Hol javítják legolcsóbban a tolatóradart?

Szervizkörkép: tolatóradar-javítás

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kollégánk megbízható autója egyszer csak folyamatos sípolásba kezdett tolatáskor, melynek a radar egyik szemének beesése volt az oka. Körbenéztünk: vajon hol orvosolják legolcsóbban?

Nem tudni a hiba kiváltó okát, talán csak egy parkolói rosszakaró, vagy a tolatásszenzor egyik szemének hosszú távon elégtelen rögzítése okozta, hogy a radarszem becsúszott a lökhárító mögé, s ott – azt érzékelve és jelezve – a rendszer folyamatos sípolásba kezdett. Alapfunkcióival persze ezen jelenség miatt nincs gond az amúgy hibamentes Volkswagen Golf Varianttal, de a parkoláskor, tolatás közben hallható folyamatos hang jelentősen lerontotta a típus egyébként minőségi képét. Hónap közepén, pláne nyár elején azonban nehezen szánja rá magát az ember, hogy egy alapvetően jó, csak egy, ma már megszokottnak számító komfortfunkciójával vétő autót szervizbe vigyen.
Érdemes ilyenkor első körben – időt és pénz spórolva – interneten körbekérdezni néhány szervizt, milyen összegért vállalkoznának a hiba javítására. Mi is így tettünk: készítettünk néhány fotót a beesett radarszenzorról, barátunk, a Google segítségével néztünk néhány szervizt - konkrétan három márkaszervizt, három autóelektronikára szakosodott márkafüggetlent -, s a fotó, valamint hibaleírás kíséretében ajánlatot kértünk, illetve kért kollégánk a privát e-mail címéről, hogy az amúgy programozó, s újságíróként vagy autós berkekben ismeretlen név semmiképp se befolyásolja az árverseny alakulását.
Hirdetés
Táblázatunkban az árajánlat mellett a szervizek reakcióidejét is feltüntettük, bár az eleve jó pont, hogy úgy tűnik, (legalábbis a megkeresettek közül) ma már mindegyik szerviz fontosnak tartja az e-mailben érkező megkeresések gyors megválaszolását: legkésőbb másnapra mindegyik szervizből megvolt az árajánlat. Érdemes megvárni őket, ugyanis esetünkben az első csapat nagyon gyors és árával is kedvező volt, mégsem övék volt a legkedvezőbb ajánlat.

Az árszórás egyébként igen jelentős, s körképünk alapján használt, 4-5 éves autóval egy ilyen apró, a szerviztörténetet nem befolyásoló hiba miatt nem érdemes márkaszervizhez fordulni, a márka helyett munkafajtára specializált műhelyektől az előbbieknél mintegy 50 százalékkal kedvezőbb ajánlatokat kaptunk, így nem meglepő, hogy kollégánk egyikük, a fixen 10 ezer forint alatti javítást ígérő Deák Autó mellett döntött a hiba javíttatása kapcsán. Az egyébként csak véletlen, hogy pont egy olyan műhelynél kötött ki, akit még a körkép előtt magunk is ajánlottunk volna, hiszen ő teljesen ismeretlenül kereste meg őket.
A megkérdezett szervizek listája és eredményeik
Móró Alarm Deák Autó New Duett Porsche Pest* Porsche Buda* Autó Körös*
Árajánlat 10 000 Ft 8 000 Ft 7 000- 10 000 Ft 15 000- 20 000 Ft 20 000 Ft 15 000 Ft
Válaszidő 0,5 óra 4 óra 22,5 óra 26 óra 4 óra 5,5 óra

*: Volkswagen márkaszerviz

Mivel a körkép elkészítése fotózással, az e-mailek megírásával együtt nem tartott tovább 20 percnél, s a legkézenfekvőbb, „Menjünk a márkaszervizbe!” megoldáshoz képest a legegyszerűbbnek tűnő, még alkatrészt sem igénylő, csupán a szenzor visszarögzítésével járó hibaorvoslás esetén is mintegy 10 ezer forintos spórolást eredményezett, mindenkinek csak javasolni tudjuk, szervizelés előtt kérjenek árajánlatokat az internet segítségével!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 22:49
    Permalink

    az ilyen “rögzítsük vissza!” munkánál azért jó ha tisztában van az ember pár dologgal!
    1) csak kipattant a helyéről és egyszerűen vissza kell pattintani?
    2) esetleg csak megnyúlt a felfogató hely és melegíteni is kell, hogy az alakját visszakapja?
    3) talán el is törött a tartófül, így azt műanyagossal pótólni kell?

    egyik kedves ügyfelem hozta a felesége 206-osát, hogy beesett az első ködlámpa, pattintsam már vissza.
    “ahh!” -gondoltam-, 1 óra és kész. menj el fegyizni és 1 óra múlva gyere a sárkányért.
    elment, hozzáfogtam a lökhárító levételéhez. akkor derült ki, hogy egyetlen csavar meg két apró pöcök tartotta anno a lámpát. felhívtam a srácot, hogy három kört menjen, mert nagyobb a baj mint gondoltam elsőre.
    ha itt bevállaltam volna 5ezerért a munkát, “enyhén” fizettem volna rá… majd’ 3 órás munka lett, míg pótóltam (felforrasztottam, majd csiszoltam, szobrászkodtam, hogy a lámpa beférjen.

    aztán láttam haverom ignisén, hogy a SZAKSZERVIZBEN(!!) hogy rögzítették vissza az elszabadult ködlámpát. érdekesség benne, hogy sérülésmentesként, nullkilóméteresként vásárolt autóról beszélünk!
    úgy 4db vastagrúdnyi olvasztópisztollyal odakent “taknyot” láttunk a szerelő barátunkkal.

    e két esetet csak azért osztottam meg veletek, hogy lássátok: nem mindig az olcsó az olcsó!

    salapapa (kugli! 😉 )

Vélemény, hozzászólás?