TOYOTA AYGO

(2005 - 2014)

Pozitív


Divatos, fiatalos megjelenés, jól összerakott, alacsony fogyasztású benzines, könnyű vezethetőség és parkolás, igen olcsó fenntartás.

Negatív


Rendkívül szűkös csomagtér, így nehézkes pakolás, hátul korlátozott helykínálat, kemény rugózás, városon kívüli használatra egy kicsit gyenge, csak benzines kapható.

Méret, kényelem, kidolgozás

Méretéhez képest elöl kifejezetten tágas az utastér, de hátulra magasakat inkább ne ültessünk. Négy fő csak csomagok nélkül közlekedhet benne. Sok a műanyag, és az ajtókon is kilátszik a fém, de vidámak a formák, sok az új ötlet, jópofa a középkonzol, pakolóhelyből is akad tisztességgel. Egy fokkal praktikusabb ugyan az ötajtós, de persze az is csak négyszemélyes. A feles osztású támlák döntésével az alaphelyzetben parányi (140 l) csomagtartó könnyen bővíthető (710 l-ig). Viszont nem hibátlan az ergonómia, mivel a kormány csak fel-le irányban állítható, és az üléshelyzeten is lenne még mit csiszolni.

Különleges felszereltség

Rendkívül szegényes felszereltség az olcsó változatokban. Jól felextrázva viszont (ami csupán annyit jelent, hogy legalább egy légkondi, központi zár és elektromos ablakemelő is tiszteletét teszi a kis masinában) már túl magas az ár.

Ajánlott motor

A Toyota saját fejlesztésű 68 lóerős háromhengeres benzinese igényli a pörgetést, igaz, még úgy sem túl dinamikus, de a rövid áttételezésű váltóhoz kapcsolódva megfelelő vehemenciával mozgatja az üresen mindössze 800 kg-os kisautót. Ugyanakkor takarékos és megbízható. A dízel Aygót nálunk nem forgalmazták.

Fenntartási költség

Mivel az Aygo tulajdonképpen japán autónak számít, így a megbízhatósággal nincs komoly gond. Kis fogyasztású benzinmotor, a testvérmodellek (Citroën C1 és Peugeot 107) és a lengyelországi gyártás miatt pedig megfizethető alkatrészárak.

Biztonság

Viszonylag friss konstrukció, így a tervezésénél odafigyeltek a biztonságra. Négycsillagos NCAP-törésteszt eredmény, felárért oldal- és függönylégzsákot is adnak hozzá, fékrendszere menetstabilizáló funkcióval is ellátott.

Típustörténet

Az Aygo piaci bevezetése az azonos technikai alapokra épülő Peugeot 107-el és a Citroën C1-el egyidőben.

ESP opcionálisan, az Aygo Club felszereltséghez viszont alapáron.

Facelift: minimális optikai változtatások (átalakított légbeömlők, új hátsó lámpák); átdolgozott, kevesebbet fogyasztó 1,0 literes motor.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre