0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Karcjavítás 1500 forint alatt? Érdemes megpróbálni!

Próbán az SCT-Mannol polírpaszta-készlete

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nincs két azonos karcolás, de a négyliternyi üzemanyag árába sem kerülő SCT-Mannol polírpasztát minden meghúzáshoz érdemes kipróbálni.

Profi szettként hirdeti magát az SCT-Mannol − a Kauffer kínálatában legolcsóbb és amúgy is igen kedvező árú − polirkészlete. A közel félkilós pakkot kézbe véve rögtön úgy érezhetjük, hogy sokat kapunk az 1270 forintos áráért

Profi szettként hirdeti magát az SCT-Mannol − a Kauffer kínálatában legolcsóbb és amúgy is igen kedvező árú − polirkészlete. A közel félkilós pakkot kézbe véve rögtön úgy érezhetjük, hogy sokat kapunk az 1270 forintos áráért

Beteg egy ember vagyok, hiszen a saját autóimnak jellemzően az összes karcolását fejből tudom, mégsem polírozgatom őket betegesen. Hitvallásom, hogy amint eltűntetek egyet, azzal csak növelem − Murphy törvénykönyve szerint − egy új érkezésének az esélyét. Az persze biztos, hogy eladás előtt nem árt adni egy esélyt a karcok eltávolításának.

Könnyedén növelhetjük akár hat számjegyű összeggel autónk értékét, ha kicsit kevesebb rajta a szépséghiba, illetve szebben ragyogó a dukkó.

A két paszta közül az egyes sorszámú a 75 grammos tubusba töltött, ez való a komolyabb karcokhoz, míg az autó és a polírozott felület egészét az alsó fémdobozban lévő kettessel fényesíthetjük − egészen hatásosan. A kapott rongy nyilván filléres és jelzésértékű, de sokat segíthet

A két paszta közül az egyes sorszámú a 75 grammos tubusba töltött, ez való a komolyabb karcokhoz, míg az autó és a polírozott felület egészét az alsó fémdobozban lévő kettessel fényesíthetjük − egészen hatásosan. A kapott rongy nyilván filléres és jelzésértékű, de sokat segíthet

Erőteljesen árérzékeny vevőként a Kauffer webshopjából a legolcsóbb, mindössze 1270 forintos SCT-Mannol polírkészletet választottam kipróbálásra. Meg is lepődtem, hogy ennyi pénzért milyen korrekt kis készletet kapok: alul fémdobozban a fényesítőpaszta, felette műanyag házban egy tubus karceltávolító és még egy apróbb rongy a polírozáshoz. Korrekt csomag. Oké, az sejthető, hogy az amúgy kézi és gépi polírozáshoz is ajánlott pasztamennyiséghez, illetve egy komplett autóhoz az a rongy kevés lesz. Érdemes mikroszálas kendőt (pl. ilyet) vásárolni még a munkához, bár bevallom, én a kiselejtezett (szigorúan csakis pamut) pólóimat, netán alsónadrágjaimat is kiválóan szoktam tudni "újrahasznosítani" a polírozás során.

Több autóhoz is elegendő a kapott paszta, a fémdobozban 325 grammnyi fényesítőt kapunk, ám rongyból érdemes a készlethez járón túl továbbiakat bevetni

Több autóhoz is elegendő a kapott paszta, a fémdobozban 325 grammnyi fényesítőt kapunk, ám rongyból érdemes a készlethez járón túl továbbiakat bevetni

A próbára beszerzett készlet hazavitelekor feleségem nem a "már megint egy fölösleges vacak" jelzővel illette azt, hanem rögtön felvetette, hogy próbáljam ki barátnőjének épp eladósorba kerülő, 12 éves, szinte csakis városban használt, így aztán apró sérülésekből hiányt nem szenvedő, ráadásul fekete színű Astráján. Bőséggel volt apró meghúzás rajta, meg aztán mattult is már a praktikusnak semmilyen szempontból sem mondható hő- és porgyűjtő fényezés. Nem mondom, hogy az 1270 forintos szett és az én kezem csodát tett volna, de az látszott, hogy a ráfordított összeg és (mosással együtt) nem egész 2 órás munka abszolút jó befektetés volt.

A 12 éves Astra fekete fényezése bőséggel jelentett kihívást, sok-sok apró karcot, de a végeredmény egészen jó összképet adott A 12 éves Astra fekete fényezése bőséggel jelentett kihívást, sok-sok apró karcot, de a végeredmény egészen jó összképet adott

A 12 éves Astra fekete fényezése bőséggel jelentett kihívást, sok-sok apró karcot, de a végeredmény egészen jó összképet adott

Az igazi győzelem viszont egy amúgy makulátlan fényezésű, bordó Toyota Priuson következett. Hogy ehhez az autóhoz egyáltalán mi közöm van? Csupán annyi, hogy a Prius IV tesztautóval nem csak a saját Prius kettesünket fotóztam össze, hanem felvetettem a tőlünk két utcányira lakó, addig amúgy ismeretlen szintén bordó Prius III gazdájának, hogy rakjuk egymás után az autókat. Benne volt, össze is hoztunk egy talán csak saját magunknak értékes fotót.

Tudom, borzalmas fotó, hiszen a mi második generációs Priusunk orra már árnyékban van, de nem akartam már variálni, hiszen ez a fotó csak a játék kedvéért készült, és hátra volt még a polírozás

Tudom, borzalmas fotó, hiszen a mi második generációs Priusunk orra már árnyékban van, de nem akartam már variálni, hiszen ez a fotó csak a játék kedvéért készült, és hátra volt még a polírozás

Megjegyeztem továbbá, hogy a bal hátsó sárvédőjén lévő meghúzás szerintem egészen jól polírozható, ha gondolja megnézem, hogy mire jutok vele. Olyannyira benne volt, hogy még pénzt is ajánlott érte, amit persze előre is visszautasítottam. Bár korábban volt olvasónk is, aki egy régebbi cikk kapcsán megkeresett e témában, én nem a karceltávolításból élek. Meg aztán tudtam, tökéletes eredményt nem fogunk kapni, volt egy két hely, ahol már az alapozóig koptatta a lakkot a parkoláskor eltalált betonoszlop.

Egy betonoszlop intézte el a Prius 3 fényezését, segítségért kiáltott

Egy betonoszlop intézte el a Prius 3 fényezését, segítségért kiáltott

Az az eredmény viszont 20 perc alatt is összejött, ami már nem kiált azonnal szervizbe vitelért, amivel együtt lehet élni az amúgy már szintén nem vészesen fiatal, 7 esztendős Prius III-ason is. Ráadásul úgy gondolom, hogy még lehetett volna fokozni a végeredményt, ám az időfaktor engem és az autó gazdáját is szorította. Nem mellesleg, az otthoni polírozás így is sokkalta gyorsabb, mintha az autót elvittük volna egy szervizbe, a polírpasztát pedig akár a postás is hozhatja a webshopból, így aztán egy esélyt mindenképp érdemes adni neki, ha van egy (vagy akár több) karcolás az autónkon.

Közelről megnézve maradtak apró karcolások, de némi távolságból sokkalta jobb lett a sárvédőív, mint volt. Nem kérdés, hogy megérte a ráfordított időt. Némi plusz idővel és pasztával tovább javítható az eredmény

Közelről megnézve maradtak apró karcolások, de némi távolságból sokkalta jobb lett a sárvédőív, mint volt. Nem kérdés, hogy megérte a ráfordított időt. Némi plusz idővel és pasztával tovább javítható az eredmény

Ez is érdekes lehet:
 

Komoly kedvezmények a dízelbotrányos Volkswagenekre

A csalós szoftverek javítása után komoly kedvezményekkel kerülhetnek piacra a sokáig százával...

Fiat Tipo Kombi 1.6 Multijet 16V Lounge teszt

A szedán és az ötajtós után kombiként is megérkezett a Fiat Tipo. A puttonyos kompakt szinte...

Skoda Octavia RS és Scout menetpróba

Olyannyira széles a Skoda Octavia kínálata, hogy legütősebb verziói, az RS és a Scout külön bemutatót...

Mia Electric Mia L villanyautó használtteszt

Megnyomod a virágot, elcsúsztatod az ajtót, behuppansz középre, majd elsuhansz. Úgy megy, mintha...

Termékteszt: BGS horpadásjavító-készlet

Árának sokszorosát hozhatja be az alig több mint ötezer forintos horpadásjavító. Használata egyszerű...

Rangsorolás nélkül választották ki 2017 legjobb autóbelsőit

Se egy Mercedes, BMW vagy Audi a világ 10 legjobb autóbelsőjének listáján, vannak viszont japánok...

Isuzu D-Max facelift hazai menetpróba

A második generációs D-Max öt év után új köntöst kapott, emellett pedig a downsizing is utolérte...

Olyan autót hozhat a kínai Lynk & Co, amivel tényleg tarolhatnak

E héten debütál, de már most látható néhány fotón a Lynk & Co második prototípusa, a 03 Sedan...

Minden, amit a kettős tömegű lendkerékről tudni érdemes

Autós körökben szinte közellenség a kettős tömegű lendkerék, ami a dízelek mellett egyre több...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (5 db)

GTi írta: 9 hónapja
dpetiba2 írta: 9 hónapja

Korrekt termék, jó áron. Ez jellemző a Mannol cuccokra, bár bevallom a motorolajukat még nem mertem használni.



A Prius I az kié? Nem az lett itt eladva?


Előzmények megtekintése

Motorolaj bevállalható. Ismerősöm évek óta használja, megelégedéssel. Bár ő az a fajta, aki a gyári előírás felénél megejti az olajcserét. Én egy hasonló német márkát a Méguint használom, de teljesen rendben van az is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Werth írta: 9 hónapja

Esetleg video nem készült a munkálatokról?
Mi a tapasztalatod, a kis tubus mennyi felületre elegendő?

A válaszoláshoz belépés szükséges
dpetiba2 írta: 9 hónapja
Katona Mátyás írta: 9 hónapja

Prius I nincs a képen, a Prius II az enyém. Felmerült, de nem lett eladva.


Előzmények megtekintése

Bocsánat, elírás :)
Természetesen Prius II-t akartam írni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 9 hónapja − szerző
dpetiba2 írta: 9 hónapja

Korrekt termék, jó áron. Ez jellemző a Mannol cuccokra, bár bevallom a motorolajukat még nem mertem használni.



A Prius I az kié? Nem az lett itt eladva?


Előzmények megtekintése

Prius I nincs a képen, a Prius II az enyém. Felmerült, de nem lett eladva.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dpetiba2 írta: 9 hónapja

Korrekt termék, jó áron. Ez jellemző a Mannol cuccokra, bár bevallom a motorolajukat még nem mertem használni.

A Prius I az kié? Nem az lett itt eladva?

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Mini Countryman Cooper D teszt

Mint a Cooper, csak használható – Countryman D

Elég szélesre sikerült nyújtani a Mini palettáját, és még mindig nehezen találják egyes modellek pontos helyét. A második Countryman egészen olyan, mint a kicsi Cooper, de ebben el lehet férni.


Kia Rio 1.25 MPI LX Exclusive teszt

Ki akarna ennél többet? - (majdnem) alap Kia Rio teszt

Leggyengébb négyhengeres szívómotorjával, szinte alapkivitelében próbáltuk a negyedik generációs Kia Riót. Stabil, és meglepően tágas is.


Összehasonlító teszt: Fiat Tipo Kombi, Ford Focus Kombi, Kia cee'd_sw,  Renault Megane Grandtour

Vajon melyik dízel kompakt kombival járunk a legjobban?

Tipikus céges flottaautókat eresztettünk egymásnak dízelmotorral. Focus, cee'd, Megane, Tipo - melyik a nyerő?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Volkswagen Golf R és GTI Performance menetpróba

Versenypályán próbáltuk a 310 lóerős Golf R-t Videó

9 órája – Újdonság

Van az a teljesítményszint, ami felett sokkal érdemesebb versenypályán tesztelni egy autót, ezért mi is ott vallattuk a Golf R modelleket.


1977 tavaszán mutatkozott be a Volvo 262C, a svédek nagy kupéja

40 éves a Volvo kockakupéja

12 órája – Sztori

A 260-as széria kupéjához az olaszokkal szövetkeztek, a Volvo 262C elsősorban Amerikának szólt, és még a svédeknek is meglepő volt a luxuskupé sikere.


Mercedes GLA, GLA 45 AMG, A 45 AMG menetpróba a Hungaroringen

Lőgyakorlat kompakt AMG Mercedesekkel

5 napja – Újdonság

Hazánkban próbálhattunk a kompakt Mercedesek krémjét, na meg a 381 lóerős AMG-ket a Hungaroringen, majd bepillanthattunk a kecskeméti gyárba is, ahol készülnek.


Használtautó.hu

SKODA FABIA

SKODA FABIA

Ár: 670.000 Ft

Évjárat: 2003 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MAZDA 323 F 2.0 DiTD CE Friss vizsga!Hitel!Klima!

MAZDA 323 F 2.0 DiTD C...

Ár: 449.000 Ft

Évjárat: 2001

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

CHEVROLET LACETTI 1.4 16V Star AC hibátlan állapot klimás !!

CHEVROLET LACETTI 1.4...

Ár: 799.000 Ft

Évjárat: 2007 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!