0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Mennyire jó bolt az új Kia Stonic?

Cicaharc: sikeres divat-crossoverek a Kia Stonic ellen

Hazánkba is megérkezett a Kia Rio alapjait használó, emelt hasmagasságú és dögös Stonic, úgyhogy - árával - összevetettük három legfőbb konkurensével.

%KA%Már itthon Kia Stonic első példányai. A Rio felszereltségével és motorpalettájával debütál a dél-koreaiak crossovere%KA%

Már itthon Kia Stonic első példányai. A Rio felszereltségével és motorpalettájával debütál a dél-koreaiak crossovere

Újabb dél-koreai versenyzővel bővül a kompakt crossoverek már amúgy is igen népes szegmense: Berlinben már vezettük, most viszont hazánkban is megtapogathattuk a Kia Stonicot. Végre részletes felszereltségi listája is ismert a Rio alapokat használó dögös tigrisorrúnak, ami jó okot ad arra, hogy összevessük konkurenseivel, és körbenézzünk a hivatalosan B-SUV szegmensként bélyegzett divat-crossoverek között. Nem ismeretlen terület ez a Kia számára, 2009-ben a Soul által már egyszer borítottak asztalt, azóta pedig valódi crossover-lavina zúdult az autópiacra. Érdemes tehát odafigyelni rájuk, ebben, az előrejelzések szerint 2020-ra csupán Európában évi több mint kétmilliós példányszámúra hízó szegmensben, ahová a kis és közepes méretű egyterűekből, az eggyel nagyobb C-SUV-kból, a kisautókból és a kompaktokból is átülhetnek vásárlók.

Kia Stonic és konkurensei − méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Kia Stonic 4140 1760 1500 2580 352
Nissan Juke 4135 1765 1565 2530 354
Opel Crossland X 4212 1825 1605 2604 410
Renault Captur 4122 1778 1566 2606 377

%KA%Cuki tigrisnózival, de mégis komolyan vehető orral próbálkozik a Stonic, no meg akár targatetőt imitáló kéttónusú fényezéssel%KA% %KA%Cuki tigrisnózival, de mégis komolyan vehető orral próbálkozik a Stonic, no meg akár targatetőt imitáló kéttónusú fényezéssel%KA%

Cuki tigrisnózival, de mégis komolyan vehető orral próbálkozik a Stonic, no meg akár targatetőt imitáló kéttónusú fényezéssel

Tudják, ez az a modernkori szegmens, ahol legkevésbé szempont a márkahűség, ezért érthető okokból színekkel, vidám dizájnnal és széles skálán mozgó személyre szabhatósággal szeretnének nagyot domborítani és vásárlókat csábítani a gyártók. Korábban már vizsgáltuk őket, akkor 5 millió Ft volt a felső határ, most azonban azt vizsgáljuk, hogy mit adnak az alapfelszereltség részeként a kisautó alapú, így azoknak megfelelő belső tereket kínáló kompakt crossoverek, amik a kistestvéreknél nagyobb hasmagasságot és emelt, székesebb üléspozíciót adnak, ellenben túlnyomó többségben mellőzik az összkerékhajtást, hiszen az szükségtelen városi használathoz.

%KA%Leginkább utastere mutat megkérdőjelezhetetlen rokonságot a Rio kisautóval, azonban a Stonic színesebbre variálható. Nem úgy, mint a képen, persze%KA%

Leginkább utastere mutat megkérdőjelezhetetlen rokonságot a Rio kisautóval, azonban a Stonic színesebbre variálható. Nem úgy, mint a képen, persze

Legutóbbi állítás alól éppen kivétel a piac egyik kedvence, a Nissan Juke, ami csak legerősebb benzinesével ugyan, de rendelhető összkerékkel. Komoly múltnak nehéz nevezni, a japán apróság mégis öregrókának számít az ifjakkal tömött szegmensében. Sikerei azonban töretlenek, többek között logikus árazásának és persze cuki karakterének köszönhetően. Kedvezményesen 3 690 000 forintról indít a Juke a Visia felszereltségi szinttel, alapként ledes menetfénnyel, egyszínű kasztnival. A belépőszinthez csak belépőmotor jár, a Visia kizárólag az 1,6 literes, 94 lovas benzinessel érhető el, 5 fokozatú kézi váltóval. A Nissan is tudja, hogy divat-crossover nincs kéttónusú fényezés nélkül, ezért már az alapnál eggyel jobb Visia Plustól ajándék külső személyre szabást kínálnak, és itt már jár a manuális klíma is. Nálam a legkomolytalanabb belső címét is megnyerte.

%KA%Megkérdőjelezhetően igényes utastérrel, de mindenképp megjegyezhető, cuki külsővel hódít már 2010 óta a Nissan Juke. Ennyire színes csak Visia Plus szinttől lehet, méghozzá most felármentesen%KA% %KA%Megkérdőjelezhetően igényes utastérrel, de mindenképp megjegyezhető, cuki külsővel hódít már 2010 óta a Nissan Juke. Ennyire színes csak Visia Plus szinttől lehet, méghozzá most felármentesen%KA%

Megkérdőjelezhetően igényes utastérrel, de mindenképp megjegyezhető, cuki külsővel hódít már 2010 óta a Nissan Juke. Ennyire színes csak Visia Plus szinttől lehet, méghozzá most felármentesen

A Stonichoz hasonlóan idei bárány az Opel és a PSA együttműködés első ékes vagy kevésbé ékes terméke is, a Crossland X, ami minden dimenziójával, így már 400 liter feletti csomagterével is keményen odacsap a szegmens elitjének. Ügyesen vegyíti a klasszikus opeles külső jegyeket a teljes francia technikával. Enjoy felszereltségi szinten kezd, igényelhető ajándékkártyás 300 000 Ft kedvezménnyel számolva is 4 145 000 forintos áron, ami az összevetés legköltségesebbje, egyébként nem véletlenül. Sajnos − és ezzel sokak szemében elhasalhat − a háromhengeres, 1,2 literes, 81 lovas alapbenzinesével, amíg a többiek egy hengerrel többet kínálnak. Alapból kék fényezéssel, felármentesen választható 16 colos acél kerekekkel, meglepő módon táblafelismerővel és tempomattal, sávelhagyásra jelzővel, visszagurulásgátlóval, OnStar rendszerrel és 4,0 colos IntelliLink infotainmenttel, tehát okostelefon tükrözéssel. Tulajdonképpen mindennel, ami elvárható. Így már a hengerhiány mellett is érthető a többiekhez viszonyított 446 000 forintos felár.

%KA%Megkívánható és nem kevésbé csajos a Crossland X sem. Legnagyobb hátránya a háromhengeres alapmotor lehet, viszont olyan komoly biztonsági arzenált ad alapáron, mint senki más%KA%

Megkívánható és nem kevésbé csajos a Crossland X sem. Legnagyobb hátránya a háromhengeres alapmotor lehet, viszont olyan komoly biztonsági arzenált ad alapáron, mint senki más

Kia Stonic és konkurensei − műszaki adatok
Kia Stonic 1.25 MPI Nissan Juke 1,6 l 94 5MT Opel Crossland X 1,2 81 LE 5MT Renault Captur Energy TCe 90
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1248 1598 1199 898
Hengerek/szelepek száma 4/16 3/12 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/5
Teljesítmény [LE] 84 (6000) 94 (5400) 81 (5750) 90 (5000)
Nyomaték [Nm] 122 (4000) 140 (4400) 118 (2750) 140 (2250)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 13,2 12,0 14,0 13,0
Végsebesség [km/h] 170 168 170 171
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 5,2 6 4,4 5,1-5,2
CO2-kibocsátás [g/km] 118 138 115-116 114
Saját tömeg [kg] 1145 1163 1174 1173

Kicsivel később, 2013-ban kapcsoltak a franciák, ekkor lépett piacra a Renault Captur. No, nem mintha megviselte volna őket a késlekedés, 2016-ban a Captur már vezette szegmensét. Épp idén frissítették, már felismerhetőbb C-alakú menetfényt, új hűtőrácsot és apró finom frissítéseket kapott az utastérben is. Szintén újdonság az Initiale Paris felszereltség bejövetele, ám az most merőben eltérne a témától. A Life felszereltség jelenti az alapot, ott csak a 90 lovas Energy TCe motorral érhető el a frissített Captur, 5 fokozatú kézivel, 200 000 forintos használtautó beszámítási támogatással, szintén 3 699 000 forintért. Felármentesen csak a füstkék fényezés érhető el, viszont már 3D-es ledes hátsó lámpákkal, kevésbé színes, de megkívánható dögös beltérrel, magyar nyelvű fedélzeti komputerrel és ami még fontosabb, hogy szériaként vészfék-asszisztenssel, eco móddal, stop-starttal.

%KA%Franciásan divatos és dögös a Renault Captur, ami megfizethető extrázhatóságával és alapból is bőséges ellátmányával komolyat domborít az összevetésben%KA% %KA%Franciásan divatos és dögös a Renault Captur, ami megfizethető extrázhatóságával és alapból is bőséges ellátmányával komolyat domborít az összevetésben%KA%

Franciásan divatos és dögös a Renault Captur, ami megfizethető extrázhatóságával és alapból is bőséges ellátmányával komolyat domborít az összevetésben

Aztán itt jön az összevetés főszereplője, a Kia Stonic, ami a többieknél kisebb csomagtérrel, de nem kevésbé kívánatos külsővel, a Juke-hoz és Capturhöz hasonló 3 699 000 forintos akciós kezdőárral indít. Mindezt az alap LX felszereltség és a nagyszerű karakterű 84 lovas, 1,25 literes négyhengeres szívó benzinessel. Alapként jár a menetstabilizátor, a 3,5 colos kijelzős fedélzeti komputer, a kormányról vezérelhető 7 colos alap infotainment és az ECO Dynamic csomag, ám a többiekkel ellentétben csak elöl ad elektromos ablakokat, ledes menetfény nem jár, és csak 15 colos kerekeken gurulhat az alapmotorral, lékondicionáló felárért sincs hozzá, de a 300 ezer forinttal drágább LX Exclusive már adja azt is a ködfényszórók és a fényezett, fűthető, elektromosan behajtható külső tükrök mellett. Érdemes lehet rámenni az ADA csomagra is, ami mindössze 250 000 Ft felárért ad többek között autonóm vészfékrendszert, sávelhagyásra figyelmeztetőt, tempomatot és automata távolsági fényszórókat.

%KA%Alapból csak 15 colos kerekeket ad a Stonic, de élőben könnyen költésre ösztönöz minket a nagyobb felni és a vörös fényezés is%KA%

Alapból csak 15 colos kerekeket ad a Stonic, de élőben könnyen költésre ösztönöz minket a nagyobb felni és a vörös fényezés is

Kia Stonic és konkurensei − felszereltség, kedvezményes ár
Kia Stonic 1.25 MPI LX Nissan Juke 1.6 l 94 5MT Visia Opel Crossland X 1.2 81 LE 5MT Renault Captur Energy TCe 90
LED-es nappali menetfény - x x x
3D LED-es hátsó lámpák - - - x
Keréktárcsa mérete[col] 15 16 16 16
Elektromos külső tükrök x x x x
Elektromos ablakemelők elöl/hátul csak elöl x x x
Távirányítós központi zár x x - x
Légkondicionáló - Visia Plus x LIFE csomag
Infotainment 7 colos - 4 colos -
Tempomat ADA csomaggal - - x
Sávelhagyásra figyelmeztető ADA csomaggal - x -
Kéttónusú fényezés novembertből Visia Plus szinttől Innovation szinttől Zen szinttől
Kedvezményes ár [Ft] 3 699 000 3 699 000 4 145 000 3 699 000

Minden Kia ütőkártyája a 7 év teljeskörű garancia, nem kivétel a Stonic sem, továbbá mellette szólhat a Rióból ismert nagyszerű úttartás és a könnyedség is. 1145 kg saját tömeggel az összevetés legkönnyebbje a Stonic, amit a menetpróba tapasztalati alapján meg is érezni rajta. Kéttónusú fényezés csak novembertől lesz rendelhető. A Stonicban megvan a potenciál, hogy ne csak egy Kia modell legyen a sok közül, hanem volumennövelő szerepe is legyen, ahogy azt a gyáriak is várják tőle. Annyi biztos, hogy nem lesz könnyű feladata, de helye lesz a piacon, hiszen az európai autóeladásokból már 17%-ot harapnak ki a divat-crossoverek, azok a modellek, amelyek nem mellesleg a legjobb eséllyel orozzák el egyéb márkák vásárlóit. Ebben a Stonic is sikeres lehet.

%KA%A legfőbb konkurensek alapárával, hozzájuk hasonlóan 5 fokozatú kézi váltóval és négyhengeres szívómotorjával sem rossz bolt a Stonic%KA%

A legfőbb konkurensek alapárával, hozzájuk hasonlóan 5 fokozatú kézi váltóval és négyhengeres szívómotorjával sem rossz bolt a Stonic

Ez is érdekes lehet:
 

Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon...

300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4

Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az...

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai...

Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység...

Mini Countryman John Cooper Works teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió...

BMW 120i, 2004 - használtteszt

Nem is túl rég játszik szerepet a BMW az ötajtós kompakt kategóriában, de várjunk csak! Az első...

Már teljes gőzzel itt a Zoe, de sok új villanyautót ígér még a Renault

Végre hazánkban is bemutatkozott, hivatalosan is itt a Renault Zoe, amiből már tavaly megérkezett...

208 lóerős Ford Transit Custom az M-Sporttól

Mindig is pályázni akartál egy haszonjárművel? Az M-Sport új Ford Transit Custom csapatszállítója...

Autóalkatrészből a legjobb ár és minőség - nemzetközi díjat nyert el a Bárdi Autó

Neves elismerést kapott a Bárdi Autó: az Icertias független svájci minősítő intézet piackutatása...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (3 db)

Velokex írta: 2 hete

A Kia Stonic egyetlen konkurense a Sandero. Ezek csak optikailag crossoverek, alacsonyabbak az igaziaknál.

A válaszoláshoz belépés szükséges
gacsfalvirobert írta: 2 hete

Jézusom ebből a 4,3 millából már milyen jó autót adnak. Honda mindörökké :-) :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
cicamokus írta: 2 hete

Furcsa hogy a Vitara kimaradt az összehasonlításból, többet adnak el belőle az összes itt felsorolt modellnél. A Peugeot 2008 szintén hiányzik pedig a Crossland X unokatestrvére, igen jó áron, méretes csomagtartóval. A Juke meg inkább egy divatos élményautó, szűk hátsó sorral és pici, lecsapott csomagtérrel, inkább a műkörmös csajok vagány városi autója. Az összehasonlító táblának meg végképp semmi értelme, full fapad (Kia) és jól felszerelt autó is van benne (Opel), így felesleges öszehasonlítgatni az árakat. A Kiából egy valamire való EX LIM felszereltség akciósan 4,3 millió, de még abből is hiányzik a tempomat vagy a digit klíma és csak 15-ös acél a kereke. Szerintem ez így kifejezetten drága, főleg ezzel a szomorkás full műanyag belsővel. Számomra eddig nem túl meggyőző.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=
Hirdetés

KIA tesztek

Kia pro_cee’d GT teszt

Vicsor van, vigyor nincs. Kia pro_cee’d GT teszt

Mi kell forró legyen egy ferdehátún? A Kia pro_cee’d GT-vel nem leszünk huligánok, de ma ez az egyik legmenőbben kinéző kompakt gran tourismo. Bizony, Kia és menő.


Kia Carens 1.7 CRDI HP EX teszt

Kéne egy jó kormány. Kia Carens teszt

A Kia visszahozta a csöppet tán feledésbe merült Carens családi egyterűt, s jól tette. Az autónak egy baja van, de az fájó. És hiszik vagy sem, de nem az áráról van szó.


Kia Optima 2.0 CVVT LX teszt

Hogy mondják Koreában, Ford Mondeo? Kia Optima teszt

Alapváltozatával járt nálunk a középkategóriás vásárlók új csábítója. Vajon betörhet-e a német modellek uralta szegmensbe a Kia Optima?


Kia cee’d 2012 miniteszt

Flexszel megy ellenfeleinek a Kia is - új cee’d miniteszt Videó

Legnépszerűbb modelljét dobja kukába a Kia. A 2007 óta kapható cee’d vadonatúj generációja az elsőhöz hasonló előrelépést ígér.


Kia Rio 1.2 EX Limited miniteszt

7 év garival, 3 milliótól. Vezettük az új Kia Riót

Nagyobb és igényesebb, mint elődje. Természetesen drágább is, ám mivel immár a kategória krémjével vetekszik, konkurenseihez mérten továbbra is olcsó.


Még több KIA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Eladó a Mitsubishi dicső múltjának egy fontosabb szelete

23 órája – Sztori

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű sárga fényezéssel, borsos árcédulával.


Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Erre mondod majd, hogy ilyet aKaroq!

Tegnap – Újdonság

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység? Átalakítható hátsó üléssor? Prémium hangszigetelés? Több, mint Simply Clever.


Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

3 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

KIA SORENTO 2.2 CRDi EX Prémium 4WD (Automata)

KIA SORENTO 2.2 CRDi E...

Ár: 12.200.000 Ft

Évjárat: 2016 / 7

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

KIA SPORTAGE 1.6 GDI LX SLS

KIA SPORTAGE 1.6 GDI L...

Ár: 4.700.000 Ft

Évjárat: 2012 / 2

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

KIA CEE'D 1.6 EX Limited Plus

KIA CEE'D 1.6 EX Limit...

Ár: 1.690.000 Ft

Évjárat: 2009 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!