Ladát, franciát, vagy olasz szedánt?

Melyik szedán éri meg jobban? Citroën C-Elysée, Fiat Tipo, Lada Vesta, vagy Peugeot 301?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még nálunk is épp valamilyen szinten érdekelt a piacon az alsókategóriás szedán, ami inkább a keleti országokra jellemző. Vajon a Lada Vesta versenyezhet az eddigi kihívókkal?


Nagy öröm, hogy újra kapható Magyarországon is Lada, az meg még nagyobb, hogy a Vesta érkezésével egy modernebb, a kínálathoz jobban idomuló modellt is értékesítenek hazánkban. A Vesta meggyőző volt tesztünk alatt, rengeteg pozitív benyomást tett és meglepően szerethető autónak mutatta magát. Ezt egyébként a hazai eladások is bizonyítják, és az sem mellékes, hogy az alapfelszereltségű, klíma nélküli verzióból sokkal kevesebb fogy, mint a mindent bele kiadású Lux-ból. A Vesta éppen 3 millió forint alatt indul és nincs nagy lehetőségünk konfigurálni, sőt, összesen 3 felszereltségi szint közül választhatunk, illetve metálfényért, fűthető szélvédőért és 16-os felnikért fizethetünk csak pluszban. Viszont még a legdrágább Vesta is bőven olcsóbb egy hasonló felszereltségű kategóriatárshoz képest, ami egészen csábítóvá teheti.
Új szedánok - méretek
Hosszúság (mm) Szélesség (mm) Magasság (mm) Tengelytáv (mm) Csomagtér (l)
Citroën C-Elysée 4427 1748 1466 2652 506
Fiat Tipo 4532 1792 1497 2636 520
Lada Vesta 4410 1764 1497 2635 480
Peugeot 301 4445 1748 1466 2652 506

A Vesta egyetlen gyenge pontja az egy darab benzinesből álló motorkínálata, még a LUX felszereltségen is csak az 1,6-os, 106 lovas szívóval érhető el. A szegmensben persze szinte mindenkiénél megtalálható a hagyományos 1,6-os, így a többieket is ezzel konfiguráltuk, bár mindegyikük kapható 1,6-os, takarékos és rendkívül nyomatékos dízelmotorral is, amivel hosszú távú utakra sokkal alkalmasabbak. Ha tehát ez a cél, a Lada Vesta az elején elvérzik a Citroën C-Elysée/Peugeot 301 páros és a Fiat Tipo ellen. Szívó benzinesével viszont már komoly ellenfél lehet a Vesta, az 1,6-os karaktere kellemes, jól használható és átlagos, azaz 8 literes átlagfogyasztást teljesítő motor. Egyelőre csak a Tipót nem volt lehetőségünk vezetni az 1,6-ossal, a franciákat viszont igen, amik fogyasztásban jobbak, mint a Vesta, karakterben már kevésbé.
Új szedánok- műszaki adatok
Citroën C-Elysée 1.6 VTi Peugeot 301 1.6 VTi Lada Vesta 1.6 Fiat Tipo 1.6
Hengerűrtartalom [cm3] 1587 1596 1598
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/5 automata/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 115 (6050) 106 (5800) 110 (5500)
Nyomaték [Nm (1/min)] 150 (4000) 148 (4200) 152 (4500)
Gyorsulás 0-100 km/h 10,3 11,2 11,2
Végsebesség [km/h] 188 180 192
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] 6,4 6,1 6,3
CO2-kibocsátás [g/km] 148 138 146
Saját tömeg [kg] 1090 1270 1205
Össztömeg [kg] 1540 1524 1670 1705

A franciák lépcsős párosa 2012-óta van piacon, a C-Elysée név viszont már jóval régebbi, bár csak a kínai piacon volt ismert és az utód is legfőképp azt a piacot célozta. Mégis még nálunk is kapható, tőlünk nyugatabbra viszont már nem, hozzánk viszont az ikertesók frissített kiadásai is megérkeztek és most mindketten 270 ezer forintos kedvezménnyel érhetőek el, azaz 3,1 milliótól indulnak. Motorpalettájuk azonos, ahogy alapfelszereltségük is, van vészfékrásegítés, isofix gyerekülés rögzítési pontokkal ellátott, de fejtámla nélküli hátsó üléspad. Elektromosak az első ablakok, állítható, de csak magasságban a kormányoszlop és van fedélzeti számítógép is, viszont nincs klíma, akárcsak a Ladánál, a franciáknál viszont ezért külön fizethetünk, 300 ezer forint a felára, a tempomat viszont alap.
Hirdetés

A C-Elysée és a 301 a kiszemelt változó szelepvezérlésű 1.6 VTi-vel egyaránt 3,8 milliós, előbbi 3,775 milliónál, míg az oroszlános 3,835 milliónál kezdődik, itt viszont már mindkettőhöz jár manuális klíma, osztott háttámlás, három normál fejtámlával ellátott hátsó ülés, ködlámpák és színre fújt külső kiegészítők is. A két francia variálhatósága egészen kis dolgokban tér csak el, nagyjából ugyanúgy konfigurálhatjuk őket, de jellemzően ebben több szerencsénk lesz személyesen, mivel mindkét márka konfigurátora elég kacifántos és nem túl stabil. Felszereltük őket néhány extrával, hogy ne teljesen alap legyen, kaptak metálfényt, hogy a nagy puttonnyal normálisan lehessen parkolni, berendeltük hozzájuk a tolatókamerát és a parkolóradart, valamint az érintőképernyős, navigációs fejegységet. Áraik az alsó táblázatban olvashatóak és hasonlíthatóak össze, de mindketten 4,5 millió forintos ár fölé nőttek.
Új szedánok alapárai és extrákkal növelt árai (Ft)
Alapár Extrákkal növelt ár
Citroën C-Elysée 3 100 000 4 570 000
Fiat Tipo 3 755 000 4 965 000
Lada Vesta 2 999 000 3 949 000
Peugeot 301 3 100 000 4 660 000

A Fiat Tipo lépcsőshátú kivitele mindegyiknél egy fokkal komolyabb autónak mutatja magát, ám anyaghasználat és technika terén hasonló hozzájuk. Magasabb áron, de magasabb felszereltségel is kezdődik, viszont az 1,6-os szívó benzinest csak automata váltóval érhetjük el, ha ragaszkodunk hozzá, és arra pakoljuk rá a kívánt extrákat, mint a tolatókamera, ülésfűtés, tempomat - ami a franciákhoz és a Ladához is széria –, akkor közel 5 millió forintot kell költenünk az olaszra. A motorteljesítményből nem egyszerű leadni, hiszen elég nagy térkínálatú és hatalmas csomagterű autóról van szó, aminek a komplett családot nagymamástól, mosógépestől el kell cipelnie, amihez az 1,4-es szívó 95 lóereje már kevés lehet, na persze a pakolhatóságot erősen korlátozza a lépcsős far. Kompromisszumként viszont az alapmotor sem rossz, mivel a mindennapokban elég, és így még a franciáknál is olcsóbbra jön ki. Extrákkal 4,415 millió forintért kaphatjuk meg, de ez még a Vesta csúcsfelszereltségéhez képest is közel fél millió többlet. Érdemes mérlegelni, de főleg próbálgatni és egyedi ajánlatot kérni. Mindegyiknek megvan az előnye, de annyi biztos, hogy dízelmotorral élhetőbb mindegyikük. Már ugye a Ladán kívül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    Ez így van, ugrik a gari, a Puntomnak is ugrott, de én vállaltam a rizikót, nem volt gond.

    Egyébként ritkán írok, csak van, hogy nem bírom, amikor valaki emberek felett tör pálcát mert valamilyen nemzethez köthető márkát használ vagy éppen nem használ, pl mindenki hülye aki olasszal jár ha járhatna Ladával is. De különben igazad van, szóba se kellene állni vele.

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    [i]Szervízbe azért kell vinni megadott km-ként mert előírás te gyökér,mondom én hogy nem volt még új autód okostódi![/i]

    Előírás? Legfeljebb az ilyen hígagyúaknak mint amilyen te vagy, 2002-ben vettem egy Punto-t újonnan egyszer nem vittem el kötelezőszervizre, mert én végeztem el a kötelezőszervizt, vagyis a kocsi megkapta a törődést attól függetlenül, hogy nem márkaszervizben lett elvégezve (és biztosan el lett végezve, nem csak kifizettették). Nem csodálkozom, hogy ennyi ésszel még a segédmunkának számító légszűrőcserét sem mered megcsinálni. Na írjad csak, hogy veszik a garancia ha otthon csinálod, az ugatásnál többre úgysem vagy képes.

    20 éve olyan kocsikat nem vittél te bontóba mint amilyenek nekem vannak, mert még ma se tudnád őket megfizetni, ehhez képest elég nevetséges, hogy leírod, hogy vagy Kalinát vagy Vestát fogsz venni, jah 10 év múlva 10 éveset, majd arra fussa mán.

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    KKK69 kollega teljesen jol összefoglalt az igazsagot.
    Nem tudom mi köze lehet a Vesta-hoz az oroszok gondolkodasanak, de legyen ugy, hatha attol majd jobb lesz a minösege.
    En inkabb hinnek a Renault-Nissan minösegbiztositasi politikajanak-rendszerenek, hatha az lendit majd rajta.
    Ha mar a kishaszon gepjarmüveket emlitetted, azert Gazella sem a rozsdamentesseg mintakepe.
    Ha meg rozsda kapcsan szeretnek a multon elmerengeni, pont, hogy a Lada-k jutnak eszembe, amiken csamcsogott a rozsda, de kinek milyen emlekei vannak…
    A szolid formatervezes pedig eppen hogy a VW modellekre is jellemzö, nemelyik uj modell ugy nez ki, mint 15 evvel ezelött, kis tulzassal persze.
    Ettöl meg nem ronda a Vesta, söt, szerintem egeszen jol sikerült, de en is azt mondom, mindenki vegy ezt amit szeretne, izlesek es pofonok különbözöek.
    En nem eröltetem a Vestat senkire, ram se eröltesse senki.

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    Ha új autót vehetnék nem kérdés, hogy a Lada Vesta, vagy Fiat Tipo-t vennék, Az Orosz nép ma az egyik legnormálisabban gondolkodó, ott nem a meleg jogok mindenkire való erőltetése a cél, ott nem a migránsok simogatása, borogatása a preferencia, és igen ott egy hazai tulajdonban álló gyár terméke, pl. háztartási gép sokkal tartósabb mint a nyugatiak többsége. Az autótervezés +gyártás során is megmutatkozik a józan, visszafogott formatervezés, s én úgy vélem, a tartós, időtálló gyártás is. Igen látom a pár éves Volkswagen Kraftereket, Caddy-kat bizony rozsdásodnak 10-ből 3-4- en látok rozsdát. Érdekes, a személykocsikon nem, de a kishaszon kategóriák bizony idő előtt rohadnak.

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    Azért az új autó nem csak “Grantákból” meg “Vestákból” ál…:) Sokan megengedhetnek maguknak új autót, és gondolkozhatnak más típusokban. De jó is ez így. Van aki megveszi a Ladát, van aki pedig más típusokat kedvel.

    Hogy kinek van igaza? Mindkettőnek, az új autóban bíznak, és van saját értékítéletük valamint szempontrendszerük. Kár ilyeneken vitatkozni.

    Én nem venném meg a Vestát, mert NEKEM nem tetszik, (ízlésen meg nem lehet vitatkozni…) nem bízom benne és nem szeretnék Ladával járni, még ha nem is vitatom, hogy “ég és föld” és összehasonlíthatatlan a régi Ladákkal. De azért had’ legyen már véleményem róla, ezt ne vitassa el senki. Mint ahogy én sem vitatom azt, ha valaki rajong érte. Tegye, de azért nézzük már reálisan a dolgokat.

    Ez a típus még nem bizonyított semmit. Orosz technika, Renault kiegészítéssel. Nem tudjuk mit fog bírni, mennyire porlik el az idővel. Kívánom hogy ne így legyen, de ne nézzen már senki idiótának, ha Lada helyett olyan autóval járnék szívesen, amelyben jobban megbízom, értéktartóbbnak hiszek és szívesebben ülök benne.

    Nem vagyok túl összeszedett, mert nem akarok senkit megbántani, de remélem érthető mit szerettem volna kihozni ebből.

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    Na idefigyelj te nagyképű szarházi. Szervízbe azért kell vinni megadott km-ként mert előírás te gyökér,mondom én hogy nem volt még új autód okostódi! Arra a 2db öreg csotrogány szarra vered magad? Ha ha ha! Én olyanokat vittem a bontóba de nem most hanem 20éve te szerencsétlen. Irigykedsz hogy az egyik tud venni új autót te meg püfögsz azokkal a 40 éves kotlákkal… Hol van az a szar w124 ős dög a vestához? Ha ha ha. Hát öcsém marhára szánalmas vagy. De ha engem parasztna nevezel aki szart lapátol de inkább legyek az nem úgy mint te a főnök legutolsó csicskája… És tudod hol vagy énhozzám képest te nyikhaj,azthiszed nem értek az autókhoz? Nekem nem csak 2 öreg csotrogányom volt az életben mint neked hanem volt egypár. Én használom az autót nekem nem nyálaskodni kell mint neked… Szereltem is annyit őket hogy te el is bőgted volna magad mert olajos lett volna a kis kacsód… Amúgy nemsokára veszek új Grantát vagy Vestát amiről te még álmodni sem mersz! De csak örülj azoknak az ezeréves kotla szaroknak asztán ringasd magad illúziókba hogy jobb kényelmesebb szebb mint egy új autó te örök csicska!

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    [i]“soha nem vinnéd szervízbe a toyotát abban a pillanatban el is veszíti a garanciát”[/i]

    Ez nem Lada, nem megy tönkre, 3 év után meg már úgyis mindegy. Bárki akinek köze volt eddig autószereléshez az tudja, hogy a kötelező szerviz nem szakmunka hanem segédmunka. Nyilván ezt a trágyás vasvilla mellől elég nehéz elhinni. Mint ahogy azt is, hogy minden speciális kulcs beszerezhető, mondjuk el tudom képzelni, hogy neked még egy imbuszkulcs is speciálisnak számít, amennyi eszed van nem csodálom, hogy kifogna rajtad egy izzócsere.

    [i]“sokadik hülyeség amit írsz ha törik az autó füzet a biztosító először is neked kell megvenni”[/i]
    Először is használd nyugodtan a magyar helyesírás szabályait, írd: “fizet”, a másik, hogy vagy elfogadod a pénzt ami becsült érték avultatással ezt a biztosító ajánlja vagy számlával igazolod a munkákat és teljes egészében kifizeti az összeget. Ez így működik!

    [i]értelmezni amit leírok én nem azt írtam hogy 5évesen 500km-lesz benne hanem X km és mire 10éves lesz akkor lesz benne 600km…[/i]
    Olyan lehetsz mint a seggem, mutass már olyat aki magánemberként zsebből, 10 év alatt autózik 600.000km-t… az évi 50.000 km is rengeteg zsebből, de cégautóként reális az évi 100.000km is… 5 év alatt 500.000km, ennyi idő eltelik, le van írva a kocsi az adóból és mehet eladásra, innentől meg magánszemély használja már évi max 30.000km-t menve. Nem is tudom, hogy gondoltam, hogy külön magyarázat nélkül egyáltalán felfogod, hogy mit írok, persze az irreális 600.000km-t te találtad ki, de az meg teljességgel kizárt, hogy évesszinten 60.000-rel menjen bele. Mondasz egy nagyot de eszed annyi nincs, hogy reálisan végiggondold ezt a futásteljesítményt.

    [i]“És ne aggódj nekem nem csak a 10 éves kalinám van.”[/i]
    Nem aggódom, lefogadom van egy 7 éves igénytelen fostalicskád is ami szintén Lada persze neked jó is az, mert nem kell hozzá speciális szerszám, hanem hidegvágóval javítható. Nekem nincs Toyotám ellenben van egy patika állapotú w124-es Mercim illetve egy szintén patika Audi 100 2,3 E-m. Mindkettő öregebb mint a Ladád de egy percig sem fordulna meg a fejemben, hogy egy ilyen igénytelen, kényelmetlen paraszt autóra elcseréljem bármelyiket is, de mutatja a valódi értéket, hogy egyedül a Mercim annyit ér mint két használt Kalina annak ellenére is, hogy több mint 10 évvel öregebb mint a Ladád. Na ezen gondolkozz el paraszt gyerek!

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    Kettőnk közül te nem vagy észlény mert az irogatásaidból látszik. Az is kiderült még az életedben soha nem vettél új autót: soha nem vinnéd szervízbe a toyotát abban a pillanatban el is veszíti a garanciát… 30-50ezer a toyota szervíz ember nem 1997van hanem 2017… Miért segédmunka ha valaki autószerelő? Akkor a sokadik hülyeség amit írsz ha törik az autó füzet a biztosító először is neked kell megvenni az alkatrészt vagy javíttatni és utána füzet a bisztosító de úgy hogy nem az új alkatrész árát füzeti hanem azt ami rajta volt tehát újnak bizonyos százalékát. Okoskodást meg hagyuk mert még azt sem tudod rendesen értelmezni amit leírok én nem azt írtam hogy 5évesen 500km-lesz benne hanem X km és mire 10éves lesz akkor lesz benne 600km… Kettőnk közül szintén te vagy a műszaki analfabéta mert én nem azt mondom hogy nem lehet kicserélni az égőt a toyotán hanem azt hogy otthon! Miért? Mert le kell bontani a fél autót ha van hozzá sepeciális kulcsod… És ne aggódj nekem nem csak a 10 éves kalinám van. Ellenben veled elérted a 20.életévedet vettél egy 25éves bontószökeny toyotát hogy menőzhess vele a 16éves csajok előtt,hogy már nem BMX-el jársz…

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    Olvastam már sokszor a hszeket tőled de már nem bírom cérnával azt a sok őrültséget amit ránk zúdítasz.
    Közelítsük meg gyakorlati oldalról: Én speciel el se vinném a Toyotát kötelező szervizre, mert segédmunkáért nem fizetek 30-50 ezret. Egyébként egy 30-ast a ladának is számolhatsz kötelező szervizre, mert valamiből fenn kell tartani a szalont.

    [i]“Toyotán egy égőt nem tudsz kicserélni otthon a Ladán (még a Vestán is) igen!”[/i]
    Aki olyan műszaki analfabéta mint te tuti, hogy még egy talicskakerék felpumpálása is gondot okoz nem, hogy az égőcsere egy modern kocsin.

    [i]“Benne van a pakliban hogy véletlen megtörik az autót…”[/i]
    Erre az esetre van egy olyan, amit úgy nevezünk, hogy kötelező biztosítás, vagyis ha valaki belédmegy akkor a károdat a biztosító fizeti, elképesztő nem? Ha annyi eszed van, hogy gyakran összetöröd akkor meg még a Lada se való neked, arra ott a Fűrész filmekből ismert kis tricikli, azt tekerjed.

    [b]“Akkor 5év múlva hiába akarod eladni “X” km-el 4millió ft-ért (ki az a hülye aki 5 éves autót sok Km-el megvesz millókért nulla garival”[/b]
    Hát igen, tényleg nem vagy észlény. Ha a Vesta ~4 milla egy Auris meg ~5,2 akkor az Auris nem fog érni 5 évesen 4 millát. Nem árt ha tisztában vagy a matekkal és az értékvesztéssel mielőtt rákezdesz okoskodni.

    [i]“ráadásul 5év múlva az 5éves autó már 10éves foscsotrogány lesz 600ezer km-el”[/i]
    Ritka élethelyzeteket vázolsz csak azért, hogy bizonygasd mennyire jó a lada… Elég elképzelhetetlen helyzet, hogy egy Corolla 5 évesen olyan 500.000km-rel 4 millióért eladó majd a magánszemély átveszi és évi 10.000km-t belepakol majd 10 éves korában elkezdi árulni és 12 évesen sikerül csak eladni. De ha jól emlékszem az írásaidból neked is 10 éves autód van ráadásul földúton cibálod vele az utánfutót, az persze nem egy fostalicska pláne ilyen használat mellett hanem maga a megtestesült csoda, mert Porsche a betonon, Kraz a földúton, nem is értem miért nem jár mindenki ilyennel…

    Értem én, hogy a LADA egy csodálatos autó mert neked van egy, ami huzza a trágyával teli utánfutót és lehet javítani az útszélén egy kalapáccsal és hidegvágóval, de fogadd el, hogy van jobb autó ezeknél az átlagember számára is, és akár Kalina, akár Vesta tök mindegy, hamarabb megvesznek egy 10 éves Toyotát akár 500.000km-rel mint egy 8 éves Ladát 200.000km-rel. Ezt biztos nehéz elfogadni üres zsebbel de attól még így van.

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    1,2-1,5millióval olcsóbb a Lada mint a Corolla. Akkor ott vannak a kötelező szervizek amik a Toyotához képest (meg amúgy is) töredéke a Ladának,arról nem is beszélve a Toyotán egy égőt nem tudsz kicserélni otthon a Ladán (még a Vestán is) igen! Benne van a pakliban hogy véletlen megtörik az autót kiváncsi lennék melyikhez lenne olcsóbb mondjuk a lökhárító… Akkor 5év múlva hiába akarod eladni “X” km-el 4millió ft-ért (ki az a hülye aki 5 éves autót sok Km-el megvesz millókért nulla garival,amikor új autót is vehet ráadásul 5év múlva az 5éves autó már 10éves foscsotrogány lesz 600ezer km-el… )majd 1-2 évig árulod mert a kutyának sem kell.

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    Nem kell ezen ennyit rinyálni! A “nyugati” autóké sem sokkal több csak 35kg-val (de istenigazából Lada Vesta esetében az a 400kg valójában 465kg a forgalmi szerint) Citroené 435kg,Peugeoté 450kg ezek se túl nagy számok (tehát egyikkel sem lehet 600,700,800…kg vinni…) De ha állandóan nagy súlyal akarsz menni akkor tetetni kell rá vonóhorgot és be kell szerezni egy utánfutót és jöhetnek a nehéz tárgyak…

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    Eddig csak teherautóknál szokta a KPM, de épülnek a menet közben mérő állomások. Lesznek még nagy meglepetések fél év múlva a túlterhelt Ladáknál amikor kijön a csekk 100e-ről 😉
    …de azzal együtt mire nem elég 400 kg? 5.en nagyon ritkán utaznak, és ha 80 kg az átlagember (nőket, gyerekeket is természetesen beszámítva) az elég szomorú.

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    Eddig csak teherautóknál szokta a KPM, de épülnek a menet közben mérő állomások. Lesznek még nagy meglepetések fél év múlva a túlterhelt Ladáknál amikor kijön a csekk 100e-ről 😉

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    Egyetértünk. Mert az rendben hogy ez a cikk a három-négy olcsó autó összehasonlításáról szól, de azért mégis csak alaphangon négy millió forintról beszélünk…!! És ha a vásárló rászánja magát, és négyajtós szedánokat keres, akkor azért nézzen szét alaposan, mert nem sokkal többért nagyobb kategóriás, jobban felszerelt és értéktartóbb autókat kap(hat) a pénzéért.
    Egyikkel sincs bajom, lehet hogy a Vesta is egy jó autó lesz (azért adjunk neki lehetőséget és egy kis időt, hiszen még nem bizonyított…) de én egy Corollában, Lancerben inkább bízom, jobban tetszik és szívesebben is ülnék benne, pláne ha hosszabb távra tervezem a használatát.

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    Van valami abban, amit írsz. Kb. fél éve mikor nézegettem a hasznaltauto oldalt, azt láttam, hogy a Mitsubishi Lancert 1,6-os 117 lovas motorral, klímával, elektromos ablakokkal, stb. 4 millió körül szinte utánad dobják. Még most is van 1-2 darab 4,8 millióért, de ezek jobban felszereltek (alufelni, fűthető ülés, tolatóradar, stb.). és azért a Lancernek egész jó kiállása van a cikkben szereplő kocsikkal szemben (vagy azok mellett).

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    Szurkolok a Ladanak, hogy jussanak elöre! Volt is nekünk, nem is egy, de nem tett ram olyan mely benyomast es ebreszt kellemes emlekeket, hogy beruhaznek egy uj Vestara, ha most vennek uj autot.
    Illetve mely benyomast tett, csak nem hagyott kellemes emlekeket…..hö-hö.
    Beallitottam a mobile-n a keresöt, 2015 evjarattol, max. 20.000 km-ig, benzines motorral, klimaval, min. 101 LE-vel, es kidobott közel 4000 talalatot.
    En inkabb onnan szemezgetnek..
    De sok sikert a Vestanak, nem itelem el aki megveszi.

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    Az új Corollát meg lehet vásárolni 1,6-os 132 LE motorral, klímával 5,1 millióért, a kereskedésekben kis alkuval 5 alatt. Más színvonalú autózásod lesz mondjuk öt évig, és nézd meg a Toyota mennyit fog érni öt év múlva, vagy ezek. Nem egy millióval fog többet érni, mint a Vesta. Szóval jobb autóval jársz évekig és még több pénzed is marad. Ez is szempont, de a döntés persze a vásárlóké. Csak sok esetben jó előre gondolkodni.

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    Szerintem is hagyjuk a terhelhetőséget(mint már előttem is írták). A LADA-é 400 kg (azt én legalábbis nem hiszem) mert a forgalmiba 465 kg van ütve. 🙂 Ez van a műszaki adatlapon is rajta. 🙂 🙂

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    Miért lenne sok baja? Más autónak sokkal több baja van… Először is nincs szarul összerakva főleg a Daciaoz képest… Másodszor a szamara motor az:1,1L,1,3L,1,5L karburátos… Vesta motor:1,6L Bosch hengerenkénti befecskendezős… Végül is van közös bennük:mindegyik benzines 🙂 Diselről meg annyit hogy pl.nekem abszolút nem lenne jó mert igaz hogy sokat megyek de rövid távokat ügye az pedig a dízelnek nem tesz jót… Ha már a Zuk-nál tartunk ne azt vedd alapul hanem a Gazellát (Gaz 3302) annak is 1,5Tonna a terhelhetősége papiron de sokszor vittük vele a dupláját is (illetve visszük) aztán mégis bírja…

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    Hagyjuk ezt a Totalcaros hülye dumát! Meg lehet nézni a táblázatot: C-Elysée terhelhetősége 450kg,P.301-é:434kg(!) Tipóé:500kg ladáé 400kg. Tehát a két francia közül az egyik 34 a másik 50kg-al haladja meg a ladát! De azokba nem is rakhatsz többet mert leér az aljuk ellenben a Ladában nyugodtan beletehetsz még 700kg is (de utánfutót is nyugodtan húzhatsz) nem lesz semmi baja! A másik az hogy a KPM nem fog mérőpadra állítani abban biztos lehet mindenki azt csak teherautóknál szoktak.

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    Tipo a még mindig futó “Opening edition” kivitelben kerek 4millió, HaHu-n találni már ennyiért metálfénnyel is. Annyiért nem rossz vétel, bár nem való neki a 17″ 225-s gumi, de szépnek szép. (15″ 185/65R15 szerintem ideálisabb a 95LE-s motorhoz)

    CElysée kifutó szériát volt érdemes megcsípni, 4.2körül volt 1.6HDi-vel, talán még akad 1-2 a sarokban

    A Vesta ebben a narancs-metál és almazöld-metálban szerintem kifejezetten jól mutat.

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    Ebből a felhozatalból biztosan a Tipot választanám, még akkor is, ha minimálisan drágább. Külsőre is az tetszik a legjobban. Ráadásul a Tipo esetében kombi is választható, amihez – ellentétben a 4 ajtóssal – van 1.4-es turbo benzines motor is (persze ez még drágább).

  • 2017.10.27. at 15:48
    Permalink

    Mindjárt jön korunk bohóca, Zöldike, és elkezdi szokásos eszetlen monológját: “Srácok, hogy képzelitek, hogy ezt a ruszki ócskavasat egy Tipóhoz meg egy C-Elysée-hez méritek? Elment az eszetek? Hát nekünk volt régen egy ezeröcsink, az egy akkora, de akkora köpedelem volt…pöh-pöh-pöh…fröccs-fröccs-fröccs…”

    :)))

Vélemény, hozzászólás?