Az M0-ról lehajtva közvetlen sáv maradt Szentendre felé, de kettő nyílt a körforgalomban, szintén van gondolkodási idő. Sokat javított a helyiek közlekedésén, és egyelőre nem tűnik úgy, hogy emiatt mondjuk a Váci úton több autó lenne. Megoldódott volna egy évek óta tartó probléma?%KA%

Az M0-ról lehajtva közvetlen sáv maradt Szentendre felé, de kettő nyílt a körforgalomban, szintén van gondolkodási idő. Sokat javított a helyiek közlekedésén, és egyelőre nem tűnik úgy, hogy emiatt mondjuk a Váci úton több autó lenne. Megoldódott volna egy évek óta tartó probléma?

Ez is érdekes lehet:
 

Nyíltak a zsákok, mégis szinte mindene eltört, mert a lába a műszerfalon volt

A férje szólt, hogy ne tegye föl a lábát, de ez a nőt nem érdekelte. Koccantak, nyíltak a légzsákok...

Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal...

Felnimeccs: megéri a nagyobb kerékre költeni?

Örök vitatéma az alufelni és a nagy kerék kérdése. A nagyobb kerék ugyanis jelentősebb tömeget...

Végre elérhető lesz a Miller-ciklusú 1.5 TSI Evo

Hengerlekapcsolással és vitorlázás közbeni motorleállítással spórol a faceliftes Golf gyengébbik...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Kánikulai gumiteszt 2017: ismét megmértük, hogy megéri jó abroncsra költeni

Szokás szerint a Hungaroringen található Tanpályán tartottuk meg a kánikulai gumitesztet a nonstopgumival...

Volkswagen Tiguan 2.0 CR TDI Bluemotion, 2014 - használtteszt

Újonnan már nálunk is a SUV szegmens vezeti az eladásokat. De vajon mit tud egy hároméves Volkswagen...

Lexus RC 300h F Sport teszt

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent...

Új motorcsaládot mutat be a Mazda Frankfurtban

A japán gyártó úgy tűnik meglépi azt, amit eddig senki: sorozatgyártásba kerül a Skyactiv II...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (12 db)

nick_ írta: 2 hónapja
Macan írta: 2 hónapja

Borzalom? Hát meg is érdemlik....mindenki B.pesten akar élni füstben-koszban, dugókban hát élvezzék...


Ez éppen nem arról szól. Ez egyrészt az M0-ás körgyűrű vége, másrészt pedig az agglomerációban - Szentendrén, Pomázon, stb. településeken - élők használják elsősorban. Vagyis akik nem Budapesten élnek, de a munkájuk, iskolájuk, stb. rákényszeríti őket, hogy naponta bejárjanak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Lehel81 írta: 2 hónapja
Lehel81 írta: 2 hónapja

Nem vagyok én sem pesti, sem nagyvárosi az igaz, de tényleg egy kicsit bonyolultnak tünik nekem...De majd levisz a GPS :))


*elvisz

A válaszoláshoz belépés szükséges
Lehel81 írta: 2 hónapja

Nem vagyok én sem pesti, sem nagyvárosi az igaz, de tényleg egy kicsit bonyolultnak tünik nekem...De majd levisz a GPS :))

A válaszoláshoz belépés szükséges
Macan írta: 2 hónapja

Borzalom? Hát meg is érdemlik....mindenki B.pesten akar élni füstben-koszban, dugókban hát élvezzék...

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 2 hónapja
SSzabolcs írta: 2 hónapja

A múltkor jártam a bevásárlóközpontban. Nem volt forgalom,, de nagyon kellett figyelnem, melyik sávba helyezkedjek. Szkeptikus voltam a lámpás megoldással kapcsolatban, de a kis forgalom mellett gyorsan átértem. Ami szerintem nagy probléma, hogy nincs rá mód, hogy tegyek egy teljes kört, ha elrontottam a besorolást.

Jómagam másként oldottam volna meg a helyzetet. Szerintem egy közvetlen Szentendre-M0 felhajtó jobb megoldás lett volna, nem kellene a nagy forgalmat bezavarni a körforgalomba, ezáltal maradhatott volna az csak a bevásárlóközpont fogalmának kezelésére. Ha egyszer elkészül, az M0 folytatása, ezt úgy is kezelni kell majd...


Egyetértek, az tényleg nagy baj, hogy nem lehet teljes kört menni. Ha idegen helyen van az ember elő szokott fordulni, hogy elnézi a kihajtót, de semmi gond, megy egy kört és a helyzet megoldva. Én is voltam már úgy - nem is egyszer - az érdi Tesconál, hogy rossz helyen mentem ki (ugye nem tudsz mit csinálni, ha elrontottak a körforgalom valahol "kivisz"), aztán meg a nagy forgalomban lehet forgolódni, vagy a következő parkolóba behajtani és ott forgolódni.
A szentendrei forgalom külön felhajtója lett volna a jó megoldás valóban, de annak nyilván jelentős költsége lett volna. Nagyon kellene már az M0 folytatása, hogy végre teljes legyen a kör. Sokszor van, hogy az M1-en, M7-en jövök és Szentendre felé kellene tovább mennem és ilyenkor át kell menni a fél városon. De aki erről a környékről vagy Bp.-nek erről a részéről (beleértve a pesti oldalt is) a Balatonra indul annak sem könnyű.

A válaszoláshoz belépés szükséges
SSzabolcs írta: 2 hónapja

A múltkor jártam a bevásárlóközpontban. Ritkán játok erre. Nem volt nagy forgalom, de nagyon kellett figyelnem, melyik sávba helyezkedjek. Táblák segítették az eligazítást. Nem tudom mi lett volna csúcsforgalomban...Szkeptikus voltam a lámpás megoldással kapcsolatban, de a kis forgalom mellett gyorsan átértem. Ami szerintem nagy probléma, hogy nincs rá mód, hogy tegyek egy teljes kört, ha elrontottam a besorolást.
Jómagam másként oldottam volna meg a helyzetet. Szerintem egy közvetlen Szentendre-M0 felhajtó jobb megoldás lett volna, nem kellene a nagy forgalmat bezavarni a körforgalomba, ezáltal maradhatott volna az csak a bevásárlóközpont fogalmának kezelésére. Ha egyszer elkészül, az M0 folytatása, ezt úgy is kezelni kell majd...

A válaszoláshoz belépés szükséges
SSzabolcs írta: 2 hónapja

A múltkor jártam a bevásárlóközpontban. Nem volt forgalom,, de nagyon kellett figyelnem, melyik sávba helyezkedjek. Szkeptikus voltam a lámpás megoldással kapcsolatban, de a kis forgalom mellett gyorsan átértem. Ami szerintem nagy probléma, hogy nincs rá mód, hogy tegyek egy teljes kört, ha elrontottam a besorolást.
Jómagam másként oldottam volna meg a helyzetet. Szerintem egy közvetlen Szentendre-M0 felhajtó jobb megoldás lett volna, nem kellene a nagy forgalmat bezavarni a körforgalomba, ezáltal maradhatott volna az csak a bevásárlóközpont fogalmának kezelésére. Ha egyszer elkészül, az M0 folytatása, ezt úgy is kezelni kell majd...

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 2 hónapja

Amikor erre járok általában Szentendrére megyek, úgyhogy a felüljárón megyek, ott nem szokott gond lenni. Nem tudom milyen lesz, de talán jobb, mint az a híres vagy hírhedt turbó körforgalom az érdi Tesconál. Ott is ritkán járok, általában 3-4 havonta, mivel nincs benn rutinom, mindig "elfelejtem" mire újra arra megyek :) Már előre izgulok, hogy sikerüljön, most már talán 50% fölött van, hogy nem cseszem el és ilyenkor mindig boldog vagyok utána :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
gabka63 írta: 2 hónapja

A szart hiába gyurmázzuk akkor is csak szar marad.
Hogy lehet egy O szintű utat belevezetni egy körforgalomba ?
Még a Kádár korszakban is normálisabban meg tudták oldani.
Ez egy vicc ország.
Miért nem hívnak egy német vagy holland szakembert, hogy oldja meg.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Colie írta: 2 hónapja

Iskolaszünetben minden út jól járható, így ez is!

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Ékszerbe bújtatott asszisztens - Ford Fiesta teszt

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább az. Félelmetes, hogy milyen tudást rejtettek a kisautóba.


Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Sorhatputtonyos - BMW 540i Touring teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt minden BMW-k legbéemvébbike. 340 ló egy családi kombiban, mi baj lehet?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Félelmetes a világ leggyorsabb villanyautója Videó

2 napja – Sztori

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra veri el a sportkocsikat, de van nála is gyorsabb 200 méteren.


Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Vajon az oroszlánnal vagy a medvével járunk jobban?

3 napja – Sztori

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség köztük, mégis egy vevőkört céloznak.


Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Autófotózás mobiltelefonnal? Vajon mi jöhet ki belőle? Videó

5 napja – Sztori

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal is megfotózhatunk. Próbára tettünk néhányat.


Használtautó.hu

ALFA ROMEO GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed

ALFA ROMEO GT 2.0 JTS...

Ár: 1.199.000 Ft

Évjárat: 2005 / 3

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN PASSAT VII Variant 2.0 CR TDI Comfortline BMT DSG NAVI ALUKERÉK TEMPÓMAT PDC

VOLKSWAGEN PASSAT VII...

Ár: 3.980.000 Ft

Évjárat: 2013 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

BMW 325i CHALLENGE PAPIROS!

BMW 325i CHALLENGE PAP...

Ár: 3.999.000 Ft

Évjárat: 1989 / 4

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!