Legyen hibrid vagy legyen az Év Autója?

Peugeot 3008 vs. Toyota RAV4 Hibrid. Melyik SUV-val járunk jobban?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mind jelentősebb részben fogynak a szabadidőautók, az Év Autója díjas Peugeot 3008-ast az egyedüli full hibrid Toyota RAV4-gyel mérkőztetjük.


Első generációjából volt hibrid, a másodikból egyelőre még nincs, de a Peugeot 3008 tavasz elején Év Autója díjat nyert. Vajon milyen esélyekkel indul a ma már elsősorban hibridként népszerű Toyota RAV4-gyel szemben? Nézzük a számok, fogyasztási adatok és előzetes szervizajánlatok alapján!
Alapvetés, hogy már nem kell összkerékhajtású legyen egy SUV, a célközönségnek bőven elegendő, ha városi terepjárója csakis elöl hajt. Legalább kevesebbet fogyaszt. De miként még tovább egy szabadidőautó étvágya? Például úgy, hogy hibrid hajtáslánc van alatta. A Toyota (a Lexus mellett) továbbra is az egyetlen gyártó, amelyik full hibrid SUV-t kínál. De vajon mit tud a frissnek épp nem nevezhető, igaz, hibridként nem egész két éve hódító RAV4 az Év Autója díjat nyert Peugeot 3008-cal szemben?
Peugeot 3008 vs. Toyota RAV4 Hybrid - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Peugeot 3008 4447 1841 1624 2675 520-1482
Toyota RAV4 Hybrid 4600 1845 1675 2660 501-1633

Például azt, hogy alapból kuplungmentes kényelmet ad a hibrid hajtáslánccal. Hozzá hasonló menetdinamikát és kényelmet a legizmosabb benzines (1.6 THP 165 LE EAT6) 3008-as ad, de még annál is fürgébb a RAV4 Hybrid, 100 km/órára gyorsulásban 8,9 helyett 8,3 másodperces értéket ad, miközben takarékosabb is. Igaz, a 3008 5,8 literes katalógusértéke is szép, a RAV4 Hybrid kereken 5 literese azonban még kedvezőbb. Pedig karosszériáját tekintve a RAV4 a nagyobb, esetében a csomagtér bővített mérete is jelentősebb, de alaphelyzetben a 3008 poggyásztere az öblösebb.
Érdekesség, hogy a RAV4 Hybrid és a hozzá hasonló menetdinamikát adó 1.6 THP 3008-as egyaránt Active felszereltséggel indul. Igaz, a Toyotánál ez sokkalta gazdagabb ellátmányt jelent. Egyebek mellett kétzónás automata légkondicionálóval, első-hátsó parkolóradarral, tolatókamerával, távolságtartós tempomattal, Bi-LED fényszóróval és gyalogosfelismerős ütközésveszélyre figyelmeztető rendszerrel. Ha ezeket az extrákat egy 3008-asban szeretnénk elérni, az Active szintről tovább kell lépni az Allure verzióra, majd ott még 250 ezer forintot fizetni a távolságtartós tempomatért, 380 ezret a LED fényszóróért, a tolatókamera pedig további 70 ezer forintba kerül. Így aztán, bár alapáron az 1.6 THP 3008 több mint 1 millió forinttal olcsóbb a RAV4 Hybridnél, hasonlóan felszerelve (listaáron) mindössze 53 ezer forint a kettejük közötti különbség (továbbra is a francia az olcsóbb). A Peugeot már az árlistáján is 600 ezer forintos használtautó-beszámítási kedvezményt hirdet, ugyanakkor tudjuk, a kereskedőknél minden esetben, így a raktári RAV4-ekhez is akadhatnak ármérséklések, összevetésünkhöz egységesen a listaárakat vettük alapul.
Hirdetés

Vételárban tehát szinte kiegyenlített a meccs, értéktartásban azonban jobb lesz a Toyota. Bár ma már a Peugeot garanciája alapból 5 év/100 000 km, a Toyota 3 év/100 ezer kilométeres garanciája is bővíthető 5 évig. Még fontosabb talán, hogy a Toyota hibridjei esetén a hibridrendszer garanciája az autó 10 éves koráig hosszabbítható. De a nyugalomra legalább ekkora garancia, hogy motorjában nincs kettős tömegű lendkerék, erőátvitele előbbihez hasonlóan gyakorlatilag örök életű, de nincs benne hagyományos önindító és generátor sem, hiszen e funkciókat is ellátja a hibridrendszer villanymotorja. Nem mellesleg dugóban, illetve lassabb tempónál villanymotorjával emissziómentesen tud mozogni. Fogyasztásbeli előnye nem tűnik soknak, de 120 ezer kilométeren (a mai benzinárral számolva) azért 337 920 forinttal kevesebb pénzt hagyunk vele a benzinkúton. Nem mellesleg – bár karbantartási ciklusa sűrűbb, 20 helyett 15 ezer kilométeres – 120 ezer kilométerig 115 ezer forinttal szerényebb a RAV4 Hybrid karbantartási költsége, mint a 3008-asé. Így tehát bár azonos felszereltségnél és listaáron 53 ezer forinttal drágább újonnan a RAV4 Hybrid, mint a Peugeot 3008 1.6 THP EAT6 verzió, csupán az első 120 ezer kilométeren több mint 450 ezer forintot spórol.
Peugeot 3008 vs. Toyota RAV4 Hybrid - műszaki adatok, árak, költségek
Peugeot 3008 1.6 THP EAT6 Active Toyota RAV4 Hybrid Active
Emissziós norma Euro 6 Euro 6w
Hengerűrtartalom [cm3] 1598 2494
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/16
Váltófajta/-fokozat automata/6 e-CVT
Teljesítmény [LE (1/min)] 165 (6000) 197 (5700)
Nyomaték [Nm (1/min)] 240 (1400) 210 (4200-4400) + 270
Gyorsulás 0-100 km/h 8,9 8,3
Végsebesség [km/h] 206 180
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] 5,8 5,0
CO2-kibocsátás [g/km] 129 116
Saját tömeg [kg] 1270 1615
Megengedett össztömeg [kg] 1930 2205
Alapár [Ft] 8 067 000 Ft 9 270 000 Ft
Allure verzió 8 517 000 Ft
Légzsákok száma 6 7
Bi-LED fényszóró 380 000 Ft x
Ködfényszóró x x
Esőszenzor x x
Tempomat x x
Gyaologosfelismerős ütközés előtti figyelmeztető rendszer és adaptív tempomat 250 000 Ft x
Táblafelismerő x x
Bőrkormány x x
Alufelni 18 colos 17 colos
Tolatókamera 70 000 Ft x
Kétzónás automata légkondi x x
Első-hátsó parkolóradar x x
Extrákkal növelt ár 9 217 000 Ft 9 270 000 Ft
Költségek
Üzemanyagköltség 120 ezer kilométerre* 2 449 920 Ft 2 112 000 Ft
Szervizköltség 120 ezer km-ig 510 540 Ft 395 537 Ft

A Toyotát választó zsebében a jobb értéktartást nem számolva is 400 ezer forint marad, a RAV4 előnye pedig vélhetően csak fokozódni fog az évek múlásával. Ami az értéktartást illeti, sem a RAV4 hibridje, sem az új 3008-as Peugeot kapcsán nem lehet még pontosan látni az 5-6 éves kori értékeket. De azért az sokat mondó, hogy ma egy 6 éves Toyota Auris mintegy 25 százalékkal, bő félmillió forinttal drágább, mint egy azonos korú és kategóriájú Peugeot 308. A Toyota értéktartása gyakorlatilag biztosnak vehető, ezt szavatolja akár a márka Értékőr programja, amihez kedvezményes finanszírozás, alapból adott 3+2 éves garancia és 5 év után garantált áras visszavásárlási opció, továbbá a Peugeot kapcsán alapból járó árkedvezmény is jár. Egy szó mint száz, hibridet venni nem luxus, hanem józan, megtérülő választás. Választani persze nem csupán matekozás, hanem személyes próba és alku alapján kell, az egyedi árkedvezmények és a benyomások után aztán kezdődhet ismét a számolgatás, hacsak nem dönt az érzelem.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Bizony a tények fájdalmas dolgok. Nem véletlenül nem ad meg Toyota sem teljes környezetterhelést. TC-n találsz pár linkelt számítást, gyártótól és lion beszerzéstől függően 2-3x-os a környezetterhelés…

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    [i]1. Cicamókus írta, hogy a Pugra 600.000 a kedvezmény, a Rav4-re meg jó, ha fele túltároltnál. Ezt cáfoltam. Emellett szeretném, ha mutatnál vagy egy hibrid 3008-ast, amire 16% kedvezményt adnak, vagy egy olyan Euro6 dízelt, ami nem fekszik meg a napi 6-8 hidegindítástól és a 2-6 km-es utaktól. Biztosan a kereskedők (is) hülyék, hogy nem ajánlják…[/i]

    Minden pugra van 16%, kivéve full fapad. Bármely multi hr osztályán odaadják azt a kis Excel-t amiben te is megnézheted és amire tudsz hivatkozni… Btw, a napi 6-8 hidegindítástól és a 2-6 km-es utaktól a hibrid is megfekszik. Mintha pont emiatt adta volna el egy másik oldalon a cikkíró a hibridjét…

    [i]2. Az Opelomban 8 évesen már bezöldült a xenon, pedig az utolsó 1-2 évben már tettem bele menetfényt, hogy ne kelljen kapcsolgatni.[/i] Erre mit mondjak, Opel? Van ott nagyobb gond is.:D Érdekes módon egyik japánnal sem volt ilyen gond…

    [i] Ja, és ugyanabban a kategóriában nagyon is sokat tud az Opel ledlámpája, csak meg kell tapasztalni.[/i] Igen, ellenben más gyártónál meg nagyjából semmivel sem jobb alsó középkategórában…

    [i]Nem számolom ki, és ennek két oka van:
    – Megintcsak korábban írták, hogy pörgetésnél mennyire megnő a hibrid fogyasztása. (Persze, mert nem pályázásra való.)
    – Majd ha te leteszed nekem azokat az adatokat (amiről szerintem nem volt szó), hogy a benzines és dízel autók előállítása majd fenntartása mennyire terheli a környezetet.[/i]

    Tehát a nagyon környezetvédőnek hirdetet autónál nem számolod ki, hogy mennyire is környezetvédő mert csak… Értem…

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Te az előzményeket is olvasod, vagy csak bebüfizel valamit?
    1. Cicamókus írta, hogy a Pugra 600.000 a kedvezmény, a Rav4-re meg jó, ha fele túltároltnál. Ezt cáfoltam. Emellett szeretném, ha mutatnál vagy egy hibrid 3008-ast, amire 16% kedvezményt adnak, vagy egy olyan Euro6 dízelt, ami nem fekszik meg a napi 6-8 hidegindítástól és a 2-6 km-es utaktól. Biztosan a kereskedők (is) hülyék, hogy nem ajánlják…
    2. Az Opelomban 8 évesen már bezöldült a xenon, pedig az utolsó 1-2 évben már tettem bele menetfényt, hogy ne kelljen kapcsolgatni. Ja, és ugyanabban a kategóriában nagyon is sokat tud az Opel ledlámpája, csak meg kell tapasztalni.
    Nem számolom ki, és ennek két oka van:
    – Megintcsak korábban írták, hogy pörgetésnél mennyire megnő a hibrid fogyasztása. (Persze, mert nem pályázásra való.)
    – Majd ha te leteszed nekem azokat az adatokat (amiről szerintem nem volt szó), hogy a benzines és dízel autók előállítása majd fenntartása mennyire terheli a környezetet.

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    A PSA, Renault és Opel esetén is 16% a standard “flotta” kedvemény, nagyjából a full fapad felszereltség kívételével (néha arra is). Ezt bárki megkapja, nagyjából tetszőleges multit bemondva, hogy onnan hallott róla. Innen indulsz, s felszereltségtől függően 25%-ig tudsz elmenni kiajánlás alapján. Innen már a kereskedőn múlik neki mit ér meg még, hogy tőle vidd. Illetve ha a kereskedő szereti ezeket lenyelni, mert hát miért ne…

    Nyilván ez listaárból van, tehát ha a 6.5-ös autó 7 listaáron, akkor onnan kell számolni.

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Ez így van ahogy a végén leírod, a váltó tkp lóerőt kap, de nem mindegy hogy a 150 lóerőt 6500-zal húzatva kapod vagy 3000-es fordulaton. Adott fordulaton húzóerőt a nyomaték árulja el. Az első bekezdésben leírod a lényeget (konyhanyelv vagy sem, sokan nem ismerik).

    A gyakorlatban viszont itt van egy elég vérszegény 2.4-es amelynek tudását egy talán kb 50 lóerős villanymotor egészíti ki. Ha lemerül az aksi akkor elég vérszegény produkciót lehet várni. Összességében van amiben jobb, van amiben rosszabb lesz mint egy dízel gerincmotor (170-190LE 2.0).

    Csakhogy a dízelmotort lehet szabadon konfigurálni és homologizálni, pl megkapod 136LE-vel ha nem akarsz sok adót és biztosítást kötni, míg a RAV4 csak akkor játszik, ha valamivel mentesítik ezek alól (ezt nem mindenhol teszik meg), vagy co2 alapon megy minden (ez is ritka, főleg a biztosításnál).

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    A konkrét szitut nem ismerem, de ezek inkább úgy működnek, hogy kedvezményesen kapsz extrákat. Ez az a terület ahol nagyon el lehet szállni az árakkal, és itt tudnak a legtöbbet finomhangolni az árakon.

    Elvileg ilyenkor jó indikátor a felszereltségi szint (ha van), de amíg a japánok ezt rendszerint véresen komolyan gondolják, az európai márkák rendszerint itt jutnak versenyelőnyhoz (de eléggé finomtuningolva).

    Extrém példa BMW, amikor új a modell, nem a csomagokat megrendelve nem kaptam %-ot (tehát vagy egyenként rendelek a kötelező %-kal, vagy csomagot listaáron), majd későpp kaptam %-ot is, majd a végén már a % felett 2500 EUR ingyen extra.

    De ez nem itthon történt (és most nagyon készülnek az importőrök valami visszavonésra), gyanítom a PUG esetében itthon ez ugyanúgy egyedi elbíráslás lesz hogy mit tudsz lealkudni.

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    minimum 1 milliót engednek már az alap 3008-ból is? Az azért nem rossz! Bemész és a 6,5m-s autót kapásból 5,5ért odaadják (és még ezt letolod 5 alá…).
    A cikkben szereplő autót tehát (ha nem vagy ügyes) akkor 7,8-ért, vagy ha ügyes vagy akkor 7 alatt odaadják?

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Sziasztok! Vigyázzatok ez egy reklámcikk! Reggel hívott egy barátom, tudja hogy 3008-am van. Ő átküldte szinte ugyanezt a cikket és összehasonlítást, csak pár mondatban különbözik. Egy emailben kapta a cége valami reklámügynökségtől!!! Én meg azt hittem hogy itt valami “komoly” összehasonlító tesztről van szó. Nem értem miért nem írják oda hogy reklám, most egy kicsit elbizonytalanodtam a korábban olvasott cikkekkel kapcsolatban is, mennyi lehet belőle a fizetett tartalom és mennyi a valódi teszt???? Üdv. János

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    [i]A Toyotánál 10 milliós RAV4-re kb. 9% kedvezményt adtak rendelt autóra, ebből 4% a kamarai. Alku még nem volt…[/i]

    Tehát kaptál 5% kedvezményt és mivel szerencséd volt a kamarai tagsággal még 4%-ot. Illetve mivel ez “rendelt” autó volt, gondolom csak elvből nem alkudtál.:)

    PSA-nál 16%-ról indulsz, aztán ami belefér mehetsz 25%-ig.:)

    [i]LED: jelenleg vagy halogén, vagy ez, csak ezzel jobban lehet látni. A xenon se rossz, csak nem szereti a kapcsolgatást, meg nem tudja azt a truvájt, mint a ledes. Akkor inkább már halogén extra izzóval.[/i]

    Eddig egyetlen xenon sem szólt 10 év alatt, hogy nem bírná az auto kapcsolgatást… BTW, LED nem garancia a jobb láthatóságra, főleg ebben a kategórában.

    [i]A hibrid autókat városi használatra tervezték, ott jön ki az előnyük. Ezt sokszor el kell mondani, főleg a dízelimádóknak.[/i]

    Kiszámolod nekem, hogy mekkora környezetterhelést jelent párszáz kg akku és plusz fém legyártása és későbbi semlegesítése?

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Most nem a konkrét két autóra hanem általánosságban: A benzin-dízel motor összehasonlítás sokszor “sántít”, mert ugye a dízel motor nyomatékosabb alacsony fordulaton is, egy benzinesnek kisebb a nyomatéka viszont magasabb fordulatszámon is üzemeltethető (és akkor most ne beszéljünk a benzines és dízel motor nyomatékgörbéjének sajátosságairól). adott fordulat és az adott fordulaton rendelkezésre álló forgatónyomaték adja a (ló)erőt (most nagyon konyhanyelven).
    Ha egy motornak kisebb a nyomatéka, de magasabb fordulaton is üzemeltethető akkor egyértelműen magasabb fordulatszámon fogja leadni a maximális teljesítményt. Egy dízel 4-4,5e-ig pörgethető, egy benzines meg mondjuk 6e-ig. Értelem szerűen a fordulatszám tartomány vége felé már a dízelnél alacsonyabb nyomaték is nagyobb teljesítményt eredményezhet. Tehát lehet hogy egy 2.4-es benzinmotor egy 1.3-as dízel nyomatékát produkálja csak, de erőben-teljesítményben már felülmúlja (most tekintsünk el a turbó bütykölésétől)
    Igazából egy benzines ott kezd el “élni” ahol a dízel már “meghal” (ford.szám szerint)

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    A bajom az, hogy a két üzemmód között nincs semmi. Vagy nincs erő a kocsiban, vagy padlóz a hajtáslánc. Ezek után elég nagyot mosolygok azon aki a turbó kettősségét firtatja…

    Az erőtlenség oka pedig az, hogy a 2.4-es nem valami nyomatékdús motor (egy 1.3-as dízel nyomatékát produkálja), ahhoz hogy a 140 LE-ből lássunk valamit tényleg pörgetni kell.

    Olvastam és csodálkozom is. Nem tudom hogy jött ki a Lexus esetében több teszten is jóval magasabb fogyaztás jött ki. A linkelt posztnál ott a fotó a fed komp adatokról. Azért linkeltem mert alattam fogyasztotta 🙂

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Sziasztok! Mi márciusban vettük át az új 3008-ast. Mi egyelőre nagyon meg vagyunk vele elégedve. A vásárláskor a RAV4 is felmerült, de a belseje nagyon lehangoló volt, a Peugeot kényelmesebb, csendesebb és sokkal szebb. Ami végképp eltántorított, hogy az eladó átszelleműlten beszélt az 5 literes fogyasztásról miközben a tesztautó board computere 6.4-es fogyasztást mutatott. Mikor rákérdeztem csak hebegett-habogott és a hidegre fogta a túlfogyasztást. Amúgy a Peugeot-val 6 liter alatt eljárunk, pedig még bejáratós. 120 LE 1.6 HDi a motorja, nagyon jól húz, nem csoda, 300 kilóval könnyebb a RAV4-nél! Írok majd róla népítéletet ha kicsit több lesz benne a km. üdv mindenkinek. János.

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    A végén volt a (kacsintós) szmájli.
    A véleményem a tiéddel egyezik (sokszor írtam már itt is róla, nem akarom a vitát újra szítani, a lényeg hogy az elmúlt sok évben arra érdemesebb autók nem kapták meg a díjat)
    Annyi kiegészítés, hogy Csikós Zsolt mellett Gajdán is tagja a COTY zsűrinek kis hazánkból. Szerintem mindkét ember tiszteletre méltó a szakmájában ezért nem is értem hogy ott mitől hü..lnek meg. Ezt a podcastot hallottam már régebben (ha ez az amiben Csikós magyarázza a COTY végeredményt, meg a szavazatát – nagyon kínos!!!), de bár ne hallottam volna, mert nálam itt esett a renomé. Előadja hogy jó-jó, meg ő sem érti, ő is a Giuliára szavazott aztán megnézve a voksait az adható 25 pontját szinte igazságosan elosztotta a döntő autói között (a legmagasabb pont nála 5 volt a legalacsonyabb 3). Hát mi ez ha nem a szavazata súlytalanná tétele?!?! Gajdán Miklós legalább valamivel jobban súlyozott.

    És akkor jön a nagy duma, hogy “szempontrendszer van”, meg egyéb hülyeségek, csak azt árulja már el valaki ha van szempontrendszer akkor hogy lehet az hogy azonos szempontok alapján az egyik nagytudású ugyanannak az autónak 10 pontot ad a másik meg 0-t?!?!? Eurovízió ez nem szakmai verseny. (Ja és két éven belül Opel első lesz, ebben fogadni mernék)

    Szóval “Peace-Love” a legjobb autó a 3008 és kész!

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    “Ha megpadlózod a Hibrid veszettül visít”

    Mert nem változtatja fordulatszámát? Ennyi erővel azt is lehetne írni, hogy a nem konstans fordulatot tartók, meg úgy szarok ahogy vannak, mert nem hozzák ki a motorból a maximumot, mert hol a legjobb gyorsulás alatti a fordulat, hol feletti, de csak végtelen kis ideig van azon a fordulaton amikor a legjobban gyorsul. (Fogadjunk meg sem érted mit írtam.)

    “aránytalanul erőtlen”
    Persze ezt semmilyen stopperrel, senki nem tudta még bebizonyítani, de jó ezt a téveszmét nyomatni. Még jó, hogy a gyorsulás tud objektív lenni – lásd 0-100, vagy 60-100, vagy 80-120 – nem úgy mint a szubjektív véleményed. Megkeresnéd a cikk két autójának 3 adatát?

    “Ahogy az is tény, hogy a próbautamon 8.9 litert evett ”
    Ott van a link az első hozzászólásban, hogy mennyit fogyaszt a RAV4-es több mint 100000 liter elhasznált benzin után és több, mint 120 tulajdonos által!!! Nem értem miért kell bármilyen tesztben, meg gyári adatban bízni 2017-ben, mikor profi fogyasztási oldalak vannak a világon.
    RAV4 (6,8l):
    [url]https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/440-RAV_4.html?fueltype=6&vehicletype=1&minkm=1000&powerunit=3[/url]

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Tisztelt Gróf László!

    Ízlés kérdése, hogy kinek melyik belseje jön be jobban. A 3008-asé szofisztikáltabb, a RAV4-é letisztultabb. Az pedig mérés, hogy tágasabb a RAV4. Hátsó lábtérben jelentősen, de belmagasságban is érezhetően, továbbá a műszerfal is kevésbé nő rá a sofőrre.
    Ugyanakkor ajánlom figyelmébe a cikk utolsó mondatát: “Választani persze nem csupán matekozás, hanem személyes próba és alku alapján kell, az egyedi árkedvezmények és a benyomások után aztán kezdődhet ismét a számolgatás, hacsak nem dönt az érzelem.”

    Üdvözlettel,
    Katona Mátyás

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Írásodban mindvégig azt kerestem hova rakod a szmájlit.

    Hűha nem gondoltam volna, hogy valaki ilyen vakon hisz az év autója választásokban. Tök mint egy mese. Elárulom neked, amit Katona úr is el tudna, hogy itt nem a legjobb autót választják meg, ez politikáról szól (úgy ahogy egy szépségversenyen sem a legszebb nő nyer). Sokkal többet kellene olvasnod erről, vagy az egyetlen magyar COTY tag véleményét olvasgatnod, hallgatnod. Ha tényleg érdekel itt egy:
    [url]http://mf-cdn.index.hu/totalcar/podcast/egester-245-1.mp3[/url]
    remélem ezek után már nem hiszel a tündérmesékben.

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Tisztelt Katona Úr!

    Izlésekről nem vitatkozunk, DE “a RAV4 belseje maga a letisztultság, átláthatóbb és tágasabb is a 3008-nál” mondatnál Ön elvesztette minden újságírói tekintéjét a szememben. A két autó belsőét kb. 30 év!! választja el.
    Tisztelettel:Gróf László

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Amit az előzőekhez hozzáfűznék:
    A Toyotánál 10 milliós RAV4-re kb. 9% kedvezményt adtak rendelt autóra, ebből 4% a kamarai. Alku még nem volt…
    A hibrid autókat városi használatra tervezték, ott jön ki az előnyük. Ezt sokszor el kell mondani, főleg a dízelimádóknak.
    Aki meg hosszú utakhoz 3008-at vesz, sajnálom, egy szedán vagy egy kombi kevesebbet fogyaszt, mint egy SUV.

    LED: jelenleg vagy halogén, vagy ez, csak ezzel jobban lehet látni. A xenon se rossz, csak nem szereti a kapcsolgatást, meg nem tudja azt a truvájt, mint a ledes. Akkor inkább már halogén extra izzóval.

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    1. Meg van említve a cikkben: “a kereskedőknél minden esetben, így a raktári RAV4-ekhez is akadhatnak ármérséklések”
    2. “akkor azért az változtat a helyzeten…” Amennyiben?
    3. Milyen logikai összefüggés van aközött, hogy egy hajtáslánc mennyire kifinomult és aközött, hogy milyen hangot ad ki, ha “lepadlózod”?
    4. Állítani én is tudok bármit. De hol vannak az ezt alátámasztó bizonyítékok?
    5. Én a magyar eladási adatokra gondoltam (Peugeot körülbelül 100 db vs RAV4 510db).

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    1. Nem amatőrség legalább megemlíteni, hogy a valós árak eltérhetnek. Tapasztalataim szerint épp a listához ragaszkodó japánoknál lehet nagy értékvesztést szenvedni, mert az európai márkáknál ennek egy része a gyártónál realizálódik.

    2. Ha ugyanúgy lehetne konfigurálni akkor igazad lenne, de ha az egyiket lehet szabadon, a másikat meg csak felszereltségi szintesenként, akkor azért az változtat a helyzeten. A gyakorlatban az a kérdés, hogy a vevőnek mi kell. A japánok örök rákfenéje, hogy egy azonos felszereltségű európaihoz mérik magukat (ráadásul listaáron!), és akkor van egy kis árelőnyük. De neked nem kell az a csomag, amit úgy számoltak ki japánban, hogy legyen egy kis (20-30%) árelőny, közben neked abból a fele nem is létfontosságú. Nálam pl a Mazda CX5 egy árba került az azonosan felszerelt Xc60-assal ami egy sokkal igényesebb (és tágasabb) autó volt, persze a Mazdát erősebb motorral kaptad, de a 150LE-st nem is kérhetted a csúcsfelszereltséggel, míg a Volvónál és a BMW-nél igen.

    3. E pont alatt nincs igazad semmiben. Ha megpadlózod a Hibrid veszettül visít mint egy varrógép vagy aránytalanul erőtlen (én speciel Lexus emblémával próbáltam, [url]http://autossagok.blog.hu/2016/01/30/lexus_nx_probakor[/url]). Akkor lesz érdemi esélye ha a dízelt kitiltják, amíg azonos kritériumokkal mérik az európai adórendszerek (co2 és LE alapon), a hibrid minden szempontból hátrányba kerül. És ezek objektív tények nem csak sommás beszólások. Ahogy az is tény, hogy a próbautamon 8.9 litert evett jórészt körgyűrűs vitorlázással.

    4. lásd 3. pont vége

    5. Egyelőre egyedül van egy piaci résre (hibrid középkat családi SUV), ezért a 11. helye nem a legjobb eredmény ([url]http://carsalesbase.com/european-sales-2017-q1-compact-midsized-crossover-segments/[/url]). Mondjuk csak az eladási adatok alapján nem merném kijelenteni hogy a 3008-as kétszeresen jobb autó, mint a Rav4, de te tudod….

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Természetesen a Peugeot a jobb, hiszen az év autója választáson a CH-R Toyotát is lealázta, ami kb azonos technikával bír és sokkal modernebb (kinézetre is) mint a RAV4 (úgy lett 6. hogy olyan “fostalicskák” is megelőzték mint az E-s Merci, az S90 volvo vagy a Giulia, a szakma nem téved!) Még úgy is jobb, hogy a Toyota 197 lova 2,5-ös motorból jön, de a Peugeot 165 lova (igaz magasabb fordulaton jön de) kisebb szekeret kell húznia. Szóval a Toyota rá is van szorulva arra a villanymotorra és annak a +270Nm-ére.

    Katona Mátyás Úr meg valószínűleg soha nem lesz a COTY zsűritagja ilyen szakmai dilettantizmussal, egyszerűen nem érti meg a nyilvánvalót, azt amit nála sokkal nagyobb tudással bíró, európai szaktekintély élújságírók már egyszer óriási munkával megállapítottak: a 3008 jobb mindennél 2017-ben (még úgy is hogy nincs összkerék, meg meg hibrid technológia, hiszen enélkül is veri az összeset akkor meg minek?)
    Azt hogy a 2017-es év autójával egy lapon meri említeni egy 2013-ban kihozott autóval nem is értem hogy gondolja, azt meg hogy kihozza jobbra hogy lehet?!?! És most lehet mondani hogy “a számok”, de a számok nem minden, a COTY zsűri smafu?!?! Elmagyarázták hogy 3008!!!, szóval tessék tudomásul venni! 😉
    (Ha az oroszlán azt mondja hogy a nyúl a második legerősebb állat az erdőben akkor a medve nem verheti el a nyulat, pláne arra hivatkozva hogy ő ezt nem tudta, mert nem volt ott amikor ez ki lett hirdetve)

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    1. Pont hogy nem amatőrség, mert a kedvezményeket soha senki nem tudja pontosan megmondani, hogy kinél mennyi. Pont így korrekt az összehasonlítás.
    2. Nem az a kérdés, hogy kell, a lényeg az, hogy két UGYANOLYAN felszerlétségű autó esetében hogy néz ki a matek.
    3. Igazad van, a híbrid sokkal kifinomultabb mindenben, háromszor körbefutja bármelyik hagyományos technológiával épített motort legyen szó dízelről avagy benzinesről.
    4. Mindenki tudja hogy a gyári adat kamu, de pro és kontra összehasonlításban csak ezekre lehet támaszkodni.
    5. Úriember nem vitatkozik ízlésről, de ha az eladási adatokat nézzük, akkor elég egyértelmű, hogy melyik modell a kedveltebb…
    6. Készséggel elhiszem ha mutatsz egy 400ezres számlát.

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Néhány észrevétel, kizárólag saját tapasztalatok alapján
    1. Listaárakat összeahonlítani, kedvezmények nélkül azért elég nagy amatőrség. Míg a Peugeotnál már az árlistán van 600 ezer, a kereskedőknél esetleg további kedvezmény, addig a RAV4-re jó ha fele ennyit adnak, feltéve hogy van beragadt, túltárolt autó.
    2. Nem, biztos hogy mindenkinek kell a felseleges sávtartás asszisztens, első radar, LED fény, kamera és sok egyéb felsleges extra, így viszont már sokkal olcsóbb lehet a Peugeot
    3. A hibrid rendszer bár nagyon takarékos, vezetési élmény szempontjából nem hasonlítható egy “hagyományos” autóhoz, hiába a 197 LE,. a valóságban ez kb. a felének-kétharmadának felel meg. Persze szétpörgetve, kisebb hangrobbanás kíséretében kihozható belőle a katalógus teljesítmény és gyorsulás, viszont olyankor a fogyasztása is megugrik.
    4. Amúgy pont itt volt nemrég tesztje a hibridnek, ahol 7,3-as fogyasztást hoztak ki, tehát hatalmas kamu az 5 liter. Ezzel szemben egy korszerű dízel TÉNYLEG simán elmegy 5-6 literből.
    https://www.autonavigator.hu/teszt/toyota_rav4_hybrid_active_teszt-16593
    5. Úgy tűnik a cikk szerzőjének nem tűnt fel, hogy a RAV4 belseje egy 90-es éveket idéző, igénytelen, ronda, mai mércével nézve rettentően elavult utastér (kb. Lada Niva + érintőképernyő), ehhez képest a Peugeot egy high-tech űrhajó. A külsőről inkább nem beszélnék…
    6. Irreálisan alacsony a Toyota szervizköltsége. 120 ezer alatt 8x kell kötelezőre vinni, így 49 ezer jönne ki egy alkalomra. Nekem volt régi Aurisom, soha nem úsztam meg a szervizt 50 alatt, a 100 ezres látogatásom meg közel 400 ezerbe fájt, pedig a kocsit szinte csak országúton és pályán használtuk és tényleg csak kopó-forgó alkatrészeket cseréltünk.

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Ha az év autója választáson (se összkerék se hibrid) 3008 nyert akkor itt se nyerhet más! Szóval, bár felületes szemlélőnek és a hozzá nem értőknek a RAV4 tűnik a jobb választásnak szakmai szemmel, ötven legkiválóbb, makulátlan tudással és szakmai felkészültséggel rendelkező újságíró megfellebbezhetetlen, elfogulatlan döntése (és persze az egyértelmű szempontrendszer) alapján bizony a 3008 az év autója, tehát a legjobb választás!

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Valós fogyasztáskülönbség már most látszik, hogy kicsit több lesz:

    3008 (7,9l):
    [url]https://www.spritmonitor.de/en/overview/36-Peugeot/1150-3008.html?fueltype=2&vehicletype=1&power_s=160&minkm=1000&gearing=2&powerunit=3[/url]

    RAV4 (6,8l):
    [url]https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/440-RAV_4.html?fueltype=6&vehicletype=1&minkm=1000&powerunit=3[/url]

    Célszerű ezzel számolni.

Vélemény, hozzászólás?