Mercedes-Benz CLS kicsiben?

Bemutatták a Mercedes-Benz A-osztály legújabb generációját!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Derűs hangulatot teremtett Dieter Zetsche az új Mercedes-Benz A-osztály bemutatóján, amikor egy kis videós trükk segítségével megmutatták őt figyelemfelkeltő bajsza nélkül. Ám a sztár persze a minden tekintetben elődje fölé nőtt A-osztály maradt.

Jelentős technikai újdonságokkal, háromtagú motorpalettával és észrevehető méretnövekedéssel érkezett meg a Mercedes-Benz A-osztály negyedik generációja. A harminc milliméteres tengelytáv-növekedés, illetve a 120 milliméterrel hosszabb (így már 4,42 méteres) és 16 milliméterrel szélesebb karosszéria természetesen bőségesebb helyet ígér az utasok számára. Főleg a hátsó sorban ülők örülhetnek, de elöl is szélesebbre szabták a vállteret, illetve a belmagasság is nagyobb lett. A csomagtér sem maradt ki a növekedésből, immár 370 literes az alaphelyzetében, ami 29 liternyi növekedést jelent az elődhöz képest.

A külső dizájn jóval vadabb, mint az elődé, és nagyon hasonlít a nemrég bemutatott új CLS típusra. A határozottan felfelé ívelő motorháztető, illetve az éles vonalakkal operáló Multibeam LED fényszórók határozottan más karakterrel ruházzák fel az előző generációhoz képest. Hátul szintén felfedezhető némi hasonlóság a CLS-sel - annak ellenére, hogy az A-osztály ferdehátú karosszériával indul az autóvásárlók meghódítására. És természetesen a prémium kompakt kategóriában, olyan ellenfelek ellen, mint az Audi A3, valamint a BMW 1-es sorozat.

A két új négyhengeres, benzines erőforrás közül a kisebbik 1,4 literes turbófeltöltős, 163 lóerővel és 250 Nm forgatónyomatékkal. Váltóból hétfokozatú, duplakuplungos automatizált vagy hatfokozatú manuális csatlakozhat hozzá. A nagyobbik motor kétliteres, szintén turbófeltöltővel, 224 lóerővel és 350 Nm forgatónyomatékkal. Ám ehhez csak a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós automata váltó érhető el. A harmadik erőforrás a négyhengeres, 1,5 literes dízel, a maga 116 lóerejével és 260 Nm forgatónyomatékával. Ehhez szintén a hétfokozatú, duplakuplungos automata sebességváltó társul. A gyáriak ígérete szerint később még érkezik több motorváltozat is. Az erőforrások alapból az első kerekeket forgatják meg, azonban elérhető az újdonság a 4Matic összkerékhajtással is.

Az utastér nagy újdonsága az MBUX multimédiás rendszer, amelyet elsőként az új A-osztály tulajdonosai használhatnak. Az MBUX a mesterséges intelligencia használatával képes a tanulásra, így egy kis bíbelődéssel és idővel tökéletes összhangba kerülhet egymással az autó, illetve annak tulajdonosa. Ehhez társul a digitális kijelző, amely háromféle változatban kérhető. Az egyik két 17,78 centiméteres egységből áll, de választható a 17,78, illetve 26 centis páros, valamint a két 26 centiméteres változatból álló is.
Hirdetés
Az érintőképernyő mellet a „Hey Mercedes” parancsszó elhangzása után, a hangutasításokkal is működtethető a rendszer. Így a vezető telefonhívást kezdeményezhet, kiválaszthatja az úti célját a navigációban, vagy épp kérheti a zenét, amit épp hallgatni szeretne, mindezt úgy, hogy egy pillanatra sem kell levennie a szemét az útról, a kezét pedig a kormánykerékről.

Emellett olyan asszisztens rendszereket is megkap az A-osztály, amelyek eddig csak a magasabb kategóriájú típusokban voltak elérhetőek. Megtalálható a kínálatban többek között a távolságtartós tempomat, az aktív sávtartó, illetve a sávváltást segítő rendszer, a továbbfejlesztett jelzőtábla-felismerő rendszer és az aktív holttér-figyelő is. A Park Assist funkció már 360-fokos képet mutat, és aktív parkoló segéd áll a vezető rendelkezésére.

Az új A-osztályt öt gyárban készítik, köztük Kecskeméten is. A márkakereskedésekbe az év későbbi szakaszában érkeznek meg az első példányok, ám a Genfi Autószalonon már biztosan ott várják majd az érdeklődőket a Mercedes-Benz standján.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?