Morcosabb és igényesebb az új Mazda6

Frissebb, morcosabb, ám még igényesebb lett az új Mazda6

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tovább csiszoltak a Mazda6 eddig is magával ragadó vonalain. A típusfrissítés során a külső változások mellett a belső értékei is tovább javultak.


Prémium irányba mozdult a friss Mazda6, amelynek utasterén jól érezhetően sokat dolgoztak a mérnökök. Emellett azonban a külső dizájn is szembetűnően megváltozott, sportosabbá alakítva az autó összképét. Persze a hatos eddig is a sportos és az elegáns karakterek határmezsgyéjén egyensúlyozott, amellyel hatalmas népszerűségre tett szert. Nem tudok elképzelni olyan embert, akinek az érzelmeit, gondolatait ne mozgatná meg valamilyen formában a KODO formanyelv. A legtöbben egyből birtoklási vágyat éreznek, amikor meglátják korunk Mazdáinak formatervét. Főleg a Soul Red, tehát a vörös fényezéssel, ami az új Mazda6-nak is veszettül jól áll (illetve már a Soul Red Crystal, de erről kicsit később).
Hirdetés

A változások az autó orrán a hangsúlyosabbak. A teljesen új hűtőrács alsó peremének középső pontja mélyebbre nyúlik, mint korábban, miközben a szárnymotívum végpontjai a fényszórók alsó peremének vonalával esnek egybe. Emellett a hűtőrács mélyebben ül a keretében, a rácsmintázat pedig finomabban kidolgozott apró blokkokból áll. Mindez a versenyautók hatalmas légbeömlő nyílásaira emlékeztet, így a szintén új, keskenyebbre szabott fényszórókkal kicsit vadabb, illetve morcosabb tekintettel szemléli a nagyvilágot a megújult hatos.

Hátul kevésbé markáns a változás. Áttervezték csomagtérfedelet a limuzinon, valamint meghosszabbították a díszítőbetét vízszintes elemét. Továbbá az autó széleihez közelebb helyezték el a kipufogóvégeket, amelyeknek az átmérője is megnőtt. Az újdonságok terén érdemes megemlíteni a 17 és 19 colos könnyűfém keréktárcsákat is. A 17 colos sötétszürke metálfényezést kapott, míg a 19 colos magasfényű ezüst vagy sötétszürke színben választható.

És ha már a színek szóba kerültek, akkor időzzünk el egy kicsit a rövid idő alatt szinte legendává vált Soul Red mellett, ugyanis megújult az árnyalat, amelyet már Soul Red Crystal néven kell kérni.

A Mazda filozófiája szerint a szín a forma egyik kulcsfontosságú eleme, és erre tökéletes példa ez a vörös szín. A Soul Red Crystal ugyanis különleges fényvisszaverő képességgel rendelkezik, ezért a különböző fényviszonyok mellett szinte mindig más és más árnyalatban látjuk az autót a rubinvörös és a mélybíbor között. Persze nyolc további színt is megörökölt az elődjétől a Mazda6, így mindenki megtalálhatja az ízlésének leginkább megfelelőt.

Az utastér harmonikusabbá vált az elődhöz képest, ami egyszerre köszönhető az anyaghasználatnak és az új dizájnnak. A hatalmas középkonzolt szinte résnyire húzták össze. Optikailag szélesebbnek is tűnik emiatt, amiben a szintén keskenyebb és immár azonos magasságban látható szellőzőnyílások is szerepet játszanak. Összességében pedig nagyobb térérzetet nyújtanak ezek a változások. A műszerfal tetején már 8 colos kijelző is helyet kaphat, ám az infotainment rendszer menüjében a váltó alatti tekerőgombbal lehet barangolni, amelynek használata rendkívül egyszerű. Kivetnivalót csak a tolatókamera képében találni, ugyanis a felbontása inkább múltidéző, persze azért így is hasznos szerkezet, és a funkcióját maradéktalanul betölti.

Ezzel szemben nagyon kellemes újdonság az egyenesen a szélvédőre vetített HUD. A megjelenített információk felső és alsó zónára oszlanak. A vezetéshez kapcsolódó adatok, például a navigáció és a sebességkorlátozás megjelenítése felül látható. Alul pedig a jármű állapotinformációi, többek között a sebesség jelenik meg. Így gyorsan és különösebb „átfókuszálás” nélkül jutnak el az információk a vezetőhöz, ami talán mondani sem kell, nagyobb biztonságot eredményez. Szintén új megoldás a digitális kijelző a műszeregység közepén. A 7 colos LCD kijelző magában foglalja a sebességmérőt is, emellett a jármű más adatai is megjeleníthetők ezen a felületen, amelyet első pillantásra sima analóg műszernek hittem, szóval a grafika élethűsége magáért beszél.

Az új Mazda6-hoz már rendelhetők szellőztethető első ülések is. Az újratervezett „fotelek” új anyagokból készülnek és a vastagabb párnázat, valamint a szélesebb ülőfelületek komfortosabb utazást biztosítanak. A hátsó ülések szintén nem maradtak érintetlenek. Módosult a fejtámlák hosszirányú helyzete, továbbá az ülőlap dőlésszöge. Emellett a középső kartámasz pontosan az ajtó könyöklőivel egyazon magasságban helyezkedik el, amely szintén a kényelmet növelő változás. A kartámaszban a pohártartókon kívül fedeles rekesz és két darab USB csatlakozó található. Hátul tehát ugyanolyan kényelemben utazhatnak az utasok, mint elöl. Habár a lábtér nem fejedelmi, azért az átlagos magasságú felnőttek számára is kényelmes.

A prémiumos hatást erősítik az utastérbe rendelhető igényes anyagok, hiszen nyersbőr és valódi fa is megjelent a palettán. A bőr fekete, barna és fehér színben is pompázhat, míg a szövetkárpitok a feketére korlátozódnak. A magasabb felszereltségi szinteken a finom tapintású Nappa bőr segít egyedi hangulatot teremteni, valamint a japán Sen fa, amelyet a hangszergyártók is előszeretettel alkalmaznak. Jut azonban egy kis króm és alumínium is a többi anyag mellé, így valóban egy szoba otthonosságát képes nyújtani a Mazda6.

Erőforrások tekintetében ötféle motor közül választhatnak az öreg kontinens vásárlói. A SKYACTIV-G kétliteres benzinmotor 145 és 165 lóerőt kínál, míg a 2,5 literes, hengerlekapcsolásos motor 194 lóerővel mozgatja az új Mazda6-ot. Turbófeltöltéses benzinmotorral egyelőre nem tervezik forgalmazni az autót Európában, ami igazi felüdülés a jelenlegi piacon.

Ráadásul, ami még fontosabb, hogy részecskeszűrő nélkül is teljesítik a legújabb környezetvédelmi előírásokat, miközben egyre több gyártó kezdi alkalmazni ezt a macerás alkatrészt a benzinmotorokban.

A SKYACTIV-D 2,2 literes dízelmotor 150 és 184 lóerős változatban kérhető, a Sportkombi modell akár még összkerékhajtással is. Mindegyik motor rendelhető hatfokozatú kézi vagy hatfokozatú automata sebességváltóval, kivéve a SKYACTIV-G 2.5, illetve a 184 lóerős SKYACTIV-D 2.2 AWD modelleket, amelyek kizárólag automata váltóval vásárolhatók meg. Őszintén szólva jóval kényelmesebbek az automatikus változatok, pedig a kézi sebességváltó sem hagy kivetnivalót maga után. A 2,5 literes benzines változatot vezetve a sport mód is csábítóan hívogatott, bár azon kívül, hogy a váltások között hagyta magasabb fordulatszámon pörögni a motort, nem éreztem nagy változást a karakterében.
A frissített Mazda6 műszaki adatai
SKYACTIV-G 2.0
(145 LE)
SKYACTIV-G 2.0
(165 LE)
SKYACTIV-G 2.5
(194 LE)
SKYACTIV-D 2.2 (150 LE) SKYACTIV-D 2.2 (184 LE)
Lökettérfogat (köbcenti) 1998 1998 2488 2191 2191
Legnagyobb teljesítmény (LE/ford.szám) 145/6000 165/600 194/5700 150/4500 184/4500
Legnagyobb forgatónyomaték (Nm/ford.szám) 213/ 4000 213/ 4000 256/ 4000 380/ 1800-2600 445/ 2000
Végsebesség (km/h) 208 (AT.207),
Sportkombi 206
(AT.204)
216 (AT.209),
Sportkombi 214
(AT.205)
223 211 (AT.205),
Sportkombi 210
(AT.202)
227 (AT.220),
Sportkombi 225
(AT.219)
Gyorsulás (0-100km/óra) 9,9s (AT.10,9s),
Sportkombi 10s
(AT.10,9s)
9,3s (AT.10,5s),
Sportkombi 9,3s
(AT.10,6s)
8,1s 10s (AT.10,6s),
Sportkombi 10,2s
(AT.11,3s)
8,5s (AT.9s),
Sportkombi 9,2s
(AT.9,7s)
Fogyasztás (l/100km) 6,2, Sportkombi 6,3 6,5, Sportkombi 6,6 6,7, Sportkombi 6,8 4,4, Sportkombi 4,5 (AT.5,1 és 5,4) 4,7, Sportkombi 4,8 (AT.5,1)
Legkisebb menetkész tömeg (kg) 1391 (AT.1423),
Sportkombi 1399
(AT.1435)
1391 (AT.1423),
Sportkombi 1411
(AT.1435)
1426, Sportkombi 1453 1534 (AT.1550),
Sportkombi 1554
(AT.1563)
1546 (AT.1561),
Sportkombi 1566
(AT.1573)

Minden sportos vonása ellenére ugyanis a kényelem az egyik legnagyobb erénye a Mazda6-nak. A futómű hangolásánál is igyekeztek megtalálni az arany középutat. Élvezetes vele kanyarogni többek között a pontos kormányvisszajelzéseknek köszönhetően, de az áthangolt MacPherson rugóstagok és a hátsó multilink felfüggesztés a rugózás komfortján is javítottak, ami az egyszerű cirkálás során is jól jön. A kényelmes utazáshoz azonban elengedhetetlen a csend, amire szintén nem lehet panasz az új Mazda6-ban. Elsősorban az útzaj mérséklésére törekedtek a mérnökök, például a megvastagított a padlópanelekkel és a hátsó kerékdob szintén vastagabb belső falaival. A zajosabb dízelmotorok hangja viszont jól érzékelhetően ott duruzsol az utastérben, persze egyáltalában nem zavaró mértékben, ám a vájtfülűeknek ez biztosan feltűnik.

A felszereltségi szintekben is változást hozott a frissítés. Megszűnik az Emotion szint, így a Challenge válik az új alapfelszereltséggé. Ennek oka, hogy az Euro NCAP öt csillagának eléréséhez gyakorlatilag annyira megemelték az alapfelszereltség tartalmát, hogy az már a Challenge-nek felel meg.

A komoly biztonsági arzenál része sok más mellett a sávtartó automatika, a holttérfigyelő, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, a városi fékasszisztens és az adaptív tempomat.

Továbbá nagyon hasznos a 360 fokos kamerakép, illetve a tolatókamera is, bár utóbbiak már a magasabb felszereltség részei. Ezek a csomagok pedig továbbra is logikusan vannak összeállítva, így a vásárlók könnyen eldönthetik, hogy az egyéni igényeknek melyik felszereltség a legmegfelelőbb.
Az új Maza6-ban a harmónia a legszerethetőbb. Karakterének egyik része sportos, de nem akar igazán kemény sportautó lenni, hiszen az a kényelem rovására menne. Márpedig a másik énje a végtelenül kényelmes utazóautó. Kiválóan ötvözi tehát egy testben ezt a két lelket.

Hivatalosan nem nevezik prémium szintű járműnek, pedig nagyon közel jár a prémiumautókhoz, ezért minden alapja meglenne rá, hogy arrogánsabban nyomuljon.

De nem teszi ezt, mert „ő” egy kiegyensúlyozott jellem, és ezt a pozitív attitűdöt a vezetőjére is átragasztja, amennyiben még nem rendelkezik ezzel a tulajdonsággal. Az autó alapára egyébként 8 039 900 forint a 145 lóerős benzinmotorral. A legkedvezőbb árú dízel pedig 8 609 900 forintról indul. Az első új Mazda6-osokat augusztusban már ki is próbálhatják az érdeklődők a márkakereskedésekben, a dízelekre viszont szeptember elejéig várni kell.
A frissített Mazda6 méretei
Szedán Sportkombi
Hosszúság (mm) 4870 4805
Szélesség (mm) 1840 1840
Magasság (mm) 1450 1480
Tengelytáv (mm) 2830 2750
Csomagtér mérete (liter) 480 522-1664
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.07.20. at 11:46
    Permalink

    A pérmiummárkáktól megint lépéshátrányban, de a lényeges dolgokban megint előre léptek, szimpi a Mazda, mert látszik rajtuk az igyekezet. Az áraikkal nem vagyok megbarátkozva, de gondolom nekik fontosabb az árrés, mint a darabszám.

    Pont tegnap próbáltam ki az aktuális MX5öst, szerintem ezzel a platformmal lehetne többet is kezdenie a Mazdának.

  • 2018.07.20. at 21:47
    Permalink

    Akkor ez most nem fog szétrohadni pár év alatt mint a többi új Mazda ? Vagy adtak pár parasztvakító hülyeséget a jónépnek ,de a lényegi problémával megint nem foglalkoztak …. !? Csak mert az új gazdát aki vesz egy Mazdát újban azt nem feltétlenül az érdekli hogy van e az első lámpában új műanyag betét .És hogy a hátsó lámpa már tényleg LED-es lett nem izzószálas+ LED-es megoldás … az viszont érdekelni fogja hogy 3 évesen mennyire rohad az új autója … 5 évesen meg már szabályosan rügyezik az alja … De persze fontos a csillivilli dizájn és hasonlók mert hát az adja el … de fontos az is hogy 10 évesen ne tyúkólként vagy rozsdakupacként végezze . Ha egy új Mazdánál elvégezzük azokat a fontos karosszéria védelmet amiket agyárban elfelejtettek elvégezni és hozzászámoljuk a költséget az árához már rögtök ki is jön hogy kb 1 árban van a Németekkel … viszont a Mazda nem valami értéktartó tekintve hogy ezen az éghajlaton szerez rohadni .. így használt korában eladáskor is nagyobbat bukik mint pl egy Német Vw konkurens . Én jobban örültem volna ha pl a felesleges facelft helyett inkább egy új az eddigieknél jobb karosszéria védelemmel rukkoltak volna elő …

    • 2018.07.21. at 11:06
      Permalink

      Te láttál/hallottál már valaha olyat, hogy egy autó marketing-szövegében az van, hogy “megerősített korrózióvédelemmel ellátva”? 🙂 Amúgy honnan tudod, hogy ezzel a lényegi problémával nem foglalkoztak? Belenéztél a bűvös gömbbe és kirajzolódott benne a jövő? 🙂

      • 2018.07.21. at 16:19
        Permalink

        Látod pont azért nem változott semmi mert nem kommunikálták , hogy pl az eddigiektől eltérő jobb karosszéria védelmi technológiát alkalmaznak. Pl a Vw annak idején a galvanizált karosszériát itgen erősen nyomta marketingben… Mazdánál nincs se védelem se marketing… Veszel új mazdát és szó szerint az új autód bő 30% át lebontják hogy megfelelő alvázvédelmet kapjon… 😀 Totál Merkur idők csak hát azóta eltelt 30-40 év .

  • 2018.07.21. at 11:44
    Permalink

    Igaza van Kallernak, nagy probléma az új Mazdáknál a korrózió. Hihetetlen, hogy nem foglalkoznak vele. Van egy nagyon jó modellválasztékuk, és ezzel elcseszik. Most nem mernék új Mazdát venni ez miatt, hiába tartósak a motorok, jó az elektronika, a dizájn meg talán a világon a legjobb, pár éves autóknak csupa rohadás az alja. És mi az, hogy megveszem, és utólag kezeltessem le. Ééén, egy új autót? Ne vicceljenek már…

  • 2018.07.21. at 16:06
    Permalink

    Nálunk a cégnél van egy 5 éves kombi, még a 120LE-s verzióban. Sehol sem rohad, pedig szinte körbe törték már minden elemét 🙂 Nagyon jól bírja, ha nem lenne annyi, amennyit elkérnek érte, tutira M6-t vettem volna. Használtan is kitűnő az értéktartása, nem véletlenül.

      • 2018.07.21. at 16:31
        Permalink

        Ne gondold, gondolkodj. Hol írtam én olyat, hogy egyéb más, akár új Mazdán nem található felületi korrozió? Arról az egy konkrét példányról írtam, azt ismerem.

        Én végig küzdöttem egy 8 hónapos procedúrát új autóval, többek között korroziós problémák miatt is, gondolom neked is vannak hasonló tapasztalataid.

        • 2018.07.22. at 17:28
          Permalink

          Nekem idáig 2 japóm volt egy Nissan Almera 1.4 16v abba csak olajat kelett önteni a kötelező szervizen meg a szokásos kopó dolgok és ennyi . A Mitshubishi Carizma az kinkrétan széteset a teszkó körforgalomban egyszerüen lejött a szíjfeszítő egy vadi új autón .. Gariban csinálták meg 1 hét alatt pár hónap múlva eladtam … Aztán volt egy kalandom ezután egy Chryslerrel annak garancia idő után elment benne a váltó … Itt döntöttem el hogy Német vonalon fogok tovább autókat venni … Soha egyik autóm sem rohadt . Vw már 12 éves de egy felületi rozsda elszineződés sincs az alján olyan helyeken sem ahol egyébként nincs pl alvázvédelem … Nézzünk meg egy 12 éves Mazdát és talán rájövünk miért olcsóbb 10-15% al mint a Német autó. Egyébként meg jó alkuval egy Vw passatba is bele lehet ülni közel annyiért úgy felszerelve mint a Mazda 6 .

          • 2018.07.22. at 18:28
            Permalink

            Milyen Chryslered volt? Voyager? Esetleg Stratus, Neon vagy 300C? Egy korábbi kommentedben azt írtad, hogy szeretted – itt viszont nem túl szép emlékek rajzolódnak ki nekem 🙂

  • 2018.07.22. at 07:26
    Permalink

    Nekem 3 éves 6-osom van, sehol sincs rozsda rajta, bár én télen nem is használom, de a mélygarázs ahol tárolom rendszeresen beázik, tehát párás a levegő. Volt Giuliettám, ennyi idősen az alvázon voltak rozsdafoltok, de az Ausztriából származott, szóval szerintem nagyban befolyásolja a rozsdásodási hajlamot az, hogy milyen körülmények között használják az autót. A mazdáról az fog megmaradni a köztudatban, hogy rohad, az olasz autókról meg, hogy megbízhatatlanok, de bőven van mindegyikre ellenpélda is.

    • 2018.07.22. at 17:33
      Permalink

      Ez így van ahogy írtad . De azért ne feledkezzünk meg róla hogy nem alaptalan pletykák ezek . Alfa most kb egy BMW szintre vitte fel a megbízhatóságát ami nem nagy érdem tekintve hogy a BMW is megbízhatóság terén egy kalap szarral egyenlő értéket képvisel. A Mazdánál meg egyenesen ciki hogy egy magát prémium szegmens felé tartó gyártónál nem galvanizált karosszéria technológiát alkalmaznak …

  • 2018.08.04. at 10:33
    Permalink

    rozsdásodás ide vagy oda, nekem végül nem tetszik a széria designja a mazdának. a kodo anno sokkal ígéretesebb volt
    https://pictures.topspeed.com/IMG/jpg/201008/mazda-shinari-concep-6.jpg

    mondjuk amikor bejött a széria változat nem azt mondom, h nem nézett jól ki, mert azért üdítő látvány volt, főleg, japán vonatkoztatásban, sztem a legjobb japán gép, csak furcsa, hogy tudnak azért jó koncepciókat csinálni és a széria végül a koncepcióhoz képest bénácska lesz…..
    ugyanígy vagyok most a mazda kai-al is, sztem nagyon jól néz ki……de kíváncsi leszek mi marad belőle 🙁 egy MPS verziót AWD-vel eltudnék belőle képzelni a jövőben magamnak 😀 😀 (a rozsdásodást lesz.rnám), ha így nézne majd ki tényleg :
    https://cdn.drivemag.net/media/default/0001/62/Mazda-Kai-Concept-0-3818-default-large.jpeg

Vélemény, hozzászólás?