0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Vezettük az egymilliomodik Porsche 911-est!

Élménykör: egymillomodik Porsche 911 (Carrera S, manuál)

Pótolhatatlan alkotás, amiben egyesül egy modern 911 tudása, teljesítménye és a Porsche család stílusa, igényessége. Mindez kézi váltóval. Uh.

%KA%Esős, borús idő ide vagy oda, az egymilliomodik Porsche 911 időtlen stílusának milyen időjárás jól áll%KA%

Esős, borús idő ide vagy oda, az egymilliomodik Porsche 911 időtlen stílusának milyen időjárás jól áll

Különféle autók lepik el a világot nap mint nap. Családi egyterűek, prémium flottaautók, szívdöglesztő sportautók, sárdagasztó terepjárók, belsősáv-takarító óriás SUV-ok és dolgos haszonjárművek. Van azonban néhány autócsoda, ami pótolhatatlan és egyedülálló, értékük felbecsülhetetlen, már csak a megközelítésük is lehetetlennek tűnik, nemhogy esetleg a volán mögé kerülni. Hasonlóképp vélekedtem a zuffenhauseni gyártósorról egymilliomodikként legördülő Porsche 911-esről is, nem véletlenül voltam hálás az életnek, hogy élőben lehettem ott az átadásán, sőt meg is érinthettem saját kezemmel. Már a félfa kormány simításával is beteltem volna egy életre, azt azonban sosem gondoltam volna, hogy egyszer magam indíthatom be a különleges sötétzöld 911 boxermotorját, majd a Nürburgring környékén lehetek részese a Porsche történelem egy igen fontos mérföldkövének.

%KA%Selymes ezüstöt használták kontrasztként a króm helyett. A világosabb ablakkeretek, tükrök és felnik egyaránt kiemelik a többi Porsche 911 közül%KA%

Selymes ezüstöt használták kontrasztként a króm helyett. A világosabb ablakkeretek, tükrök és felnik egyaránt kiemelik a többi Porsche 911 közül

Isten keze biztos benne volt: épp Németország különböző pontjait járja egy Porsche Museumos 911 csorda, van köztük vörös belsős 997 és a legfrissebb GT3 RS-ből is akad, a sor legékesebbje viszont egyértelműen a kerek gyártásszámot hordó 911. Szerencsénkre pont ottlétünkkor, a Nürburgringi 6 órás alatt érintették az európai autósport fellegvárát és csak ránk vártak. Majd összeestünk a kollégákkal, mikor megtudtuk, itt az esély: a kezeinktől működhet az autós történelem egy pótolhatatlan szelete. Mondanom sem kell, elképesztő érzés, hogy az 5800. kilométert én tekerhettem bele az órájába, közben meg is lepett, hogy egy olyan autóban, amiből mindössze egy van és lesz a világon, már ennyi futott kilométer van.

%KA%Az alpesi környezet összefügg a Porsche család életével, így nem csoda, hogy az írzöld Carrera S-nek is jól áll a hegyvidéki körítés%KA%

Az alpesi környezet összefügg a Porsche család életével, így nem csoda, hogy az írzöld Carrera S-nek is jól áll a hegyvidéki körítés

Egy ilyen alkotásba lélegzet-visszafojtva ül be az ember, hirtelen átjár minket a tradíció, és hatalmába vesz az érzés, hogy biztos nekünk jár ez a nemes feladat? Ehhez az autócsodához a legtöbben valószínűleg nagyon, de nagyon kevesek vagyunk, talán a Porsche család tagjait érezhetjük egyedül méltónak hozzá.

A kerek gyártásszámot ünneplő 911 ugyanazt a legendás Irish Green fényezést viseli, mint az 1963-ban bemutatott első Porsche 901.

A 356 utódjaként érkező sportkupé végül a Peugeot miatt kényszerült névváltoztatásra, így lett a stuttgartiak kultusz-sportautója 911, ami ráadásul mára hetedik generációját tapossa.

%KA%A sötétszürke féknyergek Porsche, míg az ezüst felnik 911 feliratot kaptak%KA%

A sötétszürke féknyergek Porsche, míg az ezüst felnik 911 feliratot kaptak

%KA%Dupla kipufogó, kérésre nyílnak a morcosító szelepek, felettük a világ legvagányabb rendszáma, még feljebb pedig 18 karátos arany csillog%KA%

Dupla kipufogó, kérésre nyílnak a morcosító szelepek, felettük a világ legvagányabb rendszáma, még feljebb pedig 18 karátos arany csillog

Imádni való, hogy nem króm, hanem selyemezüst kiegészítőket használtak, például az ablakok díszlécére, a motorháztető hűtőbordáira és a tükörsapkákra is. Telitalálatok az ezüst 20 colos felnik és rajtuk a 911 felirat, mögöttük sötétszürke Porsche féknyergek feszülnek. A típusjelzéseket itt 18 karátos aranyból készítették, még a B-oszlop apró bilétáin is. Varga Péter eleve elképesztő munkát végzett a formatervezéssel, abban viszont mindenki egyetért, hogy kevés olyan szép 911 készült, mint az egymilliomodik.

%KA%Élmény volt lenyomni az exponáló gombot egy olyan utastérre, amiből egyetlen van a világon. A színek, minták és anyagok összhatása telitalálat%KA%

Élmény volt lenyomni az exponáló gombot egy olyan utastérre, amiből egyetlen van a világon. A színek, minták és anyagok összhatása telitalálat

Azt eddig is tudtuk, hogy a Porsche családnál nincs menőbb arc az autóiparban. Lazaságuk, közben zseniális ízlésük az egymilliomodik Porsche 911-ben teljesedett ki. Nem csak a külső, a belső is az 54 éves elődöt idézi. Ugyanazt a skótkockás mintát alkalmazták az alapvetően bőr ülések szövet részén, valamint a fabetétek is a 901-ből lehetnek ismerősek. Utóbbit kontrasztként kapta a fekete bőrrel bevont műszerfal, valamint a volán felső és alsó karimája. Ráadásul nem csak szép a fakormány, a várakozások ellenére meglepően jó érzés a finomra csiszolt fára karolva fordulni. Könnyen kenyérre kennek a finom részletek és az arany feliratok, de a legjobb a múlt ihlette központi óra a műszerfal tetején. A szokásos ötös műszercsoport is megmaradt, ám itt az egyiken az 1.000.000 szám fogad. Természetesen minden számláló zölden világít, a belső színeinek összhatása a zöld-ezüst külsővel pedig: lenyűgöző!

%KA%Kevés menőbb üléssel találkoztam életemben, mint a speciális 911 skótkockás textil-bőr ülései%KA%

Kevés menőbb üléssel találkoztam életemben, mint a speciális 911 skótkockás textil-bőr ülései

%KA%A részletekben rejlik a lényeg, és ezt a Porschénál tudják a legjobban. Az arany biléták és a műszerfal grafikája is emlékeztet minket, hogy az egymilliomodik 911-ben ülünk%KA% %KA%A részletekben rejlik a lényeg, és ezt a Porschénál tudják a legjobban. Az arany biléták és a műszerfal grafikája is emlékeztet minket, hogy az egymilliomodik 911-ben ülünk%KA% %KA%A részletekben rejlik a lényeg, és ezt a Porschénál tudják a legjobban. Az arany biléták és a műszerfal grafikája is emlékeztet minket, hogy az egymilliomodik 911-ben ülünk%KA%

A részletekben rejlik a lényeg, és ezt a Porschénál tudják a legjobban. Az arany biléták és a műszerfal grafikája is emlékeztet minket, hogy az egymilliomodik 911-ben ülünk

Egy 6 hengeres Carrera S lett az ünnepelt egymilliomodik, ami alapvetően 420 lóerővel és 4,3 másodperces gyorsulással kecsegtet, ám tesztalanyunk Exclusive Manufaktur csomagot is kapott, így már a Carrera GTS teljesítményét hozza: 450 lóerőt. Mindezt többek között nagyobb turbófeltöltőkkel érik el, de jár még módosított fékhűtés, sport kipufogórendszer és Sport Chrono csomag is. Porschéék imádják a klasszikus autózás örömeit, ezért kézi váltóval szerelték. A 7 fokozatú manuális kapcsolása számomra a friss élmények miatt leginkább a Mustang V8 elképesztően rövid úton járó, pontos, precízen kattanó váltójára emlékeztetett, de talán még annál is egy fokkal feszesebb. A váltás önmagában hatalmas élményfaktor egy Porschéban, így még inkább úgy érezhetjük, hogy mi uraljuk a stuttgartiak műremekét, pedig alapvetően a közvetlen kormányzással és a feszes mozgékonysággal is kategóriája egyik legkezesebbje a 911.

%KA%3,0 literes boxermotor dolgozik a Carrera S-ben, az Exclusive powerkitnek köszönhetően már 450 lóerős, amit agilitásán is érezni lehetett%KA%

3,0 literes boxermotor dolgozik a Carrera S-ben, az Exclusive powerkitnek köszönhetően már 450 lóerős, amit agilitásán is érezni lehetett

A retro körítés velejárója a boxermotor gyönyörűre komponált orkánja, egy autószerető szíve a minél nagyobb fordulat elérésével nyílik ki egyre jobban, majd a váltásoknál dobban nagyot. Súlyos a kormányszervó, tényleg azt kéri, hogy vezessük, ne lustuljunk el, egy hátul hajtó sportautóban amúgy sem érdemes. Sajnos vagy nem sajnos, de kemény esőzésben próbálhattuk a Nürburgring melletti kanyargós utakon az élő legendát. Mint minden 911, az egymilliomodik is farnehéz, ráadásul hátul hajt, mindez esőben nagyon óvatos közlekedést igényel, nemhogy egy olyan autónál, ami pótolhatatlan. Folyton érezni lehetett, hogy tenné el a farát a kis játékos, bár ennek ilyen esetben kevésbé örül gyomorgörcs nélkül az ember. Az élmény persze így is leírhatatlan.

%KA%Ahogy a Porschénál szokás, az autó külső fényezésével megegyező színű a nyitó- és indítókulcs is, ám ez a távirányító valami különlegesebbet nyit, mint az megszokott%KA%

Ahogy a Porschénál szokás, az autó külső fényezésével megegyező színű a nyitó- és indítókulcs is, ám ez a távirányító valami különlegesebbet nyit, mint az megszokott

%KA%Még egy retro nyomásmérőt is találtunk a kesztyűtartóban. Jól mutatott az egyedi, zölden világító központi órával%KA%

Még egy retro nyomásmérőt is találtunk a kesztyűtartóban. Jól mutatott az egyedi, zölden világító központi órával

A német gyár ikonjává nőtte ki magát a 911, nélküle nem lenne ugyanaz a Porsche. Nem csak a stuttgartiak összes későbbi modelljének karakterét, de a prémiumgyár megítélést is a 911 alakította ki, így nem csoda, hogy dedikált modellt szántak ünneplésére. Az írzöld 911 Carrera S hazai szereplései után világ körüli útra indul, így kerül még bele kilométer. Nemrég a Porsche bejelentette, hogy feketelistát készít majd azon ügyfeleikről, akik csak az értéknövekedés miatt vesznek autókat tőlük, hiszen hitvallásuk szerint egy Porsche nem porfogónak készül. Filozófiájuk több mint becsülendő és mindezt maguk is alkalmazzák: nem csak nézegetik egy zárt garázsban, de használják is felbecsülhetetlen értékű egyedi modelljeiket, az élményt pedig mással is megosztják, hiszen tudják, hogy az milyen jó érzés. Az együtt töltött hét után ki merem jelenteni: nincs menőbb gyár a Porschénél!

%KA%Az egymilliomodik 911-essel nem megállunk, hanem kiállítjuk%KA%

Az egymilliomodik 911-essel nem megállunk, hanem kiállítjuk

Ez is érdekes lehet:
 

Csúnyán ráfizethetünk az utángyártott alkatrészekkel javításra

Vegyél gyári alkatrészeket, javíttasd márkaszervizben az autódat, különben meghalsz! Erős az...

Autóalkatrészből a legjobb ár és minőség - nemzetközi díjat nyert el a Bárdi Autó

Neves elismerést kapott a Bárdi Autó: az Icertias független svájci minősítő intézet piackutatása...

300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4

Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az...

Már teljes gőzzel itt a Zoe, de sok új villanyautót ígér még a Renault

Végre hazánkban is bemutatkozott, hivatalosan is itt a Renault Zoe, amiből már tavaly megérkezett...

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy...

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel...

Már magyar földön az ötajtós Lada 4x4 modellek

Itt a Lada, amire már a nyolcvanas évek óta várunk, az időközben 4x4 névre keresztelt 4x4 ötajtós...

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
Hirdetés

PORSCHE tesztek

Porsche Macan GTS menetpróba

A Porsche crossover, ami igazából sportautó

A Porsche Macan S és a Turbo között ott van a GTS, ami a tökéletes középút a városi és a teljesítmény crossoverek között. Élmény volt vezetni.


Porsche 718 Boxster S menetpróba

Mennyire Porsche a Boxster új négyhengerese?

A Porsche középmotoros, turbós négyhengeressel felvértezett 718-asát próbáltuk, abból is az erősebb, 350 lóerős Boxster S-t hajtottuk.

Még több PORSCHE teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

Tegnap – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

Így nézne ki egy Dacia Duster pickup, de a GT is bejövős

2 napja – Sztori

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon. Így jött létre a hot hatch Duster.


DTM esküvő Maro Engelékénél. Éljen az ifjú pár!

Nincs menőbb esküvői autó egy DTM Mercinél Videó

4 napja – Sztori

Sokszor láttunk már autós esküvőket, most viszont Maro Engel és a Mercedes-AMG DTM csapat valami teljesen új dimenziót mutatott be.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

PORSCHE 911 Cabrio Carrera PDK

PORSCHE 911 Cabrio Car...

Ár: 28.000.000 Ft

Évjárat: 2014 / 4

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

PORSCHE 911 Carrera 4S Cabrio PDK ÁFÁ-S ÁTADÁSI ÁR!

PORSCHE 911 Carrera 4S...

Ár: 22.990.000 Ft

Évjárat: 2009 / 5

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

PORSCHE 911 Turbo PDK Fiatal Német Autók

PORSCHE 911 Turbo PDK...

Ár: 39.590.000 Ft

Évjárat: 2014 / 12

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!