Felnőtt az Év Autója – Peugeot 5008 menetpróba

Itthon vezettük a Peugeot 5008 második generációját

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idehaza is bemutatkozott a Peugeot új négyszámjegyű modellje, az 5008 második generációja. A SUV-ok piacán fog hódítani a legnagyobb oroszlán. Lássuk, vajon ő lesz-e a kategória királya?


A franciák 2009-ben dobták piacra a 5008 névre keresztelt, akkoriban még az egyterű kategóriát képviselő modelljüket. Nyolc év telt el, ami elég idő ahhoz, hogy megújuljon a típus. Tavaly ősszel Párizsban be is mutatkozott a második generáció, amelyet már a manapság divatos és egyre népszerűbb SUV szegmensbe pozicionált a gyártó. Megjelenést tekintve azonban némileg távol áll a SUV-tól, hiszen azok alapvetően terepjáróra emlékeztetnek, míg az 5008 inkább egy emelt hasmagasságú, crosscountrys beütéssel felvértezett egyterűnek hat. Na de kit érdekelnek ezek a rövidítések, meg a szegmensek, amikor a külső, a belső és a funkcionalitás sokkal többet ér, és inkább ezek alapján választ autót manapság az ember? Ezekből pedig nincs hiány.
Hirdetés

Peugeot 5008 - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4641 1844 1646 2840 780-1940

Nem bízták a véletlenre a megjelenést. Az idén Év Autója díjat elnyert 3008-ast lényegében egy az egyben lemásolták, méreteiben természetesen nagyobb lett. Szemből ránézve és a belsőre rápillantva azonban nehéz megmondani, hogy ez bizony nem 3008-as. Az EMP2 padlólemezre épülő modell elődjéhez képest 11 cm-rel hosszabb tengelytávot ad, a kistesóhoz mérten pedig 16,5 centis a növekedés. A legnagyobb előrelépés viszont a hátsó lábtérnél adódik. Mostantól 60 mm-rel több helyük van a második üléssorban utazóknak. Ráadás, hogy a csomagtartóból is kihajtogatható két további ülés, így akár hét személy is utazhat az 5008-ban.

A legtöbb mai új autónál a beltér átlagos, minden a helyén, a kapcsolók is a megszokott formát viselik. Infotainment kijelző már szinte mindegyikbe rendelhető. A Peugeot viszont igencsak kilóg a sorból a belső megjelenést tekintve. Elsőként az tűnhet fel, hogy a műszerfal részben szövet borítást kapott, ami igen látványos és prémium benyomást kölcsönöz. Emellett ott van a kisméretű kormánnyal és a fentre helyezett műszerfallal az i-Cockpit. A középkonzol is jelentősen megújult. A 3008-asban is jelen lévő zongorabillentyűs vezérlőgombokkal gyorsan navigálhatunk az infotainment menüjében.

Extrákat tekintve minden földi jóval találkozhatunk az új 5008-ban. Láblendítéssel nyíló csomagtérajtó, nyolcpontos pneumatikus masszázsrendszer az első ülésekben, nagyméretű nyitható panorámatető, Premium FOCAL hifi, vezeték nélküli okostelefon töltő. Ha már okostelefon, akkor fontos megemlíteni, hogy Mirrorlink, AndroidAuto és Apple CarPlay támogatás is van, ezen felül a navigáció képes megjeleníteni az útvonalat és a 3D épületeket az előttünk lévő kijelzőn.

Biztonsági és vezetést támogató extrák szempontjából sem kell szégyenkeznie a legnagyobb oroszlánnak. Automatikus vészfékező rendszer, ütközésre figyelmeztetés, sávelhagyásra figyelmeztetés, éberség figyelő, táblafelismerő-rendszer, adaptív tempomat, holttérfigyelő-rendszer, parkolóasszisztens és 360 fokos kamerarendszer mind mind megkönnyíti és komfortosabbá teszi a vezetést. Ha terepre mennénk, akkor a Grip Control gondoskodik arról, hogy mindig megfelelő legyen a tapadás, a hozzá tartozó lejtmenetvezérlő pedig segít a meredekebb útszakaszokon való ereszkedésben.
Peugeot 5008 - műszaki adatok
1.2 Pure Tech 130 1.6 THP 165 1.6 BlueHDi 100 1.6 BlueHDi 120 2.0 BlueHDi 150 2.0 BlueHDi 180
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1198 1598 1560 1997
Hengerek/szelepek száma 3/12 4/16 4/8 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 (aut./6) aut./6 kézi/5 kézi/6 (aut./6) kézi/6 aut./6
Teljesítmény [LE (1/min)] 130 (5500) 165 (6000) 100 (3500) 120 (3500) 150 (4000) 180 (3750)
Nyomaték [Nm (1/min)] 230 (1750) 240 (1400) 254 (1750) 300 (1750) 370 (2000) 400 (2000)
Gyorsulás 0-100 km/h 10,9 (10,4) 9,2 13,6 11,4 (11,9) 9,6 9,1
Végsebesség [km/h] 188 201 174 188 (184) 206 208
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] nincs adat 7,0 4,1 4,2 (4,3) 4,6 4,8
CO2-kibocsátás [g/km] nincs adat 156 106 108 (112) 118 124
Saját tömeg [kg] 1310 1425 1350 1365 (1380) 1490 1530
Megengedett össztömeg [kg] 2120 2160 2150 2190 (2200) 2230 2280

Motorizációt tekintve az 5008 teljes egészében megegyezik a 3008-cal. A belépő szint az 1,2 literes benzines 130 lóerővel, amely hatfokozatú manuális és automata váltóval is rendelhető. A következő és egyben csúcs benzines az 1.6 THP, amely 165 lóerőt mozgósít. Dízel fronton bővebb a választék. A 100 lóerős 1.6 BlueHDi-vel indul a kínálat, melyhez ötfokozatú váltó kapcsolódik. Szintén 1,6-os a 120 lóerős is, amely már hatgangos kézivel vagy automatával érhető el. A 2,0 literes HDi-k közül 150 és 180 lóerős áll rendelkezésre. Előbbi hatos kézi, utóbbi hatos automatával rendelhető.

A menetpróba során két dízelt sikerült vezetni. A 120 lóerőset manuális, a 180-as csúcsdízelt pedig (logikusan) automatával tettük próbára. Motortól függetlenül elmondható, hogy mérete ellenére nagyon kezes az új 5008-as, futóműve rossz úton is kényelmes marad. A kézi váltó a Peugeot-okra jellemzően hosszú úton jár, kapcsolása viszont pontos. Az automata is jól végzi a dolgát, igaz, érzésre némileg visszavesz a 180 lóerős teljesítményből. A hétköznapokra a 120 lovas HDi kézi váltóval tökéletes választás, ezzel a hajtáslánccal is élvezetes a vezetés és kellően fürgén mozgatja a méretes, ugyanakkor 1,4 tonna körüli karosszériát.

Árakat tekintve most egy fix, 600 ezer forintos kedvezményt kínál a Peugeot használtautó beszámítás esetén. Ezt szem előtt tartva az új 5008 6,6 milliótól vihető haza 1,2 literes benzinessel és az alap Access felszereltséggel. A következő Active szint 7,2 millióról indul, hajtáslánctól függően 8,3 millióig tart. Ha ennél is többet szeretnénk, akkor a következő szint az Allure, amelynél 7,6-8,7 millió között mozognak az árak. A sportos kinézetű GT Line felszereltség csakis 165 lovas benzines, 120 és 150 lovas dízellel kapható, ára szűk, 9,3-9-4 milliós tartományban mozog. A csúcs GT ellátmány kizárólag a 180 lóerős HDi-hez jár, melyet 11,15 millióért vihetünk haza. Az árlista kellően széles ellátmány és motorizációt tekintve is, minden bizonnyal mindenki megtalálja majd a hozzá illő 5008-ast.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?