0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kiszámoltuk, mely modellnél, mikor éri meg az E85

Mikor éri meg az etanolos verzió?

·
Címkék: etanol, E85, benzin, költség, autó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Néhány gyártó egyes benzines modelljeit gyárilag is kínálja etanol-üzemű kivitellel. A felárak jellemzően nem túlzóak, ám az elérhető megtakarítás sem feltétlen az. Lássuk, kinek éri meg az ilyen modell.

Nem egyértelmű, hogy a kukoricából előállított etanollal olcsóbban lehet autózni, ám környezetbarátsága kétségtelen

Nem egyértelmű, hogy a kukoricából előállított etanollal olcsóbban lehet autózni, ám környezetbarátsága kétségtelen

Nem csak utólagosan lehet az autókat etanol üzemhez alakítani, több márka kínálatában is létezik gyárilag E85 (azaz 85 százalék etanol és 15 százalék benzin elegyéből álló) üzemanyaghoz hangolt, benzinmotoros verzió. E kivitelek felára jellemzően nagyobb, mint a hazai átalakítóké, mégis van rájuk kereslet, hiszen sokan jobban bíznak a gyári rendszerekben – a garanciális problémák miatt mi is ez utóbbira szavaznánk. Van olyan márka, mely felármentesen adja az etanolos használhatóságot, ott azonban más okból nem lehet tiszta haszonról beszélni.

Legkisebb modelljéhez, a C30-hoz és a jóval nagyobb, ráadásul turbómotoros V70-hez is egységes 120 ezer forintos áron kínálja az etanolra való felkészítést a Volvo Legkisebb modelljéhez, a C30-hoz és a jóval nagyobb, ráadásul turbómotoros V70-hez is egységes 120 ezer forintos áron kínálja az etanolra való felkészítést a Volvo

Legkisebb modelljéhez, a C30-hoz és a jóval nagyobb, ráadásul turbómotoros V70-hez is egységes 120 ezer forintos áron kínálja az etanolra való felkészítést a Volvo

Mindenképp érdemes tisztázni, hogy egyáltalán megéri-e az etanolos verzió, hiszen hiába itatható olcsóbban etanollal a járgány, ha ezen lehetőség felára eltúlzott. Utóbbitól nem kell ugyan félni, hiszen a vizsgált modelleknél, az alapjukat adó benzinmotoroshoz mérten 90-300 ezer forint közötti árért választható az etanollal is itatható variáns, az egyik márkánál pedig fizetni sem kell az etanol-tankolhatósághoz. Az olcsó vagy az akár nem is létező etanol-felár azonban még mindig nem teszi egyértelművé azt, hogy olcsóbb-e E85-tel járni.

Etanollal üzemletethető modellek felárai, illetve azok megtérülése

Benzines modell alapára Etanolos verzió alapára Árkülönbség Megtérülési kilométer gyári értékkel Megtérülési km 30% többlet fogyasztással
Opel Insignia 2.0 Turbo ECOTEC (220 LE) 8 497 000 Ft 8 647 000 Ft 150 000 Ft 17 170 km 91 905 km
Ford S-Max 2.0 Trend (145 LE) 8 250 000 Ft 8 340 000 Ft 90 000 Ft 10 553 km 56 487 km
Volvo C30 2.0 (145 LE) 5 790 000 Ft 5 910 000 Ft 120 000 Ft 15 744 km 108 087 km
Volvo V70 T4F Kinetic (180 LE) 10 490 000 Ft 10 610 000 Ft 120 000 Ft 16 484 km 88 228 km
Saab 9-5 2.0T Linear (220 LE) 11 650 000 Ft 11 950 000 Ft 300 000 Ft 34 341 km 183 810 km
Renault Laguna 2.0 16V Expression (140 LE) 6 590 000 Ft 6 590 000 Ft 0 Ft nem értelmezhető nem értelmezhető

Kevés hírt hallani létezéséről, pedig az Opel Insignia 2,0 literes, 220 lóerős turbós benzineséből 150 ezer forintért etanolos is rendelhető

Kevés hírt hallani létezéséről, pedig az Opel Insignia 2,0 literes, 220 lóerős turbós benzineséből 150 ezer forintért etanolos is rendelhető

A gyári fogyasztási értékkel számolva nem kétséges, megtérül az etanolos üzem, hiszen a vizsgált modellek közül csak egynél adnak meg a benzinesnél lényegesen nagyobb etanolos étvágyat, a maradék ötből további egynél, 1,3 százaléknyi, azaz 0,1 deciliternyi az etanolos plusz-fogyasztás, a többinél pedig (legalábbis állítólag) üzemanyagfajtától független az étvágy. A csekélyebb etanol-felár természetesen hamarabb megtérül, így gyári értékkel kalkulálva leghamarabb a legolcsóbban etanolosítható Ford S-Max gyári átalakítására fordított összeg térül meg, már 10 553 kilométer után, onnantól kezdve pedig élvezhető a bő 30 százalékkal olcsóbb üzemanyag haszna. A Volvo C30 esetében 15 744, a V70 esnél 16 484 kilométer, az Opel Insigniánál 17 170, míg a többiekéhez mérten legalább dupla felárért kínált etanolos Saab 9-5 esetében 34 341 kilométer a kérdéses futásteljesítmény. Aki új autót vesz és legalább ilyen futást tervez vele, annak mindenképpen megéri tehát az etanollal itatható variánst kérni.

Legolcsóbban, 90 ezer forintért a Ford nagyautói, a Mondeo, illetve a Galaxy és az S-Max etanolosíthatók, igaz, egyes Renault modellek alapáron ilyenek Legolcsóbban, 90 ezer forintért a Ford nagyautói, a Mondeo, illetve a Galaxy és az S-Max etanolosíthatók, igaz, egyes Renault modellek alapáron ilyenek Legolcsóbban, 90 ezer forintért a Ford nagyautói, a Mondeo, illetve a Galaxy és az S-Max etanolosíthatók, igaz, egyes Renault modellek alapáron ilyenek

Legolcsóbban, 90 ezer forintért a Ford nagyautói, a Mondeo, illetve a Galaxy és az S-Max etanolosíthatók, igaz, egyes Renault modellek alapáron ilyenek

A gyakorlati tapasztalatok alapján azonban a képlet nem ilyen egyszerű, az etanol-használók és a korábban e téma kapcsán megkérdezett szakember szerint etanolból közel annyival többet fogyaszt az autó, mint amennyivel az a benzinnél olcsóbb, azaz mintegy 30 százalékkal. Mivel azonban jelenleg a benzin és az etanol közötti árkülönbség 30 százalék feletti, hosszabb futással ugyan, de ilyen plusz-fogyasztással is megéri az etanolos verzióra költeni.

Szinte titkolja a Renault, de a Laguna és a Latitude egyetlen benzinmotorja minden verzióban, alapáron E85-üzemanyag fogadására kész Szinte titkolja a Renault, de a Laguna és a Latitude egyetlen benzinmotorja minden verzióban, alapáron E85-üzemanyag fogadására kész

Szinte titkolja a Renault, de a Laguna és a Latitude egyetlen benzinmotorja minden verzióban, alapáron E85-üzemanyag fogadására kész

Miként cikkünkben már említettük, van olyan márka, melynél nem is kell felárat fizetni az E85 használhatóságáért, a Renault Laguna, illetve a Lattitude közös alapbenzinese, azaz a 2,0 literes, 140 lóerős mindenképp itatható etanollal, ám ezeknél nem csak ezen ok miatt nincs értelme az etanolos verzió megtérüléséről beszélni, hanem azért sem, mert a gyár szerint motorjuk etanolból 42 (!) százalékkal többet iszik, mint benzinből.

100 kilométerenkénti üzemanyagköltségek benzinnel és etanollal [Ft]

Benzinnel Etanollal − gyári érték alapján Etanollal − 30 %-os többletfogyasztással
Opel Insignia 2.0 Turbo ECOTEC (220 LE) 3 242 2 368 3 078
Ford S-Max 2.0 Trend (145 LE) 3 164 2 312 3 005
Volvo C30 2.0 (145 LE) 2 933 2 171 2 822
Volvo V70 T4F Kinetic (180 LE) 2 701 1 973 2 565
Saab 9-5 2.0T Linear (220 LE) 3 242 2 368 3 078
Renault Laguna 2.0 16V Expression (140 LE) 2 894 3 016 2 749

A modellhez illő, prémiumosan magas áron, 300 ezer forint felárért kérhető a BioPower Saab 9-5

A modellhez illő, prémiumosan magas áron, 300 ezer forint felárért kérhető a BioPower Saab 9-5

Azonban a mai, azaz 385,9 forintos benzin és 281,9 forintos E85 árral kalkulált megtérülési értékektől függetlenül is érdemes lehet a gyárilag etanolos modelleket választani. Egyrészt érdemes felkészülni arra, hogy később esetleg nagyobb lesz az árdifferencia, másrészt azt is szem előtt kell tartani, hogy az autó így megújuló erőforrással hajtható és sokkal kevesebb szén-dioxidot termel, hiszen az E85 üzemanyag 85 százalékát kitevő etanol elégetésekor csakis annyi szén-dioxid szabadul fel, mint amennyit az előállításához termesztett növények (zömében kukoricafélék) megkötöttek. Ezt szem előtt tartva tehát ma már egyenesen bűnnek számít etanolos helyett hagyományos benzinest választani.

A döntés lehetősége persze sok esetben el sem jut a vásárlókhoz. Cikkünk készítésekor megdöbbenve tapasztaltuk, hogy az Opel Insignia etanolos verziója egyáltalán nem szerepel a márka hazai weboldalán, a véletlenszerűen kiválasztott márkakereskedő nem is tudott létezéséről s a benzinmotoros Renault Laguna/Latitude etanollal hajhatóságát sem híreszteli büszkén gyártója. Véleményünk szerint rosszul teszik, hiszen ezen környezetbarát verziót hirdetve előnybe kerülhetnének a hasonlót nem kínáló konkurenseikkel szemben.

Ez is érdekes lehet:
 

Megépült az új szuper-körforgalom Budakalászon. Jobb a lámpatenger, mint egy sima kereszteződés?

A folyton dugót és szenvedést okozó budakalászi, az M0-ás hídra is felvezető körforgalom erősen...

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon...

Itthon vezettük a Peugeot 5008 második generációját

Idehaza is bemutatkozott a Peugeot új négyszámjegyű modellje, az 5008 második generációja. A...

Németországban is visszavásárol a dízelbotrányban érintett autókat a Volkswagen

Közel két éve annak, hogy a Volkswagen dízelbotránya kirobbant, még ma is, és valószínűleg még...

Újra kémfotókon a következő Nissan Leaf

A Nissan Micra tipikus jegyeivel, ám hosszabb, kupés farral jöhet a következő generációs, már...

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban...

Minden, amit a motorolajokról tudni érdemes

A belső égésű motorok megfelelő működése érdekében a legfontosabb „alkatrész” a motorolaj, spórolni...

Körkép: divat-crossoverek 5 millióig

Egyre csak növekszik a városi crossoverek szegmense. A sok új nevező meghozta a kedvet, hogy...

Két világbajnok is távozhat a Forma-1-ből

A Libery Media több versenyt szeretne a száguldó cirkuszban, Alonso és Hamilton viszont máris...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (30 db)

Törölt felhasználó írta: 2011 október 21., péntek 22:57:33

Az idő ( na meg a megbízott élhetetlen 2/3-os kormányunk) megoldotta a kérdést. Nesze neked megújuló energia, meg környezetvédelem.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 április 28., csütörtök 17:52:17
Ferke írta: 6 éve

Azért éheznek, mert nincs termőföld. Nem azért, mert nem akarják bevetni.


Előzmények megtekintése

Távol álljon tőlem, hogy kötekedjek ebben a vitában bárkivel is! Azonban azt meg kell jegyeznem, hogy a föld éhezőinek nagy része (nem mindenki mielőtt belém rúg valaki) azért éhezik, mert agymosásban szenved. Értem ezalatt, hogy bár van termőföld elég, mégis nagyobb szüksége van a sok eszementnek egy géppisztolyra és hozzá akár egyetlen töltényre mint pl. egy tányér zabra/rizsre stb. Attól, hogy mondjuk nálunk több millió tonna kukorica/búza pocokmartaléknak van szétszórva a raktárakban vagy "benzint főznek" belőle, azzal nem lesz se rosszabb se jobb Botswana, Elefántcsontpart vagy Szudán embereinek, ahol géppisztollyal szaladgál mindenki a gyerektől az aggastyánig már ha ezt a kort megéri. Az ilyen országok nem tudnak magukon segíteni, görcsölni meg teljesen felesleges azon, hogy mi lenne ha kenyeret sütnénk nekik a kukoricából, két emberfejjel focizás között majszolnának egy kis kukoricakenyeret, ha elfogyna minden menne tovább a régiben. Az parasztgazda vesse rám az első követ aki a felesleg kukoricáját nem adná el az E85 gyártóknak hanem akkora humanitárius, hogy ingyen felajánlja az ilyen népeknek...
Szóval bár én nem tankolom az E85-öt és pacifista vagyok, szerintem ezt az éhezők kérdését sem szabad szemellenzősen nézni.
Katasztrófa sújtotta országok esetében pedig egyet értünk... de mivel nekünk sincs pénzünk így adakozzanak a gazdagabb államok, mellesleg nem tudok olyanról, hogy az állam felvásárolt volna a parasztoktól x tonna búzát/kukoricát amit elküldene a katasztrófa sújtotta környékekre tehát megint csak kár keseregni, mert mindig oda jutunk, hogy mi lenne ha...

A válaszoláshoz belépés szükséges
pityu írta: 2011 április 24., vasárnap 13:07:35
Zozzancs írta: 6 éve

Egy magyar bioetanol kút adatbázis:



http://e85kutak.info



Épp ma frissült, már több, mint 400 kút van!


Előzmények megtekintése

Nekem azt mondja meg valaki, hogy külföldi E-85 kút listát
hol találok? Pl. ha horvátokhoz megyek, arra mennyi kút van, vagy Európában milyen sűrűn vannak E-85 kutak......
Ha valaki tud ilyesmi kút keresőről, akkor az írja meg legyenszíves.

A válaszoláshoz belépés szükséges
karyka40 írta: 2011 április 24., vasárnap 12:38:59

Szevasztok...Alfa párti vagyok már lassan 18 éve ,mindig gondot okozott a rossz benzin ,mert nagyon észre lehetett venni a benzin minőségét a menet tulajdonságon.Most van egy 156 1.6 TS ,nem tagadom szereti a "hasát" ...240000 km van benne ,úgy gondoltam elég kopott már minden ahoz ,hogy elegendő üzemanyag kerüljön a dugókhoz :-),elkezdtem 3:1 arányban ,most ott tartok ,hogy 1:3 ...sem hibajelző,sem indítási gondom nem volt ,a fogyasztásom se változott jelentősen ,pedig kihasználom a nyomatékot ,meg a lóerőket :-)) ..egyszóval ,ki kell próbálni..nem kell 20-30 litereket tankolni ...ha nem működik ,nem kell erőltetni..amúgy meg a kagylós kútnál is tankoltam olyan "benzint" amiben szerintem nem min.4% etanol volt ..a kipufogó szagáról megítélve :-P . Nemrég szedettek ki velem egy etanol átalakítót egy 1.3-as fordból mert már benzinből is meg etanolból is 13 litert evett :-))))) Ja ...szoktam a "keverékemhez " rakni egy kis bódítót is (spurit ) .. Ki fogom próbálni tisztán is az etanolt ..majd meg írom az "élményt"

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kisgabi írta: 2011 április 24., vasárnap 08:34:13
miki írta: 6 éve

Én csak felesben próbáltam meg használni, de a többletfogyasztás mellett azzal is számolnom kellett, hogy míg benzinből 46-48 liter fért a kocsimba, addig etanolból 53-55 liter is. Mi lett volna ha etanolból tele tankolok, hány liter fért volna bele?


Előzmények megtekintése

Szia Miki!

Azt írtad, hogy mintha több ment volna a tankba a E85-ből mint hagyományos benzinből.... Nekem egyszer tűnt fel , de azt gondoltam biztos nagyobb a tankom... addig mentem a kocsimmal amíg lenem állt és mivel volt nálam 6 liter tartalékba, bele öntöttem és egyből mentem tankolni, max. egy liter fogyott el a kútig és mégis 59 litert tankoltam bele, mikor a gép könyv 61 literesnek írja. Én akkor azt gondoltam, hogy nagyobb valamivel a tank, meg amúgy is többszöri lekapcsolásra fejezem be a töltést. Olvasva a te hozzá szólásodat, gondolkodóba estem. Csak azt nem értem miért kell az etanolból több, mikor térfogatra adják???? Esetleg nem hitelesítik olyan lelkesen az etanol kutakat??? Valakinek ötlete?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Török Tamás írta: 2011 április 23., szombat 10:46:09

Tisztelt car-társak!Valakinek van tapasztalata kisgépek etanolos üzemelésével kapcsolatban?Nekem egy Honda Gcv 160-as motorhoz kellene,de nem tudom,működik e.vagy csak kárt okozok vele.Kérem,ha valaki próbálta már,legyen olyan kedves megosztani velünk a véleményét ezzel kapcsolatban.Előre is köszönöm!A korábbi kommentekben szereplő Opel c20ne motorral kapcsolatban köszönöm az észrevételeket,(nekem is ilyen az egyik),ha nem biztos az üzemeltetés etanollal,akkor én nem próbálom inkább.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Z írta: 2011 április 22., péntek 21:49:43

öreg VW Ventom van, 1.8 90LE motorral, benzinböl 10liter körül fogyasztott rövid városi utakon. Beletankoltam felesbe etanol, simán ment, majd megkíséreltem a tiszta etanolt. Hibátlanul működött vele, 500 km-ig amikor az ac-m feladta a harcot. Még "gyári" 18 éves ac-volt, igy az etanol csak előrehozta az elkerülhetetlent, a szerelő feltette a kérdést, új ac benzines vagy etanolos? a kettö között 12e ft volt a különbség, etanolost tetettem bele, mint megtudtam ez nagyobb nyomással dolgozik. Természetesen kicserélték az üzemanyagszűrőt, és kicseréltettem a gyári öreg üzemanyagcsöveket is. Több ezer kilométert tettem már így meg az autóval, a plusz költség már rég megtérült, egy tele tankolás, kb 6000Ft sporolás a benzinhez képest. Nincs reggeli inditási problémám, és még egy kicsit környezettudatosnak is érzem magam igy az ECO-Ventoval. A legérdekesebb viszont a fogyasztás ! Nem emelkedett meg! városban rövid utakon megmaradt a 10 liter autopályán 7,5 körül. Ezáltal én maximálisan elégedett vagyok az etanollal, de tény nem minden autó fogadja el ilyen könnyen mint ez az öreg vento.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Zozzancs írta: 2011 április 22., péntek 17:01:18

Még egy kalkulátort hadd javasoljak:

http://e85-calculator.info

Még azt is figyelembe veszi, hogy mekkora kitérőt kell tenned a szokásos benzinkúthoz képest, az etanolos kútig. Mert ugye hiába van több, http://e85kutak.info, ha a te közeledben nincs, akkor bizony könnyen lehet, hogy nem éri meg váltani :S

A válaszoláshoz belépés szükséges
Zozzancs írta: 2011 április 22., péntek 16:57:16
kISS zOLTÁN iSTVÁN írta: 6 éve

Sziasztok!

Két 1.4-es ASTRÁT TANKOLUNK etanollal.(F,G)3/4-1/4-ed arányban. Sem többlettfogyasztás sem indítási nehézség nem lépett fel.Nyári tengerparti nyaraláunk alkalmával,külföldön 98-as benzinnel járattam a fogyasttásom hajszálra ügyan annyi maradt,mit az említett etanolos keverékkel. Üdv.


Előzmények megtekintése

Ez kicsit fura. Általában 20-30% többlet szokott lenni, de 15 legalább. Nem volt check engine sem, meg semmi? Hallottam már többször olyat, hogy egy autó nem kért többet belőle - mert a motor elektronika egyszerűen nem tudott korrigálni a befecskendezett mennyiségen - viszont égett a check engine lámpa szegény keverékre figyelmeztetve. Ugye mondanom sem kell, hogy nem egészséges így használni a járgányt.

Viszont ha sem check engine, sem rángatás, sem hidegindítási para, sem gyengeség nem jelentkezett, és emellett még a túlfogyasztásod is a nullát közelíti, akkor az számomra rejtély.
Pozitív rejtély, de rejtély :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Zozzancs írta: 2011 április 22., péntek 16:46:52
Freddie írta: 6 éve

Egészen jó kis cikk ez !

Ismét sikerült egy érdekes, fontos témát találni. Én lassan 2 éve megyek E85-tel, több barátom is használja különböző autókban(Opel Astra H, Wartburg 1.3, VW polo stb)

Anno egy fél évig felesben tankoltam benzinnel, de annak semmi értelme. Több, mint 1 éve tisztán megyek vele és jók a tapasztalataim.A fogyasztás 20%-al emelkedett(az átlag ismerőseim között is 20-25%), de érdekes módon, amikor alaposan megterhelem a kocsit(pl rakott utánfutót húzva kifelé Lengyelországnak át a Tátrán) akkor érdekes módon nem emelkedett olyan nagyon a fogyasztás, mint a benzin esetében(azaz majdnem annyit eszik megterhelve E85-ből, mint benzinből) ilyenkor már megéri az alkoholos üzem. A másik nagy előnye, hogy ugyanaz az autó erősebb etanollal, tehát tuning céljára is kiváló. Én azóta már kíváncsiságból szétszedtem a motort atomjaira(2T Trabantról van szó, nem egy nagy ördöngősség ), meglepő tisztaságot tapsztaltam, kopásnak, korróziónak, berágódásnak semmi nyoma !

Viszont annyi a probléma, hogy a kutak semmibe veszik azt a kb25%-os többletfogyasztást az árban és mereven tartják a 90-100 forintos árkülönbséget a benzinhez képest, ami az emelkedő árak mellett egyre inkább nem teszi gazdaságossá a használatát. Én mégis kitartok mellette, mert jól jön az a plusz pár lóerő és legalább egy kicsit óvom a környezetemet. Amit viszont mindenkinek el kell viselnie etanolos üzemben, az a téli kellemetlenségek(reggeli rossz hidegindítás, jelentősen megemelkedő fogyasztás)

Egyébként pedig általános tapasztalat, hogy turbós autóknál sokkal hatékonyabb az etanol használata, jobban érvényesülnek az előnyei(magasabb kompressziótűrés, alacsonyabb égéshő stb) ezért ott valószínűnek tartom, hoghy a fogyasztás növekedés tényleg alacsonyabb a szív benzinesekhez képest.

Turbós benzines autók közül én mindenképp az etanolosan is használhatót venném meg!


Előzmények megtekintése

Egy magyar bioetanol kút adatbázis:

http://e85kutak.info

Épp ma frissült, már több, mint 400 kút van!

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Ford Ranger menetpróba

Magyar utakon és árkon-bokron át nyúztuk: itt az új Ford Ranger

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD FOCUS 1.6 TDCi Trend DPF Magyar! Első tulajdonos!

FORD FOCUS 1.6 TDCi Tr...

Ár: 1.749.000 Ft

Évjárat: 2010 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

FORD MONDEO Turnier 1.6 TDCi Trend EU5 - LED - 157.521 Km

FORD MONDEO Turnier 1....

Ár: 2.390.000 Ft

Évjárat: 2011 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD MONDEO 2.0 TDCi Trend 1 tulajdonos!Akár 1év Garancia

FORD MONDEO 2.0 TDCi T...

Ár: 2.950.000 Ft

Évjárat: 2012 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!