0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Vizet húzni olcsó gumival is jó

Fizetett hirdetés

Termékteszt: szilikonos vízlehúzók


Két szilikonos vízlehúzót is próbára tettünk. Üvegre mindenképpen ajánljuk, de a lemezeken is bevethetők. Mutatjuk, miként.

%KA%Az autómosás befejezésének praktikus eleme lehet a szilikonos vízlehúzó, kétfélét is próbára tettünk%KA%

Az autómosás befejezésének praktikus eleme lehet a szilikonos vízlehúzó, kétfélét is próbára tettünk

Sokunk számára rituális tevékenység az autómosás, számomra is. Így aztán szertartási eszköznek is tekinthető a szilikonos vízlehúzó, amit eddig sosem használtam. Most viszont két különböző példányt is küldött számunkra a Kauffer, hogy próbáljuk ki őket. Bő vízzel dolgozó kézi autómosónál már láttam ilyet használni, de beszerzése akár otthonra is ajánlott, illetve kiemelten azoknak, aki nem otthon mossák le autójukat, hanem mondjuk a benzinkutaknál, hiszen esetükben még fontosabb a gyors száradás.

%KA%Az ablakokon mindenképp ajánlott a vízlehúzó alkalmazása, a lemezeken csak akkor, ha biztosan tiszták%KA%

Az ablakokon mindenképp ajánlott a vízlehúzó alkalmazása, a lemezeken csak akkor, ha biztosan tiszták

De a vízlehúzót használva nem csak gyorsabban, cseppmentesebben is szárad az autó − legyen szó az üvegekről, vagy a lemezekről. Viszont épp utóbbiak esetén kell különösen figyelni arra, hogy mielőtt használjuk a vízlehúzót, az mindenképp tiszta legyen. Gyorsasága miatt az elmúlt években én amúgy épp a benzinkúti gyorsmosók fanatikusa lettem. Illetve még jobb, ha otthon tudunk nagynyomású berendezéssel autót mosni, de ilyen beszerzése csak akkor ajánlott, ha van megfelelő − betonozott, vízelvezetéssel rendelkező − területünk az autómosáshoz. Amennyiben nincs, elérhető kút/mosó viszont van a közelben, akkor jobban járunk, ha nem otthon vacakolunk a mosással.

%KA%Az olcsóbbik vízlehúzó jobb fogású és puhább is, legalábbis újonnan. Ugyanakkor lehet, hogy a drágább Sonax tartósabb lesz%KA%

Az olcsóbbik vízlehúzó jobb fogású és puhább is, legalábbis újonnan. Ugyanakkor lehet, hogy a drágább Sonax tartósabb lesz

A nagynyomású mosás (legyen szó vízről, vagy víztakarékosan gőzről) ugyanis mindennél jobban lazítja fel és szedi le a kosz nagyját, így már eleve szerényebb mennyiségű porszemcsével kell megküzdenünk. Kefét, mikroszálas kendőt és vödröt vihetünk magunkkal akkor is, ha nem otthon mosunk. A mikroszálas kendő nem csak mosáshoz jó, ahhoz is, hogy utána szárazra töröljük az autót, ám ahhoz eléggé drága eszköz. Jobban megéri ehhez a szilikonos vízlehúzót használni, ami fényévekkel tartósabb, mint a kendő.

%KA%Voltaképp a Sonax vízlehúzójának fogása sem rossz, összességében mégis jobbnak tűnt a nevesincs termék%KA%

Voltaképp a Sonax vízlehúzójának fogása sem rossz, összességében mégis jobbnak tűnt a nevesincs termék

Elsősorban az ablakoknál ajánlott bevetni a vízlehúzót, azoknál ugyanis nem csupán csúnya, zavaró is, ha pöttyösen száradnak meg. Továbbá az üvegek keményebbek, mint fényezésen lévő lakk, tehát kisebb eséllyel fogjuk felsérteni. Ugyanis hiába viszonylag puha a lehúzó, azért ha egy picike porszem és marad, vagy kerül akár a szél által a fényezésre, azt végighúzva azért okozhatunk apróbb, akár szemmel nem is látható karcokat a fényezésen. Ezért aztán a vízlehúzó használata, ami természetesen csak a teljesen megtisztított autón ajánlott, gyors és határozott mozdulatokat igényel, miközben az eszközt nem szabad túlzottan rányomni az autóra, épp csak rá kell helyezni. Ja, ész használat előtt bizony magát az eszközt is ajánlott elöblíteni!

%KA%Az íves felületekhez is alkalmazkodónak mondják a szilikonos lehúzókat, de azért egy tükörház letörléséhez több mozdulat is kell. Az egyenesebb felületekről azonban tényleg néhány mozdulattal lecsapatható velük a víz nagyja%KA%

Az íves felületekhez is alkalmazkodónak mondják a szilikonos lehúzókat, de azért egy tükörház letörléséhez több mozdulat is kell. Az egyenesebb felületekről azonban tényleg néhány mozdulattal lecsapatható velük a víz nagyja

A két próbált vízlehúzó közül érdekes módon az olcsóbbik ad valódi fogót, markolatot. Igaz, a drágább Sonax is jól megfogható. Viszont utóbbi szilikongumija merevebbnek, ezért az autón kevésbé könnyedén végighúzhatónak, el-el pattogónak bizonyult. Nem mondom, hogy használhatatlan, de, hogy nem adnék érte másfélszeres összeget, az biztos. Míg ugyanis a "Szilikonos vízlehúzó, markolattal" termék 2100 forintba kerül a "Sonax 417400 Flexi Blade, szilikonos vízlehúzó" 3056 forint, amiben persze az is szerepet játszik, hogy míg előbbire 8, utóbbira 29%-os árkedvezmény él jelenleg a Kauffernél. Az olcsóbbik beszerzése viszont abszolút ajánlott annak, aki szereti saját maga mosni autóját.

Fizetett hirdetés
Ez is érdekes lehet:
 

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

Autós túraötletek Budapest közelében - a vezetés élményéért

Ha autós túra, akkor ma a Transzfogarasi út, meg persze az Alpok jut a legtöbbek eszébe, pedig...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az...

Ezt a VI-os Golfot sorsolják ki idén a Volkswagen-találkozón

Hatodik éve rendezik meg a Hungaroringen a VW-sek éves találkozóját. Minden évben egy autót sorsoltak...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (8 db)

T.Z. írta: 1 hónapja
ppgergő írta: 1 hónapja

Kb fél éve volt szó arról kicsit autókozmetikáról, örülök, hogy működik a dolog :)



Ha elfogadsz egy ultimate tanácsot: esőben moss autót, többszörösen jó dolog. Elsősorban jó érzés nyáron bőrig átázni, másodsorban ha éppen nem viharos az idő, az eső egy idő után a teljes felületen fellazítja a koszt, mosás után pedig a desztillált víz foltmentesen szárad. Még egy apró trükk van: célszerű legalább addig várni, amíg 10-20 perce folyamatosan esik, annyi idő kell, hogy a levegőben található homok-kosz-bármiamikarcol kimosódjon a levegőből - és lemossa az autóról - utána nincs gond.



Az egyetlen ami lényeges, hogy környezetbarát sampont érdemes használni, mert ugye utcán elvileg tilos ;)



Valaki innen a navigátortól amúgy csinálhatna ilyesmikről is cikkeket, mert "oktató"(reklám: pl chemicalguys és társai)videókkal tele a youtube, komoly nézettségekkel.


Előzmények megtekintése

Igen, köszi a tanácsot, én is így szoktam már nagyon régóta :-)). Az biztos, hogy az esőben megázott autónál semmit nem könnyebb letakarítani - ha tudok, mindig feltörlöm a vizet eső után! Ha előtte alapvetően tiszta volt az autó (csak poros volt, de pl. nem sárfoltos), még samponozni sem szoktam - de megszívlelendő.

Tényleg jó lenne egy autóápolási szekció, mert hiába van nekem is idős autóm, azért szeretem, ha tiszta és igyekszem megőrizni a lehető legjobb állapotban. Nyilván részben más szerekre van szüksége annak, akinek új vagy csak pár éves autója van, mint akinek 10 év feletti, de szerintem nem csak én vagyok, aki szereti rendben tartani az öregecske vasát. A magyarországi autók átlagéletkora legalábbis erre enged következtetni :-).

Azt a hibát például korábban én is elkövettem, hogy kevés vízzel álltam neki mosni - soha többet! Például ezeket a karcokat tudta kiválóan eltüntetni a Sonax.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 1 hónapja
T.Z. írta: 1 hónapja

Gergő, lehet, hogy egy korábbi topikban írottak hatására éppen a te javaslatodra vettem egy flakon Sonax Fényezősampont. Ez arra jó, hogy az előzőleg viasszal kezelt autóról nem mossa le az anyagot, viszont tényleg gyönyörű lesz a mosás után. Kellően habzik is, tehát a fényezés karcolásának kockázata így kisebb. Nagyon jó szer!



Amit viszont ez mellett bátran javasolok mindenkinek, akinek kicsit idősebb autója van és fiatalítani szeretne az esztétikán: a Sonax Xtreme Polish + Wax Phase 2 nevű szer. Tavasz végén a vékony festékkel rendelkező Carisma-t ápoltam egy korábban az ALDI-ban vett polírozószerrel (azt hiszem, LTE100 a neve). Szép lett a fénye, de napsütésben durván hologramos lett és nagyon zavart (pedig próbáltam tényleg odafigyeléssel végezni a munkát). Később vettem ezt a Sonax-ot és az első próbafelület után ledöbbentem: eltüntette a hajszálkarcokat és olyan fénye lett az autónak, mint a nálam töltött 6 év óta még soha (sötét színű az autó, tehát minden meglátszik rajta). És ami még durvább: a fényszóró matt búráját próbáltam már a Turtle Wax kifejezetten lámpafelújító készletével is kezelni, de nem lett jó - ezzel viszont (igaz, hogy sokszor végig kellett menni rajta) gyönyörű lett! Nyilván nem újszerű, mert az igazán mély karcok eltávolításához nem ez a megfelelő anyag, de 1-1,5 órás kezeléssel jó pár évet lehet esztétikailag fiatalítani az autón. Először fura, ragadós lesz a felület, de az első eső vagy sima vizes öblítés után lejön ez a felső réteg és látványos végeredmény marad utána.

Aztán persze a kezelés végén mehet a Sonax Xtreme Brilliant Wax Phase 1, ebben már nincs polírozóanyag és nem is lesz olyan fura a kezelés után a fényezés felülete. Viszont valóban gyönyörű lesz tőle az autó! Az állaga (szín, illat is) hasonlít egy régen megszűnt szerre, ami a Holt's Royal Wax volt - azt lehetett még a fényezetlen műanyagelemekre is kenni, tartós, könnyen kezelhető volt és látványosan megszépült tőle az autó.



Személy szerint ezekkel a Sonax termékekkel nagyon jó tapasztalatom volt. Vettem hozzá speciális szivacsot is a felhordáshoz, normál mikroszálas, puha kendővel pedig a megszáradt anyagot lehet kíméletesen eltávolítani.


Előzmények megtekintése

Kb fél éve volt szó arról kicsit autókozmetikáról, örülök, hogy működik a dolog :)

Ha elfogadsz egy ultimate tanácsot: esőben moss autót, többszörösen jó dolog. Elsősorban jó érzés nyáron bőrig átázni, másodsorban ha éppen nem viharos az idő, az eső egy idő után a teljes felületen fellazítja a koszt, mosás után pedig a desztillált víz foltmentesen szárad. Még egy apró trükk van: célszerű legalább addig várni, amíg 10-20 perce folyamatosan esik, annyi idő kell, hogy a levegőben található homok-kosz-bármiamikarcol kimosódjon a levegőből - és lemossa az autóról - utána nincs gond.

Az egyetlen ami lényeges, hogy környezetbarát sampont érdemes használni, mert ugye utcán elvileg tilos ;)

Valaki innen a navigátortól amúgy csinálhatna ilyesmikről is cikkeket, mert "oktató"(reklám: pl chemicalguys és társai)videókkal tele a youtube, komoly nézettségekkel.

A válaszoláshoz belépés szükséges
T.Z. írta: 1 hónapja
ppgergő írta: 1 hónapja

Ha gyorsan kell vizet leszedni az autóról, akkor 2 darab nagyobb méretű nedvszívó mikrószálassal(annál sokkal bolyhosabb-puhább, olyan műszőrme-szerű, nem értek hozzá. A lényeg, hogy nem a sima "horgolt" mikrószálas fej) fel lehet itatni vele. Két opció elterjedt ahogy láttam: az egyik az, hogy ráteríted az autóra és a türcsit a két szélénél fogva egyenes vonalban lehúzód - ahogy autót sem körkörös mozdulatokkal mosol - a másik, és szerintem ez a kímélőbb a fényezésnek pedig a már említett felitatás. Ráborítod a vizes felületre és -nemviccelek- finoman felsimogatod a vizet :) Ha van mondjuk megfordítható irányú porszívód/lombfújód, akkor tényleg pillanatok alatt fel lehet itatni a maradékot. De ha csak minőségi nedvszívó rongyod van, az felszívja rendesen, hidd el :)



Amikor vettem tavaly az autót és bejárattam, lementem Kecskemétre is, pont akció volt a Tscoban. Az autó színéhez passzoló türcsiket (F&F home, 100% pamut, párszáz forint volt az 50*90-s méretű, mindig lehet kapni) egy vettem először, így ha esetleg szöszöl, az autó színével egyező szöszök vannak rajta. De ilyen apróságokkal szerintem kár foglalkozni :) Mint ahogy azzal is, hogy 4 eltérő színkódú kendőket használok, attól függ, mit tisztítok velük az autón (pl szürkével csak a felniket, világos sárgával a fényezést, ilyesmik. Így soha nem fogok felnis ronggyal zongoralakkos belső felületet takarítani, nem úgy, mint egy dzsuvás autókozmetikában)


Előzmények megtekintése

Gergő, lehet, hogy egy korábbi topikban írottak hatására éppen a te javaslatodra vettem egy flakon Sonax Fényezősampont. Ez arra jó, hogy az előzőleg viasszal kezelt autóról nem mossa le az anyagot, viszont tényleg gyönyörű lesz a mosás után. Kellően habzik is, tehát a fényezés karcolásának kockázata így kisebb. Nagyon jó szer!

Amit viszont ez mellett bátran javasolok mindenkinek, akinek kicsit idősebb autója van és fiatalítani szeretne az esztétikán: a Sonax Xtreme Polish + Wax Phase 2 nevű szer. Tavasz végén a vékony festékkel rendelkező Carisma-t ápoltam egy korábban az ALDI-ban vett polírozószerrel (azt hiszem, LTE100 a neve). Szép lett a fénye, de napsütésben durván hologramos lett és nagyon zavart (pedig próbáltam tényleg odafigyeléssel végezni a munkát). Később vettem ezt a Sonax-ot és az első próbafelület után ledöbbentem: eltüntette a hajszálkarcokat és olyan fénye lett az autónak, mint a nálam töltött 6 év óta még soha (sötét színű az autó, tehát minden meglátszik rajta). És ami még durvább: a fényszóró matt búráját próbáltam már a Turtle Wax kifejezetten lámpafelújító készletével is kezelni, de nem lett jó - ezzel viszont (igaz, hogy sokszor végig kellett menni rajta) gyönyörű lett! Nyilván nem újszerű, mert az igazán mély karcok eltávolításához nem ez a megfelelő anyag, de 1-1,5 órás kezeléssel jó pár évet lehet esztétikailag fiatalítani az autón. Először fura, ragadós lesz a felület, de az első eső vagy sima vizes öblítés után lejön ez a felső réteg és látványos végeredmény marad utána.
Aztán persze a kezelés végén mehet a Sonax Xtreme Brilliant Wax Phase 1, ebben már nincs polírozóanyag és nem is lesz olyan fura a kezelés után a fényezés felülete. Viszont valóban gyönyörű lesz tőle az autó! Az állaga (szín, illat is) hasonlít egy régen megszűnt szerre, ami a Holt's Royal Wax volt - azt lehetett még a fényezetlen műanyagelemekre is kenni, tartós, könnyen kezelhető volt és látványosan megszépült tőle az autó.

Személy szerint ezekkel a Sonax termékekkel nagyon jó tapasztalatom volt. Vettem hozzá speciális szivacsot is a felhordáshoz, normál mikroszálas, puha kendővel pedig a megszáradt anyagot lehet kíméletesen eltávolítani.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 1 hónapja
Bezzenev írta: 1 hónapja

Felitatás nem hangzik rosszul, de mire végzel vele 2x őszülsz meg sztem (a felni, meg belső takker mellett), meg hogy itatod fel egy már vizes ronggyal rendesen pl.? és itt most nem arra gondolok, hogy nyár van 40 fok és kigurulok a napra és a nap elvégzi helyettem a felitatást :D hanem mondjuk este, 15-20 fokban, amikor nem szárad a kocsi és tele van vizzel, mennyi törcsi kellhet hozzá? :D

mikroszálas nem szívja a vizet, a jó pamut szívja a vizet (pelenka), de ha nem jó minőségű egy idő után tiszta szösz marad a kocsi utána, mert potyog belőle :) de amúgy megpróbálom majd szerintem, valami nagyobb jobb törcsikkel.


Előzmények megtekintése

Ha gyorsan kell vizet leszedni az autóról, akkor 2 darab nagyobb méretű nedvszívó mikrószálassal(annál sokkal bolyhosabb-puhább, olyan műszőrme-szerű, nem értek hozzá. A lényeg, hogy nem a sima "horgolt" mikrószálas fej) fel lehet itatni vele. Két opció elterjedt ahogy láttam: az egyik az, hogy ráteríted az autóra és a türcsit a két szélénél fogva egyenes vonalban lehúzód - ahogy autót sem körkörös mozdulatokkal mosol - a másik, és szerintem ez a kímélőbb a fényezésnek pedig a már említett felitatás. Ráborítod a vizes felületre és -nemviccelek- finoman felsimogatod a vizet :) Ha van mondjuk megfordítható irányú porszívód/lombfújód, akkor tényleg pillanatok alatt fel lehet itatni a maradékot. De ha csak minőségi nedvszívó rongyod van, az felszívja rendesen, hidd el :)

Amikor vettem tavaly az autót és bejárattam, lementem Kecskemétre is, pont akció volt a Tscoban. Az autó színéhez passzoló türcsiket (F&F home, 100% pamut, párszáz forint volt az 50*90-s méretű, mindig lehet kapni) egy vettem először, így ha esetleg szöszöl, az autó színével egyező szöszök vannak rajta. De ilyen apróságokkal szerintem kár foglalkozni :) Mint ahogy azzal is, hogy 4 eltérő színkódú kendőket használok, attól függ, mit tisztítok velük az autón (pl szürkével csak a felniket, világos sárgával a fényezést, ilyesmik. Így soha nem fogok felnis ronggyal zongoralakkos belső felületet takarítani, nem úgy, mint egy dzsuvás autókozmetikában)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 1 hónapja
ppgergő írta: 1 hónapja

Nekem 10 éve van Sonaxom, mára már beszürkült a szilikon, de jól teszi a dolgát. Karosszériára évek óta nem használom soha, mert akármilyen alapos is az ember, mindig szál a levegőből finom por a frissen mosott autóra, 1-2 év és a teljesen szűz lakkozásban ott vannak a törlésnyomok.



Mikrószálas apró rongy helyett lehet kapni aliexpressről nagyobb méretű "türcsit", 3 dollár körül van darabja ingyen szállítással de van, hogy tesco-auchanben is lehet kapni 50*50 vagy 80*80 méretű mikrószálast. A trükk, hogy felitatni kell a vizet és nem letörölni, akkor tényleg minimalizálni lehet a mikrókarcok előfordulását. Illetve a Sonaxnak is van olyan samponja, ami cseppmentes száradást ígér esetleg kezelt vizes mosás, de azt elvileg csak lándzsás mosóban vagy otthon, ha van ioncserélőd.


Előzmények megtekintése

Felitatás nem hangzik rosszul, de mire végzel vele 2x őszülsz meg sztem (a felni, meg belső takker mellett), meg hogy itatod fel egy már vizes ronggyal rendesen pl.? és itt most nem arra gondolok, hogy nyár van 40 fok és kigurulok a napra és a nap elvégzi helyettem a felitatást :D hanem mondjuk este, 15-20 fokban, amikor nem szárad a kocsi és tele van vizzel, mennyi törcsi kellhet hozzá? :D
mikroszálas nem szívja a vizet, a jó pamut szívja a vizet (pelenka), de ha nem jó minőségű egy idő után tiszta szösz marad a kocsi utána, mert potyog belőle :) de amúgy megpróbálom majd szerintem, valami nagyobb jobb törcsikkel.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 1 hónapja
T.Z. írta: 1 hónapja

Nagyon jó ötlet a felitatás! A mikroszálas kendővel az a baj, ha előtte viasszal kezelted az autót, azt is leszedi - tehát alaposnak alapos, de nekem személy szerint a szarvasbőr kendő jobban bevált. Bár több súrlódást idéz elő, mint a szilikonos lehúzó, karosszériára mindenképpen a szarvasbőrt használom.


Előzmények megtekintése

Én nem törlöm át soha az autót, hanem rajtahagyom a waxos sampont. Piros autón kicsit furán mutatnak a fehér cseppek-megfolyások, de annyira nem látszik, messziről szép "zsíroswaxos" a kinézete. Az első eső után cseppmentesen szárad úgyis ;)

A válaszoláshoz belépés szükséges
T.Z. írta: 1 hónapja
ppgergő írta: 1 hónapja

Nekem 10 éve van Sonaxom, mára már beszürkült a szilikon, de jól teszi a dolgát. Karosszériára évek óta nem használom soha, mert akármilyen alapos is az ember, mindig szál a levegőből finom por a frissen mosott autóra, 1-2 év és a teljesen szűz lakkozásban ott vannak a törlésnyomok.



Mikrószálas apró rongy helyett lehet kapni aliexpressről nagyobb méretű "türcsit", 3 dollár körül van darabja ingyen szállítással de van, hogy tesco-auchanben is lehet kapni 50*50 vagy 80*80 méretű mikrószálast. A trükk, hogy felitatni kell a vizet és nem letörölni, akkor tényleg minimalizálni lehet a mikrókarcok előfordulását. Illetve a Sonaxnak is van olyan samponja, ami cseppmentes száradást ígér esetleg kezelt vizes mosás, de azt elvileg csak lándzsás mosóban vagy otthon, ha van ioncserélőd.


Előzmények megtekintése

Nagyon jó ötlet a felitatás! A mikroszálas kendővel az a baj, ha előtte viasszal kezelted az autót, azt is leszedi - tehát alaposnak alapos, de nekem személy szerint a szarvasbőr kendő jobban bevált. Bár több súrlódást idéz elő, mint a szilikonos lehúzó, karosszériára mindenképpen a szarvasbőrt használom.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 1 hónapja

Nekem 10 éve van Sonaxom, mára már beszürkült a szilikon, de jól teszi a dolgát. Karosszériára évek óta nem használom soha, mert akármilyen alapos is az ember, mindig szál a levegőből finom por a frissen mosott autóra, 1-2 év és a teljesen szűz lakkozásban ott vannak a törlésnyomok.

Mikrószálas apró rongy helyett lehet kapni aliexpressről nagyobb méretű "türcsit", 3 dollár körül van darabja ingyen szállítással de van, hogy tesco-auchanben is lehet kapni 50*50 vagy 80*80 méretű mikrószálast. A trükk, hogy felitatni kell a vizet és nem letörölni, akkor tényleg minimalizálni lehet a mikrókarcok előfordulását. Illetve a Sonaxnak is van olyan samponja, ami cseppmentes száradást ígér esetleg kezelt vizes mosás, de azt elvileg csak lándzsás mosóban vagy otthon, ha van ioncserélőd.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Meghajtottuk a Porsche 911 GTS-t és a Turbót

Sortűz a nemzet arénájának tövében

10 órája – Újdonság

Ma már a legtöbb 911-es motorját turbó lélegezteti, a GTS óriási móka hátsó és összkerékhajtással is. Rendesen keltik a feltűnést, de még így is kevesen irigyeltek a felcsúti aréna tövében.


Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

Tegnap – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Ismét tombol a BMW-tipró

Beállt a gyárhoz, majd felgyújtotta BMW-jét Videó

Tegnap – Sztori

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké elégedetlen BMW tulaj. Videó is van róla.


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ A 170

MERCEDES-BENZ A 170

Ár: 450.000 Ft

Évjárat: 2000 / 6

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

FORD C-MAX 1.6 VCT Titanium

FORD C-MAX 1.6 VCT Tit...

Ár: 2.150.000 Ft

Évjárat: 2008 / 4

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

DAEWOO NEXIA 1.5i GLX

DAEWOO NEXIA 1.5i GLX

Ár: 229.990 Ft

Évjárat: 1997 / 7

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!