0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kicsi és erős, de nem bors, mi az? Opel Mokka

Dinamikus vonalak és törések: bemutatkozik az Opel Mokka

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Északi-tenger partvidékén, viharos szelek és változékony időjárás közepette próbáltuk ki az Opel új kompakt szabadidő-autóját, a Mokkát.

Nagyravágyó orr-rész, alacsony hasmagasság, kérdéses terepszögek

Nagyravágyó orr-rész, alacsony hasmagasság, kérdéses terepszögek

Kurt Beyer, főtervező lelkesen ecsetelte a Mokkán található számtalan dinamikus részletet

Kurt Beyer, főtervező lelkesen ecsetelte a Mokkán található számtalan dinamikus részletet

Hamburgban és környékén prezentálta legújabb alkotását a SUV-B, azaz kompakt szabadidő-autók kategóriájában induló Mokkát az Opel, fő ellenfeleiként pedig a Nissan Juke-ot, a Mitsubishi ASX-et és a Skoda Yetit jelölte meg. Középkorba hajló, de aktív, sok szabadidős tevékenységet végző, s inkább a férfi nemhez tartozó emberként írja körül a Mokka célközönségét a rüsselsheimi gyártó. Bár még csak most mutatkozott be, máris látszik, hogy hazáján kívül Nagy-Britanniában, Olaszországban és Oroszországban várható a legnagyobb érdeklődés: a rendelések száma a rövid idő ellenére máris elérte a 40 000-es darabszámot.

Nem olyan merész, mint a Juke

Nem olyan merész, mint a Juke

A Mokka 4278 x 2038 x 1646 mm-es mérethatárok között kínál öt ülést, mögöttük pedig a hátsó pad helyzetétől függően 356/785/1372 literes területet a csomagoknak. A kompakt méretek számos Opel-féle technikai megoldást rejtenek, melyek közül komfort szempontjából az AGR (Aktion Gesunder Rücken) tanúsítvánnyal ellátott ülések a legfontosabbak.

Utastéri meglepetés nincs, a Mokkánál erény a magas üléspozíció. Nálam nem

Utastéri meglepetés nincs, a Mokkánál erény a magas üléspozíció. Nálam nem

Ezerféleképp állíthatók az ülések, összesen 19 tárolóegység van az utastérben

Ezerféleképp állíthatók az ülések, összesen 19 tárolóegység van az utastérben

A sofőr dolgát éjszaka könnyíti meg az ebben a szegmensben először a Mokkához elérhető AFL+ fényszórórendszer: a bi-xenon világítótesteken alapuló fényforrás változó hosszúságú és szélességű kévét bocsát ki, ezáltal másképp viselkedik országúton, autópályán, városban, és ehhez nem igényel beavatkozást a vezető részéről. Tartalmaz statikus és dinamikus kanyarfényt, LED-es nappali világítást, a fényszórót pedig úgy működteti, hogy az ne vakítsa a szemből érkezőket, illetve az előttünk haladókat.

Stílusához illően − opcionálisan − ehhez is kapható FlexFix kerékpártartó, alapkivitelben egy bringához 30 kg-os, kiegészítő adapterrel 3-hoz 60 kg-os teherbírással

Stílusához illően − opcionálisan − ehhez is kapható FlexFix kerékpártartó, alapkivitelben egy bringához 30 kg-os, kiegészítő adapterrel 3-hoz 60 kg-os teherbírással

Az ESP és a kipörgésgátló minden Mokkában alapfelszerelés, és a szokásos stabilitás-megőrző funkción kívül a hegymeneti elindulásban és a lejtőn történő ereszkedésben is segíti a vezetőt, aki az autó menüjében az ereszkedés maximális sebességét is beállíthatja 5 és 20 km/h között.

AGR ülés
Az AGR független szakértői által kiállított tanúsítvánnyal ellátott székeknek tíz különféle kritériumnak kell megfelelniük. Ezek közé tartozik az emberi gerinc természetes hajlatát követő háttámla, a négy irányban állítható deréktámasz, a változtatható dőlésszögű ülőlap, a kihúzható combtámasz, valamint a magasságban és dőlésben állítható fejtámlák.

A csomagba bekerült még az Opel Eye frontkamera, mely az ütközés-elkerülő, sávelhagyásra figyelmeztető és táblafelismerő funkcióknak is alapeleme. Előbbit próbálgattuk országúton és autópályán egyaránt, 3 rövid sípolással jelez, ha túl közel kerültünk az előttünk haladóhoz, és zöld autó ikont mutat a műszerfalon, ha a sebességhez képest megfelelőnek érzi a követési távolságot.

Dupal kesztyűtartó, pohártartók a hátsó könyöklőben és a világ legnagyobb ECO gombja Dupal kesztyűtartó, pohártartók a hátsó könyöklőben és a világ legnagyobb ECO gombja Dupal kesztyűtartó, pohártartók a hátsó könyöklőben és a világ legnagyobb ECO gombja

Dupal kesztyűtartó, pohártartók a hátsó könyöklőben és a világ legnagyobb ECO gombja

Hangjelzése első pár alkalommal kicsit furán hathat, s nem biztos, hogy a legpraktikusabb, hiszen a csipogásra nem a fékezés az első logikus reakció, hanem hogy lepillantunk a műszerfalra, vajon mit akar? Adott esetben ez a kis kihagyás pont elegendő lehet a csattanáshoz, személy szerint valami agresszívabb, kevésbé félreérthető hangjelzést választottam volna. Az Opel Eye látótávolsága 60 méterre nőtt, és az sem elhanyagolható, hogy már nemcsak kerek, hanem szögletes táblákat is felismer, és szépen meg is jeleníti őket a már jól megszokott rajzolatú, s jól megszokott kapcsolóerdővel körülvett központi képernyőn. A parkolás ellenségeinek az első és hátsó lökhárítókba épített szenzorok, vagy opcionálisan segédvonalakat is rajzoló tolatókamera könnyítheti meg életét.

Kompakt a csomagtér, akár az autó Kompakt a csomagtér, akár az autó

Kompakt a csomagtér, akár az autó

Szép a kivitel, jól mutat a barna bőrkárpit, és a szálcsiszolt alubetét sem hat túllövésnek

Szép a kivitel, jól mutat a barna bőrkárpit, és a szálcsiszolt alubetét sem hat túllövésnek

Az autó dizájnját maga a főtervező, Kurt Beyer mutatta be, lelkes szavai alapján hemzsegnek az autó karosszériáján a dinamikus vonalak és törések: lehet, hogy az én készülékemben van a hiba, de én inkább egy élete első fociedzésére a legmárkásabb, legújabb cuccokban érkező hétévest láttam benne. Antarás orr, corsás méretek, mégsem közös a Mokka és a kisautó padlólemeze. Első MacPherson futóművét kettős toronycsapággyal és erős stabilizátorokkal erősítették meg, a hátsó csatolt lengőkaros szerkezet viszont két eltérő kivitelben készül a front- illetve a négykerék-hajtású modellekhez.

Mert tisztességes szabadidő-autóhoz 4x4 is jár, igaz, ez egyelőre kizárólag manuális váltóval érhető el az 1.4 Turbo vagy az 1.7 CDTI motorral. Előbbivel kezdtük az ismerkedést, a 140 lóerős, 200 Nm nyomatékú 1,4-es turbós benzinmotor régi jó ismerős, ha jól sejtem, már a teljes Opel-kínálatot végigpróbáltuk vele, ha egyénileg nem is, szerkesztőségileg mindenképp. Extrák nélkül 1350 kg-mal kell megküzdenie − akár 1200 kg-os vontatmány is csatolható a vonóhorogra − és ha nem is túl vérpezsdítő stílusban, de elboldogul a feladattal. A kézi váltó lazán precíz, a tág kulisszában nem okoz gondot a kapcsolgatás, különösebb élményt sem nyújt.

Valakinek elgurult a gyógyszere: 18 colos felniket kapott a kompakt SUV

Valakinek elgurult a gyógyszere: 18 colos felniket kapott a kompakt SUV

Ez alapján biztosan Opel, de vajon melyik?

Ez alapján biztosan Opel, de vajon melyik?

Papíron 9,9 másodperc alatt viszi százra a bódét, vége valahol 190 km/h környékén alakul. Hasonló számokat tud az 1,7-es CDTI dízel is, gyorsulása ugyan 6 tizeddel rosszabb, cserébe a benzines 6,4 literéhez képest 4,9 l/100 km-es átlagfogyasztást kínál. Nullázgatni, méregetni nem nagyon volt alkalom, így csak a kompjúter értékeiről tudok beszámolni, a benzines inkább 7,6-7,9 közötti számokat jelzett, a dízelnél kisebb, 0,5 liter körüli volt az eltérés a gyári számításokhoz képest, azaz gázolajból 5,5 l is elég volt 100 km-re. A váltó fokozatkiosztása a dízelben leginkább érdekes: harmadikban valamivel a leszabályozás alatt kiviszi a 130 km/h-t.

A Mokka összkerékhajtását lamellás tengelykapcsolóval oldották meg, mely számtalan szenzor adataira támaszkodva vonja be a hátsó tengelyt a hajtásba, de csak szükség esetén. Alapvetően az első kerekek hajtottak, de ha a rendszer stabilitásvesztést érzékel, a nyomaték egy részét − maximum 50%-át − a hátsó tengelyre küldi. Menet közben észre sem lehet venni, hogy már nem 2, hanem 4 kerék vesz részt a hajtásban, elinduláskor és kanyarokban azonban kitűnik a különbség a dinamikusabbra hangolt összkerekes és a komfortosabb fronthajtásos modellek között. Számtalan berendezés vigyáz a magas üléspozíciójú és súlypontú, vagyis dőlésre hajlamos autó stabilitására: elektronikus fékerő-elosztású blokkolásgátló, ESP, a kanyarokban az ívkülső első kereket kordában tartó CBC, a kipörgésgátló vagy épp a motorfék erejét visszafogó EDC. EuroNCAP törésteszten még nem esett át, de a saját próbáik alapján 5 csillagot várnak a gyáriak, ebben a 8 légzsák és a biztonságiöv-emlékeztetők is segíthetnek.

Az összkerékhajtás alkotóelemei − első és középső differenciálmű, vezérlő egység − csak 65 kilogrammal növelik meg a Mokka tömegét

Az összkerékhajtás alkotóelemei − első és középső differenciálmű, vezérlő egység − csak 65 kilogrammal növelik meg a Mokka tömegét

Magyarországon a november 10-11-i hétvégén nyílt hétvégén mutatkozik be a Mokka. Menjenek el, próbálják ki, de előbb számoljanak. Az ötfokozatú kézi váltós, 1,6-os benzines alapmotorral szerelt, elsőkerék-hajtású verzió bevezetésképp 4 140 000 forintba kerül 4 590 000 helyett. Ezzel az indulóval pont a kategória aljára lövik be, hiszen a Juke 4,18, a Yeti 4,8, az ASX pedig 5,8 millióról indul, de az is biztos, hogy ennyiért nem lehet majd a képeken szereplőhöz hasonlóan bőrös, erős dízeles, Mokkát kapni. Olyat 4x4 hajtással együtt 6 360 000 forintért lehet, a felszereltség neve Cosmo.

Opel Mokka motorválaszték

Motor 1.6 1.4 Turbo 4x4 1.7 CDTI
Váltó 5 MT 6 MT 4x4 6 MT (4x4)/6 AT
Hengerűrtartalom (cm3) 1598 1364 1686
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/16 4/16
Teljesítmény (kW/LE/1/min) 85/115/6000 103/140/6000 96/130/4000
Nyomaték (Nm/1/min) 155/4000 200/1850-4900 300/2000-2500
Környezetvédelmi osztály Euro 5 Euro 5 Euro 5
Végsebesség (km/h) 170 190 (4x4) 187 (184)/184
Gyorsulás (s) 12,5 9,9 10,5 (10,9)/11,5
Átlagfogyasztás (l/100 km) 6,5 6,4 4,5 (4,9)/5,3
CO2-kibocsátás (g/km) 153 149 120 (129)/139

Ez is érdekes lehet:
 

Füvezett, aki szerint a kamion alatt átszáguldó Tesla sofőrje filmet nézett

Újabb részletek derültek ki a tavalyi szörnyű Tesla balesetről. Eddig a kamiont vezető férfi...

Újra kémfotókon a következő Nissan Leaf

A Nissan Micra tipikus jegyeivel, ám hosszabb, kupés farral jöhet a következő generációs, már...

Két világbajnok is távozhat a Forma-1-ből

A Libery Media több versenyt szeretne a száguldó cirkuszban, Alonso és Hamilton viszont máris...

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon...

Üléspróba: ott voltunk a Kia Stonic leleplezésén

Amszterdamban leplezték le a Kia kisautó alapú divat-crossoverét, amiről továbbra sem tudunk...

Megépült az új szuper-körforgalom Budakalászon. Jobb a lámpatenger, mint egy sima kereszteződés?

A folyton dugót és szenvedést okozó budakalászi, az M0-ás hídra is felvezető körforgalom erősen...

Láttuk az új Volkswagen Polót, sokat nőtt, hangja is nagyobb lett

Berlinben láthattuk élőben először a Volkswagen új kisautóját. A Polo hatodik generációja az...

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa...

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL VECTRA C Caravan 1.8 Elegance

OPEL VECTRA C Caravan...

Ár: 1.590.000 Ft

Évjárat: 2006 / 8

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

OPEL VECTRA B 1.8 16V GL Plus Jéghideg Klíma

OPEL VECTRA B 1.8 16V...

Ár: 99.999 Ft

Évjárat: 1997 / 7

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

OPEL INSIGNIA Sports Tourer 2.0 CDTI Sport Start Stop ÜLÉSFŰTÉS NAVI RADAR TEMP

OPEL INSIGNIA Sports T...

Ár: 3.349.000 Ft

Évjárat: 2014 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!