0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Akkor jó, ha pukkan - horpadásjavítás házilag

Termékteszt: BGS horpadásjavító-készlet

Árának sokszorosát hozhatja be az alig több mint ötezer forintos horpadásjavító. Használata egyszerű, gyakorlatilag bárkinek ajánlott.

%KA%Nem sokkal komolyabb, mint egy gyerekjáték, nem is túl drága, 5785 forint a BGS horpadásjavító készlete, ám pontszerű és hosszúkás horpadásokhoz is van hozzá kihúzófej. Ha gyári fényezésű autónkon van sérülés, mindenképp érdems kipróbálni%KA%

Nem sokkal komolyabb, mint egy gyerekjáték, nem is túl drága, 5785 forint a BGS horpadásjavító készlete, ám pontszerű és hosszúkás horpadásokhoz is van hozzá kihúzófej. Ha gyári fényezésű autónkon van sérülés, mindenképp érdems kipróbálni

Amikor megvettem az akkor közel 10 esztendős Toyota Priusomat (közel 3 évvel ezelőtt) első tulajtól, gyári fényezéssel, az egyben azt is jelentette, hogy élete összes kisebb-nagyobb karcolásával kaptam meg. A kereskedő volt annyira korrekt, hogy az e-mailen keresztül (tehát a legkevésbé hatékonyan) folytatott alku közepén elárulta: az autót körbejárva felfedezett egy kisebb horpadást és némi horzsolást az első sárvédőn, így engedett 175 eurót a vételárból. Ennek tükrében nem zavart, hogy a hátsó lökhárító oldalán volt egy jóval nagyobb horzsolás is. Amikor hazaértem az autóval (1500 kilométert levezetve, tempósan haladva és mégis 4,8 l/100 km fogyasztással), feleségemnek leszögeztem, hogy az apró sérüléseket nem leszek hajlandó megcsináltatni. Ő nagyjából nem is látta őket, ugyanis néhány hónappal később hívott fel riadtan, hogy van egy durva meghúzás a hátsó lökhárító jobb oldalán, igen, az amivel vettük az autót. Most viszont tesztre kaptunk egy horpadásjavítót a Kauffertől, ki kellett próbálnom.

%KA%Eredetileg három ragasztórúd jár a készlethez, továbbá a két húzóláb/húzófej, az azokhoz való állítható tappancsos keresztsín és a szárnyas anya, valamint persze a hevítőpisztoly, 20 ml leválasztószer és egy ütőcsap, amivel (kalapács segítségével) visszanyomhatjuk a lemezt, ha túlhúznánk%KA%

Eredetileg három ragasztórúd jár a készlethez, továbbá a két húzóláb/húzófej, az azokhoz való állítható tappancsos keresztsín és a szárnyas anya, valamint persze a hevítőpisztoly, 20 ml leválasztószer és egy ütőcsap, amivel (kalapács segítségével) visszanyomhatjuk a lemezt, ha túlhúznánk

%KA%Hevítés közben és után is érdemes zacskóra tenni a ragasztópisztolyt, kicsit ugyanis nyáladzik, a kihúzófejet úgy kell a lemezre helyezni, hogy ne tövig nyomjuk rá. Néhány másodperc alatt köt a ragasztó, 10 másodperc elteltével már szilárd, húzható%KA% %KA%Hevítés közben és után is érdemes zacskóra tenni a ragasztópisztolyt, kicsit ugyanis nyáladzik, a kihúzófejet úgy kell a lemezre helyezni, hogy ne tövig nyomjuk rá. Néhány másodperc alatt köt a ragasztó, 10 másodperc elteltével már szilárd, húzható%KA%

Hevítés közben és után is érdemes zacskóra tenni a ragasztópisztolyt, kicsit ugyanis nyáladzik, a kihúzófejet úgy kell a lemezre helyezni, hogy ne tövig nyomjuk rá. Néhány másodperc alatt köt a ragasztó, 10 másodperc elteltével már szilárd, húzható

A mindössze 5785 forintért kínált BGS horpadásjavítót nehéz elsőre komolyan venni, szinte gyerekjátéknak tűnik, pedig valójában épp elég profi. Korrekt, hogy már dobozán hirdeti: csak gyári fényezéshez. Nem azért, mert az újrafújt elemet ne tudná kihúzni, hanem azért, mert arról a fényezést is lekaphatja. A horpadásjavító-készlet ugyanis alapvetően egy apró menetes szárra épített korong, amit a hozzá kapott hőpisztollyal hevített ragasztóval cuppanthatunk a horpadás közepére. Utána felhelyezzük a flexibilis talpakra rakott, állítható fesztávú, de kellően masszív fém keresztsínt rá, majd egy jól megfogható külsejű szárnyas anyával a korongot a ráragasztott lemezzel együtt kihúzzuk. Ez ugyebár az elmélet.

%KA%Ragasztás előtt természetesen nem maradhat el a felület tisztítása és zsírtalanítás, én nagynyomású mosót, törlőrongyot és féktisztítót használtam − ezek persze nincsenek a készletben%KA%

Ragasztás előtt természetesen nem maradhat el a felület tisztítása és zsírtalanítás, én nagynyomású mosót, törlőrongyot és féktisztítót használtam − ezek persze nincsenek a készletben

A gyakorlathoz viszont hozzá tartozik, hogy ragasztás előtt zsírtalanítjuk a felületeket (a legegyszerűbb féktisztítóval), a pisztolynak áramot kell adjunk, majd 10-15 perc hevítést ír az útmutató, elárulom, 5-7 perc is elegendő volt még 10 Celsius fokos levegő mellett is. Kezdtem a szépítést a bal hátsó sárvédő apró, de éles közepű, tán esernyő-nekicsapástól származó pontszerű horpadásával. Kétszeri próbálkozásra tudtam rajta segíteni, de azért az éles, fénysérült és minden bizonnyal némileg már megnyúlt közepét nem tudtam tökéletesen meggyógyítani. Viszont rosszabb se lett, mint volt, a leszedéshez adott folyadékkal a ragasztót gyengítve a talpat és a maradék ragacsot is le tudtam venni. A kaparászást persze óvatosan ajánlott csak végezni (bár a készletben egy műanyag spakli is van ehhez), tanácsosabb polírozással befejezni.

%KA%Munkában a horpadásjavító, a fejen lévő cérnányi ragasztósallangok kézzel letörölhetők, a lényeg viszont a tappancsokra ültetett sín, amin a szárnyas anyát tekerve kihúzhatjuk a lemezre cuppantott fejet, így a horpadást%KA%

Munkában a horpadásjavító, a fejen lévő cérnányi ragasztósallangok kézzel letörölhetők, a lényeg viszont a tappancsokra ültetett sín, amin a szárnyas anyát tekerve kihúzhatjuk a lemezre cuppantott fejet, így a horpadást

%KA%Előtte, utána − kicsi, pontszerű horpadásnál nehéz látványos javulást elérni, de annyit pont lehet, hogy még kevésbé legyen feltűnő a sérülés%KA% %KA%Előtte, utána − kicsi, pontszerű horpadásnál nehéz látványos javulást elérni, de annyit pont lehet, hogy még kevésbé legyen feltűnő a sérülés%KA%

Előtte, utána − kicsi, pontszerű horpadásnál nehéz látványos javulást elérni, de annyit pont lehet, hogy még kevésbé legyen feltűnő a sérülés

%KA%Leszedéskor figyelni kell, hogy a spaklival ne karcoljuk túlságosan a lemezt. A ragasztó nagyját lekaparva a polírozás tökéletes befejezés%KA%

Leszedéskor figyelni kell, hogy a spaklival ne karcoljuk túlságosan a lemezt. A ragasztó nagyját lekaparva a polírozás tökéletes befejezés

Nem állítom, hogy nagyon komoly javulást értem el hátul, de az kiderült, hogy a rendszer van annyira jó, hogy rá merjek menni a jobb első sárvédőre, ami nagyon faramuci helyen, az első ajtó mellett viselt egy komolyabb horpadást. Ahhoz képest, hogy hátul mit szenvedtem, itt a nagyjából fél centi mély, de jó nagy felületen elterülő, ráadásul a gyári ívvasalásba is belerondító horpadást úgy húzta ki a horpadásjavító, hogy egy pukkanás kíséretében le is esett a lemezről. Logikus, hiszen visszagörbült a lemez. Még egy-két ragasztással finomítottam rajta, aztán az utolsónak vélt ragasztó lekaparászásakor némileg vissza is horpasztottam a lemezt, naná hogy akkor is pukkant, a fene egye meg! De én nem hagytam magam, illetve a sárvédőt, meg a horpadást, hogy az győzzön. Rámentem annak közepére ismét, és szinte gyári szintre tudtam hozni a korábban sérült lemezt. Minél nagyobb horpadás van tehát az autónkon, annál látványosabb javulást tudunk elérni a horpadásjavítóval. Bevetése gyári fényezésen biztosan rizikómentes, újrafújt lemezen már kockázatosabb, de azért ott sem elvetendő.

%KA%Elöl sem volt olyan mértékű horpadás, hogy az látványos legyen, de a kép közepén azért látható némi fénytörés a karcolt, horzsolt felületen is%KA%

Elöl sem volt olyan mértékű horpadás, hogy az látványos legyen, de a kép közepén azért látható némi fénytörés a karcolt, horzsolt felületen is

%KA%Nehezítette a javítást, hogy a horpadás a gyári vasalásba is belelógott, ezért nem a hosszúkás, hanem a korongos kihúzót használtam, a végeredmény viszont egész jó lett. Már csupán egy horpadás kiszedésénél megéri árát a BGS horpadásjavító%KA% %KA%Nehezítette a javítást, hogy a horpadás a gyári vasalásba is belelógott, ezért nem a hosszúkás, hanem a korongos kihúzót használtam, a végeredmény viszont egész jó lett. Már csupán egy horpadás kiszedésénél megéri árát a BGS horpadásjavító%KA%

Nehezítette a javítást, hogy a horpadás a gyári vasalásba is belelógott, ezért nem a hosszúkás, hanem a korongos kihúzót használtam, a végeredmény viszont egész jó lett. Már csupán egy horpadás kiszedésénél megéri árát a BGS horpadásjavító

Az 5785 forintos készlethez 3 darab ragasztórúd jár, ez elvileg 12 bevetésre alkalmas. Én sok bénázással egy rudat el is használtam, de 5-6 ragasztásom biztosan volt. Jó hír, hogy 3068 forintért kapható 10 darab további rúd, amivel aztán pláne nagyon megérős a készlet. Mivel a horpadásjavító már egyszeri bevetésnél is behozza árát, sőt, annak többszörösét is, abszolút ajánlott a beszerzése. Nekem ugyebár 175 eurót (több mint 50 ezer forintot) engedett autóm árából a kereskedő a most nagyjából javított sérülés kapcsán − horpadás már alig maradt, a fényezés persze már nem volt teljes mértékben polírozással javítható. De ennyi hiba tényleg kell az autóra, különben még a végén jönne valami komolyabb.

Ez is érdekes lehet:
 

Skoda Octavia RS és Scout menetpróba

Olyannyira széles a Skoda Octavia kínálata, hogy legütősebb verziói, az RS és a Scout külön bemutatót...

Minden, amit a kettős tömegű lendkerékről tudni érdemes

Autós körökben szinte közellenség a kettős tömegű lendkerék, ami a dízelek mellett egyre több...

A Citroën C5 Aircross a márkától ismert futóműtechnológia új verzióját hozza

Különös, ugyanakkor a márkától nem szokatlan megoldással érkezett a Citroën legújabb SUV-ja...

Mercedes GLA, GLA 45 AMG, A 45 AMG menetpróba a Hungaroringen

Hazánkban próbálhattunk a kompakt Mercedesek krémjét, na meg a 381 lóerős AMG-ket a Hungaroringen...

A Mercedes legújabb tanulmányautója az A-osztály valódi lépcsőshátú kivitelét mutatja

Agresszív, de egyszerű formákat mutat legújabb tanulmányautóján a Mercerdes. A CLA-hoz nagyon...

Fiat Tipo Kombi 1.6 Multijet 16V Lounge teszt

A szedán és az ötajtós után kombiként is megérkezett a Fiat Tipo. A puttonyos kompakt szinte...

Isuzu D-Max facelift hazai menetpróba

A második generációs D-Max öt év után új köntöst kapott, emellett pedig a downsizing is utolérte...

Toyota Yaris facelift II nemzetközi menetpróba

A Toyota dobja a dízeleket és a turbós világ sem érdekli őket. Mégis szuper autó lett a frissített...

Rangsorolás nélkül választották ki 2017 legjobb autóbelsőit

Se egy Mercedes, BMW vagy Audi a világ 10 legjobb autóbelsőjének listáján, vannak viszont japánok...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (4 db)

Pityeszke írta: 4 napja

Én próbáltam hasonló eszközzel horpadást kiszedni (ebay->1200 Ft). Egészen jól kikozmetikázta, de tökéletes közel sem lett. Nekem sajnos eltört a "híd" mivel elég gagyi műanyagból volt, ez komolyabbnak tűnik. Ennyi pénzt simán megér. Ja, és nem kell megijedni a hangjától... :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
4x4 írta: 4 napja

Ha féktisztítóval megfújon a végén a ragasztót, simán egy darabban lejön és nem kell kaparásznod!

A válaszoláshoz belépés szükséges
pernye írta: 6 napja

Csak óvatosan a reklámízű cikkel. Én már rendeltem a Kauffertől ezen az oldalon agyondicsért, "fantasztikus" kárpittisztítót, ami hát sajnos nagyon nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 6 napja

Jópofa cucc, nézegettem már én is. Kíváncsi lennék rá, hogy a kisebb viszont élesebb rányitásokat is ki lehet-e szedni vele, vagy az ilyen jégkár jellegű horpadásokat.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Mini Countryman Cooper D teszt

Mint a Cooper, csak használható – Countryman D

Elég szélesre sikerült nyújtani a Mini palettáját, és még mindig nehezen találják egyes modellek pontos helyét. A második Countryman egészen olyan, mint a kicsi Cooper, de ebben el lehet férni.


Kia Rio 1.25 MPI LX Exclusive teszt

Ki akarna ennél többet? - (majdnem) alap Kia Rio teszt

Leggyengébb négyhengeres szívómotorjával, szinte alapkivitelében próbáltuk a negyedik generációs Kia Riót. Stabil, és meglepően tágas is.


Összehasonlító teszt: Fiat Tipo Kombi, Ford Focus Kombi, Kia cee'd_sw,  Renault Megane Grandtour

Vajon melyik dízel kompakt kombival járunk a legjobban?

Tipikus céges flottaautókat eresztettünk egymásnak dízelmotorral. Focus, cee'd, Megane, Tipo - melyik a nyerő?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Volkswagen Golf R és GTI Performance menetpróba

Versenypályán próbáltuk a 310 lóerős Golf R-t Videó

3 órája – Újdonság

Van az a teljesítményszint, ami felett sokkal érdemesebb versenypályán tesztelni egy autót, ezért mi is ott vallattuk a Golf R modelleket.


1977 tavaszán mutatkozott be a Volvo 262C, a svédek nagy kupéja

40 éves a Volvo kockakupéja

6 órája – Sztori

A 260-as széria kupéjához az olaszokkal szövetkeztek, a Volvo 262C elsősorban Amerikának szólt, és még a svédeknek is meglepő volt a luxuskupé sikere.


Mercedes GLA, GLA 45 AMG, A 45 AMG menetpróba a Hungaroringen

Lőgyakorlat kompakt AMG Mercedesekkel

4 napja – Újdonság

Hazánkban próbálhattunk a kompakt Mercedesek krémjét, na meg a 381 lóerős AMG-ket a Hungaroringen, majd bepillanthattunk a kecskeméti gyárba is, ahol készülnek.


Használtautó.hu

RENAULT FLUENCE 1.5 dCi Expression

RENAULT FLUENCE 1.5 dC...

Ár: 2.795.000 Ft

Évjárat: 2013 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

OPEL INSIGNIA Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo (Automata)

OPEL INSIGNIA Sports T...

Ár: 2.590.000 Ft

Évjárat: 2011 / 12

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

VOLVO S70 2.5 D

VOLVO S70 2.5 D

Ár: 700.000 Ft

Évjárat: 1999 / 10

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!