Vadonatúj kombi 2,17 millióért. Itt a Dacia Logan MCV

180 000 forintos felárral kapható a Dacia Logan MCV

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Remek családi autó érkezett a hazai piacra. A Dacia Logan MCV második generációja csak ötüléses, csomagtere azonban 573 literes, ára pedig alacsony, mint az életszínvonal.


Személyes vonatkozással kell kezdjem a Genfben bemutatott, második generációs Logan MCV hazai piacra érkezésével kapcsolatos írást: nálunk családi kedvenc volt az első, a hétüléses Logan MCV. Bár szokásos tesztautóként csak egy hetet volt velünk, ésszerűsége, józan puritánsága, ringatóan lágy és egyáltalán nem kényes futóműve örökre bennünk él. Hiába utazott a család az évek során AMG Mercitől X5-ös BMW-ig szinte mindenfélében, a Dacia mindnyájuknál nagyobb élményt, a használhatóság élményét hagyta.
Hirdetés

A hétülésesek között 4,45 méteres hosszával egészen kompaktnak számító, alacsonysága miatt mégis egészen nyúlánknak látszó, praktikusan szekrényajtós kombi 4,45 méteren adott valódi, teljes értékű, még a leghátsó helyein is felnőttek fogadására is alkalmas székeket. Illetve ad még ma is, hiszen 1,3-1,4 millió forinttól már meg lehet kapni akár a takarékos 1.5 dCi dízelmotorral is, azzal, amivel nálam például 4,8 literes tesztátlagot hozott.
Az új alig nagyobb, 4,2 cm-rel hosszabb a réginél, és már felárért sem lehet hétüléses, ez mindenképp ötszemélyes, tengelytávja a négyajtóséhoz hasonlóan 2634 mm, csomagtere pedig alapból is nagyobb, 573, bővítve pedig 1518 literes. Genfben beleülhettünk, megcsodálhattuk, s megállapíthattuk, hogy ha nem is a régi, akár hétüléses, hanem inkább divatos kompakt kombi az MCV, azért továbbra is tágas, olcsónak ígérkező és persze mindazt tudja, amit a Sandero vagy a négyajtós Logan.
Most pedig már azt is tudjuk, hogy a Logan limuzinnál mindössze 180 ezer forinttal kerül többe az ideális családi autónak számító puttonyos verzió. Meg persze azt is, hogy a négyajtóséval egyező, kétféle benzinest és kétféle turbódízelt hozó motorpalettáján a belépő benzines gyári LPG-szettel is kapható. Nem csak a motorpaletta, a fogyasztási értékek is azonosak, így a Logan MCV árával és üzemeltetésével is olcsónak mondható.
Dacia Logan MCV - műszaki adatok
1.2 16V
75 LE
1.2 16V
72 LE LPG
0.9 TCe
90 LE
1.5 dCi
75 LE FAP
1.5 dCi
90 LE FAP
Hengerűrtartalom [cm3] 1149 1149 898 1461 1461
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/16 3/12 4/8 4/8
Váltófajta/-fokozat kézi/5 kézi/5 kézi/5 kézi/5 kézi/5
Teljesítmény [LE (1/min)] 75 (5500) 72 (5500) 90 (5250) 75 (4000) 90 (4000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 107 (4250) 105 (4250) 135 (2500) 200 (1750) 220 (1750)
Gyorsulás 0-100 km/h 14,5 15,1 11,1 14,6 12,1
Végsebesség [km/h] 156 154 175 164 173
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] 7,6/4,9/5,8 7,6/4,8/5,8; LPG: 9,8/6,2/7,5 6,4/4,3/5,0 4,3/3,5/3,8 4,3/3,5/3,8
CO2-kibocsátás [g/km] 135 134; LPG: 120 116 99 99
Saját tömeg (legkisebb érték) [kg] 974 1031 998 1059 1033
Az alább látható árak szerint nem kérdés, hogy a piac legolcsóbb kombija a Logan MCV. Ráadásul alapverziójával is ESP-vel és persze ABS-szel, valamint első és oldalsó légzsákokkal is felszerelt, kormánya mindenképpen szervóval könnyített. Isofix gyerekülésrögzítőt hátsó szélső ülései adnak. Középső, Ambiance kivitele már távirányítós központi zárat, elektromos első ablakokat és osztottan dönthető hátsó ülést is bevet a vevők csábításáért, legfontosabb extrájaként 160 000 forintért kínálja a manuális klímát és kormányoszlopról vezérelhető, MP3-olvasós, USB-csatlakozós CD-rádiót egyaránt soroló Cool Music csomagot. Míg az alaphoz még nem, az Ambiance-hoz már rendelhető tetősín (30 000 forintért) és metálfényezés is (96 000 Ft).
Dacia Logan MCV - árak
Access 1.2 16V 75 LE 2 170 000 Ft
Ambiance 1.2 16V 75 LE 2 420 000 Ft
Ambiance 1.2 16V 75 LE LPG 2 670 000 Ft
Arctic 1.2 16V 75 LE 2 620 000 Ft
Arctic 1.2 16V 75 LE LPG 2 870 000 Ft
Arctic 0.9 TCe 90 LE 2 920 000 Ft
Arctic 1.5 dCi 75 LE 3 220 000 Ft
Arctic 1.5 dCi 90 LE 3 320 000 Ft
A csúcs Arctic már fényezett külső tükrös és kilincses, (az LPG-s verziót leszámítva) fedélzeti számítógépes, manuális klímás és a kormánykerék, valamint a vezetőülés magasságszabályzását is kínáló - utóbbi a többi verzióhoz felárért sem kérhető. Extra pénzért, de szintén csak itt kapható a sebességkorlátozásra is képes tempomat (60 000 Ft). A kormánykerék és a váltógomb bőrözése csak utóbbival együtt, 90 000 forintért kérhető. Hátsó elektromos ablak (40 000 Ft), könyöktámasz (25 000 Ft), tolatóradar (60 000 Ft), 7 colos érintőképernyős navigáció (75 000 Ft, teljes Európa térkép további 30 000 Ft) vagy akár bőr kárpitozás (150 000 Ft) szintén kizárólag a csúcs Arctic esetén érhető el.
A Dacia már évek óta megszokott 3 év/100 000 kilométer garanciája természetesen az új MCV-re is érvényes, 64 900 forintért 5 év/100 000 km-re toldható. Motorizációtól függően 158 900-231 900 forintért a 100 000 kilométerig esedékes karbantartások is előre megvásárolhatók. Így aztán a Logan MCV nem csak tágas és olcsó, kockázatmentes családi kombinak is mondható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Helló!!

    Van itt olyan 2014 Dacia logan mcv 1.5 ös tulajdonos, akinek forgalomba van már helyezve az autó?
    A kérdésem az lenne hogy milyen súlyt adtak meg G illetve F.1 pontba

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Szerintem ár/érték arány szempontjából ez a legjobb új autó, amit ma magyarországon lehet kapni. Kár, hogy egy átlag magyar ezt sem engedheti meg magának…

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    A Mazda 2000evjarat utolso frissites elotti 2.0 16szelepes dohc.
    A Mondeom 1997es MK2esm 2.0as ugyszint 16szelepes dohc.
    Es ahogy tudom a Ford Mazda hazassag idejen ez a 2motor nagyon egyezett
    de nem tudok rola semmi konkret kinyomozni.
    De a valto nagyon kulonbozo a Mondeo rovidebb a Mazda hosszabb.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Ennek, két oka lehet.
    1. A régi Mazda, jóval könnyebb mint a Mondeo.
    2. A Mazdában, még 8 szelepes motor dolgozott, amit kevésbé kellett pörgetni, mert alul, relatíve, erősebb volt.
    Ilyet, én is tapasztaltam, amikor, a régi Audimról, egy papíron erősebb, Vectrára váltottam.

    A Logan 16 szelepes, ugyanúgy, mint a Mondeo, így, szintén magasabb fordulaton erős, elvileg.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Latom a paciharc meg megvan.
    Erre en azt tudom mondani hogy a Mazda 626 2.0as benzines a maga 115pacijaval
    lealazta a Mondeomat ami szint 2.0as benzines 136le-s volt.
    Nemetben a Mondeo 10korul szomjazott vagy felette sokszor vissza kellett valtani
    ha jottek a Mazda 10alatt elvolt es kevesebbet kellett valtani(kb 150-200kmh kozti kozlekedes)
    Azaz lehet ez a kis kombi a 75menesevel er annyit mint masok 100pacisa,ha a mernokok ugyesen
    kiviteleztek a motordinamikat es a valtot oszhangjat.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Furcsának furcsa, több mint 100 kg-val könnyebb mint egy 5 ajtós Fabia vagy Clio…úgy látszik ez egyfajta román fricska a sok pénzen kifejlesztett EMP2, MQB stb. tömegcsökkentő szuperplatformokra. 😀
    Mindenesetre a töréstesztjei nem rosszak. Nekem inkább az tűnt fel, hogy a 75 le-s dci 26 kg-val nehezbb mint az erősebb 90 le-s. Amúgy még a Duster alapváltozata is csak 1160 kg.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Autóztam 130 lóerős személykocsival fél évig, 200 LE SUV val szintén fél évig, és 234 LE SUV-al, bizton állíthatom, nem tudtam kihasználni a többlet teljesítményt, de nem is lett volna értelme.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Ez így van, a több lóerő több bátorságot és (biztonságot) ad, csak kérdés mennyire éri meg. Szerintem a mai viszonyok, és a közlekedési szabályok, korlátok, nem beszélve a Radar Ernőről, olyan körülményeket teremtenek, ami már nem éri meg a többlet lóerőket.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Minden előzésben van kockázat. Az autózás, eleve veszélyes üzem. Azt már fizika órán is tanultuk, hogy nem az egyenletes haladáshoz kell a nagy energia, hanem, a gyorsításhoz.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Ha zsúfolt főutakon be akarod tartani az engedélyezett sebességhatárokat, ahhoz elégnek kell lenni annak a 80-85 lóerőnek. Már csak azért is, mert 90 km/h folyamatos haladáshoz egy átlag karosszériánál elég a 18-25 LE. A Golf lll. Variant TDI-m 90 LE volt, 13 mázsa, és bővel elég volt. Pillanatok alatt túlszalad a 90 km/h-n, de a Jazz is.
    Ja, és zsúfolt főutakon minden előzés kockázatos. Éles játék olyan előzésbe belekezdeni, ahol pl. a 90 LE nem elég, csak a 110-130 LE stb.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    “[i]El tudod képzelni ezt, egy 1.2-es, 75 lóerős motorral?[/i]”

    Mármint a 974 kg-os Logan MCV-t vagy az annál 43%-al nehezebb, 1390 kg-s Vectrát? Egyébként egyiket sem próbáltam még az említett felállásban, de alapból “legyengézni” valamit próba nélkül elég nagy hiba. 🙂

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Egyáltalán nem mindegy milyen autó, a fajlagos teljesítmény csak egy adat, ami nem sokat jelent menetdinamika szempontjából. Szomorú, hogy ezt magyaráznom kell egy autósportálon. Például egy magas, rossz légellenállású, spórolósra áttételezett, 75le-s szívó benzines 6.-ban tényleg megállhat emelkedőn, ugyanakkor egy lapos, áramvonalas, viszonylag rövidre áttételezett 75le-s turbódízel ahhoz képest rakéta. Szóval? Milyen autó is volt amelyik nem gyorsult 110 felett és melyik emelkedőn? :))

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Eddig, pont erről beszéltem. Nem a száguldozásról van szó, hanem, a zsúfolt főutakon való biztonságos előzésről. Ehhez kell a lóerő. 130-nál gyorsabban, úgysem lehet menni, sehol, országunkban. Az én autóm, több, mint 13 mázsa. Ahhoz, nem elég 80-85 lóerő.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    1000 kg. Ez inkább csak gyorsításnál számít. 130-150 km/h, illetve efölött a légellenállás a döntő, amiben viszont a homlokfelületnek, illetve alaktényezőnek van jelentősége. Egy átlagméretű személyautó esetén a 130 km/h folyamatos haladáshoz nem kell több 50 lóerőnél.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    A Honda Jazz-em 83 lóerős, de a 150km/h-t tudja tartani könnyedén több száz km-en keresztül. Emelkedőn sem kell visszakapcsolni. Magas, széles karosszéria.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Egy szóval sem mondtam, hogy 75 lóerővel, nem lehet közlekedni. Lehet, még kevesebbel is. Én, 4 ütemű Wartburggal kezdtem az autózást. 58 lóerő, 910 kg, majd, az első saját autóm, egy Audi 80-as volt, 1979-ből, köbcentire ugyanakkora motorral, 60 lóerővel. A kettővel együtt, levezettem, vagy 100.000 km-t. Következő autóm, egy újabb Audi 80 lett, 1987-ből, de 1.9-es, benzines motorral, 113 lóerővel. Mielőtt ezt megvettem, elhatároztam, hogy minimum 1.8-as, de inkább 2000-es motorral vásárolok. Pontosan azért, mert az általam előtte használt autók dinamikáját, nem találtam megfelelőnek. Jelenlegi autóm, Opel Vectra Caravan, 1390 kg önsúllyal. 1.8-as 125 lóerős motor van benne. Menetdinamikában, egy hajszállal az előző autóm alatt van, de azért, elég jól megy. El tudod képzelni ezt, egy 1.2-es, 75 lóerős motorral?

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Nem mindegy milyen autó? Fajlagos teljesítményt gondolom tudsz számolni. Sima szívó benzines volt és az M3-on meg az M5-ön mentem vele. Nem Wagon R+ volt, hanem egy normál személyautó, ami nem egyterű. Még elég friss az élmény, szóval nekem aztán lehet magyarázni, hogy milyen jó is ez. 🙂

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Ja: Svédországban láttam sok Dacia-t (főleg Dustert), kérdeztem a rokonokat, hogy miért van ennyi: azért, mert ez a legolcsóbb újautó, és nem gond 3 évente venni belőle újat, azaz nem várják meg, hogy szétessen, cserélik – persze olyanok, akinek az autó csak használati eszköz, semmi több…

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Nem érted a fapados márkák lényegét. Low cost autót nem az igényesek vesznek, hanem akik garanciára vágynak, de nem tudnak/akarnak sokat költeni az autózásra.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Pont a korábban említett 75 le-s Octaviával teljesítettük a Marosvásárhely-Budapest szakaszt, (igaz csak 2 személlyel, klíma az volt) előzgettűnk mi is, sőt Ukrajnában is voltunk, átszeltük a Kárpátokat, egészen Lvivig mentünk. Simán teljesítette az utat és az csak egy sima szívó benzines volt. Ebbe a könnyű kocsiba a 75 ló elég -az 1.5 dci-vel meg pláne. A románok sokkal hulladékabb autókkal is meg tudják oldani a közlekedést, azok a lepukkant román dízel teherautók meg épphogy másznak hegynek fel, még egy Trabanttal is el lehet húzni mellettük… 🙂

    “[i]egy bizonyos tömeg/teljesítmény arány alá, nem érdemes lemenni[/i]”
    Én akkor már inkább a nyomatékot mondanám, de azért érdekelne, hogy szerinted mennyi volna az a minimum kg/le?

    A sok lóerőhöz meg “érdekes módon” sokkal gyakrabban társul kevés ész (ld. boyracer) mint a kevés le-hez => sok lóerő annak kell aki nem tud vezetni vagy versenyezni akar a közúton.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Sok ismerősömnek van új Daciája, istenítik. Nekem bárki bármit magyarázhat, nem kellene semmi pénzért. Akkor is Dacia marad és meggyőződésem, hogy nem bánom meg a kijelentésem. Számtalanszor belenéztem az utcán parkoló modellekbe és mindig megállapítom, hogy egy igénytelen, semmitérő autó. Elnézést azoktól, akiket ezzel megbántanék.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    1. Meg akarom előzni. mert nem akarok 70-nel tötymörögni, mögötte
    2. A belső keringetést, nem használhatod túl sokáig, mert elhasználódik az utastér levegője.

    Természetesen, nem Ferrarival kell járni, nincs is arra alkalmas utunk, de egy bizonyos tömeg/teljesítmény arány alá, nem érdemes lemenni.
    Amikor egy autó, az árokban köt ki, az, soha sem a sok lóerő miatt van, hanem, a kevés ész miatt.

    Gyakran járok át, Erdélybe. A Nagyvárad – Kolozsvár útszakasz, a túlterhelt út, tipikus esete. Sokkal nagyobb a forgalom rajta, mint amennyire készült. Egymást követik a kamionok és azok a “Roman Diesel” teherautók, melyek, nem éppen Euro 6-os motorral vannak szerelve. Ezt, csak tetézi, hogy egyes szakaszain, még kanyargós is. Ide, igenis, kell a lóerő, ha haladni (nem száguldozni) akarsz.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Ez így egy kicsit homályos, már ne is haragudj…milyen autó volt és mit jelent a “gyenge emelkedő”? Gondolom nem az érdire gondolsz és egy Wagon R+ra, azon terhelten valóban komótosabban gyorsul (akkora kocka 100 felett még sík úton is). 🙂 Meg azt sem ártana tisztázni, hogy turbódízel vagy benzines autóról beszélsz, ugye a “lóerő” mellett ez sem mindegy. Egyébként nem mondtam, hogy autót akarok venni, de tetszik-nem tetszik ár/érték arányban ez verhetetlen, főleg dízellel.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    (80 lóval, 1 tonnás lakókocsit húzok, na azzal csak ritkán lehet előzni.) Persze hogy jobb a több, jó ha van tartalék, főleg ha benézünk valamit. “Ócsóért” ez van, akinek telik rá az vegyen mást. Az emberek többsége nem álmai autójával jár, hanem amit a pénztárcája enged.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Hali
    Ez a fantasztikus “ajándék” 100e km alatt 3/5 olajcserét jelent, diesel vagy benzines változatban.
    Mivel ők adnak mindent mehet bele a diszkont áras szemét: olaj,szűrő… stb..
    Csak előre kifizeted az egészet, kedvezmény semmi sincs benne..

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Amúgy autópályán megfogja ezt már egy kisebb emelkedő is, próbáltam ettől egy picit jobb fajlagos teljesítménnyel rendelkező autót nemrég (egyedül, csomagok és klíma nélkül), aztán 110-120-nál valahogy elfelejtett gyorsulni és kapcsolhattam vissza egy gyenge emelkedőn, de mint mondtam ha neked ez megfelel és szeretsz váltogatni, akkor vedd meg.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Akkor te vegyél olyat, ha neked megfelel. Nekem legalább 100 lóerő az igényszintem egy ekkora autó esetében, de hát különbözőek vagyunk. 🙂

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    [i]“Amúgy -ha már a biztonságról beszélünk- érdekes, hogy általában nem a 75 le-s autók szokták az árokban végezni”…[/i]
    Ez egy nagyon jó megállapítás! 🙂

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    ezt írtad: “[i]Utolérsz egy kamiont és bámulhatod a hátulját, órákon keresztül, ilyen motorizáltság mellett, mert [b]nem tudod megelőzni[/b].[/i]”

    Egyébként a koromokádó teherautókra több megoldás is van:
    1. ha nem akarod megelőzni, nagyobb követési távolságot hagysz
    2. bekapcsolod a belső kerintetést
    3. bekapcsolod a belső keringtetést, majd megelőzöd, ha lesz rá lehetőséged

    “[i]sokkal könnyebb és biztonságosabb, ha van tartalék.[/i]” -ilyen alapon akkor mindenki Ferrarival járjon -legalábbis aki biztonságosan akar előzni? 🙂

    Amúgy -ha már a biztonságról beszélünk- érdekes, hogy általában nem a 75 le-s autók szokták az árokban végezni…

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Tegyük fel, hogy utolérsz, egy kamiont, ami 2″-os csövön keresztül okádja a füstöt, a képedbe! Ugye, hogy minél hamarabb, meg akarod előzni? Egyébként, nem azt mondtam, hogy nem lehet 75 lóval előzni, hanem azt, hogy sokkal könnyebb és biztonságosabb, ha van tartalék.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    jelentem, utaztam már 75 le-s Octaviában (+200 kg önsúly, 3 személy + csomagtartó hátsószélvédőig + hátsóülés kétharmada ledöntve és vállmagasságig rakva), klímázva autópálya + országút) és nem haltam éhen az út szélén… 🙂
    autópályán probléma nélkül 130-140 óra szerint, országúton is előztünk egyet kettőt. Nyilván megvan a technikája, a boyracer stílus (beállok az előzendő seggébe, aztán kiugrok visszakettőpadlóval) felejtős, de ahogy régen is lendületből előztünk ugyanúgy ez ma is megoldható egy megterhelt autóval. Ez a mai teljesítményhajhászás teljesen felesleges, csak a katalógushuszároknak való. 75 ló közlekedésre elég egy ekkora személyautóban.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Egyébként nem győzöm hangsúlyozni, hogy úgy képzeljétek el a gyorsulást, hogy 5-en vagyunk az autóban (mondjuk 5*70 kg ha felnőttek = 350 kg) és nyaralni megyünk aztán van is a kocsiban még 200 kg-os súlyban csomag (szerintem keveset is írtam), plusz jó lenne légkondit is kapcsolni, mert nagyon meleg van. (elvégre csak egy családi kombiról beszélünk, hisz ez elvileg annak készült, vagy nem?) Akkor hány másodperc alatt van 100-on és hogyan gyorsul? Biztos könnyű vele előzni…

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Bizonyam a kozlekedeshez esz kell nem az ami manapsag megy:kell a 200paci
    kell minden e-kutyu kell az Ncap 5Xos toresteszt kell a NEDC-ciklus 2lityos fogyasztasa.
    Ncap-al NEDC-vel az a bajom hogy a gyartok mar megtanultak a merest
    azaz ugy manipulaljak ahogy akarjak,abbol jo hogy fejlesztenek de csak 1-2iranyba:(
    En oszinten szivesebben guritok egy reggebi gyengebb autot,amit ki tudok autozni.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Pontosan erre gondoltam én is: 6 éve raktam le az 1.6D ’86-os gyártású fiestámat, talán volt benne 55 paci. Évente 20-25e km-t mentem vele, és sehol nem szorultam meg.

    Ahol meg akkora forgalom van, ott hiába mész akármivel, 30-40 km-es távon (ilyen messze van a munkahelyem) 1-2 percet nyersz max. az előzgetéssel. A mai kamionok mennek 80-85-öt, a traktorok jó része is 60-70-et, különösebben nem tartják fel a sort. Totál fölösleges azért erőlködni, hogy eggyel előbbre sorakozz.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    7-8 éve Samarám 66 valamikori lóerejével is előztem 6-7 szép csoda erős autókból álló konvojt, akik egy traktorral küzdöttek, felmértem a szitut, előztem. Golf 3asom 1.4 60 lóerejével 1040kghoz is rendesen lehetett tartani a forgalmmal a ritmust, előzni, és még a német autobahnon se csalódtam benne. Dacia 1000kg hoz 75 pacit kínál, ami elég, igaz ehhez azért ki kell kicsit húzatni a motort, hogy leadja a teljesítményt, de ettől üzem meleg állapotban nem megy tönkre a motor. Azaz meg kell tanulni használni a kocsit.
    Másik dolog: tényleg annyit számít, hogy mindenkit megelőztök. Rengetegszer figyeltem meg, hogy sokat bevállalnak idióta előzéseket egy kamion miatt vagy akár akkor is ha én 100-al megyek főúton (nem ritka, hogy autópályatempóval húznak el mellettem) és a következő településen előttem áll a lámpánál ill. a körforgalomnál. Persze könnyebb egy jó erős kocsival előzni, ami egy idő után téves magabiztosságot ad, és ezáltal mindig mindenki előzni akarásával társul, minimális helyzetfelismerést is mellékelve, mivel “megy az autó”, de kérdés, hogy megéri e, nyer vele annyit az ember, ill nem kockáztatja e a vele utazók, családja, barátai épségét egy-egy előzéssel, amivel talán másodperceket nyer? Azért pár percet lehet “tökölni” egy kamion mögött, amíg kialakul a megfelelő szituáció egy előzéshez. Véleményem szerint az emberek fejében van a gond, mindenből a legjobbat és persze ingyen. Ez a Dacia korrekt, ennyiért, főleg, ha bírja a balkáni kiképzést és nem hullik szét.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Szörnyű, hogy mennyire impotensek a mai sofőrök, egy szimpla országúti előzéshez is 150 paci kell, különben megáll a nagy vezetési tudomány. Pár éve még jártam 120-as Skodával és még azzal is sikerült megoldanom ezeket a rendkívűl “bonyolult” manővereket, mint pl. egy szimpla kamion előzés… 🙂

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Lehet, hogy a 130-as autópálya-tempót tartja, csak Magyarországon, kevés az autópálya. Annál több, a szűk áteresztőképességű, de nagy forgalmú országút, tele kamionokkal. Utolérsz egy kamiont és bámulhatod a hátulját, órákon keresztül, ilyen motorizáltság mellett, mert nem tudod megelőzni. Nem autópályára kell az erős motor, hanem, az országutakra.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    A Dacia lassam annyira roman mint amennyire a Merci nemet,
    a Kia meg koreai,vagy a Nissan japan…
    Es ha nem Dacia logo lenne rajta hanem a Nissane akkor mar nem igy gondolkoznatok
    (hisz egyes helyeken Nissankent aruljak),hanem hogy hu de fasza…
    Es nem csak te vagy lokalpatriota,en is szeretem azt az orszagot ahova szulettem
    de miota kulfoldon elek es azt latom hogy 1masik orszag jobban tamogat,ved jogilag
    mint a hazam az rossz erzest kelt bennem.
    De MO-ra minding mint egy csodas orszagra gondolok.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Szerintem ez a kombi kivanatos csak azt nem ertem miert kell ocsarolni,
    miert kell minden autonak tobb szaz lovasnak lennie?
    Ez a gond manapsag ezert van ez a hulye paci haboru,hogy istenem ez csak 75pacis
    az meg 150.Na es?!?!Ahol kell szabalyokon belul elvisz mindenhova,a csalad minden
    cucca belefer(nem cementes zsakokra gondolok).
    Akinek meg az kell hogy a 300kg szerszamot betonkeverot meg a franc tudja mit
    elvigyen az nem ilyet vesz ha meg megis az megerdemli.
    Vagy meg aki jaszkarizni akar a plaza elott a csajoknak az se vesz ilyet.
    Ebbol lejohet szerintem 1-2dolog,lehet hogy majd 10evesen is talalsz korrekt allapotut
    keves km-el…nem szethajtva agyon csapva.
    Nezzetek meg az Angolokat nekik megfelel,vizszerelo srac is erre var 1.2es alapra
    O is azt mondta melora ott a Transit a csaladnak meg eleg a Dacia…
    Es en is ugy vagyok vele hogy ha lenne 2-3misim autora vennek ujat
    es emiatt a dontes miatt nem kell szekalni a masikat mindenki mashogy itel…
    Es a 14es gyorsulas sem kritikan aluli nekik hisz ki a franc kozlekedik mindig
    padlogaz-padlofekkel?Az os-Mondeo TD-vel boven tudom tartani az otthoni forgalmat
    es sztem az vagy 20 alatt gyorsul,itt kint a Focust sem kell tipornom megis jo minden.
    Es azt a karbantartast en sem ertem miert nincs benne,marmint sejtem miert nem…

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    (Nem túl) kispénzű vevőknél lehet alternatíva. Az össztömege 1000kg alatt van, azzal elvegetál az a 75 paci is, nem lesz az utak királya, de nem is az a cél.

    [i] Motorizációtól függően 158 900-231 900 forintért a 100 000 kilométerig esedékes karbantartások is előre megvásárolhatók.[/i]

    Ez az igazán érdekes! Sokszor felmerült bennem, miért nem adják például ezt “ajándékba” a gyártók mindenféle egyéb baromság helyett? Persze azért, mert a szervizben lehet jóóóól lehúzni a kuncsaftot. Akkor nézzük ezt a ~200.000 Ft körüli összeget. Konkrétan nem találtam meg, mit tartalmaz (?!?), de -elméletileg- minden nem kopó dolog garanciális 100e km-ig, ezzel meg talán lefedik a kopókat meg az olaj/szűrők/munkadíj dolgait. Nem kis dolog, gyakorlatilag bármilyen használt vásárlásánál minimum felét ráköltöd, ha nyugodt akarsz lenni, 100e km alatt meg nagyon sok minden előjöhet. Én -ha valaha új autót vennék- biztosan csak ilyen opcióval venném át. Szánalmas, amikor egy 15e km-t futott autó (pl. Volvo) normál első szervize 50-60e Ft! Csak olaj és szűrő meg a munka!

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Vagy akinek nincs pénze Renaultra!

    Ez a kis pénzű emberek autója, és sok-sok lemondással is jár. Lehet venni sokkal jobbat, 5misitől felfelé.
    Nem értem a sok fikázót, ennyi pénzért korrekt autó. Az utakon futó autók egy jelentős része most is 70-90 Le teljesítménnyel szaladgál az utakon és azért eljutnak A-ból B-be.
    A legnagyobb baja ennek az autónak a neve! (mert ugye nálunk az számít, hogy mi virít az autó elején, vagy hátulján)

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Ha jobban motorizálnák, senki nem venne clio grandtourt (az is alulmotorizált ugyan, és kisebb is), de főleg megane grandtourt (ott már vannak komolyabb motorok, és méretileg nagyon közel áll a logan mcv-hez).
    A Renault saját magának nem csinál konkurenciát, a Daciát annak szánja, aki nem venne Renault-t.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Sosem szidtam a Dacia márkát…régebb volt nekem is első generációs loganom, korrekt fapados autó volt, abban az árban amiben vettem (1.6mpi motorral) de amit most művel a Renault a benzines motorjaival a Dacianál az egy ízetlen vicc. Egy családi autóba amelyiket akik megveszik ki is fogják használni a praktikusságát ilyen városi autóba is gyengécske motorokat tenni??? A dízel részlegen még hagyján… igaz, nehogy hasmenésük legyen, hogy betegyék a 110 lovas 1.5 DCI-t…az 1.6dci-t nem is merem említeni… Egész jól néz ki amúgy, fényévekkel jobban mint a szedán…

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    Bár most hogy végigolvastam kiderült, hogy ez már csak 5 személyes, de csomagokkal még így is simán áll az előbbi megállapításom. Lehetne kínálni még egyet 1.999.000 Ft-ért, mondjuk 50 lóerős motorral.

  • 2017.10.29. at 21:57
    Permalink

    75 lóerős motor egy ilyen autónál? Kisebbet nem tudtak belerakni? 😀 Már a 14,5 másodperces 0-ról 100-ra történő gyorsulási adat is kritikán aluli, de mindezt elképzelem teljesen megrakodva és 7 személlyel, biztos szuper lehet városon kívül, meg a fogyasztás se emelkedik gondolom mikor szenved a motor. 🙂

Vélemény, hozzászólás?