0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Szakadó esőben is kuckós a Jeep Compass

Itthon vezettük a Jeep Compass második generációját

·

Engedett amerikai büszkeségéből a Jeep, és egy dögös, átgondolt SUV-t állít csatasorba a népes kompakt szegmensben, valódi tereptudással.

%KA%Egy évtized után érkezett meg a Jeep Compass második generációja, és milyen jót tett neki a változás%KA%

Egy évtized után érkezett meg a Jeep Compass második generációja, és milyen jót tett neki a változás

Zord körülmények között barangoltuk be a Hármashatár-hegy környékét, hogy némi képet kapjunk a tavaly debütált, új Jeep Compassról. Nem siették el a generációváltást, 10 évvel az első baltával faragott Compass és 6 évvel a csinosító facelift után érkezett meg a második generáció, ami már globális modell, így hozzánk is érkezik. A Jeep is látja, hogy a kompakt SUV szegmens növekszik leggyorsabban Európában, 2020-ra 2 milliós piacnak várják, ezért kinézték a kategória helyi legsikeresebb modelljét, ami történetesen a Nissan Qashqai, és közvetlen konkurenst állítottak neki méretben, minőségben, árazásban. Van azonban a Jeep kompaktjának is ütőkártyája: 65%-ban nagyszilárdságú merevacél vázszerkezet és valódi tereptulajdonságok, akár összkerékhajtással. Masszív!

%KA%Olivazöldben nagyon katona, pedig korántsem olyan mogorva az új Compass, mint elődjei, sőt, világosabb színekben kifejezetten barátságos%KA%

Olivazöldben nagyon katona, pedig korántsem olyan mogorva az új Compass, mint elődjei, sőt, világosabb színekben kifejezetten barátságos

%KA%Elmaradhatatlan a védjegy hétrészes hűtőrács. Az alapból is dicséretes szabad hasmagasságot sötét műanyaggal emelték ki%KA% %KA%Elmaradhatatlan a védjegy hétrészes hűtőrács. Az alapból is dicséretes szabad hasmagasságot sötét műanyaggal emelték ki%KA%

Elmaradhatatlan a védjegy hétrészes hűtőrács. Az alapból is dicséretes szabad hasmagasságot sötét műanyaggal emelték ki

Jeep Compass, 2017 − méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4394 1819 1635 (4X4: 1647) 2636 438-1251

Végre dobták a kíméletlen amcsi álcát és egy dögös kompakt szabadidő-autót gyúrtak a Compassból, ami amellett, hogy divatosabb, méltó maradt a gyár hírnevéhez. Felismerhetően Jeep a megtört kerékívekkel és a 7 lyukú hűtőrácssal, de az A-oszlopoktól végighúzódó és a hátsó ablak alatt összeérő krómcsíkok már egyértelműen a divat jegyében született finom részletek. Méreteivel éppen a Renegade és a Cherokee közé lőtték, 4394 mm hosszú, ami egyébként milliméterre megegyezik a Qashqai-jal. Szabad hasmagasságával nem fog elveszni a szegmensben, alapból 19,8 centi magas, az összkerekes változatok már 21,6 centi magason ülnek. Valamivel vadabb köntöst kap majd a Trailhawk, valóban terepezésre szánt változat, ami már elöl 29,1, hátul 33,1 fokosra javított terepszögeket ad − köszönhetően a már 22,9 centis hasmagasságnak és a fentebb húzott lökhárítóknak.

%KA%Megtört kerékív emeli ki az izmos vonalakat és még a C-oszlopot is egyedire faragták a krómcsíkkal. A Grand Cherokee formavilágát követi%KA%

Megtört kerékív emeli ki az izmos vonalakat és még a C-oszlopot is egyedire faragták a krómcsíkkal. A Grand Cherokee formavilágát követi

Otthonos és tágas az utastér, jó amerikai autóhoz méltóan nagy és puha fotelekbe süppedhetünk, a lábtér még hátul is fejedelmi. Háromállású csomagtere egész jónak mondható 438 literes, ami egyébként nagyobb, mint a Qashqaié, támladöntéssel akár 1251 literre bővíthető, és a padló alatt valóban öblös tér lett a pótkeréknek szánva. Finomságával már-már meghazudtolja a megszokott amerikai egyszerűséget, de azért kevésbé hozza az árazása alapján elvárható szintet. Sikerült például megalkotniuk az egész puha, egész jó tapintású, de csúnya látványú műanyagot, amiből főleg a műszerfalra jut. Ugyanakkor varrott bőr is akad, például az ajtókon elöl-hátul, és rendelhető hozzá duplapaneles tetőablak is.

%KA%Puha anyagokkal tömték az utasteret, legalábbis deréktól felfelé. Néhány kapcsoló és a volán is Fiat modellekből lehet ismerős%KA%

Puha anyagokkal tömték az utasteret, legalábbis deréktól felfelé. Néhány kapcsoló és a volán is Fiat modellekből lehet ismerős

%KA%Mutatósak a hagyományos műszerek is, de két digitális kijelzőt is adhat a Compass, felszereltségtől függően különböző méretekben. Tetszetős grafikát kapott a Uconnect infotainment rendszer, az ülésfűtés kizárólag képernyőről állítható%KA% %KA%Mutatósak a hagyományos műszerek is, de két digitális kijelzőt is adhat a Compass, felszereltségtől függően különböző méretekben. Tetszetős grafikát kapott a Uconnect infotainment rendszer, az ülésfűtés kizárólag képernyőről állítható%KA%

Mutatósak a hagyományos műszerek is, de két digitális kijelzőt is adhat a Compass, felszereltségtől függően különböző méretekben. Tetszetős grafikát kapott a Uconnect infotainment rendszer, az ülésfűtés kizárólag képernyőről állítható

Bebizonyosodott: van, aminek jól áll a Fiat új vaskos volánja. Például a Jeepeknek, és nem kivétel a Compass sem. Visszaköszön a védjegy trapéz alakú középkonzol, benne 5, 7 vagy akár 8,4 colos Uconnect infotainment rendszer is dolgozhat, utóbbi ráadásul Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis. Hasonlóan hasznos a két hagyományos műszer közötti variálható fedélzeti komputer, ami monokróm 3, 5 vagy akár színes 7 colos is lehet. Automata klímát csak a csúcs Limited felszereltség ad, egyedi kiegészítője lehet az autóiparban egyre nagyobb teret nyerő Beats hangrendszer.

%KA%Derékszögben nyílik az ajtó, könnyed a beszállás a tágas hátsó helyekre, ahová 230 voltos csati is jutott. A támla teljes ledöntésével alakítható dupla pohártartós könyöklő%KA% %KA%Derékszögben nyílik az ajtó, könnyed a beszállás a tágas hátsó helyekre, ahová 230 voltos csati is jutott. A támla teljes ledöntésével alakítható dupla pohártartós könyöklő%KA%

Derékszögben nyílik az ajtó, könnyed a beszállás a tágas hátsó helyekre, ahová 230 voltos csati is jutott. A támla teljes ledöntésével alakítható dupla pohártartós könyöklő

Jeep Compass, 2017 − műszaki adatok (benzinmotorok)
1.4 MultiAir 2 FWD (140 LE) 1.4 MultiAir 2 AWD (170 LE)
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1368
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 automata/9
Teljesítmény [LE] 140 (5000) 170 (5500)
Nyomaték [Nm] 230 (1750) 250 (2500)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 9,8 9,3
Végsebesség [km/h] 195 200
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 6,2 6,9
CO2-kibocsátás [g/km] 143 160
Saját tömeg [kg] 1430 1549

Erősebbik benzinesével, tehát a 170 lovas 1,4 literes MultiAir 2 turbómotorjával kulturált, bár kissé tohonya társnak bizonyult a Compass. Elindulási hajlama kimért, nagyon későn és lustán reagál a gázadásra. Nagyobb tempónál kevésbé érződik erőtlennek, a hagyományos 9 fokozatú automata kapcsolása viszont marad komótos. Dízel fronton egyébként további három opció érhető el: az 1.6 MultiJet egy szinten (120 LE), a 2,0 literes dízelek már két szinten (140 és 170 LE) választhatók. Volt a középső dízelből is a menetpróbán, hiszen ez a két motor része az Opening Edition kampánynak, és ugyanolyan halknak bizonyult kívül-belül, mint a benzines, amire nagyszerű hangszigetelés is rátesz. Jó érzés egy SUV-nál kimondani: a két alapmotoron kívül alap lesz az összkerékhajtás.

%KA%Kétféle benzinessel és háromféle dízellel érkezik hozzánk a Compass, mindegyik négyhengeres. Két leglogikusabb motorja épp elérhető az Opening Edition ajánlat részeként%KA%

Kétféle benzinessel és háromféle dízellel érkezik hozzánk a Compass, mindegyik négyhengeres. Két leglogikusabb motorja épp elérhető az Opening Edition ajánlat részeként

Jeep Compass, 2017 − műszaki adatok (dízelmotorok)
1.6 Mjet (120 LE) FWD 2.0 Mjet (140 LE) AWD 2.0 Mjet (170 LE) AWD
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1598 1956
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 kézi/6 (automata/9) automata/9
Teljesítmény [LE] 120 (3750) 140 (4000) 170 (4000)
Nyomaték [Nm] 320 (1750) 350 (1750) 380 (1750)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 10,7 10,1 (10,5) 10,1
Végsebesség [km/h] 188 192 (190) 190
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 4,4 5,2 (5,7) 5,7
CO2-kibocsátás [g/km] 117 138 (148) 148
Saját tömeg [kg] 1519 1575 (1619) 1619
(Zárójelben az automata verzió értékei)

%KA%Gombnyomásra zár a differenciálmű, már az alap összkerékhajtás is ad előre programozott módokat. Bár kormányműve nem sok visszajelzéssel szolgál, az egyszerű felépítésű futómű kárpótol közvetlenségével%KA%

Gombnyomásra zár a differenciálmű, már az alap összkerékhajtás is ad előre programozott módokat. Bár kormányműve nem sok visszajelzéssel szolgál, az egyszerű felépítésű futómű kárpótol közvetlenségével

Ugyan kategóriaelső 4X4 képességeket ígérnek a Compassnak, ezt most nem volt esélyünk kihozni belőle, így a kapcsolható diffizáras Jeep Active Drive összkerékhajtásról sem tudtunk meg semmit. Egyébként alapból elöl hajt a Compass, csak szükség esetén csatlakozik a hátsó tengely is, mindezt pedig a Selec-Terrain módválasztóval optimalizálhatjuk tovább havas, homokos vagy saras viszonyokhoz (csak a Trailhawkhoz jár majd a szikla üzemmód). A futómű rossz úton is kényelmes, érdekes elegy, hogy nagyon közvetlen, minden apró úthibát finoman éreztet, viszont a puha rugózása hajóként ringat át minket a legtöbb akadályon. Ki nem néznénk belőle, de megvan benne a „mindenen átmegyek” életérzés, ami fokozottan érvényes lehet a valóban terepre optimalizált Trailhawkra, ami már lejtmenetvezérlőt és felezőt is kap.

%KA%Minden szerepre kínál ígéretes megoldást a Jeep Compass. Ha városi autónak használnánk, összkerék nélkül, alacsonyabb szabad hasmagassággal is rendelhető%KA%

Minden szerepre kínál ígéretes megoldást a Jeep Compass. Ha városi autónak használnánk, összkerék nélkül, alacsonyabb szabad hasmagassággal is rendelhető

Jeep Compass, 2017 − benzines verziók listaárai (Ft)
1.4 MultiAir 2 (140 LE) FWD 1.4 MultiAir 2 (170 LE) AWD
Sport 7 020 000 -
Longitude 7 730 000 -
Limited 8 760 000 10 860 000
Jeep Compass 2017 − dízel verziók listaárai (Ft)
1.6 Mjet (120 LE) FWD 2.0 Mjet MT6 (140 LE) AWD 2.0 Mjet AT9 (140 LE) AWD 2.0 Mjet (170 LE) AWD
Sport 7 450 000 - - -
Longitude 8 160 000 9 210 000 10 060 000 -
Limited 9 190 000 10 240 000 11 090 000 11 690 000

%KA%Terepre mehet a valódi összkerékhajtás és a magasabb kasztni. Persze Trailhawkként hívhatjuk majd igazán terepjárónak a Compasst%KA%

Terepre mehet a valódi összkerékhajtás és a magasabb kasztni. Persze Trailhawkként hívhatjuk majd igazán terepjárónak a Compasst

A Jeep Compass hirdetett alapára 6 990 000 Ft, sokkal életszerűbb azonban a 10 millióhoz közelebb várni az extrákat hozzádobva. Cserébe viszont alapból jár a sávtartó és az akár fékezéssel beavatkozó ráfutásos ütközésgátló is. Már feláras a holttérfigyelő, a borulásvédelem, a parkolóradar és a hátsó keresztforgalomra figyelmeztető, valamint az automata parkolássegéd és az adaptív tempomat is. Érdemes lehet megfontolni az Opening Edition ajánlatot, ami 1,8 millió forintnyi extrát ad ajándékba a próbált összkerekes, automata, 170 lovas benzineshez és 140 lovas dízelhez, többek közt például 8,4 colos infotainment képernyőt, bőr/szövet üléseket és Beats hangrendszert. Van potenciál az amerikaiak kezdeményezésében, kár, hogy ilyen későn léptek. Viszont sosem volt még ekkora esélyük, hogy komolyan beleszóljanak a globális piac eladásaiba.

%KA%Átgondolt, a piaci igények szerint hangolt (nem csak) városi terepjáró lett a Jeep Compass, ami a konkurensek ügyeskedéseiből tanulva lehet sikeres%KA%

Átgondolt, a piaci igények szerint hangolt (nem csak) városi terepjáró lett a Jeep Compass, ami a konkurensek ügyeskedéseiből tanulva lehet sikeres

Ez is érdekes lehet:
 

300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4

Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az...

Volkswagen Caddy Life 1.9 PD TDI DSG, 2007 - használtteszt

DSG ebben? Sokan teszik fel a kérdést a DSG-váltós Volkswagen Caddy kapcsán, pedig készült ilyen...

Szlovénia csak 2030-ig engedélyezné a hagyományos meghajtású járművek eladását

A szlovén kormány elfogadta az alternatív üzemanyagokról szóló stratégiáját, amely szerint 2030...

Autóalkatrészből a legjobb ár és minőség - nemzetközi díjat nyert el a Bárdi Autó

Neves elismerést kapott a Bárdi Autó: az Icertias független svájci minősítő intézet piackutatása...

Citroën Xantia 1.6i, 1995 - használtteszt

Mennyire időtálló egy Citroën Xantia, alapmotorjával, hidropneumatikus futóművel és mindössze...

Elvette a rekorder, első helyet a Koenigsegg a Bugattitól

Alig pár hétig birtokolhatta a 0-400-0 km/órás rekordot a Bugatti Chiron. A svéd Koenigsegg Agera...

Már teljes gőzzel itt a Zoe, de sok új villanyautót ígér még a Renault

Végre hazánkban is bemutatkozott, hivatalosan is itt a Renault Zoe, amiből már tavaly megérkezett...

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai...

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1qZWVw
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

showman írta: 3 hete

Méteres sárban kéne az ilyeneket belebaszni, nem a városokban a parasztoknak adni. Hadd rohadjon le mind a dagonyában, azt érdemli ez a batár. Másra nem való. Divatos? Trágyaszaros vasvillás, gumicsizmás parasztoknak mindenképp!!! Vagy surranós, sisakos kiképző őrmesternek kakizöld színben!! Már amelyik parasztnak van 10 milliója erre a semmire nem való dobozra. Ki jár manapság 10 centis sárban(mert a méteresben elakad)? Aki jár, annak NIVA való 100 ezerért. Vadász parasztoknak, akiket ezresével agyonlőtt fácánok fölött pózoló lézerező jánosoknak hívnak? Fehér lovon pózoló vadászgató, pontosan lőni nem tudó, de állandóan pofázgató-orbánmögöttparlamentbenvihorászgató semjén zsoltikáknak? Azokra még a biciklemet sem bíznám, nemhogy egy ilyen autót.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: 4 hete

"Átgondolt, a piaci igények szerint hangolt (nem csak) városi terepjáró lett a Jeep Compass, ami a konkurensek ügyeskedéseiből tanulva lehet sikeres."

Meg persze a saját korábbi ügyetlenkedéséből tanulva:) Az előző generáció finoman szólva is elég megosztó volt, azzal szemben ez most slágergyanúsnak tűnik(bár a Tipo-kormány eléggé mellbevágó látvány). A több helyen látszó "cost cutting" ellenére azért ez jóval szélesebb tömegekhez fog eljutni, és ez Európára is értendő. Azon kevés márkák egyike, ami a prémium-nem prémium határvonalon egyensúlyoz, de sosem billen át egyik oldalra sem.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1qZWVw
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1qZWVw

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1qZWVw
Hirdetés

JEEP tesztek

Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk teszt

Nem kislányoknak való - Jeep Renegade teszt

Kitűnik a tömegből, de nem csak a magassága, látványa és a hazai ritkasága miatt, hanem azért is, mert a Jeep Renegade nem valódi SUV. Azoknál többet tud.

Még több JEEP teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Eladó a Mitsubishi dicső múltjának egy fontosabb szelete

23 órája – Sztori

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű sárga fényezéssel, borsos árcédulával.


Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Erre mondod majd, hogy ilyet aKaroq!

Tegnap – Újdonság

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység? Átalakítható hátsó üléssor? Prémium hangszigetelés? Több, mint Simply Clever.


Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

3 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

JEEP COMPASS 2.2 CRD DOHC Limited 4X4-NAVI-DVD-BŐR!!FULL EXTRA

JEEP COMPASS 2.2 CRD D...

Ár: 3.990.000 Ft

Évjárat: 2011 / 8

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

JEEP COMPASS 2.2 CRD DOHC Limited

JEEP COMPASS 2.2 CRD D...

Ár: 2.990.000 Ft

Évjárat: 2013 / 2

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

JEEP COMPASS 2.4 Limited (Automata)

JEEP COMPASS 2.4 Limit...

Ár: 3.999.999 Ft

Évjárat: 2012

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!