0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Az új szemmágnes - VW Arteon hazai bemutató

Magyarországra is megérkezett a Volkswagen Arteon

·

Hazánkba is megérkezett a VW Passat CC utódja, az avantgárd biznisz gran tourismo, az Arteon. Az üzletemberek új kedvencét testközelből vehettük szemügyre.

%KA%Három motorral választható, mindegyik kétliteres és négyhengeres, egészen pontosan két TDI-vel és egy TSI-vel indult el itthon az Arteon értékesítése%KA%

Három motorral választható, mindegyik kétliteres és négyhengeres, egészen pontosan két TDI-vel és egy TSI-vel indult el itthon az Arteon értékesítése

CC újratöltve. A Passat mindig is egy olyan modell volt a VW-nél, amiért sokan rajongtak és a márka fanatikusai arról álmodoztak, hogy de jó lenne egyszer egy ilyennel járni. Aztán amikor 2008-ban megalkották a négyajtós kupét, a CC-t, akkor is sokan hanyattvágták magukat a látványtól. Valóban jól sikerült a Passat és a Phaeton közép pozicionált modell. Most viszont még inkább azt érezhetjük, hogy igen, erre az autóra vártunk. Az Arteon CC utódja, ami minden eddiginél szebb, sportosabb és elegánsabb lett. Nem lehet vele vitatkozni. Olyan látványt nyújt, hogy sokaknak le fog esni az álla, amikor meglátja élőben.

Volkswagen Arteon − méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4862 1871 1450 2837 563-1557

Avantgárd, üzleti, gran tourismo. A németországi emdeni gyárban készülő újdonságot ezzel a három jelzővel lehet leginkább illetni. Klaus Bischoff, a Volkswagen vezető formatervezője az alábbiak szerint foglalta össze az Arteon karakterét: "Az Arteon a klasszikus sportautók formai elemeit a ferdehátú karosszériák térkínálatával kombinálja. Olyan avantgárd business-class granturismo, amely egyformán szól értelemhez és érzelemhez." A közel 4,9 méter hosszú kupés limuzin a CC-nél is nagyobb, 2837 mm-es tengelytávon nyújtózik, valóban lehet terpeszkedni a hátsó üléssorban is. A helykínálat nem csak az utasoknak bőséges, a poggyászokat is jól elnyeli az alapból 563 literes csomagtér.

%KA%Nem agyalhattak sokat a dizájnerek. Innen nézve teljes egészében olyan, mintha Passatban ülnénk. Egyedüli különbség az infotainment rendszer képernyője és a körülötte lévő navigációs gombok eltűnése%KA%

Nem agyalhattak sokat a dizájnerek. Innen nézve teljes egészében olyan, mintha Passatban ülnénk. Egyedüli különbség az infotainment rendszer képernyője és a körülötte lévő navigációs gombok eltűnése

Szemmágnes. Mostantól már a hazai utakon is találkozhatunk az Arteonnal, a szerencsésebbek talán már látták is. A tegnapi hazai sajtótájékoztató autós újságírói szemmel rendhagyóra sikerült, ugyanis nem a megszokott szemszögből ismerhettük meg a VW új büszkeségét. A technikai előadás helyett egy hétköznapibbat hallhattunk, ahol hazánk ismert személyiségei nyilatkoztak az első benyomásokról. Igen ők már kaptak 1-1 autót tesztelésre néhány napra és az ott szerzett élményeiket osztották meg velünk. Nem csoda, hogy kivétel nélkül mindenki a külső formáról beszélt, sőt. Elmondták, hogy az utcán is rengeteg szem meredt rájuk a zebránál vagy egy forgalmasabb helyen való parkolásnál. Tény, hogy az új autókat megnézi az utca embere, főként ha az feltűnő kurkuma sárga. A dolog érdekessége, hogy a tesztre kapott autók mind feketék voltak, amelyek igen beleolvadnak a mai hazai járműpark szürke skálájába, de így is sikerült kiszúrni őket. Igen, az új Arteon mágnesként vonzza a szemet.

%KA%Bátran lehet terpeszkedni elöl és hátul is. A 2837 mm-es tengelytáv kellő lábteret ad a második sorban ülőknek%KA% %KA%Bátran lehet terpeszkedni elöl és hátul is. A 2837 mm-es tengelytáv kellő lábteret ad a második sorban ülőknek%KA%

Bátran lehet terpeszkedni elöl és hátul is. A 2837 mm-es tengelytáv kellő lábteret ad a második sorban ülőknek

Passatos. A külső után evezzünk egy kicsit beljebb! Az utastérre ránézve azonnal szembetűnik, hogy egy VW-ben ülünk. Sőt, nemcsak hogy VW-ben, Passatban. Elsőre lényegében alig lehet megmondani, hogy melyik modell kokpitje van előttünk, annyira sok a hasonlóság. A kormány, a műszerfal, az óra, a szellőzők kialakítása, a váltó környéki gombok és a klímapanel is mind-mind ugyanazok, mint a Passatban. Az egyetlen különbség az infotainment rendszerben van. Méretesebb és teljes egészében érintőpaneles lett. Az oldalsó dedikált gombok eltűntek, mindössze egy home és egy menü felirat látható, amit navigálásra használhatunk. Ha már navigáció, akkor fontos megemlíteni, hogy az ún. lapozó funkció, például a mentett rádióadók közötti váltáshoz már elegendő hessegetni jobbra balra − a nem létező rovarokat − a képernyő előtt, magyarán itt is megjelent a gesztusvezérlés.

%KA%Az első lámpák eddig nem látott harmóniában vannak a hűtőmaszkkal. Ez és a dupla tört L-alakú menetfény és index az, ami különlegessé teszi az orr részt%KA%

Az első lámpák eddig nem látott harmóniában vannak a hűtőmaszkkal. Ez és a dupla tört L-alakú menetfény és index az, ami különlegessé teszi az orr részt

Mi hajtja? Röviden: ami a Passatokat, talán nem meglepő. Hosszabban: jelenleg két kétliteres TDI és egy szintén kétliteres TSI érhető el az Arteonhoz. Előbbiek 150, illetve 240 lóerősek, 340, illetve 500 Nm forgatónyomatékkal. A benzines 280 lóerős, nyomatéka 350 Nm. Egyelőre csak hétgangos DSG-vel rendelhetők, később várható manuális váltó is, igaz, utóbbi minden bizonnyal a szintén később érkező kisebb motorokhoz lesz majd válaszható. A belépő szintet a 150 lóerős 1.5 TSI jelenti majd, ezen túl pedig lesz egy 190 lóerős TDI és TSI is. Ezzel összesen hat különböző motorral lesz majd válaszható az Arteon. A hazai bemutató statikus volta miatt egyelőre egyiket sem sikerült kipróbálni, de reményeink szerint hamarosan érkezik a tesztautó és bővebben be tudunk majd számolni a menetteljesítményekről és fogyasztásról.

Volkswagen Arteon − motorok
2.0 TDI (150 LE) 2.0 TDI (240 LE) 2.0 TSI (280 LE)
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1968 1984
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat (DSG/7)
Teljesítmény [LE (1/min)] 150 (3500-4000) 240 (4000) 280 (5100-6500)
Nyomaték [Nm (1/min)] 340 (1750-3000) 500 (1750-2500) 350 (1700-5600)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 9,1 6,5 5,6
Végsebesség [km/h] 220 245 250
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] 4,5 5,9 7,3
CO2-kibocsátás [g/km] 116 152 164
Saját tömeg [kg] 1643 1828 1716
Megengedett össztömeg [kg] 2170 2360 2240

%KA%Az infotainment rendszer képernyője akár 9,2 colos is lehet, mostantól elég mutogatni neki, ugyanis gesztusvezérlés is helyet kapott benne%KA%

Az infotainment rendszer képernyője akár 9,2 colos is lehet, mostantól elég mutogatni neki, ugyanis gesztusvezérlés is helyet kapott benne

Minden, ami kell. Ezzel a három szóval össze is lehet foglalni, hogy milyen az Arteon felszereltsége. Három szint közül választhatunk. Az alap Arteon nevű mellett az Elegance és a sportos R-Line sorakozik, ezekhez természetesen még további extrákat rendelhetünk. Ilyenek például a különböző vezetést támogató rendszerek, amelyek figyelmeztetnek baleset esetén, ha pedig szükséges, akkor be is avatkoznak. Az adaptív tempomat arra is képes, hogy az adott útszakaszon megengedett sebességhatárra lelassítson. A kényelemről Nappa bőrkáprit, ülés- és kormányfűtés valamint masszázsülések gondoskodnak. A biztonságot szolgálja továbbá a Head Up Display és a LED-es adaptív fényszóró, amelynek éjszaka fogjuk hasznát venni. Az automata parkolásra képes asszisztens már nem újdonság, ez szintén elérhető az Arteonban. A komfortról és a jó úttartásról adaptív futómű gondoskodik, a felnik 18-20 col között változhatnak.

VW Arteon árlista (millió Ft)
Arteon Elegance R-Line
TDI (150 LE) 10,722 11,416 11,633
TDI (240 LE) 13,573 13,759
TSI (280 LE) 13,799 13,986

Tucatautó lesz? Annyira biztos nem, mint a Golf. Valószínűleg a Passat eladásait sem fogja felülmúlni. Viszont a Passat piacából fog kiharapni. Jelenleg a középkategóriás limuzin 90 százalékát cégek veszik idehaza. A VW ennek megfelelően abban bízik, hogy az Arteont is főként céges autónak veszik majd. Ráadásul számukra igen komoly kedvezményt tudnak biztosítani. A sajtótájékoztatón elhangzott információk alapján az alapváltozat már 8 milliótól elérhető. Egy komolyabb hajtáslánc esetén persze feljebb csúszik az ár, de ekkor is 11-11,5 milliós árról indul a kedvezményes ajánlat. Az extrák természetesen még tovább hizlalják az árcédulát, 15 millió környékén viszont már igazi luxus ellátmányt kaphatunk, ami a többi német versenytárshoz viszonyítva korrekt. Audi, BMW, Merci, felköthetitek a gatyát!

%KA%Az Arteon hű utódja lett a Passat CC-nek, külsejének köszönhetően pedig minden bizonnyal még nagyobb sikert fog aratni az elkövetkező években%KA%

Az Arteon hű utódja lett a Passat CC-nek, külsejének köszönhetően pedig minden bizonnyal még nagyobb sikert fog aratni az elkövetkező években

Ez is érdekes lehet:
 

Itt a Mercedes első pickupja, az X-osztály, háromféle stílusban

Leleplezték a Mercedes hónapokkal ezelőtt meglibbentett pickupját, az X-osztályt. Visszafogták...

Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...

Újabb információk szivárogtak ki a VW Golf nyolcadik generációjáról

A Golf jelenleg futó hetedik generációja csupán pár hónapja kapott frissítést, a legfrissebb...

Termékteszt: SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet

Korunk átlagautói nem csak öregek, jellemzően már csúnyán mattuló műanyag fényszóróburával rendelkeznek...

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

A Megane RS érkezésével frissül a GT is

Szabadalmi fotóin már szinte minden látszik, annál biztos, hogy több, mint első hivatalos szereplésén...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (4 db)

octi írta: 6 napja

Hát jobb nevet is kitalálhattak volna, mint Arteon. Így elsőre valami nagy kövér lusta macska jut erről az eszembe, nem egy autó.Defektes egy név...

A válaszoláshoz belépés szükséges
cicamokus írta: múlt héten

Jó ez a hatalmas érintőképernyő, de ha ennyire alacsonyra teszik akkor balesetveszélyes, mivel vagy ezt nézed vagy az utat, de ha ilyen alacsonyan van még csak "fél" szemmel sem tudod követni mi történik odakint!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kaller írta: múlt héten

Szerintem az első 2 évben nem érdemes megvenni az Arteont mert az eleje miatt valószínű hamarabb kap faceliftet mint a megszokott 4 év ... és akkor már érdemesebb beruházni az újabb modellbe ha valaki Vw-ben gondolkodik .

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: múlt héten

szánalmasan erőltetett sz@r az mutatós óra a műszerfalon (nem csak itt amúgy, hanem mindegyik márka modelljeiben)...kb annyira mint a kvarc a japánokén.
orra vállalhatatlan, oldalablak össze vissza, a segge elmegy. az legelső passat cc százszor harmonikusabb és szebb. nem lepődnék meg, ha nem lenne nagy siker.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Hirdetés

VOLKSWAGEN tesztek

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

Nagy lábon él - Volkswagen Tiguan teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és az új fazon elég jól áll neki. Közel csúcsverziót kaptunk tesztre, így bizony lehengerlő tud lenni.


Volkswagen T6 Multivan Highline 2.0 TDI  DSG 4Motion teszt

First class a családnak - Volkswagen T6 Multivan teszt

Felénk leginkább delegációs autóként ismert a Volkswagen Multivan, pedig a Transporter alapú luxusbusz családszállítónak se rossz ám.


Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG BlueMotion Highline teszt

Megérdemelten az Év Autója? Teszten a Volkswagen Passat B8

Év Autója lett, és nagyon nem véletlenül. A Volkswagen Passat a felső-középkategória új etalonja, majdnem kikezdhetetlen, de ott a de.


Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG BMT teszt

Kutya ugat. Volkswagen Golf Sportsvan teszt

Plus volt, Sportsvan, lett egy szépen felpuffasztott VW Golf praktikus variálhatósággal és esetünkben persze riasztó árcédulával.


Volkswagen e-up! teszt

Ez sem a mi autónk. Volkswagen e-up! teszt Videó

Igen, elektromos, teljesen. És nem hát, sokat ebből sem fognak eladni. Nálunk biztos nem. Pedig tök jó kis autó: Volkswagen e-up! teszt.


Még több VOLKSWAGEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

51 perce – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

3 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

5 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN ARTEON TDI DSG

VOLKSWAGEN ARTEON TDI DSG

Ár: 10.980.000 Ft

Évjárat: 2017 / 7

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN ARTEON ELEGANCE TDI DSG

VOLKSWAGEN ARTEON ELEG...

Ár: 11.700.000 Ft

Évjárat: 2017 / 7

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN ARTEON R-Line 2.0 TDI SCR DSG

VOLKSWAGEN ARTEON R-Li...

Ár: 13.520.800 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Lépcsőshátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!