0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ladát, franciát, vagy olasz szedánt?

Melyik szedán éri meg jobban? Citroën C-Elysée, Fiat Tipo, Lada Vesta, vagy Peugeot 301?

·

Még nálunk is épp valamilyen szinten érdekelt a piacon az alsókategóriás szedán, ami inkább a keleti országokra jellemző. Vajon a Lada Vesta versenyezhet az eddigi kihívókkal?

%KA%Árpilisban dobbantott Magyarországon a Vesta, a Lada legmodernebb személyautója, egy részt már Renault technikával%KA%

Árpilisban dobbantott Magyarországon a Vesta, a Lada legmodernebb személyautója, egy részt már Renault technikával

Nagy öröm, hogy újra kapható Magyarországon is Lada, az meg még nagyobb, hogy a Vesta érkezésével egy modernebb, a kínálathoz jobban idomuló modellt is értékesítenek hazánkban. A Vesta meggyőző volt tesztünk alatt, rengeteg pozitív benyomást tett és meglepően szerethető autónak mutatta magát. Ezt egyébként a hazai eladások is bizonyítják, és az sem mellékes, hogy az alapfelszereltségű, klíma nélküli verzióból sokkal kevesebb fogy, mint a mindent bele kiadású Lux-ból. A Vesta éppen 3 millió forint alatt indul és nincs nagy lehetőségünk konfigurálni, sőt, összesen 3 felszereltségi szint közül választhatunk, illetve metálfényért, fűthető szélvédőért és 16-os felnikért fizethetünk csak pluszban. Viszont még a legdrágább Vesta is bőven olcsóbb egy hasonló felszereltségű kategóriatárshoz képest, ami egészen csábítóvá teheti.

%KA%480 literes csomagtartója elmarad a kínálat többi részvevőjétől, de ez sem rossz érték sőt, jól pakolható és az utastere is igencsak tágas%KA%

480 literes csomagtartója elmarad a kínálat többi részvevőjétől, de ez sem rossz érték sőt, jól pakolható és az utastere is igencsak tágas

Új szedánok − méretek
Hosszúság (mm) Szélesség (mm) Magasság (mm) Tengelytáv (mm) Csomagtér (l)
Citroën C-Elysée 4427 1748 1466 2652 506
Fiat Tipo 4532 1792 1497 2636 520
Lada Vesta 4410 1764 1497 2635 480
Peugeot 301 4445 1748 1466 2652 506

%KA%Leginkább keleti országokban népszerű a PSA csoport alsókategóriás szedánja. A Peugeot 301 csak külsőleg tér el a C-Elysée-től, technikai tartalmuk és méreteik szinte maradéktalanul ugyanazok%KA%

Leginkább keleti országokban népszerű a PSA csoport alsókategóriás szedánja. A Peugeot 301 csak külsőleg tér el a C-Elysée-től, technikai tartalmuk és méreteik szinte maradéktalanul ugyanazok

A Vesta egyetlen gyenge pontja az egy darab benzinesből álló motorkínálata, még a LUX felszereltségen is csak az 1,6-os, 106 lovas szívóval érhető el. A szegmensben persze szinte mindenkiénél megtalálható a hagyományos 1,6-os, így a többieket is ezzel konfiguráltuk, bár mindegyikük kapható 1,6-os, takarékos és rendkívül nyomatékos dízelmotorral is, amivel hosszú távú utakra sokkal alkalmasabbak. Ha tehát ez a cél, a Lada Vesta az elején elvérzik a Citroën C-Elysée/Peugeot 301 páros és a Fiat Tipo ellen. Szívó benzinesével viszont már komoly ellenfél lehet a Vesta, az 1,6-os karaktere kellemes, jól használható és átlagos, azaz 8 literes átlagfogyasztást teljesítő motor. Egyelőre csak a Tipót nem volt lehetőségünk vezetni az 1,6-ossal, a franciákat viszont igen, amik fogyasztásban jobbak, mint a Vesta, karakterben már kevésbé.

%KA%Kisautós padlólemez egyszerű elrendezés, hatalmas belső tér, de a szintén kisautós futómű miatt megpakolni nem a legjobb ötlet, hamar elfogy a rugóút%KA%

Kisautós padlólemez egyszerű elrendezés, hatalmas belső tér, de a szintén kisautós futómű miatt megpakolni nem a legjobb ötlet, hamar elfogy a rugóút

Új szedánok- műszaki adatok
Citroën C-Elysée 1.6 VTi Peugeot 301 1.6 VTi Lada Vesta 1.6 Fiat Tipo 1.6
Hengerűrtartalom [cm3] 1587 1596 1598
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/5 automata/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 115 (6050) 106 (5800) 110 (5500)
Nyomaték [Nm (1/min)] 150 (4000) 148 (4200) 152 (4500)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 10,3 11,2 11,2
Végsebesség [km/h] 188 180 192
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] 6,4 6,1 6,3
CO2-kibocsátás [g/km] 148 138 146
Saját tömeg [kg] 1090 1270 1205
Össztömeg [kg] 1540 1524 1670 1705

%KA%Egyszerű elrendezés, egyszerű anyagok és kivitelezés. Az ablakemelők kapcsolói a középkonzolon és az alacsonyabb szinten csak elöl van kettő darab hangszóró a franciákban%KA%

Egyszerű elrendezés, egyszerű anyagok és kivitelezés. Az ablakemelők kapcsolói a középkonzolon és az alacsonyabb szinten csak elöl van kettő darab hangszóró a franciákban

A franciák lépcsős párosa 2012-óta van piacon, a C-Elysée név viszont már jóval régebbi, bár csak a kínai piacon volt ismert és az utód is legfőképp azt a piacot célozta. Mégis még nálunk is kapható, tőlünk nyugatabbra viszont már nem, hozzánk viszont az ikertesók frissített kiadásai is megérkeztek és most mindketten 270 ezer forintos kedvezménnyel érhetőek el, azaz 3,1 milliótól indulnak. Motorpalettájuk azonos, ahogy alapfelszereltségük is, van vészfékrásegítés, isofix gyerekülés rögzítési pontokkal ellátott, de fejtámla nélküli hátsó üléspad. Elektromosak az első ablakok, állítható, de csak magasságban a kormányoszlop és van fedélzeti számítógép is, viszont nincs klíma, akárcsak a Ladánál, a franciáknál viszont ezért külön fizethetünk, 300 ezer forint a felára, a tempomat viszont alap.

%KA%A Tipo és a Vesta utastere otthonosabb, az anyagok itt sem sokkal jobbak, de a formák és a kidolgozottság kellemesebb, valamint látványosabb, kezelni a Ladát is remek%KA% %KA%A Tipo és a Vesta utastere otthonosabb, az anyagok itt sem sokkal jobbak, de a formák és a kidolgozottság kellemesebb, valamint látványosabb, kezelni a Ladát is remek%KA%

A Tipo és a Vesta utastere otthonosabb, az anyagok itt sem sokkal jobbak, de a formák és a kidolgozottság kellemesebb, valamint látványosabb, kezelni a Ladát is remek

%KA%A Tipo tűnik a legkomolyabbnak mind közül, viszont 1,6-os szívó benzinest csak automata váltóval kapunk, közel 5 millióért, normál felszereltséggel, kézivel csak az 1,4-es 95 lovas benzines van, a franciáknál olcsóbban%KA%

A Tipo tűnik a legkomolyabbnak mind közül, viszont 1,6-os szívó benzinest csak automata váltóval kapunk, közel 5 millióért, normál felszereltséggel, kézivel csak az 1,4-es 95 lovas benzines van, a franciáknál olcsóbban

A C-Elysée és a 301 a kiszemelt változó szelepvezérlésű 1.6 VTi-vel egyaránt 3,8 milliós, előbbi 3,775 milliónál, míg az oroszlános 3,835 milliónál kezdődik, itt viszont már mindkettőhöz jár manuális klíma, osztott háttámlás, három normál fejtámlával ellátott hátsó ülés, ködlámpák és színre fújt külső kiegészítők is. A két francia variálhatósága egészen kis dolgokban tér csak el, nagyjából ugyanúgy konfigurálhatjuk őket, de jellemzően ebben több szerencsénk lesz személyesen, mivel mindkét márka konfigurátora elég kacifántos és nem túl stabil. Felszereltük őket néhány extrával, hogy ne teljesen alap legyen, kaptak metálfényt, hogy a nagy puttonnyal normálisan lehessen parkolni, berendeltük hozzájuk a tolatókamerát és a parkolóradart, valamint az érintőképernyős, navigációs fejegységet. Áraik az alsó táblázatban olvashatóak és hasonlíthatóak össze, de mindketten 4,5 millió forintos ár fölé nőttek.

Új szedánok alapárai és extrákkal növelt árai (Ft)
Alapár Extrákkal növelt ár
Citroën C-Elysée 3 100 000 4 570 000
Fiat Tipo 3 755 000 4 965 000
Lada Vesta 2 999 000 3 949 000
Peugeot 301 3 100 000 4 660 000

%KA%Vezetni egész jó a Citroënt, a benzinessel nem lesz kimondottan takarékos, dízellel határozottan jobb választás, ahogy a Peugeot és a Fiat is, a Ladához csak egyféle motor kapható%KA%

Vezetni egész jó a Citroënt, a benzinessel nem lesz kimondottan takarékos, dízellel határozottan jobb választás, ahogy a Peugeot és a Fiat is, a Ladához csak egyféle motor kapható

A Fiat Tipo lépcsőshátú kivitele mindegyiknél egy fokkal komolyabb autónak mutatja magát, ám anyaghasználat és technika terén hasonló hozzájuk. Magasabb áron, de magasabb felszereltségel is kezdődik, viszont az 1,6-os szívó benzinest csak automata váltóval érhetjük el, ha ragaszkodunk hozzá, és arra pakoljuk rá a kívánt extrákat, mint a tolatókamera, ülésfűtés, tempomat − ami a franciákhoz és a Ladához is széria –, akkor közel 5 millió forintot kell költenünk az olaszra. A motorteljesítményből nem egyszerű leadni, hiszen elég nagy térkínálatú és hatalmas csomagterű autóról van szó, aminek a komplett családot nagymamástól, mosógépestől el kell cipelnie, amihez az 1,4-es szívó 95 lóereje már kevés lehet, na persze a pakolhatóságot erősen korlátozza a lépcsős far. Kompromisszumként viszont az alapmotor sem rossz, mivel a mindennapokban elég, és így még a franciáknál is olcsóbbra jön ki. Extrákkal 4,415 millió forintért kaphatjuk meg, de ez még a Vesta csúcsfelszereltségéhez képest is közel fél millió többlet. Érdemes mérlegelni, de főleg próbálgatni és egyedi ajánlatot kérni. Mindegyiknek megvan az előnye, de annyi biztos, hogy dízelmotorral élhetőbb mindegyikük. Már ugye a Ladán kívül.

%KA%A Tipo futóműve sem a legbiztosabb, ám a súlyt jobban bírja, mint a franciák, ám a Vesta futása is kimondottan jó, akár terhelve is%KA%

A Tipo futóműve sem a legbiztosabb, ám a súlyt jobban bírja, mint a franciák, ám a Vesta futása is kimondottan jó, akár terhelve is

Ez is érdekes lehet:
 

Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal...

Eladó egy Hummer H1, Tupac Shakur egykori autója

A Hummer H1 önmagában is gengszterautó, egy valódi romboló, tank a mindennapi forgalomban. Még...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Termékteszt: szilikonos vízlehúzók

Két szilikonos vízlehúzót is próbára tettünk. Üvegre mindenképpen ajánljuk, de a lemezeken is...

Volkswagen Tiguan 2.0 CR TDI Bluemotion, 2014 - használtteszt

Újonnan már nálunk is a SUV szegmens vezeti az eladásokat. De vajon mit tud egy hároméves Volkswagen...

Kémfotón a magyar Q3 és szinte álca nélkül a Q8

Már a német autópályákat járja a Győrben gyártásba kerülő új generációs Audi Q3 és a paletta...

Lexus RC 300h F Sport teszt

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent...

Melyik szedán éri meg jobban? Citroën C-Elysée, Fiat Tipo, Lada Vesta, vagy Peugeot 301?

Még nálunk is épp valamilyen szinten érdekelt a piacon az alsókategóriás szedán, ami inkább a...

Kánikulai gumiteszt 2017: ismét megmértük, hogy megéri jó abroncsra költeni

Szokás szerint a Hungaroringen található Tanpályán tartottuk meg a kánikulai gumitesztet a nonstopgumival...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (31 db)

Mightygaben írta: 24 perce
Racsni Pista írta: tegnap

Szervízbe azért kell vinni megadott km-ként mert előírás te gyökér,mondom én hogy nem volt még új autód okostódi!



Előírás? Legfeljebb az ilyen hígagyúaknak mint amilyen te vagy, 2002-ben vettem egy Punto-t újonnan egyszer nem vittem el kötelezőszervizre, mert én végeztem el a kötelezőszervizt, vagyis a kocsi megkapta a törődést attól függetlenül, hogy nem márkaszervizben lett elvégezve (és biztosan el lett végezve, nem csak kifizettették). Nem csodálkozom, hogy ennyi ésszel még a segédmunkának számító légszűrőcserét sem mered megcsinálni. Na írjad csak, hogy veszik a garancia ha otthon csinálod, az ugatásnál többre úgysem vagy képes.



20 éve olyan kocsikat nem vittél te bontóba mint amilyenek nekem vannak, mert még ma se tudnád őket megfizetni, ehhez képest elég nevetséges, hogy leírod, hogy vagy Kalinát vagy Vestát fogsz venni, jah 10 év múlva 10 éveset, majd arra fussa mán.


Előzmények megtekintése

Habár végig egyetértettem veled (mondjuk nem értem miért vitatkozol hülyékkel), azért azt hadd tegyem hozzá, hogy a kötelező szervíz nem azért kötelező, mert legombolhatnak rólad 30-40-50 rongyot, hanem ha nem tartod be, ugrik a garancia.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Racsni Pista írta: tegnap
brit1980 írta: 4 napja

Na idefigyelj te nagyképű szarházi. Szervízbe azért kell vinni megadott km-ként mert előírás te gyökér,mondom én hogy nem volt még új autód okostódi! Arra a 2db öreg csotrogány szarra vered magad? Ha ha ha! Én olyanokat vittem a bontóba de nem most hanem 20éve te szerencsétlen. Irigykedsz hogy az egyik tud venni új autót te meg püfögsz azokkal a 40 éves kotlákkal... Hol van az a szar w124 ős dög a vestához? Ha ha ha. Hát öcsém marhára szánalmas vagy. De ha engem parasztna nevezel aki szart lapátol de inkább legyek az nem úgy mint te a főnök legutolsó csicskája... És tudod hol vagy énhozzám képest te nyikhaj,azthiszed nem értek az autókhoz? Nekem nem csak 2 öreg csotrogányom volt az életben mint neked hanem volt egypár. Én használom az autót nekem nem nyálaskodni kell mint neked... Szereltem is annyit őket hogy te el is bőgted volna magad mert olajos lett volna a kis kacsód... Amúgy nemsokára veszek új Grantát vagy Vestát amiről te még álmodni sem mersz! De csak örülj azoknak az ezeréves kotla szaroknak asztán ringasd magad illúziókba hogy jobb kényelmesebb szebb mint egy új autó te örök csicska!


Előzmények megtekintése

Szervízbe azért kell vinni megadott km-ként mert előírás te gyökér,mondom én hogy nem volt még új autód okostódi!

Előírás? Legfeljebb az ilyen hígagyúaknak mint amilyen te vagy, 2002-ben vettem egy Punto-t újonnan egyszer nem vittem el kötelezőszervizre, mert én végeztem el a kötelezőszervizt, vagyis a kocsi megkapta a törődést attól függetlenül, hogy nem márkaszervizben lett elvégezve (és biztosan el lett végezve, nem csak kifizettették). Nem csodálkozom, hogy ennyi ésszel még a segédmunkának számító légszűrőcserét sem mered megcsinálni. Na írjad csak, hogy veszik a garancia ha otthon csinálod, az ugatásnál többre úgysem vagy képes.

20 éve olyan kocsikat nem vittél te bontóba mint amilyenek nekem vannak, mert még ma se tudnád őket megfizetni, ehhez képest elég nevetséges, hogy leírod, hogy vagy Kalinát vagy Vestát fogsz venni, jah 10 év múlva 10 éveset, majd arra fussa mán.

A válaszoláshoz belépés szükséges
meleagris írta: 3 napja
Ossian P.E. írta: 3 napja

Ha új autót vehetnék nem kérdés, hogy a Lada Vesta, vagy Fiat Tipo-t vennék, Az Orosz nép ma az egyik legnormálisabban gondolkodó, ott nem a meleg jogok mindenkire való erőltetése a cél, ott nem a migránsok simogatása, borogatása a preferencia, és igen ott egy hazai tulajdonban álló gyár terméke, pl. háztartási gép sokkal tartósabb mint a nyugatiak többsége. Az autótervezés +gyártás során is megmutatkozik a józan, visszafogott formatervezés, s én úgy vélem, a tartós, időtálló gyártás is. Igen látom a pár éves Volkswagen Kraftereket, Caddy-kat bizony rozsdásodnak 10-ből 3-4- en látok rozsdát. Érdekes, a személykocsikon nem, de a kishaszon kategóriák bizony idő előtt rohadnak.


KKK69 kollega teljesen jol összefoglalt az igazsagot.
Nem tudom mi köze lehet a Vesta-hoz az oroszok gondolkodasanak, de legyen ugy, hatha attol majd jobb lesz a minösege.
En inkabb hinnek a Renault-Nissan minösegbiztositasi politikajanak-rendszerenek, hatha az lendit majd rajta.
Ha mar a kishaszon gepjarmüveket emlitetted, azert Gazella sem a rozsdamentesseg mintakepe.
Ha meg rozsda kapcsan szeretnek a multon elmerengeni, pont, hogy a Lada-k jutnak eszembe, amiken csamcsogott a rozsda, de kinek milyen emlekei vannak...
A szolid formatervezes pedig eppen hogy a VW modellekre is jellemzö, nemelyik uj modell ugy nez ki, mint 15 evvel ezelött, kis tulzassal persze.
Ettöl meg nem ronda a Vesta, söt, szerintem egeszen jol sikerült, de en is azt mondom, mindenki vegy ezt amit szeretne, izlesek es pofonok különbözöek.
En nem eröltetem a Vestat senkire, ram se eröltesse senki.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ossian P.E. írta: 3 napja

Ha új autót vehetnék nem kérdés, hogy a Lada Vesta, vagy Fiat Tipo-t vennék, Az Orosz nép ma az egyik legnormálisabban gondolkodó, ott nem a meleg jogok mindenkire való erőltetése a cél, ott nem a migránsok simogatása, borogatása a preferencia, és igen ott egy hazai tulajdonban álló gyár terméke, pl. háztartási gép sokkal tartósabb mint a nyugatiak többsége. Az autótervezés +gyártás során is megmutatkozik a józan, visszafogott formatervezés, s én úgy vélem, a tartós, időtálló gyártás is. Igen látom a pár éves Volkswagen Kraftereket, Caddy-kat bizony rozsdásodnak 10-ből 3-4- en látok rozsdát. Érdekes, a személykocsikon nem, de a kishaszon kategóriák bizony idő előtt rohadnak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kkk69 írta: 3 napja

Azért az új autó nem csak "Grantákból" meg "Vestákból" ál...:) Sokan megengedhetnek maguknak új autót, és gondolkozhatnak más típusokban. De jó is ez így. Van aki megveszi a Ladát, van aki pedig más típusokat kedvel.

Hogy kinek van igaza? Mindkettőnek, az új autóban bíznak, és van saját értékítéletük valamint szempontrendszerük. Kár ilyeneken vitatkozni.

Én nem venném meg a Vestát, mert NEKEM nem tetszik, (ízlésen meg nem lehet vitatkozni...) nem bízom benne és nem szeretnék Ladával járni, még ha nem is vitatom, hogy "ég és föld" és összehasonlíthatatlan a régi Ladákkal. De azért had' legyen már véleményem róla, ezt ne vitassa el senki. Mint ahogy én sem vitatom azt, ha valaki rajong érte. Tegye, de azért nézzük már reálisan a dolgokat.

Ez a típus még nem bizonyított semmit. Orosz technika, Renault kiegészítéssel. Nem tudjuk mit fog bírni, mennyire porlik el az idővel. Kívánom hogy ne így legyen, de ne nézzen már senki idiótának, ha Lada helyett olyan autóval járnék szívesen, amelyben jobban megbízom, értéktartóbbnak hiszek és szívesebben ülök benne.

Nem vagyok túl összeszedett, mert nem akarok senkit megbántani, de remélem érthető mit szerettem volna kihozni ebből.

A válaszoláshoz belépés szükséges
brit1980 írta: 4 napja
Racsni Pista írta: 4 napja

"soha nem vinnéd szervízbe a toyotát abban a pillanatban el is veszíti a garanciát"



Ez nem Lada, nem megy tönkre, 3 év után meg már úgyis mindegy. Bárki akinek köze volt eddig autószereléshez az tudja, hogy a kötelező szerviz nem szakmunka hanem segédmunka. Nyilván ezt a trágyás vasvilla mellől elég nehéz elhinni. Mint ahogy azt is, hogy minden speciális kulcs beszerezhető, mondjuk el tudom képzelni, hogy neked még egy imbuszkulcs is speciálisnak számít, amennyi eszed van nem csodálom, hogy kifogna rajtad egy izzócsere.



"sokadik hülyeség amit írsz ha törik az autó füzet a biztosító először is neked kell megvenni"

Először is használd nyugodtan a magyar helyesírás szabályait, írd: "fizet", a másik, hogy vagy elfogadod a pénzt ami becsült érték avultatással ezt a biztosító ajánlja vagy számlával igazolod a munkákat és teljes egészében kifizeti az összeget. Ez így működik!



értelmezni amit leírok én nem azt írtam hogy 5évesen 500km-lesz benne hanem X km és mire 10éves lesz akkor lesz benne 600km...

Olyan lehetsz mint a seggem, mutass már olyat aki magánemberként zsebből, 10 év alatt autózik 600.000km-t... az évi 50.000 km is rengeteg zsebből, de cégautóként reális az évi 100.000km is... 5 év alatt 500.000km, ennyi idő eltelik, le van írva a kocsi az adóból és mehet eladásra, innentől meg magánszemély használja már évi max 30.000km-t menve. Nem is tudom, hogy gondoltam, hogy külön magyarázat nélkül egyáltalán felfogod, hogy mit írok, persze az irreális 600.000km-t te találtad ki, de az meg teljességgel kizárt, hogy évesszinten 60.000-rel menjen bele. Mondasz egy nagyot de eszed annyi nincs, hogy reálisan végiggondold ezt a futásteljesítményt.



"És ne aggódj nekem nem csak a 10 éves kalinám van."

Nem aggódom, lefogadom van egy 7 éves igénytelen fostalicskád is ami szintén Lada persze neked jó is az, mert nem kell hozzá speciális szerszám, hanem hidegvágóval javítható. Nekem nincs Toyotám ellenben van egy patika állapotú w124-es Mercim illetve egy szintén patika Audi 100 2,3 E-m. Mindkettő öregebb mint a Ladád de egy percig sem fordulna meg a fejemben, hogy egy ilyen igénytelen, kényelmetlen paraszt autóra elcseréljem bármelyiket is, de mutatja a valódi értéket, hogy egyedül a Mercim annyit ér mint két használt Kalina annak ellenére is, hogy több mint 10 évvel öregebb mint a Ladád. Na ezen gondolkozz el paraszt gyerek!


Előzmények megtekintése

Na idefigyelj te nagyképű szarházi. Szervízbe azért kell vinni megadott km-ként mert előírás te gyökér,mondom én hogy nem volt még új autód okostódi! Arra a 2db öreg csotrogány szarra vered magad? Ha ha ha! Én olyanokat vittem a bontóba de nem most hanem 20éve te szerencsétlen. Irigykedsz hogy az egyik tud venni új autót te meg püfögsz azokkal a 40 éves kotlákkal... Hol van az a szar w124 ős dög a vestához? Ha ha ha. Hát öcsém marhára szánalmas vagy. De ha engem parasztna nevezel aki szart lapátol de inkább legyek az nem úgy mint te a főnök legutolsó csicskája... És tudod hol vagy énhozzám képest te nyikhaj,azthiszed nem értek az autókhoz? Nekem nem csak 2 öreg csotrogányom volt az életben mint neked hanem volt egypár. Én használom az autót nekem nem nyálaskodni kell mint neked... Szereltem is annyit őket hogy te el is bőgted volna magad mert olajos lett volna a kis kacsód... Amúgy nemsokára veszek új Grantát vagy Vestát amiről te még álmodni sem mersz! De csak örülj azoknak az ezeréves kotla szaroknak asztán ringasd magad illúziókba hogy jobb kényelmesebb szebb mint egy új autó te örök csicska!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Racsni Pista írta: 4 napja
brit1980 írta: 4 napja

Kettőnk közül te nem vagy észlény mert az irogatásaidból látszik. Az is kiderült még az életedben soha nem vettél új autót: soha nem vinnéd szervízbe a toyotát abban a pillanatban el is veszíti a garanciát... 30-50ezer a toyota szervíz ember nem 1997van hanem 2017... Miért segédmunka ha valaki autószerelő? Akkor a sokadik hülyeség amit írsz ha törik az autó füzet a biztosító először is neked kell megvenni az alkatrészt vagy javíttatni és utána füzet a bisztosító de úgy hogy nem az új alkatrész árát füzeti hanem azt ami rajta volt tehát újnak bizonyos százalékát. Okoskodást meg hagyuk mert még azt sem tudod rendesen értelmezni amit leírok én nem azt írtam hogy 5évesen 500km-lesz benne hanem X km és mire 10éves lesz akkor lesz benne 600km... Kettőnk közül szintén te vagy a műszaki analfabéta mert én nem azt mondom hogy nem lehet kicserélni az égőt a toyotán hanem azt hogy otthon! Miért? Mert le kell bontani a fél autót ha van hozzá sepeciális kulcsod... És ne aggódj nekem nem csak a 10 éves kalinám van. Ellenben veled elérted a 20.életévedet vettél egy 25éves bontószökeny toyotát hogy menőzhess vele a 16éves csajok előtt,hogy már nem BMX-el jársz...


Előzmények megtekintése

"soha nem vinnéd szervízbe a toyotát abban a pillanatban el is veszíti a garanciát"

Ez nem Lada, nem megy tönkre, 3 év után meg már úgyis mindegy. Bárki akinek köze volt eddig autószereléshez az tudja, hogy a kötelező szerviz nem szakmunka hanem segédmunka. Nyilván ezt a trágyás vasvilla mellől elég nehéz elhinni. Mint ahogy azt is, hogy minden speciális kulcs beszerezhető, mondjuk el tudom képzelni, hogy neked még egy imbuszkulcs is speciálisnak számít, amennyi eszed van nem csodálom, hogy kifogna rajtad egy izzócsere.

"sokadik hülyeség amit írsz ha törik az autó füzet a biztosító először is neked kell megvenni"
Először is használd nyugodtan a magyar helyesírás szabályait, írd: "fizet", a másik, hogy vagy elfogadod a pénzt ami becsült érték avultatással ezt a biztosító ajánlja vagy számlával igazolod a munkákat és teljes egészében kifizeti az összeget. Ez így működik!

értelmezni amit leírok én nem azt írtam hogy 5évesen 500km-lesz benne hanem X km és mire 10éves lesz akkor lesz benne 600km...
Olyan lehetsz mint a seggem, mutass már olyat aki magánemberként zsebből, 10 év alatt autózik 600.000km-t... az évi 50.000 km is rengeteg zsebből, de cégautóként reális az évi 100.000km is... 5 év alatt 500.000km, ennyi idő eltelik, le van írva a kocsi az adóból és mehet eladásra, innentől meg magánszemély használja már évi max 30.000km-t menve. Nem is tudom, hogy gondoltam, hogy külön magyarázat nélkül egyáltalán felfogod, hogy mit írok, persze az irreális 600.000km-t te találtad ki, de az meg teljességgel kizárt, hogy évesszinten 60.000-rel menjen bele. Mondasz egy nagyot de eszed annyi nincs, hogy reálisan végiggondold ezt a futásteljesítményt.

"És ne aggódj nekem nem csak a 10 éves kalinám van."
Nem aggódom, lefogadom van egy 7 éves igénytelen fostalicskád is ami szintén Lada persze neked jó is az, mert nem kell hozzá speciális szerszám, hanem hidegvágóval javítható. Nekem nincs Toyotám ellenben van egy patika állapotú w124-es Mercim illetve egy szintén patika Audi 100 2,3 E-m. Mindkettő öregebb mint a Ladád de egy percig sem fordulna meg a fejemben, hogy egy ilyen igénytelen, kényelmetlen paraszt autóra elcseréljem bármelyiket is, de mutatja a valódi értéket, hogy egyedül a Mercim annyit ér mint két használt Kalina annak ellenére is, hogy több mint 10 évvel öregebb mint a Ladád. Na ezen gondolkozz el paraszt gyerek!

A válaszoláshoz belépés szükséges
brit1980 írta: 4 napja
Racsni Pista írta: 4 napja

Olvastam már sokszor a hszeket tőled de már nem bírom cérnával azt a sok őrültséget amit ránk zúdítasz.

Közelítsük meg gyakorlati oldalról: Én speciel el se vinném a Toyotát kötelező szervizre, mert segédmunkáért nem fizetek 30-50 ezret. Egyébként egy 30-ast a ladának is számolhatsz kötelező szervizre, mert valamiből fenn kell tartani a szalont.



"Toyotán egy égőt nem tudsz kicserélni otthon a Ladán (még a Vestán is) igen!"

Aki olyan műszaki analfabéta mint te tuti, hogy még egy talicskakerék felpumpálása is gondot okoz nem, hogy az égőcsere egy modern kocsin.



"Benne van a pakliban hogy véletlen megtörik az autót..."

Erre az esetre van egy olyan, amit úgy nevezünk, hogy kötelező biztosítás, vagyis ha valaki belédmegy akkor a károdat a biztosító fizeti, elképesztő nem? Ha annyi eszed van, hogy gyakran összetöröd akkor meg még a Lada se való neked, arra ott a Fűrész filmekből ismert kis tricikli, azt tekerjed.



"Akkor 5év múlva hiába akarod eladni "X" km-el 4millió ft-ért (ki az a hülye aki 5 éves autót sok Km-el megvesz millókért nulla garival"

Hát igen, tényleg nem vagy észlény. Ha a Vesta ~4 milla egy Auris meg ~5,2 akkor az Auris nem fog érni 5 évesen 4 millát. Nem árt ha tisztában vagy a matekkal és az értékvesztéssel mielőtt rákezdesz okoskodni.



"ráadásul 5év múlva az 5éves autó már 10éves foscsotrogány lesz 600ezer km-el"

Ritka élethelyzeteket vázolsz csak azért, hogy bizonygasd mennyire jó a lada... Elég elképzelhetetlen helyzet, hogy egy Corolla 5 évesen olyan 500.000km-rel 4 millióért eladó majd a magánszemély átveszi és évi 10.000km-t belepakol majd 10 éves korában elkezdi árulni és 12 évesen sikerül csak eladni. De ha jól emlékszem az írásaidból neked is 10 éves autód van ráadásul földúton cibálod vele az utánfutót, az persze nem egy fostalicska pláne ilyen használat mellett hanem maga a megtestesült csoda, mert Porsche a betonon, Kraz a földúton, nem is értem miért nem jár mindenki ilyennel...



Értem én, hogy a LADA egy csodálatos autó mert neked van egy, ami huzza a trágyával teli utánfutót és lehet javítani az útszélén egy kalapáccsal és hidegvágóval, de fogadd el, hogy van jobb autó ezeknél az átlagember számára is, és akár Kalina, akár Vesta tök mindegy, hamarabb megvesznek egy 10 éves Toyotát akár 500.000km-rel mint egy 8 éves Ladát 200.000km-rel. Ezt biztos nehéz elfogadni üres zsebbel de attól még így van.


Előzmények megtekintése

Kettőnk közül te nem vagy észlény mert az irogatásaidból látszik. Az is kiderült még az életedben soha nem vettél új autót: soha nem vinnéd szervízbe a toyotát abban a pillanatban el is veszíti a garanciát... 30-50ezer a toyota szervíz ember nem 1997van hanem 2017... Miért segédmunka ha valaki autószerelő? Akkor a sokadik hülyeség amit írsz ha törik az autó füzet a biztosító először is neked kell megvenni az alkatrészt vagy javíttatni és utána füzet a bisztosító de úgy hogy nem az új alkatrész árát füzeti hanem azt ami rajta volt tehát újnak bizonyos százalékát. Okoskodást meg hagyuk mert még azt sem tudod rendesen értelmezni amit leírok én nem azt írtam hogy 5évesen 500km-lesz benne hanem X km és mire 10éves lesz akkor lesz benne 600km... Kettőnk közül szintén te vagy a műszaki analfabéta mert én nem azt mondom hogy nem lehet kicserélni az égőt a toyotán hanem azt hogy otthon! Miért? Mert le kell bontani a fél autót ha van hozzá sepeciális kulcsod... És ne aggódj nekem nem csak a 10 éves kalinám van. Ellenben veled elérted a 20.életévedet vettél egy 25éves bontószökeny toyotát hogy menőzhess vele a 16éves csajok előtt,hogy már nem BMX-el jársz...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Racsni Pista írta: 4 napja
brit1980 írta: 5 napja

1,2-1,5millióval olcsóbb a Lada mint a Corolla. Akkor ott vannak a kötelező szervizek amik a Toyotához képest (meg amúgy is) töredéke a Ladának,arról nem is beszélve a Toyotán egy égőt nem tudsz kicserélni otthon a Ladán (még a Vestán is) igen! Benne van a pakliban hogy véletlen megtörik az autót kiváncsi lennék melyikhez lenne olcsóbb mondjuk a lökhárító... Akkor 5év múlva hiába akarod eladni "X" km-el 4millió ft-ért (ki az a hülye aki 5 éves autót sok Km-el megvesz millókért nulla garival,amikor új autót is vehet ráadásul 5év múlva az 5éves autó már 10éves foscsotrogány lesz 600ezer km-el... )majd 1-2 évig árulod mert a kutyának sem kell.


Előzmények megtekintése

Olvastam már sokszor a hszeket tőled de már nem bírom cérnával azt a sok őrültséget amit ránk zúdítasz.
Közelítsük meg gyakorlati oldalról: Én speciel el se vinném a Toyotát kötelező szervizre, mert segédmunkáért nem fizetek 30-50 ezret. Egyébként egy 30-ast a ladának is számolhatsz kötelező szervizre, mert valamiből fenn kell tartani a szalont.

"Toyotán egy égőt nem tudsz kicserélni otthon a Ladán (még a Vestán is) igen!"
Aki olyan műszaki analfabéta mint te tuti, hogy még egy talicskakerék felpumpálása is gondot okoz nem, hogy az égőcsere egy modern kocsin.

"Benne van a pakliban hogy véletlen megtörik az autót..."
Erre az esetre van egy olyan, amit úgy nevezünk, hogy kötelező biztosítás, vagyis ha valaki belédmegy akkor a károdat a biztosító fizeti, elképesztő nem? Ha annyi eszed van, hogy gyakran összetöröd akkor meg még a Lada se való neked, arra ott a Fűrész filmekből ismert kis tricikli, azt tekerjed.

"Akkor 5év múlva hiába akarod eladni "X" km-el 4millió ft-ért (ki az a hülye aki 5 éves autót sok Km-el megvesz millókért nulla garival"
Hát igen, tényleg nem vagy észlény. Ha a Vesta ~4 milla egy Auris meg ~5,2 akkor az Auris nem fog érni 5 évesen 4 millát. Nem árt ha tisztában vagy a matekkal és az értékvesztéssel mielőtt rákezdesz okoskodni.

"ráadásul 5év múlva az 5éves autó már 10éves foscsotrogány lesz 600ezer km-el"
Ritka élethelyzeteket vázolsz csak azért, hogy bizonygasd mennyire jó a lada... Elég elképzelhetetlen helyzet, hogy egy Corolla 5 évesen olyan 500.000km-rel 4 millióért eladó majd a magánszemély átveszi és évi 10.000km-t belepakol majd 10 éves korában elkezdi árulni és 12 évesen sikerül csak eladni. De ha jól emlékszem az írásaidból neked is 10 éves autód van ráadásul földúton cibálod vele az utánfutót, az persze nem egy fostalicska pláne ilyen használat mellett hanem maga a megtestesült csoda, mert Porsche a betonon, Kraz a földúton, nem is értem miért nem jár mindenki ilyennel...

Értem én, hogy a LADA egy csodálatos autó mert neked van egy, ami huzza a trágyával teli utánfutót és lehet javítani az útszélén egy kalapáccsal és hidegvágóval, de fogadd el, hogy van jobb autó ezeknél az átlagember számára is, és akár Kalina, akár Vesta tök mindegy, hamarabb megvesznek egy 10 éves Toyotát akár 500.000km-rel mint egy 8 éves Ladát 200.000km-rel. Ezt biztos nehéz elfogadni üres zsebbel de attól még így van.

A válaszoláshoz belépés szükséges
brit1980 írta: 5 napja
kkk69 írta: 7 napja

Az új Corollát meg lehet vásárolni 1,6-os 132 LE motorral, klímával 5,1 millióért, a kereskedésekben kis alkuval 5 alatt. Más színvonalú autózásod lesz mondjuk öt évig, és nézd meg a Toyota mennyit fog érni öt év múlva, vagy ezek. Nem egy millióval fog többet érni, mint a Vesta. Szóval jobb autóval jársz évekig és még több pénzed is marad. Ez is szempont, de a döntés persze a vásárlóké. Csak sok esetben jó előre gondolkodni.


Előzmények megtekintése

1,2-1,5millióval olcsóbb a Lada mint a Corolla. Akkor ott vannak a kötelező szervizek amik a Toyotához képest (meg amúgy is) töredéke a Ladának,arról nem is beszélve a Toyotán egy égőt nem tudsz kicserélni otthon a Ladán (még a Vestán is) igen! Benne van a pakliban hogy véletlen megtörik az autót kiváncsi lennék melyikhez lenne olcsóbb mondjuk a lökhárító... Akkor 5év múlva hiába akarod eladni "X" km-el 4millió ft-ért (ki az a hülye aki 5 éves autót sok Km-el megvesz millókért nulla garival,amikor új autót is vehet ráadásul 5év múlva az 5éves autó már 10éves foscsotrogány lesz 600ezer km-el... )majd 1-2 évig árulod mert a kutyának sem kell.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Friss tesztek

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Ékszerbe bújtatott asszisztens - Ford Fiesta teszt

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább az. Félelmetes, hogy milyen tudást rejtettek a kisautóba.


Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Sorhatputtonyos - BMW 540i Touring teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt minden BMW-k legbéemvébbike. 340 ló egy családi kombiban, mi baj lehet?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Hirdetés

CITROEN tesztek

Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

Miskárolásról szó sincs - Citroën DS3 teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem ráadásul fele ilyen erősen is tetszene.


Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 150 teszt

Gesztenyepüré babból. Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi teszt Videó

Megnyerő, de fenékig nem tejfel a Citroën Grand C4 Picasso, amit ezúttal 2,0 literes dízelmotorral, majdnem csurig felszerelve próbáltunk.


Citroën C1 1.0 Collection teszt

Női autó? Csak kicsi. Citroën C1 teszt

Picit megújult a C1. Ha ilyen vagány LED-sorosat tetszik látni az utcán, az az új és a jobban felszerelt. De sokat nem fogunk belőle látni, s ennek egyszerű oka van.


Citroën DS5 HYbrid4 Airdream 200 Sport teszt

Sportfokozatban spórol az űrhajó - Citroën DS5 HYbrid4 teszt

Futurisztikus, már-már űrhajós megjelenés és dízelhibrid hajtáslánc jellemzi a Citroën csúcsmodelljét. Vajon autónak milyen?


Citroën DS4 1.6 THP Sport teszt

A Citroën Audija? DS4 THP teszt Videó

Lényegében német példát követ a Citroën, hiszen a tömegmodell C4 alapjaira épül a sportos és prémiumos DS4. Az Audi már évek óta hasonló elvből profitál. Vajon bejön ez a franciáknak is?


Még több CITROEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Félelmetes a világ leggyorsabb villanyautója Videó

Tegnap – Sztori

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra veri el a sportkocsikat, de van nála is gyorsabb 200 méteren.


Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Vajon az oroszlánnal vagy a medvével járunk jobban?

2 napja – Sztori

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség köztük, mégis egy vevőkört céloznak.


Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Autófotózás mobiltelefonnal? Vajon mi jöhet ki belőle? Videó

4 napja – Sztori

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal is megfotózhatunk. Próbára tettünk néhányat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CITROEN C-ELYSEE C-Elysée 1.6 BlueHDi Collection KÉSZLETRŐL. AZONNAL

CITROEN C-ELYSEE C-Ely...

Ár: 3.890.000 Ft

Évjárat: 2016

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

CITROEN C-ELYSEE 1.6 HDi Exclusive

CITROEN C-ELYSEE 1.6 H...

Ár: 2.490.000 Ft

Évjárat: 2013 / 11

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

CITROEN C-ELYSEE FEEL 1.6 BLUE HDI 100 CITROEN

CITROEN C-ELYSEE FEEL...

Ár: 3.899.000 Ft

Évjárat: 2017 / 5

Kivitel: Lépcsőshátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!