0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Adam, a legsokszínűbb Opel 

Bemutatkozott és már rendelhető is az Opel Adam - persze nem itthon

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Párizsban debütált, és már rendelhető is az Opel Adam, a márkakereskedésekben mondjuk még ne keresse senki, azokba ugyanis jövőre érkezik a divatorientált kisautó.

Divatos kisautó, mely a divat fővárosában, Párizsban debütált

Divatos kisautó, mely a divat fővárosában, Párizsban debütált

Nem a motorjaival lesz dinamikus, kezdetben csakis szívó benzinesek szerepelnek a kínálatában

Nem a motorjaival lesz dinamikus, kezdetben csakis szívó benzinesek szerepelnek a kínálatában

Miként a Párizsi Autószalon legtöbb újdonságát, úgy az Opel párizsi mutatványát, a fél évvel ezelőtt internetes élő adással tisztázott nevű Adam kisautót is láthattuk már – fotón és makettjét személyesen is, majdnem teljes sajtóanyagát azonban csak a seregszemlén, az ott kiállított temérdek Adam pompájával hozta nyilvánosságra az Opel. Minden részletét még nem is ismerhettük meg, de legfőbb jellemzőjét, személyre szabhatóságát már alapos mértékben kifejtették a gyáriak és másik fő jellemzője, ára is publikussá vált. A Németországban gyártott háromajtós 11 500 eurós alapárral a szalonon már konfigurálható és rendelhető, az Opel weboldalain azonban csak jövő év elején fog megjelenni a konfigurátorban, az első példányok pedig tavasz elején érkezhetnek majd a kereskedésekbe.

Tükrök, felnik, színek és akár lebegő hatású tető szolgálják az egyediséget

Tükrök, felnik, színek és akár lebegő hatású tető szolgálják az egyediséget

A 3,7 méter hosszú, 1,72 méter széles csöppség a gyári szavak szerint a fiataloknak és a fiatalosaknak, főképp trendi, a személyes stílusukat kifejező autót kereső városiaknak szól. Meg nem nevezett, de (kitalálhatóan Fiat 500, Mini) konkurenseitől eltérően nem a múltat idézi, hanem modernséget sugároz, ahogyan persze egyéb vetélytársai (Audi A1, Citroën DS3) is. Igényes vevőkörnek szól, ezt nem csak ára és csaknem végtelen számú variációt kínáló konfigurálhatósága, hanem négyüléses utastere is jelzi, ebbe a csöppségbe senki se akarjon 5 embert szuszakolni, utazzon csak benne mindenki viszonylag kényelmesen.

Színes betétek, kerek és opcióként fűthető kormány az utastérben

Színes betétek, kerek és opcióként fűthető kormány az utastérben

Kényelmesen és nyugodtan, dinamikusnak ígérkező motor ugyanis egyelőre nem szerepel a motorpalettán. Dízel nincs és turbós sincs, 1,2 literes 70 lóerős, 1,4-es 87 lovas és 1,4 literes 100 lóerős benzinesek szerepelnek, 5 fokozatú kézi váltóval. Idővel jön majd – Szentgotthárdról – 1,2 literes turbós is, közvetlen befecskendezéssel és 6 fokozatú váltóval, információink szerint szintén 4 hengerrel. Az előzetes műszaki információk a kezdeti kínálat legerősebb motorjával 185 km/órás végsebességet, legtakarékosabbjával 5,0 l/100 km vegyes fogyasztást és 118 g/km CO2-emissziót ígérnek, mindegyik motorhoz kapható lesz a Start/Stop elektronikát is bevető ecoFLEX csomag. Dízel viszont a mai trendeknek megfelelően nem szerepel a városi kisautó terveiben.

Csupán három a temérdek belső variációból Csupán három a temérdek belső variációból Csupán három a temérdek belső variációból

Csupán három a temérdek belső variációból

Zene külső forrásból vagy digitális rádióvétellel is játszható

Zene külső forrásból vagy digitális rádióvétellel is játszható

Az Adam vezetőjét visszagurulás-gátlós ESP alapáron segíti, szervokormánya elektromos, lassú haladásnál gombnyomásra könnyíthető (City-funkciós) és opcióként akár magától parkol, mint például a Mercedes-Benz CLS Shooting Brake. Azaz felismeri a számára alkalmas helyet és a kormány tekerésével be is képes oda manőverezni.

A dizájnvilágot természetesen az Opel Sculpcural artistry meets German precision, azaz „szoborszerű szépség németes precizitással” filozófiája jellemzi, melyet a kéttónusú fényezésekkel a lebegő hatású tető koronázhat. A modellnév a hátsó tetőoszlopon, az oda ívelő krómozott ablakkeret alatt olvasható, elöl szárnyszerű krómcsík közepére került az embléma, az ajtókról pedig a mai Opel-modellekhez hűen nem hiányzik a „lökéshullám”.

Nem csak a karosszéria, az első emblémát tartó szárnyas elem és a felnikínálat színe is variálható

Nem csak a karosszéria, az első emblémát tartó szárnyas elem és a felnikínálat színe is variálható

Miként a külső, úgy a belső is jellegzetesen opeles, és persze messzemenően személyre szabható. A szokásos felszerelési szintekkel szakító „hangulatok” sorából az Adam Jam markáns és menő, a ma trendjéhez igazodóknak; az Adam Glam elegáns és stílusos, finom ízlésű embereknek, az Adam Slam pedig férfias, sportos, vagány, a hasonló stílust képviselő vevők számára. Mindegyik hangulathoz háromféle opciós csomag társítható, a fekete-fehér „Two Tone”, a rikító „Twisted” és a karakteres „Extreme”. Színből pontosan tucatnyi rendelhető, mozifilmekből merítő áthallásokkal, „Papa don’t Peach” barack, „Purple Fiction” lila, „James Blonde” sárga, „Saturday White fever” fehér, „I’ll Black” fekete és „Buzz Lightgreen” zöld árnyalat is kínálkozik. A tető kérhető a karosszéria többi részével egyező színben, de a kontraszt kedvéért bármilyen karosszéria-szín kombinálható a három tetőszínnel: ezek a fényes “I’ll be black”, a világos krémszínű “White my Fire” és a sötét, mély “Men in Brown”. Ha pedig ez nem lenne elég, az egyedi fényezések a tükrökön, az oldalakon és a hátsó részen megjelenő gyári fóliázásokkal tehetők még egyedibbé.

Az IntelliLink segítségével iPhone és Android alapú okostelefon egyaránt csatlakoztatható a központi kijelzőhöz Az IntelliLink segítségével iPhone és Android alapú okostelefon egyaránt csatlakoztatható a központi kijelzőhöz

Az IntelliLink segítségével iPhone és Android alapú okostelefon egyaránt csatlakoztatható a központi kijelzőhöz

Az elöl segédkeretre épülő MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű 15-18 colos felnikben végződhet, a 17 és 18 colos papucsokhoz alapáron jár a 16”-osokhoz is rendelhető sportos hangolás. Összesen 31 féle felni-dizájn választható, s ha nem lenne elég a műszerfali betétek variálhatósága, itt és most, a 18 colos kerekek egy részénél megjelenik az utólag is cserélhető küllőbetét. épp (álló autónál) a fotók is lejátszhatók. Audiorendszerből Infinity is kérhető, a rádió pedig lehet digitális (DAB).

Akár két bringa is felrakható

Akár két bringa is felrakható

Az akár 60 LED-del világított panorámatetős, szintén LED-ekkel világított lábterű utastérbe a kategóriában elsőként kínál kormány- és persze ülésfűtést is az Opel, a középkonzolon pedig az első Opelként jelenhet meg az InteliLink audiorendszer, mely az Android és az Apple iOS rendszerű okostelefonok integrált csatlakoztatását kínálja. A zsebkészülék összes funkciója, teljes telefonkönyve, e-mailezése, böngészője és navigációs szoftvere is megjelenhet a központi kijelzőn, amin keresztül (Bluetooth audio-streaminggel) a készüléken tárolt hangfájlok is lejátszhatók, vagy

Prémium kisautóként kötelező kellék az autóhoz passzoló kulcs

Prémium kisautóként kötelező kellék az autóhoz passzoló kulcs

Városi autóként az Adam – szegmensében egyedüliként – a kombinált közlekedéshez is sokat tehet. Hátsó lökhárítójából előhúzható FlexFix kerékpártartójára akár 30 kilogrammos, tehát akár villanybringa is rakható, egy adapter segítségével pedig még egy (legfeljebb) 20 kilogrammos bicikli tehető fel. Városban tehát könnyedén elfér, ahol mégsem, annak közelébe bringát vihet nem olcsón, de nagyon egyedi külsővel és belsővel az Opel Adam. Hazai árát nem remélhetjük 3 millió forint alatt, inkább kevéssel felette. Szigorúan második autónak, nem tömegmodellnek ígérkezik, mely az egész Opel-kínálat már korábban elkezdett prémiumosítását folytathatja.

Ez is érdekes lehet:
 

Németországban is visszavásárol a dízelbotrányban érintett autókat a Volkswagen

Közel két éve annak, hogy a Volkswagen dízelbotránya kirobbant, még ma is, és valószínűleg még...

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt...

További egységes üzemanyagár-csökkenés következik

Míg szerdán csak a benzin ára került lejjebb, pénteken már a gázolaj is ármérséklést kap.

Körkép: divat-crossoverek 5 millióig

Egyre csak növekszik a városi crossoverek szegmense. A sok új nevező meghozta a kedvet, hogy...

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa...

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban...

Két világbajnok is távozhat a Forma-1-ből

A Libery Media több versenyt szeretne a száguldó cirkuszban, Alonso és Hamilton viszont máris...

Füvezett, aki szerint a kamion alatt átszáguldó Tesla sofőrje filmet nézett

Újabb részletek derültek ki a tavalyi szörnyű Tesla balesetről. Eddig a kamiont vezető férfi...

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL AGILA 1.3 CDTI Enjoy

OPEL AGILA 1.3 CDTI Enjoy

Ár: 480.000 Ft

Évjárat: 2004 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

OPEL AGILA 1.2 16V Njoy

OPEL AGILA 1.2 16V Njoy

Ár: 549.000 Ft

Évjárat: 2003 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL AGILA 1.0 Optima 50700 km! 1 tulaj! Friss műsza

OPEL AGILA 1.0 Optima...

Ár: 849.000 Ft

Évjárat: 2005 / 8

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!