Hová lesz az olaj a BMW-ből?

Fizetett hirdetés

Motorolajdoktor: BMW E46 318i, 2002

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Olvasónk E46-osa kapcsán tette fel a kérdést: "Hova tűnik az olaj?". A Motorolajdoktor válaszol.


Üdv Olajdoktor!
Van egy 2002-es BMW 318i E46-om n42b20a motorral. Megyek vele egy adott km-t, eltűnik az olaj. Volt olyan, aki azt mondta szelepszár-szimering. De akkor rossz lenne a CO-ja, műszakin jó volt a CO. Mi tévő legyek?
Hirdetés

Kedves Gergő,
Nem mindegy mennyi az "adott km". Attól még, mert a műszakin jó volt adott "pillanatban" a CO érték, bőven lehet szelepszár-szimering probléma.
Az olajfogyasztást okozhatja a hengerek kopása/dugattyúgyűrű (olajlehúzó) leragadása vagy egyéb tömítetlenség, ami bizonyos üzemi körülmények között jelentkezik csak ezzel olajvesztést okozva.
Ez csupán pár felvetés, ami segíthet kitalálni, hol a gond, de javasolom egy korrekt, lelkiismeretes szerviz felkeresését.
A hiba elhárítása azonban igen költséges is lehet (belevéve a próbálkozásokat is), így akár az is elképzelhető, hogy gazdaságilag jobban megtérül egy olcsóbb, de korrekt olajmárkát találni és az autó fenntartási költségeibe beleszámolni a rendszeres olajtöltögetést (hangsúlyozva azt, hogy jelenleg nem ismert, mennyi kilométer alatt, mennyi olaj fogy). Ha emellett döntene, az egy komoly rizikófaktor is egyben, hiszen bármikor eltűnhet az olaj a motorból, ami aztán az egészet tönkreteszi. A spórolásból tehát könnyen nagy ráfizetés lehet, tehát a korrekt megoldás valószínű egy korrekt motorfelújítás lenne.
Üdv,
Motorolajdoktor
Kérdéseiteket várjuk a motorolajdoktor@autonavigator.hu címre!
A Motorolajdoktor a Szakál-Metál webáruházat ajánlja!
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.12.19. at 08:57
    Permalink

    Szerintem adj fel egy hirdetést a HaHu-n (úgy, hogy az autó ára azért lehetőleg tükrözze a valós állapotát, de a többség úgysem így tesz), melegítsd rá egy madárra és soha többet ne vedd fel a telefont.

    Az emberek többségénél bejön, nagyon kevesen fognak egy 16 éves autó miatt bíróságra menni.

    Majd vond le a konklúziót: olyan autót vegyél – akár 16 éveset is – aminél futja a rendes szervizre. Kerüld a kedvelt import típusokat, bárki bármit is mond.

    Vagy keress egy bontott motort és építtesd be.

  • 2018.12.20. at 10:34
    Permalink

    Nem lenne nagy baj ezekkel az autokkal, ha nyomon lehetne követni a szervizelesüket es normalis gazdaja lett volna, akik mindent megad neki, ami kell, es akkor amikor kell.
    Unkatetsverem is beleesett a suttyok csapdajaba, bömös legyen, mert az jol mutat…
    2002-es E46 coupe, szinten zenesz 1.8-as motorral, elmentek megnezni, “frissen” behozva, papirozva, jol megy, rugta-vagta gyepet, kiprobaltak a kereskedövel, minden, mi szem szajnak ingere…1-2 honap utan vmi gond volt a motorral, elmentek szerelöhöz, komplett motorcsere, egy jobb kormanyosbol szarmazik az uj motor. Kompletten munkadijjal együtt 250.000 Ft. Az auto valami 1,1-1,2 millioba került. Azota kijott rajta megint valami, mar nem emleskzem pontosan, meg valamit mar javitottak rajta azota is…
    Kedves öcsem ugyszinten…, aki ugyan tenyleg talalt egy latszolag jo allapotut, 2.5 benzines, automata, 170 lovas, 2000-es evjarat, valoban nagyon szep volt, alig több, mint 200.000-et futott, bar mar ez nekem gyanus volt, de akar meg hihetö is lett volna, tenyleg olyan jol nezett ki.
    Aztan lassan jöttek a gondok, pontosan nem tudom, de valamit csereltek a motorban (nem olajat :-)) most ugy tünik, hogy hengerfejes lett, a futomüre is költeni kellett neki,a meghajtassal is lett vmi gondja, kisebb elektronikai hibak is elöfordultak, de jol nezett ki… 🙂
    Szoval en azt mondom, nem rossz dolog ez, de vagy ujat vagy csak olyat, amit sajat magamtol veszek meg…. 🙂

  • 2018.12.23. at 11:51
    Permalink

    Lehet nem is az előző gazda hibája, szimplán ezek már öreg autók. A halál völgyétől nincsnek már túl messze, ezt tükrözi az áruk is, eredetileg volt 13 millió, most meg 1.3, akkor 11millió már “hiányzik belőle”. Ezért nem nagyon érdemes bíróságra járni se.

    Amúgy van sok jó vétel ismerősöktől, akik megunnak valamit / kapnak cégautót, de akkor nem lehet válogatni, ha zöld Nissan Micra 10év bevásárló üzemmód/50eKm jön szembe, akkor azt kell megvenni BMW helyett.

Vélemény, hozzászólás?