0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Frissült a japánok munkásautója - Isuzu D-Max menetpróba

Isuzu D-Max facelift hazai menetpróba

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A második generációs D-Max öt év után új köntöst kapott, emellett pedig a downsizing is utolérte. Hazai on- és offroad útviszonyok között teszteltük.

%KA%Öt év után felvarták az Isuzu pickupjának ráncait, itt pedig némi optikai kiegészítőket is kapott, amellyel kellően agresszív megjelenésű lett%KA%

Öt év után felvarták az Isuzu pickupjának ráncait, itt pedig némi optikai kiegészítőket is kapott, amellyel kellően agresszív megjelenésű lett

Nagyok között a legkisebb. Míg a legtöbb pickupot forgalmazó gyártó rendelkezik személyautóval is, addig az Isuzu különcnek mondható ezen a területen. A japánoknak ugyanis ez a legkisebb modelljük házon belül, hiszen az Isuzu kizárólag haszonjárműveket, azon belül is jellemzően nagyhaszonjárműveket készít. A D-Max első generációja 2002-ben jelent meg, és kereken 10 évig volt piacon. 2012-ben érkezett a második generáció, amely idén, azaz öt év után frissült. Lássuk, mi változott!

%KA%Leginkább a kormány formája árulkodik arról, hogy teherautóval van dolgunk. Ezt leszámítva már-már személyautós a D-Max utastere%KA%

Leginkább a kormány formája árulkodik arról, hogy teherautóval van dolgunk. Ezt leszámítva már-már személyautós a D-Max utastere

Downsizing. A legradikálisabb módosítás a hajtásláncot érintette. A szigorú emissziós normáknak meg kellett felelni, emiatt a downsizing utolérte a D-Maxot is. A korábbi 2,5 literes duplaturbós dízelt 1,9-es változó geometriájú szimpla turbós váltotta. Teljesítménye ugyanakkor nem változott, maradt a korábbi 164 lóerő. A nyomaték viszont a kisebb lökettérfogat miatt 10 százalékkal csökkent, 400 Nm helyett immár csak 360 Nm áll rendelkezésre. A manuális váltót átdolgozták, emellett pedig megjelent a hatfokozatú automata. Újdonság még, hogy a kézi váltó első fokozata igen rövid, ennek megfelelően az elődmodellekhez képest jóval nagyobb vonóerő kifejtésére képes.

%KA%Egy jó terepgumival és csörlővel felvértezve máris nekiindulhatunk a komolyabb terepnek, ahol akár menteni is tudjuk az elakadt járműveket%KA% %KA%Egy jó terepgumival és csörlővel felvértezve máris nekiindulhatunk a komolyabb terepnek, ahol akár menteni is tudjuk az elakadt járműveket%KA%

Egy jó terepgumival és csörlővel felvértezve máris nekiindulhatunk a komolyabb terepnek, ahol akár menteni is tudjuk az elakadt járműveket

Nem csak a motor frissült. Természetesen nem csak a hajtáslánc változott. A ráncfelvarrások alkalmával általában némileg módosul a külső is, nincs ez másként a D-Maxnál sem. Az első lökhárító mellett a lámpatest formája is átalakult, a legkönnyebben viszont a ködlámpák formájáról ismerhető fel a frissített kivitel. A korábbi téglalapalakot körre cserélték, és kapott egy krómdíszítést is. Az utastérben strapabíróbb kárpitozással ellátott szövet- és bőrülések várnak. Az indítás immár kizárólag nyomógombbal mehet, bizonyos felszereltség felett jár a kulcsnélküli ajtónyitás is. A lenyitható plató kilincse mellé beépített tolatókamera is jó szolgáltat tesz hátrameneteben, hiszen a méretes karosszéria sokat ki tud takarni tolatáskor.

%KA%A beltér finomabb kárpitozást kapott. A duplakabinos kivitel öt személy részére ad férőhelyet%KA% %KA%A beltér finomabb kárpitozást kapott. A duplakabinos kivitel öt személy részére ad férőhelyet%KA%

A beltér finomabb kárpitozást kapott. A duplakabinos kivitel öt személy részére ad férőhelyet

Isuzu D-Max 1.9, 2017 − műszaki adatok
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1898
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 vagy automata/6
Teljesítmény [LE (1/perc)] 164 (3600)
Nyomaték [Nm (1/perc)] 360 (2000-2500)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 12,7
Végsebesség [km/h] 180
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 7,0-7,8
CO2-kibocsátás [g/km] 183-205
Saját tömeg [kg] 1835-1920
Vontatható tömeg (fékezetlen)[kg] 750
Vontatható tömeg (fékezett)[kg] 3500
Gázlómélység [mm] 600
Nettó alapár [Ft] 5 349 000

Személyautós és terepes. További újdonság még a 7 colos érintőképernyő, amelyhez 8 db hangszóró is társul. Mostantól USB csatlakozókat is találunk: egyet elöl, egyet pedig hátul. Extrákat tekintve már-már eltűnik a haszonjármű érzés, sokkal inkább személyautóban érezzük magunkat. Ezt támasztják alá a vezetést támogató rendszerek is. Alapfelszereltségként kapunk visszagurulás-gátlót, amely bármely hajtási üzemmódban, kézi és automata váltónál is rendelkezésre áll. Korábban nem volt, most már van lejtmenet vezérlőnk is, amely egyetlen gombnyomásra segít a meredek, csúszós lejtőkön való állandó sebességű ereszkedésben. Ami nem változott, viszont továbbra is hasznos, hogy egy forgótárcsával egyszerűen választhatunk kettő- és négykerékhajtás között, utóbbinál felező mód is elérhető.

%KA%Gleccserpatakot imitáló lejtőn is minden gond nélkül lejöttünk. Ide már megfelelő gumi szükséges, különben érhetnek meglepetések%KA%

Gleccserpatakot imitáló lejtőn is minden gond nélkül lejöttünk. Ide már megfelelő gumi szükséges, különben érhetnek meglepetések

Milyen vezetni? Beülve a kormány mögé először azt érezhetjük, hogy személyautóban vagyunk. Multifunkciós kormány, elektromos ülésállítás, érintőképernyős infotainment rendszer, van itt minden, amire korábban még csak nem is gondolhattunk extraként a haszonjárműveknél. A pickup felépítménynek köszönhető magas üléspozíció viszont feledteti a személyautós érzést. Jó ilyen magasan ülni, átlátni a többi közlekedő felett, lényegesen nagyobb a biztonságérzet. Az 1,9-es dízel terhelés alatt még melegen is hangos, bár az importőrtől azt az információt kaptuk, hogy lényegesen csendesebb lett, mint az előd. Milyen lehetett akkor az? De ne csodálkozzunk nagyon, hiszen teherautóról van szó. Méretéhez képest egyébként jól mozog, teszi a dolgát a dízel blokk. Az egyes valóban csak arra elég, hogy meggurítsuk egy kicsit elindulásnál, ez a fokozat sík úton akár ki is hagyható, kettesben is indulhatunk. Üres platóval közúti tempónál már kicsit pattogós a hátulja, bár ez a legtöbb pickupnál megszokott jelenség. Ne várjunk személyautós kényelmet, hiszen terepen is helyt kell állni egy ilyen járműnek.

%KA%Egyenetlen terepen is számíthatunk az összkerékhajtásra. A D-Max ilyen szituációban sem jött zavarba, egy nagyobb gázadással túl is jutott az akadályon%KA%

Egyenetlen terepen is számíthatunk az összkerékhajtásra. A D-Max ilyen szituációban sem jött zavarba, egy nagyobb gázadással túl is jutott az akadályon

Off-roadban rendíthetetlen. A közúti használat mellett könnyed terepen, azaz sima földúton is autóztunk vele, amely nem jelentett kihívást neki. A driving camp épített offroad pályái láttán viszont egy átlagos felhasználónak el tud kerekedni a szeme, és azt gondolhatja, hogy ilyen körülményekhez már kevés a D-Max. Azaz egy józan eszű sofőr ilyen terepre biztos nem menne vele. Pedig itt is gond nélkül vette az akadályokat. 70 százalékos emelkedőn felezőben különösebb erőlködés nélkül kaptatott fel a közel 2 tonnás pickup. Megengedett oldaldőlése is meggyőző, ami viszont sokakat húzhat ki a bajból, az nem más, mint a felező. Egy mély kavicságyba kétkerékhajtással érkezve elástuk magunkat. Se előre, se hátra nem moccant a D-Max. Összkerékhajtásba kapcsolva felezővel pedig gyerekjáték volt a továbbhaladás.

%KA%Az utánfutón egy előző generációs D-Max volt, ezzel próbálhattuk ki a vontatási képességet. Meggyőző volt, hogy elindulásnál különösebb erőlködés nélkül indultunk meg a vontatmánnyal%KA%

Az utánfutón egy előző generációs D-Max volt, ezzel próbálhattuk ki a vontatási képességet. Meggyőző volt, hogy elindulásnál különösebb erőlködés nélkül indultunk meg a vontatmánnyal

Megéri? A felfrissített D-Max kétüléses, szimpla kabinos kivitelben nettó 5,349 millióról indul, míg a csúcs duplakabinos, automata LS felszereltség nettó 7,59 millióért vihető haza. A két véglet között számos kivitel és felszereltségi szint található meg, bizonyára minden vállalkozás megtalálja a kedvére valót. A menetpróba során közúti és offroad körülmények között 8,6 literes fogyasztást írt a fedélzeti computer, használattól függően ez természetesen lehet alacsonyabb, de több is, ha mindig megpakolva járunk vele. A tartósságot illetően viszont a japán technika és a gyári 7 év garancia kellően nyugtató. Nem kell attól félni, hogy egyszer csak otthagy minket a puszta kellős közepén.

Ez is érdekes lehet:
 

Porsche Panamera 4 E-Hybrid menetpróba

Igényes és mozgékony, pedig nehéz a Porsche luxuskupéja. Mégis hibrid rendszerétől ájultam el...

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...

A Megane RS érkezésével frissül a GT is

Szabadalmi fotóin már szinte minden látszik, annál biztos, hogy több, mint első hivatalos szereplésén...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...

Audi A4 1.8 20V quattro, 1999 - használtteszt

Elsőre döbbenet, hogy mennyire korrekt állapotú a valósan keveset futottnak tűnő csaknem 20 éves...

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...

Magyarországra is megérkezett a Volkswagen Arteon

Hazánkba is megérkezett a VW Passat CC utódja, az avantgárd biznisz gran tourismo, az Arteon...

Újabb információk szivárogtak ki a VW Golf nyolcadik generációjáról

A Golf jelenleg futó hetedik generációja csupán pár hónapja kapott frissítést, a legfrissebb...

Sokan nem tudják: a hibrideket nem kell tölteni

Hiába adott már el több mint 10 millió hibridet a Toyota, sokan még mindig nem tudják, hogy a...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==

Friss tesztek

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.


Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

IQ-ból ötös! - Hyundai Ioniq hybrid teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó Ioniqból. Elektromos kivitele után most alap hibridjével próbáltuk. Lássuk, megéri-e ezt a hajtásláncot választani!

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==

Hirdetés

ISUZU tesztek

Isuzu D-Max 1.9 D LS dupla kabinos teszt

A legtakarékosabb pickup - Isuzu D-Max teszt

Idén frissítést és a pickupok körében szokatlanul kicsi, 1,9 literes turbódízelt kapott az Isuzu D-Max, utóbbival a szegmens legtakarékosabbja.


Isuzu D-Max 2.5 LS Plus teszt

Terepen nagy, s az ára is jó - Isuzu D-Max teszt

Tán nem a legdögösebb, nem is a legmodernebb, de nagy, kényelmes, erős, takarékos, terepen remek és viszonylag olcsó pickup az Isuzu D-Max.

Még több ISUZU teszt

Címlapon


Friss cikkek

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

2 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

4 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Padlógázra törölhetsz ablakot! Videó

4 napja – Sztori

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen, hogy egy tökéletes ablaktörlés elég sokba fog kerülni.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

ISUZU D-MAX 3.0 D Crew LS (Automata)

ISUZU D-MAX 3.0 D Crew...

Ár: 2.597.000 Ft

Évjárat: 2008 / 12

Kivitel: Egyéb

Üzemanyag: Dízel

ISUZU D-MAX 2.5 D Crew L magyar.szervizkönyves

ISUZU D-MAX 2.5 D Crew...

Ár: 3.419.000 Ft

Évjárat: 2012 / 4

Kivitel: Pickup

Üzemanyag: Dízel

ISUZU D-MAX 2.5 D LS 4.500.000Ft+ÁFA! Vonóhorog3T

ISUZU D-MAX 2.5 D LS 4...

Ár: 5.715.000 Ft

Évjárat: 2013 / 7

Kivitel: Pickup

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!