A rácson túl – Itt az új 4-es BMW!

Érdekes, karakteres, nagyon sportos az új 4-es BMW

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lesz mit elfogadnia a márka rajongóinak, amiben a legnehezebb az lesz, hogy nem róluk, pláne nem nekik szól az új 4-es. A merész arc mögött azonban egy minden eddiginél jobb vezethetőségű kétajtós BMW bújik meg.

Sokkal többről szól annál az új 4-es BMW, mint amit első ránézésre levonunk a fotókról. Egy hatalmas hűtőmaszkkal érkezett, minden eddiginél feltűnőbb és karakteresebb BMW-ként lépett a színre az új 4-es kupé, melynek szerepe inkább a sportos kétajtós BMW lenne, mintsem a márka imidzsének demonstrálása. Az új 4-esben azonban sokkal több rejlik, mint azt elsőre gondolnánk, és messze nem úszhatjuk meg azzal, hogy elnézünk a rács mellett. A két hatalmas, függőleges vese jelzi, hogy a BMW új modelljei egyrészt nem a márka rajongóinak szólnak, ha így lenne, az előzetes fotókra és kémfotókra adott reakciókra hallgatott volna a BMW. A rajongókra alapozni persze nem volna megfelelő döntés, a piacra kell, az új autóvásárlókra, belőlük pedig nem Európában vannak a legtöbben, hanem Kínában. A kínai vásárlók ízlése erősen különbözik a miénktől, amíg Európa egy kicsinyített 8-asra vágyott, addig a keleti piacnak még az sem volt elég domináns formaterv, a 4-est a piaci igények formálták, ilyenre.
Hirdetés
A BMW persze gondol a múltra is, volt már rá példa, amikor magasra húzott veséket használtak, és ezt fel is emlegetik az új 4-essel kapcsolatban. A klasszikus 328 abban a korban létezett, amikor szinte minden gyártónak akkora rácsa volt, amekkora az autó orra, ma egészen más üzenete van annak, amit a BMW hozott. A márka imidzse alapból sem a legjobb, mely sosem az autón, sokkal inkább a sofőrön múlik. Az agresszió, az erődemonstráció, a feltűnéskeltés mind olyan jelzők, melyektől a BMW igyekszik elhatárolódni, de az az érzésünk, hogy a 4-es új arcával ezt még akkor is nehéz lesz elhinni, ha a parkoló leghátsó sarkában áll. A vesék majdnem a lökhárító aljáig érnek, a kitöltésükről pedig nem függőleges, hanem az M Performance modellekhez hasonló rács szolgál. Fényszórói alapból teljesen ledesek és majdnem a kerékjáratokig érnek, felárért akár 550 méterre is elvilágító lézertechnológiás LED fényszórókat kaphat, hátul mindenképp diódákkal világítanak a 8-aséra hasonlító lámpatestek. A kupéforma szokás szerint nagyon harmonikus, oldalról nézve ismét egy csodás kétajtóst alkotott a BMW. A klasszikus arányokat megtartva elöl extra rövid a túlnyúlás, hátul pedig hosszú. Az új modell 128 milliméterrel hosszabb elődjénél, tengelytávja 41 milliméterrel nyúlt, széltében pedig 27 milliméterrel, miközben magasságban csak 6 milliméterrel nőtt, arányai ezzel még jobbak, mint valaha. Nyomtávban elöl 28 milliméterrel, hátul 18-cal, az új 3-ashoz képest pedig egyaránt 23 milliméterrel szélesebbek. Az M440i csúcsmodell és az alapmodell is debütált, vagyis a sportosabb lökhárítókat is láthatjuk az alap mellett. Új az M Sport Pro kiegészítőcsomag, melyben akár karbonszálas légterelő kerülhet hátra, készülhet feketéből a vesék kerete, és 19 colos különleges felniket is kaphat.
Hirdetés
Utastér tekintetében érhet talán a legkevesebb meglepetés; a legújabb 3-as BMW köszön ránk. Műszerfalát a vezetőre összpontosították, a középkonzoltól fölfelé minden panel kicsit a vezető felé fordul, ezzel is érzékeltetve, hogy a BMW-je róla szól. Ez egy olyan hagyományos megoldás a márkánál, amihez joggal ragaszkodnak. Az ismert formák mellett hátul két felnőttnek is elég teret ígér a BMW, a formázott ülés háttámlája pedig alapból tartalmaz könyöklőt és 40:20:40 arányban osztottan dönthető hátlapot. Az új 4-es súlypontja a 3-ashoz mérten 21 milliméterrel alacsonyabb, több merevítéssel is ellátták a karosszériát, a vezetés szín tiszta élményéről és az alapból sportos és mégis kényelmes hangolásról pedig mindenképp felkoppanásgátlós lengéscsillapítók gondoskodnak, az M Sport változat esetén némi hasmagasság-csökkentéssel és feszesebb rugózással. 17 colos felnikkel készül alapáron, az opcionális adaptív futóműhöz pedig változó áttételezésű kormányzás társul. Érdekes apróság, hogy az M Sport fékrendszer nagyteljesítményű féknyergei már nemcsak kékben, de pirosban is kérhetőek.
Hirdetés
Mechanika terén sem spórolták el az új 4-est. Négy- és hathengeres benzin- és dízelmotorokkal érkezik, két csúcsmodellel kiegészítve. A 20i és 30i benzinesek 184 és 258 lóerővel, a 20d és 30d modellek pedig 190 és 268 lóerővel érkeznek. Benzin- és dízelmotorból is hathengeres a csúcsmodell, az M440i és M440d 374 és 340 lóerősek, 500 és 700 Nm nyomaték mellett. Utóbbiakhoz mindenképp jár az elektronikusan vezérelt xDrive összkerékhajtás és a szintén elektronikus vezérlésű M Sport differenciálmű, utóbbi a 30i és 30d modellekhez is kérhető, melyek esetén az összkerékhajtás nem megkötött. Kézi váltó viszont egyáltalán nem szerepel már a 4-esben, mindenképp nyolcfokozatú automataváltót kap. Nagy újdonság a 48 voltos hibrid rendszer, ami az M440i, valamint a dízel verziók mindegyikében szerepel. A 11 lóerős villanymotorral dolgozó rendszer az intenzív gyorsításokkor képes besegíteni a hajtásba, valamint utazótempónál is tudja tartani a sebességet a belsőégésű motor használata nélkül, de a stop-start rendszert is ez üzemelteti. Vezetéstámogatók terén jelentős a bővülés, és nem csak a 4-es sorozat korábbi kínálatához képest. Aktív sávtartót, vészfékasszisztenst, kikerülésasszisztenst és táblafelismerőt mindenképp kap az új modell. Ezeket egészítheti ki az aktív, navigációs információkból dolgozó sávtartó és sávváltás-asszisztens, valamint a még a BMW-nél is teljesen újdonságként megjelenő Emergency Lane Assistant, mely vészhelyzet esetén valamint, ha nem érzékeli a sofőr reakcióit, a leállósávba kormányozza az új 4-est. Parkolóasszisztens, head-up display és teljes digitális műszeregység is kérhető, valamint a teljes körkamerarendszert használni képes beépített fedélzeti kameraszoftver, mellyel egy gombnyomásra indíthatunk felvételt, de egy esetleges balesetet követően is menti az ütközés előtti 30 másodpercet. Multimédia terén 8,8 colos a központi és 5,0 colos a műszerblokkba épített digitális kijelző, mindenképp szerepel az online kapcsolat is a fedélzeten. 10,23 colos digitális műszerblokk és 12,25 colos multimédiás kijelző is elérhető érintésérzékenységgel és akár gesztus-, vagy hangvezérléssel is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?