0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Olcsóbb a kérdőjelezhetetlen szemtanú, mint egy bírság

Szponzorált tartalom

Termékteszt: VIOFO A119 GPS-es fedélzeti kamera


Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hol történt a baleset, vajon mennyivel ment az autó, amikor lelépett elé a gyalogos? Ezeket mind megmutatja a 30 ezer forintos GPS-es kamera.

%KA%Kulturált csomagolás, a dobozban igényes termék, talán csak a VIOFO név árulkodik arról, hogy nem egy neves gyártó készülékéhez van dolgunk%KA%

Kulturált csomagolás, a dobozban igényes termék, talán csak a VIOFO név árulkodik arról, hogy nem egy neves gyártó készülékéhez van dolgunk

Létezik már olyan autó, amiben gyárilag is szerepelhet, ráadásul a tervek szerint mind többen lesz fedélzeti kamera, ma azonban az autók zömében még nincs. Márpedig ez a kütyü temérdek baleset esetén segíthet a vétkesség megállapításában. Temérdek vita, húsvér szemtanúk keresése és akár komoly károk, de akár bírságok is megspórolhatók vele. Hiszen amennyiben egy balesethez rendőrt hívunk, ott a vétkes fél büntetést is kap. Ha látjuk a felvételen, talán könnyebben elismerjük, hogy mi hibáztunk, de a videót megmutatva nyilván a másik fél is könnyebben elismeri, ha ő nézett be valamit.

%KA%Kompakt kamera és hozzá GPS-es talp, utóbbit a szélvédőre ragasztva a rögzítés és a műholdvétel is tökéletes%KA% %KA%Kompakt kamera és hozzá GPS-es talp, utóbbit a szélvédőre ragasztva a rögzítés és a műholdvétel is tökéletes%KA%

Kompakt kamera és hozzá GPS-es talp, utóbbit a szélvédőre ragasztva a rögzítés és a műholdvétel is tökéletes

%KA%Le-fel, jobbra-balra egyaránt forgatható a 160 fokos látószögű kamera%KA%

Le-fel, jobbra-balra egyaránt forgatható a 160 fokos látószögű kamera

Minél jobb a videó minősége, minél több részlet látható azon, annál jobb bizonyítéknak tekinthető. Fontos a képminőség, de még fontosabb, hogy további részleteket, például a felvétel idejét és egyértelműen beazonosítható helyszínét is megkapjuk, utóbbit a GPS-technológia műholdak által tökéletesen meg tudja adni, ahogyan autónk sebességét is. Ezúttal egy mindezen funkciókat kínáló, GPS-egységgel is ellátott fedélzeti kamerát próbáltunk ki. A nem túl hangzatos nevű VIOFO A119 készülék a kínai GearBest webáruházból érkezett, 99, a rendeléskor a "DEGR" kuponkódot beírva 77,99 dolláros árával vámmentesen, de áfafizetési kötelezettséggel kaphattuk meg. Ezzel érdemes számolni.

%KA%Masszív rögzítést ad a 3M ragasztófólia%KA%

Masszív rögzítést ad a 3M ragasztófólia

%KA%Dupla USB-s 12 V-os csatlakozó, 3,4 méteres tápkábel és ahhoz 3 darab kábelrögzítő is jár, mi egy kisautóba mindössze kettőt kellett felhasználjunk%KA% %KA%Dupla USB-s 12 V-os csatlakozó, 3,4 méteres tápkábel és ahhoz 3 darab kábelrögzítő is jár, mi egy kisautóba mindössze kettőt kellett felhasználjunk%KA% %KA%Dupla USB-s 12 V-os csatlakozó, 3,4 méteres tápkábel és ahhoz 3 darab kábelrögzítő is jár, mi egy kisautóba mindössze kettőt kellett felhasználjunk%KA%

Dupla USB-s 12 V-os csatlakozó, 3,4 méteres tápkábel és ahhoz 3 darab kábelrögzítő is jár, mi egy kisautóba mindössze kettőt kellett felhasználjunk

Kellően kompakt, 10 cm magas, 5 cm széles, legvastagabb pontjánál 5 cm vastag a készülék, különlegessége a 160 fokos látószögű, le-fel és jobbra-balra is forgatható optikája, a kamera szenzora 4 megapixeles CMOS rendszerű, amivel Full HD képet tud adni. Külön egységként, de GPS-es talp is jár hozzá, utóbbit kell a szélvédőre ragasztanunk a már gyárilag rárakott 3M öntapadós fóliával. Rögzítőtapaszból egy pótdarab is található a dobozban, ha esetleg át szeretnénk rakni a kamerát egy másik autóba, netán ha cserélni kellene sérülés miatt a szélvédőt.

Mivel nem hazai vásárlásról van szó, angol nyelvű leírással kell megbirkóznunk. Igaz, a beüzemelés és a kamera kezelése pofonegyszerű. Meglepő módon még olyan extrákat is kapunk, mint ráfutásveszélyre figyelmeztetés, illetve sávelhagyásra figyelmeztetés. Ezeket is kipróbáltuk, de éles helyzetben sosem kaptunk riasztást, parkoláskor azonban olyankor is jött, amikor több autónyi üres hely állt előttünk. Ezeket tehát érdemes kikapcsolni.

%KA%Döbbenet: még ráfutásveszélyre és sávelhagyásra figyelmeztetést is kínál. Utóbbi érdekes úgy, hogy nincs összeköttetésben az autó irányjelzőjével, az már nem annyira, hogy ezek a funkciók lényegében használhatatlanok. A kijelző színes és 2 colos, a menü átlátható%KA%

Döbbenet: még ráfutásveszélyre és sávelhagyásra figyelmeztetést is kínál. Utóbbi érdekes úgy, hogy nincs összeköttetésben az autó irányjelzőjével, az már nem annyira, hogy ezek a funkciók lényegében használhatatlanok. A kijelző színes és 2 colos, a menü átlátható

A főfunkcióit azonban hibátlanul hozza a fedélzeti kamera. Bekötését dupla USB-aljzatos szivargyújtó-csatlakozó, 3,4 méteres tápkábel és 6 darab kábelvezető segíti. Ezekkel gond nélkül be lehet építeni bármely autóba, kis ügyességgel a kárpitok alá rejthetjük a tápkábelt, maga a készülék pedig van annyira kompakt, hogy a középső visszapillantó mögé helyezve ne csökkentse a sofőr látóterét. Állítható, hogy csak a G-szenzor jelére, netán mozgásérzékelésre induljon, vagy folyamatosan menjen a felvétel. Utóbbit érdemes választani, úgy semmi sem fog kimaradni, a felvétel pedig indulás, illetve tápellátás után automatikusan indul. Apropó táp: akkumulátor helyett csak egy apró kondenzátor van ebben a készülékben, utóbbi előnye, hogy gyakorlatilag örök életű, ám annyi áramot tud csak adni, hogy egy baleset esetén megszűnő tápellátás után még éppen be tudja fejezni a bizonyító felvételt.

%KA%Kis ügyességgel akár a kárpit alatt is futtatható a kábel, de azon kívül is viszonylag fájdalommentesen megoldható, a 3,4 méteres hossz elég ahhoz, hogy ne kelljen légvonalban húzni%KA%

Kis ügyességgel akár a kárpit alatt is futtatható a kábel, de azon kívül is viszonylag fájdalommentesen megoldható, a 3,4 méteres hossz elég ahhoz, hogy ne kelljen légvonalban húzni

Memória sincs a VIOFO A119-ben, micro SD kártyából legfeljebb 64 GB-s rakható bele. Teljes felbontásban és hanggal 1 perc felvétel 170 megabájt körül van, tehát egy ma már viszonylag olcsó (a GearBestnél cikkünk írásakor 13,73 dolláros) 32 GB-s kártyára is ráfér 3 órányi felvétel. Alap, hogy a kártya telítődésekor a legrégebbi felvétel íródik felül, de a vészhelyzetben készült (vagy annak jelölt) felvételek külön mappába kerülnek, egyetlen gombnyomással készíthetünk szintén külön mappába kerülő fotókat is út közben.

%KA%Kellően kompakt ahhoz, hogy a visszapillantó mögé helyezve ne korlátozza a kilátást. Úgy kell elhelyezni, hogy lencséje előtt töröljön az ablaktörlő%KA%

Kellően kompakt ahhoz, hogy a visszapillantó mögé helyezve ne korlátozza a kilátást. Úgy kell elhelyezni, hogy lencséje előtt töröljön az ablaktörlő

A GPS még szűk belvárosi utcákban, felhős időben sem veszített jelet, beállítható, hogy az aktuális tempó mellett a koordináták is megjelenjenek a videón. Ez fontos, ha bizonyítékként lesz szükségünk a felvételre. A képminőségre nem lehet rossz szavunk. Az F1.8-as fényerejű optika a CMOS szenzorral még éjszaka is jó képet, közelérés esetén kiolvasható rendszámokat ad (amiket a cikkhez készített illusztrációkról a személyiségi jogok védelme érdekében persze ki kellett takarjunk). A jó, de csak egy bizonyos szint után bekapcsolódó zajszűrőrendszert mutatja, hogy szürkületben például szemcsésebb a kép, mint éjjel.

%KA%Még gyenge fényviszonyok között, akár éjszaka is jó képet ad, fotókat is készíthetünk vele menet közben%KA%

Még gyenge fényviszonyok között, akár éjszaka is jó képet ad, fotókat is készíthetünk vele menet közben

A 160 fokos látószög egy kisautónál még a szélvédőre tapasztott (és így fix pozíciójú, útközben nem mozgó) kamera esetén is A-oszloptól A-oszlopig terjedő látóképet ad. Fontos tudni, hogy bár hazánkban például teljesen szabályos a biztonsági felvétel készítése (annak megosztása nem), de például a szomszédos Ausztriában már nem szabad fent legyen a kamera, a határ előtt le kell venni. Maga a kamera egy határozott mozdulattal, egyszerűen pattintható le a GPS-es talpról, utóbbi már nem zavar senkit. Tápot akár a GPS-es talpnak, akár a kamerának adhatunk, a kettő már megosztja egymás között. A VIOFO A119 pont GPS-e miatt 30 ezer forint alatti (nettó) árával nem a legolcsóbb fedélzeti kamerák közé tartozik, de ár/érték arányával hibátlan. Természetesen olyan, mint a casco, jó esetben sosem lesz rá szükség, ám egy vitás baleset esetén árának többszörösét termelheti meg, addig pedig legalább biztonságérzetet ad. Ha valaki sokallja az árát, GPS nélküli egységet kevesebb mint fele ennyiért is talál, akár a GearBest autós szekciójában.

Szponzorált tartalom
Ez is érdekes lehet:
 

A Megane RS érkezésével frissül a GT is

Szabadalmi fotóin már szinte minden látszik, annál biztos, hogy több, mint első hivatalos szereplésén...

Sokan nem tudják: a hibrideket nem kell tölteni

Hiába adott már el több mint 10 millió hibridet a Toyota, sokan még mindig nem tudják, hogy a...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Az új Insignia hozza vissza a legendás GSi nevet

Már Frankfurtban debütál a legújabb GSi névvel ellátott Opel, ami meglepő módon egy Insignia...

Porsche Panamera 4 E-Hybrid menetpróba

Igényes és mozgékony, pedig nehéz a Porsche luxuskupéja. Mégis hibrid rendszerétől ájultam el...

Itt a Mercedes első pickupja, az X-osztály, háromféle stílusban

Leleplezték a Mercedes hónapokkal ezelőtt meglibbentett pickupját, az X-osztályt. Visszafogták...

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt...

Audi A4 1.8 20V quattro, 1999 - használtteszt

Elsőre döbbenet, hogy mennyire korrekt állapotú a valósan keveset futottnak tűnő csaknem 20 éves...

BMW E36 316i, 1998 - használtteszt

Az importlista élén is állt az E36 316i. Tetőablak, klíma, villanyablakok központi zár, minden...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (28 db)

Tamás11 írta: 6 hónapja
baltazár írta: 6 hónapja

Nem vagyok naprakész a témában, de tovább boncolgatva az merült fel, hogy az évi többezer koccanás, karambol stb. közül hány eset kerül a "bűncselekmény" kategóriába és így hány alkalommal vehetnénk hasznát a felvételnek? Lehet, hogy lenne egy-kettő? Mindenesetre ha fixen ott a kamera, akkor ott a rettegés, hogy mikor törik be az ablakomat. Minden indulásnál-leállásnál keveseknek van kedve le-föl szerelgetni.


Előzmények megtekintése

Az előző kamerám úgy volt rögzítve, mint állványon a fényképezőgép. Minden esetben letekertem és vittem magammal.
A mostanit is könnyű leszedni, de olyan kicsi, hogy alig lehet észrevenni, ezért nem nagyon szedegetem le. Bár az is igaz, hogy mióta megvan, "durva" helyen nem parkoltam még vele.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tamás11 írta: 6 hónapja
Tizenkettő írta: 6 hónapja

És mennyivel jobb, ha nincs semmilyen felvétel? Csak a két vallomás? Ott is hazudhat valaki.


Előzmények megtekintése

Sajnos ismerősöm járt így, stoptáblával védett útvonalon kapták telibe, és majdnem ő lett a hunyó... Inkább legyen, manapság egy fényszóró többe kerül, mint egy kamera.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tamás11 írta: 6 hónapja
Mx-5 tulaj írta: 6 hónapja

Az a baj, hogy a bíróság nem köteles elfogadni mint bizonyíték, ami megint csak nonszensz tipikus magyar hülyeség.



Egyáltalán nem az, ugyanis ma már triviálisan egyszerű a felvételek manipulálása, rendszámok átírása, stb. Ez ellen a kameráknak kéne védenie saját spec vízjellel, de ilyesmit egyik sem tud, ráadásul ha lenne is, arra is lenne megoldás előbb-utóbb...


Előzmények megtekintése

Nekem speciel olyan kamerám van, ami "esemény" esetén zárolja a felvételt. Azt ott a kamerából törölni sem tudom...

Egyébként az ügyvédem azt mondta, akármi galiba van, elsőnek őt hívjam (nyilván mentő után), neki már van tapasztalata az ilyenben. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tamás11 írta: 6 hónapja
Robee írta: 6 hónapja

Akik használnak ilyet, azoktól kérdezem, hogy nyáron az UV és a nagy meleg nem teszi tönkre ezeket a fedélzeti kamerákat?


Előzmények megtekintése

Erre vannak tervezve. Ezért nem jó bármilyen normál kamera helyette.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tamás11 írta: 6 hónapja
Tizenkettő írta: 6 hónapja

Itthon nem szedheti le, nem tiltott eszköz. Az autó meg magánterület, semmi köze hozzá.


Előzmények megtekintése

De igen, mert nem lehet benne a látómezőben (ezért lenne jó a visszapillantó mögötti rész).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 6 hónapja
baltazár írta: 6 hónapja

Nem vagyok naprakész a témában, de tovább boncolgatva az merült fel, hogy az évi többezer koccanás, karambol stb. közül hány eset kerül a "bűncselekmény" kategóriába és így hány alkalommal vehetnénk hasznát a felvételnek? Lehet, hogy lenne egy-kettő? Mindenesetre ha fixen ott a kamera, akkor ott a rettegés, hogy mikor törik be az ablakomat. Minden indulásnál-leállásnál keveseknek van kedve le-föl szerelgetni.


Előzmények megtekintése

Nyilván nem akkor van nagy baj, ha meghúzzák az autódat, hanem ha esetleg személyi sérülés is történik. Attól meg nem kell szerintem tartani, hogy ezért betörik a szélvédőt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
baltazár írta: 6 hónapja
Tizenkettő írta: 6 hónapja

Viszont az is benne van a törvényben, hogy ha bűncselekményt bizonyít a felvétel akkor onnantól a személyiségi jog már nem számít. Max utána külön feljelenthet az illető emiatt.


Előzmények megtekintése

Nem vagyok naprakész a témában, de tovább boncolgatva az merült fel, hogy az évi többezer koccanás, karambol stb. közül hány eset kerül a "bűncselekmény" kategóriába és így hány alkalommal vehetnénk hasznát a felvételnek? Lehet, hogy lenne egy-kettő? Mindenesetre ha fixen ott a kamera, akkor ott a rettegés, hogy mikor törik be az ablakomat. Minden indulásnál-leállásnál keveseknek van kedve le-föl szerelgetni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 6 hónapja
baltazár írta: 6 hónapja

Továbbra is várom, ki az, akinek elfogadta a rendörség/bíróság a saját maga által benyújtott sd kártyát ártatlanságának bizonyítékául. :) Szerintem egy eset sem volt még itthon, ugyanis hang és kép csak az érintett beleegyezésével készíthető. Közterületen pedig nem lehet bárhol bármit... stb. Próbáljuk meg mondjuk Putyint a konvojban filmezgetni... Nem lesz sokáig működőképes a kameránk. :)) Megvan a privát véleményem a helyzetről.


Előzmények megtekintése

Viszont az is benne van a törvényben, hogy ha bűncselekményt bizonyít a felvétel akkor onnantól a személyiségi jog már nem számít. Max utána külön feljelenthet az illető emiatt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
baltazár írta: 6 hónapja

Továbbra is várom, ki az, akinek elfogadta a rendörség/bíróság a saját maga által benyújtott sd kártyát ártatlanságának bizonyítékául. :) Szerintem egy eset sem volt még itthon, ugyanis hang és kép csak az érintett beleegyezésével készíthető. Közterületen pedig nem lehet bárhol bármit... stb. Próbáljuk meg mondjuk Putyint a konvojban filmezgetni... Nem lesz sokáig működőképes a kameránk. :)) Megvan a privát véleményem a helyzetről.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Lehel81 írta: 6 hónapja

Nagyon klassz dolog egy ilyen kamera.Romániában már sok esetben a bíróság elfogadta bizonyítékként a felvételt.Ráadásul sokan felteszik youtubra és még soha senkit nem pereltek be semmiért mert közterületen bármit szabad filmezni.Szerintem kötelezőnek kellene lennie minden autóban.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Opel Crossland X Innovation B1.2XHT MT6 teszt

Keresztre feszítve - Opel Crossland X

Nehéz Opelként nézni a Crossland X-re, pláne úgy, hogy a motorteret felnyitva rám ordít egy oroszlán. Ennél az Opel sokkal finomabban tudná azt, amit csinálnia kell.


BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Rendhagyó gumiteszt: a Michelin új sport abroncsát nyúztuk

Társ, ha csapatni kell - Michelin Pilot Sport 4 S

Tegnap – Újdonság

Az utcai sportgumik legújabb versenyzőjét próbáltuk, elég rendhagyó módon. A Michelin Pilot Sport 4 S abroncsa különleges megoldásaival biztosítja a mindvégig irányítható veretést.


Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

Tegnap – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

4 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Használtautó.hu

JEEP GRAND CHEROKEE 3.0 CRD Limited (Automata) BŐR PDC ÜL.FŰTÉS 17 ALU

JEEP GRAND CHEROKEE 3....

Ár: 3.290.000 Ft

Évjárat: 2007 / 1

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

BMW M5 (Automata) Magyarországi! Leinformálható!

BMW M5 (Automata) Magy...

Ár: 15.290.000 Ft

Évjárat: 2012 / 7

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN JETTA 1.6 Trendline DIGIT KLÍMA . FRISS MŰSZAKI

VOLKSWAGEN JETTA 1.6 T...

Ár: 1.599.000 Ft

Évjárat: 2007 / 8

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!